دارک‌ترین انیمه‌‌های سریالی تاریخ

ارشیا امیری
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۶/۱۰

بسیاری از طرفداران انیمه از آثاری با موضوعات تاریک، خشن و سنگین لذت می‌برند، به همین دلیل در ادامه به ۱۵ تا از دارک ترین انیمه‌های سریالی تاریخ خواهیم پرداخت.

تعداد زیادی از انیمه‌های محبوب این روزها، مانند My Hero Academia و Jujutsu Kaisen، با توجه به روند داستان می‌توانند بسیار تاریک و سنگین باشند، البته به صورت کلی تعادل را رعایت می‌کنند. اما تعداد زیادی انیمه با تم‌های تاریک‌تر منتشر شده‌اند که شاید بعضی از افراد علاقه‌مند به تماشای آنها باشند.

۱۵. Talentless Nana – 2020

انیمه Talentless Nana در دنیایی جریان دارد که کودکانی با قدرت‌های فوق‌العاده، که Talents نام دارند، برای آموزش به جزیره‌ای دورافتاده فرستاده می‌شوند. اما دختر جوانی با نام نانا هیراجی از طرف دولت مامور شده است تا این کودکان را به دلایل نامعلومی به قتل برساند.

او برای کشتن این کودکان باید وانمود کند که دوست و همکلاسی آنها است، این مسئله بر روی وجدان نانا سنگینی می‌کند. موضوع دیگری که قتل‌های او را دلخراش می‌کنند، ظاهر او است، زیرا نانا به عنوان یک دختر جوان و بی‌استعداد با موهای صورتی روشن به مظنون این قتل‌ها تبدیل نمی‌شود.


 14. Speed Grapher – 2005

پس از جنگ ویران‌کننده Bubble، اختلاف طبقاتی به طور قابل توجهی افزایش داشته است. این سریال داستان عکاس سابق جنگی، یعنی شخصیت سایگا را دنبال می‌کند که پس از ملاقات با خانمی به نام کاگورا، می‌تواند هرچیزی که از آن عکس می‌گیرد را منفجر کند. بعد از آن ملاقات او تلاش می‌کند رازهای کلاب Roppongi را فاش کند.

Speed Grapher بسیار تاریک است و حتی در مواقعی بیننده را معذب می‌کند. برخلاف دیگر آثار لیست، این انیمه اکشن زیادی ندارد و برروی شخصیت‌ها متمرکز است، به همین دلیل روند کندی دارد.

۱۳. From the New World – 2008

در آینده‌ای بسیار دور، پنج نوجوان با مشکلاتی در جامعه دست و پنجه نرم می‌کنند. این پنج شخصیت با موقعیت‌هایی نگران‌کننده و واقعیت‌های زندگی رو به رو هستند، به همین دلیل تماشای ۲۵ اپیزود انیمه From the New World، ممکن است برای افراد زیادی دشوار باشد.

موضوعاتی که سریال به آنها می‌پردازد به قدری عذاب آور هستند که تماشای دوباره آن را به کاری غیرممکن تبدیل می‌کنند. کسانی که تا به امروز From the New World را تماشا نکرده‌اند نباید این انیمه را از دست بدهند، البته باید آماده موضوعات سنگین آن باشند.

۱۲. Chainsaw Man – 2022

استودیو MAPPA با انتشار انیمه Chainsaw Man در سال ۲۰۲۲ سر و صدای زیادی به راه انداخت، این انیمه مانند اکثر ساخته‌های پیشین MAPPA تم تاریک و سنگینی داشت. بیشتر اتفاقات تاریک سریال، از قدرت‌های نفرین شده گرفته تا بیرون زدن اره برقی‌ها از دستان او، حول محور شخصیت دنجی جریان دارند. همچنین قدرت‌ها و سن کم او باعث شده‌اند تا شاهد سکانس‌های اکشن بسیار خشنی در Chainsaw Man باشیم.

۱۱. Terror in Resonance – 2014

موضوعات تاریک‌تر زیادی از موضوع حملات تروریستی، به دلیل وقایع تلخ و هولناکی که در دنیای واقعی اتفاق افتاده‌اند، وجود ندارند. به همین دلیل Terror in Resonance با داستانی که از یک حمله تروریستی در توکیو آغاز می‌شود، انیمه تاریکی است.

Terror in Resonance نه تنها به خاطر اینکه یکی دیگر از آثار استودیو MAPPA است، بلکه به خاطر پرداخت به یک حمله تروریستی و عواقب آن، یکی از خوش‌ساخت‌ترین انیمه‌های دو دهه اخیر به شمار می‌رود.

۱۰. Elfen Lied – 2004

چه چیزی از یک قاتل زنجیره‌ای با اختلال چند شخصیتی ترسناک‌تر است؟ قاتلی که یک Diclonii، موجوداتی جهش‌یافته با شاخ و بازوهایی قدرتمند، نیز محسوب می‌شود. البته این قاتل سریالی با نام لوسی، بی‌‌دلیل به کشتن مردم مشغول نیست و سعی دارد انتقام طرد شدن توسط مردم را بگیرد.

تماشای Elfen Lied به خاطر سکانس‌‌های پر از خشونت برای همه راحت نخواهد بود. البته یکی از نکات مثبت این انیمه نوع نمایش خشونت است، زیرا هیچ سکانس خشن بی‌‌هدفی در سریال وجود ندارد و همه آنها برای جلو بردن داستان لازم هستند.

۹. Psycho-Pass – 2012

در قرن بیست و دوم، جهان سیستم Sibyl را به اجرا درآورده است، سیستمی که در آن با بررسی وضعیت‌‌های ذهنی و روانی هر فرد، احتمال انجام فعالیت‌‌های مجرمانه او تخمین زده می‌‌شود. داستان انیمه حول محور دختر جوانی با نام آکانه سونموری جریان دارد، که سعی دارد با کمک نیروهای Enforcer، که خود آنها نیز جنایتکار هستند، مطمئن شود تا از سیستم Sibyl برای ایجاد جامعه‌‌ای بهتر به شیوه‌‌ای عادلانه استفاده می‌‌شود. عدالت و آزادی‌‌های فردی درحال حاضر بیشتر از همیشه مورد بحث هستند و این موضوع Psycho-Pass را حتی تاریک‌‌تر از قبل می‌‌کند.

۸. Now and Then, Here and There – 1999

بعد از اینکه شوو ماتسوتانی جوان، حمله افرادی به لالا رو، دختری با موهای آبی رنگ، را به خاطر گردنبند او مشاهده کرد، تصمیم گرفت تا از او محافظت کند. این تصمیم، او را به بیابانی عجیب فرستاد تا با چالش‌‌ها و شرایط دشواری دست و پنجه نرم کند.

تماشای موقعیت‌‌هایی که شوو باید آنها را تحمل کند تا آسیبی به لالا رو وارد نشود، بسیار طاقت‌‌فرسا هستند و این موقعیت‌‌ها باعث ایجاد فضایی تاریک و سنگین شده‌‌‌اند.

۷. Made in Abyss – 2017

به دنیای Abyss خوش آمدید، حفره‌‌ای غول پیکر که در اعماق زمین قرار گرفته است. بسیاری، مانند مادر شخصیت ریکو، به دنبال کشف این دنیا هستند اما اکثر آنها ناپدید می‌‌‌شوند. ریکو و دوست ربات او با نام رگ، به اعماق Abyss می‌‌روند و به رازهای وحشتناک این مکان پی می‌‎‌برند.

نکته‌‌ای که Made in Abyss را به انیمه جالبی تبدیل می‌‌کند، تضاد سبک هنری زیبا با خشونت وحشیانه آن است. اولین سکانس خشونت‌آمیز این انیمه برای بسیاری از تماشاگران غافل‌گیر کننده و حتی آزار دهنده خواهد بود.

۶. Paranoia Agent – 2004

کارآگاهان کیچی ایکاری و میتسوهیرو مانیوا تحقیقات خود درباره حملات Shounen Bat، ضاربی که با  چوب بیس‌‌بال طلایی خود در شهر توکیو به مردم حمله می‌‌کند، را آغاز کرده‌‌اند. تنها سرنخی که ایکاری و مانیوا از ضارب دارند این است که او شبیه به یک دانش آموز دبیرستانی توصیف شده است، اما درحالی که آنها تحقیقات خود را ادامه می‌‌دهند همه‌‌چیز پیچیده‌‌تر و ترسناک‌‌تر می‌‌شود.

ساتوشی کن با انیمه Paranoia Agent، موفق به خلق اثری آزاردهنده، بی‌‌پرده و پیچیده شده است و نشان می‌‌دهد که هرکسی می‌‌تواند کنترل خود را از دست بدهد و دست به اقدامات وحشتناکی بزند.

۵. Monster – 2004

زمانی که یک جراح مغز و اعصاب به کنزو تنما بین نجات پسربچه‌‌ای جوان و شهردار، نجات پسربچه را انتخاب می‌‌کند معتقد است که تصمیم درستی گرفته است. شهردار در نهایت زنده نمی‌‌ماند، اما سال‌‌ها بعد آن پسربچه به عنوان یک قاتل سریال به زندگی او بازمی‌‌گردد، تنما که خود را مسئول این اتفاق می‌‌داند سعی می‌‌کند جلوی او را بگیرد.

انیمه Monster یک سفر ذهنی در مورد عواقب انتخاب‌‌ها، بیماری‌‌های روانی و حتی زیر سوال بردن ارزش برخی از انسان‌‌ها است، که در طول ۷۵ اپیزود خود شما را به فکر فرو می‌‌برد. البته برای لذت بردن از Monster باید با روند کند و سرعت پایین پیشرفت داستان در برخی از اپیزودها کنار بیایید.

۴. Texhnolyze – 2003

انیمه Texhnolyze روایت‌‌گر داستان مبارزی با نام ایچیس در شهری زیرزمینی با نام Lux است، که کنترل آن را دار و دسته‌‌های جنایتکار برعهده دارند. او یک دست و پای خود را از دست داده و آنها را  پیوند‌های Texhnolyze جایگزین کرده است. زمانی که صلح شکننده این گروه‌‌های جنایتکار به هم می‌‌خورد و شهر وارد آشوب می‌‌شود، ایچیس خود را درگیر بزرگ‌‌ترین بحران زندگی‌اش می‌‌بیند.

Texhnolyze شاید به دلیل روند کند داستان و نوع روایت آن برای تمام طرفداران این مدیوم خوش‌‌آیند نباشد، اما اگر برای به اتمام رساندن آن حوصله به خرج دهید با ماجراجویی بی‌‌نظیر همراه خواهید بود.

۳. Berserk – 1997

درحالی که سکانس‌‌های خشن زیادی در Berserk وجود دارند، آنها تنها دلیل تاریک بودن این انیمه نیستند. داستان حول محور شمشیرزنی ماهر با نام گاتس جریان دارد که سعی می‌‌کند از پس چالش‌‌های زندگی و شیاطین درون خود بربیایید.

تاریکی اصلی Berserk در داستان آن است، مخصوصا در پیش‌‌زمینه شخصیت گاتس، که چالش‌‌های بزرگی را پشت سر گذاشته است. پیشینه شخصیت اصلی تا به امروز از خاطره طرفداران پاک نشده است و آنها را با احساس غم و افسردگی همراه می‌‌کند، اما همچنان سازندگان Berserk برروی این موضوع تاکید دارند که هیچ شخصیت خوب واقعی در داستان وجود ندارد و اکثر تصمیمات قهرمانان و شرورها به طرزی باورنکردنی خاکستری هستند.

۲. Devilman Crybaby – 2018

آکیرا فودو به Devilman تبدیل شده است و حالا وظیفه او و دوستش، ریو آسوکا، است که از بشریت در برابر نژادی شرور از شیاطین محافظت کنند.

مانند دیگر آثار فرنچایز Devilman این سریال نیز پیام‌‌هایی ضد جنگ دارد، اما این پیام‌‌ها تنها دلیل تاریک بودن Devilman Crybaby نیست. یکی از مهم‌‌ترین دلایل تاریک بودن این اثر، پرداختن به موضوع نفرت و نتایج آن با سکانس‌‌هایی غم‌‌انگیز و آزاردهنده است. ماساکی یوآسا، کارگردان Devilman Crybaby، در این اثر با تصاویری واقع‌‌گرایانه موفق شده است یکی از تاریک‌‌ترین انیمه‌‌های تاریخ را خلق کند.

۱.Neon Genesis Evangelion – 1995

بااینکه در Neon Genesis Evangelion خبری از قتل عام دانش آموزان بی‌‌گناه نیست، این انیمه با ماهیت افسرده‌کننده‌‌ای که دارد، به یکی از تاریک‌‌ترین انیمه‌‌های تاریخ تبدیل شده است. Neon Genesis Evangelion روایت‌‌‌گر داستان شینجی ایکاری چهارده ساله است که پدر او، پدری که تنها یازده سال داشت او را ترک کرد، ایکاری را مجبور کرده تا به واحد ربات‌‌های عظیم‌الجثه‌ ۰-۱ بپیوندد.

Neon Genesis Evangelion اثری است که حتی پس از به اتمام رساندنش نیز آن را فراموش نخواهید کرد، مخصوصا برای کسانی که در گذشته با افسردگی دست و پنجه نرم کرده‌‌اند یا در حال حاضر با آن درگیر هستند. این سریال در اکثر مواقع باعث می‌‌شود تا بینندگان درباره خود و نحوه برخوردشان با چالش‌‌های روانی بیشتر فکر کنند و اهمیت بیشتری برای آنها قائل شوند.

منبع: کولایدر

REZAGAMERDota2FriskNimaHELLO.BROTHERSهیتلرv-alkalineCambyses The ThirdJohnny joestarnima

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید