اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا

اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟

آریا مقدم
۱۸:۵۵ ۱۴۰۳/۱۰/۲۷
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا

تریلر معرفی بازی اینترگلکتیک (Intergalactic) جنجال زیادی به پا کرد. در این مقاله به حواشی این بازی و تصمیمات عجیب سونی می‌پردازیم.

مراسم Game Awards 2024 سورپرایزهای زیادی برای جامعه‌ی بازی‌های ویدیویی به همراه داشت. از معرفی نسخه چهارم سری محبوب The Witcher گرفته تا Borderlands 4 و دومین تریلر Mafia: The Old Country. استودیوی پرآوازه‌ی ناتی داگ نیز با جدیدترین IP خود در این مراسم حضور داشت. در حالت عادی اگر استودیویی که شاهکارهایی مانند سری Uncharted و The Last of Us را خلق کرده، با یک IP جدید به میدان بیاید، همه خوشحال می‌شوند و برای بازی جدید لحظه‌شماری می‌کنند. متاسفانه این اتفاق در مورد Intergalactic رخ نداد. عنوانی که از همان تریلر اول، مورد انتقاد و حمله‌ی شدید کاربران قرار گرفت. وضعیت در روزهای ابتدایی به قدری بد بود که کانال یوتیوب استودیوی ناتی داگ، بخش کامنت‌ها را برای ویدیوی تریلر غیرفعال کرد تا کمتر مورد هجوم گیمرها قرار گیرد. تعداد دیسلایک‌های ویدیوی مذکور در کانال یوتیوب سونی نیز چیزی حدود پنج برابر تعداد لایک‌های آن بود. نیل دراکمن توییت زد، نقش اول بازی نیز بیانیه‌ای بلند بالا صادر کرد، اما به نظر می‌رسد هیچ کدام موثر نبودند و گیمرها همچنان رغبتی به تجربه‌ی بازی جدید ناتی داگ ندارند. اما علت چیست؟ در ادامه‌ی مقاله به همین موضوع پرداخته‌ایم.

intergalactic

علت اول؛ طراحی کاراکتر

اولین و اصلی‌ترین دلیل، کاراکتر نچسب بازی اینترگلتیک است. ناتی داگ عزیز، کسی حوصله‌ی یک بچه پرروی خودشیفته‌ی دیگر را ندارد. کسی که کوچک‌ترین هم‌حسی با مخاطب ایجاد نمی‌کند و آن‌قدر هم خفن و باحال نیست که گیمر بخواهد کنترل او را به دست گرفته و احساس قدرت به او دست بدهد. اینکه شخصیت اول بازی، یک فرد یاغی و سرکش باشد، قطعاً جذابیت‌های بسیاری دارد و این موضوع بارها و بارها ثابت شده است. اتزیو، دانته، آرتور مورگان، ترور فیلیپس و حتی نیتن دریک و دار و دسته‌اش که پرداخته‌ی ذهن خود ناتی داگ است، همگی شخصیت‌های یاغی دارند و دست بر قضا همگی از محبوب‌ترین کاراکترهای تاریخ بازی‌ها به شمار می‌روند. اما یاغی بودن به هورت کشیدن نوشیدنی‌تان موقع حرف زدن با فرد دیگر، یا تراشیدن موهایتان از ته ربطی ندارد! نمی‌گویم این‌ها به خودیِ خود باعث می‌شوند یک بازی بد باشد، اما کاراکتر اصلی بازی که قرار است بیشترین زمان را با او بگذرانیم و با غمش غمگین شویم و با خوشحالی‌اش خوشحال، باید حداقل جوری باشد که همان اول دافعه نداشته باشد!

توجه: ادامه‌ی مقاله حاوی اسپویلرهایی از بازی The Last of Us II است.

