جهان Elden Ring: Nightreign و Elden Ring موازی یکدیگر روایت خواهند شد
بازی Elden Ring پر از افسانه و روایتهایی است که بازیکنان میتوانند با جستوجوی عمیق و دقت به محیطهای اطراف خود، از بررسی آیتمها گرفته تا چشماندازهای جهان، از آنها پردهبرداری کنند. حال سوالی که برای علاقهمندان پیش میآید این است که داستان Elden Ring: Nightreign، چه ارتباطی با داستان اصلی Elden Ring خواهد داشت؟
به نظر میرسد که بر اساس گفتههای کارگردان Nightreign، جونیا ایشیزاکی (Junya Ishizaki)، هیچگونه ارتباطی در کار نیست. در مصاحبهای با IGN ژاپن، ایشیزاکی تأیید کرد که دنیاهای Elden Ring و Elden Ring: Nightreign به صورت موازی با یکدیگر هستند و ارتباطی با هم ندارند. به همین دلیل است که FromSoftware عمداً Elden Ring: Nightreign را اسپین آف خطاب میکند.
اما چرا از نام Elden Ring استفاده شده است؟ FromSoftware به قدری توانمند هست که اگر بخواهد اثری جدید در سبک Co-op ایجاد کند، یک دنیای فانتزی تازه نیز برای آن بسازد. جواب این است که علاوه بر شناخته شده بودن برند Elden Ring، ظاهراً دنیاهای این دو عنوان تا مقطعی یکسان بوده و سپس از هم جدا میشوند. ایشیزاکی در این باره توضیح میدهد:
Elden Ring: Nightreign یک اسپینآف از Elden Ring است. این دو در دورهای که منتهی به «جنگ شکستگی» میشود، جهانهای مشترک دارند. بعد از جنگ شکستگی، جهان و داستان Elden Ring: Nightreign به صورت موازی از Elden Ring جدا میشود. دلیل اینکه ما یک دنیای موازی را انتخاب کردیم، این بود که خواستیم به داستانی که بازیکنان Elden Ring تجربه کردهاند، احترام بگذاریم. Elden Ring: Nightreign داستانی متفاوت از Elden Ring است، بنابراین فکر میکنم افرادی که به Elden Ring وابسته هستند، میتوانند با اطمینان خاطر آن را تجربه کنند.
با توجه به صحبتهای کارگردان، علاقهمندان به داستان Elden Ring میتوانند مطمئن باشند که Elden Ring: Nightreign قرار نیست حقایق قبلی را نقض یا تغییر دهد، بلکه داستان مجزای خود را خواهد داشت و اگر سابقه FromSoftware در خلق داستانهای جذاب را ملاک قرار دهیم، Elden Ring: Nightreign قرار است به تنهایی و بدون نیاز به Elden Ring، روایت منحصر به فردی را به بازیکن ارائه دهد.
Elden Ring: Nightreign امسال برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس ، رایانههای شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- کانیه وست، رپر آمریکایی اعتقاد دارد که The Last of Us: Part II بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- سازندگان Astro Bot امید زیادی به Intergalactic دارند
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- دل نوشتههای یک گیمر خسته؛ نگاهی به حواشی پیرامون The Witcher 4
- گزارش: کنسول جدید کشور روسیه توانایی رقابت با ایکس باکس و پلی استیشن را ندارد
- توسعهدهنده Witcher 4 به استفاده از بات برای کنترل جنجال پیرامون شخصیت سیری متهم شد
- تحلیلگر: آینده درخشانی در انتظار Xbox خواهد بود
- کارگردان Black Myth Wukong: محدودیت سختافزاری سری اس علت عدم عرضه بازی برای Xbox است
نظرات
در انتظارم واسه تجربه ای بی سابقه
زبه نظر من بازی اصلی بعدی میازاکی و فرامسافتور هم میاننسلیه فقط با این تفاوت که میان نسلی ۹ و ۱۰ چون اگه ۲۰۲۵ این بیاد احتمالا بازی بعدیشون میره طرفای ۲۰۲۷ که تقریبا تلاقی دهره با کنسول های نسل دهم 🤔
