نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا

نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان

امیر فتحی
۱۴:۳۸ ۱۴۰۳/۰۹/۲۵
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا

بازی The Witcher 4 کمی پیش در مراسم The Game Awards 2024 معرفی شد و بلافاصله توانست مهم‌ترین معرفی شب لقب بگیرد.

حال سباستین کالمبا (Sebastian Kalemba)، کارگردان بازی The Witcher 4، در قالب ویدیویی به تحلیل تریلر پرداخته است. کالمبا نزدیک به ۱۰ سال است که در CD Projekt Red حضور داشته و پیش‌تر رئیس بخش انیمیشن استودیو بوده و روی The Witcher 3، گسترش‌دهنده‌های آن و Cyberpunk 2077 کار کرده است. پیش از استخدام در CD Projekt Red، او در Platige Image، استودیوی متخصص تریلرهای CGI که همواره با CD Project همکاری کرده مشغول به کار بوده است. برجسته‌ترین کار او در Platige Image، نخستین تریلر سینماتیک The Witcher 3 است که در آن گرالت به کشتار سربازان نیلفگاردی می‌پردازد. تریلری که شباهت‌های بسیاری به تریلر نخست The Witcher 4 دارد.

مردم همچنان از ویچرها متنفرند

«این دنیا احتیاجی به قهرمان ندارد، به یک حرفه‌ای نیاز دارد». این جمله نمایان‌گر نخستین اهداف ساپکوفسکی در زمان خلق Witcher بود و CD Projekt Red از سال ۲۰۰۷ آن را در راس اکثر داستان‌هایش قرار داده است. این جمله اولین حرف کالمبا در مصاحبه با IGN درباره تریلر نیز بود. کالمبا گفت در سرزمین‌های شمالی (Northern Kingdoms) هیولاکش‌های حرفه‌ای یا همان ویچرها جانشین قهرمانان عادی داستان‌های فانتزی هستند و مشکلات مردم را برطرف می‌کنند. اما برخلاف قهرمانان، آن‌ها قشر مورد علاقه مردم نیستند و اکثریت از آن‌ها می‌هراسند. این موضوع در اولین برخورد سیری در تریلر با مردم مشخص می‌شود و نگاه پر از تنفر مردم به او بسیار عیان است.

مردم، خصوصا در مناطقی که تمدن به پایان کارش رسیده، شاید یک یا دو بار در زندگی‌شان با یک Witcher برخورد کنند، اما داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری درباره این هیولاکش‌ها شنیده‌اند. به باور مردم، ویچرها خود هیولاهایی هستند که به مبارزه با دیگر هیولاها مشغول می‌شوند اما در واقعیت، ویچرها آورنده آرامش و خوبی هستند. در تریلر، لحظه‌ای که روستاییان برای اولین بار Witcher را می‌بینند بسیار بخش مهمی است چرا که در لحظه با پروتاگونیست داستان‌مان رو به رو می‌شویم.

سیری (Ciri)، با نام کامل Cirilla Fiona Elen Riannon، دخترخوانده گرالت و یکی از محوری‌ترین شخصیت‌های مجموعه کتاب‌های Witcher و بازی The Witcher 3، پروتاگونیست نسخه چهارم خواهد بود. سیری از نوادگان لارا دورن (Lara Dorren) است، الف ساحره‌ای که تمام دخترانی که از نسلش زاده شدند دارای Elder Blood بودند و به همین واسطه قدرتمندترین موجودات جهان ویچر لقب می‌گرفتند. زندگی سیری یکی از پرجزئیات‌ترین و در عین حال پر رمز و رازترین بخش‌های لور Witcher محسوب می‌شود و ما می‌توانیم ساعت‌ها درباره داستان‌های مربوط به او صحبت کنیم.

در The Witcher 4، سیری در نقش یک Witcher تمام‌عیار ظاهر می‌شود. او حالا با گذراندن Trial of the Grasses، پروسه‌ای بسیار دردناک و مرگبار که تمام Witcherها باید آن را پشت سر بگذارند، تمام ویژگی‌های عادی این قاتلان هیولا را داراست.

