گیفت کارت
گیفت کارت

اسطوره ها ماندگارند | تاریخچه سری Metal Gear (قسمت اول)

۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰

اوایل دهه هفتم قرن بیستم بود که صنعت بازی ویدیویی، به عنوان پدیده ای جدید برای سرگرمی به وجود آمد و به مردم تشنه ی هیجان (که بعدها گیمر نامیده شدند!) معرفی شد.این صنعت مانند فیلم و سینما توانست پیشرفت چشمگیری داشته باشد و درطول یک برحه ی زمانی کوتاه (۴۰ ساله) بتواند به عنوان یکی از رسانه های اصلی برای نوجوانان و جوانان عمل کند.در این بین بسیاری که استعداد خود را در این حرفه می دیدند، برای ساخت به این صنعت روی آوردند که در میان آن ها افرادی سری بازی هایی خلق کردند که به علت جذاب بودن توانست فروش خوبی نیز داشته باشد، اما پول فروش که زیر دندان ناشران مزه کرده بود، سازندگان را به دودسته تقسیم کرد…

کسانی که به فکر فروش هرچه بیشتر بازی خود بودند، با طمع و حرص و بدون تمرکز برروی خود بازی، چهره ی عنوان را خراب کردند(اگر نگاهی به عناوین ۲۰۱۳ هم بندازیم، نمونه هایی پیدا می شود!) و دسته ی دیگر،  سازندگانی که برروی خود بازی و ایده های جدید تمرکز کردند که سرانجام عنوان ساخته شده و خودشان را تبدیل به اسطوره ای در این صنعت کردند که نامشان همیشه در تاریخ بازیهای ویدیویی ماندگار است.از میان این اساطیر میتوان به سری The Elder Scrolls ، Legend of Zelda ، Half Life و Metal Gear اشاره کرد.آخرین بازی اشاره شده (Metal Gear) از سری بازیهایی است که نزدیک به ۳۰ سال از عمرش می گذرد و هنوز هم اسطوره مانده است.این سری تاریخچه ی پرفراز و نشیبی دارد که در این مقاله به آن میپردازیم.


این فرنچایز به سه سری Metal Gear و Metal Gear Solid و Metal Gear Acid یک بازی Metal Gear Rising تقسیم می شود!

 

به استاد نمیاد ۵۰ سالش باشه!

 اسطوره بازیسازی

قبل از تاریخچه ی خود بازی، باید سراغ کسی که آن را بوجود آورده، یعنی سازنده ی آن رفت. Hideo Kojima (متولد ۲۴ آگست ۱۹۶۳) کارگردان، نویسنده، سازنده و طراح در زمینه ی بازیهای ویدیویی است که در شرکت Konami مشغول به کار است.او مدیر استدیو Kojima Productions است و در اوایل سال ۲۰۱۱ مقام معاون رییس بخش سرگرمی های دیجیتال شرکت Konami  به او داده شد، درصورتی که قبل از آن در جایگاه معاون رییس بخش سرگرمی های کامپیوتری کونامی ژاپن بود.

او سازنده، نویسنده و کارگردان چند عنوان موفق از جمله سری Metal Gear به سبک مخفی کاری وعناوین Snatcher و Policenauts در ژانر اکشن ماجرایی بوده است.همینطور سازنده ی سری بازیهای Zone of the Enders و Boktai ، این مرد خلاق بوده است.این شخص همواره از طرف طرفدارانش و کارشناسان صنعت گیم، به عنوان تاثیرگذار ترین و نوآورترین کارگردان و نویسنده در حوضه ی بازیهای ویدیویی نام گرفته است.

او در اوایل نوجوانی اش علاقه ی خاصی به نویسندگی و داستان پردازی داشته که به این علاقه و استعداد او توجه ای نمیشود، اما با گذشت زمان و آشنا شدن هیدئو با بازی های ویدیویی، علاقه ای قلبی او را به سمت این صنعت میکشد و رشته ی تحصیلی خود را ترک کرده و به ساخت بازی میپردازد که سرانجام در شرکت بازیسازی Konami استخدام شده و اولین بازی خود بانام Metal gear را منتشر میکند.جذابیت گیم پلی و داستان پیچیده ی بازی (نسبت به نمونه های آن زمان) باعث می شود که کوجیما راه خودرا پیدا کند و به موفقیت های بیشتری در این زمینه دست پیدا کند که چند نمونه های زیر بخشی از آن است:

هیدئو کوجیما جزو ۱۰ شخص برتر سال ۲۰۰۲ قرار گرفت(از دید مجله ی Newsweek)

هفتمین بازیساز برتر سال ۲۰۰۸ (از دید مجله ی Next-Gen)

ششمین بازیساز برتر تاریخ ( از دید سایت IGN)

 

حال نگاهی به اصل مطلب می اندازیم.

Metal Gear

Metal Gear

سازنده: Konami

ناشر: Konami – Ultra Games

سبک و مود: اکشن ماجرایی / مخفی کاری – تک نفره

پلتفرم:MSX2 – NES

Commodore64 – Game cube – Mobile – PC – PS2 – PS3 – PSV – X360 – Wii

تاریخ انتشار: ۷ جولای ۱۹۸۷

توسعه: این بازی، اولین تجربه ی ساخت یک بازی بزرگ برای هیدئو کوجیما بود.او برای این پروژه، یک بازی اکشن را درنظرگرفته بود که ویژگی هایی چون مبارزه های مدرن را درخود جای داده باشد.اما سخت افزار پلتفرم MSX2 (نوعی کامپیوتر) به تعداد اندکی گلوله و دشمن در یک محیط محدود بود که همین دلیلی بر محدود شدن خلاقیت های کوجیما می شد و او احساس میکرد که این محدودیت، مبارزه های طراحی شده برای این بازی را نیز منع میکند.اما او با الهام گرفتن از کتاب و فیلم مشهور The Great Escape، از تمرکز برروی تیراندازی و اکشن خالص گیم پلی دست کشید.در اویل برنامه ریزی ها برای ساخت این بازی، باعنوان “Intruder” (به معنای مزاحم) شناخته میشد که بعدها به چرخ دنده ی فلزی تغییر پیدا کرد.

داستان:اواخر قرن بیستم (سال ۱۹۹۵)، غرب به یک سلاح کشتار جمعی دست یافت که این وسیله در تاسیسات Outer Heaven (یک دولت مستحکم که توسط “مزدوران افسانه ای” در آفریقای جنوبی پایه گذاری شد)، ساخته شد.نیروهای ویژه ی واحد Fox Hound یکی از برترین مامورهای خود بانام Gray Fox را برای نفوذ به این تاسیسات می فرستد تا وضعیت را ارزیابی و تهدید های موجود را خنثی کند.اما FH ارتباط خود را با مامور اعزام کرده اش از دست میدهد، چندروز بعد صدایی از طرف GF ارسال میشود که تنها یک کلمه به زبان می آورد ” Metal Gear…” اما معلوم نبود که چه بلایی برسرش آمده است.حال رییس FH بانام Big Boss، جدیدترین سرباز خود یعنی Solid Snake را به منطقه برای انجام عملیاتی بانام رمز Intrude N313 می فرستد.حال قهرمان قصه ی ما (Solid Snake) باید Gf را پیداکرده و جهان را از تهدید بوجود آمده نجات دهد…

گرافیک هنری بازی واقعا زیباست!

گیم پلی: بازی کننده دربازی باید با دیدی از بالا، شخصیت اصلی (SS) را به اطراف حرکت میداد و از مقابله و درگیری رو در رو با محافظان یا دشمنان اجتناب میکرد، اما اگر به دلایلی دیده میشد، بازی برروی Alert Mode میرفت که در این حالت، شخصیت بازی باید از حوزه ی دید دشمنانش میگریخت تا حالت عادی دوباره بازگردد.در بازی نیز راه های گریز متفاوتی در نظر گرفته شده بود که بازی خسته کننده نباشد.گیم پلی بازی دارای نوآوری های بیش از این نیز بود که از میان آنها میتوان به استفاده های مختلف از اسلحه ها را نام برد.metal gear در آن زمان از گرافیک خوبی نیز برخوردار بود که برجذابیت های دیگر بازی می افزود.این عنوان با موفقیت هایش باعث شد که بعد ها به کنسول NES راه پیدا کند و برای ساخت قسمت های بعد آن برنامه ریزی شود.

