شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا

شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty

امیر فتحی
۱۸:۲۷ ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا

در این مطلب قصد داریم خط داستانی The Dark Aether که با بازی Call of Duty Black Ops Cold War آغاز شد را توضیح دهیم.

داستان کلاسیک زامبی سری Call of Duty که با World at War آغاز شده بود، در سال ۲۰۱۸ و با بازی Black Ops 4 پس از ۱۰ سال به پایان رسید. در پایان این خط داستانی، مولتی‌ورس به طور کامل نابود شد تا جهان از شر زامبی‌ها خلاص شود. تمام موجودات شیطانی به جهانی به نام Dark Aether منتقل شدند. در پایان Black Ops 4، دو شخصیت اصلی منفی یعنی ادوارد ریکتوفن (Edward Richtofen) و سامانتا “سم” مکسیس (Samantha “Sam” Maxis) به جهان جدیدی منتقل شدند، جهانی که داستان Black Ops Cold War و Black Ops 6 در آن روایت می‌شود. این دو شخصیت با ورود به جهان جدید، تمام خاطرات خود در زندگی پیشین را از یاد برده‌اند و این موضوع باعث تغییرات اساسی در انگیزه‌های این شخصیت‌ها شده، به عنوان مثال مکسیس دیگر نقشی منفی ندارد و به قهرمانان داستان کمک می‌کند.

خط داستانی The Dark Aether به طور کلی تقابل دو گروه جاسوسی Requiem و Omega را روایت می‌کند. Requiem تحت نظر مستقیم CIA عمل می‌کند و بخش عملیاتی آن توسط گرگوری ویور (Grigori Weaver)، شخصیت نام‌آشنای سری Black Ops مدیریت می‌شود. گروه Omega نیز از سوی دیگر بخشی از سازمان جاسوسی KGB جماهیر شوروی است.

در این مطلب به داستان‌های نقشه‌های بازی Black Ops Cold War و خط داستانی The Dark Aether می‌پردازیم. با نزدیک شدن به عرضه Black Ops 6 که قرار است پس از ۴ سال یک بخش زامبی راندمحور را ارائه دهد، بسیاری از طرفداران بیش‌تر از گذشته مشتاق تجربه این بازی هستند و دانستن یک ایده کلی از خط داستانی و شناخت بیشتر شخصیت‌ها، می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر در بخش زامبی به ارمغان بیاورد.

Die Maschine

شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا

در سال ۱۹۸۳، مکسیس پیغامی از طرف یکی از نزدیکانش در KGB دریافت می‌کند. گویا این مامور KGB یک راز از زمان جنگ جهانی دوم را کشف کرده که رهبران وقت KGB و شوروی در آن زمان قصد پنهان کردنش داشته‌اند.

در اواخر جنگ با پیش‌روی نیروهای ارتش سرخ به خاک لهستان، سربازان ارتش به پایگاهی دو طبقه به نام Project Endstation در نزدیکی موراسکو برخورد می‌کنند که توسط دانشمندان آلمانی به منظور تحقیقات اتمی استفاده می‌شده. سربازان به قصد بررسی مکان وارد بخش زیرزمینی پایگاه می‌شوند، اما همگی توسط افرادی عجیب و مرده‌گونه به قتل می‌رسند. یک هفته بعد از این اتفاق، ارتش شوروی تمام مدارک مربوط به حضورش در پایگاه Endstation را پاک می‌کند و مهندسی به نام کازیمیر زایکاف (Kazimir Zykov)، که بر مهندسی آلمانی خبره بوده، به درون بخش مرکزی Endstation می‌فرستند تا ماشین مرموز آلمانی که مسبب کشته شدن سربازهای روسی شده بوده را خاموش کند. او با این کار از خود گذشتگی بزرگی انجام داد، چرا که سربازان ارتش سرخ پس از ورود زایکاف، درب بخش مرکزی Endstation را به طور کامل بستند. به خاطر این فداکاری، زایکاف پیش از ورود به بخش مرکزی مدال قهرمان جماهیر شوروی را دریافت کرد. او سرانجام توانست تکنولوژی ترسناک آلمانی‌ها را خاموش کند و در این راه جان خود را هم از دست داد، اما این پایان کار نبود.

شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
زایکاف پس از دریافت مدال قهرمان شوروی

به گفته مکسیس، گروه Omega طی یک سال گذشته برای دسترسی به تکنولوژِی آلمانی‌ها پس از سال‌ها به پایگاه Endstation رفته و ماشینی که ۴۰ سال پیش توسط زایکاف خاموش شده بود را روشن کردند. با این کار، پورتال‌هایی از جهان‌های دیگر در جای‌جای زمین باز شد و مسیری برای ورود همان موجودات مرده‌گونه که سربازان روسی به دستشان کشته شدند، باز کرد. ایالات متحده و CIA برای بررسی این اتفاقات Requiem را تشکیل دادند. با اطلاعاتی که مکسیس به ویور و Requiem داد، این تیم اولین سرنخ خود را پیدا کرد.

در سیزدهم نوامبر ۱۹۸۳، گروه Requiem تیمی عملیاتی را با نظارت مستقیم ویور به پایگاه Endstation فرستاد. تیم عملیاتی توانست با استفاده از تکنولوژی آلمانی‌های یکی از مهندسین گروه Omega را به زندگی بازگرداند. با کمک او، Requiem پورتال اصلی زامبی‌ها را بست و با انفجاری اتمی پایگاه Endstation به طور کامل نابود شد. همچنین در طی عملیات، Requiem اطلاعات بسیار ارزشمند و جواب‌های بسیاری به سوال‌ها پیدا کرد.

پروژه Endstation در آگوست ۱۹۴۳  به دستور و نظارت کرت دیبنر (Kurt Diebner)، فیزیک‌دان اتمی آلمانی که نقش مهمی در توسعه سلاح‌های اتمی ارتش نازی داشت، از سر گرفته شد. مسئول اصلی پروژه دکتر الریچ وگل (Ulrich Vogel) بود، او می‌خواست با استفاده از یک دستگاه آزمایشی شتاب‌دهنده ذرات سیکلوترون، به ساخت انبوه سلاح‌های اتمی برسد. در مارس ۱۹۴۴، ماشین مرکزی با مشکل مواجه شد و نتیجه آن باز شدن دریچه‌ای به جهان Dark Aether و ورود گروهی از زامبی‌ها و چندین جسم تاریخی از این جهان بود. مدتی بعد، وگل که به طور تصادفی توانسته بود جهانی دیگر را کشف کند، تمرکز پروژه را از ساخت سلاح اتمی به تحقیق و استفاده از نیروهای Dark Aether تغییر داد.

با شکست آلمان نازی، وگل و پرسنل Endstation همگی وارد Dark Aether شدند. نقشه وگل این بود که به آینده و جهانی دیگر بروند که در آن سرنوشت کشورشان متفاوت باشد. این کار البته ناموفق بود چرا که وگل و افرادش توسط Dark Aether فاسد شدند و هویت خود را از دست دادند.

تیم Requiem هنگام عملیات در Endstation با شخصیتی ناشناس که در Dark Aether اقامت دارد ارتباط برقرار کرد. این شخص داستان‌هایی از سال‌ها زندگی‌اش تعریف می‌کرد، اما هیچ‌گاه نام خودش را فاش نکرد.

Firebase Z

شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا

مکسیس پس از دادن اطلاعات مربوط به پروژه Endstation به ویور، پیشنهاد او برای رفتن به آمریکا و ملحق شدن به CIA را رد کرد و تا مدتی طولانی تماسی با Requiem برقرار نکرد. مکسیس با سرگئی رونوف (Sergei Ravenov)، یک افسر اسپتسناز که برای Omega کار می‌کند ارتباط برقرار کرد. رونوف که با دیدن اعمال Omega از آن‌ها متنفر شده، اسناد محرمانه این گروه را در اختیار مکسیس قرار داد. با این اسناد، مشخص شد که هدف Omega ایجاد پلی میان Dark Aether و جهان خود است تا با استفاده از ذخایر مخصوص Dark Aether که Aetherium نام دارند، سلاح‌هایی جدید بسازند تا پیروز جنگ سرد بشوند. پس از دریافت این اطلاعات، مکسیس به منظور ملاقات با رونوف و تحقیق در پایگاه‌های Omega، به پایگاه نظامی ۲۵ در ویتنام رفت.