این یکی از اصلی‌ترین انتقادهایی بود که کاربران به قسمت دوم بازی The Last of Us نیز وارد کردند. شما می‌آیید و یک شخصیت مثل Abby را معرفی می‌کنید که همان اول بازی می‌زند و Joel را با چوب گلف له و لورده می‌کند. آن هم نه هر شخصیتی! دقیقاً همان فردی که مخاطبان با او زندگی کردند، دردش را عمیقاً حس کردند و او را دوست دارند. بعد اواسط بازی می‌آیید و کنترل او را به دست مخاطب می‌دهید. افراد زیادی را می‌شناسم که بازی را از این نقطه به بعد ادامه ندادند چون واقعاً حس خوبی به این قضیه نداشتند. آن‌هایی که بازی را تا آخرش رفتند هم بعید می‌دانم از Abby به عنوان شخصیت موردعلاقه‌شان یاد کنند!

abby last of us

شما می‌توانید هر روایتی که باب میل‌تان است را تعریف کنید، به شرط اینکه که برای مخاطب باورپذیر و قابل درک باشد. قسمت عظیمی از قابل درک بودن هم آن زمانی پیش می‌آید که مخاطب کاراکتر را دوست داشته باشد. یک کاراکتر دوست داشتنی هم مولفه‌های بسیاری دارد. از ظاهرش گرفته تا اخلاق و رفتارش. گویا ناتی داگ یادش رفته که چطور کاراکترهای دوست داشتنی و ماندگار مثل نیتن دریک و سالی خلق کند. سیاست جدید آن‌ها این است که ما حال کردیم چنین کاراکترهایی بسازیم و شما مجبورید آن‌ها را درک کنید و اگر درک نمی‌کنید مشکل از خود شما و پیش‌داوری‌های شماست. شاید هم ضدزن هستید و با اقلیت‌های جنسیتی مشکل دارید!

قضیه‌ی ضدزن بودن در مورد بازی اینترگلکتیک هم مطرح شد و شاید این مسخره‌ترین مغلطه‌ای باشد که طرفداران این بازی تا به حال به میز مذاکره آورده‌اند. نسلی که دارد به این بازی‌ها ایراد می‌گیرد، همان نسلی است که با لارا کرافت و جیل ولنتاین بزرگ شده‌ است. هر دوی این اسامی هنوز هم جزو محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌ها هستند. در کنار این‌ها در سال‌های اخیر سازندگان شخصیت‌هایی مانند سیری (سری The Witcher)، بایونتا (سری Bayonetta) و کلوئی (سری Uncharted) را خلق کردند که باز هم مورد توجه و علاقه‌ی گیمرها قرار گرفتند. واقعاً چند نفر را می‌شناسید که جنسیت کاراکتر اول بازی برای او مهم باشد و بگوید «اه، حالا که شخصیت این بازی زن است، پس من بازی را نمی‌خرم!» ؟! مشکل نقش اصلی زن نبوده و نیست، مشکل کاراکترهای بی‌مزه و بی‎‌روح هستند!

lara croft

علت دوم؛ جنبش‌های اجتماعی

بحث دیگر، جنبش اجتماعی چپ‌گراهاست که اکنون چندین سال است گریبان‌گیر رسانه‌های مختلف شده است. فرهنگ یا بهتر است بگوییم ضدفرهنگی که به افراد پیرو آن اصطلاحاً «Woke» می‌گویند. ابتدا کمپانی‌هایی مانند نتفلیکس تمامی داستان‌های سنتی و مدرن را تغییر دادند و در هر سریالی که ساختند سعی کردند این مفاهیم را به خورد مخاطبان دهند، حالا هم که افرادی مانند نیل دراکمن و دار و دسته‌اش دست‌بردار نیستند! به قول یکی از کاربران وبسایت ردیت، اوضاع جوری شده که دیگر بعید است یک مرد سفیدپوست را در قامت قهرمان یک فیلم یا بازی ببینیم!

این قضیه حتی باعث شد پروژه‌ی مولتی میلیون دلاری Concord به خاک سیاه نشیند. عنوانی که با وجود تبلیغات فراوان و حتی حمایت برخی از رسانه‌های بزرگ که به این بازی نمره‌ی ۷ و ۸ دادند، باز هم نتوانست ذره‌ای محبوبیت پیدا کند و نهایتاً سونی مجبور شد سرورهای بازی را تعطیل کند و پول تعداد اندکی که بازی را خریده بودند به آن‌ها برگرداند. میانگین امتیازهایی که این بازی در سایت متاکریتیک از مخاطبان دریافت کرده حتی به ۲ هم نمی‌رسد! و راستش را بخواهید باید به تک‌تک این افراد حق داد که از بازی لذت نبردند.

concord

کاری به این ندارم که چرا باید یک بازی که عناوین مشابهش اکثراً Free to Play هستند، پولی باشد. کاری به این هم ندارم که پس از چندین سال توسعه، چرا یک بازی باید کیفیت فنی‌اش در این حد معمولی و حتی در برخی موارد ضعیف باشد. اما این قضیه که چرا باید در کنار ویژگی‌های منحصربفرد یک شخصیت مثل کلاس، نیروهای ویژه و نام او، گرایش جنسی و Pronouns او ذکر شود، واقعاً برایم سوال است! الان اگر من بدانم کاراکترم را با They/Them خطاب می‌کنند چه فرقی در گیم‌پلی من در یک بازی تماماً آنلاین ایجاد می‌کند؟!

نکته‌ی عجیب ماجرا این است که با یک آمارگیری ساده می‌توان پی برد که اکثر مخاطبان بازی‌های ویدیویی چه کسانی هستند و اصلاً چه کسانی حاضرند برای خرید بازی شما پول پرداخت کنند. وقتی مخاطب و خواسته‌های او (در این مورد بهتر است بگوییم ناخواسته‌های او!) را نادیده می‌گیرید، چه انتظاری دارید؟ اینکه بازی شما خوب بفروشد؟ اینکه به زور این همه مخاطب را که نظرشان با شما فرق می‌کند را قانع کنید که درستش این است و اگر چیزی به جز این فکر می‌کنید نژادپرست و جنسیت‌زده و فلان و بهمان هستید؟ شما به من بگویید، یک پیرزن مو بنفش که حتی طراحی جذابی هم ندارد، چطور می‌تواند شخصیت موردعلاقه‌ی یک نفر باشد که با او می‌خواهد وارد میدان جنگ شود؟!

concord characters

گاهی اوقات شخصیت‌های عادی و خاکستری می‌توانند جذابیت زیادی برای مخاطب داشته باشند. بهترین مثال از این موضوع خود شخصیت Joel است که یک مرد کاملاً عادی بود که نه نیروی ویژه‌ای داشت، نه چهره‌ و هیکل عجیب و غریبی داشت و نه مکتب فکری خاصی را دنبال می‌کرد. با این وجود همه درد او را با پوست و استخوان درک کردند و عاشق او و شخصیت‌پردازی‌اش شدند. اما زیاده‌روی در این قضیه، وقتی بقیه‌ی المان‌های بازی آن را طلب نمی‌کند، نکته‌ی دیگری است که یقه‌ی بازی‌های مدرن‌ را گرفته است. اگر شخصیت بد طراحی می‌کنید، او را کاملاً شرور و بد طراحی کنید. اگر مرا در نقش قهرمان بازی قرار می‌دهید، واقعاً به من حس قهرمان بودن دهید! این‌ها چیزهایی هستند که بخاطر آن‌ها به دنیای بازی‌ها رو آورده‌ایم. که کارهایی را بکنیم و شخصیت‌هایی را ببینیم که از خودمان بزرگ‌تر، بهتر، بدتر و خفن‌تر هستند. چه اصراری است که همه‌ را درک کنیم و با کفش آن‌ها قدم برداریم وقتی که بازی آن را طلب نمی‌کند؟!

اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا

ما نتیجه‌ی تمام این‌ها را سال قبل با بازی Concord دیدیم. بازی نه از نظر تجاری موفق بود و نه اثر مثبتی روی صنعت بازی‌سازی گذاشت. آمد، یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تاریخ بازی‌ها را رقم زد و رفت. پیام گیمرها کاملاً واضح بود: ما چنین بازی‌هایی را نمی‌خواهیم و پولمان را دور نمی‌ریزیم! حالا اینکه چرا ناتی داگ و سونی با دیدن این وضعیت باز هم به رویه‌ی سابق خود ادامه می‌دهند جای بحث بسیاری دارد. واقعاً در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟!