Snakes Revenge

Snake’s Revenge

سازنده: Konami

ناشر: Konami – Ultra Gmaes

سبک و مود: اکشن مخفی کاری – تک نفره

پلتفرم: NES

تاریخ انتشار: آپریل ۱۹۹۰

توسعه: بعد از عرضه ی عنوان Metal Gear برای کنسول NES ، کونامی پروژه ی ساخت بازی Snakes Revenge برای این پلتفرم را کلید زد، که این دنباله بصورت ویژه برای فروشگاه های غرب (آمریکای شمالی – اروپا) در نظر گرفته شده بود.در این قسمت کوجیما نقشی نداشت و طراحان بازی اشخاص دیگری بودند.بسیاری از نشریات این بازی را، قسمت دوم از سری MG معرفی کرده بودند، در صورتیکه در باکس آرت این بازی نیز نشانه ای از نام MG نبود!خود کوجیما در مصاحبه ای در سال ۱۹۹۹ اعلام کرد که “این بازی، عنوانی وفادار به مفهوم سری متا گیر بوده است” در صورتی که در کنفرانس Game Developers سال ۲۰۰۹ این عنوان را یک بازی کوچک چرند قلمداد کرد!

داستان: سه سال پس از اتفاقات قسمت اول بازی (سال ۱۹۹۸)، Fox Hound پی میبرد که یکی از دشمن هایش، به احتمال بسیار در حال برنامه ریزی برای ساخت مدل جدیدی از پروژه ی متا گیر است.حال سالید اسنیک، مسئولیت رهبری یک گروه سه نفره برای تخریب متال گیر را برعهده میگیرد.این گروه سه

گرافیک بازی به علت محدودیت کنسول کمی پسرفت کرد

نفره شامل خود اسنیک، John Turner (مامور اطلاعات سابق نیروی دریایی و نفوذگر حرفه ای) و Nick Myer (متخصص سابق تسلیحات و مواد منفجره) میشد.این ماموریت بانام رمز Operation747 آغاز شد.اسنیک در طی این ماموریت می فهمد که تسلیحات و تانک های متاگیر(که به تولید انبوه رسیدند) بوسیله ی کشتی باری به مکانی منتقل میشوند که…

گیم پلی: همانند قسمت قبلی، بازی کننده باید از دید دشمنان دور بماند تا بتواند مراحل را پشت سر بگذارد.شما میتوانید وسایل یا سلاح های مختلفی را از محیط بردارید و از آنها استفاده کنید یا کلیدهایی وجود دارند که با پیدا کردن در مربوطه، شمارا به منطقه های مخفی از بازی میبرد.یک از تفاوت های گیم پلی این بازی با قسمت قبلی این بود که در آغاز بازی، گیمررا دست خالی نمی گذارد و انواع تجهیزات را برای او فراهم می کند.این قسمت دارای محیط های متنوعی چون جنگل، مخزن، کشتی باری و قطار و … است، اما قطعا نتوانست به موفقیت قسمت اول برسد.