در ویتنام، مکسیس گرفتار دکتر ویلیام پک (William Peck) شد. پک یکی از اعضای بلندپایه وزارت دفاع آمریکا بود، اما طی جنگ سرد به کشور خود خیانت کرد و به بلوک شرق و گروه Omega پیوست. پک به کمک گورو (Gorev)، یکی از معاونین ارشد Omega از حضور مکسیس آگاه شد. گورو قصد کشتن مکسیس را نداشت، چرا که می‌خواست جاسوس Requiem را پیدا کند.

رونوف Requiem و ویور را از موقعیت مکسیس مطلع کرد. ویور سریعا عملیاتی برای نجات مکسیس با نام Operation Lost Property شروع کرد. تیم عملیاتی Requiem در ویتنام با دکتر پک ملاقات می‌کنند، او می‌گوید در ازای وصل کردن برق پایگاه مکسیس را آزاد می‌کند. اما پک زیر قول خود می‌زند، او تنها می‌خواست که برق پایگاه و اتصالش به مقر اصلی Omega وصل شود. پک می‌گوید که مکسیس را در Dark Aether زندانی کرده و Requiem راهی برای نجاتش ندارد. اما تیم با کمک رونوف، سرم حقیقت که توسط خود پک ساخته شده را پیدا کرده و آن را وارد سیستم تهویه اتاقک پک می‌کنند. پک در نهایت روش آزاد کردن مکسیس را به تیم می‌گوید و آن‌ها می‌توانند مکسیس را از Dark Aether نجات دهند و از ویتنام خارج شوند.

در پایان Firebase Z، هویت رئیس گروه Omega مشخص می‌شود و او کسی نیست جز لو کراوچنکوف (Lev Kravchenko)، دست راست دراگویچ در Black Ops 1. ویور و کراوچنکوف پیش‌تر در بایکنور با یکدیگر ملاقات کرده بودند و کراوچنکوف چشم چپ ویور را کور کرد. پس از فرار موفق تیم Requiem، کراوچنکوف چشم راست دکتر پک را به خاطر سرپیچی از دستورات کور می‌کند. پک قرار بود از پایگاه حفاظت کند و مکسیس را زنده نگه دارد، اما با دریافت دستورات از شخصی مرموز، پک این کار را نکرد.

در Firebase Z باری دیگر شاهد پیام‌های همان شخصیت مرموز پایگاه Endstation بودیم. تیم Requiem علی‌رغم ندانستن هویت این شخص، به داستان‌های او گوش می‌کرد تا شاید سرنخ و راهنمایی درباره جهان Dark Aether به دست بیاورد.

Outbreak

شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا

پس از وقایع Firebase Z، گروه Omega روی پایگاه‌های خود در رشته‌کوه اورال متمرکز می‌شود. مکسیس که به ایالات متحده برده شده، به اجبار در بیمارستان Requiem بستری می‌شود تا از وضعیت سلامتی‌اش پس از حضور طولانی در Dark Aether مطمئن شوند. اما او به دور از چشم ویور و مدیران Requiem با تیم عملیاتی ارتباط برقرار کرد. او به آن‌ها گفت که رونوف در رشته‌کوه اورال مورد مشکوکی پیدا کرده که باید بررسی شود. تیم عملیاتی در موقعیت گزارش شده یک سوله پر از موشک‌های Aetherium پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد دکتر پک توانسته با استفاده از تکنولوژی Dark Aether سلاح نظامی بسازد.

تیم عملیاتی به کمک رونوف، موشک‌ها را به منطقه‌ای متروکه در اقیانوس آرام فرستادند تا از شروع جنگی مرگبار جلوگیری کنند. پس از تکمیل ماموریت، رئیس کل Requiem دستور به منتقل کردن مکسیس به یک قرنطینه تمام‌عیار داد تا ارتباطش را با تیم عملیاتی قطع کند. مکسیس در ادامه توسط رئیس Requiem شکنجه شد و درباره گذشته و محل تولدش (که مکسیس هیچ‌کدام از آن‌ها را به خاطر نمی‌آورد) مورد بازجویی قرار گرفت.

در ادامه ماموریت‌های Requiem و Omega در کوه‌های اورال، رونوف به ویور اطلاع می‌دهد گروهی از دانشمندان Omega می‌خواهند به Requiem بپیوندند. ویور تیم عملیات را به مکان مشخص شده می‌فرستد، اما در آن‌جا با جسد دانشمندان رو به رو می‌شوند. Omega که از نقشه دانشمندان خبردار شده بوده، تمام آن‌ها را به قتل رساند و موفق شد تیم عملیات Requiem را به گروگان بگیرد.

Mauer der Toten

شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا

کراوچنکوف و Omega پس از دستگیری تیم عملیات، به شکنجه و بازجویی آن‌ها مشغول بودند که دچار مشکلات درون سازمانی شدند. دکتر الکساندرا ولنتینا (Aleksandra Valentina)، یکی از مدیران ارشد Omega، مدتی است ناپدید شده. در همان زمان اتفاقاتی عجیب در برلین رخ می‌دهند و کراوچنکوف مطمئن است این اتفاقات به ولنتینا مرتبط هستند.

کراوچنکوف به تیم عملیات Requiem دستور می‌دهد که به برلین رفته و دکتر ولنتینا را پیدا کنند. در صورت سرپیچی، خلبان تیم کشته می‌شود. تیم عملیات در ژانویه ۱۹۸۵ به برلین می‌رود.

در برلین مشخص می‌شود که دکتر ولنتینا در اصل دختر دکتر الریچ وگل، دانشمند نازی‌ای که مسئول پایگاه Endstation لهستان بوده می‌باشد. ولنتینا در تمام عمرش به دنبال ادامه دادن راه پدرش بود و می‌خواست با ارتشی از Dark Aether، رایش جدید را به دنیا معرفی کند. به گفته ولنتینا، پدرش مدتی پیش با او ارتباط برقرار کرده و گفته که زمان آوردن نیروهایش به این جهان رسیده است.

اما همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، دکتر وگل پس از رفتن به Dark Aether فاسد شده و هویتش را از دست داده بود، پس چگونه اکنون توانسته با دخترش صحبت کند؟ پرسش این پاسخ را کراوچنکوف داد. شخصی که با ولنتینا صحبت کرده، در اصل موجودی از Dark Aether به نام Forsaken است. Forsaken با تغییر جلوه خود، ولنتینا را گول زد تا دریچه‌ای به این جهان به دست بیاورد.

پس از بین بردن ولنتینا و بستن دریچه Forsaken، تیم عملیاتی موفق می‌شود تیم خلبان را نجات دهند، اما توسط کراوچنکوف محاصره می‌شوند. اما ناگهان پورتالی در کنار آن‌ها باز می‌شود، تیم که راه چاره‌ای ندارد به این پورتال می‌رود و سر از دفتر مرکزی Requiem در می‌آورند. مکسیس به واسطه حضور طولانی در Dark Aether، توانایی‌هایی از آن جهان دریافت کرده و اکنون پس از یک سال زندانی بودن، توانسته بر آن‌ها کنترل پیدا کند.

در برلین، Requiem و Omega مقصد بعدی خود را پیدا کردند. ساکن بی نام و نشان Dark Aether که در لهستان و ویتنام با تیم عملیات صحبت کرده بود، بالاخره از هویتش پرده برداشت. کازیمیر زایکاف، مهندس روسی‌ای که ۴۰ سال پیش در Endstation گرفتار شده بود، پس از خاموش کردن ماشین سر از Dark Aether در آورد و مجبور شد ۴۰ سال در آن‌جا زندگی کند. با شروع وقایع بازی و درگیری‌های Requiem و Omega، امید تازه‌ای برای زایکاف به وجود آمد. او هم‌اکنون از هر دو گروه درخواست کرده تا او را نجات دهند، در ازای این کمک، زایکاف به آن‌ها اطلاعاتی درباره Dark Aether خواهد داد.

Forsaken

شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا

رونوف باری دیگر با Requiem ارتباط برقرار می‌کند و از پروژه جدید Omega برای آوردن زایکاف به روسیه می‌گوید. این پروژه در اوکراین و یک کمپ نظامی عملی خواهد شد. رونوف می‌گوید تمام این اطلاعات را می‌دهد تا Requiem مکسیس را آزاد کند.

تیم عملیات به اوکراین می‌رود، اما دیگر دیر شده است. کراوچنکوف و پک دریچه ورود زایکاف را باز کرده‌اند. زایکاف ماسکش را در می‌آورد و از هویت دیگرش رونمایی می‌کند. Forsaken، موجود ترسناک Dark Aether در اصل زایکاف است.

زایکاف در ۴۰ سال اقامتش در Dark Aether، تمام اتفاقات جهان را می‌دید، این که چگونه با پایان جنگ جهانی دوم نبردها به پایان نرسید و قدرت‌ها تصمیم گرفتند مردم جهان را وارد یک جنگ دیگر کنند. زایکاف با دیدن این وقایع بسیار ناامید شد، چرا که فداکاری‌اش اهمیتی نداشت. او از یک جنگ جلوگیری کرد، اما انسان‌ها جنگی تازه به راه انداختند. تمام وجود او با ناامیدی و نفرت پر شد، در نهایت این وضعیت زایکاف را در موقعیتی ضعیف قرار داد و باعث شد Dark Aether تاثیری مخرب بر او بگذارد. زایکاف سرانجام تبدیل به یک هیولا شد، او اکنون Forsaken بود.

پس از ورود Forsaken به جهان ما، انگار همه چیز به پایان رسیده بود. Omega و Requiem توانایی مقابله با چنین موجود قدرتمندی را نداشتند. اما ناگهان مکسیس ظاهر می‌شود. او با استفاده از تمام قدرت‌هایی که در Dark Aether به دست آورده بود، توانست Forsaken را شکست دهد، ولی خودش در اعماق Dark Aether گرفتار شد. Requiem پیروز شده بود.

شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا

اما این پایان کار نبود. پس از بازگشت تیم عملیاتی به ایالات متحده، تمام اعضای کلیدی گروه دستگیر می‌شوند. این دستور به طور مستقیم از طرف CIA و رئیس Requiem صادر شده بود، شخصی که هویتش در تمام مدت بازی مخفی نگه داشته شده بود. او کسی نیست جز ادوارد “ادی” ریکتوفن (Edward “Eddie” Richtofen). او همان کسی بود که در Firebase Z به دکتر پک دستور داده بود تا مکسیس را در Dark Aether زندانی کند. ریکتوفن در تمام این مدت در سایه فعالیت می‌کرد، اما حالا با کنار رفتن تمام افراد، فرصت این را پیدا کرده تا نقشه شیطانی جدیدش را عملی کند.

در Black Ops 6، شاهد تقابل اعضای Requiem و ریکتوفن خواهیم بود. دکتر پک که از دزدیده شدن تمام پروژه‌هایش توسط ریکتوفن ناراضی است، به جزیره Terminus در اقیانوس آرام می‌رود، جایی که ویور و همکارانش زندانی شده‌اند. پک می‌خواهد با همکاری با Requiem از ریکتوفن انتقام بگیرد. آیا ویور به پک اعتماد می‌کند؟ آیا مکسیس از اعماق Dark Aether نجات پیدا می‌کند؟ ریکتوفن این بار قصد دارد چه عمل شیطانی‌ای انجام دهد؟ سرنوشت کراوچنکوف چیست؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها و ادامه داستان باید تا ۲۵ اکتبر و عرضه Black Ops 6 صبر کنیم.

Sam LakeMHNامیرحسین رهنورد3doپروفسور بی سوادفرماندار (جان تنر سابق)Arman

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا
شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شرح خط داستانی جدید بخش زامبی Call of Duty - گیمفا