علت آخر؛ بی‌توجهی به خواسته مخاطبان

نهایتاً می‌رسیم به علت آخر که در واقع جمع‌بندی تمام حرف‌هایی است که گفتیم. یک محصول هنری نه تنها باید سبب خودشکوفایی خود هنرمند شود، بلکه باید نیم‌نگاهی هم به بازاری که در آن عرضه خواهد شد داشته باشد. اولاً عنوانی مانند Concord میلیون‌ها فرسخ با یک اثر هنری فاصله داشت و محصول نهایی کاملاً قرار بود تجاری باشد که خداروشکر در آن زمینه هم شکست خورد! دوماً، بازاری که سونی دارد این آثار را در آن عرضه می‌کند، کاملاً متضاد چیزی را می‌خواهند که الان شاهد آن هستیم. اینترگلکتیک شاید از نظر گیم‌پلی، طراحی مرحله و بسیاری جهات دیگر بسیار بهتر از کانکورد عمل کند و اصلاً انتظار دیگری هم از ناتی داگ نمی‌رود. اما اگر پافشاری‌ آن‌ها بر رَویه‌ای که پیش گرفته‌اند ادامه پیدا کند، بعید است حتی این عنوان هم بتواند به موفقیت تجاری برسد.

نیل دراکمن می‌گوید ما هنوز همه‌ی ماجرا را نمی‌دانیم. البته که با یک تریلر سینماتیک نمی‌توان کل یک بازی را قبل از عرضه زیر سوال برد، اما بحث ما فراتر از یک بازی است. ما می‌گوییم مخاطب نهایی بازی‌ شما ما گیمرها خواهیم بود و ما کاراکترهای شما، عقاید شما و آن‌چه را که می‌خواهید به زور به خورد ما دهید را دوست نداریم. تاریخ هم نشان داده بی‌توجهی به نظر مخاطبان، به‌خصوص در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی معمولاً نتایج مطلوبی ندارد! آیا وقتش نیست که عقب‌نشینی کنید و خواسته‌ی مخاطبان را مورد توجه قرار دهید؟

کاراکتر اینترگلکتیک

همان‌طور که در تریلر اینترگلکتیک هم نشان داده شد، ناتی داگ سازنده‌ی تعداد بسیاری از بازی‌هایی است که تک‌تک‌مان با آن‌ها خاطره داریم. امیدواریم همین‌طور هم بماند و در نهایت کسانی که زود قضاوت کردند ما باشیم. اما حس می‌کنم چنین چیزی بسیار بعید است!

نظر شما چیست؟ آیا حس می‌کنید هنوز برای قضاوت زود است یا تا همین‌جا دلیل کافی دارید که سراغ اینترگلکتیک نروید؟ به نظر شما در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ منتظر نظرات شما هستیم!

مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)IgonナルトうずまきRichmanMsadeq361o0ashil0oAliSkeeterSAMIAPEXえ 𝗦𝗮𝗺 𝗟𝗮𝗸𝗲 えصالحMotinlul-bookGolden pirateAliپروفسور بی سواد𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Obi wanاپوزیسیون گیمفاsefirot2011more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مقاله جالبی بود خسته نباشید
    با تمام این نقدها که کاملا هم درسته و دوستان هم میدونن من یکی از کسایی ام که خیلی سر این قضیه شاکیم ولی بازم امیدوارم درکل بتونن محصول خوبی رو تحویل بدن
    هنوز تازه تریلر اوله و نباید از اونطرف بوم بیفتیم

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ナルトうずまきآرین چنگیزیSkeeterبدون‍ تعصبEhsan etMotinlul-bookپروفسور بی سوادAshixmore
  • Javad گفت:

    متاسفانه این مشکل همه گیر شده و کل صنعت سرگرمی و هنر رو در برگرفته ریشه این مشکل هم برمیگرده به نگاه سیاسی به مسائل سیاست هرجا وارد شد گند زد به همه چیز نمونش توی کشور خودمونم زیاده.
    هنر و خلاقیت همیشه در محیط آزاد و همچنین با توجه به جامعه ای که درش زندگی می کنید شکوفا میشه.

