بسیاری از بازیهای جهان باز جدید از Ghost of Tsushima به عنوان مرجع استفاده میکنند
بازی Ghost of Tsushima به دلیل طراحی جهان باز خود، به عنوانی مهم و تأثیرگذار برای دیگر سازندگان در ژانر جهان باز تبدیل شده است.
Ghost of Tsushima بزرگترین ساخته استودیوی ساکر پانچ (Sucker Punch) به شمار میرود که در سال ۲۰۲۰ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد. با گذشت ۴ سال از انتشار آن، این اثر همچنان یکی از تأثیرگذارترین بازیها در صنعت بازی است که دیگر توسعهدهندگان را ترغیب میکند تا با تأثیرپذیری از آن برای طراحی جهانهای غوطهورکننده و باشکوهتر تلاش کنند.
این اثر اکشن ماجراجویی علیرغم داشتن بودجه ۶۰ میلیون دلاری، به دلیل گیمپلی و طراحی جهان باز خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. دقیقاً به همین علت به نظر میرسد که اثر مذکور به یک الگو و مرجع برای طراحی مدرن جهان باز عناوین جدید تبدیل شده است.
سازندگان Star Wars Outlaws اخیراً اعلام کردهاند که در توسعه این بازی از Ghost of Tsushima الهام گرفتهاند. آنها داستان، شخصیتها و جهان آن را برای یک اثر اکشن سامورایی بسیار خوب قلمداد میکنند.
یوبیسافت (Ubisoft) همچنین در ساخت Assassin’s Creed Mirage نیز به طریقی متفاوت از Ghost of Tsushima الهام گرفت. سازندگان تایید کردهاند همانطور که ساکر پانچ در ساخته خود از زبان ژاپنی استفاده کرد، آنها در بازی خود از زبان عربی استفاده کردند.
علاوه بر این، توسعهدهندگان Rise of the Ronin در استودیوی تیم نینجا (Team Ninja) پیشتر اعلام کردند که Ghost of Tsushima یک مرجع در ساخت بازی آنها بود. آنها از سطح تحقیقات ساکر پانچ پیرامون محیط و فرهنگ ژاپن ابراز شگفتی کردند.
اسکوئر انیکس (Square Enix) نیز در ساخت Final Fantasy 7 Rebirth از Ghost of Tsushima الهام گرفت. با وجود اینکه ساکر پانچ یک استودیوی ژاپنی نیست، اما بیشترین تحسین را از سوی مخاطبان ژاپنی دریافت کرده است.
در مجموع، به نظر میرسد که توسعهدهندگان عناوین جهان باز برای ارائه بهترین کار ممکن به ساخته ساکر پانچ نیم نگاهی دارند. در حالی که یوبیسافت اغلب به عنوان بزرگترین منبع الهام در گذشته مورد توجه قرار میگرفت، این تیم اکنون از Ghost of Tsushima به عنوان مرجع استفاده میکند.
گفته میشود بازی بعدی Ghost of Tsushima در سال آینده منتشر خواهد شد. با توجه موفقیت نسخه اول، باید منتظر ماند و دید که سازندگان چگونه میتوانند المانهای آن را در نسخه جدید ارتقا دهند.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
دارن یاد میگیرن
منی ک تو یک ماه یکبار گیم رو تمام کردم 🗿💪
دهن سرویس خیلی اعتیاد اورندس
با اینکه خود Ghost of Tsushima ی سری اشکالات داشت ولی هنوز گیمی با موضوعیت سامورایی نیست که از لحاظ کیفیت و کمیت درحد این بازی باشه. امیدوارم نسخه دوم با کلی بهبود و پیشرفت نسبت به نسخه اول هرچه زودتر معرفی بشه.
طرفداران که معتقد هستن اساسینز کرید شدوز بهتر از گوست اف سوشیماست با وجود اینکه خود یوبیسافت هم گفته ازش الهام گرفتیم😂
نمونش رو همین جا داریم.یکی بود میگفت اساسینز کرید هر نسخه اش صد ساعت گیمپلی داره با وجود اینکه بعضی مراحل فرعیش تکرارین بازم از گوست اف سوشیمای پونزده ساعته بهتره😂🤦این کامنت خدا بود
اون یارو چند قطبیه رو میگی ؟🤣🤣🤚
نمیدونم کی بود ولی خلاصه همچین حرفی رو زد
تو همون پست بگردی پیداش میکنی
هیچوقت با این بازی نتونستم ارتباط بگیرم، به عقیده ی من بازیهای سامورایی باید فانتزی و تخیلی باشن، ولی اینکه تونسته تاثیرگذار باشه خودش خیلی جای تشویق داره
من تاریخ ژاپن رو به سبک فرام سافتور دوست دارم، اساطیری و افسانه ای، نه به سبک فیلم های هالیوودی
حق هم دارن. گوست آف سوشیما از هر لحاظی خوبه🗿
وای به حال صنعت گیمی که بخواد مرجع بازی های جهان بازش گوست اف سوشیما باشه با اون مپ کویرش
اولو هستم ولی دوم تو کتم نمیره
کویر😂
مطمئن شدم اصن پلی ندادی
وای به حال اونی که به مپ گوست آف سوشیما میگه کویر. واقعا وای به حال کسی که از تو یوتیوب دیده و نظر میده. آخه پسر خوب گوست آف سوشیما مپش خالیه؟ وقتی که با اون گرافیک بصری عالی تو محیط میچرخی و انمی هارو لت پار میکنی خودش بهترین حسو داره.
شما هنوز نمی دونید مپ با محیط فرق داره اونی که شما میگی خوبه گرافیک هنریه مپ رو با خیلی از بازی های دیگه مقایسه کنی می فهمی که کویره
آره استارفیلد خوبه. خدایی روت میشه از این بازی بد و بیراه بگی؟
اشتباهم این بود که دارم با تو بحث می کنم من کجا گفتم استارفیلد خوبه تویک کامنت من که بر این اساس باشه رو بیار بعد باهم بحث رو ادامه می دیم.
فقط مرد نیستی نیاری
ببین آقای فن بوی، طعنه میدونی چیه؟
من مشکلم اینه که شما داری از گیمی که همه داره تحسینش میکنن بعد از چند سال شما داری ازش بد و بیراه میگی.
مپ بیابون به اساسین اوریجینز میگن نه این گیم.اشتباه منم اینه که دارم با یک فن بوی صحبت میکنم.
اسم:😄👍
کامنت:💀🤧
داداش واقعا اگه میخوای بیا خونم یکساعت گوست اف سوشیما بازی کن شاید نظرت عوض شد
شما هنوز نمی دونید مپ با محیط فرق داره اونی که شما میگی خوبه گرافیک هنریه مپ رو با خیلی از بازی های دیگه مقایسه کنی می فهمی که کویره
من پی سی پلیرم و اتفاقا بهینه بازی هم خوبه روی pc چیزی نیست که خیلیا بازیش نکرده باشن
الان مشکل مپ گوست رو توضیح بده
این بازی بدون شک مثل رد دد در خاطرات هر گیمر که پلی داده برای همیشه ماندگار خواهد بود و طراحی هنری بازی و سیمولیت بودن حرکات شخصیت ها در نبرد مخصوصا مبارزات رو در رو همون دوئل واقعا شگفت انگیز هستن به شدت منتظر نسخه بعدی هستم و یکی از مورد انتظار ترین انحصاری های سونی هستش
میدونستی Toshihiro Nagoshi کارگردان بازی های یاکوزا ، گفته : “ساکرپانچ از ما ژاپنی ها هم بهتر بازی مربوط به فرهنگ مارو ساخت”؟
آره به خدا ژاپنی ها هنوز تو کف بازی موندن
بدون شک در ژانر خودش ، جزو بهترین بازی هاییه که بازی کردم
حتی وقتی اسم این بازی میاد، مو به تنم سیخ میشه
واقعا یکی از به یاد ماندنی ترین گیم هایی بود که تجربه کردم
بعد ی گروهی میگن چرا ب متای ۸۰ خودتون میگید عالی
اما متا ۸۰ ما میشه زباله
خودتون قضاوت کنید
تاحالا کدوم شرکت یا استودیو اومده بگه استارفیلد بعنوان مرجع میخاییم در نظر بگیریم
ببین بحث نکن.گوست آو سوشیما زبالس.اعتراض نداریم
اونایی ک نفهمیدن منظور این بنده خدا چیه 😐
سوال کنکوری بود😂
🤣😂😂😂اشتباهی ونگرفتن بعضی دوستان دیس خوردی
خود گوست مرجعش بههنگام ساخته شدن اپن ورلد های یوبیسافت بوده و سبکش جهان باز بازیش یوبیسافتی هست
خدا شفا بده. آخه کی انقدر ا.. ق که مرجعش یوبی سافت که چند ساله ی اساسین درست نداده باشه!!!؟؟
منبع:
سبیلمو میزارم سر این حرفم ولی باور کنید حقیقتو گفتم
البته ghost of tsushima director’s cut نمره ۸۷ گرفته که خیلی عالی به حساب میاد ولی هلبلید ۸۰ گرفته یعنی ۷ نمره اختلاف که زیاده ولی واقعا به نظرم اختلافشون بیشتر از ۷ نمره است ، البته واقعا از حق نگذریم بازی یه سری نقص ها داشت مثل سیستم مخفی کاری و یا شاید تنوع نسبتا کم انمی ها که قطعا و بدون شک توی نسخه دوم این مشکلات بر طرف میشه و به متا ۹۰ میرسه
اصل کار نمره ای هست که زمان عرضه داده میشه اینکه آپدیت بدی و دی ال سی بدی دوباره بررسی بشه درست نیست ,
این نسخه هم سونی به منتقد ها داده که اینها اومدن دوباره بررسی کنند ,
خود اساسین کرید هر نسخه که میاد چهارتا dlc براش میاد ,
هل بلید ۲ بازی AA هست بیشتر تمرکز روی سینمایی بودن داشته و خیلی نو آوری های از نظر صدا گزاری و موشن کچپشن و بصری داشته که جوایز زیادی رو درو میکنه ,
“جوایز زیادی رو درو میکنه” 🤣🤣
تو یه بازی تاریخی واقعگرایانه انتظار تنوع دشمن دارید
ادای احترام به سازنده این اثر و سونی
لیاقت یه احترام خیلی بزرگ رو دارن🙏🙏