فرامسافتور واسه بازی های بزرگش فقط بازه زمانی ۱ سال تا ۳ سال میزاره ولی اگه پروژه های کوچیک مثل night regien یا DLC ها فقط ۱ سال یا حتی کمتر بازی بزرگ بعدی عرضه میکنه
۲۰۲۶
اقای کریمی شما قبلا انقدر تو کامنتا فعال نبودین آخرالزمانه؟
حتی اسم کنسول نسل دهمی هم خنده داره وقتی دارن هنوز برای نسل هشت بازی میدن
تازه تو ۲۰۲۵ یکم آدم حس میکنه نسل نهم شروع شده بعد اینا میخوان نسل ده رو شروع کنن
بخاطر اسم الدن رینگ و بحث مارکتینگ ریسک نکردن اسم جدید بزارن این یعنی حتی گنده های صنعت گیم اونم یکی مثل فرام سافتور از ساخت دنیا جدید و مستقل با اسم مستقل ترس داره و ریسک نمیکنه حتی یک درصد
اتفاقا اگه فقط یه استودیو باشه که از ساخت دنیای جدید با اسم مستقل ترس نداشته باشه فرامسافتوره :/
بعد دارک سولز ٬ بلادبورن ٬ سکیرو و الدن رینگ . بازی (بزرگ) بعدیشون هم بعید نیست ایپی جدید باشه
حالا بیان برای یه بازی اسپین اف و کواپ کوچیک کلی زمان و بودجه بزارن دنیای جدید خلق کنن و سیستم مبارزات و گیمپلی و assetهای جدید و …
که در نهایت اگه بازی انچنان موفق نشدن یه ضرر کت و کلفت ببینن و مثل بقیه تعدیل نیرو انجام بدن؟
والا هرجور میبینم یا این گیم نباید ساخته میشد یا الان که ساخته شده این حرکت هوشمندانه ترین کار ممکنه
مطمئنن بودجه خیلی کمی داشته و احتمالا هم قیمت پایینی براش تعیین میکنن
ریسک کردن با حماقت کردن خیلی فرق داره
(این یعنی حتی گنده های صنعت گیم اونم یکی مثل فرام سافتور از ساخت دنیا جدید و مستقل با اسم مستقل ترس داره و ریسک نمیکنه حتی یک درصد)
خودت فهمیدی چی گفتی؟: پس الدن رینگ و سکیرو کشک بودن تا الان؟
فرام سافتور سال هاست که یه بازی رو داره ری اسکین میکنه با داستان مشابه و تغییرات جزئی توی مکانیک های گیم پلی، تنها جایی که میشه گفت ریسک کردن سکیرو بود. خود الدن رینگ هم به شدت مسئله کمبود ایده رو منتقل میکرد، از نقشه توخالی و بیهوده گرفته تا باس فایت های مصنوعی و تکراری و کاوش بی هدف. ولی با نایت رین نشون دادن که نداشتن ایده جدید تا چه حد جدی هست که ناچارا رجوع کردن به بازی های قبلیشون و مستقیما باس ها و مکانیک ها رو کپی کردن. این خیلی نگران کنندس که اکثر طرفدارا اصلا متوجه این قضیه نیستن و همچنان هر اثری که اسم فرام سافتور رو به همراه داره چشم بسته تایید و تحسین میکنن
راست میگویی ؟!
عجب!!!
کمتر جوک بگو رفیق👍
فعلا که میلیون ها گیمر در سراسر جهان ۱۰ ها بار تجربش کردن و صدها ساعت پاش وقت گذروندن
پروژه بعدی و بزرگ FromSoftware یه چیز دیگست که ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ میاد
باز این نظر داد 😂
بهتره نسبت به ایمکه توی یه ورس باشن
بهتر میشه باسای نمادین رو اورد
یه مصاحبه ای کارگردان بازی انجام داد
گفت هر چرخه ۴۵ دقیقه طول میکشه به همین خاطر اپگرید کاووش و لوت در بازی وجود نداره (احتمالا مثل هر بازی روگ لایک دیگه صرفا تو بیس اصلی قابلیت اپگرید باشه )
به عبارتی میخوان مود روگ لایک رو که میتونست یه dlc باشه به عنوان یه بازی جدید بفروشن (همونطور که تو نمایش ها هم مشخصه باس ها هم از نسخه های قدیمی هستن یعنی عملا کار اضافه ای نداشتن )
غم انگیزه
امیدوارم بازی موفق بشه ولی به چنین سیاستی اصلا خوشبین نیستم
