با اعلام رمدی، Alan Wake 2 هنوز به سودآوری کامل نرسیده است
بازی Alan Wake 2 بدون شک یکی از بهترین بازیهای سال ۲۰۲۳ محسوب میشود. این عنوان نامزد گوتی (GOTY) سال گذشته بود و بسیاری از هواداران انتظار داشتند که برنده این جایزه شود، اما Baldur’s Gate 3 رقابت را به سود خود تمام کرد. با این حال، در مراسم TGA 2023 جایزه بهترین روایت داستان برای Alan Wake 2 شد.
اما با این وجود، این بازی هنوز و پس از گذشت بیش از یک سال از انتشار، به سوددهی نرسیده است. جالب است بدانید Alan Wake 2 سریعترین فروش را در بین بازیهای رمدی (Remedy) داشته، اما همچنان نتوانسته تمام هزینههای توسعه و بازاریابی خود را جبران کند.
رمدی در گزارش مالی سهماهه سوم ۲۰۲۴ خود نشان داد که درآمد آنها افزایش قابلتوجهی داشته است. در این گزارش، استودیوی فنلاندی اعلام کرد این بازی بیشتر هزینههای توسعه و بازاریابی خود را پوشش داده، اما هنوز کاملاً سودده نشده است. Alan Wake 2 با اینکه استانداردهای جدیدی برای ژانر وحشت تعریف کرده اما متاسفانه به فروش موفقی دست نیافت. دلیل اصلی این امر، عدم عرضه نسخه فیزیکی همزمان با نسخه دیجیتالی و عدم انتشار بازی روی فروشگاه استیم (Steam) بود.
استیم محبوبترین پلتفرم برای گیمرهای رایانههای شخصی است و عدم انتشار یک بازی در آن میتواند تاثیر منفی زیادی روی فروش آن بگذارد. همچنین باید توجه داشته باشید که بستهالحاقی Lake House و نسخه فیزیکی دیلاکس این بازی پس از پایان سهماهه منتشر شدند. پس به احتمال زیاد تا زمان ارائه گزارش مالی سهماهه چهارم رمدی، این بازی سودآور خواهد شد. گزارش مالی این استودیو همچنین نشان داد که روند تولید بازیها به خوبی پیش میرود و Control 2 قرار است در سال ۲۰۲۵ به مرحله تولید کامل برسد.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
- فیلم Snow White زندگی بازیگر خود را مختل کرده است
نظرات
رمدی الان شدیدا یه گیم برای در امد دراز مدت نیاز داره
یه مولتی با تم کنترل اشیای کنترل میتونه قشنگ یه انقلاب توی سبکش باشه
امیدوارم فراتر از چیزی که میخواد سود بدست بیاره و بحقش برسه
هیچوقت نفهمیدم کجای کار رمدی مشکل داره که بازیاش اونجور که حقشونه به فروش و سودآوری نمیرسن. مشکل از بازیاش که قطعا نیست، یا مشکل از بازاریابی و ضعفشون تو این زمینس، یا نسل جدید گیمرا روز به روز معذرت میخوام بدردنخور تر میشن و ترجیح میدن بجای این مدل آثار برن کالاف موبایل و بازیای مسخره آنلاین بزنن. واقعا زور داره یه همچین استودیو درجه یک و مستعدی بازیاش اونجور که حقشونه سودآور نیستن. امیدوارم ریمیک مکس پین این روالو تغییر بده چون بهرحال مکس پین یه بازی نوستالژیکه و فن بیس عظیمی هم داره
نه اتفاقا گیمرا بارها ثابت کردن که از بازی های داستانی پشتیبانی میکنن منظور گیمرهای نسل جدید هست .مشکل بیشتز بخاطر مارکتینگ ضعیف و عرضه نشدن همزمان رو استیم هست البته از حق نگذریم در کنار اثار خوبش رمدی از نظر داستانی و گرافیک باید اکشن بازی و کامبت سیستم رو هم جذاب تر کنه یه بالانسی ایجاد بشه این خیلی مهمه میخوای یه چیز جدیدی رو ارائه کنی یجورایی اون گیم پلی اکشن و جذاب رو بسته به اون داستان و سبکی که داری همسو و موازی باهاش ارائه کنی که مخاطب لذتش دو چندان بشه به هر حال رمدی این موضوع رو بخاطر سبکش پذیرفته فروش خیلی زیاد نداشته باشه ولی نه تا این حد بعد یک سال هنوز پولش درنیومده باشه کنترل هم بازی خاصی بود ولی اون گیم پلی و تخریب پذیری بالا محیط گرافیک باقی چیزا خیلی خیلی زودتر هزینش رو تامین کرد و به سود رسید گرچه بعد چهار پنج سال چهار میلیون نسخه خوب نیست اما تارگتشون رو بر حسب سبک و توقعی که از واکنش بازیکنان دارن تایین میکنن
اتفاقا کنترول خیلی سود آوریش خوب بوده فکر کنم یجا خونده بودم که بودجه ساختش از ۵۰ میلیون دلارم کمتر بوده که برای یه بازی aaa واقعا رقم کمیه برا همین همون ۴ میلیون نسخه فروشم خیلی خوب سود بهشون رسونده و فکر کنم سود اور ترین بازیشون باشه کلا
ربطی نداره این وظیفه مخاطب نیست که بگه از بازی رمدی خوشم نمیاد برم بازیش کنم که رمدی سود کنه این وظیفه رمدی هستش که ببینه چقدر مخاطب داره و چی میتونه بسازه و به مخاطبش اضافه کنه که بتونه آزادانه تر عمل کنه مثل ac و استودیو فرام سافتور
ببین یسری سبکا کلا کم طرفدارتر از سبکای دیگن مثل همین ژانر وحشت ، و البته دلایل خودشون رو هم دارن که بیشتر به سلیقشون بر می گرده
حالا چه برسه به Alan wake که کلا تو ژانر وحشت هم اثر عجیب تریه ( از دید اونا )
به خاطر همین فروش کمتری داره
متاسفانه معیار رتبهبندی و بررسی و نمره دهی به بازی ها و….. در بسیاری و بسیاری از مواقع از روی سلیقه انجام میشه
مثلاً یکی که کلا با یه سبک مشکل داره چطور می خواد اونو بررسی کنه ؟ و بر عکس
بعد آیا فکر کردید تمام این کسانی که بازی ها رو بررسی می کنن همشون طرفدار اون سبکن ؟ قطعا نه
حالا قدیم بهتر بود الان صنعت گیم دیگه خیلی عشقی شده
رمدی جای کارش مشکل نداره. گیمرهای درست و حسابی کم شدن و بجاش گیمرهای فورتنایت باز و امثالهم مثل ریگ ریختن تو این بازی ها
نظری راجع به خوب یا بد بودن بازیای رمدی ندارم و این یه نظر شخصیه:
مشکل بازیهای رمدی غبار غم و انزوای اسکاندیناویایی روی تمام آثارشه.
برنامه ریزها و طراحهای این شرکت باید یه کم برن آفتاب بگیرن شاید منتال شون بازار پسند تر شد.
ببین مقصر که رمدی نیست
خب چیکار کنه که یه عده فقط دوست دارن برن عناوین سرویس محور و … بازی کنن
سبکش همه پسند نیست درسته ولی رمدی چیکار کنه با این گیمر های پاستوریزه
سبک بازی های رمدی طوری هست که همه پسند نیست
بازی های خاص برای افراد خاص
ولی واقعا حیف که چنین شاهکاری اینقدر دیر به سود دهی می رسن ، نارخت کنندست
به عنوان یه گیمر دوست دار ژانر وحشت واقعن از پلی دادن این بازی خوشحالم و نهایت حس لذتو و هیجانو ازش گرفدم و واقعن ناراحتم ک این خبرو میشنوم البته یکی از دلایل فروش کمش رو میتونیم عرضه نشدن نسخه فیزیکی بدونیم ولی خب بازم کم لطفی شد در حقش بنظرم
متأسفم که رمدی واقعا به حقش نمی رسه
بعضی استدیو ها واقعا حق شونه
تل تیلز هم دوستان اگه در جریان باشند چه اتفاقی براش افتاد
کاش سونی یا مایکروسافت بخرنش و حمایتش کنن که بهتر بتونه عناوین خوش ساخت تولید کنه
به عنوان یه گیمر دوست دار ژانر وحشت واقعن از پلی دادن این بازی خوشحالم و نهایت حس لذتو و هیجانو ازش گرفدم و واقعن ناراحتم ک این خبرو میشنوم دلیل فروش کمش هم میتونه عرضه نشدن نسخه فیزیکی باشه هم بازاریابی و تبلیغات ضعیف واسه بازی درکل خیلی کم لطفی شد در حقش بنظرم
زمان میبره که مردم ارزش یه شاهکار رو درک کنند
گیمرای عجیب غریبی داریم متاسفانه این بازی واقعا عالی بود و از نظر روایت داستان و خوفناک بودن در بهترین حالت خودش بود
حق این گیم نیست اینجوری فروش داشته باشه باید خیلی خیلی فروشش بالا باشه حیفه این اثار با فروش کم به فراموشی سپرده بشن
لامصب خیلی هزینه بازی شده و سالها در دست توسعه بوده توسعه فیزیکی فقط هفت هشت سال بوده بقیشم ایده اولیه و تهیه سند بازی حتی من شنیدم از سال ۲۰۱۳ شروع نسل هشت استارت خورده بوده پروژه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فقط هزینه بازی شده جدا از مارکتینگ اما باید هزاران بار به رمدی و سم لیک بخاطر ریسک پذیری بالا و جا انداختن سبکشون مداومتش در اینهمه سال افرین گفت همیشه فنلاندی ها رو در زمینه گیم دوست داشتم و دارم جدا از ژاپنی ها که سلاطین گیم هستن و ایده فنلاندی ها هم خیلی دید خاصی دارن و قلم خاصی هم در داستان نویسندگی هم در نشون دادن ایدشون یکی از اساتید بازی سازی که مدرس هست خودش میگه شاید باورتون نشه بیست درصد بازی سازی ایده هست هشتاد درصدش پیاده کردن درستش چقدر بازی داریم که کلی ایده خوب داشتن حتی مشخص کار اولیه خوب هست ولی نمی دونه چطور پیاده کنه و ایده های رها شده واقعا باعث حسرت که چی میتونست بشه این همین بازی گوست وایر توکیو استودیو تعطیل شده تانگو ساخته بود دقیقا همین هست پر از ایده های جذاب ولی رها شده مثل بچه ای که میخواد حرف بزنه نمی تونه عصبانی میشه و جیغ داد میکنه خودشو میزنه
بازیای قبلی رمدی هم یه چند سال طول میکشید تا به سود دهی برسن خیلی چیز عجیبی نیست نمیدونم چرا اینقدر رو این مسئله سود اور نبودن الن ویک مانور میدن اینم نهایتا سود اور میشه
بالاخره هنوز درست معلوم نکردن که ریمیک مکس پین قراره اول بیاد یا نسخه دوم کنترل ؟!
خیلی عجیبه
اولا از مکس پین خبر میومد یهو سال بعد می خواد کنترل بده بیرون
خیلی عجیبه
حالا ۲۰۲۵ نه ولی بازم ممکنه زودتر بیاد
ولی مکس پین یه چی دیگست
وقتی بازیتو رو استیم منتشر نمیکنی:
با کنترل حال کردم گیمپلی و تخریب پذیری خیلی خوبی داشت ولی الن ویک واقعا حوصلمو سر برد با کاتسینای طولانی و متنای خیلی زیاد و گیمپلی نچندان خوبو….
با اینکه خیلی چیزها هست که فروش این بازی رو کم کرده ولی گیمر های این نسل هم سلیقه درستی ندارن حاضرن پول بدن ۵۰ ساعت بازیهای تکراری جدید یوبیسافت رو بازی کنن اما حاضر نیستن پولی بدن تا ۲۰ ساعت یه تجربه به یاد ماندنی از این بازی براشون بمونه
قمار بدی کرد که تا این حد روی اپیک گیمز حساب باز کرده بود/اگه بازی همون روز انتشار روی استیم میومد قطعا فروشش خیلی خیلی بیشتر بود.