Metal Gear 2: Solid Snake

Metal Gear 2: Solid Snake

 سازنده: Konami

ناشر: Konami

سبک و مود: اکشن ماجرایی / مخفی کاری – تک نفره

پلتفرم: MSX2

پورت شده برای:

Mobile phone – PS2 – PS3 – PSV – X360 – Virtual Console

تاریخ انتشار: ۲۰ جولای ۱۹۹۰

توسعه: به گفته ی کوجیما، او هیچ خبری از ساخته شدن دنباله ی Metal Gear بانام Snakes Revenge نداشته است و توسط یکی از اعضای تیم سازنده ی این بازی، در قطار توکیو مطلع شده است.کسی که این جزییات را به کوجیما گفته، از او خواسته که دنباله ای واقعی از این بازی را بسازد.پس از این گفتگو نیز ایده ی اولیه ی داستان MG2 در ذهن خلاق هیدئو نقش بست.روز بعد، او بعنوان یک فرد فعال در شرکت کونامی شروع به ساخت قسمت دوم بازی کرد.این بازی ادامه ی نسخه ی اصلی است و هیچ ارتباطی با قسمت SR ندارد!

داستان: ۴ سال پس از اتفاقات قسمت اول (سال ۱۹۹۹)، بحران سوخت فسیلی (نفت و گاز و…) جهان را فراگرفته است و هر لحظه ممکن است صنعت از کمبود انرژی از بین برود.در این برحه ی حساس، یکی از زیست شناسان کشور چک بانام Dr.kio marv ، نوعی جلبک دریایی کشف می کند که با کمی هزینه و تلاش برروی آن میتواند نفت خام تولید کند.او از کشف خود در کنفرانس انرژی جهانی در پاراگوئه پرده برداری کرد و قرار براین بود که پس از کنفرانس، به آمریکا سفر کند که توسط سربازان سرزمین زنجبار ربوده میشود.زنجبار، یک کشور در آسیای مرکزی است که در سال ۱۹۹۷ و پس از پیروزی استقلالش از نیروهای روسی، تاسیس شده است.NATO در میابد که رهبر این سرزمین میخواهد بوسیله ی انرژی فسیلی و کلاهک های هسته ای دزدیده شده، دنیا را زیر سلطه ی خود بگیرد.فرمانده ی جدید Fox Hound به نام Roy Campbell ، برای نجات Dr.Kio  مامور بازنشسته ی خود را (Solid Snake) در ایام کریسمس ۱۹۹۹ به زنجبار می فرستد.SS با ورودش به خاک این سرزمین متوجه میشود…

پیشرفت گرافیکی مشهود است.قابلیت مخفی شدن نیز هیجان انگیز است!

گیم پلی: قسمت دوم سری متا گیر، پایه های اصلی سبک مخفی کاری را بنا کرد.یکی از تغییرات اساسی این قسمت این بود که دشمنان شما حال یک زاویه ی دید ۴۵ درجه ای دارند و میتوانند سر خودرا به راست و چپ حرکت دهند در حالیکه در قسمت قبلی دشمنان تنها تصویر مستقیم خودرا می دیدند که همین حس رقابت با یک سیب زمینی متحرک را به گیمر میداد که چندان خوشایند نبود اما رفع شد.دشمنان میتوانستند هرسروصدایی که از سوی SS بوجود می آمد را بشنوند، و باید در نظر گرفته می شد که در هر موقعیتی از اسحه های گرم و مواد منفجره و دویدن  و… استفاده نشود.همچنین با پیشروی دربازی ، شخصیت، ابزارها و مانورهای نظامی متنوع و جدیدی بدست می آورد.ضمنا این بار قابلیت پنهان شدن نیز داده شد که هم اکنون دربازهایی چون Hitman و Splintercell دیده میشود.این قسمت جهشی عظیم (هم درزمینه ی گیم پلی و هم داستان بازی) راسبب شد و زمینه را برای شاهکارهای بعدی آماده کرد.

