دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند
دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند
دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند
دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند
دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند
دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند

دستیار کارگردان Assassin’s Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند

محسن رضوی فر
۱۸:۳۹ ۱۴۰۳/۱۱/۰۵
assassins creed shadows

دستیار کارگردان بازی Assassin’s Creed Shadows اخیراً در خصوص انتقادات وارد شده به انتخاب یاسوکه به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی این اثر صحبت کرده است.

یاسوکه یک سامورایی سیاه‌پوست است که در کنار یک جنگجوی زن به نام Naoe شخصیت‌های اصلی Assassin’s Creed Shadows را تشکیل می‌دهند. از زمان معرفی بازی، بحث‌ها و جنجال‌های زیادی پیرامون شخصیت یاسوکه ایجاد شده است. بسیاری در خصوص صحت تاریخی هویت یاسوکه و بحث بر سر واقعی بودن او بحث کرده‌اند.

پیش‌تر مارک الکسیس کوته، تهیه‌کننده اجرایی این سری، اشاره کرده بود که حضور یاسوکه در تاریخ ژاپن یک واقعیت است و منتقدین نمی‌توانند آن را زیر سوال ببرند.

سایمون لمی-کامتویس (Simon Lemay-Comtois)، دستیار کارگردان Assassin’s Creed Shadows، در مصاحبه‌ای با وبسایت Rolling Stone به صحبت در مورد بحث‌ها و انتقادات مطرح شده به وجود شخصیت یاسوکه پرداخت.

وی در این باره گفت:

می‌دانیم که برخی انتقادات و بحث‌ها پیرامون این بازی و چرایی آن وجود دارد، اما نکته مهم این است که ما می‌دانیم در حال ساختن چه چیزی هستیم. می‌دانیم که چرا یاسوکه در بازی است و چگونه شخصیت او در طول داستان جا می‌افتد. همچنین می‌دانیم که Naoe تا چه اندازه شخصیت مهمی است. این بازی تنها در مورد Naoe یا یاسوکه نیست، بلکه هر دوی این شخصیت‌ها را دربر می‌گیرد.

بازیکنان هنگامی که Assassin’s Creed Shadows را تجربه کردند، می‌توانند در مورد آنچه که Ubisoft Quebec انجام داده است، قضاوت و تصمیم‌گیری کنند. من فکر می‌کنم با این بازی بسیاری از افراد را غافلگیر خواهیم کرد.

بازی Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۵ (۳۰ اسفند ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

سعید پرهیزیبهزاد سالمیOmid2002KURD WARRIORدکتره گیمفاArthur morganS Ghost of SpartaHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)Skeeterنقطه نامریی!اپوزیسیون گیمفاVito ScalettaMohaMMad.Mzبدون‍ تعصبپروفسور بی سوادfanboy hunterAlireza10SLone_wildarminObi wanmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند
دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند
دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند
دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند
دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند
دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند
دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند
دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Marvel-Man گفت:

    فیلم آخرین سامورایی با بازی تام کروز رو از قدیم خیلی مورد تمسخر قرار میدادن بخاطر آمریکاییزه کردن فرهنگ ژاپن ولی فیلم خیلی خوبیه. این بازی هم میتونه ورای همه این مسائل اثر خوبی بشه، نمیتونه؟!

    Royalknight
  • اصلا هم غافلگیری نیست ژاپنی به داد زدن معروف هستن موقع مبارزه برای مرگ این سیاه پوست چطور میخواد مثل ی سامورائی مبارزه کنه تعجب والا

    Royalknight
  • وقتی همین شخصیت ها باعث شکست بازیتون شدن میفهمین مثل استاروارز اوتلا که علاوه بر اینکه بازی متوسطی بود شخصیت اصلی باعث فروش کم بازی شد خودم هر دو رو بخاطر شخصیت اصلی ها نمیخرم

    Royalknight
  • UNESISM گفت:

