۱۰ تغییر مهم ریمیک Silent Hill 2 نسبت به نسخه اصلی
نسخهی بازسازی شدهی بازی Silent Hill 2 سرانجام منتشر شد. در این مقاله به ۱۰ تغییر عمده این بازی نسبت به نسخهی اصلیاش پرداختهایم.
انتظارات از نسخهی بازسازی شدهی سایلنت هیل ۲ به قدری بالا بود که هر اشتباهی میتوانست برای کونامی خیلی گران تمام شود. نگرانیها با عرضهی تریلرهای اولیه بیشتر شد و خیلیها اعتقاد داشتند که کونامی باز هم قرار است ناامیدمان کند و با یک ریمیک ناقص و پر از ایراد، نام یکی از بهترین بازیهای ترس و بقای تاریخ را به تهِ دره ببرد. چند روز پیش شاهد عرضهی این بازی به صورت رسمی بودیم و به نظر میرسد اکثر منتقدان و طرفداران قدیمی سری تا حد زیادی از نتیجهی نهایی راضی و خشنودند و سایلنت هیل ۲ با موفقیت توانسته قدم به نسل نهم بگذارد.
پس از بازسازیهای موفق سری Resident Evil توسط کپکام، واقعاً جای خالی سایلنت هیل به عنوان رقیب اصلی این سری در نسل جدید احساس میشد. حال که نتیجهی نهایی از دید اکثر گیمرها مثبت است، میتوان گفت این رقابت پس از مدتی خاموشی، بار دیگر از سر گرفته شده و امیدواریم با این بازخورد مثبت، کونامی به شکل جدیتری به دنبال احیای این سری محبوب و انتشار نسخههای جدیدی از آن بیفتد.
همانطور که میدانید، یک بازسازی موفق فقط محدود به بالا بردن کیفیت بصری بازی نمیشود. فاکتورهای زیادی وجود دارند که نقشی مهم در کیفیت کار ایفا میکنند. هر بازی، هرچقدر هم که باکیفیت باشد، میتواند در برخی زمینهها بهبود پیدا کند. این موضوع به خصوص در زمینهی نسخههای بازسازی شده بیشتر به چشم میخورد، چرا که نسخههای اصلی قبلاً بازخورد لازم را گرفتهاند و سازنده خیلی بهتر میتواند با توجه به این بازخوردها، نقاط قوت را حفظ، و نقاط ضعف را حذف یا کمرنگتر کند.
نسخه بازسازی شدهی سایلنت هیل ۲ نیز کاملاً این نکته را در نظر گرفته و نتیجهی نهایی تغییراتی داشته که آن را حتی نسبت به بازی اصلی نیز جذابتر میکند. در کنار این برخی از تغییرات نیز به مذاق برخی گیمرها خوش نیامده، اما برآیند قضیه تا اینجا کاملاً مثبت بوده است.
با این مقدمه، برویم سراغ ۱۰ تغییر مهم سایلنت هیل ۲ نسبت به نسخهی اصلی و ببینیم چه چیزهایی در نسخهی اصلی بهبود یافتهاند.
۱۰- فضاسازی و جزئیات بصری بهتر
انتظار بهبود گرافیکی کمترین انتظاری است که میتوان از نسخهی بازسازی شده داشت و این کاملاً واضح بود که نسخه جدید قرار است کیفیتی چندین برابر نسخهی قدیمی خود داشته باشد. قبل انتشار بازی، برخیها نگران از دست رفتن فضای ترسناک و اتمسفر خاص نسخهی اصلی با این مدرنسازی بودند، اما بازسازی جدید همچنان به تمهای ترسناک بصری و مه غلیظ و دلهرهآوری که این مجموعه با آن شناخته میشود وفادار مانده است. شهر سایلنت هیل اکنون بیش از هر زمان دیگری، حس ترس و ابهام را به بازیکن منتقل میکند؛ این به لطف کیفیت بهبود یافتهای است که به بازیکنان اجازه میدهد تمامی جزئیات محیطهای وهمآلود بازی را مو به مو تجربه کنند.
استفاده از تکنولوژیهای جدیدی مانند DLSS نیز به بهبود بصری بازی و افزایش عملکرد کمک کرده است، به طوری که تجربهای روانتر و لذتبخشتر را برای طیف وسیعی از بازیکنان به ارمغال آورده است. این تغییرات اولین قدم در جهت ساختن یک تجربه عمیقتر و غوطهورکنندهتر در نسخه بازسازی شده Silent Hill 2 بود، که به شکلی هنرمندانه پیاده شده است. خلاصه انتظار یک کابوس تمام عیار را داشته باشید!
۹- صداسازی بهبودیافته
یکی از مشکلات عجیب بازی اصلی (که البته در زمان انتشار آن آنقدرها هم عجیب نبود!)، صداهای نامأنوس و صداسازی نهچندان حرفهای در برخی از قسمتهای بازی بود که سبب گیج شدن بازیکنان میشد. علاوه بر آن، صداگذاری برخی از شخصیتها نیز چندان تعریفی نداشت و ابراز احساسات آنها سطحی و مصنوعی به نظر میآمد.
یکی از مواردی که در نسخهی بازسازی شده خیلی بهتر از نسخهی اصلی است، همین موضوع صداسازی است. سازندگان ریمیک سایلنت هیل ۲، به خوبی این موضوع را درک کردهاند که بازی نیاز به صداسازی بهتری دارد و از صفر این کار را انجام دادهاند. صداپیشگان جدید نیز عملکردی بهتر از خود به نمایش میگذارند و خیلی عمیقتر میتوانند حس ترس، تنهایی، گناه، حسرت و غیره را به مخاطب انتقال دهند.
۸- طراحی مجدد باسها
در نسخه بازسازی شدهی Silent Hill 2، باسها با طراحی کاملاً جدیدی به بازیکنان معرفی میشوند که تجربهای متفاوت از نسخه اصلی را پیش روی آنان قرار میدهد. در حالی که در نسخه کلاسیک، بسیاری از مبارزات در محیطهای بسته و محدود انجام میشدند و بازیکن با سیستم مبارزات قدیمی و سادهی بازی روبهرو بود، در نسخه بازسازی شده این مبارزات به صحنههایی دینامیکتر و متنوعتر تبدیل شدهاند.
اکنون رویارویی با باسها از مبارزات ثابت و ساده به تعقیب و گریزهای پرتنش در راهروها و محیطهای وسیعتر تبدیل شده است. مبارزات چند مرحلهای و پیشرونده، حس ناامنی و ترس بیشتری را به بازیکن منتقل میکنند و او را مجبور به تغییر تاکتیک در طول نبرد میکنند. این تغییرات، باسها را از موجودات سادهای که تنها هدفشان آسیبرساندن به بازیکن بود، به چالشهای جدیتری تبدیل کرده که نه تنها نیاز به استراتژی دارند، بلکه ترسناک و واقعگرایانهتر هم هستند.
۷- تغییر مکان رخ دادن برخی از اتفاقات بازی
تیم سازنده با اضافه کردن بخشها و سکانسهای جدید، ترتیب رویدادهای اصلی بازی را تغییر داده است تا تجربهای متفاوت اما آشنا برای بازیکنان ایجاد کند. به این ترتیب، بازیکنان همچنان حس و حال نسخه اصلی را تجربه میکنند اما در عین حال با لوکیشنها و اتفاقات جدیدی روبرو میشوند که داستان را از زاویهای تازه روایت میکنند.
یکی از ویژگیهای جالب این نسخه، امکان جمعآوری ردپاهای گذشته در نقاط کلیدی داستان است. این آیتمها که در مکانهای خاص پراکنده شدهاند، بازیکنان را به یاد نسخه اصلی میاندازند و با ارجاعات بصری مثل لکههای خون یا خط و خشهایی که روی دیوارها دیده میشود، حس نوستالژی را برای طرفداران قدیمی بازی زنده میکنند.
همچنین، برخی از شخصیتها اکنون در مکانهایی متفاوت از نسخه اصلی ملاقات میشوند، اما داستان آنها بهجز چند تغییر جزئی همچنان همان است. این تغییرات باعث میشود چه بازیکنان قدیمی که قبلاً نسخه اصلی را تجربه کردهاند و چه تازهواردان، برای کشف شهر مرموز و وهمآور سایلنت هیل مجبور به گشت و گذار شوند و فضای وهمآلود بازی را از نو تجربه کنند.