رونمایی از سیری به عنوان یک Witcher اتفاقی عجیب برای طرفداران بود چرا که در داستان‌های ساپکوفسکی و CD Projekt Red هیچ سندی درباره یک Witcher زن وجود ندارد. خانم Małgorzata Mitręga، تهیه‌کننده بازی The Witcher 4 درباره این موضوع صحبت کرد:

تبدیل شدن سیری به یک Witcher تصمیم بسیار بزرگ و مهمی برای این شخصیت و ما بود. اعلام این موضوع باعث ایجاد ایده‌پردازی‌های بسیاری خواهد شد، چه زمانی و چگونه سیری، یک زن، توانست Witcher شود. ما در این باره چیزی نگفتیم چون می‌خواهیم بازیکنان خودشان آن را در بازی تجربه کنند.

آدام بادوسکی (Adam Badowski)، رئیس استودیوی CD Projekt Red نیز در شبکه اجتماعی توییتر پس از واکنش طرفداران، چنین گفت:

عزیزان، اگر برایتان سوال است که سیری چگونه توانسته Witcher شود، در The Witcher IV داستانی روایت می‌شود که جواب سوال‌هایتان را می‌دهد. ما به ساخته‌های آندره ساپکوفسکی بسیار احترام می‌گذاریم و از او بابت خلق این جهان بسیار ممنونیم.

روستا

تریلر با دو صحنه مجزا شروع می‌شود، دو مراسم آماده‌سازی کاملا متفاوت که در نهایت به یکدیگر متصل می‌شوند. از همان ثانیه نخست تریلر به رسم‌های قدیمی مردمان اروپایی می‌پردازد؛ به گفته کالامبا گلی که روی آب شناور است در حقیقت گلی خاص در فرهنگ مردم اسلاو است که در زمان گذشته در مراسمات ویژه که به قصد از بین بردن بدی برگزار می‌شده به کار می‌رفته است.

روستاییان دختر جوانی به نام میونی (Mioni) را آماده برای یک مراسم می‌کنند. در این لحظه ما هیچ ایده‌ای از هدف این مراسم نداریم و به گفته سازندگان هدف آن‌ها همین بوده است. بسیاری شاید حدس می‌زدند که روستا میزبان یک جشن است اما با ورود به جمعیت و دیدن چهره جدی آن‌ها، این حدس به کنار می‌رود و دیگر ایده‌ای نداریم. در ادامه با مشخص شدن برنامه روستاییان، بی‌رحمی دنیای Witcher به تماشاگران یادآوری می‌شود. این روستا که در پادشاهی‌های شمالی واقع شده به مانند دیگر مناطق این سرزمین درحال فروپاشی با اعتقاد مردم به خرافه اداره می‌شود و آن‌ها راه مقابله با هیولایی که آزارشان می‌دهد را قربانی کردن خودشان برای خوشایندی خدایان می‌دانند.

همان طور که گفتیم، روستای نمایش داده شده در تریلر در سرزمین‌های شمالی واقع شده است. نام این روستا Stormford بوده و به گفته سازندگان در یکی از شمالی‌ترین پادشاهی‌ها قرار دارد. با توجه به موقعیت پادشاهی‌های شمالی و این که کالمبا اعلام کرده بازیکنان به سرزمین‌هایی سفر می‌کنند که در نسخه‌های پیشین حضور نداشتند، می‌توان حدس زد که Stormfrod احتمالا در Kovir یا Poviss واقع شده باشد.

هیولاها

در صحنه مبارزه با The Bauk رو به رو می‌شویم، موجودی افسانه‌ای در باور مردم محلی صربستان که در تاریکی پنهان می‌شود و می‌توانند ترس‌های انسان‌ها را بو کرده و با استفاده از آن‌ها قربانی خود را از لحاظ روانی فلج کند.

در مواجه سیری با Bauk، سازندگان جزئیات اندکی از مکانیک‌های گیم‌پلی را به اشتراک گذاشتند. به گفته کالمبا، سیری توانایی جذب قدرت عناصر موجود در جهان را دارد و این انرژی را به یک Spell تبدیل می‌کند. همچنین زنجیر، سلاح جدید اوست که با استفاده از آن هیولاها را به دام می‌اندازد. سیری همچنین می‌تواند با استفاده از Spellها، زنجیر را قدرتمندتر کند. استفاده سیری از زنجیر اشاره‌ای مستقیم به نخستین تریلری است که CD Projekt Red منتشر کرده، تریلر سینماتیک بازی The Witcher 1 که قصه The Voice of Reason از کتاب The Last Wish را بازسازی می‌کرد و در آن گرالت با استفاده از یک زنجیر، هیولا را به دام انداخت.

سری Witcher چه در کتاب‌ها و چه در بازی‌ها همیشه از موجودات افسانه‌ای اروپایی استفاده کرده و به گفته CD Projekt Red نسخه چهارم نیز به این روند ادامه خواهد داد. در این بازی بازیکنان با هیولاهایی الهام گرفته از افسانه‌های نورس، سلت و اسلاو رو به رو خواهند شد.

ساخت و هدف تریلر

به گفته کالمبا، آن‌ها چندین نسخه از تریلر سینماتیک را ساختند و هر بار بسیاری از بخش‌های آن را تغییر دادند تا به نسخه نهایی رسیدند. این تریلر داستانی کوتاه از دختری جوان را روایت می‌کند که قربانی خرافات چند صد ساله مردمانش شده و تلاش‌های سیری برای نجات او بی‌نتیجه بودند. به گفته نویسندگان CD Projekt Red، تم کلی تریلر و هدف آن‌ها از روایت این داستان کوتاه این بوده که بازتابی کلی از داستان The Witcher IV و به طور کلی جهان Witcher ارائه بدهند، کاری که در تریلرهای سینماتیک The Witcher 3 نیز انجام داده بودند.

البته کالمبا می‌گوید که برخلاف پایان داستان تریلر، همه‌چیز در The Witcher IV به تلخی پایان نمی‌یابد. تریلری که تماشا کردیم در اصل یکی از ماموریت‌های بازی است و بازیکنان می‌توانند با تصمیم‌گیری‌های متفاوت، جان میونی و مردم روستا را نجات دهند.


بازی The Witcher IV هم‌اکنون توسط شعبه‌های لهستان CD Projekt Red در دست توسعه قرار دارد. این بازی مدتی پیش وارد توسعه کامل (Full Production) شده بود.

Screaming DemonAshen undead the bearerIndiana jones(50%)سعید پرهیزیMario 🍄SoulVito ScalettaAmscGeralt of RiviaBehzad zargaryThe World EnderArmanSpider-ManAhmad_bkبدون‍ تعصبUNESISMBiG WalleRPorfosorAliاُستادmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا
نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • UNESISM گفت:

    اگه شخصی قصد داره زیر این پست ووک ووک واق واق کنه
    اول بره چندتا کتاب ژانر فانتزی دارک بخونه یا حداقل زحمت بده به خودش یک پس زمینه و پیشینه ار جهان ویچر و شخصیتای اصلیش گرالت و سیری در مقالات وب فارسی مطالعه کنه .
    در ضمن اینو هم بدونید از گرالت هم قویتر توی خود کتاب هست که اتفاقا زن هستن و توی بازی به چالشش کشیدن ، خود تریس و ینیفر هم میتونن دهن این بشر رو بدون قابلیتهای زنانگیشون سرویس کنند .
    تمام افرادی که افاضه فضل ووک دارند در مورد بازی حتی نزدیک به بازی هم نشدن و نمیدونند لوور و فضای این ژانر به چه شکل هست .

