در اوج جاودانگی |بررسی بازی آنلاین امپراطوری های جاوید - گیمفا
در اوج جاودانگی |بررسی بازی آنلاین امپراطوری های جاوید - گیمفا
در اوج جاودانگی |بررسی بازی آنلاین امپراطوری های جاوید - گیمفا
در اوج جاودانگی |بررسی بازی آنلاین امپراطوری های جاوید - گیمفا

در اوج جاودانگی |بررسی بازی آنلاین امپراطوری های جاوید

blazymorez
۱۳:۲۹ ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
در اوج جاودانگی |بررسی بازی آنلاین امپراطوری های جاوید - گیمفا

بازی های آنلاین امروزه در بیشتر کشور های جهان یک سرگرمی روزمره به حساب میاید ، به طوریکه فردی در یک بازی آنلاین چه ورزشی و چه استراتژیک یک تیم یا یک امپراطوری میسازد و آن را مدیریت میکند و سعی میکند قدرت و خط مرزی خود را ترویج دهد و جایزه های میلیونی که سازندگان و برنامه نویسان تحت وب این بازی برای او این جایزه قرار داده اند را کسب کند. بازی های دفاع از قلعه در ایران به صورت متعدد دیده میشود ; بازی هایی مثل گرز ، تراوین یا حتی آسمان دژ که به عنوان بهترین بازی آنلاین مستقل جهان شناخته شد ، این ها همه دستپخت جوانان آینده دار این مرز و بوم در ترویج فرهنگ ایران و ایرانی است!.در این مقاله ما قصد داریم به نقد و بررسی ثمن کار و همت جوانان ایرانی ، یعنی بازی ایرانی ” امپراطوری های جاوید بپردازیم.

شاید در کودکی خود در وقتی در رویا های خود سیر میکردید ، همیشه به دنبال این بودید که اگر امپراطوری بودید که قدرتی بیکران داشت و مرز بوم و میهن او از شرق و غرب انتهایی نداشت چه میکردید! همیشه میخواستید به کشوری حمله ببرید و آن را در حین چیرگی بر آن  نابود کنید ؟ یا اینکه سربازانی جدید آموزش دهید تا از سرزمین شما در برابر تجاوز نظامی دشمن ایستادگی کنند یا حتی اگر روشن نگر بودید میخواستید امپراطوری بسازید که علم و هنر و فرهنگ در آن بیداد میکند و مردم آن همه دارای علم هایی چون نجوم و ستارگان ، علوم دینی و … غیره هستند ؟ اگر شما امپراطوری سازنده باشید میتوانید با ساخت کارگاه ها و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان مرز و بوم خود به اهداف والا برسید یا ممکن است در همین سازندگی در دل یک کوه معدن چندین تن الماس پیدا کنید!

این ها همه سازندگی و دقت بر روی سریر پادشاهی حاصل رویای جاودان امپراطوری در ذهن خلاق یک کودک است ، اگر چه شاه نیست ولی میتواند یک ” امپراطوری جاوید ” در پنجره ی صفحه نمایش خود بسازد و بسازد و بسازد!

یکی از بهترین بازی های سبک دفاع و سازندگی قلعه بازی ” امپراطوری های جاوید” میباشد . شرکت سازنده این بازی Gamegos میباشد که در تمام نقاط جهان نمایندگی های فعالی دارد. این بازی شما را وادار به ساخت یک قلعه عظیم به همراه یک ارتش چالاک و یک شهر کوچک خواهد کرد و اگر هم به آن رسیدگی نکنید حتما دشمنان شما آن را به آتش خواهند کشید.

نام : امپراطوری های جاوید

شروع پروژه : ۲۰۱۱ – ۲۰۱۳ (دو سال)

شرکت سازنده : Gamegos

روند بازی : سازندگی ، آبادانی ، جنگ

نوع بازی : آنلاین – ۱۳ سال به بالا

پلتفرم بازی : Javascript – Flash ( تمام مرورگر هایی که این دو زبان را پشتیبانی کنند)

سازگار با : اسمارت فون ها – PC – Mac

تحت : شبکه اینترنت

معرفی و راهنمایی در رابطه با قسمت های مختلف بازی

emperor 3

 

قبل از معرفی قسمت های مختلف بازی باید بگویم که این بازی جزء معدود بازی هایی میباشد که زنده میباشد ! یعنی مردم در صفحه بازی در حال حرکت هستند ، بچه بازی میکنند ، کارگر ها کار میکنند . :

