توسعهدهنده سابق GTA 5: راکستار با رویکردی کمالگرایانه نقشهها را طراحی میکند
تعامل با شخصیتها و لذت بردن از صحبتهای گویندگان رادیو، تنها هدف طراحی مراحل بزرگ GTA 5 نیستند. بازیکنان برای انجام این مراحل در سرتاسر لوس سانتوس گشتوگذار میکردند و در مسیر خود با رازهای زیادی روبهرو میشدند؛ تا جایی که هنوز هم رازهای زیادی ناگفته باقی ماندهاند. بنابراین، همواره در همه جای لوس سانتوس کاری برای انجام دادن وجود داشت.
بن هینچلیف (Ben Hinchliffe)، که هماکنون طراح بازی کلیدی استودیوی Just Add Water است، در مصاحبهای با کانال یوتیوب GTA VI O’clock درباره نقشه عناوین Rockstar صحبت کرد. او توضیح داد:
همیشه برنامهریزی به شکلی بوده که محتوا روی نقشه قرار بگیرد و همیشه کاری برای انجام دادن (از طریق گیمپلی) وجود داشته باشد.
محدود کردن مراحل به مرکز شهر لوس سانتوس پتانسیل چنین نقشهای را هدر میدهد؛ به همین منظور، تیم توسعهدهنده اطمینان حاصل میکند که برای هر منطقه اهداف بهخصوصی طراحی شود.
بن هینچلیف ادامه داد:
گاهی اوقات، ماموریتها با هم تداخل پیدا میکنند و در یک منطقه فعالیتهای زیادی برای انجام دادن شکل میگیرد. سپس، باید بفهمیم که چگونه ماموریت، شخصیت یا گیمپلی این بخش را به مکان دیگری منتقل کنیم.
مثلاً، ممکن است مرحلهای که در ابتدا برای محیط شهری طراحی شده بود، به محیط کاملاً متفاوتی (مثلاً یک منطقه بیابانی) منتقل شود.
شما باید به طور منطقی و بدون این که همه چیز را از صفر شروع کنید، چنین اقداماتی را پیادهسازی کنید. بدترین سناریوی ممکن این بود که همه چیز دوباره و از صفر شروع شود. در هر صورت، باید همه مکانها را در نظر میگرفتید.
چنین چالشهایی روند توسعه بازی را طولانیتر میکنند. برای مثال، در یک مکان کلیدی همانند کوه چیلیاد مرحلهای وجود ندارد و پیادهسازی آن، نیازمند طراحی مجدد بخش دیگری از بازی است.
علاوه بر این، عناوین Rockstar اغلب در نسخهای اغراقآمیز از مکانهای واقعی جریان دارند، که کار را دشوارتر میکند. بن هینچلیف توضیح داد:
خیلی وقتها باید با خود نقشه و نحوه چیدمان آن کار میکردی که بر اساس مکانها و ساختارهای دنیای واقعی طراحی شده بودند. باید با آنچه که به شما داده شده بود، کار میکردید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- بررسیهای پلی استیشن ۵ پرو منتشر شدند
نظرات
به نظرتون سال ۲۰۲۵ میتونه به یکی از بهترین سال های تاریخ ویدیو گیم تبدیل بشه؟ فقط بخاطر جی تی ای نمیگم بخاطر خیلی از اثار دیگه ای که قرار هست منتشر بشه
البته میگم خیلی دقیقاً هم نمیدونم چندتان ولی فک کنم کم نباشن
با توجه به عناوین خیلی خفنی که میاد: دووم، دث استرندینگ، جی تی ای، گوست آو یوته ای، احتمالا آیپی جدید ناتی داگ، ولورین و…/ بله
اینا فقط ی بخشش هست طبق شایعات فارکرای ۷ رزیدنت اویل ۹ ی چند تا گیم دیگه هم بود یادم رفت قطعا بهترین سال تاریخ گیمینگ میشه.
خیلی منتظر فارکرای هفتم، کلا از سریه فاکرای خسته نمیشم
ممکنه که بهترین سال نسل ۹ بشه و کلا از ۲۰۲۵ به بعد که میشه نیمه دوم نسل ۹ قطعا قراره خیلی بهتر از نیمه اولش باشه
مطمئن باشید راکستار برای gta 6 کم نمیزاره.
راکستار کارشو خوب بلده👌
و پولی که بقیه ندارنش
این پول در نتیجه ساخت گیم های با کیفیت به دست اومده، چون راکستار نه تبلیغات زیاد برای گیمش میکنه و نه بیش از حد مردم رو هایپ میکنه، بلکه همه این میزان طرفداری مردم در نتیجه گیم های درست حسابی ای بوده که ساخته.
به طور مثال همه میدونیم که الان سایبر پانک در نتیجه از بین بردن باگ هاش یه شاهکار شده ولی هیچ کدوم از ما وضعیت اسفناک زمان عرضه رو فراموش نمیکنیم، اونم در حالی که قبلا با تبلیغاتش هایپ همه رو چسبونده بود به سقف.
سوال اینه که آیا CD project تونست کاری بکنه که مردم در حد راکستار اعتماد ۱۰۰ درصد بهش بکنن، جواب مشخصه…
(من خودم طرفدار ویچر و سایبر پانک هستم، گیر الکی ندید، منظور کلی حرفم رو بگیرید)
هیچکس ۱۳ سال برای گیمش وقت نداره
داداش rdr2 رو هم حساب کن دیگه
۲۰۲۵ سالِ گیمرهاست
نقشه gta v خیلی تو خالی بود، شاید بگید به خاطر سخت افزار های اون موقع بوده ولی نقشه gta sa خیلی بهتر از v بود
حالت آفلاین gta v رو که بازی کنی،میبینی توی نقشه اصلا رستوران و خیلی موارد دیگه پیدا نمیشه که بخوای توی نقشه گشت و گذار کنی و اون جاها بری.ولی خب تو gta online که بری،میبینی یک عالمه فروشگاه… ،تو همون نقشه gta v هست و میتونی بری گشت و گذار زیادی داشته باشی تو نقشه و شهر بازی.البته فعالیت های زیاد دیگه ای هم است که تو gta online هست و تو gta v (آفلاین) نیست… .شاید از اول فکر اون همه فروشگاه ها و فعالیت های متنوع (بانک رفتن…) تو ذهن سازندگان بازی بوده،ولی خواستن تو gta online باشه و در حالت آفلاین بازی نذاشتن… .من خودم بخش داستانی بازی gta v رو تا آخر رفتم.
البته که اندازه نقشه GTA 5 کاملاً عالیه. نقشه GTA 5 به اندازهای بزرگه که در منظرهها تنوع داشته باشه، اما همچنین آنقدر بزرگ نیست که به سفر سریع نیاز داشته باشه.
این نقشه همچنین به اندازهای کوچیک هست که بازیکنا فقط با انجام بازی از همه مکانها مطلع بشن.
اگر نقشه بعدی GTA خیلی بزرگ باشه، سفر سریع باعث بارگیری صفحههای خستهکننده میشه و بازیکنان معمولی به جای اینکه بدونن که کجا باید برن مثل GTA 5، متوجه میشن که به نقشهها و ایستگاههای بین راه نگاه کنن.
سفر سریع فقط برای این باشه که بتونیم از شهری به شهر دیگه بریم، نه به نقاط مختلف در هر شهر.
اندازه نقشه به GTA 5 برای حفظ جزئیات غنی در جهان، بر خلاف سایر بازیها که رویهای زمینی رو با بعضی شهرهای پراکنده که توسط جادههایی به هم متصل شدن و هیچ چیزی بینشون وجود نداره، ایجاد کردن.