    Indiana jones(50%)Mario 🍄Vito ScalettaAmsc𝑴𝒔.𝑯𝒐𝒍𝒎𝒆𝒔PhantomPoriThe World EnderGhost of spartaلیست سیاهmore
    • 47 گفت:

      منم مخالف این موج سوارا هستم که هیچی حالیشون نیست و ووک ووک میکنن

      ولی به شخصه من کاری به قدرت و این حرفا ندارم
      خود شخصیت گرالت و کاریزمایی که داشت خیلی جذاب بود
      دیالوگ هاش
      متلک هاش
      حتی اگه جایی ضعیف تر هم بود و اوضاع خیلی خراب بود بازم شروع میکرد به متلک انداختن به دشمنش

      خلاصه اینکه برای شخص من بحث قدرت نیست بحث زن بودن نیست و ..
      بحث شحصیت و کاریزمای گرالت عه و نهایتا شاید سیری خوب باشه ولی گرالت همیشه انتخاب اول منه اگر بحث انتخاب باشه

      Mario 🍄Vito ScalettaThe World EnderBiG WalleRSpider-Mankravinoffبدون‍ تعصبKing
      • UNESISM گفت:

        گرالت در بازی ۹۰ سالشه دوست عزیز یک انسان عادی کم کم در سن شصت سالگی از لحاظ خصیصه رفتاری و شخصیتی به آرامش و انعطاف گرالت میرسه و احساساتش عمیقتر میشه .
        سیری در نسخه سوم ۲۱ سالش هست ما در تریلر باید حداقل سیری ۲۵ ساله رو داشته باشیم .
        سیری در پایان کتاب‌ها و بازی نسبت به گرالت تغییرات قابل توجهی در شخصیت و رفتار داره . گرالت فردی هستش که بیشتر به دلایل اخلاقی و وظیفه‌شناسی عمل می‌کنه، در حالی که سیری از تجربیات سختش، بیشتر به دنبال شناخت خود و جایگاهش در دنیا هست. گرالت به نوعی در مواجهه با احساسات و روابط انسانی محافظه‌کاره، اما سیری از لحاظ عاطفی و فکری رشد کرده و تصمیماتش بیشتر از روی درک شخصی و مستقل خودش هست.
        سیری در قسمت سوم اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری پایینی داشت که زیربنای داستان و رابطه گرالت و سیری همین دو موضوع بود که تاثیر مستقیم روی پایانهای بازی داشت.
        ناگفته نمونه هر کدوم از پایانهای بازی چه خوب چه بد میتونه در پیشرفت شخصیت سیری نقش بسزایی داشته باشه که از نظر من با توجه به دنیای ویچر هیچکدوم ادامه ی خوشایندی واسش نخواهند داشت چون هدف خلق سناریو سیری سو استفاده شدن از قدرتهاشه نه چیز دیگه

        The World EnderBiG WalleRبدون‍ تعصب
    • درود بر شما، بنده هم یک نکته ریز اضافه کنم که پس از عرضه ویچر ۴ برخی دوستان CDPR رو به همدستی با سوئیت بیبی متهم نکنند چون احتمالاً آپشن رومنس با خانم‌ها هم در بازی وجود خواهد داشت چون اگر به یاد داشته باشید، در ویچر ۳ وقتی با سیری به حمام زنانه می‌روید، اونجا خانمی برادر خودش را از سیری خواستگاری می‌کنه، و در ادامه گزینه دیالوگ I prefer woman پدید میاد که حاکی از بای بودن سیری داره.
      مثل الی در Left behind که پیش‌زمینه گرایشش ساخته شد، پیش‌زمینه گرایش سیری هم در ویچر ۳ وجود دارد.

      AmscThe World EnderBiG WalleRAliUNESISMبدون‍ تعصب
      • BiG WalleR گفت:

        فکر کنم توی کتاب ویچر هم سیری همجنس‌گرا هستش

        Mario 🍄King
      • UNESISM گفت:

        ممنون از شما
        در کتاب‌های ویچر نوشته‌ی آندژی ساپکوفسکی، گرایش سیری به صورت روشن بیان نمیشه، اما در طول داستان، برخی از روابط او با زنان و مردان جنبه‌ای مبهم و انعطاف‌پذیر داره و نوعی رشد شخصیتی اون هست . در کتاب اشاره ای میکنم به رابطه‌ای نزدیک و عاطفی با یک شخصیت زن، به اسم میستله از گروه رتس، (به گمونم توی یکی از مامورتهای فرعی ویچر سه باهاش دیداری خواهیم داشت که من خاطرم نیست )این رابطه بیشتر به عنوان پناهگاهی عاطفی برای سیری در دوره‌ای سختی از زندگی‌اش توصیف میشه با این حال، بیشتر تأکید داستان روی سفر شخصیت اون و مبارزاتش هست، نه گرایشش.
        در نتیجه، میشه گفت که گرایش و روابط عاطفیش با زنان و مردان در داستان بیشتر بازتابی از تجربه‌های شخصی او در موقعیت‌های مختلفه تا یک هویت ثابت. بلعکس گرالت که با کله میرفت توی تخت خواب و اسب تک شاخ و کاهدون طویله و در این شرایط واسش هیچ چیز جز رسیدن به هدفش مهم نبود .

