نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد]

محمد حسین کریمی
۲۳:۳۵ ۱۴۰۳/۰۸/۲۰
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

نقدها و نمرات بازی ماجراجویی سکوبازی Astro Bot به مرور در حال انتشار هستند. با ما همراه باشید.

گیمفا نیز همراه با پایان امبارگوی بازی، نقد و بررسی Astro Bot را منتشر کرد که ابتدا به آن می‌پردازیم:

Gamefa 9.5/10

Astro Bot یک اثر فوق‌العاده است. از یک بازی ماجراجوییِ پلتفرمر چه انتظاری دارید؟ Astro Bot تمامی آن‌ها را برآورده می‌سازد. اگر به دنبال چشیدن طعم نبوغ، خلاقیت و زیبایی در قالب یک ماجراجویی دوست داشتنی هستید، Astro Bot پکیج کاملی از این خواسته‌ها را برای شما به ارمغان آورده است.

در ادامه خلاصۀ برخی نقد و بررسی‌های منتشر شده از وبسایت‌های معتبر را مطالعه می‌کنید:

God is a Geek 10/10

Astro Bot یک نامۀ عاشقانه به بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود که استانداردی جدید برای عناوین پلتفرمینگ سه‌بعدی به وجود می‌آورد و شامل مراحل به شدت خلاقانه و خروجی بصری دلنشین است.

IGN 9/10

یک بازی پلتفرمینگ که در قالب و نوع خود نوآورانه است و در قلب عاشقان پلی استیشن جای می‌گیرد.

Gamer.nl 8/10

Astro Bot به شدت خلاقانه و مبتکرانه طراحی شده است و دنیاهای پلی استیشن که در آن جای گرفته‌اند، نقاط اوج آن هستند. با این وجود، در زمینۀ پلتفرمینگ، بازی کاری فراتر از عناوین هم‌سبک خود انجام نمی‌دهد.

GamersRD 7.8/10

Astro Bot همان چیزی است که پس از Astro’s Playroom، به آن نیاز داشتیم؛ دانش‌آموز از معلم خود پیشی گرفته، اما این بسیار سخت است که تفاوتی میان آن‌ها ببینیم. با یک ماجراجویی فضایی پُر از چالش‌ها، غوطه‌وری و غافلگیری روبه‌رو هستیم که به لطف دوال‌سنس ارتقاء می‌یابد. این بازی در اصل یک نامۀ «تشکر» برای طرفداران پلی استیشن است.

نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
میانگین نمرات بازی در وبسایت اوپن‌کریتیک

Indiana jones(50%)SkeeterOmid2002HTremblerX_Wolverine_XHardcor@alistar3do𝗔𝗿𝗶𝗮.xdmilad saمحمدPr_TheBestWolfهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)SaeedFrameSamAVJimijeysonDanyalDARKSIRENmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا
نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Pc??? گفت:

    به به بنازم به این نمره بازم ثابت شد سونی هنوزم بازی شاهکار بیرون میده اما حالا بعضی از ایکس باکس فن های فشاری قراره نظراتی همچون: متا ارزش نداره _ سونی پول داده _ بازی آشغاله و از این دسته نظرات بنویسن 😂😂

    SkeeterAgonymousHardcor@alistar𝒜𝓇𝓉𝒽𝓊𝓇 M𝓇𝑔𝒶𝓃Pr_TheBestWolfهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)FrameArcix™ツ`Sammore
    • Young boy گفت:

      سونیو نگا
      فاینال فانتزی ریبرث:متا۹۳
      ریمستر لست اف از ۲:متا ۹۰
      استرو بات:متا ۹۳
      هنوزم سایلنت هیل ۲ مونده

      هادی صفائیHosseinmohaAgonymousHardcor@alistarهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)FrameArcix™ツ`SamAVmore
    • Dastan گفت:

      تو اصلا چیزی به اسم سلیقه حالیت هستش؟
      یادی کنیم سر مقایسه بازی گوست اف سیشیما و اساسین کرید در حالتی جفتشون یه نمره داشتن ولی شما بر این اعتقاد بودین متا اینجا ارزش نداره
      ولی الان که یه بازی دیگه مال سونی همچین نمره میگیره میگید ارزش داره ,
      البته بایدم خوشحال باشید چون یه بازی دیگه برای بچه ها عرضه شد

      DutchKing⃤‎ PARTiSANPr_TheBestWolfMahanبدون‍ تعصبهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)SamBig_Massoudکفتر گیمینگmore
    • Logan گفت:

      ایکس باکس فن با چهل تا دیسلایکی که نصف بیشترشون حتی ثبت هم نشده خودتو پاره کردی پسر میخوای چیو ثابت کنی باوا یه بازی انقدر فشار خوردن نداره

      DutchKingPr_TheBestWolfMahanهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)Mejood‌کفتر گیمینگMotinBenyaminmore
    • AAACE گفت:

      آفرین دلاور ، یک امتیاز + برای شما که “PS” فنی و تونستی حریفتو که “اکس باکس فن ها” هستن از رینگ خارج کنی با این کامنتت 🤦‍♂️

      DutchMahanGPB(کجایی Ezio ؟ )‌Big_Massoudکفتر گیمینگerfankarimio0ashil0oDota2Seramore
      • Pc??? گفت:

        پیشنهاد میکنم تا فردا به گیمفا سر نزنی چون فشارت میوفته D:

        DutchKingMahan‌کفتر گیمینگerfankarimio0ashil0oDota2Trevor PhillipsSeramore
        • AAACE گفت:

          خوشبختانه یا متاسفانه یکی از دلایلی که اواخر به گیمفا “کمتر” سر میزنم افرادی مثله شما هستن، چه فن pc باشی چه فن xbox چه حتی خود فن ps با دیدن اینجور کامنت ها حس مزخرفی بهم(ت) دست میده و دلیلشم اینه که شما ها هنوز تو اون لوپ تکراری فن و فن بازی قدیم گیر کردین که در همه حال به دنبال تعریف کردن از خودتون و پلتفرمتون هستین.
          و اینکه این کاراتون هم باعث میشه خود سایت هم ناخواسته بره دنبال کار کردن همچین پست ها و خبر هایی که سوق داده بشه به این بحث ها و جنجال های تکراری و خبر های تکراری و بازی های تکراری که چندین چند بار در مورد یک بازی کار میشه وبازی های دیگه خیر.
          خواستم یه گِله ای کرده باشم بعد مدت ها. همین
          خوش باش که تا فردا هم بخاطر تو نمیام سری به سایت نمیزنم.

          ThunderDoomPr_TheBestWolfMahan‌JimijeysonBig_Massoudarminerfankarimio0ashil0oDota2more
        • من نمیدونم چرا بازی از کمپانی تون موفق میشه کمپانی حریف رو می کوبید 😐 مالکید؟ سهام دارید؟ در مورد اونا هم که فشار می خورن همینطور ، برادران عزیز ، اون رقابت کنسولی و اینا مرد ، نسل ۸ خاک شد ، الان فقط بحث فروش بیشتر هست ، حتی کنسول هم از ملاک ها خارج شده . خودتون رو pc فن بدونید و چیل کنید و لذت ببرید 👌 یکی هم که یه نظری میده حتما یه چیزی داخلش دیده که میگه ، حالا موافق باشید یا نه ، معلوم نیست که درست باشه یا نه .

          بازی رو ببرید ، نه بحث رو ❤

          Max22Royalknight
    • Mr abd گفت:

      آفرین متا خوبی گرفته!👏
      به احتمال زیاد گوتی.

      هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)Jimijeysonبدون‍ تعصب‌Parsa7889Max22MegaAshixreza Assassin's(حساب کاربری ترک شده)more
      • Benyamin گفت:

        کاملا با حرفت موافقم بنظر من صد در صد صد در صد بلک میت ووکانگ هم (نامزد) بهترین بازی سال میشه

        ⃤‎ PARTiSANRoyalknightهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)Benyaminبدون‍ تعصب‌K
        • Motin گفت:

          متاسفانه ووکانگ به دلیل سیاست های کثیف ووک و نمره پایینی که بهش دادن احتمالا به نامزدی هم نرسه…
          پتانسیل گوتی هم داشت ولی خب…

          Mahyar⃤‎ PARTiSANThunderDoomPr_TheBestWolfهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)Noob.aBenyaminبدون‍ تعصب‌
          • Benyamin گفت:

            عزیز اگر منظورت از «سیاست‌های کثیف ووک» اشاره به شخصیت افسانه‌ای ووکونگ در بازی Black Myth: Wukong هست باید بدونی که این بازی اصلاً درگیر شخصیت‌هایی با سیاست‌های ووک‌پسند نیست بلکه در حقیقت این عنوان بر اساس اساطیر کهن چینی مخصوصاً داستان «سفر به غرب» (Journey to the West)، ساخته شده که یکی از شاهکارهای ادبیات چینیه و هیچ ارتباطی به سیاست‌های مدرن نداره

            • Motin گفت:

              می‌دونم
              ولی منظورم این نبود
              گیم ساینس با سوییت بی‌بی همکاری نداشته و سر همین ممکنه باهاش لج بازی زیادی بکنن
              همون‌طوری که نمرشو خیلی پایین دادن

              ThunderDoomPr_TheBestWolfهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)Benyamin
              • Benyamin گفت:

                *«گیم ساینس با سوییت بی‌بی همکاری نداشته
                اولین نکته‌ای که مطرح کردی این بود که **Game Science** با **Sweet Baby Inc** همکاری نداشته. این ادعا نیاز به بررسی دقیق داره. همکاری‌های استودیوهای بازی‌سازی با شرکت‌های مشاوره یا طراحی روایت (مثل Sweet Baby) معمولاً برای افزایش کیفیت روایت داستانی بازی‌ها انجام می‌شه اما عدم همکاری یک استودیو با شرکت خاص به هیچ وجه به معنی نقص یا مشکل در بازی نیست. خیلی از بازی‌های بزرگ و موفق بدون همکاری با Sweet Baby هم تونستن روایت‌های قدرتمند و داستان‌های تاثیرگذاری ارائه بدن

                هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)
              • Benyamin گفت:

                به عنوان مثال بازی‌های بزرگی مثل **The Witcher 3** یا **Red Dead Redemption 2** بدون همکاری مستقیم با چنین شرکت‌هایی ساخته شدن و همچنان از لحاظ روایت داستانی و گیم‌پلی نمرات بسیار بالایی کسب کردن. پس اینکه Game Science با Sweet Baby همکاری نداشته به هیچ وجه دلیلی برای پایین دادن نمرات نیست

                هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)
              • Benyamin گفت:

                «ممکنه باهاش لج بازی زیادی بکنن
                ادعای لج‌بازی در صنعت بازی‌های ویدئویی ادعایی بسیار بزرگ و بدون پایه هست منتقدین بازی‌ها از اصول مشخصی در بررسی بازی‌ها استفاده می‌کنند که شامل گرافیک، گیم‌پلی، صداگذاری، داستان، و تجربه کلی بازی می‌شه. این اصول کاملاً شفاف و بر اساس معیارهای فنی و هنری طراحی شده‌اند. برای اینکه بگیم منتقدها با یک بازی لج کردن، باید دلیل و مدرک روشنی داشته باشیم که نشان بده این منتقدها به دلایل شخصی یا خارج از این معیارهای استاندارد بازی رو نقد کردن

                • Mohsen گفت:

                  جان عزیزت انقد اطلاعات سایت ها و یوتوب رو نیار اینجا ما خودمون همرو بلدیم
                  واسه ما فاز فراصتی پور برندار

                  Benyamin
              • Benyamin گفت:

                اما در دنیای واقعی، هیچ مدرکی مبنی بر لج‌بازی منتقدها با بازی‌هایی مثل **Black Myth: Wukong** وجود نداره این بازی به دلیل کیفیت بالای گرافیکی و نوآوری‌های تکنیکی‌ای که داره، از همون ابتدا مورد توجه جامعه گیمرها و رسانه‌ها قرار گرفت. اگر نمرات پایین باشه، به احتمال زیاد به خاطر مشکلاتی در خود بازی خواهد بود، مثل طراحی مراحل، مشکلات فنی یا ضعف‌های گیم‌پلی به جای اینکه از لج‌بازی صحبت کنیم بهتره تمرکز کنیم روی نقاط ضعف و قوت بازی و تحلیل دقیقی از اون‌ها ارائه بدیم

