مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
ساتیا نادلا در جلسۀ پرسش و پاسخ اخیر مایکروسافت با سهامداران، پیرامون کمپین تبلیغاتی «این یک ایکس باکس است» (This is an Xbox) صحبت و رویکرد انتشار چندپلتفرمی عناوین استودیوهای Xbox، بتسدا و اکتیویژن را آینده بخش گیمینگ مایکروسافت توصیف کرد.
نادلا در این باره گفت:
ما معنا و مفهوم «طرفدار Xbox بودن» را دوباره تعریف خواهیم کرد. طرفدار Xbox بودن به معنای تجربۀ بازیهای آن روی تمامی دستگاههای تحت اختیارتان است.
جز کوردن، منبع داخلی معتبر مایکروسافت و Xbox، در هفتۀ گذشته گفته بود با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارد، دوران عناوین انحصاری دائمی برای کنسولهای ایکس باکس «به پایان رسیده است»، چیزی که در طول سال گذشته، به وضوح علائم آن قابل رویت بود. کوردن میگوید رویکرد عجیب و ضد و نقیض ایکس باکس مبنی بر عدم انتشار چندپلتفرمی آثاری مانند Avowed یا Hellblade 2، به این دلیل است که نمیخواهد این رویه را برای تیمهایی که در حال حاضر آمادۀ توسعه چند پلتفرمی نیستند «الزامی» کند.
کوردن در پاسخ به یکی از دنبالکنندگان خود گفته بود که ایکس باکس قصد دارد Fable را نیز مدتی بعد از عرضه به PS5 بیاورد.
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
- رسمی: سونی تایید کرد که قصد دارد شرکت مادر FromSoftware را خریداری کند
- ناتی داگ بازی Intergalactic: The Heretic Prophet را با الهام از Akira و Cowboy Bebop توسعه میدهد + اطلاعاتی از مضامین داستانی و بازیگران
نظرات
الان یکی میگه: “پس خرید ایکس باکس چه لزومی داره” :دی
بلزیای ایکس باکس رو کنسول ۱۶ میلیونی و پی سیه ۱۰۰ میلیونی میاد
شما رو کدوم ترجیح میدید پلی بدید؟
روی PS5 سی میلیونی.
بازم گیمایی مثل هیلو یا فورزا هست که نیاد
نسبت به فورزا و هیلو اشتیاقی ندارم. اگر عرضه نشدن و کسی علاقه داشت میتونه Xbox تهیه کنه. مسائل خیلی پیچیده نیستن حقیقتاً.
یعنی چون شما اشتیاقی ندارید لزومی برای خرید ایکس باکس نیست
پرسیدی: “شما چی ترجیح میدید؟”
منم نظر شخصی خودم رو نوشتم. بعد لزوم به خرید یا عدم خرید رو از کجا آوردی؟ نوشتم اگر عرضه نشدن یا کسی عجله یا اشتیاق نسبت به تجربه این بازیها داره «میتونه Xbox بخره».
یه چیز خیلی سادست دیگه،یکی میگه ایکس باکس،چون همین بازیا رو روز اول تو اشتراکش بازی میکنم،یکی میگه من که همه ی بازیای رو اشتراکو بازی نمیکنم عوضش اونایی که سلیقمه و میاد رو پلی استیشنو میخرم
اونایی که هدف گیمینگشون تجربه از طریق گیم پس باشه ، یا میرن پیسی میبندند یا ایکس باکس.
جز این باشه ، پلی استیشن گزینه مناسبیه
بحث مالی هم باید درنظر گرفت با توجه به شرایط خودمون
خب ایرانی ها به خاطر همون بحث مالی به سمت گیم پس میرن
دوست عزیز ماکروسافت از خداشه گیم پس رو هم بیاره واسه پلی استیشن با کاربرای چند ده میلیونیش ولی ظاهرا سونی مقاومت میکنه که اگه نکنه کاربرای پلی استیشن بجز انحصاری های خودشون میتونن بازی های ایکس باکس رو هم روز اول با آبونمان چند دلاری بازی کنن
ای بابا تیکه به من بود که🗿
هرچی فیل اسپنسر تو این ۱۰ سالی که هست رشته کرده بود رییس بزرگ تو یه سال پنبه کرد●(که دلیل اصلیش هم به گفته یکی از اینسایدرا جبران هزینه های ناشی از اکتیویژن هست که البته قابل پیشبینی هم بود)
●البته با تحلیل و استدلال درست
😂😂😂😂😂
اونوقت یه سری تحلیلگر تو این سایت به من میگفتند :
تو اصلا حالیت هست سرمایه گذاری یعنی چی؟ جبرانی نمیخواد.این خرید خودش جبرانه.
😂😂😂😂
اسم اون دوستان رو اینجا بنویسم یا اینکه خودشون میان برای حضور و غیاب؟😄😄
احتمال میدم نسل بعد شاهد مهاجرت طیف بیشتری از کنسول دار ها به سمت PC باشیم با این استراتژی، مخصوصا دارندگان ایکسباکس اما کنسول هم هنوز میتونه جذابیت های خودش رو داشته باشه مثل راحتی و صرفهی اقتصادی👍😊
به نظرم با کم شدن اشتیاق شرکت ها به محدودیت در عرضهی محتوا، شانس جدیدی برای طیف گستردهتری از گیمر ها برای تجربهی بازی های بزرگ ایجاد شده که اتفاق بسیار خوبی بوده
نسل بعدی و با تمرکز پیسی روی کارت گرافیک های مثل انویدیا سری ۵۰۰۰ ، هزینه خرید پیسی خیلی گرون در میاد و باز هم این وسط کنسول یه خرید به صرفه تره.