        BiG WalleR
    • درود

      مشکل اصلی جامعه گیمری ایران همینه. همیشه درمورد چیزایی ک ذره ای آگاهی بهش ندارن نظر میدن؛ انگار ک چاقو گذاشتن زیر گردنشون و گفتن اگ نظر ندین میکشیمتون D:

      مثال میزنم:

      کسایی ک The Witcher 3: Wild Hunt رو تجربه کردن میدونن ک بازی در اصل پر از صحنه های +۱۸ نیس، بلکه بجز چن صحنه مث صحنه اول بازی، این تصمیمات ما هستن ک باعث میشن بازی صحنه داشته باشه یا ن؛ بعد ی عده ک از چن کیلومتری بازی هم رد نشدن همینطور میچرخن و میگن بازی پر از صحنس و CDPR منحرفه و بازی نکنید و این حرفا.

      این ی مثال ساده و دم دستش بود، دیگه خودتون تا ته قضیه رو برید :))

      اسپایدر با مرامUNESISMAmscBiG WalleR
      • UNESISM گفت:

        نکته ریز و بجایی اشاره کردید .
        در بازیهای بایوور که پیش از بولد شدن جریانات ووک در ویدیو گیم ساخته شدن، شما میتونستید گرایش رو خودتون مشخص کنید یا حتی بیجنsگرا باشید.
        در بازی سایبرپانک هم چنین اختیاری از ویژگیهای شخصیتی و عاطفی بازی بود و جزو اصل اخلاقی کاراکتر شما نبود بلکه حق انتخابش با خود شماست .
        در ضمن ناگفته نمونه نویسنده و کارگردان و تیم تهیه تولید این بازی ها همه مردهای دگرجن@گرا هستن 😁 نه زن !!!!
        حتی نویسنده ویچر
        پس نیازی به ناراحتی نداره .

        𝔸𝕕𝕒𝕞 𝕁𝕖𝕟𝕤𝕖𝕟BiG WalleR
  • logical man گفت:

    عجیبه چرا بازی ای که به احتمال زیاد ۲۰۲۶ میخواد بیاد تازه خیلی لطف کنه اواخر ۲۰۲۶ ، از الان یه تریلر نشون دادن؟

    بدون‍ تعصبSpider-Man
  • Arman گفت:

    یک نفر یک نظر خوبی داد،میگفت من منتظر این بازی هستم و سیری رو خیلی قبول دارم،ولی نه به عنوان یک ویچر،راست می‌گفت،سیری یک شخصیت پردازی قوی و منحصر به فردی داره ولی به عنوان ویچر نمیشه قبولش کرد،سازنده ها چرا به جاش داستان یک ویچر دیگه رو بازگو نکردن،حتی وزمیر رو میتونستند ازش استفاده کنند!درکل منم با حرفش موافق ام،داستان یک ویچر دیگه میتونست خیلی خیلی خیلی بهتر باشه …

    KingGeralt of RiviaBiG WalleRGhost of sparta
  • کسی قبلاً جوابمو نداد . این الان قراره یکی دو سال دیگه بیاد با وجود اینکه تازه وارد پروسه تولید شده ؟؟؟ چون سازنده ها گفتند دوسال پس از معرفی عرضه میشه

  • ممنونیم بابت پست
    .
    *تبدیل شدن سیری به یک Witcher تصمیم بسیار بزرگ و مهمی برای ما این شخصیت و ما بود.
    این قسمت از متن نیاز ب ویرایش داره

نکات مخفی و تحلیل تریلر معرفی The Witcher IV از زبان سازندگان - گیمفا