              • Benyamin گفت:

                *«نمرشو خیلی پایین دادن
                اینکه ادعا می‌کنی نمره بازی پایین بوده باید به صورت دقیق بررسی بشه نمره‌دهی به بازی‌ها توسط منتقدین بر اساس معیارهای مشخصی انجام می‌شه و نمی‌تونیم به صرف دیدن یک یا دو نقد بگیم که نمره «خیلی پایین» بوده. باید به نمرات کلی و بررسی‌های جامع از منابع معتبر توجه کنیم. علاوه بر این، پیش‌بینی نمرات یا قضاوت زودهنگام در مورد بازی‌هایی که هنوز به صورت کامل عرضه نشده‌اند کار درستی نیست

              • Benyamin گفت:

                اگر بازی‌ای نمره پایین بگیره، معمولاً دلیلش مشکلات درون بازیه و نه مسائل حاشیه‌ای مثلاً **Cyberpunk 2077** با وجود انتظارات بالا به دلیل مشکلات فنی فراوان در زمان عرضه نمرات پایینی از منتقدین دریافت کرد این نشان می‌ده که منتقدین بیشتر بر اساس کیفیت محصول نهایی قضاوت می‌کنن تا مسائل حاشیه‌ای

              • Benyamin گفت:

                «نمره پایین به خاطر لج‌بازی
                این ادعا که نمرات پایین بازی‌ها به دلیل لج‌بازی منتقدین بوده به هیچ وجه با واقعیت همخوانی نداره صنعت بازی‌سازی، به ویژه در بخش نقد و بررسی، بر پایه اصول حرفه‌ای و شفافیت بنا شده. منتقدین معروف مثل کسانی که در سایت‌های *IGN *GameSpot یا **Metacritic* فعالیت می‌کنن از فاکتورهای استانداردی برای بررسی بازی‌ها استفاده می‌کنن اگر نمره بازی پایین باشه، باید به دلیل‌های فنی مثل مشکلات گیم‌پلی داستان یا مسائل فنی باشه

              • Benyamin گفت:

                در مورد **Black Myth: Wukong**، هنوز باید منتظر نمرات رسمی از منابع معتبر باشیم اما با توجه به نمایش‌های اولیه این بازی و بازخوردهای مثبتی که از دموی اولیه دریافت کرده، احتمالاً این بازی به خاطر نوآوری‌های تکنیکی و زیبایی‌شناختی‌اش نمرات خوبی کسب خواهد کرد مگر اینکه مشکلات فنی جدی در نسخه نهایی بازی وجود داشته باشه اما با این حال با چیزی که من بازی کردم به عنوان یک گیمر به راحتی میگم که این بازی می‌تونه (نامزد) یکی از بهترین بازی های سال بشه اینو تنها من نمیگم اسم ۸ تا از مشهور ترین گیمر های دنیارو هم آوردم که تویه پلتفرم های اجتماعی، خودشون هم همین حرف های منو زده بودن

              • Benyamin گفت:

                «همون‌طوری که نمرشو خیلی پایین دادن
                در آخرین نکته باز هم به نمرات اشاره کردی اما در واقعیت نمرات پایین فقط در صورت وجود مشکلات اساسی در بازی داده می‌شن اگر بخوایم مثالی بزنیم **Final Fantasy XVI** یا **Horizon Forbidden West** بازی‌هایی هستن که بدون وجود هیچ همکاری با Sweet Baby هم تونستن نمرات بسیار بالایی کسب کنن. پس ارتباط دادن نمره پایین به عدم همکاری با یک شرکت خاص یا لج‌بازی منتقدین کاملاً نادرسته

              • Benyamin گفت:

                ادعای اینکه گیم ساینس به خاطر عدم همکاری با Sweet Baby نمره پایین گرفته اصلاً منطقی نیست شرکت‌های بازی‌سازی زیادی بدون همکاری با Sweet Baby هم بازی‌های موفقی تولید کردن و نمرات بالایی کسب کردن
                منتقدین بازی‌ها بر اساس معیارهای حرفه‌ای نمره می‌دن و اتهام لج‌بازی به هیچ وجه درست نیست مگر اینکه مدارک مستند و قانع‌کننده‌ای ارائه بشه.
                نمرات پایین به دلیل مشکلات فنی یا ضعف‌های ساختاری بازی داده می‌شن و ربطی به مسائل حاشیه‌ای نداره. منتقدین حرفه‌ای هرگز بدون دلیل منطقی نمره پایین نمی‌دن
                نمرات **Black Myth: Wukong** هنوز به صورت کامل منتشر نشده و هر نوع پیش‌بینی یا اظهارنظر در مورد نمرات بازی بدون بررسی‌های دقیق و جامع از منابع معتبر غیرحرفه‌ای و نادرسته
                به همین دلایل ادعاهای تو کاملاً بر اساس تصورات غلط و بدون استناد به واقعیت‌های صنعت بازی‌های ویدئوییه. بهتره به جای تمرکز روی مسائل حاشیه‌ای و تئوری‌های توطئه، منتظر نسخه نهایی بازی بمونیم و از منابع معتبر و حرفه‌ای نقدها و نمراتش رو بررسی کنیم

                BenyaminMotin
            • Mohsen گفت:

              واقعا؟! هرچی ک تایپ میکنی دقیقا متن کلیپ های گیمفا هست و حداقل فعل رو عوض کن بعد ی جوری برخورد کن ک خودت بلدی. تویی ک قبل این نمیدونستی اصلا سفرنامه غرب چیه
              درضمن اون سفرنامه غرب هست نت سفر به غرب

              Benyamin
              • Benyamin گفت:

                خدای اطلاعات بودن وقتی به‌درد می‌خوره که بدون تعصب و با احترام به نظرات دیگران هم نگاه کنی؛ چیزی که انگار هنوز بهش نرسیدی.»**

                ۲. **«وقتی با اطلاعات و منطق قوی حرف می‌زنم، بهتره گوش بدی تا اینکه فکر کنی همه چیز رو می‌دونی. چون با این روش، چیزی به دانشت اضافه نمی‌شه

                ۳. **«اگه همه چیزو بلد بودی، شاید می‌فهمیدی نقد یعنی احترام به دیدگاه‌های مختلف، نه ادعای بی‌پایه و اساس به دانایی مطلق

                ۴. **«اگر اون‌قدر به اطلاعات خودت مطمئنی، پس نیازی نیست که از شنیدن حقیقت این‌قدر ناراحت بشی. شاید بهتره تحمل نقدهای سازنده رو یاد بگیری

                ۵. **«بهتره به جای اینکه این‌قدر از خودت مطمئن باشی، کمی انعطاف‌پذیرتر باشی و از بقیه هم یاد بگیری. اطلاعات محدود، ذهن محدود به‌جا می‌ذاره

                ۶. **«اینکه همه چیزو از سایت‌ها و یوتیوب بلدی دلیل نمی‌شه که بهتر بدونی. این فقط نشون می‌ده که سطحی از هرچیزی می‌گذری بدون اینکه واقعاً عمیق بفهمی

                ۷. **«فاز دانای کل بودن زمانی ارزش داره که تو با آرامش و احترام با بقیه حرف بزنی، نه اینکه فقط برای بالا بردن خودت بخوای بقیه رو پایین بکشی در ضمن من نیازی ندارم برای اینکه بگم که اطلاعات زیادی دارم خوب متن مقاله گیمفا رو کپی کنم بجاش با تجربه کردن واقعی اطلاعات درست و دقیق بدست میارم و مراجعه با منابع معتبر با حسادت و هجومی که به این شکل آوردی برای این چنین پاسخ دادن فقط خودت رو کوچیک تر و بچه تر نشون دادی میدونی چرا چون دارم جواب بی احترامی هات رو با احترام میدم 😏😏 داشتن ادب همیشه بهترین راه برای یک بحث سازنده هست که خودتو به خوبی در این زمینه نشون دادی دوست محترم وقتی که دو تا دوست دارن یک بحث تخصصی میکنن اینجوری هلو نمیپرن وسط بحثی که ماله چند ماه پیش بوده

              • Benyamin گفت:

                وقتی به جای بحث منطقی، سعی می‌کنی ایرادهای سطحی بگیری، نشون می‌ده که شاید از اصل موضوع خبر نداری و فقط دنبال بهانه‌ای

                ۲. **«اینکه نمی‌تونی فرق بین تحلیل و برداشت شخصی رو با ویدیوی یوتیوب متوجه بشی، نشون می‌ده که هنوز باید بیشتر به جزئیات توجه کنی

                ۳. **«وقتی از سفرنامه‌ی غرب صحبت می‌کنی، حداقل خودت هم باید به طور دقیق ازش اطلاع داشته باشی. اشتباه گرفتن متن و مفهومش فقط سطحی بودن اطلاعاتت رو نشون می‌ده

                ۴. **«منبع گرفتن از کلیپ‌ها یا مقاله‌ها نشانه‌ی آگاهی و اطلاعات به‌روزه، نه ضعف. شاید وقتش رسیده اینو درک کنی که تحلیل‌گرها هم به منابع رجوع می‌کنن

                ۵. **«همه‌ی ما در مسیر یادگیری هستیم، اما تفاوت اینجاست که بعضی‌ها این یادگیری رو با تواضع می‌پذیرن و بعضی‌ها با ادعای توخالی

                ۶. **«اگر برای جواب دادن به هر حرفی، مجبور می‌شی به انتقادهای غیرضروری و سطحی متوسل بشی، شاید بهتره به جای پاسخگویی، یه کم بیشتر مطالعه کنی

                ۷. **«به نظر می‌رسه که هنوز فرق دقیق بین اصطلاحات رو نمی‌دونی. برای محض اطلاعت لطفا بدون ‘سفرنامه‌ی غرب’ یک اثر ادبی و فرهنگیه که به بررسی وقایع و تجربیات مربوط به دیدار با غرب و تأثیرات اون می‌پردازه، نه چیزی که فقط اسمش مهم باشه. وقتی به اطلاعات دقیق و درست مسلط نیستی، پیشنهاد می‌کنم به جای توهین، اول از منابع معتبر یاد بگیری در ضمن شما خودت که داری چنین ادعایی می‌کنی که تمامیه اطلاعات من کپی از متن های مقاله سایت گیمفا هست شما خودت از اطلاعات خودت استفاده میکنید یا از کپی کردن متن های مقاله 😏😏 نیازی ندارم از متن های خود مقاله کپی کنم بجاش میرم و ساعت ها اطلاعات های دست اول رو هر جوری که شده و هست میرم بدست میارم و میخونم

          • Benyamin گفت:

            بنابراین اگر منظورت به شخصیت “سون ووکونگ” هست بهتره بدونی که این بازی فقط با اساطیر قدیمی کار داره و هیچ شخصیتی با ویژگی‌های «ووک» که داری ادعا می‌کنی تو این بازی وجود نداره
            *در ضمن اگر بازی Black Myth: Wukong نمره پایینی دریافت کرده باشه (که چنین چیزی هنوز تأیید نشده) این موضوع هیچ ارتباطی به سیاست‌های خیالی که مطرح می‌کنی نداره بازی‌ها بر اساس گیم‌پلی گرافیک داستان و کیفیت فنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرن نه به خاطر شخصیت‌های ساختگی یا سیاست‌های جانبی

            • Motin گفت:

              درسته ولی خب یکی از منتقدا سر نبود تنوع نژادی و جنسیتی توی بازی نمره پایین داده بود

              ThunderDoomBenyamin
              • Benyamin گفت:

                شما باید اکثریت ببینی چه نمره ای دادن نه اون اقلیتی که سر یمش اعتقادات و اتهامات بی پایه و اساس خودشون که به این بازی زدن نمره کم دادن فعلا اسم اون ۸ تا از معروف ترین گیمر های دنیا و حتی اسم اون ۲ از معتبر ترین منابع دنیا گفتن که این بازی قشنگ پتانسیل لازم برای (نامزد) یکی از بهترین بازی های سال شدن رو داره ۶ سال فقط در دست توسعه بوده به بهترین شکل ممکن

                Motin
                • Motin گفت:

                  چمیدونم والا
                  فعلا که کاری از دست ما برنمیاد و فقط باید صبر کنیم
                  خودمم خیلی دوست داشتم این بازی نامزد و حتی گوتی بشه ولی خب فعلا فقط صبر …

