هر آنچه باید از بازی Indiana Jones and the Great Circle بدانید
تنها چند روز دیگر تا انتشار بازی Indiana Jones and the Great Circle باقی مانده است و در این مطلب به بررسی موارد مهمی میپردازیم که باید از این بازی بدانید.
شرکت Bethesda در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که با همکاری استودیوی MachineGames روی یک بازی جدید از فرنچایز Indiana Jones کار میکند. این بازی یک تجربه اول شخص را ارائه میدهد که گیمپلی آن شامل مبارزات رو در رو، مخفیکاری، اکتشاف و حل معماهای مختلف میشود. همچنین تایید شده است که تروی بیکر صداپیشه شخصیت ایندیانا جونز خواهد بود.
تاریخ عرضه و پلتفرمهای مقصد
طبق اعلام مایکروسافت و بتسدا، بازی Indiana Jones and the Great Circle در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۹ آذر ۱۴۰۳) برای ایکس باکس سری ایکس/اس، رایانههای شخصی و سرویس گیم پس منتشر خواهد شد. علاوه بر این، عنوان مذکور قرار است در بهار ۲۰۲۵ روی پلی استیشن ۵ نیز عرضه شود.
توسعهدهنده بازی
استودیوی MachineGames وظیفه توسعه Indiana Jones and the Great Circle را برعهده دارد. این استودیوی سوئدی در سال ۲۰۰۹ و توسط تعدادی از توسعهدهندگان سابق Starbreeze تأسیس شد. تیم سازنده بیشتر برای ساخت ریبوت سری Wolfenstein و توسعه عناوین Wolfenstein: New Order و Wolfenstein: New Colossus شناخته میشود.
بازی جدید Indiana Jones با همکاری نزدیک Lucasfilm Games مراحل توسعه را طی میکند تا اطمینان حاصل شود این نسخه به خوبی با حال و هوا و میراث این فرنچایز مطابقت دارد. علاوه بر این، برای توسعه بازی از موتور id Tech 7 استفاده شده که آوازه بسیار خوبی میان گیمرها دارد. تاد هاوارد (Todd Howard)، مدیر خلاقیت Bethesda Game Studios و کارگردان آثاری همچون Starfield و سری The Elder Scrolls و Fallout، تهیهکننده اجرایی این بازی است.
داستان
وقایع این بازی اتفاقات مابین فیلمهای Raiders of the Lost Ark و The Last Crusade را روایت میکند. داستان این نسخه در کالج نمادین مارشال، یک دانشگاه آمریکایی، آغاز میشود؛ جایی که دکتر جونز به عنوان استاد باستان شناسی در در آنجا تدریس میکند. سپس دکتر جونز راهی یک سفر و ماجراجویی جدید به سراسر جهان برای یافتن پاسخ میشود که شامل مناطقی مانند واتیکان، اهرام مصر، هیمالیا و … است.
در این بازی باید یکی از عجیبترین اسرار تاریخ را کشف کنید، زیرا نیروهایی شوم به در دست گرفتن یک قدرت باستانی متصل به دایره بزرگ، نزدیک شدهاند. طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، مجموعهای از سنگهای مرموز در سراسر جهان روی یک دایره کامل قرار گرفتهاند و نازیها به دنبال آنها هستند. گفته میشود که این سنگها همانند فیلم Lost Ark از قدرت ماوراء طبیعی برخوردار هستند.
گیمپلی
این بازی یک اثر اکشن ماجراجویی اول شخص است که معماهای مختلف، مخفیکاری و کاوش محیط را نیز به گیمرها ارائه میدهد. همانند آثار قبلی MachineGames، از جمله دو عنوان Wolfenstein: New Order و Wolfenstein: New Colossus، شما میتوانید برای از میان برداشتن نازیها مبارزه رو در رو و مخفیکاری انتخاب کنید. ایندی میتواند از شلاق مشهور خود برای حمله کردن به دشمنان، خلع سلاح کردن و پرت کردن حواس آنها و همچنین عبور از برخی مکانها و ارتفاعات استفاده کند.
اگرچه استودیوی Machine Games با عناوین اخیر Wolfenstein نشان داد که در زمینۀ خلق بازیهای تیراندازی مهارت دارد، اما بازی جدید آنها، Indiana Jones and the Great Circle، روی تیراندازی و تفنگها تمرکز نخواهد داشت.
تیم سازنده در مصاحبهای با مجلۀ Edge اعلام کرد که تفنگها در این عنوان بیشتر «یک راه حل ثانویه و اضطراری» به حساب میآیند. اکسل تورونیوس، کارگردان بازی، در این باره گفت:
ما پلیر را به گانپلی و تیراندازی تشویق نخواهیم کرد و این روش اصلی برای پیشروی در مراحل نخواهد بود. راه و روش اصلی برای پیشروی در بازی استفاده از شلاق و هوش [برای دور زدن دشمنان و موانع] است.
Indiana Jones and the Great Circle به طور کلی یک تجربه خطی را به مخاطبان خود ارائه خواهد داد؛ اما بازیکنان در بخشهایی از محیطها میتوانند به کاوش و کشف رازها در مناطق مختلف بپردازند. جنز اندرسون (Jens Anderson)، کارگردان Indiana Jones and the Great، در مصاحبه با IGN گفت:
این بازی به دلیل داشتن محیطهای نیمه باز، قابلیت تکرارپذیری بیشتری نسبت به با عناوین قبلی ما خواهد داشت. شما در این میتوانید به عقب برگردید و مناطق قبلی را دوباره کاوش کنید تا همه محتوای موجود در آنها کشف گردد.
پر بحثترینها
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- سهگانه Batman Arkham؛ آغاز، اوج و پایان یک افسانه
- گزارش: نام رمزی بازی بعدی ناتی داگ Jordan است
نظرات
حجم بازی رو تقریبا میدونیم ولی از کِی باید این ۱۳۲ گیگ رو شروع به دانلود کرد یعنی درواقع پریلودش کِی شروع میشه ؟!
ممنون از نویسنده عزیز
خیلی خلاصه و مفید
***برای توسعه بازی از موتور id Tech 7 استفاده شده که آوازه بسیار خوبی میان گیمرها دارد***
متاسفانه سیستم مورد نیاز بازی منتشر شده تو استیم
و مشخص شده قراره یه فاجعه پرفورمنسی ببینیم با حداقل کارت ۶۶۰۰
امیدوارم یا سیستم اعلام شده در استیم اشتباه باشه (که با توجه به عرضه بازی در چند روز اینده بعید میدونم اشتباه باشه) یا اینکه واقعا بهینه سازی بازی در حد جوکه
سیستم پیشنهادی هم اعلام نکردن……..
معمولا تا الان باید اعلام می شد
یه جوک مسخره
۶۶۰۰ و ۳۰۶۰ هم رده هستن
۳۰۶۰ های لپتاپی اصلا قادر به اجرای بازی نیستن (در اینده با ماد این محدودیت رو بر میدارن به شرطی که شدنی باشه)
دیگه به قول شما بهینه سازی واقعا یه جوک شده
نمره احتمالیش بین ۸۰ تا ۸۵ هستش بنظرم