    Richmanبدون‍ تعصبپروفسور بی سوادShahyad
  • UNESISM گفت:

    مقاله خوبی بود ، اما به نظرم زیاد نتونست موشکافانه به بحث بپردازه و یجورایی اونو واگذار کرد به بخش کامنتها
    این بخش و بحثهاش قبلا بارها شده و همیشه هم سر آخر جنگ و جدل و مجادله بوده و تا اومدن بازی هم هست.
    کامیونیتی گیم قدرتشو داره که یک بازی رو بزنه زمین و بزنه ببره توی هوا
    اما این موضوع از بعد فرهنگی باید دیده بشه که مشخصا این مورد توی کامیونیتی گیم ایران بخاطر تفاوت فکری و ارزشهایی زندگی بیشتر توی دیده
    وگرنه سینماو موسیقی و گیم غرب خیلی وقته داره این ریتم رو میره و خودشونم بخوان یا نخوان موافقش هستن و دارند به سنتها و اخلاقیات گذشته پشت پا میزنند چون بهتر درکشو دارند و میدونند که چی به نفعشونه چی نیست همونجور که در انتخابات امریکا احساسی حرکت نکردن و تحت جو فضاهای مجازی و پز دادنهای نمایشی سلبریتی ها قرار نگرفتن و به کاندیدی که فکر میکردن مناسب شرایط فعلی هست رای دادن و رفتن . و با اومدن این کاندید این موج فرهنگی اجتماعی که در گیم وسینما شکل گرفته هم تغییر نمیکنه ، پس دلخوش نباش ای ایرانی ، در غرب هر خبری هست واسه خودشونه ، نگرانی ما تفاوتی ایجاد نمیکنه توی تصمیمات اونها ، این برنامه هم صد سال سیاه اینده هم هست

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Skeeterبدون‍ تعصبMotinamscA,,shپروفسور بی سوادMR147
  • Amo Hamed گفت:

    خیلی واضح است باید کنترل ابی را به دست میگرفتیم تا شرایط او و کاری که با جوئل کرد درک میکردیم ! ” افرادی بازی را همان جا رها کردن ” خب بدرک ! کسی که به بازی داستانی فرصت نده لیاقت خیلی چیز های دیگه هم نداره . مثل کسی که یه کتاب رو نیمه کاره رها کنه !

    دراکمن قرار نیست کاراکتر های صفر و یکی بسازه . کاراکتر های خاکستری درست کرده ‌. قهرمان و ضد قهرمان دیگه شخصیت های سفید و سیاه کلیشه ای نیستن . هر جبهه برای خودش دلایل قانع کننده ای داره . بازی جدید ناتی داگ هم باید دید چه فکری تو سرش داره

    همه سوالاتی که مطرح شد فقط فرضیه هست بهترین کار صبر کردن هست
    ( باز خوبه افرادی که قرار هست تجربش کنن یا بهتر بگیم امکان تجربش رو دارن نظر بدن وگرنه کسی که مثلا به پی اس فایو علاقه ای نداره چرا باید غرغر کنه )

    SkeeterSAMIAPEXبدون‍ تعصبkravinoffEhsan etEthan MarsAliپروفسور بی سوادهالک ایرانیDS4more
    • Mahdi Sam گفت:

      شرمنده ولی مخاطب حق داره انتخاب کنه چی رو تجربه کنه، شما الان داستان هیلو یا گیرز رو تجربه نکردی، جا داره کسی بهت توهین کنه؟

      قهرمان ها مهم نیست چه رنگی باشن، مهم اینه که قابل همذات پنداری باشن، برای مثال شخصیت ainz از overlord به وضوح شیطانیه ولی قابل همذات پنداریه، از اون سمت کسی مثل آترئوس شخصیتش سفیده ولی طراحیش نچسبه

  • Vito Scaletta گفت:

    تازه الان ذات نیل دراکمن معلوم شد the last of us و آنچارتد ۴ اگه یکم هم خوب بودن بخاطر امی هنینگ و بروس استرالی بود اونا که رفتن ناتی داگ به رهبری drunk man با کله به زمین میخوره در عوض ببینین امی هنیگ داره چه شاهکاری میسازه (marvel). بخاطر شخصیت های woke و girl boss هیچکی غیر از یه سری فمنیست غرغرو ازین شخصیتا خوششون نمیاد شخصیت مونث خوب یعنی النا فیشر (زن نیتن دریک) و لارا کرافت و تیفا و ایریت از ff7 نه این girl boss های حال بهم زن

    SkeeterSiren(سابق SAM LAKE (KAZUYAAEOMR. Gوحید سلطانیamscTomA,,shKing
  • زباله ووک هاتی داگ
    بعد از ۱۰ بار ریمیک کردن لست اف اس الان اومدم همچین زباله ووکی رو تحویل جامعه گیمینگ دادن
    همچین استودیو هایی رو باید تحریم کرد تا آدم بشن

    علی اسعدیsiavashPlaystationkravinoffEthan MarsFanboy killerAEOوحید سلطانیپروفسور بی سوادGozarmovaqatmore
  • نیل دراکمن می‌گوید ما هنوز همه‌ی ماجرا را نمی‌دانیم. البته که با یک تریلر سینماتیک نمی‌توان کل یک بازی را قبل از عرضه زیر سوال برد.
    وقتی از همون تریلر اول همه نا امید شدن حتماً یجای کار میلنگه و جای توجیح بهتره به نگرانی مخاطب پرداخت.
    داستان مثل اینه که بگی این سریال ۱۰۰ قسمتیرو ببین شاهکاره ولی ۳۰ قسمت اولش چرته بقیش خوبه(اگه قرار باشه یک سریال بعد از ۳۰ قسمت تازه جذاب بشه پس یعنی از همون اول شاهکار نبوده)

    Gozarmovaqatamscپروفسور بی سوادA,,shIl CapitanoMR. Gکوروش
  • Amo Hamed گفت:

    ادامه :

    در بخش طراحی کاراکتر ؛ کاراکتر یک ماکت نیست صرفا از روی ظاهر دربارش قضاوت کنیم . کاراکتر عمق داره ؛ این که عمق شخصیت پردازی و تفکراتش رو صرفا از تراشیدن مو و یه تریلر موشکافی کنیم کار قشنگی نیست
    مثل این که قبل دیدن فیلم مد مکس درباره کله تراشیده شارلیز ترون بحث کنیم
    این که رفرنس بدیم به لست یک و جوئل رو قدیس جلوه بدیم و ابی رو هیولا ؛ کاری که شخصیت پردازی تو لست دو کرد و بابتش کلی جایزه گرفت برای همین بود . هیولایی در کار نیست ! و البته ابی هم نچسب نیست . شخصیت پردازی کاری کرده از یک کاراکتری که متنفری تبدیل به کسی که حداقل بهش حق بدی تبدیل بشه مثل دیالوگ اواخر بازی الی : نمیتونم ببخشمت ولی خب سعیمو‌ میکنم …

    علت دوم جنبش های اجتماعی : این مورد قاطی هر فیلم و سریال و بازی که فکر کنین شده حتی شرقی ها و نمونش سریال اسکوید گیم که اقلیت های جنسی داخل رول های اصلی داشت . مثل انیمیشن آرکین . مهم نیست این موضوعات داخل کارمون باشه مهم این هست غلظت و شدت این موضوعات چه قدر باشه و چه قدر روش مانور بدن خب ؟ ما خبر داریم از این موضوع برای بازی جدید ناتی داگ ؟ نه

    در آخر بگم کانکورد که یه بازی مولتی پلیر تجاری هست اصلا قابل قیاس با بازی های داستان محور سینگل پلیر نیست که شکست اون رو به بازی های آینده بسط بدیم مواردی بهتر برای مثال زدن بود و کانکورد
    شکست

    SkeeterGozarmovaqatبدون‍ تعصبDS4MR. GAliپروفسور بی سوادA,,shMax22Ashixmore
    • Amo Hamed گفت:

      و کانکورد شکست محتملی بود …
      چون طراحی همه کاراکتر ها مورد داشت . چیزی که تو کست بازی جدید ناتی داگ نمیبینم و همه مدل شخصیتی داخلش داشت
      این هجوم منفی زمان لست دو هم شکل گرفت ( به نحوی دیگر ) ولی خب نتیجه نهایی رو همه دیدن چی شد

      Skeeterبدون‍ تعصبDS4MR. Gپروفسور بی سوادA,,shMax22Ashixamsc
  • RushFactor گفت:

    تریلر این بازی به صورت کاملا افراطی ووک و فمنیسم به ببیننده انتقال می‌دهد! من تا همین الان نتونستم last 2 را بازی کنم !! این ها در بازیهاشون قصد و هدفی دارند ! گولشونو نخورید !!

    SkeeterGozarmovaqatMR. GAEOamscA,,shTomKing
  • Tom گفت:

    کسایی که بعد از کنترل ابی تو لست ۲ بازیو ول کردن همونایین که الان میگن کاراکتر بازی به درد نمیخوره چون داشت نوشابه میک میزد . سعی داشتن با الهام از رضا عطاران یه صحنه باحال درست کنن 😂
    https://youtu.be/D3SYQdiikUo?si=68u0QByEGFJdexw-

    ولی به بازی فرصت ندین از یه بازی خفن خودتونو محروم کردین . ناتیداگ تا حالا کاراکتر بد نساخته
    تنها ایرادی که میشه به اون تریلر گرفت مو های کاراکتره

    MR. GMotinAliA,,shDS4amscAshix
  • آخه چرا ناتی داگ باید از طراحی شخصیت هایی مثل جوئل و نیتن دریک برسه به این قبلاً کاراکترهای زن خوب و خوشگلی طراحی می‌کرد اما این بیشتر شبیه نسخه آسیایی ون دیزل هستش و فک نکنم مردم اون ارتباطی که با نیتن و جوئل داشتنو بتونن با این شخصیت هم بگیرن

    SkeeterAEO
  • DS4 گفت:

    همیشه در تعجبم که چرا بازی ای که بنیان گذار ووکیسم در ویدیوگیم بود تا این حد باید افتخار کسب میکرد، خوده دراکمن هم لایق این نیست که بهش بگیم یکی از بهترین کارگردان ها..
    واقعا چهره ی شخصیت این بازی خیلی حال بهم زنه

    AshixSirenMR. Gkianamscامیر فتحیA,,shTom
  • A,,sh گفت:

    ارزش هر بازی رو اول و اخرش کیفیت اون اثر مشخص میکنه، این بازی هم با توجه به سابقه ناتی داگ و نیل دراکمن احتمال زیاد با یه شاهکار دیگه طرف میشیم و احتمال اینکه گوتی سال خودشم بشه زیاده ، در مورد طراحی شخصیت اصلی هم بنظرم خیلیم به فضا سازی داستانی بازی تا جایی که از تریلر میشه فهمید( یه bountry hunter فراری که به دنبال شکار همکارای قبلیشه) میخوره و من اصطلاحا badass بودنشون و حس میکنم

    Reyam-amsc
    • UNESISM گفت:

      کاراکترهای badass گیم و سینما که در معرفی اول توی دل کاربران قند آب کردن و همه شونم دنبال جر دادن دوستان و رفقای فاب قدیمی هستن .
      The Punisher (فرانک کسل)
      بیگ باس (Metal Gear Series)
      جوئل (The Last of Us: Part II) هی بگی نگی دنبال شکار هم پیمانهاشه ،
      Erik Killmonger (Black Panther)
      کریتوس (God of War Series)
      تامی آنجلو (Mafia)
      جان ویک
      آرتور مرگان
      مامور ۴۷
      مایکل کورلئونه
      واس (Far Cry 3) شخصیت منفی بود اما دوست داشتنی بود ، خواستنی بود من اسم شخصت اول بازی رو یادم نمیاد حتی قیافه وصداش.