Metal Gear Solid

 Metal Gear Solid

 سازنده: Konami Computer Entertainment Japan – Digital Dialect

ناشر: (Konami (PS) – Microsoft Game Studios (PC

سبک و مود: اکشن ماجرایی / مخفی کاری

پلتفرم: PS – PC

پورت شده برای: Ps3 – PSP – PSVita

تاریخ انتشار: ۳ سپتامبر ۱۹۹۸

توسعه: کوجیما، ایتدا در فکر ساخت قسمتی از این سری بانام Metal Gear3 بود که در سال ۱۹۹۴ برای کنسول ۳Do (یک کنسول قدرتمند نسل پنجمی ساخته ی شرکت پاناسونیک و…) عرضه شود اما به دلایلی حمایت سازندگان از این کنسول کم شد و ایده ی خود را برروی پلتفرم PS (اولین کنسول سونی) پایه گذاری کردند.کوجیما اسم پروژه ی خودرا به Metal Gear Solid تغییر داد و کار برروی MG3 را متوقف کرد زیرا بر این عقیده بود که دو عنوان اول سری که برای MSX2 عرضه شد، چندان شناخته شده نیست! او نام Solid ( به معنای جسم – توپر – سه بعدی) انتخاب کرد زیرا توانسته بود توسط گرافیک سه بعدی کامپیوتر، یک تجربه ی سه بعدی از MG به ارمغان بیاورد، همینطور بازگشت سالید اسنیک پیش کسوت یکی دیگر از این دلایل بود.توسعه ی این بازی از اواسط سال ۱۹۹۵ و با قصد ساخت برترین بازی PS شروع شد.این نسخه بعد ها به اسم MGS: The Twin Snakes برای کنسول Gamecube درسال ۲۰۰۴ بازسازی و با گرافیک بهتری ارائه شد.

داستان: داستان بازی حول تاریخ ۲۱ تا ۲۷ فبریه سال ۲۰۰۵ (یعنی ۶ سال پس از وقایع MG2) روایت می شود.هم اکنون کسانی که به واحد نیروی ویژه ی Fox Hound خیانت کرده بودند، در جزیره ای دور در آلاسکا (Fox Archipelago) رهبری یک شورش مسلحانه را برعهده گرفته اند، نام رمز این جزیره Shadow Moses است که امکان در اختیار داشتن این افراد به تسلیحات هسته ای در جزیره وجود داشت.رهبر کسانی که این جزیره را تصرف کرده اند، یک مزدور به نام Liquid Snake (که بعد متوجه می شوید…)  است که به یک فناوری هسته ای جدید که Metal Gear REX نام دارد، دست یافته است.این شخص، دولتمردان آمریکا را تهدید کرده که اگر تا ۲۴ ساعت آینده کاری را انجام ندهد(بدلیل لو رفتن

اینک اسنیک را سه بعدی ببینید.گرافیک در آن زمان فوق العاده بود!

داستان، گفته نمی شود!) از سلاح هسته ای خود استفاده می کند.سالید اسنیک که هنوز در بازنشستگی خود به سر می برد(!) به پیشنهاد سرهنگ Roy Campbell به قرارگاه تروریست ها اعزام می شود تا تهدید را خنثی کند و…

گیم پلی: اولین چیزی که در ساختار بازی به چشم می آید ، سه بعدی شدن بازی است که هم درگرافیک بازی تاثیری مفید داشته، هم در گیم پلی آن نوآوری هایی ایجاد کرده است، اما مکانیزم اصلی گیم پلی همانند نسخه های قبلی برمبنای مخفی کاری و دور ماندن از دیدرس دشمنان است.این بار دربازی شاهد کات سینها و فیلمهایی برای جذابیت بیشتر خواهیم بود.یک بخش تمرینی هم برای بازیکنان در نظر گرفته شد تا مهارت های تیراندازی و مخفی کاری خود را بهبود بخشند.این بخش VR mode نام داشت.

Metal Gear: Ghost Babel

Metal Gear: Ghost Babel

سازنده: TOSE

ناشر: Konami

سبک و مود: مخفی کاری – تک نفره / رقابتی دو نفره

پلتفرم: Game Boy Color

تاریخ انتشار: ۲۷ آپریل ۲۰۰۰

توسعه: پس از اینکه بخش اروپایی شرکت Konami درخواستی کرد که نسخه ای از عنوان موفق MGS برای کنسول دستی Game Boy نیز ساخته شود، سازندگان دست به ساخت بازی زدند.این عنوان به نام MGS و MG: Ghost Babel(در ژاپن و آسیا) منتشر شد، اما لازم به ذکر است که هیچ ارتباطی با نسخه ی اصلی بازی (MGS) ندارد و داستان ۷ سال پس از واقعه ی Outer Heaven (داستان نسخه ی اول MG) را روایت می کند.این بازی سرانجام با حضور طراح اصلی سری(هیدئو کوجیما) توانست افتخاری دیگر برای سری رغم بزند و میانگین امتیاز آن در Game Rankings عدد ۹۵٫۶۱% را بوجود آورد!

