گریزی به ۲۰۱۹: علاقه خالق Elden Ring به ساخت یک بازی روایتمحور مانند Red Dead Redemption 2
در سال ۲۰۱۹، هیدتاکا میازاکی، رئیس استودیوی From Software و خالق عناوینی مانند Dark Souls و Sekiro، با فومیتو اوئدا، خالق آثاری مثل Shadow of Colossus، صحبت کردند.
هر دوی این کارگردانان ژاپنی در این نشست اعلام کردند که همیشه گیمپلی، بالاتر از داستان، برای آنها اولویت دارد و ترجیح میدهند گیمپلی داستان را شکل دهد، نه بالعکس. اوئدا گفته بود که پیش از تولید، یک طرح روایی کلی با مقیاسی بزرگ در ذهن دارد، اما دیالوگها و داستان در انتهای پروسۀ تولید شکل میگیرند. او باور دارد که خروجی بصری و طراحیهای هنری، یک بازی را تعریف میکنند.
میازاکی نیز صحبتهای او را تایید کرد و گفت گیمپلی روح بازیهای ویدیویی است و همیشه برای ساخت یک بازی ابتدا مراحل و گیمپلی را طراحی میکند و زمانی که همه چیز به درستی طرحریزی شد، سپس به سراغ Lore و داستانی متناسب با آن گیمپلی میرود.
میازاکی در انتها متذکر شد که این تنها راه طراحی یک بازی ویدیویی نیست و او دوست دارد که یک روز بازی روایتمحور خود را بسازد، اما با طعمی منحصر به فرد و متفاوت؛ او Red Dead Redemption 2 را به عنوان یک بازی روایت محور مثال زد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
ترکیب این دو باهم بدون شک میشه یک اثر انقلابی
اگه فرام سافتوره که قطعا میتونه، اینا به راحتی میتونن یه بازی انقلابی خلق کنن
این گریزی به ۲۰۱۹ چیه؟🤔
سال ۲۰۱۹ این حرف رو زده
برای میازاکی و فرام سافتور رسیدن به Red Dead Redemption 2 به نظر من یه کم زود و در حال حاضر بلندپروازانه است حداقل از نظر اسکیل و هزینه !
چون اینا حتی تاکنون ناشر بازی های خودشون هم نبودن یعنی ساخت همچین بازیای به نظر من الآن یه کم لقمه بزرگتر از دهانشون هست
لقمه بزرگ تر از دهنشون نیست ، ساختار استدیوها کاملا متفاوته .
نه راکستار میتونه عنوانی به وسعت و زیبایی و فرمول جهان باز کاملا جدیدی مثله الدن رینگ خلق کنه ( تو دهه اخیر که هیچ ، توی ۲ دهه اخیر هم راکستار ریسک تغیر ساختار رو به تجربه نکرده )
نه فرامسافتور خلاق تو dna خودش دیده که عنوانی سینمایی خلق کنه
بله؟
فرمول جهان باز کاملا جدید؟؟؟؟؟!!!!!
لطیفه ی بی مزه ای بود لطفا دیگر تکرار نکنید!
فرمول جهان باز الدن رینگ مختص به بازی زلداست و مربوط به فرام سافتور نیست
کاملا درسته مگه اینکه بخوان صرفا الهام بگیرن و جهانی شبیه به اون رو خلق کنن یعنی بازی سولز لایک در دوران غرب وحشی
اگه بخواد سبک روایتی سولز رو تغییر بده کاملا از این تصمیم حمایت می کنم .
شما همون آی پی های خاص خودت رو بساز
من شخصا الدن رینگ رو دوست نداشتم بخاطر جهان بازی البته نمی گم بده ولی خودم شخصا خطی تر مثل سکیرو و بلاد بورن حتی لایز آف پی رو بیشتر دوست دارم
این بازی روایت محور هم اصلا به بازی های میازاکی نمی خوره همه بازیاش گیم پلی محورن
شما اصلا نکته ی مطلب رو نگرفتی، نگفته که میخاد یه بازیه سولز با تم روایت محور خلق کنه
بلکه یک اثره متفاوت که هم فانتزی و هم داستانی باشه رو منظورشه، نمیدونم چرا فکر میکنید فرام سافتور فقط سولز لایک بلده بسازه الان مگه سکیرو یه اثره متفاوت نبود توی آثارشون
داداش اگه گیم پلی بازی یا حتی فضای گیم مشکلی داشته باشه
اگه حتی داستان ردد ۲ هم باشه گیم پشیزی نمی ارزه
مثلاً دوربین الدن رینگ نیمی از گیم پلی رو بهم زد
پس اول گیم پلی و مکانیزم گیم بعد داستان
بهترین بازی سولزلایک بدون شک رد دد۲
مگه رد دد۲ بتل رویال نبود؟؟؟
نه داداش jrpg بود
نه داداش روگ لایک بود.
ساختن بازی داستان محور واقعی با یه روایت اصیل نیازمند کلی شخصیت پردازی و انیمیشن و ساخت کات سین و موشن کپچر و… داره که نه مهارتشو دارن نه بودجشو، از اون طرف فرمول قبلیشون بدحوری تکراری و بدون نوآوری شده و باید یه تغییر اساسی بدن
دیگر پررو نشو!
همان بازی نسل هفتمی که به اسم بهترین بازی سال در پاچه ی مان کردی برای هفت نسل مان کافی بود!
سکیرو را ادامه بدهی بسیار موفق تری!
سلام افغانی
کدوم بازی نسله هفتمی ایی وسعت الدن رینگ رو داشت ؟
بله یک پرافتخارترین بازی تاریخ معذرت
شما همونی نبودی که می گفتی هل بلید ۲ کابوس سونیه؟
یا شبیه ساز میمونو کسی نمیخره؟
نصف کامنت هایی که گذاشتی یا فاقد اهمیت بوده یا خخخ بعد میای برا من کتابی تایپ می کنی و نصف دیگه کامنتات به بقیه میگی بچه سال 🤣
تبریک میگم یکی از بیخود ترین ترول هایی هستی که تاحالا دیدم 🥰
من این بازیو تجربه نکردم ولی فکر کنم ژاپنی ها بخوان در مورد غرب وحشی بازی بسازن
به جای گاو چرون سامورایی و نینجا میارن داخلش(همون طور که گفتن گیم پلی بیشتر از داستان براشون مهمه)