قطعا همینطوره ولی من بیشتر منتظرم ببینم چند روز دیگه AMD میخاد چه چیزی معرفی کنه با توجه به شنیده ها از FSR4 و تکنولوژی هایی که دارن روش کار میکنن و احتمال معرفی کارت های جدیدش هست که احتمالا خوش قیمت هم هستن و شاید داستان تغییر کنه🤔
البته شما سری جدید کارت های انویدیا رو مد نظر قرار ندین چون تو نسل ۹ با وجود سری ۴۰۰۰ هنوزم اکثریت با سری ۳۰۰۰ (طبق آمار استیم) مثل ۳۰۶۰ و ۳۰۷۰ تجربه میکنن گیم هارو اونم روی کیفیت قابل قبولی👍😊 و به شخصه معتقدم یک ۴۰۶۰ (۲۰ میلیونی) میتونه برای تجربه نسل بعد روی ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم کافی باشه
تفاوت انویدیا و AMD در کجا مشخص میشه ؟ در هسته های تنسور انویدیا(هسته های سخت افزاری ریتریسنگ و DLSS). تکنولوژی DLSS انویدیا یه تکنولوژی مبتنی بر سخت افزاره ؛ و در مقابل FSR یه تکنولوژی نرم افزاریه. به مراتب DLSS و ریتریسینگ انویدیا قوی تر از AMD ئه. تکنولوژی PSSR پلی استیشن که در اصل برگرفته از AMD هستش ، چرا با این وجود از AMD قوی تره؟ چون بر خلاف اون ، PSSR دارای هسته های سخت افزاریه که قدرتی بسیار بالاتر از یه نرم افزار رو داره.
اگر AMD میخواد تو دور رقابت بمونه و خریدش برای ما گیمر ها خوب باشه ، باید تکنولوژی های FSR و ریتریسینگشو سخت افزاری کنه وگرنه همچنان انویدیا پرچم دار بازار خواهد بود.
در مورد طول عمر کارت گرافیک ها باید بگم که اگر کسی هدفش بازی کردن بازی های روزه و دنبال کردن این قضیه به طور جدی ، این قضیه مطرح میشه که در نسل بعدی ، کارت گرافیک های سری ۳۰۰۰ دیگه به کار طرف نمیاد.در نسل بعدی ما شاهد عملکرد کارت گرافیک های سری ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ هستیم (البته اگر طرف قصدش دنبال کردن بازی های روزه.وگرنه برای بازی های آنلاین و قدیمی تر باز هم سری ۳۰۰۰ کار راه بندازه.حتی برای این مورد هنوز کارت گرافیک های ۲۰۰۰ هم کار راه بندازه)
بله صحبت شما درسته و طبق شایعات قراره تو کارت های ۸۰۰۰ که تو راه هستن و در معماری RDNA4 این مشکل و تفاوت برطرف بشه🤔
البته بعید میدونم AMD دست از ساپورت کارت های رده پایینترش برداره و احتمالا با تغییراتی fsr4 در راه سری ۷۰۰۰ و ۶۰۰۰ هم هست!
البته شخصا من اصلا با تکنولوژی های افزایش فریم رابطه خوبی ندارم و در اکثر مواقع اگر امکانش باشه خاموشش میکنم! اگر اشتباه نکنم تو بازی رزیدنت ۴ هم میشد خاموشش کرد و اگر درست یادم باشه رو حالت نیتیو خیلی بهتر بود بازی.
به هر صورت باید صبر کنیم و ببینیم تو این کنفرانسی که تو راهه چی میگن تا تکلیف مشخص بشه 🤔
در مورد کارت هایی سری ۳۰۰۰ انویدیا و ۶۰۰۰ ای ام دی هم فکر میکنم بازم نسل بعد رو بتونن رو ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم حداقل جواب بدن و بازی های روز رو اجرا کنن و اینجوری یکدفعه از دور خارج نشن 🤔 بازم باید دید چی پیش میاد و استاندارد کنسول های نسل بعد تو چه سطحیه!
خب بیشتر مشکلات فریم جنریشن برمیگرده به خود بازیساز ها.
یکی از مثال هاش بازی سایلنت هیل ۲ ئه که بلوبر نمیتونه اون قضیه PSSR رو برای بازیش دربیاره و کلا خاموشش کرد.
مثال بالعکسش هم بازی استلار بلیده که یکی از بهترین استفاده هارو از PSSR
کرده.
استفاده از DLSS ها و FSR ها خودش نیاز به مهارت بازیساز ها داره که درست دربیارن کار رو.
امیدوارم سونی هم این روندو پیش بگیره که مردم برای ی بازی خاص خدا تومن پول اضافه خرج نکنن ، چون انصافا هیچ تفاوتی دوتا برند از لحاظ کارایی ندارن ، این تصمیم ایکس باکس قدم بزرگی برای آینده گیمینگ خواهد بود ، قابل توجه بعضی دوستان ب نظرم در آینده رقابت میمونه بین بازیای سرویس محور ( رقابت بین گیم پس و پلاس) و یک روزی انحصار از دنیای بازیای ویدیویی از بین خواهد رفت مطمئن باشید .
با این وضعیت دیگه فقط تاریخ انتشاره هیلو و گیرز روی پلیاستیشن مونده
این است مدیریت آمریکایی
مشتری پشم کمپانی هم نیست
البته که خیلی از شرکتا مشتری رو به پشمشون میگیرن
دیگه الان هرجا سود و پول بیشتری باشه به اون سمت میرن
گیمفا هم یه ایکسباکسه
با زبون بی زبونی میگه دیگه برامون یقه جر ندین
ناشر شدیم دیگه
البته هر کمپانیی طرفدار خودشو داره بازم
ربطی به ناشر بودن یا نبودن نداره