  1. همانطور که در تصویر بالا می بینید ، بازی دارای یک خود آموز و یا مباشر امپراطوری شما میباشد و شما را در روند بازی کمک میرساند ، به شما میگوید چه وقتی استخدام کنید ، چه وقت حمله کنید یا حتی مقدار مالیات خود را تنظیم کنید . در قسمتی دیگر محیط بازی است یعنی جایی که شما امپراطوری خود را میبینید و مشاهده میکنید که مردم چه میکنند یا کارگران هنوز کار میکنند و اگر کارگری انصراف داد دوباره باید استخدام کرد.!
  2. یکی از ملزومات دارایی و بازی ، الماس میباشد . الماس نقش عمده ای در ثروت مند شدن شما خواهد داشت . اگر شما ثروتمند باشید میتوانید سربازان جدیدی آموزش دهید و آن ها را با بهترین ادوات جنگی به میدان نبرد بفرستید و بر دشمن تسلط یابید در نتیجه به بزرگترین امپراطوری تبدیل شوید. درست مانند باقی بازی های آنلاین خرید الماس رایگان نمیباشد. ولی اگر شما بی باک باشید و بتوانید امپراطوری های دیگر را غارت کنید به الماس دست خواهید یافت.
  3. این قسمت میزان قدرت طلبی شما و میزان طمع دشمنان را به خاک امپراطوری شما را نشان میدهد و شما در این قسمت میتوانید آمار نبرد های نظامی خود را هم مشاهده کنید. همچنین این قسمت دارای نقشه جهانی هم میباشد که محل امپراطوری شما را در نقشه عظیمی نشان میدهد.
  4. این قسمت کارگاه استخراج سنگ های مختلف است ، کارگران پس از اینکه سنگ ها را از معدن استخراج کردند ، در کارگاه خود این سنگ ها را به قطعات ریز در تبدیل کرده و با انجام علوم و فنون شیمیایی و بیولوژیکی آن ها را قابل استفاده کرده و شما میتوانید آن ها را در ساخت قلعه ، کارگاه و یا ادوات جنگی آهنی به استفاده ببرید.
  5. مردم شما در کمال آرامش زندگی میکنند . این قسمت جاییست که مردم در آن مستقر هستند . سرپرستان و خانوار ها از خانه خودشان تا قلعه شما میایند تا مالیات پرداختی را تسویه کنند تا شما در قبال این مالیات به آن ها خدمات گسترده ای بدهید.
  6. این قسمت تنظیمات بازی است ، شاید میتوان گفت این بازی آنلاین جز معدود بازی هایی است که دارای آهنگ های حماسی پس زمینه است و شما را به این حس وادار میکند که انگار یک بازی حجیم بر روی PC خود بازی میکنید و خبری از اینترنت کم سرعت نیست! این قسمت ، به قسمت تنظیمات بازی به علاوه تنظیمات صدا گذاری که در ادامه بیشتر آشنا خواهیم شد معروف است.
  7. این قسمت کارگاه چوب بری است ، شما میتوانید با کلیک بر روی آن ، کارگران زیادی برایش استخدام یا اخراج کنید ، هر چه سطح کارگران بالا تر باشد در نتیجه از کیفیت چوب های بیشتری برخوردار خواهید بود.
  8. این قسمت شامل تالار عرش که آمار حکومت شما اعم از میزان سرمایه و یا میزان مالیات را نشان میدهد و رده بندی شما در میان هزاران امپراطوری میباشد.
  9. این استاتوس بار یا نوار وضعیت است که به شما جمعیت مردم و میزان خشنودی آن ها از نحوه حکومت شما را نشان میدهد.
  10. این قسمت زمین های کشاورزی هستند که شما میتوانید در آن به کشت محصولات کشاورزی بپردازید و از آن کسب درآمد بپردازید.
  11. این درختانی که در اینجا مشاهده میکنید ، همان چوب هایی هستند که در کارگاه های چوب بری با استفاده با اره و تبر به الوار های مساوی تقسیم خواهند شد.
  12. این قسمت شامل معدن های سنگ بزرگ و محل استخراج سنگ های معدنی است.

اداره حکومت ، کار سخت یا آسان ؟

empror 4

 

همانطور که در تصویر بالا می بینید این نمودار میزان استخدام کارگران شما را نشان میدهد شما در این قسمت به حدی میتوانید کارگران خود را استخدام کنید که معدن های شما به حد صنعتی و پیشرفته تر از آن برسند . اگر کارگران شما زبده باشند در برخی از مناطق و معادن سنگ های طلا هم پیدا کرده و آن ها را خالص میکنند سپس به عرش حکومتی شما تحویل میدهند.

emperor 2

تالار عرش شما دارای دو قسمت ارتش و اقتصاد میباشد . شما در این دو قسمت میتوانید به دو امور مهم در روند بازی بپردازید . یکی از این امور ، امور نظامی میباشد ، همانطور که در تصویر بالا میبینید ، امور ارتش کار دشواری است و به پشتکار شما احتیاج دارد . سربازان در سطوح مختلفی میباشند که هر کدام اعم از شمشیر زن ، آتش انداز ، سوار نظام ، تیر انداز و حتی کارگاه های دژ و ماشین آلات سازی دارای مهارت خاصی هستند . شما هر کدام از این سربازان را که بخواهید میتوانید با ایجاد یک پادگان برای آنان به پرورش سربازان کمک کنید و آن ها را به میدان جنگ بفرستید و به خوبی پیروز شوید.

emperor 1

بخش اقتصادی این بازی شما را یک اقتصاد دان مبتدی خواهد کرد . شما باید دارایی های خود را طبق هدفی معین خرج کنید و برای مردم خود مارکت ، مدرسه و معبد بسازید. شما میتوانید در بخش اقتصاد با ایجاد معادن و منابع مهم اقتصادی پیشرفت به سزایی در اقتصاد داشته باشید. اگر شما به ساخت یک آکادمی دانش تصمیم بگیرید، مردم شما ، مردمی پخته و باسواد بار میایند و به پیشرفت شما از راه های علمی کمک خواهند کرد.

یادتان باشد همیشه باید به اندازه وسع مالی خود تصمیم به ساخت منابع اقتصادی کنید.

منافع بازی

capture

این بازی بر علاوه گیمپلی استراتژیک عالیش از منافع و اهداف زیادی برخوردار میباشد. یکی از این منافع رده بندی است که طی هر دوره به نفرات اول هر سرور جوایز نفیسی اهدا میشود. در این رده بندی شما میتوانید رتبه امپراطوری خود را میان هزاران امپراطوری دیگر مشاهده کنید و از دست رنج خود لذت ببرید.

همچنین این بازی دارای فناوری و تحقیقات مختلفی میباشد . یکی از این تحقیقات داخل بازی ، فناوری درختی است . شما میتوانید با استفاده از فناوری های درختی به بخش اقتصادی و نظامی حکومت خود کمک کنید و امپراطوری های خود را در بهترین درجه عالی اداره کنید.

empror 5

مردم ، امری بسیار مهم!

همانطور که گفته شد این بازی دارای منافع مردمی است که اگر درست اداره شود میتواند بر تعداد آن ها بسیار بیافزاید و درصد خشنودی آن ها را بالا ببرد. همچنین اگر شما بتوانید از پس مالیات های مردم بر بیایید و از آن ها کم تر مالیات بگیرید میتوانید با امکانات والا دادن به آن ها ، در مواقع بحرانی حکومت از آن ها کمک بگیرید. اگر بحث مالیات هم نباشد برای مردم سخت است که یک مسافت طولانی تا عرش حکومت را برای پرداخت مالیات طی کنند . هرچه پیروزی های شما در نبرد های مختلف بیشتر باشد ، شما میتوانید مردمی پول دار تر و با کلاس تر بار بیاورید . یادتان باشد اولین عامل تربیت کودکان مردم شما خواهید بود.

حد معمول رشد جمعیت در حکومت شما بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر میباشد و اگر از اینی که هست بیشتر شود شما را به بحران های اقتصادی وادار ساخته و باعث مهاجرت بسیاری از مردم شما به حکومت های دیگر میشود و شاید در آتی باعث نابودی حکومت شما و تنفر مردم از آن شود.

همجنین برخی از مردم که شغل آن ها کارگری میباشد میتوانند شما را در کار هایی چون ، استخراج از معادن ، برداشت محصول ، فناوری های کشاورزی کمک کنند پس در این بازی مردم امری مهم بسیار مهم میباشد.

empror 6

جمع بندی نهایی

این بازی دارای نکات ریز و درشت زیادی است که شما را در روند بازی دچار طلاطم میکند و بازی را از یکسانی و یکپارچگی در میاورد. این بازی بر علاوه گیم پلی اش دارای صدا گذاری زیبایی میباشد که در مواقع بحرانی و خشنودی ریتم آن تغییر خواهد کرد.

آدرس بازی :

www.IO.Gamgos.net

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

در اوج جاودانگی |بررسی بازی آنلاین امپراطوری های جاوید - گیمفا
در اوج جاودانگی |بررسی بازی آنلاین امپراطوری های جاوید - گیمفا
در اوج جاودانگی |بررسی بازی آنلاین امپراطوری های جاوید - گیمفا
در اوج جاودانگی |بررسی بازی آنلاین امپراطوری های جاوید - گیمفا
در اوج جاودانگی |بررسی بازی آنلاین امپراطوری های جاوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

در اوج جاودانگی |بررسی بازی آنلاین امپراطوری های جاوید - گیمفا