                  ThunderDoomBenyamin
            • Mohsen گفت:

              بهتره بدونی ؟! 😂😂😂تو دیگه خیلی میدونی باباااا
              من میدونمممم منه همه چیز را میدووونم
              اخه واقعا حیف نمیشه اینجا تو سایت اونجوری ک باید جوابت رو بدم وگرنه همه الان جوابتو میدادن اقای دانا. اقای فراصتی پور
              اقای متاکریتیک
              برو بابا

              Benyamin
              • Benyamin گفت:

                از برو بابایی که پایین پاسخت نشونی قشنگ بدتر نشون دادی که چقدر یکم سنت پایینه و چقدر با غروری واقعا خیلی زشته اینجوری هلو بپری وسط بحثی که ماه ها پیش به پایان رسیده و حد اقل کاربر قبلی خیلی منطقی بود و حرفم رو پذیرفت و از داشتن اطلاعات غلطش عذر خواهی کرد بعدم داری میگی که اگر تویه این سایت یک جای دیگه بود چنان جوابی بهت میدادم خیلی دوست داشتم ببینم چجوری جوابی میخواستی بهم بدی ببین نسل های امروزی آدمای امروز اینجوری نیستن که بشیننو حرف بخورن پس لطفاً دست از این تعصبات الکیت بردار و اهانت اینجوری کردن به نظرات و و بحث های دیگر کاربران محترم بردار وگرنه هیچکس بی زبون نیست که هیچ تازه با زبون تر هم هستن من هیچ ادعایی نکردم و نمیکنم و نخواهم کرد فقط با آدم منطقی بحث میکنم همین و بس مثلا میگی اونجوری که باید نمیشه جوابت رو بدم کسی که شهامتش رو داره همینجا پاسخ بده غیر مستقیم جواب بده و یکسری منظور هایت رو برسون مثلا مگه من چی گفتم من داشتم با اون کاربر یک بحث سازنده و تخصصی میکردیم وقتی که نمیخوای حقایق رو بپذیری که نمرات بالا و خوبی گرفته به من مربوطه ادعا نمیکنم و نمیگم خیلی چی بارمه اما دیگه مثل شما اینقدر در این حد سعی نمیکنم خیلی هارو پایین بکشم و اینقدر غرور داشته باشم و خودمو پیغمبر اطلاعات خطاب کنم و بقیه رو هیچی ندون خیلی ببخشینا ولی اصلا این طرز رفتار با دیگر کاربران محترم درست نیست

          • Benyamin گفت:

            حالا بپردازیم به نظر ۶ تا از مشهورترین گیمرهای PS5 که به طور شفاف و بدون هیچ ابهامی این عنوان رو به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال پیش‌بینی کردن این نظرات در شبکه‌های اجتماعی معروف به اشتراک گذاشته شدن
            *DrLupo در توییتر نوشت “Black Myth: Wukong قطعاً یکی از مدعیان GOTY (بهترین بازی سال) خواهد بود سبک هنری و طراحی شگفت‌انگیز بازی نوید یک تجربه فوق‌العاده رو می‌ده

            Motin
            • Mohsen گفت:

              شما نپرداز لطفا. دوتا کلیپ رفتی دیدی فاز خیلی حرفه ای هارو برندار و هزارتا کامنت نزار چون اون کلیپ هارو همه دیدن

              Benyamin
              • Benyamin گفت:

                ببین دوتا کلیپ دیدن باعث نمی‌شه کسی حرفه‌ای بشه؛ حرفه‌ای شدن، وقت، دقت، و مطالعه دقیق می‌خواد. چیزی که انگار خودت هنوز باهاش آشنایی نداری
                ۲. **«تو بهتره به جای اینکه درگیر “فاز حرفه‌ای” من بشی، اول کمی روی درک و تحلیل خودت کار کنی. شاید بهتر متوجه بشی وقتی دیگران نقد می‌نویسن، با اطلاعات کافی دارن حرف می‌زنن تا اینکه اینجوری هجوم آوردی و داری با بی اهانتی و غیر منطقی ترین شکل ممکن هجوم میاری و پیام میدی
                ۳. **«اینکه همه اون کلیپ‌ها رو دیدن به این معنی نیست که همه هم به یک نتیجه سطحی می‌رسن. مهم اینه که کی بهتر می‌فهمه و تحلیل درست‌تری داره؛ چیزی که تو انگار هنوز بهش نرسیدی
                ۴. **«غرور داشتن به چیزی که اطلاعاتی ازش نداری، کمکی بهت نمی‌کنه. فقط اینو نشون می‌ده که باید بیشتر مطالعه کنی تا بفهمی حرفه‌ای‌ها چطور نقد می‌کنن و نظرات رو می‌سنجن
                ۵. «اینکه همه یه کلیپ رو دیدن، باعث نمی‌شه سطحی برداشت کنن یا برداشت خودشون رو به بقیه تحمیل کنن. یاد بگیر با احترام به نقدهای دیگران نگاه کنی
                ۶. **«فاز حرفه‌ای بودن برای کسایی هست که اول به حرفای دیگران گوش می‌دن، بعد نقد می‌کنن. عجله نکن که فکر کنی خودت همه چیز رو می‌دونی، چون قضاوت زودهنگام باعث اشتباهات بزرگ می‌شه در ضمن هر چقدر هم هر کاربری دلش میخواد می‌تونه کامنت بذاره و به بحث با دیگر کاربران عزیز بپردازه و کسی هم نمیتونه بگه که هزار تا پیام نزار

          • Benyamin گفت:

            *CohhCarnage در استریم توییچ خودش گفت “این بازی واقعاً لایق توجه بیشتریه داستان کلاسیک و سبک گیم‌پلی منحصر به فردش یکی از نقاط قوتشه اگر کاندیدای GOTY نشه شوکه می‌شم و قطعا اگر این بازی نامزد بهترین بازی سال نشه یعنی اینکه gameawards داره بی عدالتی میکنه
            *SkillUp در یوتیوب گفت”از نظر فنی و هنری Black Myth: Wukong یکی از خیره‌کننده‌ترین بازی‌هایی که امسال دیدم این بازی قطعاً لایق جایگاه بالاست و می‌تونه به راحتی نامزد بهترین بازی سال بشه

            Motin
          • Benyamin گفت:

            IGN در نقدش گفت”با توجه به جزئیات و عمق افسانه‌ای که در این بازی به کار رفته Black Myth: Wukong بدون شک می‌تونه یک مدعی قوی برای GOTY باشه
            *Jackfrags در توییتر نوشت “انتظار دارم که این بازی به یکی از بهترین تجربه‌های نسل جدید تبدیل بشه Black Myth: Wukong با روایت افسانه‌ای و مبارزات حماسی، پتانسیل کامل برای نامزدی GOTY رو داره
            *TheGamingBritShow در ویدئوی یوتیوبش گفت “اگر این بازی نتونه به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال شناخته بشه واقعاً درک بازی‌های خوب توسط منتقدان زیر سوال می‌ره

            Motin
          • Benyamin گفت:

            عزیز برای اینکه کاملاً متوجه بشی چه ادعای اشتباهی کردی و چقدر به اشتباه زشت ترین اتهام رو به این بازی زدی اجازه بده اول تعریف دقیق و کامل از واژه «ووک» (Woke) رو بهت بدم

            Motin
            • Mohsen گفت:

              وااایییی خداا
              تورو خدا گیمفا توروخدا بزار جواب اینو کن بدم
              😖
              اخهههههه
              هوووف خدایا خدایا.
              ……..انقد دوست عزیز.

              • Benyamin گفت:

                و در آخر بدون که کسی که یکی دیگه رو مسخره می‌کنه خودش همون کار و عملی هست که میخواد انجام بده چون خودش همون کاری هست که داره در مقابل بقیه با کمال بی احترامی انجام میده هست که داره بقیه رو مسخره می‌کنه فقط یک چیز رو دوست گرامی بهت میگم ببین من یکبار تا ۲ سال با کله گنده ترین فن بوی پی سی بحث کردم و طوری باهاش بحث کردم که به برتری کنسول رو آورد حالا دیگه خودت حسابشو بکن داری با یک کسی بحث می‌کنی که اطلاعاتش کم نیست ادعا و غروری ندارم ولی لطفا درست بحث کن

          • Benyamin گفت:

            واژه «ووک» از جنبش‌های مدنی و فرهنگی غربی سرچشمه گرفته و به معنای بیداری نسبت به مسائل اجتماعی سیاسی نژادی و فرهنگی هست. در واقع، این اصطلاح به افرادی اشاره داره که نسبت به بی‌عدالتی‌های اجتماعی نابرابری‌های نژادی و مسائل محیط‌زیستی حساس هستن و به دنبال تغییر این وضعیت‌ها هستن. پیام اصلی شخصیت‌های ووک معمولاً مرتبط با مبارزه با تبعیض تلاش برای عدالت اجتماعی و حقوق بشره

            هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)Motin
          • Benyamin گفت:

            حالا بریم سراغ شخصیت اصلی بازی *Black Myth: Wukong اگر منظور تو از «ووک» اشاره به شخصیت “سون ووکونگ” هست باید بهت بگم که این شخصیت هیچ ارتباطی با این مفاهیم مدرن نداره شخصیت “سون ووکونگ” (یا همون پادشاه میمون) یک موجود اساطیری چینی هست که در داستان “سفر به غرب” (Journey to the West) به عنوان موجودی نیرومند و زیرک با قدرت‌های جادویی حضور داره سون ووکونگ اصلاً هدفی برای مبارزه با بی‌عدالتی اجتماعی حقوق بشر یا مسائل نژادی نداره بلکه او یک اسطوره باستانی‌ست که به دنبال قدرت جاودانگی و محافظت از استادش در سفری ماجراجویانه هست

            Motin
          • Benyamin گفت:

            پس اگر بخوای سون ووکونگ رو با مفهوم مدرن ووک مقایسه کنی کاملاً از مسیر خارج شدی شخصیت اصلی بازی Black Myth: Wukong به هیچ عنوان و حتی از دور هم با جنبش‌های فرهنگی مدرن که به دنبال عدالت اجتماعی و رفع تبعیض هستن ارتباط نداره این بازی به دنیای اساطیری چین و ماجراهای قهرمانان افسانه‌ای مرتبطه نه به مسائل فرهنگی مدرن مثل ووک

            Motin
          • Benyamin گفت:

            در این بازی، شخصیت‌های اصلی مثل “سون ووکونگ”، “پادشاه میمون” و دیگر شخصیت‌های اسطوره‌ای هدف‌هایی دارند که مربوط به محافظت از جهان و مبارزه با هیولاهاست نه دفاع از حقوق اجتماعی یا اعتراض به بی‌عدالتی اون‌ها از اساطیر چینی الهام گرفته شده‌اند و هدفشون بیشتر نبردهای شخصی و معنوی هست تا پیام‌های اجتماعی

            Motin
          • Benyamin گفت:

            اما شخصیت‌های این بازی مثل سون ووکونگ و دیگران هیچ‌کدوم از این معیارها رو ندارن اون‌ها درگیر نبردهای اساطیری و چالش‌های حماسی هستن که با نجات دنیا و نبرد با هیولاها سر و کار داره بنابراین هیچ دلیلی وجود نداره که بگیم این شخصیت‌ها به جنبش ووک یا سیاست‌های مرتبط با اون تعلق دارن

            Motin
            • Mohsen گفت:

              واقعا چی میگی واسه خودت تو
              اصلا منظور رو فهمیدی ک الان اینجوری میگی؟!
              منظور این بود ک کسایی ک طرفدار DEI هستن چون تو بازی هیچ گونه اشاره ای به DEI وجود نداشته نمره پایین دادن
              اول ی ذره تحقیق کن بعد دوتا کلیپ یوتیوب ک دیدی رو انقد بیا تایپ کن
              رفتی بررسی های ووکانگ دیدی و کل گیمفارو سوراخ کردی با دوتا چیز ک تازه یاد گرفتی
              بعد فک میکنی خیلی هم بلدی
              اقای سان ووکانگ شناس 😂😂اقای ووک شناس

              Benyamin
              • Benyamin گفت:

                واقعا چی میگی واسه خودت تو، اصلا منظور رو فهمیدی؟”**
                بله، کاملاً متوجه شدم منظور شما چی بوده و دلیلی هم نداره بدون اطلاع از موضوعی چیزی بگم. اما جالبه که شما به جای تحلیل دقیق، صرفاً با این فرض شروع کردی که من متوجه منظورم نبودم. اگر کمی دقیق‌تر پیام من رو می‌خوندی، متوجه می‌شدی که از ابتدا هم با اطلاعات و آگاهی کافی حرف زدم.

              • Benyamin گفت:

                داری بحث ماله ماه ها پیش رو حالا وسط می‌کشی داداش خداوکیلی این بحث ماله چند ماه پیشه
                کسایی که طرفدار DEI هستن چون تو بازی هیچ‌گونه اشاره‌ای به DEI وجود نداشته، نمره پایین دادن”**
                به نظر می‌رسه خودت هم دچار سوءتفاهم شدی. DEI (مخفف Diversity, Equity, and Inclusion) در نقدها معمولاً به‌عنوان معیار ثابتی برای نمره‌دهی بازی‌ها نیست و بیشتر برای توجه به جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی استفاده می‌شه. اینکه فکر کنی هر کسی که به بازی نمره پایین می‌ده، فقط به خاطر نبود DEI بوده، اشتباهه و نقدهای Astro Bot با دلایل کاملاً متفاوتی نمره دادن؛ از جمله گیم‌پلی و محتوا که ربطی به این موضوع نداره.

              • Benyamin گفت:

                اول ی ذره تحقیق کن بعد دوتا کلیپ یوتیوب ک دیدی رو انقد بیا تایپ کن”**
                ببین، فقط به چند ویدیوی یوتیوب اکتفا نکردم و مثل شما هم فقط به سرتیتر اکتفا نمی‌کنم. بررسی‌های تخصصی زیادی درباره این بازی خوندم و با استفاده از اون‌ها نظر دادم. برای شما پیشنهاد می‌کنم قبل از اینکه بخوای به من بگی “یک ذره تحقیق کن”، خودت هم یک نگاه دقیق به منابع معتبر بندازی.

                ۴. **”رفتی بررسی‌های ووکانگ دیدی و کل گیمفارو سوراخ کردی…”**
                اینکه یک کاربر به طور دقیق مقالات، نقدها، و اطلاعات سایت‌های تخصصی رو مطالعه کنه، کاملاً نشون‌دهنده علاقه و حرفه‌ای بودنشه. این کار رو انجام می‌دم چون به اطلاعات ناقص بسنده نمی‌کنم. این دقیقا نکته‌ای هست که شما هم بهش نیاز داری.

              • Benyamin گفت:

                آقای سان ووکانگ شناس”**
                اینکه بازی Black Myth: Wukong رو به عنوان یک گیمر دنبال کردم و درباره‌اش اطلاعات جمع کردم، یک نقطه قوت محسوب می‌شه نه ضعف. به جای طعنه زدن، به نظرم بهتره به جزییات و دقت در کاربرها احترام بذاری.
                در پایان، امیدوارم به جای قضاوت‌های زودهنگام، کمی بیشتر دقت کنی و با احترام و منطقی بحث کنی تا اینجوری تازه از آخر همه اومدی داداش داری هنوز بحث چند ماه پیش رو میکشیم با این لحن غیر محترمانه ای که داری بحث می‌کنی قشنگ نشون دادی که عذر می‌خوام یک ذره هنوز سنت پایینه یک جوری داری هجوم میاری برای بحث انگار جنگه

          • Benyamin گفت:

            *خود منبع معتبر Game Informer هم اعلام کرده که شخصیت‌های *Black Myth: Wukong* نه تنها ووک نیستن بلکه تمام روایت این بازی به اساطیر قدیمی چین متکیه و به هیچ وجه پیام‌های اجتماعی مدرن رو منعکس نمی‌کنه اگر قرار بود شخصیت‌های ووک داشته باشه باید مثل بازی‌هایی که هدف‌های اجتماعی و فرهنگی خاص دارن عمل می‌کرد نه اینکه یک قهرمان اساطیری با توانایی‌های جادویی و ماجراجویی‌های حماسی رو به تصویر بکشه

            Motin
            • Motin گفت:

              مرسی بابت توضیحاتت ولی من نه قصد توهین داشتم نه قصد هیت کردن بازی
              کل حرفم این بود منتقدا سر یه سری مسائل با بازی و کمپانیش لج کردن و نمره پایین هم احتمالا بخاطر این گرفته
              و شاید بخاطر نمره پایینش و این مسخره بازی های دیگه ، نامزد هم نشه
              چرا اینو میگم؟
              چون پارسال یکی از نویسندگان هاگوارتس لگسی ضد لگبت حرف زد و سرهمین قضیه بازی توی هیچ کدوم از بخشهای گیم آواردز پارسال نامزد نشد در صورتی که پتانسیل نامزدی توی حداقل یه بخش رو داشت…

              ThunderDoomBenyamin
              • Benyamin گفت:

                «نه قصد توهین داشتم، نه قصد هیت کردن بازی
                این نکته که می‌گی قصد توهین نداشتی شاید درست باشه اما وقتی داری به نقدهای حرفه‌ای که بر اساس فاکتورهای مختلفی نوشته شدن ایراد می‌گیری و می‌گی که به دلایل غیرحرفه‌ای به بازی نمره پایین داده شده در واقع داری تلاشی برای بی‌اعتبار کردن اون‌ها می‌کنی این نوع صحبت به شکلی غیرمستقیم به منتقدین و حتی مخاطبان توهین می‌کنه اگه به جای این که یک ادعای کلی مطرح کنی، مشخصاً دلیل و مدرکی برای حرفت ارائه بدی، حرفت بیشتر معتبر به نظر می‌رسه در غیر این صورت، حرف زدن درباره «لج کردن منتقدا با بازی» بیشتر بهانه‌ای برای توضیح نمرات پایین به نظر می‌رسه

              • Benyamin گفت:

                «منتقدا سر یه سری مسائل با بازی و کمپانیش لج کردن
                این ادعا که منتقدین «لج» کردن و به همین خاطر نمره پایین دادن، یک اتهام سنگینه که نه تنها هیچ سندی براش وجود نداره، بلکه برخلاف اصول اخلاق حرفه‌ای نقد و روزنامه‌نگاریه. منتقدها معمولاً بر اساس فاکتورهای مشخص مثل گرافیک، گیم‌پلی، داستان و تجربه کلی بازی نمره می‌دن. مثلاً بازی‌هایی مثل **Cyberpunk 2077** به خاطر مشکلات فنی و گلیچ‌ها در زمان عرضه نمرات پایین گرفتن، ولی هیچ وقت کسی نگفت که منتقدها «لج» کردن چون دلایل کاملاً واضح و قابل اثباتی برای اون نمرات پایین وجود داشت.

              • Benyamin گفت:

                در مورد بازی‌ای که تو داری دفاعش رو می‌کنی به جای این که بگیم «منتقدین لج کردن باید به مشکلات احتمالی بازی توجه کنیم شاید بازی نقاط ضعفی داره که باعث شده نمره‌هاش پایین بیاد، و اینکه هرگونه ادعای شخصی مثل «لج کردن» به اعتبار نقدها لطمه می‌زنه.«نمره پایین هم احتمالا بخاطر این گرفته
                ببین، تو می‌گی نمره پایین به خاطر مسائل جانبی و لج‌بازی گرفته شده، اما هیچ سند و مدرکی برای این ادعا نمی‌دی. فقط باید به یاد داشته باشی که نمره‌دهی به بازی‌ها بر اساس معیارهای مشخصی مثل گیم‌پلی گرافیک صداگذاری داستان طراحی مراحل و غیره انجام می‌شه و این معیارها به طور شفاف توسط منتقدین اعلام می‌شن

              • Benyamin گفت:

                یه نگاهی به بازی‌هایی مثل **The Last of Us Part II** بنداز که علی‌رغم اینکه با موجی از هیت و جنجال روبرو شد بازم نمرات بالایی گرفت چرا؟ چون بازی از نظر فنی و گیم‌پلی عالی بود و مشکلات جانبی نتونست نمرات منتقدین رو تحت تاثیر قرار بده.
                «شاید بخاطر نمره پایینش و این مسخره بازی‌های دیگه نامزد هم نشه
                این‌طور فکر کردن که یک بازی به خاطر نمره‌های پایین یا مسائل جانبی مثل «مسخره‌بازی» از نامزدی در جوایز مهم جا می‌مونه به هیچ وجه درست نیست جوایزی مثل **The Game Awards** یا **Golden Joystick Awards** به بازی‌هایی داده می‌شن که واقعاً از نظر کیفی برتر هستن به عنوان مثال بازی **Cyberpunk 2077** با اینکه در ابتدا به خاطر مشکلات فنی نمرات پایین‌تری داشت ولی همچنان تونست در برخی جوایز نامزد بشه این نشان می‌ده که معیارهای جوایز به شدت وابسته به کیفیت بازی و نه مسائل حاشیه‌ای هستن

              • Benyamin گفت:

                «هاگوارتس لگسی به خاطر مسائل لگبت
                در رابطه با **Hogwarts Legacy**، این بازی به خاطر محتوای غنی و گیم‌پلی‌اش موفق شد فروش‌های بسیار بالایی داشته باشه. اما ادعای تو که این بازی به خاطر اظهارات یک نویسنده درباره مسائل اجتماعی در Game Awards نامزد نشد یک ادعای کاملاً بدون مدرکه اصلاً نباید فراموش کنیم که The Game Awards یکی از معتبرترین جوایز صنعت گیمه و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس عملکرد بازی‌ها انجام می‌شه، نه مسائل حاشیه‌ای.
                همچنین، «لگبت» یا مسائل مشابه هیچ نقشی در نمرات یا جوایز بازی‌ها نداره مگر اینکه خود بازی‌ها از این مسائل برای تبلیغات یا بازاریابی استفاده کرده باشن پس لطفاً از این ادعاهای بی‌اساس استفاده نکن

              • Benyamin گفت:

                «نامزد هم نشد در حالی که پتانسیل نامزدی توی حداقل یه بخش رو داشت
                در رابطه با این که **Hogwarts Legacy** در **The Game Awards نامزد نشد باید توجه داشت که این مسابقات بر اساس رأی‌گیری از منتقدین و بازیکنان انجام می‌شه و هر بازی‌ای که واقعاً ارزشمند باشه نامزد می‌شه. در هر سال صدها بازی برجسته منتشر می‌شن و همه اون‌ها نمی‌تونن نامزد بشن چون رقابت بسیار شدیده این‌طور نیست که هر بازی‌ای که «پتانسیل» داشته باشه لزوماً باید نامزد بشه خیلی از بازی‌های خوب به دلایل مختلف در برخی سال‌ها نادیده گرفته می‌شن و این مسئله ربطی به حاشیه‌های اجتماعی یا مسائل جانبی نداره

              • Benyamin گفت:

                با اینکه تو شاید قصد توهین نداشتی اما ادعاهایی که مطرح کردی نه تنها بدون مدرک هستن بلکه به شکل غلطی سعی دارن از یک سری مسائل جانبی برای توضیح نمرات و عدم نامزدی بازی‌ها استفاده کنن بهتره به جای این که بدون دلیل و مدرک منتقدین و جوایز رو متهم کنی به کیفیت واقعی بازی‌ها توجه کنی و دلیل واقعی نمرات پایین رو در مشکلات فنی یا محتوایی بازی جستجو کنی

                Motin
        • گفت:

          سال تموم نشده باید صبر کرد بعد Astro Bot نامزد بشه؟ اونم فقط به خاطر متاش؟ محتوایی نداره که والا یه امار فروش هم بدن بیرون ببینم کی برای این میخواد پول بده

          KingMax22هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)آقای پر مشکل ( در انتضار بولی 2 )RadinamscRoyalknightarminBenyamin
          • Benyamin گفت:

            دوست گرامی بزار از اول شروع کنیم و به ادعاهات رسیدگی کنم
            ۱. اینکه گفتی سال تموم نشده و باید صبر کرد این جمله درست نیست بازی‌هایی مثل *Astro Bot: Playroom* قبلاً با نقدها و امتیازهای بسیار بالایی روبه‌رو شدن و تحلیلگران مطرح همین الان هم این بازی رو در لیست نامزدهای گوتی (بازی سال) قرار دادن فقط کافیه به معتبرترین منابع خبری و تحلیل‌های گیمینگ مثل IGN و GameSpot نگاهی بندازی تا متوجه بشی که این بازی چطور مورد تحسین قرار گرفته

            Max22هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)
          • Benyamin گفت:

            ۳ در مورد اینکه گفتی «محتوایی نداره»، خب این ادعا هم به شدت اشتباهه *Astro Bot: Playroom* در واقع یکی از خلاقانه‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های پلتفرمره که بازیکنان با هر سن و سلیقه‌ای رو جذب کرده اگر محتوا نداشت اصلاً امکان نداشت که ۸ تا از معتبرترین امتیازدهنده‌های دنیا به این بازی نمره‌هایی مثل ۹۴ از ۱۰۰ بدن.گ این امتیازات از سایت‌هایی مثل
            – **IGN (۹۴/۱۰۰)
            – **GameSpot (۹۵/۱۰۰)
            – **Eurogamer (۹۰/۱۰۰)
            – **Metacritic (۹۴/۱۰۰)
            – **GamesRadar (۹۲/۱۰۰)
            – **Push Square (۹۳/۱۰۰)
            – **GameInformer (۹۴/۱۰۰)
            – **Destructoid (۹۲/۱۰۰)

            Max22هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)
          • Benyamin گفت:

            رو به این بازی دادن همگی این‌ها نشون میده که بازی *Astro Bot* نه تنها محتوای جذاب داره بلکه به خاطر طراحی دقیق استفاده از المان‌های نوآورانه و ایجاد تجربه‌ای متفاوت برای بازیکنان مورد تحسین قرار گرفته

            Max22هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)
          • Benyamin گفت:

            در ادامه هم باید بگم که معتبرترین منابع گیمینگ جهان مثل IGN، GamesRadar و GameInformer همه اشاره کردن که یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این بازی محتوای خلاقانه‌اشه پس اگر این بازی محتوایی نداشت چطور تونست نظر مثبت این همه تحلیلگر بزرگ رو جلب کنه؟ این بازی پر از لحظات شگفت‌انگیزه که هر مرحله‌اش از یک تجربه جدید و منحصر به فرد برخورداره

            Max22
          • Benyamin گفت:

            پ.ن: اگر بحث نداشتن محتوا باشه *XBOX Game* که شما ازش دفاع می‌کنی (بازی‌ای مثل *Crackdown 3*) هم نتونست به موفقیت دست پیدا کنه و در نهایت فروش بسیار کمی داشت در واقع، *Crackdown 3* به دلیل محتوای ضعیفش هم نمرات پایینی گرفت و هم به لحاظ فروش در حد فاجعه ظاهر شد

            Max22هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)
          • Benyamin گفت:

            در نهایت آمارها و نظرات معتبرترین منتقدان گیمینگ دنیا به خوبی نشون میده که *Astro Bot: Playroom* یک بازی پرمحتوا و نوآورانه‌ست که به‌خوبی تونسته در دل بازیکنان جا باز کنه همه دارن تعریف این بازی رو می‌دن قطعا وقتی که گوتی سال شد اون موقع نمیای کامنت بزاری وقتی که این خبر رو از سایت خیلی خوب گیمفا شنیدی پس هر جا صحبت از کمبود محتوا میشه بهتره به بازی‌های کنسول خودتون مثل *Crackdown 3* نگاهی بندازی تا بدونی بازی ای که محتوا نداره یعنی چه جور بازی هایی

            Max22
    • Benyamin گفت:

      با تک تک حرف هایت کاملا موافقم حالا دیگه وارد جزئیات نمیشم اما در یک کلام میگم این بازی یک شاهکار به تمام معناست از هر لحاظ این ایکس باکس فن هارو ول کن داداش من و خودت طرفدار دو آتیشه سونی هستیم در ضمن اون جعبه فنی که گفته سونی پول داده خودش باید بدونه که خود همین مایکروسافت حالا نمی‌خواد زیاد از حد وارد جزئیات دقیق بشم خود همین مایکروسافت و برای بازی های ایکس باکس پول داد پول های هنگفت بسیار زیاد (پشت پرده داد ) که بازی هایش بهترین نقد ها و نمرات رو دریافت کنن سونی هیچ وقت این کارو نمیکنه و همیشه به حق نمره میدن و انتقاد میکنن همین مایکروسافت خودش هم یک زمانی برای اینکه تویه صنعت گیمینگ و بازی های ویدیویی بمونه برای اینکه بمونه و برای جایگاه ش پول های فوق العاده کلان داد تا جایگاهش رو بخره

      هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)JimijeysonMr abdDota2AshixRoyalknightSeraBenyaminMax22
      • Mr abd گفت:

        (بنیامین)
        گیم تازه متاس اومده چطور میگی شاهکار به تمام معنا؟

        هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)Dota2Pc???o0ashil0oamscEthan Marsبدون‍ تعصب‌RoyalknightBenyaminmore
        • Benyamin گفت:

          متا ۹۴ میشه جوابت دوست عزیز

          Max22هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)RadinMr abdRoyalknightBenyamin
        • Benyamin گفت:

          میدونی چقدر ها این بازی رو تحسین کردن میدونی بخاطره اینکه متا فوق العاده ای گرفت و سونی گند کنکورد رو شست و برد با این بازی شاهکار آیا هنوز هم با اینکه یک شاهکار هست در شاهکار بودنش شکی داری

          Max22Royalknightهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)Mr abdBenyamin
          • گفت:

            برادر کی گفته گندو شست برد؟ شماها خودتونو گول میزنید اخه این سبکش با لایو سرویس یکیه؟

            AshixMax22Royalknightهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)آقای پر مشکل ( در انتضار بولی 2 )BenyaminRadin
            • Benyamin گفت:

              اول از همه *گندو** و *کنکورد اصلاً بازی‌های لایو سرویس به اون معنا که شما فکر می‌کنی نیستن گندو یک بازی اکشن ماجراجویی با تمرکز روی داستان و مکانیک‌های خاص خودشه، در حالی که کنکورد بیشتر روی مبارزات و تعاملات بین بازیکنان متمرکز شده. بله، ممکنه عناصری از لایو سرویس در برخی جنبه‌های این بازی‌ها دیده بشه ولی شباهتشون به لایو سرویس‌هایی مثل **Fortnite** یا **Apex Legends** اصلاً درست نیست

              Max22Royalknight
              • Mohsen گفت:

                باشه هیچکس بلد نیست و تو بلدی ک معلوم نیست تازه یادگرفتی بری یوتوب و سایت های دیگه و بیای اینجا فاز ignبگیری

                Benyamin
                • Benyamin گفت:

                  فکر نمی‌کردم جستجو در یوتیوب و سایت‌ها برای به‌روز بودن این‌قدر بهت فشار بیاره. شاید از دسترسی به منابع معتبر یه کم فاصله داری که این‌طور بهش حساس شدی

                  ۲. **«عجیب نیست که فکر می‌کنی فقط خودت می‌فهمی و بقیه تازه‌کارن. شاید بهتره به جای حسادت به اطلاعات دیگران، خودت هم کمی حرفه‌ای‌تر مطالعه کنی

                  ۳. **«هر وقت به اندازه‌ی کافی آگاهی و اطلاعات داشتی، اون موقع شاید لازم نباشه به نظرات بقیه این‌قدر توهین کنی تا خودتو بالا ببری و بقیه رو پایین بکشی

                  ۴. **«اگه فقط نگاه به سایت‌ها و تحلیل‌های تخصصی مثل IGN برای تو باعث ناراحتیه، شاید دلیلش اینه که نمی‌خوای قبول کنی که هنوز به سطح درک واقعی نرسیدی

                  ۵. **«ادعا به دانایی، بدون پشتوانه و توهین به بقیه، فقط ضعف و کمبود اطلاعات واقعی رو نشون می‌ده. کمی عمیق‌تر نگاه کن و از نقدها هم یاد بگیر

                  ۶. **«درک کردن تحلیل‌های تخصصی و به‌روز بودن، چیزی نیست که هرکسی تواناییشو داشته باشه. شاید اینجاست که تفاوت بین دانایی واقعی و تظاهر به اون مشخص می‌شه

                  ۷. **«کسی که به جای استدلال منطقی، با غرور و تمسخر جواب می‌ده، فقط سطحی بودن اطلاعاتش رو نشون می‌ده. پیشنهاد می‌کنم به جای نگرانی از اطلاعات بقیه، خودت رو بیشتر به چالش بکشی و مطمئن باشی که کسی که داری اینجوری باهاش حرف میزنی خودش از اون زمانی که پلی استیشن ۱ اومد تمامیه بازی هایش رو بازی کرده تا الان که پلی استیشن ۵ پرو اومده تمامیه بازی هایش رو بازی کرده و اطلاعات دقیق و حقایق کامل و اطلاعات های دست اول رو داره من هیچ فازی نه گرفتم و نه هیچ ادعایی ندارم فقط با کسی بحث میکنم که منطقی باشه دقیقا مثل همون کاربری که قشنگ و به صورت منطقی راضی شد و عذر خواهی کرد از اینکه اطلاعات اشتباهی داشته

            • Benyamin گفت:

              همچنین این مسئله که می‌گی این بازی‌ها چیزی شبیه بازی‌های لایو سرویسه، اشتباهه بازی‌های *گندو* و **کنکورد* برخلاف بسیاری از عناوین لایو سرویس بر اساس داستانی قوی و تجربه‌ای متفاوت از لایو سرویس‌های معمولی ساخته شدن این‌که می‌گید این سبک‌ها یکیه تنها نشون‌دهنده‌ی عدم شناخت دقیق از هر دو نوع بازیه

              Max22
            • Benyamin گفت:

              در مورد «برد» یا موفقیت این بازی‌ها هم، شما بهتره با دقت به نمرات و نقدهای جهانی نگاه کنی*گندو* یک تجربه شاهکار در ژانر خودش ارائه داده و *کنکورد*هم در سبک خودش نوآوری‌هایی داشته که باعث شده به عنوان یک تجربه منحصر به فرد مورد توجه قرار بگیره. از نظر فروش و استقبال عمومی، سونی به طور مداوم ثابت کرده که بازی‌هایش نه تنها در سطح بالا باقی می‌مونن بلکه به راحتی بازی‌های رقابتی رو کنار می‌زنن ما اگر یک کنکور رو داشتیم که سرور هاش خاموش شدن حالا گند زد ماله ما یک بازی بود که گند زده شد توس ماله شما که هزاران ساله ایکس باکس داره گند میزنه حسابی از هر لحاظی

              Max22
            • Benyamin گفت:

              برادر وقتی از کنکورد حرف می‌زنیبهتره قبلش بفهمی بازی لایو سرویس واقعی چیه

              شباهت دادن گندو به لایو سرویس مثل اینه که بگی سریال شاهنامه هم مثل یک تیزر تبلیغاتیه

              وقتی پلی‌استیشن با داستان و نوآوری پیش می‌ره شما با کپی کردن لایو سرویس‌ها موندید.

              فرق بین پلی‌استیشن و ایکس‌باکس؟ یکی می‌سازه اون یکی فقط سعی می‌کنه دنبال کنه

              Max22هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)
            • Benyamin گفت:

              لایو سرویس؟ فقط یه بهونه برای بازی‌هایی که نتونستن به اندازه داستان‌های قوی بفروشن

              وقتی از گندو حرف می‌زنیم از کیفیت و اصالت حرف می‌زنیم نه از تکرار و یکنواختی

              هر وقت ایکس‌باکس تونست بازی داستانی مثل گندو بسازه که هزار تا هم ساخته بیا باز حرف بزنیم

              بازی‌های شما فقط فروش می‌کنن چون مجبورن بازی‌های ما می‌فروشن چون گیمرها عاشقشونن

              Max22
    • گفت:

      اخه کدوم ادمی ۶۰ دلار یا ۷۰ دلار پول بی زبونو میده به این اشغال بی محتوا؟ اخه ساختن این گیم چقدر طول میکشه که بخواد متاش بالا باشه مثل گیم های سگا شده همشون متا هاشون بالاست ولی امان از سرگرمی

      Max22هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)آقای پر مشکل ( در انتضار بولی 2 )RadinamscRoyalknightarminBenyamin
      • Benyamin گفت:

        آخه کی هم می‌ره اینقدر دلار بده برای بازی‌های Xbox که حتی خوابشون هم به کیفیت و ارزش بازی‌هایی مثل Astro Bot نمی‌رسه شاید شما هم بهتر باشی یه نگاهی به آمارها و نقدهای معتبر بندازی تا بفهمی چرا Astro Bot اینقدر محبوب شده و اصلاً چرا ارزش خرید بالایی داره وقتی حتی این بازی به‌عنوان یک بازی رایگان همراه با PS5 عرضه شد و بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش کرد اون وقت باید بپرسی چرا همچین بازی «بی محتوا» باشه

        Max22Farzamهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)آقای پر مشکل ( در انتضار بولی 2 )BenyaminRadin‌Ethan Mars
      • Benyamin گفت:

        برای این قسمت که گفتی «پول بی زبونو میدن برای این بازی اشغال
        ببین رفیق وقتی Astro Bot: Playroom که حتی رایگان بود تونست این همه نسخه بفروشه چرا بازی‌هایی مثل Crackdown 3 یا ReCore نتونستن نزدیک به همچین فروشی برسن؟ اگه Astro Bot اشغال بود، آیا امتیازهای زیر رو می‌گرفت؟

        – **Metacritic: ۹۴**
        – **GameSpot: ۹۵**
        – **IGN: ۹۲**
        – **Destructoid: ۹۳**
        – **GameInformer: ۹۴
        – **Eurogamer: ۹۰
        – **GamesRadar: ۹۲
        – **Push Square: ۹۳

        Farzamهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)Radinعلی‌
      • Benyamin گفت:

        فکر می‌کنی این همه منتقد معتبر بدون دلیل به یک بازی امتیاز بالا میدن؟ اگر بازی واقعا محتوای قوی نداشت هیچ وقت نمی‌تونست این نقدها و این فروش بالا رو به دست بیاره
        2 گفتی «کدوم آدمی ۶۰ تا ۷۰ دلار میده برای یک بازی اشغالی مثل این

        خوب جوابش واضحه. کسی که دنبال یک تجربه واقعی و لذت‌بخش از یک بازی پلتفرمری باشه قطعاً این مبلغ رو میده. فروش بازی قبلی Astro Bot اینو ثابت می‌کنه بزار یه مثال بزنم بازی‌هایی مثل:
        *God of War (با بیش از ۲۲ میلیون فروش)
        *Spider-Man: Miles Morales (۶.۵ میلیون نسخه فروخته)
        *The Last of Us Part II(۱۰ میلیون فروش)

        هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)علی‌
      • Benyamin گفت:

        همه اینا بازی‌هایی هستن که قیمت مشابهی داشتن و همچنان میلیون‌ها نسخه فروش داشتن آیا این بازی‌ها هم «اشغال» بودن؟ اگر این بازی‌ها اشغال بودن، چرا آمار فروششون اینقدر بالا بود؟

        سوم برای این تیکه که گفتی «چند سال طول کشیده؟
        بزار یک چیز رو روشن کنم ساخت بازی‌هایی مثل Astro Bot نه فقط ماه‌ها بلکه سال‌ها زمان می‌بره بازی Astro Bot: Playroom سال‌ها زمان برد تا آماده بشه و حالا نسخه جدید ۲۰۲۴ هم با زمان و انرژی زیادی ساخته شده. تیم سازنده بازی‌ها مثل این بازی روی جزئیات کار می‌کنن، نه مثل بازی‌های Xbox که تو یکی دو سال با عجله تولید میشن

        هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)علی‌
      • Benyamin گفت:

        گفتی «مگه ساختن این بازی چند سال طول کشیده که متاش بالا باشه؟
        خب حالا می‌تونی بشینی و گریه کنی که «به اصطلاح» بهترین بازی Xbox مثلاً **Crackdown 3** با همه ادعاهاش به هیچ وجه نتونست به متای بالای ۶۰ برسه چه برسه به ۹۰ هر وقت بازی‌های Xbox تونستن به چنین سطحی برسن اون وقت بیا اینجا و از ارزش پول حرف بزن

        هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)علی‌
      • Benyamin گفت:

        پنجم گفتی «بازی‌های Astro Bot مثل بازی‌های سگا شدن
        اینکه شما فکر می‌کنی Astro Bot شبیه بازی‌های قدیمی مثل سگاست، نشون از عدم درک شما از بازی‌های پلتفرمینگ مدرن داره اما اگه دنبال بازی‌های سگا هستی بزار ۷ تا از بدترین بازی‌های Xbox رو نام ببرم که حتی با تکنولوژی پیشرفته شون بیشتر شبیه به بازی‌های سگا هستن
        *Crackdown 3
        *ReCore
        *State of Decay 2
        *Sea of Thieves (زمان عرضه)
        *Bleeding Edge
        *Battletoads (2020)
        *The Gunk
        این بازی‌ها بیشتر شبیه بازی‌های سگا هستن تا یک بازی واقعی که از تکنولوژی مدرن بهره‌مند باشه

        هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)علی‌
      • Benyamin گفت:

        برای تیکه‌ای که گفتی «متاهاشون بالاست ولی امان از سرگرمی
        این ادعا خیلی خنده‌داره! مثلاً بزار از بازی‌های موفقی مثل **The Last of Us Part II** یا **Horizon Zero Dawn**
        و هزاران هزار بازی دیگه مثل اینا بگم که نه تنها متای بالایی داشتن، بلکه آمار فروش چندین میلیونی هم داشتن فقط به خاطر اینکه متای بالایی داشتن؟ نه! چون محتوای سرگرم‌کننده داستان‌محور و گیم‌پلی خلاقانه داشتن که تونستن اینقدر موفق بشن

        هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)‌
      • Benyamin گفت:

        امان از سرگرمی
        شاید بهتره بگیم امان از بازی‌های Xbox که حتی از نظر سرگرمی هم چیزی برای ارائه ندارن مثلاً
        Crackdown 3
        *State of Decay 2
        *ReCore
        Sea of Thieves (در زمان عرضه)
        Bleeding Edge
        Battletoads (2020)
        Halo Infinite (در زمان عرضه)
        Scalebound(کنسل شده)
        Quantum Break
        Sunset Overdrive
        همه اینا بازی‌هایی هستن که حتی معروف‌ترین گیمرهای دنیا هم گفتن که به هیچ وجه سرگرم‌کننده نیستن و حتی به انتظارات اولیه هم نرسیدن

        هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)‌
        • Motin گفت:

          فقط محض اطلاعت ، سانست اوردرایو رو اینسامنیاک ساخته

          هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)Benyamin
          • Benyamin گفت:

            بله، درسته که **سانست اوردرایو توسط استودیو **اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)** ساخته شده اما نکته‌ای که باید بهش توجه کنی اینه که این بازی به عنوان یک عنوان **اکسکلوسیو برای ایکس‌باکس وان** در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و یکی از معدود عناوینی بود که اینسامنیاک برای پلتفرم غیر از پلی‌استیشن توسعه داد

            هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)
          • Benyamin گفت:

            سانست اوردرایو اگرچه از لحاظ نوآوری و سبک هنری مورد تحسین قرار گرفت اما موفقیت تجاری چشمگیری نداشت و به همین دلیل هم بعد از اون اینسامنیاک به سرعت به پلی‌استیشن برگشت و شروع به کار روی بازی‌هایی کرد که برای پلی‌استیشن موفقیت بزرگی به همراه داشتند. به عنوان مثال، بعد از این بازی، اینسامنیاک کار روی **Marvel’s Spider-Man** رو آغاز کرد که تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ پلی‌استیشن شد اینسامنیاک همچنین مسئول ساخت *Ratchet & Clank بود که باز هم به شدت مورد استقبال قرار گرفت

          • Benyamin گفت:

            بنابراین اگرچه *سانست اوردرایو توسط اینسامنیاک ساخته شد اما این یک استثنا در تاریخ فعالیت‌های اینسامنیاک بود*اینسامنیاک بیشتر به خاطر همکاری موفقش با سونی و ساخت بازی‌های فوق‌العاده‌ای مثل **Spider-Man** و **Ratchet & Clank** شناخته می‌شه و این همکاری باعث رشد و موفقیت بزرگ این استودیو شده
            در ضمن، سونی در سال ۲۰۱۹ رسماً استودیوی **اینسامنیاک رو خریداری کرد و از اون زمان به بعد تمام بازی‌هایی که اینسامنیاک می‌سازه اختصاصی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن هستن

          • Benyamin گفت:

            *ارتباط اینسامنیاک با سونی
            اینسامنیاک یکی از استودیوهای بسیار موفق و خلاقی بوده که از روز اول همکاری نزدیکی با سونی داشت حتی اگر در تاریخ فعالیتش یک استثنای کوچک مثل **Sunset Overdrive** وجود داشته باشه، این به هیچ وجه همکاری موفق و طولانی‌مدت بین اینسامنیاک و سونی رو نقض نمی‌کنه*از زمانی که سونی اینسامنیاک رو خرید این استودیو به یکی از ستون‌های اصلی پلی‌استیشن تبدیل شده و بازی‌های بی‌نظیری مثل **Marvel’s Spider-Man** و **Ratchet & Clank: Rift Apart** رو به بازار عرضه کرده که هر دو عنوان جوایز متعددی کسب کردن و مورد استقبال بی‌نظیری از طرف گیمرها و منتقدین قرار گرفتند.

          • Benyamin گفت:

            سانست اوردرایو و عملکرد تجاری
            درسته که **سانست اوردرایو از لحاظ نوآوری و مکانیک‌های بازی تجربه‌ای جذاب بود اما نتونست موفقیت تجاری قابل توجهی کسب کنه. بازی نتوانست به فروش بالایی دست پیدا کنه، و این احتمالاً یکی از دلایلی بود که باعث شد اینسامنیاک به سرعت دوباره روی پروژه‌های پلی‌استیشن تمرکز کنه. این یک نکته مهمه که **بازی‌های اکسکلوسیو ایکس‌باکس معمولاً نتونستن به اندازه بازی‌های پلی‌استیشن در بازار موفق باشن و *سانست اوردرایو هم از این قاعده مستثنی نبود

          • Benyamin گفت:

            *مقایسه با بازی‌های دیگر اینسامنیاک:
            برای مقایسه می‌تونیم **Sunset Overdrive** رو با بازی‌هایی مثل **Marvel’s Spider-Man** یا **Ratchet & Clank: Rift Apart** مقایسه کنیم که هر دو نه تنها موفقیت تجاری بزرگی کسب کردن بلکه از لحاظ نقدهای منتقدین هم بسیار موفق بودن. **Marvel’s Spider-Man** یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن ۴ شد و **Ratchet & Clank** هم جوایز متعددی از جمله جوایز مربوط به نوآوری در گرافیک و گیم‌پلی کسب کرد

          • Benyamin گفت:

            این تفاوت بزرگ در موفقیت تجاری و نقدهای منتقدین بین سانست اوردرایو و دیگر عناوین اینسامنیاک به وضوح نشون می‌ده که همکاری اینسامنیاک با سونی چقدر برای این استودیو ارزشمند بوده و چطور این همکاری تونسته منجر به تولید بازی‌های بسیار موفقی بشه که گیمرها عاشقشون هستن
            ۱سانست اوردرایو توسط **اینسامنیاک ساخته شد اما این بازی یکی از معدود بازی‌هایی بود که این استودیو برای پلتفرم ایکس‌باکس تولید کرد و نتوانست موفقیت تجاری و انتقادی چشمگیری کسب کنه

          • Benyamin گفت:

            *اینسامنیاک بیشتر به خاطر همکاری طولانی‌مدت و موفق با **سونی شناخته می‌شه و بازی‌های موفقی مثل **Marvel’s Spider-Man** و **Ratchet & Clank** نتیجه این همکاری بودن
            سانست اوردرایو در مقایسه با دیگر عناوین اینسامنیاک فروش پایین‌تری داشت و نتوانست جایگاه مهمی در تاریخ این استودیو به دست بیاره.
            از زمانی که **سونی اینسامنیاک رو خریداری کرد این استودیو به یکی از ستون‌های اصلی پلی‌استیشن تبدیل شد و بازی‌های باکیفیت و پرطرفداری رو عرضه کرده که همواره مورد تحسین گیمرها و منتقدین قرار گرفتن.
            بنابراین ادعای اینکه سانست اوردرایو نشانه‌ای از موفقیت اینسامنیاک در خارج از پلی‌استیشن هست کاملاً اشتباه و غیرمنطقیه

      • Benyamin گفت:

        پ.ن:
        اگر بازی‌های سونی متای بالایی دارن دلیلش محتوای قوی داستان‌های جذاب و گیم‌پلی فوق‌العاده‌شونه اگر اینطور نبود هیچ وقت نمی‌تونستن میلیون‌ها واحد فروش کنن امان از سرگرمی؟ آهان امان از این ۱۵ تا به اصطلاح «بزرگترین» بازی‌های Xbox که نام بردم که قرار بود صنعت گیمینگ رو به بعد و قبل تقسیم کنن اما بیشتر صنعت گیمینگ رو به بد و بدتر تقسیم کردن 😏😏 که هیچ سرگرمی‌ای ندارن مثل Hellblade 2 که بیشتر شبیه شبیه‌ساز راه رفتنه که واقعا خیلی سرگرمی داره البته اگر سرگرمی رو در آه و ناله های شخصیت اصلی خلاصه کنیم 😏😏

        Benyamin‌Radin
        • گفت:

          فشار سونی فن = با ۹ تا ریپلای بی معنی

          هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)BenyaminRadin
          • Benyamin گفت:

            عزیزم فشار از سمت کسیه که حتی دلیل موفقیت‌ها رو هم نمی‌فهمه

            ایکس‌باکس؟ آره، همون پلتفرمی که انحصاری‌هاش رو تو خواب می‌بینه

            هنوز دنبال متا اسکورهایی هستی که حتی توی خواب هم به پلی‌استیشن نمی‌رسن

          • Benyamin گفت:

            تو خودت اینقدر فشار خوردی که میگی برم سوپر ماریو بازی کنم سنگین تره

            ایکس‌باکس تو بازار جهانی مثل زغاله ولی پلی‌استیشن مثل طلا می‌درخشه

            وقتی انحصاری‌ها تموم شد شما فقط به نمره پایین می‌چسبین. پلی‌استیشن فن‌ها به بازی‌های شاهکار

            فشار واقعی اونجاست که کل استودیوهای خوب رو خریدید و باز هم چیزی برای رقابت ندارین

            سگِ در حال گاز گرفتن 🐕
          • Benyamin گفت:

            ایکس‌باکس؟ بله همون کنسولی که باید به لطف پلی‌استیشن وجود داشته باشه

            دندون‌شکن‌تر از اینه که قبول کنی برنده این نسل فقط یک کنسول بوده: پلی‌استیشن

            وقتی بازی‌ها خود به خود برنده می‌شن نیازی به جواب دادن به فنبوی‌ها نیست

            وقتی پلی‌استیشن در صدره نیازی نیست برای بقیه وقت تلف کنی

            سگِ در حال گاز گرفتن 🐕
      • Radin گفت:

        لابد هلبلید نفتی محتوا داره؟
        برو همون هلبلیدو پلی بده با سنوعا روانی پیاده روی کن

        سگِ در حال گاز گرفتن 🐕
  • Young boy گفت:

    شاهکاری دیگر از سونی
    فاجعه کنکورد رو هم بشوره برد
    نامزد گوتی بی شک

    هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)JimijeysonarminerfankarimiTrevor Phillips‌ایوری و همکارانRezaAshixboy gamermore
  • Logan گفت:

    سونی:مردمم همتونو حریفه
    به احتمال خیلی زیاد گوتی امسال بشه

    FrameerfankarimiSeraboy gamer(حساب کاربری ترک شده)KBenyaminlul-bookOmid2002Radinmore
  • Pc??? گفت:

    حدس خود من حدودای ۸۷ بود ولی الان می‌بینم که چقدر از انتظارم بالاتر بود ، واقعا عجیبه

    Frameاسنیک خور(موز خندان سابق)کفتر گیمینگerfankarimiSeraPlaystationگیمری عادیboy gamer(حساب کاربری ترک شده)Kmore
    • HTrembler گفت:

      خوبه که هر از گاهی اینطوری سورپرایز بشی.
      از آخرین باری که نمره یه بازی که اخبارشو دنبال کنم و نمره متاش خیلی بالاتر از انتظاراتم شده خیلی وقت گذشته:
      – سایبرپانک کمتر شد
      – گاد رگناروک مطابق انتظارم بود
      – هورایزن یذره کمتر از انتظارم نمره گرفت
      – گرند توریزمو، اسپایدرمن، استروپلی روم، رچت تقریبا براساس انتظارات بودن
      – آخرین بار ریترنال بود که فراتر از انتظارم نمره گرفت (۸۶). با تریلرای داغون بازی نهایتا انتظار ۸۰ داشتم.

      Frameکفتر گیمینگگیمری عادی(حساب کاربری ترک شده)KBenyaminlul-bookOmid2002RadinRoyalknightmore
  • واقعا انتظار نداشتم تا این حد عالی عمل کنه
    بعد از افتضاح کانکورد واقعا چنین متایی لازم بود
    امیدوارم فروش خوبی هم داشته باشه تا سونی به این سبک بازی ها هم بیشتر اهمیت بده

    Frameکفتر گیمینگSeraboy gamer(حساب کاربری ترک شده)KBenyaminlul-bookOmid2002Kurosmore
  • Mani گفت:

    آپدیت کنید متارو شده ۹۴ با ۷۱نقد

    FrameRadinکفتر گیمینگBenyaminerfankarimiTrevor PhillipsMax22Playstation
  • ن بابا جدییییییی.معلومه گیم خفنیه

    Frameکفتر گیمینگBenyaminHTremblerKMax22
  • ALIREZA0111 گفت:

    بنظر این بازی تونسته تا جا خالی ماریو در پلتفرم سونی پر کنه و دوباره یه شاهکار در لیست بلند بالای سونی ثبت کنه 🙂
    بررسی کوتاه گیمفا روهم تو یوتیوب دیدم، با همون ویدیو ۱۵ ۱۶ دقیقه ای گیمفا، تنوع به شدت بالا محیط و گیم پلی نمایان بود
    به اقای زاهدی هم بابت نقد و بررسی خوبشون خسته نباشید میگم

    Frameکفتر گیمینگMotinگیمری عادیboy gamerKkravinoffBenyaminlul-bookOmid2002more
  • عالی 😍😁🤍
    ایول
    از اینجور بازیا باید بیشتر ساخته بشه

    هادی صفائیاسنیک خور(موز خندان سابق)کفتر گیمینگ(حساب کاربری ترک شده)KBenyaminOmid2002بدون‍ تعصبNimaPlaystationmore
  • Farzam گفت:

    فکر کن یه بازی پلتفرمر که مسخرش میکردن متاش از بازیای دو نسل اخیر ایکس باکس بیشتر بشه یکی از مدعیان اصلی گوتی امسالم هست حالا بازم بگین سونی فرست پارتی نداره

    هادی صفائیFrameamscSaeedکفتر گیمینگerfankarimiTrevor PhillipsMax22RadinPlaystationmore
  • Amo Hamed گفت:

    باز هم سونی بی سرو صدای خاصی یه شاهکار بیرون داد !
    نه اورهایپ کرد نه وعده وعید خاصی داده بودن نه تو ده کنفرانس و مراسم پشت هم خبر توسعشو دادن و تریلر پشت تریلر …

    بله راز موفقیت سونی این هست ! چیزی که تو پلتفرم رقیب نمی‌بینیم و دائم شیپور دادار دودور دستش هست ؛ از استارفیلد بگیر تا هلبلید ۲ …

    پ ن : متا رسید ۹۴ !

    هادی صفائیFrameکفتر گیمینگerfankarimiTrevor PhillipsMr abdMotinboy gamerیه گیمر سادهKmore
  • Tom گفت:

    تا الان با ۸۵ تا نقد متاش ۹۴ شده
    به بازی سال ۲۰۲۴ سلام کنید

    Frameاسنیک خور(موز خندان سابق)erfankarimiAshixboy gamer(حساب کاربری ترک شده)یه گیمر سادهKBenyaminOmid2002more
  • King گفت:

    سایرن کجاست؟ نمیبینمش؟ دی

    کفتر گیمینگKMax22PlaystationRadinRoyalknight
  • AQUARIUS گفت:

    گرفتن متای بالای ۹۰ برای سونی خز شده دیگه! مثل نقل و نبات میگیره

    هادی صفائیکفتر گیمینگKingKILLER OF GODSRoyalknightboy gamer(حساب کاربری ترک شده)KBenyaminOmid2002more
  • GrandWarden گفت:

    حقیقتا از انتظاراتم بالاتر شد و نهایت نمره ای که فکر میکردم بگیره ۸۵ بود. با این که از لحاظ ژانری خودم رو محدود به ژانر خاصی نمیکنم، اما نمیتونم کتمان کنم پلتفرمرها، چه ۲ بعدی و چه ۳ بعدی برای من چیز دیگه ای هستند و خوشحالم میبینم بعد از دوران طلایی PS1 و N64 هنوز هم نینتندو و الان هم سونی هنوز سری به این ژانر قدیمی ولی طلایی میزنن.

    هادی صفائیکفتر گیمینگtintinیه گیمر سادهKKieblackOmid2002بدون‍ تعصبRoyalknightPlaystationmore
  • یا حضرت متا انتظار همچین نمره ای رو نداشتم واجب شد پلاتش کنم😍🥰

    کفتر گیمینگerfankarimitintinیه گیمر سادهKKingبدون‍ تعصبHTremblerMax22
  • Max22 گفت:

    پشماااااام بنازم شاهکاری دیگه از سونی 😍
    آخ آخ الان قیافه بعضی ها آی دیدن داره آی دیدن داره

    erfankarimiLoganMax22KILLER OF GODSboy gamerیه گیمر سادهKkravinoffBenyaminNin(the ghost of yotei)more
  • Farzam گفت:

    یه چیزی امسال معلوم شد کویر بودن ایکس باکس و دست پر بودن پی اس بود چه فرست چه سکند چه تردپارتی در آخرم سونی آخر سال ناشر برتر سال میشه مثل سال های قبل مثل ۲۰۲۳ که رتبش از ایکس باکس استودیوز بالاتره بود و چه بسا آسترو بات گوتی رو بگیره
    عناوین انحصاری پلی استیشن:
    TLOU2R
    Granblue Fantasy Relink
    Helldivers 2
    Pacific Drive
    FF7 Rebirth
    Vertigo 2
    Ultros
    Rise of the Ronin
    Saviourless
    Stellar Blade
    Black Myth WuKong
    Silent Hill 2
    Decapolice
    Astro Bot
    Concord
    Fate Seeker 2
    Raynatis
    Zenless Zone Zero
    Enotria: The Last Song
    Little Devil Inside
    ………..
    Xbox
    hellblade 2
    Indina Jones(مولتی پلتفرم)
    Stalker 2(انحصاری زمانی)

    یه گیمر سادهerfankarimiA.OffAshixLoganHTremblerMax22LongtailMr abdRadinmore
  • متا رو نگا
    فوق‌العادست
    انتظار ی همچین بازی خوبی رو داشتم ازش درکل

    ammar_iraqiamscboy gamer(حساب کاربری ترک شده)یه گیمر سادهKJavadNimaBenyaminHaj kratos(در انتظار ریمیک سه گانه قدیمی)more
  • Saeed گفت:

    شاهکار
    بدون شک نامزد
    شایدم گوتی.کی فکرشو میکرد همچین متایی بگیره
    امسال سونی چیز زیادی رو نکرد ولی این بازیش ترکوند.
    فنبوی ایکس باکس فشار بخور امسال بر اساس طهلیلاتتون سونی کویر بود کلا ولی یه بازی از همون کویر داد که فشارتونو از حد زد بالا🤣🥱

    Max22FarzamMr abdTomRadinRoyalknight
  • من گفتم تهش دیگه ۸۸ بگیره 😐
    این سونی اوجبس بخدا

    TomHTremblerKMax22Royalknight
  • a.gh12335 گفت:

    این بازی قابلیت های دوال سنس رو به رخ می‌کشه
    نسخه اول که رایگان بود رو تجربه کردم و بشدت حال کردم ، بخصوص لذتی که دوال سنس داره …

    هادی صفائیerfankarimiLoganHTremblerKMax22MegaRoyalknight
  • اخ اخ لحظه شماری میکنم جمعه بشه بیاد بشینم پاش خیلی حال کردم با تریلراش

    erfankarimiKMax22PlaystationRoyalknight
  • The boss گفت:

    یعنی یه رقیب قدر برای ماریو ساخته سونی؟
    اگه بتونه خوب ادمه بده واقعا دمش گرم

    هادی صفائیerfankarimiKMax22TomPlaystation
  • Yusef1367 گفت:

    پرچم سونی همیشه بالاست بالای بالا

    RadinerfankarimiRoyalknightKMax22FarzamPlaystation
  • CodeName:666 گفت:

    ایول عجب نمره خفنی گرفت از همون تریلرش خوشم اومد ازش تجربش واجب شده.

    HTremblerKMax22Playstation
  • Hunter گفت:

    عالی متا ۹۳ یعنی بازی شاهکاره و باید تجربش کرد

    با اینکه بازی عالیه بنظرتون میتونه گوتی رو بگیره چون سبک بازی پلتفرمینگ هستش و معمولا این بازی ها گوتی نمیشن؟

    KMax22Playstation
  • Ethan Mars گفت:

    پلی استیشن
    برترین برند گیمینگ تمام ادوار
    فقط همین کوچولو دلیل بزرگی برای خرید ps5 عه
    https://gamefa.com/1077547/sony-cfo-says-company-doesnt-have-enough-ip/#comment-2708972

    erfankarimiMr abdPlaystationAshixboy gamerKkravinoffBenyaminNin(the ghost of yotei)سگِ در حال گاز گرفتن 🐕more
  • King گفت:

    دقت کنید با بیست سی تا نقد نشده ۹۴ .مثل بعضیا با صد نقد به این نمره رسیده. واقعا دست خوش داره

    یه گیمر سادهamscerfankarimiRadinHTremblerKMax22FarzamTomPlaystationmore
  • Reza گفت:

    به به
    بعد مدت ها قراره یه گیم درجه یک و سرگرم کننده رو تجربه کنیم
    چقدر خوب میشد شرکت های بازی سازی به این سبک هم توجه نشون بدن
    چقدر حس خوب میده به آدم این نوع بازی ها

    یه گیمر سادهKMax22Playstation
  • iliya.ata گفت:

    سلام دوستان گیم رنتر معتبر هستش برای خرید؟

    یه گیمر سادهReza
  • Omid2002 گفت:

    چه عجب بعد صدسال به یه بازی نمره واقعیشو دادن😂
    انقلاب جهانی شده!؟

    KMax22Omid2002Playstation
  • بنازم بابا
    سونی بازم یه شاهکار دیگه ساخت
    اینو هرجور شده باید تجربه کنم

    یه گیمر سادهدراز گربه آزارKMax22TomPlaystation
  • Motin گفت:

    عرضم به خدمت دوستان ، بازی خوبی شد نوش جونش جایزه‌ای هم برد دمش گرم
    ولی درمورد اونایی که میگن سونی پول میده باید بگم که هم سونی هم مایکرو در اولویت اول کد ها رو برای رسانه های داخلی و زیرمجموعه خودشون میفرستن و بعد رسانه های دیگه مثل آی‌جی‌ان و…

    arminerfankarimiRadin
  • جوری که ازش انتظار می رفت ❤
    غیر از این اصلا زشت بود براش ، ولی احتمالا تا ۹۲ پائین بیاد که مهم نیست.

    erfankarimi‌LoganHTremblerPlaystationKILLER OF GODSMax22RoyalknightRadinK
  • K گفت:

    یه شاهکار دیگه از سونی بنازم

    یه گیمر سادهHTremblerPlaystationRoyalknightMax22Javad
  • Javad گفت:

    عجب بازی درست حسابیه..لازم شد بازیش کنم.متاش هم که عالی شده.سپاس از استودیو سازنده.به امید گیم های بیشتر با خلاقیت زیاد.

    یه گیمر سادهHTremblerMax22RoyalknightK
  • مشخصه که سونی چرا عرضه کنکورد رو قبل و نزدیک به این بازی قرار داد
    میدونست کنکورد بازی موفقی نیست
    این موضوع از نظرات خود پلیر ها هم قبل از انتشار بازی مشخص بود
    الان این بازی اومد و کنکورد رو شست و برد

    erfankarimiLoganHTremblerKRadinPlaystationTomMax22Royalknight
  • یادی کنیم از دوستی که تا همین چند سال پیش هر وقت متای بازی های سونی می یومد، این جمله معروف رو می تایپید: سونی سلطان صنعت گیم است و بس…
    البته به اشکال مختلف هم می گفت: همه با هم یک مرتبه با هم بگیم سونی سلطان صنعت گیم است و بس…

    erfankarimiMax22
  • Maya گفت:

    چقدر الکی الکی یه همچین بازی در حدمتا۸۵با ارفاق بعد میگن ایکس باکس متا بازیاش خریدهه چه جالب

    Mr abdarminPorierfankarimiSephiroth (ashes سابق)RoyalknightSaeedHTremblerMax22Kmore
    • بر فرض سونی به همه سایت هایی که نمرشون توی متاکریتیک ثبت میشه پول داده
      پس نقد گیمفا چی که به بازی ۹ و نیم داده؟
      نکنه سونی به گیمفا هم پول داده
      اصلا سونی به گیمفا هم پول داد
      چرا این پول ها رو برای کنکورد نداد؟

      arminerfankarimiRadinamscRoyalknightTomLoganHTremblerFarzamMax22more
      • Maya گفت:

        اولا کنکورد کاملا زدهه جاده خاکی واقعاا اونو نمیشه هیچ کاری کرد باز این یه گیم پلی سرگرم کننده ای داره که بتونه ادمو سرگرم کنه من نمیگم این گیم بدهه فقط حرف یسریا جهت یاد اوردی گفتم به نظر من واسه یه بازی اینطوری زیادی متاش زیادهه

        Royalknightarminerfankarimi
        • یکی از رسانه ها براش اینطوری نوشته
          “هنگام نوشتن نقد، تمایل دارید که در ذهن خود عبارت‌های زیادی شکل دهید و یکی از مواردی که در اوایل به ذهنم رسید این بود که Astro Bot را «بهترین پلتفرمر از زمان Super Mario Odyssey» بنامم. سپس کمی بیشتر بازی کردم و با خودم فکر کردم «شاید بهتر» از آن باشد.”

          TheGamer – 100

          جالبه بدونی super Mario Odyssey متا ۹۷ داره
          پس این متا کم هم بوده

          MayaRoyalknightarminerfankarimi
    • K گفت:

      قبلنا که روم ریپ زدی فک کردی هیت میکنم بعد ثابت کردم نیستم بنظرت الان تو این صفحه هیت نکردی!!؟

      arminRadinRoyalknightTomFarzam
  • کاملا انتظار اینو داشتم که این متا رو بگیره

    Max22KRoyalknight
  • فقط دیروز اونا که بشکن بالا مینداختن شکست کنکورد گفتم این چرخ میچرخه صبر کنید یک روز نگذشت حالا بیا بزن بشکن بیا بیا دیگه خخخح

    erfankarimiLoganHTremblerMax22KTom
  • اشکان گفت:

    😱😱😱😱😱😱 😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱 هاهاهاهاها هاهاها هاهاهاهاها ها هاهاهاهاها ها بسم الله رحمان رحیم الله اکبر یا خدا نمرش چه زیاده بسم اله اکبر یا خدا یعنی چی آنقدر خوبه

    PEDroo
  • BVX گفت:

    من که هیچ کدومشون رو ندارم نه ایکس نه پی اس
    ولی نمی‌دونم چرا با هم کنار نمیاین؟ (فقط ناموسا منو با کامنتاتون پاره نکنید)

    روزبه
  • Dota2 گفت:

    فکرشم نمیکردم همچین متایی بگیره

    Motin
  • روزبه گفت:

    به عنوان یک ایکس باکس فن به ps هم احترام میگذارم و بازی هایی مثل استرو بات را بازی کردم و لذت بردم. نظر شخصی من به نبود جنگ کنسول ها است ولی این اتفاق به احتمال زیاد نمی شود. هر طرف نقطه قوت خود را دارد. ولی استرو بات بازی خوبی است
    در زمینه ی کنسول من ی Xbox 360 elite jtag دارم با آرورا.

  • Ghost گفت:

    من PC پلیرم و بازی Astro’s Playroom رو PS5 دوستم تجربه کردم و بازی سرگرم کننده‌ایه بیشتر به درد وقتایی میخوره که حال هیچ بازی نداری و فقط میخوای وقت بگذرونی و دوال سنس هم چیز خفنیه خدایی خوشم اومد ازش و ی چیز دیگه هست تو دسته PS5 اونم تو بازی کالاف تجربه کردم وقتی میخوای تیر بزنی ی گیر کوچیکی میکنه که انگار واقعا دستتو گذاشتی رو ماشه اسلحه درسته به پای واقعیت نمیرسه ولی خب چیز جالبیه واقعا ازین خیلی خوشم اومد.
    این بازیم نمره خوبی گرفته امیدوارم ارژش داشته باشه منکه قرار نیست بازی کنم.
    و اما شما ایکس باکس فن ها و پلی استیشن فن ها ناموسا مریض نیستید؟ بابا چطونه بجا اینکه بشینید بحث کنید سر اینکه این بازی قراره چیکار کنه چیکار نکنه آیا ارزش این نمره هارو داره نداره و ازینا نه اینکه بزنید تو سرو کله هم که سونی با متا رفیقه چه میدونم این پول داده اون نمیدونم اون که پولش بیشتره چرا نمیده این میگه بچه گانس اونم میگه خب امیدوارم ایکس باکس هم بازی بچه گانه بسازه.
    آقا بیخیال بشید بیاد خودتون بازی رو نقد کنید باهم سرش بحث کنید آخر به ی نتیجه برسید ناسلامتی ما همه مون تو این دنیای گیم هستیم منطقی باهم برخورد کنید نه تعصبی.
    ی گیم خوب میاد واسه PS اونایی که نمیتونید تجربه کنید از اینا که تجربه کردن بپرسید آقا گیم چطور بود باگ داشت نداشت کجاش تو چشم بود کجاش خسته کننده بود کجاش خفن بود تو چه نقدی داره ازین بازی چه نمره‌ای میدی و وقتی هم ی بازی خوب واسه ایکس باکس میاد همین روند اجرا بشه.
    انقدر سر چیزای الکی ایکس باکس فن بودن و پلی استیشن فن بودن تعصب نداشته باشید چون همش بچه بازیه

    King
  • Jimijeyson گفت:

    پسر نمی‌دونم چرا فنای ایکس باکس اینقدر به این بازی های میدن، اگر رفیقاتون پلی استیشن دارن یکبار پیششون استرو پلی روم بازی کنید تا ببینید چه بازی جالب و سرگرم کننده ایه، اگرم PS5 تو دور اطرافتون نیست یه سر برید گیم نت این بازی رو تست کنید واقعا لذت بخشه

    یه گیمر سادهMotin
  • سونی بدون اینکه بخواد الکی ملتو با تریلر فیک برا بازیش هایپ کنه یکی از نامزدای گوتیو ساخت.

    King
  • AV گفت:

    هرچند از سونی بدم میاد ولی باید گفت شاهکاری دیگر از سونی

  • one گفت:

    خیلی بچه گانست..کیوت بازی تا این حد مناسب کودکان و نوجوانانه..شیوه نینتندو بی شرف به سونی هم داره تاثیر میزاره🤢🤢🤢لعنت بر نینتندو پوچ و مزخرف تا ابد..فقط سونی و مایکروسافت تا ابد♥😌..فقط رچت اند کلنک و کرش بندیکوت و ریمن و اسپایرو دراگون ..جک اند دکستر هم که ناتی داگ پخمه بی عرضه نابودش کرد دودش کرد رفت جاش (والکینگ دد آنچارتدی ) جنگلی کارتونی ایی بنام لست آو آس چپوند به گیمرها رفت.. وگرنه جک اند دکستر خیلی سالارتر از لست بود…همون آنچارتد کافی بود واقعا…نمیفهمم سلطانی به نام ناتی داگ چرا ساخت بازی کارتونی و رها کرد و انداخت کنار…تاسف باره واقعا

نقدها و نمرات Astro Bot منتشر شدند [به‌روزرسانی شد] - گیمفا