۶- بازطراحی کاراکترها
در نسخه بازسازی شدهی Silent Hill 2، طراحی برخی از شخصیتها، بهویژه Maria، تغییرات قابل توجهی داشته تا بازی با جزئیات بیشتری شخصیتپردازی کند و بازیکنان را عمیقتر در دنیای ترسناک خود غرق کند. در اولین تریلر نسخه بازسازی شده، لباس جدید ماریا باعث نگرانی برخی طرفداران شد؛ آنها نگران بودند که این تغییرات، حس و حال تاریک و ترسناک بازی را کاهش دهد تا مخاطبان گستردهتری را جذب کند. اما با انتشار نسخه نهایی و دریافت نظرات مثبت، این نگرانیها برطرف شد و بازی توانست با وفاداری به ریشههای نسخه اصلی، خود را به عنوان یک بازسازی موفق معرفی کند.
در طراحی جدید، ماریا همچنان جذابیت و رمز و رازی که هویت او را میسازد، حفظ کرده است، اما این بار لباسهایی متناسبتری به تن دارد که بازتابی از گذشته او پیش از اتفاقات بازی است. این تغییرات تنها به ماریا محدود نمیشود. شخصیتهای مهم دیگر بازی مانند Eddie، Laura، و Angela نیز بازطراحی شدهاند تا ویژگیهای شخصیتی و بصری آنها با دقت بیشتری نمایان شود. طراحی جدید ماریا بهخصوص به شکلی انجام شده که ارتباط بیشتری با روان پیچیده جیمز برقرار کند و لایههای بیشتری از داستان او را به نمایش بگذارد.
همچنین این طراحیهای جدید به هر شخصیت حسی واقعیتر و زندهتر میبخشند و چهرهها و تناسبات آنها به گونهای بهروزرسانی شده که باعث ایجاد غوطهوری بیشتری در دنیای بازی میشود.
۵- دشمنان ترسناکتر
سایلنت هیل ۲ با تغییر چشمگیر طراحی دشمنان بازگشته است. دشمنان دیگر همان موجودات کند و قابل پیشبینی نسخه اصلی نیستند؛ آنها اکنون با حرکات ناگهانی و غیرمنتظره به بازیکنان حمله میکنند، گاهی به سرعت به سمتشان هجوم میآورند یا به شکلی غیرطبیعی روی زمین میخزند.
این تغییرات فقط به گیمپلی محدود نمیشود؛ طراحی بصری دشمنان نیز به شکلی واقعگرایانهتر و وحشتناکتر بازطراحی شده است. هر موجود به طور کامل از نظر ظاهری و مکانیکی ارتقاء یافته و جزئیات مدرن به آنها اضافه شده که به بازیکن احساسی از وحشت عمیقتر را القا میکند. بر خلاف برخی بازسازیهای دیگر که در تغییرات طراحی خود با انتقاد مواجه شدهاند، تیم سازنده Silent Hill 2 سعی کرده است به اصالت نسخه اصلی وفادار بماند و تنها با بهروزرسانیهای دقیق و مدرنسازی، دشمنان را ترسناکتر و واقعیتر از همیشه به تصویر بکشد.
۴- دوربین روی شانه
در بازی جدید، زاویه دوربین ثابت نسخه اصلی بهطور کامل حذف شده و جای خود را به دوربین روی شانه داده است که بیشتر به سبک بازیهای ترسناک مدرن شباهت دارد. اگرچه این تغییر ممکن است همان حس تنگ و غیرطبیعی نسخه کلاسیک را به طور کامل ارائه ندهد، اما همچنان دوربین را در راهروهای باریک و تاریک نزدیک به جیمز نگه میدارد تا حس ترس و اضطراب را تقویت کند.
در دوران طلایی بازیهای ترسناک، استفاده از زوایای دوربین قفل شده ویژگی منحصربهفردی بود که بازیهایی مثل Resident Evil و Fatal Frame به خوبی از آن بهره میبردند. اما Silent Hill از این زاویهها به شکل متفاوتی استفاده میکرد؛ به جای قفل بودن در یک زاویه ثابت، دوربین همواره از زاویهای خاص جیمز را دنبال میکرد و به شکلی پویا با حرکت او تغییر میکرد تا حس نزدیکی و تعقیب مداوم را به بازیکن منتقل کند.
این تغییر در نسخه بازسازی شده سعی کرده تا همچنان از این حس نزدیکی و اضطراب در محیطهای تنگ و باریک بهره بگیرد، حتی اگر از فرمول کلاسیک خود فاصله گرفته باشد.
۳- پازلهای جذاب و جدید
یکی از جذابیتهای همیشگی سری سایلنت هیل، امکان تنظیم درجه سختی پازلها بوده که به بازیکنان باتجربه اجازه میدهد تا معماهای پیچیدهتری را بدون تغییر در سایر بخشهای بازی حل کنند. با افزایش اندازه نقشهها در نسخه بازسازی شده، تیم سازنده موفق شده تا تعداد بیشتری پازل در بازی بگنجاند و حتی پازلهای قدیمی را نیز بهبود دهند.
برای مثال، پازلهای شناختهشدهای مثل مکعب چرخان اکنون با کیفیت بصری بالاتری ارائه میشوند و بازیکنان میتوانند جزئیات دقیق و دستساز محیطها را مشاهده کنند. اما درخشش اصلی نسخه بازسازی شده به پازلهای بهروز شده و گستردهتر مربوط میشود. برای مثال، پازل ساعت اکنون شامل مراحل جدید و پیچیدهتری شده که بازیکن را به اتاقهایی مانند اتاق پروانهها میکشاند و نیازمند انجام اقدامات بیشتری برای حل آن است.
۲- طولانیتر شدن بازی
در بازیهای ترسناک، مدت زمان بازی نقش بسیار مهمی دارد. ترس و وحشت بهطور طبیعی با گذشت زمان کمرنگ میشود و از همین رو، بسیاری از بازیهای این ژانر معمولاً کمتر از ۲۰ ساعت طول میکشند. Silent Hill 2 اصلی نیز از این قاعده مستثنا نیست و میانگین زمان اتمام آن به کمتر از ۱۰ ساعت میرسد.
اما در نسخه بازسازی شده، تیم سازنده تصمیم گرفته است تا با اضافه کردن محتوای جدید و افزایش طول بازی، تجربهای تازه و جذابتر را برای بازیکنان فراهم کند. در واقع، زمان بازی در این نسخه تقریباً دو برابر شده است. Silent Hill 2 Remake نه تنها تمام مکانها و نقاط عطف داستانی نسخه اصلی را حفظ کرده، بلکه به آن چند ساعت اضافی نیز افزوده است.
این افزایش طول بازی موجب شده تا مراحل جدید و جذابی به تجربه اضافه شوند، اما در عین حال برخی از لحظات داستانی قویتر ممکن است کمتر به نظر برسند. به عبارتی، در حالی که تنوع و عمق بیشتری به بازی اضافه شده، ممکن است از شدت تاثیرگذاری برخی از صحنههای مهم کاسته شود. با این حال، این تغییرات به بازیکنان این امکان را میدهد که بهطور عمیقتری در دنیای ترسناک سایلنت هیل غرق شوند و زمان بیشتری را صرف کشف رازها و معماهای آن کنند.
۱- گیمپلی بهتر و مبارزات جذابتر
هستهی اصلی یک بازی گیمپلی آن است. اگر گیمپلی یک بازی خوب باشد، تمامی بخشهای دیگر نیز بهتر به نظر میرسند و خوشبختانه این چیزی است که نسخهی بازسازی شدهی سایلنت هیل ۲، کاملاً در آن موفق بوده است. جنبههای مختلف گیمپلی بهویژه مبارزات بهطور قابل توجهی بهبود یافتهاند تا تجربهای جذابتر برای مخاطب مدرن به وجود بیاورند. این تغییرات به هیچوجه از سطح دشواری یا حس ترس بازی نمیکاهند، بلکه تعامل با بازی را سادهتر میکنند و به بازیکنان اجازه میدهد تا کنترل بهتری بر روی جیمز و حرکات او داشته باشند.
نقاط ذخیرهسازی و مکانهای قابل توجه نیز بهطور واضحتری قابل مشاهده هستند، که به بازیکنان کمک میکند تا از سردرگمی و گم کردن پیشرفت خود جلوگیری کنند. این بهبودها باعث میشود تا بازیکنان به راحتی مسیر خود را پیدا کنند و تجربهای روانتر از بازی داشته باشند. علاوه بر این، سیستم نشانهگیری سلاحها نیز در این بازسازی بهبود یافته و کاربرپسندتر شده است. بازیکنان باید دقت بیشتری در هدفگیری داشته باشند و دیگر نمیتوانند بهراحتی بدون توجه به میزان مهمات، شلیک کنند.
