عنوان Fable Legends برای کنسول Xbox One بیشتر یک “سرویس” است تا یک بازی!
سازنده ی فرنچایز بسیار محبوب Fable، یعنی Lionhead Studios یک قدم رو به جلو برداشته است و از آنچه به عنوان “استاندارد” در توسعه ی بازی های رایانه ای شناخته می شود فاصله گرفته و در واقع نظریه ی “بازی به عنوان یک سرویس” را باری دیگر مطرح کرده و در توسعه ی عنوان Fable Legends مورد استفاده قرار داده اند. در ادامه با ما همراه باشید.
رئیس این استودیو، آقای John Needham در مصاحبه ای با EDGE اذعان داشته:
فکر می کنم جادوی حقیقی در صنعت، هم اکنون این است که یک گیمپلی و یک IP را می گیرد و سپس یک دنیای متصل را با آن مخلوط می نماید. من کسی هستم که Lionhead را برای ساخت “یک بازی به عنوان سرویس” ترقیب می کنم. Legends از عناوین قبلی Fable بسیار متفاوت خواهد بود.
در زمینه ی Fable Legends، بازی به عنوان سرویس بدین معناست که بازی در اصل یک پلتفرم خواهد بود که از طریق آن تقریبا همه چیز در دنیای Fable توسعه و تحویل داده خواهند شد. Needham ادامه می دهد:
ما می توانیم سبک های دیگری از بازی Fable را بسازیم و آنها در Fable Legends منتشر سازیم. نقشه ی من این است که Legends در اصل یک پلتفرم باشد برای آنچه از این پس در فرنچایز Fable اتفاق خواهد افتاد، این یک نقشه ی طولانی مدت است، ما پنج تا ده سال Fbale Legends را می سازیم و به ساخت آن ادامه می دهیم. این طبیعت بک “بازی به عنوان سرویس” است؛ شما به عنوان توسعه دهنده ی آن در طول مدت زمان پس از عرضه اش قابلیت ها، سیستم ها و تجهیزات جدید به بازی اضافه می کنید.
مطمئنا Lionhead Studios اولین استودیویی نیست که چنین ایده ای را در بازی های خود به کار می برد، ایده ی بازی به عنوان سرویس؛ به جای انتشار یک بازی و سپس توسعه ی عنوانی دیگر قبلا نیز توسط دیگر استودیو ها مطرح شده و مورد استفاده قرار گرفته بود. شاید بهترین مثال World of Warcraft باشد، که حال در دهمین سال انتشارش قرار دارد و هنوز به راهش ادامه می دهد. Blizzard Entertainment این بازی را با تعداد بسیار زیادی از DLC ها و محتویات اضافه شونده، پشتیبانی نموده است تا بتواند بازیبازان را برای مدتی طولانی سرگرم نماید.
Needham که گذشته ی پر رنگی در بازی های آنلاین دارد، می گوید که Lionhead نیز تقریبا چنین قصدی با Fable Legends دارد:
تمام این پروسه به گوش نمودن به جامعه ی طرفداران بازی خود باز می گردد. ساختن محتویاتی که آن ها می خواهند برای بازی و سپس تکرار این پروسه…
بیشتر بازی هایی که بر مبنای “بازی به عنوان سرویس” عرضه شده اند، یا Free-2-Play بوده اند و یا سازنده به طور ماهانه و سالانه حق اشتراکی را از کاربران دریافت می نماید، اما Needham, هنوز آماده نیست که از طرح های بازاریابی Fable Legends بحثی به میان آورد:
ما تنها تمرکزمان بر روی ساخت یک بازی فوق العاده است.
امسال نسخه ی بتای این عنوان در دسترس قرار خواهد گرفت، اما هنوز تاریخ انتشار نسخه ی اصلی آن معلوم نیست. همچنین Lionhead Studios بر روی یک عنوان غیر از Fable کار می کند، اما هنوز هیچ اطلاعاتی از این پروژه در دسترس نیست. آخرین انتشار Lionhead Studios نیز، Fable Anniversary نام دارد که یک ریبوت با کیفیت از عنوان اصلی نقش آفرینی، Fable در سال ۲۰۰۴، می باشد.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
- شایعه: سری Watch Dogs به پایان راه خود رسیده است
نظرات
ممنون پوریا عزیز 😀 😀
:yes: :yes: :laugh: :rotfl: :yes: :laugh: :rotfl:
همش تبلیغه.در مقابل jrpgهای دیگه باید بره خونش
اومید وارم ای پی خوبی بشه ولی از این حرفش رعشه افتاد بر تنم اخه فک کن عاقبت ما ایرانیا چی بشه با این اوضاع اینترنت و تحریم این حرف پس هر چه بیشتر گیم ایرانی بیاد به نفعه خدایا کمککککککک و مرسی از خبر 😉 :blush:
عاله امیدوارم مایکرو بیشتر روی بازی های انلاین تمرکز کنه
امیدوارمfree باشه 😀 :yes: