استودیوی FromSoftware حقوق کارمندان خود را افزایش خواهد داد
در حالی که بسیاری از شرکتها و استودیوهای مطرح با تعدیل نیرو و مسائل مالی مختلف دست و پنجه نرم میکنند، استودیوی FromSoftware با یک پست رسمی در وبسایت خود، از افزایش حقوق پایۀ کارمندان خود خبر داد.
بیانیۀ رسمی منتشر شده را در ادامه مطالعه میکنید:
فرامسافتور (دفتر اصلی: شینجوکو-کو توکیو، مدیرعامل: هیدتاکا میازاکی) تصمیم گرفته است تا حقوق پایۀ تمامی کارمندان کنونی خود را از آوریل ۲۰۲۵ حدود ۱۱.۸ درصد افزایش بدهد. در همین راستا، حقوق ماهانۀ آغازین فارغالتحصیلان تازهوارد نیز از ۲۶۰ هزار ین به ۳۰۰ هزار ین افزایش خواهد یافت.
شرکت ما متعهد به خلق بازیهایی است که «احساسات مختلف را به اشتراک بگذارند، ارزش خلق کرده و مردم را خوشحال کنند». برای دستیابی به این اهداف، فراهم آوردن محیطی که در آن کارکنان دغدغهای جز توسعه نداشته باشند، ضروری است و ما در تلاش هستیم تا کارمندانمان درآمدی پایدار داشته باشند و در محیطی پاداشدهنده کار کنند. افزایش حقوق ماهانه، یک قدم رو به جلو به نفع تیم است.
ما به توسعۀ بازیهای ویدیویی ادامه خواهیم داد تا مخاطبین آثار هیجانانگیز و ارزشمند بیشتری دریافت کنند.
در حالی که FromSoftware هماکنون به صورت گسترده نیرو استخدام میکند، تعداد نیروهای این استودیو مدتی پیش به ۴۲۳ نفر رسیده است.
با بررسی اطلاعات منتشر شده از سوی وبسایت رسمی این استودیو، تعداد کارمندان طی ۸ سال اخیر، افزایش زیر را به خود دیده است:
- ۲۸۳ کارمند در مه ۲۰۱۷
- ۲۸۸ کارمند در دسامبر ۲۰۱۹
- ۳۱۶ کارمند در جولای ۲۰۲۰
- ۳۳۲ کارمند در ژوئن ۲۰۲۱
- ۳۴۹ کارمند در مه ۲۰۲۲
- ۳۹۷ کارمند در ژوئن ۲۰۲۳
- ۴۲۳ کارمند در ژوئن ۲۰۲۴
Kadokawa، کمپانی مادر FromSoftware، به شکل گستردهای روی این استودیو سرمایهگذاری کرده و قصد دارد تواناییهای نشر آن را به سطح جهانی برساند. در چندین گزارش مالی اخیر و تقریباً طی دو سال گذشته، این استودیو نیروهای متخصص و امکانات نشر خود را به شکل ویژهای تقویت کرده است. به نظر میرسد که فرامسافتور قصد دارد در آیندهای نزدیک، بازیهایی که میسازد را خودش منتشر کند و به ناشران دیگر مانند سونی و باندای نامکو وابسته نباشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
این همون ارزش نهادن به نیروی انسانی هست که باعث رشد سازمانها میشه
ارزش وقتی میاد که سرمایش باشه
کارمندان هم سرمایه انسانی هستند که بزرگترین و مهمتر و حیاتیترین سرمایه و ارزش یک مجموعه، شرکت یا استودیو به حساب میان، مخصوصاً برای گیمینگ و مدیومهای بر پایۀ سرگرمی و هنر، چون چنین محصولاتی بر محور خلاقیت، ذوق درونی/انسانی و ابتکار خلق میشن و با هنر گره خوردن، نه این که یک کارخانۀ تولید قطعات خودرو باشه که فقط با یک سرمایه حداقلی و حد مشخصی از دانش، قابلیت بهرهبرداری شکل بگیره.
وقتی نیروی انسانی خبره و باتجربه و راضی وجود نداشته باشه، نتیجه میشه BioWare.
درود بر استاد کریمی 🙏🏻
واقعا حرف درستی زدید
همین الان خیلی از استودیو های موفق فقط یه دیوار سفیده با چند تا کامپیوتر
این رضایت نمیشه گفت
چون دیوارشون سفیده رضایت ندارن؟ در ایران، ۱۵۰ میلیون تومن ماهانه بابت کار کردن به شما بدن و به ایده ها و نظراتتون احترام بذارن و در محیطی خلاقیت محور کار کنید، ولی دیوارهاش سفید باشه همچنان ناراضی خواهید بود؟
در ضمن متوجه ربطش به سرمایه بودن نیروی انسانی نشدم. این همه بازی با بودجه های +۲۰۰ میلیون دلار ساخته میشن بدون نیروی خلاق و موثر، سرمایه به خودی خود که ارزش تولید نمیکنه. اون ابزار و امکانات و منابع و نیرویی که با سرمایه کار میکنه ارزش آفرینه.
منظور من خشک بودن محیط کاره
درسته، استودیو ها نباید کارکنان رو با هوش مصنوعی تعویض کنن، باید درکنار کارکنان از هوش مصنوعی هم استفاده کنن تا زمان و هزینه ساخت بازی کمتر بشه. هرچی هزینه ساخت بازی کمتر بشه، قیمت بازی هم کمتر میشه اگه بتونن از هوش مصنوعی نهایت استفاده رو کنن حتی ممکنه گیم ها هیچوقت از ۱۰۰ دلار بیشتر نشن و حتی قیمتشون کمتر هم بشه و برسه به ۵۰ ۶۰ دلار. البته اگه شرکت های پولپرست این اجازه رو بدن!
صنعت بازی آنقدر درآمد داره که رحم از بین میره چرا انقدر اخراجیها گسترده تر شده فکر میکنی بازی ها همه شکست خوردن نابود شدن؟یه نگاه به استیم کن کاربران از ده سال پیش چقدر بیشتر شدن استیم میگیم ده سال پیش مثلا هفت تا بازی بود الان پونصدتا بازی هست اوج کاربراش ۳۸ میلیون نفر تو یک روز یوزر داشته خوب کلش دیگه بزاریم کنار که یوزراش چقدر هستن گیمرها چند برابر شدن تو پانزده سال اخیر تو بدترین بازی رو هم ببینی بالاخره طی سال رشد میکنه نه اینکه هزینه رو کنار بزاریم بگیم نه نیست همه بازی ها زود در میاد پولش ولی آنقدر اخراج مثلا تو اکتیویژن که اینهمه درآمد از کال اف وارزون کال اف موبایل دیابلو داره و یه نسخه اشغال متا ۵۶ کمپین چهارساعت بخاطر اسمش بخش آنلاین آنقدر میفروشه پرداخت های سرسام آور درون برنامه ای دیگه متوجه میشی واسه طمع بیشتر اخراج ها هر نفر ماهیانه چند هزار دلار هزینه داره بیمه حقوق پاداش رو کنار بزاریم …صد نفر اخراج بشن چقدر پول سیو میشه؟حالا۴۰۰نفر چقدر؟آخرشم یه بیانیه میدی عمیقا متاسف هستیم این چیز شعرها بعد پول بچسب
یه جا غلط تایپی داشتم استیم ده سال پیش هفتاد تا بازی میخواستم بگم داشت اشتباه تایپ شد هفت
تنها چیزی که میخوام اینه تو ۲۰۲۵ یه معرفی داشته باشن فقط یه معرفی بعد اون اخبار خبر همکاریشون با نویسنده یه رمان برای سولزبورن بعدیشون به شدت کنجکاوم
اخبار همکاری با سندرسون (خالق Mistborn) و بازی Spellbound فیک بودن. در حال حاضر تقریباً هیچ اطلاعات / شایعهای از آینده استودیو وجود نداره و فرام سافتور متاسفانه یا خوشبختانه هیچ منبع داخلیای نداره و اطلاعاتی ازش لیک نمیشه.
گمانه زنی / شایعه از یک استودیو پشتیبان وجود داره که Sekiro 2 ساخته میشه که خیلی شایعه قوی ای نیست البته.
این یعنی در کنار پیشرفت کیفی از نظر منابع انسانی و اعتبار هم ارتقا پیدا کردن
مثال بارز یک استودیوی بازی کامل و موفق!
همه اخراج این استخدام و افزایش حقوق دمش گرم🤌👍
طرز فکر میازاکی رو دوست دارم واقعا میدونه داره چیکار میکنه یجوری با این کار داره وابستگی کارمنداش به خودش و همچنین انگیزه کارمندانش به ساخت بازیای با کیفیت رو افزایش میده با یه تیر دو نشون میزنه. میازاکی = فکر خلاق
ژاپنی جماعت کلا ساز کارش با دنیا فرق داره
از نظر من تنها ملتی هستن که شایستگی احترام بالایی دارن،
کشوری که از خاکستر امپراطوری ژاپن بلند و دوباره خودش رو ساخت…
نشستن الکی شعار تو خالی بدن
عمل کردن و با تلاش برنامه ریزی یه کشور رو از نو ساختن
که همگی شاهد پیشرفت هاش هستیم
ماشاالله تو صنعت گیمینگ هم کارشون حرف نداره
الحق کارشون درسته👏🇯🇵