نظر شما چیست؟ آیا از ریمیک این بازی کلاسیک راضی هستید؟ به نظرتان چه مواردی میتوانستند به نسخهی جدید اضافه یا از آن کم شوند؟ منتظر نظرات شما هستیم!
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
نظرات
بازی خوبیه فقط بهینه سازی پورت PC بشدت افتضاحه که امیدوارم با اپدیت حل شه. فعلا رفت تو Wishlist استیم تا فیکس شه
من که نسخه ارجینالش متاسفانه قسمت نشد بازی کنم ولی از یوتیوب داستانش که حدود دو و خورده ای ساعت بود دیدم و بنده با گرافیک ۳۰۶۰ ti بازی میکنم و زیاد مشکلی باهاش ندارم به نظر من افتضاح زیادیه فقط خوب نیست ، ولی خییلی ریمیک خوبیه و حقیقتا اصلا بهش امید نداشتم ولی انگار کاملا اشتباه میکردم ، الان تقریبا اواخر بازیم و فضای بازی خییلی ترسناک تر قبل شده و اگر بازیو تا آخر رفتی یه سوال دارم خیلی ممنون میشم جواب بدی میخواستم بدونم آیا توی جاهایی که میشه سیو کرد هیولا میاد؟ چون من توی حیاط زندانم و خییییلی تاریکه و همشم صدای پا میاد ولی کسی نیست و میخواستم که بابت یکم تندروی در جواب شما داخل پست رزیدنت معذرتخواهی کنم احساس میکنم نباید به این شکل صحبت میکردم و منظور بدی نداشتم و فارسی ساز بازی هم به صورت کامل اومده که میتونی از سایت فارسی ساز دانلودش کنی که قیمتش ۹ هزارتومان هست
البته منم قبل اینکه این کامنتتو بخونم جواب تندی دادم 🤣 که معذرت میخوام
نه من که هنوز نخریدمش، همونطور که گفتم گذاشتم Wishlist استیمم
😂 آره دیدمش ، مشکلی نیست داداش 🙏💚💚
❤️❤️
بله در هر زمانی که آن باکس قرمزرنگ را دیدی، میتونی سیو کنی.
ضمنا بازی چکپوینت هم داره و همین مورد میتونه گاهی اوقات بیشتر به گیمر کمک کنه و او را نسبت به Manual Save جلو بندازه.
آره میدونم میتونم سیو کنم فقط میخواستم بدونم توی این حیاط زندان که هستم هیولا میاد یا خیر تا آمادگیشو داشته باشم وگرنه امکان اینکه سکته کنم هست🤣 (خطر اسپویل) همون قسمتی که کله هرمی روی پشتبوم غافلگیر میکنه نزدیک سکته رفتم چون اصلا فکرشم نمیکردم(البته میدونستم روی پشت بوم باید بیاتش چون توی ارجینال هم همونجا یه ملاقاتی با هم میکنن ولی دیگه فکرنمیکردم پشت در کمین کرده باشه) و با دو از در اومدم برم بیرون که رکب زد لعنتی
آن سکانس خفن غافلگیری پشتبام فکر کنم تنها جامپاسکر بازی یا حداقل بزرگترینشون باشه.
سوالت هم تازه متوجه شدم 🙂 هرچند احتمالا تا حالا بازی را تمام کردی…
طبق تجربهای که من داشتم هیولاها هیچوقت برای سیو کردن مزاحمم نشدند. شده نزدیک باشند مخصوصا همان حیاطی که میگی اما در سیو کردن من خللی ایجاد نکردند.
کونامی امیدوارم همین راهو پیش ببره و فوتبال رو برگردونه به اوجش
خیلی خوب درستش کردن
دم بلوبر تیم گرم🔥
بهتریناش برای من یکی دوربین روی شون و موندن مه توی بازی بود
این کامنت صرفا خاطره شخصیم از اولین تجربه سایلنت هیل۲ اورجینال عه و نسبتا طولانی اگر حوصله ندارید نخونید
زمستون ۱۰سال پیش بود
من توی یک باغ رستوران کارمیکردم سیستمش این شکلی بود ک شنبه تا چهارشنبه عصر تا شب
پنجشنبه وجمعه صبح تا شب سرکار بودیم
من چهارشنبه سایلنت هیل روی pc نصب کردم ک شنبه بازیش کنم
باغ هم یکم خارج از شهربود
پنجشنبه شب ی برف خیلی سنگین و عجیب غریبی زد
تمام راه ها بسته شد
هیچ کس هم اون شب نتونست برگرده خونه
آقا باغ تعطیل کردیم و دختر و پسر نشستیم دور هم دیگه
یکی قلیون میکشید
یکی خاطره میگفت یکی اهنگ گزاشته بود
خلاصه خیلی باحال بود
ولی من فکرم فقط توی این بود ک یجوری برسم خونه و برم سراغ بازی
شب همونجا توی سوئیت های باغ خوابیدیم
حالا صبح جمعه
جاده برفی و یخ
سرویس خودمون ک قبول نکرد تو این شرایط بیاد
هرچقدر هم ب تاکسی زنگ میزدم هیچ کدوم اون نقطه نمیومدن
یکی دو ساعت بعد ۲تا جوون با تویوتا اومدن باغ چایی قلیون میخاستن
ما هم بخاطر شرایط تعطیل کرده بودیم
قبول کردن منو برگردونن شهر
منو تا نزدیکای خونه بردن
خونه ما ی مسیر سراشیبی داشت، اون موقع تو اون شرایط کسی جرات نداشت با ماشین از اون جا رد شه
همونجا پیاده شدم
بچه ها ی چیزی میگم باور کنید عین واقعیت
برف تا کمرم اومده بود
باور کنید اغراق نمیکنم جدا تا کمرم برف بود
(این قدر تشنه بازی بودم)
مسیر ۵دقیقه ای شاید ی ۲۰دقیقه طول کشید
20دقیقه با بدبختی کل شلوار و کفش شده بود برف
با ی مصیبتی رسیدم خونه
کلید انداختم فقط دویدم تو خونه
بابام منو دید تعجب کرد گفت لعنتی اینجا چیکار میکنی چطوری اومدی
pc روشن کردم
ی چایی ریختم
پتو پیچیدم دورم
و وارد شهر مه زده سایلنت هیل شدم
و یکی از لذت بخش ترین تجربه های گیمینگم رو تجربه کردم
و واقعا حال داد
کیفی ک سایلنت۲ هیل تو این شرایط بهم داد
گاد آف وار روی ps5 نداد
یکی از عجیب ترین تجربه هام بود
داداش کامنتت خیلی احساس داشت
کیف کردم با خوندنش
ممنونم از شما خیلی لطف دارید
منم تقریبا یه همچین خاطره ای دارم، البته نگهبان شیفت شب بیمارستان بودم تو خدمت، یواشکی psp رو میبردم بازی میکردم، البته اون موقع یادمه سایلنت هیل اورجین بازی میکردم اگر اشتباه نکنم، شبهای جذابی بود یادش بخیر، فکر کنم سال ۸۸ بود
خیلی فه این فرنچایز علاقه مند شدم
اینقدر که به بازی هایی مثل اساسین یا کالاف علاقه مند نشده بودم
متاسفانه فقط۴قسمت اولش خوب بود و بعدش ب سراشیبی رفت
اقا بنازم👏👏👏👍🙌
مچکرم
مرسی که خاطره قشنگت رو باهامون به اشتراک گذاشتی دوست خوبم. این جور که با آب و تاب تعریف کردی منتظر بودم کله هرمی بیاد رستورانتون. در کل شیرین بود. و این بازی هم درست میگی سایلنت هیل نسخه اورجینال روی روح و روان من هم تاثیر گذاشت. خیلی بازی خوبی هست. چه قدر خوب که ریمیک خوبی هم ازش در اومد که خاطره بازی کنیم باهاش و واسه پلیرهای جدید هم خاطره سازی کنه
خوشحالم لذت بردین
من همین حس و همین شور و شوق رو نسبت به half life 2 داشتم
سایلنت هیل رو هم به شدت دوست دارم
همه ی نسخه هاش به غیر از the room رو تموم کردم
عالی بود خاطره شما حسی که داشتین نسبت به پلی دادن بازی رو فقط یک فن دو آتیشه مثل بنده درک میکنه
بنده خودم ۲۵ سال پیش بود دقیقا یادمه داشتم از مدرسه برمیگشتم تو راهم یک کلوب گیم بود خب علاقه داشتم میرفتم نگاهی میداختم تا اینکه دیدم شخصی نسخه اول بازی پلی میداد خیلی برام عجیب بود تنهایی هنری در شهر و اینکه دنبال دخترش میگرده اصلا این شهر چرا اینطوریه و صد تا سوال دیگه تا اینکه خودم ps1 رو خریدم زدم به سایلنت هیل زیباترین خاطرات عمر گیمریم از سری سایلنت هیل ۱،۲،۳،۴،۵ شروع شد داستان دارک، ترسناک و چند لایه npc های با گذشته مرموز طراحی شهر و دشمنان کاملا گیرا و همطراز با اتمسفر بازی ، معماهای کاملا داینامیک و کاربردی و البته سخت
اتفاقا منم اول ی چیزایی از قسمت اول دیده بودم ک جذبش شدم
بعد ک ی تحقیق کردم میگفتن قسمت دوم بهتره برای همین رفتم سراغ اون
اون موقع مثل الان نبود دسترسی ب اینترنت اینقدر راحت باشه
حتی فایل بازی رو هم از ی بنده خدا ک تو تحقیقاتم باهاش آشناشدم گرفتم
آدم وقتی یه چیزی رو با سختی بدست میاره قدرشو بیشتر میدونه و بیشترم ازش لذت میبره مثل تجربه شما:)
خیلی جواب قشنگی بود
ممنون
من یادمه سال۸۷ که هنوز دوم راهنمایی بودم صبحا میرفتم مدرسه از مدرسه میومدم تا ساعت ۱۱شب خیاطی کار میکردم بعد اینکه ۴ماه کار کردم ۵۰تومن در آوردم رفتم از پسر عموم یه پلی استیشن ۱ خریدم هنوز یادمه که اونموقع با چه لذتی سیم دور دسته رو باز میکردم.
دستگاهو گذاشتم تو یه کیف شبیه کیفای لپ تاپ (اونموقع نمیگفتیم کنسول میگفتیم دستگاه) تو خیابون یه موتوری کیفو کشید ببره من بند کیفو انداختم دور گردنم که بخوره زمین اما یهو دیدم دارم کشیده میشم رو زمین چشام سیاهی میره.موتوریم دید من دارم خفه میشم ترسید رفت.
دیگه با لباس پاره اومدم خونه همه رفیقام جمع شدن خونمون از ساعت ۱۲ظهر نشستیم تا ۱شب رزیدنت اویل ۳رو تموم کردیم.
هنوز اضطرابی که بچها داشتنو حسی که خودم موقعی که دسته رو بهشون نمیدادم یادمه.
لذت بردیم از شنیدنش
خوشحالم از شنیدش
وآقعا تو ده سال پیش حتی قبل تر ….اصلا تجربه بازی تو زمستان یک چیز دیگ بود ….منم یادمه ps2 کرایه کردم برف میومد با دمپایی تو اون برف رفتم ps2 رو تحویل بگیرم اونم فقط برا تجربه رزیدنت ایول ۳ ….اصلا بازی ترسناک تو زمستان یک چیز دیگ بود ….شاید ربطی به زمستانش نداشته باشه ولی واقعا قدیم همه چیزش فرق میکرد حتی گیم زدنش…..العان اگه پلی استیشن ۱۰ هم نیاد بازی برا من هیچ لذتی ندارد …..
سلام.
خیلی با احساس تعریف کردی من که لذت بردم.
یادمه شماره ۱ رو که بازی میکردم فکر کنم اول یا دوم راهنمایی بودم اگه اشتباه نکنم سال ۷۸ بود با یکی از دوستام باهم بازیش میکردیم درواقع اون زمان من ۱۳ سالم بود و بعضی از بخش های سایلنت هیل رو نمیتونستم تحمل کنم واسه همین کنترل کاراکتر به عهده دوستم بود و من همراهیش میکردم تا اگر بخش حال بهم زنی بود من نگاه نکنم! (برعکس رزیدنت ایول که کنترل کاراکتر به عهده من بود و دوستم همراهی میکرد).
یادمه مدرسه رو میپیچوندیم با دوچرخه میرفتیم خونه شهر پر از مه بود و تا برسیم خونه حسابی حس و حال سایلنت هیل میگرفتیم!
شهر ما همیشه مه سنگین داشت البته چند سالی میشه مه دیگه به سنگینی سابق نمیشه اون زمان یک متر جلوتر رو نمیشد ببینیم خود دوچرخه سواری توی این مه حالت وحشت بقا داشت!
کی فکرش رو میکرد سایلنت هیل ریمیک انقد خوب دربیاد
جالبه
کاش به ترتیب نسخه یک و سه و بعد چهار هم بسازن. با همین دقت و ظرافت
مهمترین نسخه رو که خوب درست کردن دسشتون اومده چیکار کنن
واقعا انتظارشو نداشتم
هیچکی من شخصا خیلی هیتش میکردم و شکستش رو خیلی احتمال میدادم اما الان دارمش و واقعا زیباست
من که بعد از رزیدنت ایول ۳ ریمیک و تنها در تاریکی ریمیک کاملا ناامید بودم، ولی دم بلوبر گرم که خاطراتمونو خراب نکرد، ولی هنوزم حسرت رزیدنت ایول ۳ رو میخورم واقعا حیف شد، تنها در تاریکی که اصلا صحبتشو نکنم بهتره
گیم من رو واقعا جذب خودش کرده و دارم باهاش عشق میکنن چه ار نظر گرافیک چه از نظر گیم پلی و ترسناک بودن گیم و جو عالی.ولی ولی نمیدونم حس میکنم فیزیک راه رفتن توی گیم یجوریه یکم داره اذیتم میکنه.نمیدونم شاید اشتباه میکنم
اما اون حسی که نسخه اصلی میده رو نمیداد
بلوبر تونست تغییرات بنیادی خوبی اجرا کنه خیلیا نظرشان این بود که با توجه به ساختار بازی عملا ریمیک بازی غیر قابل انجام میشد اما استودیو بلوبر خیلی حرفهای عمل کردن
تازه از دیروز شروع کردم . حین کات سین ها گاهی افت فریم تو ذوق میزنه . اما فضاسازی و خصوصا صداگذاری عالی کار شده .
دوستان یه سوال تو بازی اصلی یه مود اضافه فک کنم بود در نقش یکی از شخصیت های جانبی زن داستان (همونی که جیمز اونو با زن سابقش اشتباه میگیره) میخواستم بدونم کسی میدونه اون بخش توی ریمیک هنوز هست یا نه؟
اون dlc بازی بود که شما در نقش ماریا پلی میدادین و بسیاری از زوایای داستان آشکار میشد خیلی دلم میخواد اون رو هم ریمیک کنن و به بازی اضافه بشه
ریمیک خیلی خوبی بود واقعن و تغییراتی که داشت هم بجا و خوب بود حتی پازل های جدید برای کسایی که اورجینال رو تجربه کرده بودن فرصت تجربه ی نو میداد
یکم دوربین بازی زیادی زومه و موقع دویدن هم فاصله نمیگیره اگه یه گزینه تنظیم FOV میذاشتن بد نبود
و کاش کارگردانی کات سین هاش کمی بهتر بود
و کاش برای ریمیک نسخه های دیگه زیاد منتظر نمونیم
اینجور ریمیک کردن بهترین نوع ریمیک کردن هستش حتی یه خط هم از بازی کم نشده و به خوبی با حفظ جو و اتمسفر بازی گسترشش هم دادن
به موارد خوبی اشاره کردید واقعا گشت و گذار خیلی خوبه تو بازی مخصوصا وارد ساختمونا میشی من دد اسپیس هم بازی کردم و اویلم داداشم بازی میکرد ولی واقعا حس ترس تو این بازی عجیبه مخصوصا صدا گذاریش یه جوریه انگار هر لحظه یکی قراره بیاد سراغت.در کل من به همه پیشنهاد میکنم این بازیو
من از نسخه اورجینالش خوشم نیومد البته اینجور نیست که این سبکو دوست نداشته باشم رزیدنت اویلای کلاسیک و ۴ و ریمیک ۲ رو دوست دارم بنظرتون ریمیک ارزش خرید داره برام؟
فکر کنم ما دلست بازها کم آوردیم…
برا بازی DLC رایگان معرفی شد.👇🏻
بعد از اتمام بازی چند رکعت نماز وحشت بخونید🙏🏻
کاملا مشخصه که سازندههای ریمیک، طرفداران پروپاقرص نسخه اوریجینال هستند. دقت، ظرافت و توجهی که به جز به جز این اثر شگفتانگیز داشتند گواهه بر این ادعا.
به نظر من تنها مشکلی که ریمیک داشت اول؛ افت فریم و دوم؛ محدود بودن FOV و دوربین روی شانه در زمان مبارزهها در محیطهای تنگ و باریک بود.
صورت آنجلا یادتون رفت😂👍