    اونایی که تریلر داستانی رو دیدن نظرشون چیه
    ایا این نوع رابطه شخصیتها توی اساسین یونیتی و اودیسه نبوده ؟
    (موضوع دیگه هم که هست متاسفانه از نظر من موشن کپچر صورت شخصیتهای اصلی خشک و خیلی توی ذوق بود مخصوص اون قسمت درگیری بین یاسوکه ونائوی که خیلی حالت چشم ها و تغییر ماهیچه صورت بلعکس سایر شخصیتهیای فرعی که قشنگ از آب در اومده بودن مصنوعی میزد)
    محیط ها چشم نواز بودن ، اما انصافا دیگه چشممونو نمیگیره
    نه پاییزش نه زمستونش نه درخت ساکوراش ، نه مرداب و دریاچه هاش انگار یه چیزی تکراری میزنه یه جوری یه حسیه که نمیشه توصیفش کرد اما قبلا تجربه شو داشتی و قابل هضم نیست.
    امیدورام بفهمید منظورمو .

    بهزاد سالمیOmid2002parzival47Mario@HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)Ahmad_bkکفتر گیمینگبدون‍ تعصبمُبین شونمپروفسور بی سوادmore
    • UNESISM گفت:

      مثلا توی گوست دشت ها و مراتع و جنگلها و باغا و حیاط خونه ها یونیک بود یه حسی داشت که بهت میگفت این بازی از یک شرکت دیگست
      اصلا تنوع محیطی و المانهای گوست توی تریلر نسخه دومش خیلی خیلی متفاوته تا نسخه اولش ، ادم هضم میکرد و روحش پرواز میکرد ،از ریزش برگ درختان زرد تا بلندی های شهر و رقص شمشیر توی گندم زار بگیر تا لمس خوشه های طلاییش همه و همه یک حس ناب داشتن
      اما حال و هوای ژاپن شادو انگار چنین احساسی رو القا نمیکنه به من
      تازشم تا الان واقعا به عنوان یک جنوبی که توی بیابون زندگی کردم ، بهترین احساس و آرامش و حس قشنگ تنوع طراحی و محیط رو فقط از اساسین کرید اوریجین گرفتم ، شما اصلا باید جنوبی باشید که وقتی از شنزارهای بلند یا تنب میرید بالا یهو یه روستا یا شهر رو جلوتون میبینید و حسش کنید کنار یه خونه کاه گلی لم داده باشید و وزش باد بین پیشیا برگ نخل احساس کنید واز دو درست یک ساربان با شتر داره از بین خطوط شن رد میشه و صدای نهر و شر شر اب بین ابراهه های باغ
      اصلا اوریجین به معنای واقعی کلمه یک حس زندگی و زیستن توش در جریان بود من میتونم شاعرانه توصیفش کنم ، کارگردانشم هم عربه هم مصریه
      همونطور که گوست رو میشه واسش قصیده ها سرود و بجای گیم پلی از نغمه هاش گفت .
      اما شادو به نظرم هیچ نثر و قافیه نداره و نمیشه ازش چیزی سرود .

      بهزاد سالمیOmid2002parzival47امیر فتحیIl CapitanoMario@Ahmad_bkاپوزیسیون گیمفابدون‍ تعصبمُبین شونمmore
      • HTrembler گفت:

        باید برم، فقط کوتاه خواستم بگم از گوست (و کلا هر بازی) برای کوبیدن بازیای دیگه استفاده نکنید. گوست نقاط قوتش رو چندتاشو اشاره کردی، یه سری هم نقاط ضعف داشت و این بازی هم نقاط ضعف و قوت خودش رو خواهد داشت. قرار نیست هر بازی میاد، همه نقاط قوت بازی های مشابه قبلی رو داشته باشه

        Omid2002MotinMario@HUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)Ahmad_bkObi wanنقطه نامریی!اپوزیسیون گیمفاامیرحسین جمالیبدون‍ تعصبmore
        • UNESISM گفت:

          برداشتتون کاملا اشتباهه
          1- بحث من در خصوص پوشش محیطی و طبیعت و طراحی ژاپن و تفاوتش بین طراحی دو شرکت و همچنین شباهتش با سایر اثار یوبیسافت در ابجکت ها و ایتمهاست و کلا من اوریجین رو مثال قراردادم
          2- اینجا گوست یک مثال ملموسه که من اوردم ، که هرکس با شنیدن اسمش میتونه تصورش کنه
          3- من فقط در خصوص همون مورد بند اول صحبت کردم اما برداشت شما کلیه یعنی من حتی المانهای گیم پلی و سایر موارد رو هم مقایسه کردم .
          4- بحث من تخصصی نبود بلکه حسی و شهودی بود و بیشتر جنبه سانتیمانتالیسم داشت .
          5- شادو در زمان معرفی توسط طرفداران هر دو بازی مقایسه شد و مورد تایید هردو هست این موضوع
          6- خود یوبی سافت به این موضوع اشاره کرده و حتی حواشی معرفی نسخه دوم روی بازی تاثیر گذاشت .
          7 – بند ۳ توی متنم نبود دقت کردید ؟

          بهزاد سالمیMotinAhmad_bkبدون‍ تعصبNIGHTGAMINGAlone warriorپروفسور بی سوادRoyalknightMohsen
          • Mohsen گفت:

            والا تو ی جوری فاز متخصص میگیری ک فک کنم داری حیف میشی اینجا تو کامنتا و باید مدیریت سونی رو بدن دستت
            باشه تو عالم و دانا و کار بلد گیمینگ ایران فقط نمیدونم اینجا چیکار میکنی
            اگه ی ذره اصولی بود اطلاعاتت و بارت بود هیچ وقت نمیکوبیدی بازی ک هنوز نیومده چون بدترین نمایش ها هم وقتی بازی اومده همه دیدن شاهکار شده
            حالا این بازی ک همه جوره خفن و نابه

            • UNESISM گفت:

              بواقع نکوبیدم ، یعنی از ته قلبم میگم ، حالا هرجور میدونید
              من فقط گفتم وایب محیطیش واسم نگرفت و با لحنی که فکر میکردم گفتم حرفمو
              فکر کردم چون از احساس گفتم و با احساس بگم به مخاطبم اونم دقیق حسمو درک کنه
              که کار سختترشد .
              اگه بازی واقعا در حدی باشه که بتون هم یوبی رو بکشه بالا و هم سری اساسین رو قطعا خریدش میزنم اونم بصورت اوریجنال .
              امیدوارم شما هم ازش لذت ببرید .

        • یکی از نکات مثبت اساسینز کرید به تصویر کشیدن عالی مکان های تاریخی بوده همیشه و الان تو شدوز این رو از دست داده و گوست بهتر عمل کرده

          • UNESISM گفت:

            البته اوایل کار یک سری ایرادت به معماری ژاپن میگرفتن ، برخی مدعی شدن که از هوش مصنوعی کمک گرفتن و شبیه به معماری چین شده . امیدوارم این مورد مثل همون مورد که گفتن از کارشناسها و متخصصین ژاپنی توی زمینه تاریخی یا هر چیز دیگه کمک گرفته باشن و ترمیم شده باشه .

      • تریلر های شدوز به من بیشتر حس جنگل های آمازون میدن تا ژاپن

        UNESISM
      • Mohsen گفت:

        تو الان بازی کردی ک حس رو القا نمیکنه بهت اقای متخصص؟
        طومار های تو بدجور رو مغزه
        انقد ادای حرفه هارو درمیاری ولی هیچی بارت نیست
        وقتی گوست و اساسین رو باهم مقایسه میکنی دیگه نمیدونم چی بگم بهت
        شاعرانه ؟
        نثر و قافیه نداره و نمیشه سرود ؟؟
        خدایا شکرت ک نمردیم و سعدی گیمر هم دیدیم
        انقد قلمبه سلمبه میگی ما نمیفهمیم بخدا
        بعدشم نثر و قافیه ؟؟؟

        • UNESISM گفت:

          من فقط اومدم یک متن رو نوشتم و گفتم قصد قضاوت ومقایسه نبود یه چیز دلی بود
          اما شما اومدید منو قضاوت و نقد و هیت کردید
          شستید روی بن گذاشتید . مجدد اومید تف مالی کردید . حس اولین دعوای بالدر و کریتوس داره صحبتاتون
          دیگه بیشتر از این شرمنده نکنید بخدا ، من اگه یه درصد میدونستم حرفام چنین بازخوردی داره که باعث ایجاد نفرت میشه اصلا دستم میشکست نمی نوشتنم .

      • حرف هات کاملا Subjective عه و به نظرم فقط انشا نوشتی

        RoyalknightdragonborneJohnny silverhandHUNTER(آریا و حاج کریتوس سابق)اپوزیسیون گیمفاAlone warriorپروفسور بی سوادNIGHTGAMINGUNESISMامیر فتحی
        • UNESISM گفت:

          خیلی لطف کردید استاد که چشم و دلمونو روشن کردید
          توی کامنت اول ، کامنت دوم و کامنت سوم دقیق و واضح به سه شکل مختلف گفتم حسیه حرفم . و خواستم اون احساسی که از سه اثر گرفتم رو بصورت انشا بقول شما بگم از یک نگاه دیگه خواستم نظرمو داده باشم ، مگه گیم همین نیست احساسات و همزدا پنداری و لذت جویی و کامیابی ؟ مگه به عنوان یک انسان ما نگاه معنایی به بازی ها نباید داشته باشیم ؟
          من اینجا چنین تعریفی از دوژاپن و یک مصر داشتم از همین بینش و فلسفه که گفتم . خواستم نظرمو در خصوص شادو بگم
          الان مثلا شما توی بازی به ساختمانها و درختان میگید Asset؟
          یا به اسمون میگید Skybox ؟
          یا به محیط و زمین میگید Terrain؟
          یا به کوزه ها و میز و در میگید Object؟
          هرچیزی که قابل برداشتنه میگید Item؟

          Royalknightبهزاد سالمیparzival47Alone warriorپروفسور بی سوادNIGHTGAMING
          • NIGHTGAMING گفت:

            نه اتفاقا کاملا درسته حرفت چون گوست تو چشممون انقد خوب ظاهر شد اینو میگی ولی از طرفیم این دوتارو نباید باهم مقایسه کنی چون اون یه شرکته دیگس و این یوبیسافته

            UNESISM
          • نه بهم نگو استاد
            نیازی نیست
            کاری هم به حست ندارم ولی جای این که اینقدر از رقص شمشیر و چه می دونم دشت و باد اینا بنویسی بگو خوشم نیومده
            هم وقت خودت تلف نمی شه هم ما می فهمیم چی میگی

            RoyalknightdragonborneJohnny silverhandAhmad_bkUNESISM
            • UNESISM گفت:

              شما اگه اذیت میشد بزرگوار ، کامنتهای بنده رو نادیده بگیرید ، اگه دوست دارید همه مثل شما یه تیکه بپرونند و رد بشن و کوتاه و مختصر و گزیده و گزنده صحبت کنند ، توییتر و اینستاگرام هست .
              وگرنه نه مدیریت گیمفا و نه قوانینش اومدن ملزم کردن که همه باید از یک ادبیات و ترتیب و روش نگارشی خاص و به مقدار کاراکتر معین صحبت کنند . که شما دارید واسه ما خط مشی تعیین میکنید .

              Royalknightبهزاد سالمیparzival47Johnny silverhand
              • ببین برادر
                اینجا اینترنته
                فضای عمومیه
                همون طور که شما آزادی از رقص شمشیر و نسیم تریلر و چ می دونم شن های مصر بگی
                منم می تونم آزادانه بگم که داری چرت می گی
                اینقدر قضیه رو شخصی و پیچیده نکن
                اونی هم که داره اذیت می شه من نیستم 🙂

                UNESISMRoyalknightStanleyJohnny silverhandAhmad_bk
                • UNESISM گفت:

                  قضیه شخصی و پیچیده نشده شما بازخورد داشتید توقع هم باید داشته باشید منم بازخورد کنم به حرفتون ، توی دیدگاه بالاتر هم کاملا دلیلشو نوشتم ، پایین هم توضیح دادم که چرا دوست داشتم اینجوری بنویسم . ادبیات شما هم کاملا متخاصمانه هست .
                  موفق باشید .

                  Royalknightبهزاد سالمیShahyad
            • بنده خدا فقط داشت نظرشو میگفت شما فرض کن راجب طرف اینقدر مطلب نوشتی

              UNESISM
      • UNESISM گفت:

        ببینید دوستان من یک نظری دادم ، خیلی هاتون خرده گرفتید گفتید تعصبگرایی هست و دارم قیاس مع الفارق میکنم
        باور کنید اگه من داشتم علیه شادو و هر بازی دیگه که فکرمیکنید جبهه گرفتم در سه تا کامنت جلوتر میومدم مستقیم و واضح میگفتم
        من در کامنتهای جلوتر گفتم از یک دیدگاه کاملا متفاوت و شاعرانه و احساسی نظرم رو در طراحی محیط ژاپن بین گوست و شادو و همچنین لذت بردن من از اوریجین که یکی از بازیهای ناب یوبی هست و حس و حالش به نسبت ویدیوهایی که از شادو دیدم گفتم .
        این موضوع تفاوت دیدگاهی هستش «طبیعیه که هر کسی از حرف من یه چیز متفاوتی برداشت کنه. برای شما ممکنه یه سرگرمی ساده باشه، ولی برای من هر بازی مثل یه شعر یا داستانه که می‌تونم توش غرق بشم. همه‌ی ما با زاویه‌ی نگاه خودمون لذت می‌بریم، و همین تنوعه که جذابش می‌کنه.»
        و من همینجا به طرفداران شادو و گوست و اوریجین و سایر دوستان در بخش های دیگه عذرخواهی میکنم . و واقعا از صمیم قلب هیچ غرض و قصدی برای ناراحتی شما عزیزان نداشتم
        من فقط بد منظورمو رسوندم و اصلا هم بعدش نتونستم بازم منظورمو برسونم . و شاید هم ادامه بدم نتونم . برسونم و فقط سوتفاهم پیش بیاد
        ( یادمه یکی از نویسندگان گیمفا که خداحافظی کرد همینطوری در خصوص بازی ها مینوشت بنده خدا اخرش رفت )

        Royalknightبهزاد سالمیShahyadمُبین شونمAlone warriorپروفسور بی سواد
        • نه دوست عزیز
          شما تو هر دو کامنتتون، از احساسات و تجربیاتتون گفتید و هیچگونه تخصم و تعصبی به خرج ندادید
          جالب و ناراحت کننده‌س که دوستان دیگر به جای درک دیدگاه شما، برداشت‌های خودشون رو با پیش زمینه‌های منفی ترتیب اثر دادند و انقدر حمله کردن و واکنش‌های منفی نشون دادن…
          حقیقتا ناراحت شدم وقتی کامنت دلی شما انقدر مورد تهاجم قرار گرفت… احساس وظیفه‌ کردم که این حرف‌ها رو بزنم تا دلسرد نشید از ابراز احساسات و نظراتتون و بدونید افرادی هم هستند که بدون پیش زمینه درک کردن و لذت بردن از کامنتتون

          UNESISMRoyalknightبهزاد سالمی
          • UNESISM گفت:

            ممنون از شما جناب نصرتی خیلی لطف دارید واقعا خوشحالم نظرتونو جلب کرد و خوندید
            اتفاقا یه جاهایی بچه ها حق داشتن کمی سخت فهم نوشتم ، بعضیا خوششون اومده بود بعضیا متوجه نشدن و نگاه شخصی خودشونو داشتن و گاها درست بود .

    • .saleh. گفت:

      انگار روح نداشت ولی اگه همون طور که گفتن خوب باشه میتونه خلا رو پر کنه

      UNESISM
    • DIMOON گفت:

      کامنتت رو باید طلا گرفت ❤️

      UNESISM
  • Vahid گفت:

    هیچ ماست فروشی نمیگه ماستم تلخه

    Royalknight
  • امیدوارم این بازی توی ژاپن دلیست بشه یعنی از توی فروشگاه های مجازی توی ریجن ژاپن حذف بشه.

    بهزاد سالمیOmid2002KURD WARRIORدکتره گیمفاStanleyJohnny silverhandMohaMMad.Mzپروفسور بی سوادfanboy hunterلیست سیاهmore
  • dasterlo گفت:

    ای کاش یوبی فقط یک بار میومد و معذرت خواهی واقعا و از ته دل میکرد، اینجوری خداییش یه شانس دوباره بهش تو ذهنم میدادم…
    ولی متاسفانه تا الان هر چی از شدو شنیدیم رو اینجوری میشه خلاصه کرد:
    (برای ما مهم نیست که مدت زیادی رو برای یه نسخه جدید از اساسینز صبر کردید، ما این بازی رو هر جور که خودمون میخوایم ساختیم و هر کی دوست نداره میتونه بازی نکنه، ما خوب هستیم و شما بد هستید)

  • Mohsen گفت:

    اخخخخخ جااان. شاهکاری ک امسالمونو میسازه مثه سالی الدن رینگ هممون حسابی ساخت .میدونم ربطی به هم ندارم
    اما در این حد میدونم ک این بازی میترکونه
    اصلا تا حدودی خبر هم دارم از ی سری دوستام ‌ک نفوذ بالایی دارن و با اینکه یکیشون هیتر یوبیسافت بود اما میگفت شاهکار بوده تا اینجا

  • z for zack گفت:

    چند نفر از اونایی که مخالف سر سخت این سری هستن مثل اینکه تونستن بازی رو تجربه کنن
    گفتن هنوز با یه شاهکار فاصله داریم ، ولی این بازی دیگه خیلی صیقلی تر از والهالا از آب درآمده
    تا قسمت دو ساعت بعد پرولوگ بازی از داستان بازی و متفاوت بودن دو سبک گیم پلی تعریف کردن. محیط ها هم گفتن که در مقایسه با والهالا نه به اون شدت ولی بازم پیشرفت داشته
    خودم عمرا به فکرم نمی‌رسید همچین حرفی بزنم، ولی امیدوارم بالاخره شاهد این باشیم که یوبیسافت با این نسخه آبرو از دست رفته خودشو احیا کنه. خودم که خیلی از مخفی کاری یاسوکه خوشم اومد. اگه بتونن تا یه حدی تعلیق و حس غرق شدن تو داستان رو هم به بازیباز القا کنن بعلاوه یه بهینه سازی قابل قبول ،هر چی حرف منفی در مورد این بازی گفتم رو پس میگیرم
    فقط ایکاش حداقل این دم آخری یوبیسافت هم درگیر این سیاست چندش انویدیا برای ری تریسینگ اجباری نمیشد. در اینکه بازی چشم نواز از آب درمیاد شکی نیست ولی اون سیستم اصلا و ابدا در حد یه سیستم حداقلی به نظر نمیاد، اگه البته بهینه سازی رو درست انجام داده باشن.

دستیار کارگردان Assassin's Creed Shadows از گنجاندن شخصیت یاسوکه در بازی دفاع می‌کند