میتونید ببینید بازی های مختلفی مثل GOW ragnarok یا AC valhalla یا shadow of war و هیتمن یا کلی بازی دیگه که به رایگان مود روگ لایک رو اضافه کردن (فکر نمیکنم هیچ بازی یه مود روگ لایک خفن در حد gow ragnarok عرضه کرده باشه که کلی هم محتویات و داستان جدید داشت بعلاوه باس فایت های جدید )
اصلا منظور این نیست که رایگان عرضه کنن ولی امیدوارم قیمت ۵۰ ۶۰ دلاری نداشته باشه ..۴۰ دلار مناسبه
به امید موفقیت بازی
اتفاقا این یک گام برای گام های بزرگتره فرامه
البته فکر نکنم اون قدر هم کپی پیست باشه چون حرکات و قابلیت های جدیدی و همچنین محیط های جدید توی تریلر نشون داده شده ولی خب به هر حال بازی های سولز همین طوری هم پلیر ها میتونن دنیا هم دیگرو invade کنن پس امیدوارم خوب از پسش بر بیان ( البته به نظرم خودم هم الدن رینگ باز جای یه کم محتوا داشت چون ظاهرا بازی بعدی فرام سافتور خیلی قراره فرق داشته باشه )
بازی ۴۰ دلاره هم قیمت SOTE. فقط از بازی اصلی جداش کردن تا مخاطبش بیشتر بشه و لازم نباشه حتماً برای تجربه یه بازی روگ لایک بری یه بازی آر پی جی ۶۰ دلاری دیگه هم خریداری کنی و خرجت ۱۰۰ دلار (یا با تخفیف ۸۰ دلار) باشه. تعداد پلیرهای بازی برای مچ میکینگ هم بیشتر میشه. میزان محتویاتش هم زمان عرضه مشخص میشه، اگر تکرار باس ها بیش از حد باشه یا به وضوح مشخص باشه که ارزش ۴۰ دلار رو نداره امیدوارم فن بیس فرام سافتور جلوی استودیو بایستن.
آقای کریمی به نظرتون امکان پشتیبانی وجود داره که با هر آپدیت یک چرخه جدید اضافه شه اگه به این شکل باشه بازی به شدت ارزش تجربه داره
گفتن سرویس محور نیست، یک بسته کامله و بعد از عرضه محتویات جدید دریافت نمیکنه. بهترین تصمیم همینه که این اثر عرضه بشه و برن سراغ پروژه های جدید نه این که یه بخشی از تیم توسعه همیشه درگیر به روز نگه داشتن این بازی باشه.
نه دوست عزیز بازی سیستم لوت داره و سر هر چرخه میتونی نسبت به لوت هایی که جمع کردی بیلد خودتو عوض کنی و حتی هر آیتم درجه نادر بودن داره که اگه میخوای آیتم های لجندری بگیری باید به داجن های خطرناک تری پا بزاری و درباره سیاست، این بازی بر اساس تقاضا پلیر ها ساخته شده و اصلا جنبه پول سازی نداره و این ایده ایشیزاکی به آقای میازاکی مطرح کرده و میازاکی فقط چراغ سبز نشون داده این قضیه مثل یک نقاش بزرگ میمونه که داره روی نقاشی بزرگ بعدیش وقت میزاره که شاگردش بهش یک ایده میده ولی به جای اینکه اون ایده به نقاشی اضافه کنه بهش یک قلمو و بوم میده و میگه نقاشی خودتو بکش و اون شاگرد بر اساس نقاشی های قبلی و ایده خودش نقاشی میکشه با اسم استادش .
و برای موضوع قیمت، هیچ کس نگران نباشه براساس گفته ها و اخباری که درز کرده قیمت بازی بیشتر از ۴۰ دلار نمیشه
اینجا کارگردان اشاره به داستان کرده، مگه بازی صرفا کواپ یا روگ لایک نیست تو چرخه خای مختلف؟
اونجوری که من فهمیدم Nightreign کلا روایت خاصی نداره، اومده از تم و جهان Elden Ring استفاده کرده برای ساخت یک بازی کو آپ.
اینکه تو سال ۲۰۲۵ هنوز برای نسل هشت و کنسول های ۱۲ سال پیش بازی جدید میاد هم تو نوع خودش جالبه
اره واقعا
البته خوب هم هست
بازی خاصی نیست که بخواد فقط برچسب نسل ۹ بگیره
دوست داشتم بازی های جدید سولز این استدیو اورجینال تر باشن و حرف های جدید تری داشته باشن و بعد از چندین پروژه و غنی تر شدن داشته های این استدیو برمیگشتن به الدن رینگ و استفاده از است ریوز . امیدوارم Elden Ring: Nightreign خوب در بیاد.
یه شایعه شنیدم ولی باور نکردم میگفت قراره نسخه موبایلش هم بیاد