صداپیشه Red Dead Redemption 2 به یک اشتباه در بازی اشاره میکند
بسیاری از گیمرها، راجر کلارک (Roger Clark) را با نقشآفرینی افسانهای او در نقش آرتور مورگان، قهرمان اصلی Red Dead Redemption 2، میشناسند. او با صدای گیرای خود، زندگی یک جنایتکار ناامید و بیپروا را روایت کرد و گوشهای از زندگی در غرب وحشی را به ما نشان داد. او اخیراً با کانال یوتیوبی Gameology نشستی داشته و طی آن برخی از جالبترین نکات پشت صحنه این بازی را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.
اشتباه در تلفظ نام Colm O’Driscoll
وقتی از او پرسیده شد که در Red Dead Redemption 2 از چه چیزی پشیمان است، این صداپیشه به تلفظ نام Colm O’Driscoll اشاره کرد. اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم ،کلارک بارها و بارها به جای “Colm” میگفت «Colom». از آنجایی که این سرکرده باند اصالتی ایرلندی داشت، به همین دلیل نام او متفاوت به نظر میرسید و نکته جالبتر اینکه کارگردان بازی به جای اصلاح این اشتباه تلفظی، صداپیشه را تحسین میکرد.
او با ایجاد یک صحنه خندهدار که در آن شان مکگوایر میخواهد آرتور مورگان را به خاطر تکرار مکرر این اشتباه تلفظی مورد ضرب و شتم قرار دهد، یک شوخی جالب خلق کرد.
این صداپیشه همچنین در مورد اینکه چگونه صدای خود را برای زنده زنده سوزانده شدن، سقوط از صخره و سرفههای هنگام مرگ آماده میکرد هم توضیحاتی داد. همانطور که کلارک توضیح میدهد، او مجبور بود این برداشتها را جداگانه ضبط کند؛ زیرا تارهای صوتی او تحت فشار قرار میگرفتند.
در مورد صحنه های موشن کپچر، کلارک از صحنههایی که کل گروه را دور هم جمع میکرد، لذت برده بود. به عنوان مثال، او عاشق جشن پس از نجات جک و شان بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
“بسیاری از گیمرها، راجر کلارک (Roger Clark) را با نقشآفرینی افسانهای او در نقش آرتور مورگان، قهرمان اصلی Red Dead Redemption 2، میشناسند”
افسانهای نه
بینظیر و افسانهای
جنایتکار افسانه ایی
ما جنایتکار نیستیم ، ما قانون شکن هستیم
باشه حتما
نفهمیدی چی گفت
شما نفهمیدین من چی گفتم
جملش یه دیالوگ معروف بازی بود
شما منظورتون چی بود؟
آرتور مورگتن: خانم ما هم آدمای خوبی نیستیم ولی مثل اونا نیستیم
🟢 بازی اینقدر زیباست که اصلا کمتر کسی متوجه این اشتباهات بسیار کوچک خواهد شد…
مرسی از پاسخگویی دوست عزیز در جواب اون متنی که نوشتید
در مورد گیاهخواری باید به یه نکته ای اشاره کنم،اینکه تو هیچ مقاله علمی اشاره نشده که vitB12 توسط گیاه ساخته میشه،
بلکه فقط تو منابع جانوری موجوده و درمورد اینکه عرض کردید که خود جانوران این ویتامینو از کجا میارن، باید اشاره کنم که تو بدن این جانوران میکرو ارگانیسم هایی موجوده که این ویتامین ها رو واسه جانور تامین میکنن
و یه نکته دیگه اینه که دندان نیش تو انسان موجوده و همراه با انسان تکامل پیدا کرده و همینطور که خودتون میدونید کاربرد این دندان تو جانوران واسه پاره کردن گوشت هستش.
🟢 لینک صحبت بین من و شما اینجا نبود که مطرح کردی…!!!!
✅ قبلا گفتم خدمتت، اگر کنجکاو هستی و بدنبال اطلاعی، تشریف بیار به پیج اینستاگرام تا صحبت کنیم، اینجا جای این صحبتها نیست…
والا اینستاگرام ندارم …اول تو نظرات نقد جوکر جوابتون رو دادم ولی ثبت نشد ،جملات رو ویرایش کردم و اینجا جواب دادم تا ثبت بشه
بحث خیلی زیاده دوست من که متاسفانه اینجا نمیشه بحث کرد، چون عده ای اینجا هیت می دن.
در کل تا جایی که شنیدم، مخصوصا طبق حرفای دکتر فراز هرسینی، ویتامین b12 رو به صورت مکمل در غذای چارپایان می ریزن.
البته اینطور که می گن ویتامین b12 تو خاک ها و مخصوصا گیاهانی که شسته نشدن وجود دارن(باکتری هایی که روشون هستن).
در کل اما مطمئن هستم که ویتامین b12 موجود در گوشت صنعتی به واسطه مکملی که در غذاهای گاو، گوسفند و… ریخته میشه تامین میشه که امثال ما وگان ها با مصرف مکمل تامینش می تونن بکنن.
صحیح برادر عزیز
من به شدت مخالفم با گیاه خواری و تبلیغ اون و آرزو میکنم تمام مردم جهان سفره پر از گوشت و مرغ داشته باشند در کنار سبزیجات معطر
حالا شما که درباره این مبحث حرف زدی، در این حد بگم که یکی از علل اصلی گرمایش زمین همین گازهای co2 و مخصوصا CH4(که اثر گرمایشیش به مراتب بیشتره) هستش.
این دو گاز توسط چارپایانی که پرورش داده میشه(مخصوصا گاوها) وارد جو زمین میشن و به افزایش غلظت این دو گاز کمک می کنن.
تو طبیعت هیچ کدوم از این موجودانی که اسیر ما انسان ها شدن انقدر زاد و ولد نمی کنن…
در کل وگنیسم حداقلش اثرات زیست محیطی نداره(اگر هم داشته باشه واقعا کمتره).
شما مطمئن باش در آینده ای نه چندان دور مصرف گوشت مصنوعی یا گیاهی خیلی بیشتر رواج پیدا می کنه( به گفته خیلی از متخصصین) چون جمعبت همین طوری داره تصاعدی رشد می کنه و با توجه به چیزایی که گفتم همچین گوشتی هم هزینه تولیدش به مراتب کمتره، هم اینکه ارزش غذایی و میزان پروتئینش یکیه.
همین الان ولشون کنیم اصلا زاد نمیتونن و ولد کنن، در واقع از اونور بوم قراره بیوفتیم
کلی جانور رو بخاطر زندگی توی مزارع میکشن و قراره سرطان بگیرید از خوردن گوشتی که ترکیباتش بجای یه کلمه اسم حیوون یه طوماره از مواد شیمیایی مختلف فقط برا اینکه مزه گوشت بده
بازی هایی مثل رد دد تو هر دهه یکی دوبار بیشتر تولید نمیشن. قدرشونو بدونید
تو یه سایتی خوندم که نوشته بود : “سعی نکنید رد دد ۲ رو سریع تموم کنید.تا میتونید این تجربه رو طولانی تر کنید.به گشت و گذار بپردازید.شکار کنید.تو بازی تنوع لباس داشته باشید و یه لباس رو مدام نپوشید … .بازی هایی مثل رد دد ۲ فقط ده سالی یکبار شاهد هستیم”
👌👌
اسپویل رد دد ۲:
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
..
.
..
وقتی که آرتور مرد ، انگار کل بازی برام تغییر کرد و یه چیز دیگه شده بود
واقعا راجر کلارک این کار رو فوق العاده انجام داد
داداش نیاز نیست هشدار اسپویل بزنی
نویسنده خودش اسپویل کرده
“سرفه های هنگام مرگ”
شاید کسی متنو نخونه
داداش کارت درسته
فقط خواستم به اشتباه نویسنده اشاره کنم
تنها افسوسی که میخورم سر بیش از حد آسون بودن بازی هست ، کاش درجه سختی داشت
تغییر دیفیکالتی به تجربه بازی های راکستار ضربه میزنه از نظر من
چون تغییر دیفیکالتی تو بقیه بازی ها بنظر من فقط در حد عدده
دمیج انمی ها جون کاراکتر اصلی و..
ولی تغییر دیفیکالتی واقعی بنظرم وقتیه که تو یه سری دیفیکالتی ها انمی ها حرکت جدیدی بکنن
مثلا به این شکل میتونه باشه تو رد دد وقتی دیفیکالتی بالاس انمی ها اسبت رو هم بزنن یا خیلی وقتا سعی کنن خلع سلاحت کنن یا حتی تفنگ های قوی تر داشته باشن یا حتی از وسایلی مثل چاقو پرتابی و تبر استفاده کنن
این میشه تغییر دیفیکالتی درست و نسل نهمی نه که چهارتا عدد بیشتر کنی بگی بازی شد هاردکور
متاسفانه تو بازی های کمی دیده میشه که اونا هم بازی های خاصی هستن واقعا
حرفت درسته اما یه چیزو داری جا میندازی ، الان تو رد دد انمی از جلوت میاد بیرون و بجای تو به درو دیوار تیراندازی میکنه چرا؟ چون راکستار میترسه پلیر رو عصبی کنه آسون طراحی کرده و واقعا انمی نمیتونه درست بهت تیراندازی کنه الان این برای یه اثر واقع گرا مثله رد دد درسته ؟
پس ازین جهت هم میشه بهش نگاه کرد
توی رد دد خیلی جاها میشد به صورت مخفی کار پیش رفت اما به شخصه زدم تو دل انمی چرا؟ چون وقتی میدونم راحت میشه همرو تنهایی هم شکست داد چه اجباری به مخفی کاری هست؟ پس بعضی چیزا مسخره به نظر میرسه
به نظرم راکستار باید درجه سختی برای بازیش طراحی کنه
خب این برمیگرده به اینکه راکستار سبک بازی هاش جوریه که دوست داره گیمپلی رو اون طور که خودش دوست داره پیش ببری
واقعا چند درصد از مراحلی که پلیر رو آزاد گذاشته یا حتی مراحل فرعی جوریه که بشه به چند روش مختلف رفت؟ یکی مخفی کاریه یکی هم که تفنگ برداری همرو بزنی مثل هیتمن نیست که بشه انواع اقسام روش های مختلف رو تست کرد
این قضیه که راکستار اجبار میکنه تو مرحله ها هم صدق میکنه هیچ آزادی خاصی نداریم تو بازی نهایت بین روش مخفی و زدن تو دل دشمن انتخاب میکنیم که اونم باز فرقی نداره
تو جی تی ای یکم باز این قضیه کمتر بود میشد یه سری مراحل ماشین مورد علاقت رو بیاری برای مرحله یا نیرو بچینی برای سرقتت که اونا هم باز زیادی کمرنگ بودن
اینو قبول دارم مطقی بود ، کلا راکستار در این زمینه ها خیلی دستتو باز نمیذاره پس با این اوصاف در این مورد حق با شماست که در نهایت انتخاب روش دست ما نیست چون خود سازنده هم همینطور ساخته
اگر از تغییر عددی صرف نظر کنیم درجه سختی انمی ها تو جی تی ای یا رد دد میتونه اینجور باشه که تیر خطای کمتری داشته باشن! ینی از ۴ احتمال سه تاش به هدف یعنی کارکتر بخوره و بازی از این حالت تخیلی که با ده تا تیر بمیری خارج بشه، یه احتمال برخورد به سر که کارکتر اصلی بلافاصله بمیره، دو تا تیر به بدن یا سه تیر به دست و پا و بعد مرگ. این بسیار سخت و واقعگرایانه میکنه بازی رو که بنظرم خیلی بهتره و حس رقابت و شبیه انگاری یا ریسک واقعی بودن میده. کمو زیاد بودن نوار سلانتی تو هارد کور هایی مثل الدن رینگم قابل مشاهدست، اینکه کارکتر اصلی با سه یا دو ضرب بمیره ولی نوار جون انمی هات بالای ۲۵۰۰ باشه. البته اینا تک درجه هستن و قابل دستکاری نیست. لست و خدای جنگ مقایسه بهترین و حرفتون تو این دو مورد صدق میکنه. خدای جنگ با تغییر درجه سختی فقط نوار رو تغییر میده ولی لست علاوه بر تغییر نوار سرعت و واکنش ها متفاوت میشن و این خودش تبدیلش کرده به بکی از بهترین ها
تغییر درجه سختی هیچ ضربه ای نمیزنه به بازیای راکستار که هیچ بشدت بهشون نیاز داره. بنظرم این خیلی مسخره و فیلم هندی تور هست کارکتری که نه ابرقهرمانه نه شخصیت فانتزی که بیاد بالای ده تا تیر بخوره و یه دارو دسته رو هم بکشه. هم واکنش و سرعت عمل دشمنا باید بیشتر بشه و هم برابری آسیب پذیری کارکتر با سایر npc ها، درست مثل واقعیت. البته میتونه تفاوت هایی هم بزاره و از پسش بر اومده، بعضیا با ۵ تیر بمیرن بعضیا ۲ تا.
کاملا درسته
مخصوصا تو رد دد میتونست این نوع درجه سختی خیلی جذاب بشه خیلی وقتا بیش از حد آسونه رد دد
تروی بیکر هم تو لست ۲ رفت ادای این رو دربیاره زد رید رفت، اصلا انگار یه جور دیگه داشت حرف میزد
راجر کلارک خیلی آدم مهربونیه این ویدیو های ری اکتش تو یوتیوب خیلی جالب بود همشو دیدم
چند وقت پیش هم با یه یوتیوبر ایرانی لایو گذاشته بود اصلا خیلی آدم پایه ای هست
جدا از حرفه ای بودن ، خیلی آدم شریف و صادقی هست 👌🏻👌🏻
راجر خداوکیلی آدم خیلی پایه و باحالیه که حتی برای ایرانی ها هم یه ویدئو جدا درست کرده بود قدر دانی میکرد از حمایت های ایرانی ها ، تو یوتیوب هم دنبالش میکنم جدی حرف های قشنگی میزنه.
درسته کارنامه اونقدر پر نامی نداره مثل نولان نورث و تروی بیکر و اینا ولی یه نقش رو اجرا کرد ، تاریخ ساز شد
تنها بازی ای که لحظه به لحظه ش میتونه تو رو به گریه بندازه
لحضه به لحضه؟
دوتا بازی telltale بازی کن تا بفهمی گریه چیه
بازی های تل تیل رو دوست دارم ، جدیدا فصل دوم بتمن تل تیل رو تموم کردم ولی همه بازی های تل تیل مثل واکینگ دد غم انگیز نیستن
اکثرا لذت داستانشون توی همین غمناک بودنه،life is strange,until dawn,heavy rain
مثل اینه که به علی بگی عالی😂👍
واقعا آرتور با صدای گرم راجر کلارک بی نظیر لحظه به لحظه خاطره در کنار نولان نورث از بهترین ها هستش
داداش drake اخرش e داره
گیم به قدری با فضای ارامش بخشش یا ترسناکش یا ناراحت کنندش بازم به دل میشه و همین کرکتر ها (مخصوصا ارتور مورگان و جان مارسون) باعث میشن گیم انقدر خوب باشه ، که کسی تا الان ایراد بزرگی نگرفته و تا الان همه با این شاهکار حال کردن…(گریه هم کردن)
نه اینکه God of war بد باشه ولی بنظرم ولی بنظرم جایزه ی Game Awards حق این بازی بود.
ردد ۲: بهترین گیم تاریخ
آرتور مورگان و جان مارستون: بهترین کاراکتر های گیم در تاریخ
داستان: بهترین تاریخ
جزئیات و گرافیک: جزو بهترینای تاریخ یا بهترین
شخصیت پردازی: بهترین تاریخ
هنوزم کسی هست تو بهترین بودن ردد ۲ شک داشته باشه؟