بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
کارهای زیادی برای ساخت یک دنباله انجام میشود و بخش عمدهای از پروسۀ پیشتولید آن شامل کشف راهکارهای جدیدی است تا دنباله بهتر از بازی قبلی باشد. GTA V نیز با چشماندازی مشابه توسعه پیدا کرد.
در مصاحبهای با کانال یوتیوب GTA VI O’clock، توسعهدهنده سابق Rockstar Games، بن هینچلیف (Ben Hinchliffe)، حول مراحل ساخت و اهداف GTA V صحبت کرد. ظاهرا رویکرد Rockstar نسبت به بازی نسبتاً ساده بوده است. این شرکت تصمیم گرفت تا GTA 5 بر اساس موفقیت GTA 4 ساخته شود و به جای اعمال تغییرات بیش از حد و تحولی، تمرکز خود را بر بهبود همه چیزهایی که قبلا ساخته شده بود بگذارد.
هینچلیف در این باره توضیح میدهد:
دیدگاه و رویکرد ما نسبت به GTA 5 فقط بزرگتر و بهتر شدن آن نسبت به GTA 4 بود. به عبارتی، همیشه بهتر از قبل عمل کنید و بازی را سینماتیکتر بسازید تا بازیکن احساس کند در یک فیلم حضور دارد. هدف این بود که بازی در هر زمینهای از GTA 4 بهتر باشد.
این رویکرد آسان به نظر میرسد، اما هینچلیف توضیح داد که رویه مذکور فقط در مورد بهبود بخشهای بزرگ و مهم بازی نبود، بلکه راکستار به یکایک جزئیات نیز چنین نگاهی داشت. وی ادامه داد:
هر بخش کارگردان خاص خود را داشت، مدیرانی که میگفتند چگونه میتوانیم تکتک قسمتهای بازی را به بهتر کنیم. جزئیات مربوط به خودروها، سیستم تعلیق، نحوه انحراف خودرو هنگام پیچیدن، پایین رفتن لاستیکها و حتی موارد کوچکتر و جزئیتر از این موارد. چگونه میتوانیم لاستیکهای خودرو را بهتر کنیم؟ چگونه عابران پیاده واکنش بهتری نشان دهند؟ چگونه میتوانیم تشخیص دهیم که داستان بازی بهتر شده یا خیر؟
یکی دیگر از جنبههای کلیدی پیشرفت GTA 5 اضافه شدن سه کاراکتر قابل بازی بهجای یک کاراکتر بود. این سه شخصیت نیز بسیار مهم بودند.
با توجه به اینکه GTA 5 در حال حاضر یکی از موفقترین بازیهای تاریخ است، تصور اینکه Rockstar Games چگونه میتواند GTA 6 را بهتر از GTA 5 بسازد دشوار به نظر میرسد. اما با توجه به بودجه گزارش شده (بیش ۲ میلیارد دلار) اگر استودیویی وجود داشته باشد که بتواند از پس بهتر کردن این همه جزئیات بر بیاید، قطعا خود Rockstar Games است.
پر بحثترینها
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
- بازی چندنفره Horizon احتمالاً در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد
- گزارش: Final Fantasy 16 روی PC تنها ۲۸۹ هزار نسخه فروخته است
نظرات
یه سوال که دوست دارم بدونم چرا راکستار این حرکت رو میزنه
چرا تو بازی هاش وقتی میمیری بلافاصله صفحه با کمی اسلوموشن خاکستری میشه
این حرکت واقعا برام عذاب آور بود مخصوصاً تو رد دد
شخصیتت از یه جایی میوفتاد یا اتفاقی میوفتاد که دوست داشتی ببینی چجوری میمیره اما بلافاصله با این حجم از اف اکت مواجه میشی
امیدوارم تو جی تی ای ۶ این بعد مرگ شخصیت باز کلی اف اکت و اسلوموشن و رنگی شدن صفحه رو نداشته باشیم و خیلی عادی باشه تا بتونیم انیمیشن های کاراکتر رو به خوبی ببینیم
گاهی میتونه جالب باشه
حداقل با تاخیر باشه نه انقدر سریع
تو خیلی موارد واقعا ضعیف تر بود
با این حال تعصب الکی بعضی ها اجازه نمیده که قبول کنن
بازی gta iv واقعه گرایانه تر بود
آهسته تر ، رانندگی سخت تر ، فیزیک بهتره و… و داستان دارک تر
ولی این ها دلیل بر برتری نمی شه یک بازی باید بتونه تعادل بین واقعیت و بازی بودن حفظ کنه
مثلا تو gta v رانندگی ، لایه کشیدن و… ساده و دلچسب ، گیم پلی نرم تر
حتی خودم از عاشقان سر سرخت بازی ردد۲ هستم و این بازی فوق العاده بود ولی تو بحث لوت کردن و پوست حیوانات دراوردن از یک جایی به بعد دیگه دلت می خواست سریع لوت کنه و اینقدر واقعی هم نباشه – به نظر می تونستن یک گزینه اختیاری برای لوت کردن بزارن
تو خیلی از بازی های نقش افرینی یکی از اپدیت هایی که بهش می رسی اینه که بعد از کشتن دشمن خود به خود لوت بشه که خیلی به سرعت و لذت بازی کمک می کنه
“بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد”
که این بالقوه ، بالفعل نشد !
از نظر واقع گرایی ک خیلی ضعیف تر بود