      • UNESISM گفت:

        مایکل کورلئونه یکی از بهترین روندهای badass رو داره که کل شالوده و غافلگیری و بهترین بودن قسمت اول پدر خوانده به همین دلیله .
        مایکل ابتدا به‌عنوان یک جوان تحصیل‌کرده و خدمت‌گذار به کشور در جنگ جهانی دوم به عنوان سرباز خدمت می‌کند. او از دخالت در امور مافیا و دنیای جنایتکاری پدرش تنفر داره و از دوری میکنه و همیشه در این مورد حال گوشه کنایه زدن به خانواده ست . و ما اونو با لباس نظامی توی عروسی خواهرش میبینیم فاصله زمانی بازگشتش از خدمت تا پدر خوانده شدن و روند تغییراتش طبق حدس من تقریباً ۲-۳ سال میشد . که واقعا جذاب از کار در اومد از شخصیتی ساده و متواضع و کم‌حرف تبدیل میشه به بهترین شخصیت فیلم ،فاصله زمانی از رهبری خاندان تا شروع شکار و کشتار دوستان و هم‌پیمانانش تقریباً ۵ سال بیشتر وقت نمیبره.

      • A,,sh گفت:

        همه این شخصیتایی که گفتی مرد بودن اصلا الان که فکر میکنم اصلا شخصیت زن badass تو ذهنم خیلی نیمد شاید الی و ابی فقط تو لست ۲ به ذهنم اومدن که همون ابی هم خیلیا بهش میگن نچسب تو رزیدنت اویل هم شاید فقط یکی دو تا مورد اونم نه خیلی زیاد باشه

        UNESISM
        • UNESISM گفت:

          به موضوع خوبی اشاره کردید میشه از لارا کرافت و بانوی دلها بایونتا نام برد و همینطور ساموس که دل خیلی ها رو در نسل جدید گیم برده .

          چانگ‌ئو از استریت فایتر ، آیدا وانگ از رزیدنت ( توی نسخه ریمیک به دلیل تغییرات ویس اکتورش طرفداراش کفری شده بودن ) کتانا از مورتال کامبت ،
          کماندر شفرد و لیارا از مس افکت ، بازم بد اس دیگر از همین سری مادر و دختر سامارا و مورینث ( دخترو ببین مادرو بگیر )که یکی از پر ابهترین و به‌یادماندنی‌ترین پرجذبه ترین و کاریزماتیک ترین بداس های این بازی هستن با وجود حضور برجسته ،خیلی کم حرفن و اصول اخلاقی خودشون دارند و رابطه عمیق نمیشه ازشون گرفت که این یکی از دلایل جذابیت و نقطه قوتشه ، اصلا بایوور قدیمو نگاه الانو نگاه دلم بازم مس افکت خواست .
          کلمنتاین توی واکینگ دد از تل تیل
          بانو تریس و بانو ینیفر دو بد اس واقعی دو عفریته ، دو دلیل اصلی پیر شدن گرالت ، که خیلی از بزرگوارن گیمفا مطمعنا باهاشون رابطه جدی داشتن و هنوز سر اینکه کدومو بگیرند دعوا دارند
          کاساندرا توی اساسینز کرید: ادیسه که خودم طرفدار شخصیشم

          Mahdi Sam
    • Reyam- گفت:

      خیلی دوست دارم اینترگلکتیک با GTA 6 مچ بندازه💪💪💪

      DS4MR. GJ117
  • amsc گفت:

    اتاق فکر گیمفا :
    چیکار کنیم ویو و کامنتا رو بالا ببریم ؟
    دوباره درمورد intergalactic می نویسیم و منتشرش می کنیم D:

    علی اسعدیJ117MR. G
  • ammar_iraqi گفت:

    با اینکه هجمه ها و انتقادها از وضعیت اینترگلکتیک
    کاملا درست بوده
    و هیچکسى هم از طراحى شخصیت اصلى راضى نیست
    ولى به احتمال ۹۰% بازى موفقى ظاهر میشه
    درصد خیلى بالایى هم که همش دارن انتقاد میکنن
    پیش خریدش میکنن !!

    SkeeterJ117
اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه می‌گذرد؟ - گیمفا