داستان: یک نمونه ی جدید از اسلحه ی متال گیر(بانام رمز Gander) توسط یک گروه سرباز غیرنظامی تجزیه طلب در منطقه ی Gindra (در آفریقای مرکزی) به سرقت رفته است.این گروه به نام جبهه ی

امان از این نینتندو و Game Boy!

آزادی بخش Gindra ( یا GLF) شناخته می شوند.هدف آنها نیز استفاده از این اسلحه برای موفقیت مداوم در جنگ های داخلی است.سالید اسنیک که هفت سال پیش برای نابودی متال گیر اصلی به Outer Heaven  اعزام شده بود، حال درحالیکه در بازنشستگی به سر می برد، ماموریت نفوذ به مرکز فرماندهی گروه داده می شود…

گیم پلی: این نسخه به علت سیستم ضعیف Game Boy ، دوباره به گرافیک و گیم پلی چون نسخه ی اول و دوم بازی بازگشت و حالتی دوبعدی (که دوربین در بالای سر قرار دارد) به خود گرفت، اما درطی این پسرفت، عناصر جدید نیز درخود جای داد.بیشتر قابلیت های نسخه ی MGS نیز دراین بازی دوبعدی جای داده شده است، از قبیل چسبیدن به دیوار و حرکت درطی آن (که مانند سنگر گرفتن است) و…

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

سازنده: Konami Computer Entertainment Japan – Success – Blue Point Games

ناشر: Konami

سبک و مود: اکشن ماجرایی / مخفی کاری – تک نفره

پلتفرم: PC / PS2 / Xbox

پورت شده برروی : PS3 / X360 / PSVita

تاریخ انتشار: ۱۲ نوامبر ۲۰۰۱

توسعه: پس از اینکه کوجیما قدرت و پتانسیل کنسول دوم سونی (PS2) را مشاهده کرد، به فکر ساخت قسمت دوم از سری MGS افتاد، که سرانجام این بازی با بودجه ی ۱۰ میلیون دلاری، توسعه اش را آغاز کرد.اما این بار کوجیما به فکر، جلوه های گرافیکی بهتر، کات سینها و میان پرده های بیشتر و محیطی پویا تر بود.نمایش های بازی در نمایشگاه E3 نیز خوش درخشید اما علارغم نمایش، که شخصیت اصلی ساید اسنیک معروف بود، پس از انتشار خود بازی این شخصیت تنها در بخشی از بازی حضور داشت و بازیگر اصلی بازی شخصی Raiden نام بود.این عنوان توانست متای ۹۶ را در کارنامه ی این سری حک کند و از چند رسانه ی معتبر لقب برترین بازی سال را از آن خود کند.

داستان: دو سال پس از حوادث قسمت اول MGS (در تاریخ ۸ آگست ۲۰۰۷)، سالید اسنیک و Otacon عضو یک سازمان غیردولتی بشردوستانه هستند، و درحال تحقیق درباره ی ساخت یک متا گیر جدید بدست تفنگداران دریایی آمریکا هستند.اسنیک به یک کشتی نفت کش می رسد که اسلحه، توسط مزدوران روسی به رهبری Cononel Gurlukovich، و دخترش Olga و Ocelot ( دشمن اسنیک)  حفاظت می شود.اسنیک سرانجام موفق می شود به اسلحه ی تحت حفاظت (به نام Metal Gear Ray ) برسد اما طی اتفاقاتی Ocelot میتواند به همراه متال گیر فرار کند و همه چیز را برسر اسنیک خراب کند و چهره ی او

