Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One - گیمفا
Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One - گیمفا
Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One - گیمفا
Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One - گیمفا

Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One

پوریا معمارور
۱۸:۴۵ ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One - گیمفا

تصاویری از تکسچرهای نسخه ی آلفای عنوان مورد انتظار Respawn Entertainment یعنی Titanfall در جامعهی بازی های رایانه ای سر و صدای زیادی به پا کرد. چرا که رزولیشن این تکسچر ها بسیار بسیار پایین بودند. بلافاصله پس از این اتفاق، Respawn پاسخی مبنی بر اینکه سایز و اندازه ی تکسچر های نسخه ی آلفا از عمد کاهش یافته بودند تا حجم دانلود کمتر شود، که این کار در بین توسعه دهندگان بازی های رایانه ای بسیار اتفاق می افتد.

اما این قضیه همین جا به پایان نرسید. زمانی که یکی از افراد نفوذی در صنعت بازی های رایانه ای که با اسم رمز Crazy Buttocks on a Train به طور مختصر CBOAT اذعان داشت، تکسچر های نسخه ی آلفا در واقع تکسچر های نهایی Xbox One بوده و هیچ تغییری در آنها صورت نگرفته است؛ باری دیگر گرد و خاکی به پا کرد. این کار Respawn را مجبور کرد از موضع گیری خود کنار کشیده و اعلام کنند که دروغ گفتن درباره ی این مسئله هیچ منفعتی برای آنها به همراه نخواهد داشت!

اما چه تفاوتی بین تکسچر های نسخه ی آلفای Xbox One و نسخه ی PC این عنوان ( که تکسچرهایی با کیفیت Hi-Res دارد و Respawn اعلام کرده که نسخه ی نهایی کنسول Xbox One نیز همین تکسچر ها را دارا خواهد بود) است؟ در ادامه مقایسه ای قرار داده ایم تا خودتان تصمیم بگیرید. این مقایسه ی تصویری تنها چشمه ای از تفاوت این دو نسخه را به معرض نمایش خواهد گذاشت. در این اسکرین شات ها سعی شده کمترین تفاوت بین محیط لحاظ شود و در واقع از روی تریلر رسمی این بازی که توسط خود Respawn منتشر شده بود با نام Angel City Demo، با آخرین حد کیفیت قرار گرفته است. البته نسخه ی الفا تفاوت های بیشتری نیز داشت اما همین چند اسکرین شات نیز کاملا گویاست!

در هر مقایسه نسخه ی آلفای Xbox One در بالا قرار دارد و نسخه ی PC در پایین. و در پایان باید عرض کنم که می توانید با کلیک بر روی هر عکس، آن را در سایز واقعی مشاهده بفرمایید.titanfall alpha 01

titanfall normal 01

این دو اتاق تا حد بسیار زیادی شبیه هم اند. تفاوت در قاب پنجره و کپسول آتشنشانی کاملا واضح است.

titanfall alpha 02

titanfall normal 02

دو کلاه خود در این تصاویر با هم متفاوتند، اما از یک طراحی هم شکل بهره مندند. همین موضوع به ما کمک می کند تا تفاوت تکسچر ها را به خوبی تشخیص دهیم.

titanfall alpha 03

titanfall normal 03

در اینجا توجهتان را به رایانه ای که به دیوار متصل است جلب می کنم!

titanfall alpha 04

titanfall normal 04

کم بودن کیفیت تکسچر های به کار رفته در این راکت لانچر (که در هر دو تصویر یکسان می باشد) کاملا واضح است.

titanfall alpha 05

titanfall normal 05

درست مانند مورد بالا، این دفعه در Chain Gun این تایتان!

titanfall alpha 06

titanfall normal 06

تکسچرهای به کار رفته در دست این دو تایتان کاملا مشابه هستند. در تصویر اول کیفیت واقعا پایین است.

titanfall alpha 07

titanfall normal 07

همان بیلبورد Wanted اما از زاویه ای دیگر!

titanfall alpha 08

titanfall normal 08

مدل این دو تایتان یکسان است، تنها تفاوت در رنگشان  می باشد، این دو تصویر نمایی نزدیکتر از کیفیت تکسچر ها در دو نسخه می دهد.

titanfall alpha 09

حتی اگر نشان Sea Food از نمایی متفوت به نمایش در آید، باعث نمی شود از کیفیت تکسچر ها چشم پوشی نماییم.

این بار نوبت شماست! می توانید تفاوت بین این دو تصویر را پیدا کنید؟!

تنها با نگاهی گذرا به اسکرین شات های ارائه شده، می توان متوجه تفاوت شد. به راحتی می توان گفت تکسچر های ارائه شده در نسخه ی آلفا به سختی یک چهارم کیفیت تکسچر های نسخه ی PC را دارند.

شخصا، بعد از بررسی تصاویر و تمامی فیلم های در دسترس، به دلایلی که Respawn آورد بیشتر تمایل دارم. دلیلش سادست: هیچ توسعه دهنده ای، مخصوصا سازندگان عنوانی بسیار مورد انتظار مانند Titanfall، نسخه ی آزمایشی بازی خود را، آن هم درست قبل از عرضه ی رسمی، با چنین کیفیتی بر روی یک کنسول نسل هشتمی عرضه نمی کند. چه برسد که آن توسعه دهنده Respawn Entertainment باشد!

علاوه بر این موضوع، رزولیشن یک تکسچر بیشتر وزنش را بر دوش RAM می اندازد؛ و در این موقعیت باید عرض کنیم که کنسول Xbox One به اندازه ی کافی فضای RAM دارد. چیزی در حدود ۸ گیگابایت از آن! بنابر این هیچ دلیلی جز دلیل Respawn نمی تواند وجود داشته باشد که این بازی را بتوان به راحتی با بازی های اوایل دوره ی Xbox 360 مقایسه کرد و اذعان داشت که می توان آن را به زاحتی با ۵۱۲ مگابایت مموری اجرا کرد.

نظر شما در این باره چیست؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One - گیمفا
Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One - گیمفا
Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One - گیمفا
Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One - گیمفا
Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One - گیمفا
Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Face2Face | مقایسه‌ی TitanFall بر روی PC و Xbox One - گیمفا