مدیر سابق پلی استیشن: The Last Guardian اگر ناشر دیگری داشت، احتمالاً لغو میشد
شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، مدیر سابق بخش سرگرمیهای تعاملی سونی، در مصاحبهای جدید با IGN Japan فاش کرد که اگر بازی The Last Guardian توسط شرکت دیگری به جز سونی منتشر میشد، احتمالاً شاهد لغو شدن آن میبودیم.
به گفته یوشیدا که اوایل این ماه پس از ۳۰ سال همکاری سونی را ترک کرد، The Last Guardianبا مشکلاتی در روند توسعه مواجه بود و به همین دلیل برای مدت طولانی اطلاعات زیادی از این بازی پس از معرفی اولیه آن برای PS3 منتشر نشد. بخش اعظم این مشکلات ناشی از مشکلاتی بود که شخصیت تریکو به صورت واقعگرایانه حرکت میکرد، زیرا سختافزار PS3 نمیتوانست از انجام این کار برآید و این مشکل موجب میشد تا بازی با نرخ ۱۰ الی ۱۵ فریم بر ثانیه اجرا شود.
در نتیجه توسعه بازی به کنسول PS4 منتقل شد و همه برنامهنویسیها باید دوباره انجام میشدند. یوشیدا اظهار داشت که هر ناشر دیگری به جز سونی احتمالاً این پروژه را کنار میگذاشت. یوشیدا برای تکمیل ساخت The Last Guardian تلاش کرد، زیرا او به دید و نگرش فومیتو اوئدا، کارگردان بازی، اعتقاد داشت.
مدیر سابق پلی استیشن در پایان صحبتهای خود افزود که از معرفی دوباره The Last Guardian در E3 2015 برای PS4 بسیار هیجانزده بود. این بازی سرانجام در سال ۲۰۱۶ برای کنسول نسل هشتمی سونی منتشر شد.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- گزارش: بازی بعدی God of War با محوریت اساطیر مصر در دست ساخت قرار دارد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Ori: پلی استیشن بهزودی استراتژی چندپلتفرمی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
- فیل اسپنسر: Starfield انحصاری Xbox باقی نخواهد ماند
نظرات
خیلی دوست داشتم این بازی رو بازی کنم اما هیچ وقت قسمت نشد.
شاهکاری که نادیده گرفته شد
به شدت احساسات توی بازی تزریق شده
گرافیک به شدت خاص
موسیقی درجه۱
توی بازی این موجود انگار واقعا یه حیوون خونگیه اگر میتانی حتما تجربش کن
شاهکار استاد اوئدا♥️
سگانه عاشقانه فامیتو اوئدا(عشق رو تو جای جای این سگانه میشه دید، کلا همشون بر پایه عشق ساخته شدن) هر نسخش یکی از خلاقانه ترین بازیایی هستن ک تجربه کردم، در راس همشونم SHADOW OF THE COLOSSUS هس. ان شالله بتونید حتما تجربش کنید.
https://uupload.ir/view/prologue_~_to_the_ancient_land_~_0ry4.mp3/
پ.ن: جالبه ک اکثر سونی فنایی ک انقد سنگشو ب سینه میزنن از ی کیلومتری یکی از بازیای اوئدا هم رد نشون D:
اوعدا خدای پنهان بازیسازیست…بدون شک…اونی که میگه نه نمیشناستش…شما در همین بازی به لول دیزاین این بازی دقت کنید..داستانش..تریکو…شاهکاری نه به اندازه شادوز اف کلوسوس ولی همون قدر تاریخی
و سونی ک ب شدت کافیست
سونی اگر نبود واقعا نمیدونم عمرم رو توی ایران باید چجوری میگذروندم
ولی در رابطه با اینکه چرا اوئدا رابطهش رو با سونی به هم زد (از لحاظ نشر) تاکنون حرفی زده نشده ؛ چون اینطوری که یوشیدا میگه اوئدا باید ممنون سونی هم باشه !
رابطه اوئدا با سونی به دلیل مشکلات در ساخت The Last Guardian بود که در نهایت باعث قطع همکاریشون شد چون بازی خیلی تاخیرهای طولانی ای خورد The Last Guardian ساختش در سال ۲۰۰۷ شروع شد و قرار بود برای PS3 عرضه بشه اما مشکلات فنی، طراحی پیچیده، و محدودیت های سخت افزاری PS3 باعث شدن بازی با تأخیرهای زیادی مواجه بشه همین موضوع نگرانی های جدی ای در مورد بودجه و زمان بندی برای سونی به وجود آورد
مورد بعدی اختلاف نظر در روند ساخت بازی بود اون عزیزانی که شناخت کافی از اوئدا و آثارش دارن میدونن که اوئدا به خاطر دیدگاه هنری خاص و حساسیتش روی جزئیات شناخته می شه اما مشکل این بود که این دیدگاه گاهی وقتا با اهداف تجاری سونی در تضاد بود اوئدا به آزادی خلاقانه بیشتری نیاز داشت در حالی که سونی از اونور به نتیجه سریع و بازگشت سرمایه اهمیت میداد برای همین اوئدا در سال ۲۰۱۱ در حالی که ساخت بازی هنوز تکمیل نشده بود تصمیم گرفت سونی رو ترک کنه و ساخت بازی رو به صورت قراردادی ادامه داد تا تکمیل بشه
اوئدا همیشه به دنبال ساخت بازیهایی با رویکرد هنری و احساسی بوده برای همینه که بازی هاش مخاطب کمتری دارند اما سونی به دنبال ساخت بازی هایی با فروش بالا و گستردس این تفاوت در اهداف، به مرور زمان باعث شد که رابطشون خراب بشه
خدا رو شکر که لغو نشد. چه قدر خوبه این بازی
غیر مستقیم به رقیب متلک انداخته که به نظر منم درست گفته.
سعی کردم باهاش ارتباط بگیرم، اما جذبم نکرد. حیف از ایده و کیفیتی که داشت ، اما گیم پلی جذابی نداشت و زود حوصله سربر میشه.
ایشون به رقیبش تیکه ننداخت و اگر هم مینداخت درست نمیبود. اینکه ناشرش خوده سونی بود، مایکروسافت از استاکر اونهمه حمایت کرد حتی بدون اینکه ناشرش باشه. همین یه مثال کافیه
اسون وینکه، کارگردان بالدرز گیت ۳، تو گیماواردز امسال یه سخرانی زیبا داشت برای معرفی استروبات به عنوان بهترین بازی سال،.. همون سخنرانی رو میتونی کامل برداری و برای این بازی استفادهش کنی… 🤌
البته لازم به ذکر هست که سونی هم سونی سابق دیگه نیست و نمیتونه اون ریسک رو بکنه و دیدیم که چه راحت بازی و استودیو منحل میکنه البته شرایط بد شده و هزینه های ساخت بالارفته و دیگه نمیشه تو این نسل ریسک کرد به خصوص اینکه اینجور آثار مخاطبای خاص خودشون رو دارن
بازى خیلى خوبى بود
داستان جذاب ووو
اما داراى مشکلاات و باگ.
9 بار تموم و پلاتش کردم که واقعا پلاتش سخت بود
در کل بازى خیلى خوبى بود در حقش ظلم شد.