گرافیک بازی به کمک قدرت ps2 پیشرفت چشم گیری داشت.قابلیت سنگرگیری نیز جذاب بود

را درجهان خراب کند.دوسال بعد (۲۹ آپریل ۲۰۰۹)، نیروی ویژه ی Fox Hound ، جدیدترین و تازه کارترین مامور خود به نام Raiden را به تاسیسات تصفیه Big Shell می فرستد، تا رییس جمهور آمریکا و گروگان های دیگر که اسیر گروهی به نام Dead Cell شده اند، نجات دهد و…

گیم پلی: اکشن تاکتیکی جاسوسی! این وصفی است از گیم پلی بازی که برروی باکس آرت آن هم نوشته شده است.این بار نیز مهارت های بیشتری برای گیمرها در نظر گرفته شده است.یک مود اول شخص نیز به بازی اضافه شده که به قابلیت تیراندازی کمک شایانی می کند.همچنینی ویژگی های فیزیکی جالبی نیز به بازی اضافه شد که با استفاده از این ویژگی ها می توان پیگرد هر عمل گیمررا در محیط یا آسیب آنها به دشمنان مشاهده کرد، همینطورسنگر گرفتن این بار کامل تر و بهتر شد و قابلیت های جدید دیگر که چند گام بازی و سبک مخفی کاری را به جلو راند.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

سازنده: K C E J – Kojima Productions – Blue Point Games

ناشر: Konami

سبک و مود: اکشن ماجرایی / مخفی کاری – تک نفره

پلتفرم: PS2

پورت شده برروی: PS3 / X360 / PSVita / 3DS

تاریخ انتشار: ۱۷ نوامبر ۲۰۰۴

توسعه: این عنوان، ابتدا برای کنسول سوم سونی (PS3) در نظر گرفته شده بود که به علت تاخیر در عرضه ی آن برای کنسول موفق PS2 عرضه گردید.داستان این قسمت برمیگردد به آغاز شروع این ماجرا، یعنی ۳۰ سال قبل از وقایع اولین قسمت از این فرنچایز و داستان حول شخصیت Bigboss روایت می شود.این قسمت برخلاف، بازی های قبلی که در پایگاه ها و تاسیسات بود، در مناطق جنگلی و کوهستانی است.این نسخه، مهم ترین داستان در سری را دارد که از همین بخش نیز جوایز بسیاری دریافت کرد.سرانجام این بازی متای ۹۱ را بدست آورد.این قسمت درسال ۲۰۱۲ بصورت ۳D برای کنسول ۳DS منتشر شد.

داستان: در سال ۱۹۶۴ و آن حال و هوای جنگ سرد، یکی از مامورهای CIA به اسم رمز Naked Snake به جنگل های Tselinoyarsk واقع در شوروی فرستاده می شود.او به کمک های رادیویی Major zero

رییس بزرگ در جنگل.اینبار با کیفیت بهتر!

و Para-Medic و Boss افسانه ای (استاد سابقش) ، ماموریت دارد که یک دانشمند روسی به نام Sokolov را نجات داده و از روسیه خارج کند.این دانشمند بصورت مخفیانه تانکی پیشرفته ساخته که به سلاح هسته ای مجهز است (که آنرا Shagohod می نامند)، که در این برحه ی زمانی این موضوع برای آمریکا بسیار خطرناک است.اما اسنیک در طی این ماموریت متوجه می شود…

گیم پلی: روند بازی از همان فرمول موفق کوجیما پیروی می کند و بازیکن را برای زنده ماندن مجبور به مخفی شدن می کند.اما به همان فرمول تسلیحات جدید و کارآمد را اضافه کنید، یک بخش مبارزات تن به تن به نام CQC نیز نیز در کنار قابلیت های دفاعی بازی درنظر بگیرید تا نوآوری های این قسمت را درک کنید.اما شخصیت بازی این بار می تواند به شکار بپردازد و برای ادامه ی راه خود غذا بخورد و…

ادامه دارد…

 

 

 

 

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید