نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا
نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا
نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا
نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا
نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا
نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا

نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes

امیرسالار کریمی
۱۰:۰۰ ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا

فرنچایز سیاره میمون‌ها یکی از بهترین و منحصر به فردترین آثار چندین سال اخیر سینماست که همواره چه در گیشه و چه در نظر مخاطبین موفق بوده است.

حال بعد از چندین سال انتظار، نسخه جدید این فرنچایز با عنوان Kingdom of the Planet of the Apes روانه سینما شده که توانسته با فروش بیش از ۴۰۰ میلیون دلار، جزو ده فیلم پُر فروش امسال باشد. اما برخلاف سه سری قبل، سری جدید سیاه میمون از کیفیت داستانی مناسبی برخوردار نبوده و به نظر من در حد انتظار ظاهر نشده است.

نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا

داستان فیلم Kingdom of the Planet of the Apes سیصد سال بعد از رویدادهای فیلم جنگ برای سیاره میمون‌ها و فرمانروایی سزار، رخ می‌دهد و در آن یک شامپانزه جوان به اسم نوا همراه با یک انسان به نام می سفری پر ماجرا را آغاز می‌کنند تا با پی بردن به اتفاقات گذشته، تصمیماتی بگیرند که ممکن است آینده میمون‌ها و انسان‌ها را تغییر دهد.

در همین خلاصه داستان می‌شود فهمید که Kingdom of the Planet of the Apes از محوریت فرنچایز سیاره میمون فاصله بسیاری گرفته و به قول خودمان داستان را به بی‌راهه کشیده است. یعنی در نظر من مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل Kingdom of the Planet of the Apes به فیلمنامه و نبود قصه برمی‌گردد. داستان این فیلم بسیار کلیشه‌ای و نامربوط به محوریت اصلی فرنچایز است که چندین کاراکتر بسیار بی‌هویت آن را پیش می‌برند.

بگذارید داستان را از همان ابتدایش پیش ببریم. قهرمان داستان ما “نوآ” درحال پیدا کردن تخم عقاب است. حداقل نیم ساعت اول کشمکش قهرمان با این مسئله است. اما آیا در این نیم ساعت خبری از سرگرمی و مهمتر از آن خبری از پیشبرد داستان است؟ عقاب به چنان مسئله مهمی تبدل می‌شود که حدود ۴۵ دقیقه از وقت مخاطب را گرفته و درنهایت به یک قصه مازاد و فرعی تبدیل می‌شود. اما بعد از ۴۵ دقیقهِ حوصله سر بر، نقطه عطف اول داستان از راه می‌رسد. میمون‌های متخاصم از راه رسیده و قبیله نوآ را با خاک یکسان می‌کنند. حال نوآ وظیفه خود می‌داند که به سراغ متخاصمان رفته و دوستان و آشنایانش را از بند اسارات رهایی بخشد. در این ۴۵ دقیقه ابتدایی که عملا خبری از داستان نیست، متوجه بهترین نقطه قوت فیلم می‌شویم. پرده سبز Kingdom of the Planet of the Apes فوق‌العاده است. متخصصین و مخصوصا کارگردان با چنان دقتی روی جزئیات کامپیوتری کار کرده‌اند که فضا را از بُعد طبیعت می‌شود فهمید و حتی درک کرد.

به هر حال داستان ادامه یافته و قهرمان ما با شخصیتی دانا که از پیروان سزار است، آشنا می‌شود. این میمون دانا بسیار تیپیکال و فاقد بُعد است. به زور وارد داستان شده و عملا مهم نیست. یعنی اگر او در داستان ما حضوری نداشت، فیلم همان مسیر طبیعی خود را طی می‌کرد. جالب‌تر از اینکه فیلم با زحمت فراوانی سعی در قهرمان‌سازی از این میمون دانا به هنگام مرگ دارد. وقتی که این شخصیت از انسجام و بُعد برخوردار نیست، قطعا مرگ او نیز نه اینکه قهرمانانه نیست بلکه اصلا حسی را درگیر نمی‌کند. اما فیلم دقیقا برعکس این‌ها را انجام داده و به زور سعی می‌کند شخصیت میمون دانا را قهرمانانه حذف کرده و ردپای آن را در ذهن نوآ حک کند.

نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا

سومین شخصیت مهم داستان Kingdom of the Planet of the Apes دختری جوان به نام می (با بازی فریا آلن) است. برای واکاوی شخصیت می، باید وضعیت انسان را در فیلم Kingdom of the Planet of the Apes بررسی کنیم. در این فیلم انسان‌ها به دو بخش تقسیم شده‌اند. یکی انسان‌های مدرن که در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند و بسیار امروزی هستند. انسان‌های دوم نیز در اصل انسان‌های اولیه هستند! در رابطه با هر دو این موارد مشکل این است که ما در مقام مخاطب هیچکدام را نمی‌شناسیم. نه می‌دانیم چه بلایی سر انسان‌های مدرن آمده و نه می‌دانیم که اصلا این انسان‌های اولیه که هستند! اصلا وجود انسان‌های اولیه در فیلم Kingdom of the Planet of the Apes بسیار دور از ذهن و نامربوط به نظر می‌رسد. این اتفاق نه علمی است و نه حتی داستانی مرتبط با داستان دنیای سیاره میمون. چگونه ممکن است که انسان‌ها دوباره مسیر تکامل را طی کرده و هم ردیف با گورخر باشند؟ به نظر من این مورد به راستی اضافه بوده و به فیلم Kingdom of the Planet of the Apes ضربه جبران‌ناپذیری را وارد کرده است.

شخصیت می نیز مربوط به انسان‌های مدرن است که با ماموریتی مهم به میان میمون‌ها نفوذ کرده تا جلوی پیشرفت آن‌ها را بگیرند. اما مشکل در روایت از جایی پدید می‌آید که می به عنوان یکی از  شخصیت‌های اصلی، تا آخر داستان برای مخاطب کاراکتری گنگ و نامعلوم است. در یک روایت درست و سینمایی باید شخصیت می از همان ابتدا مخاطب را ترغیب می‌کرد که همراه او شده و با وی همذات‌پنداری کند نه اینکه در ۱۰ دقیقه آخر که کل پیام و هدف فیلم هم همین ۱۰ دقیقه آخر است، بیاید و مسئله‌اش را مطرح کرده و فیلم را تمام کند.

نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا

وقتی که فیلم تمام فروش و بازدید و تشویق و غیره را از سری‌های قبلی خود وام گرفته است، باید و باید داستانِ سری قبل در قسمت‌های جدید نیز بازتاب داشته باشد. اما در فیلم Kingdom of the Planet of the Apes ما به جز ردپای سزار با هیچ چیزی از دنیای قبل طرف نیستیم. فیلم با یک پرش داستانی سیصد ساله ما را بسیار دور برده اما نتوانسته این سیصد سال را در فرم نیز اجرایی کند. در این سیصد سال انسان‌ها چه می‌کردند؟ در این سیصد سال چرا میمون‌ها برخلاف ظاهرشان نتوانسته‌اند در اندازه سیصد سال پیشرفت کنند؟ تنها یک چیز خوب در سیصد سال فاصله وجود دارد و آن ردپای سزار است. البته که این ردپا نیز تمام و کمال به مرحله اجرا نرسیده و ناکام مانده است. اما به نظر من تقدس‌گرایی شخصیت سزار که بیس اصلی فرنچایز است، توانسته تا حدودی حداقل در پیرامون داستان تاثیر مثبتی بگذارد.

از طرفی طبیعی است که قسمت‌های جدید یک فرنچایز را با قسمت‌های قدیمی آن مقایسه کنیم. در مقایسه Kingdom of the Planet of the Apes با سه قسمت قبلی قطعا به این نتیجه خواهیم رسید که در بحث پرده سبز این قسمت بسیار پیشرفت کرده اما در بحث داستان، فیلمنامه، کاراکتر و اجرا عقب‌گرد بزرگی را تجربه کرده است. به نظر من سه قسمت ابتدایی سیاره میمون بسیار بهتر از قسمت جدید آن است.

نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا

فکر میکنم بحث‌های اصلی را عنوان کردیم. می‌ماند آخرین بحث جدی Kingdom of the Planet of the Apes و آن هم اکشن فیلم است. به نظر من اکشن فیلم پادشاهی سیاره میمون‌ها در حد سرگرمی ساده است و اصلا هیجان خلق نمی‌کند. یعنی در تعقیب و گریزها کاملا مشخص است که کاراکترهای ما آسیبی نخواهند دید. و حتی نبردهای سرنوشت‌سازی هم وجود ندارد و همگی در حد ارضای میل مخاطب باقی مانده است که آن هم در مقایسه با سه قسمت قبل آنچنان که باید و شاید خوب نیست. این را هم عنوان کنم که به نظر من دلیل شکست در اکشن Kingdom of the Planet of the Apes این است که این‌بار میمون‌های فیلم، بسیار انسانی هستند و اصلا هویت میمونی ندارند. این درحالی است که در قسمت نخست این فرنچایز ما با تفکیک میمون و انسان، هم اکشن خوبی داشتیم و هم کاراکترهای حماسی منحصر به فردی. در این قسمت شخصیت‌های منفی در حد همان تیپ باقی مانده و اصلا موفق نمی‌شوند ردپای سزار را پُر کنند.

نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا

در پایان چنین می‌شود گفت که فیلم Kingdom of the Planet of the Apes اثر متوسط سرگرم‌کننده‌ای است که حداقل یک ساعت آن اضافه است. فیلم در مقایسه با سه قسمت قبلی خود ضعف‌های شدیدی دارد و مهم‌ترین آن‌ها عدم فیلمنامه، داستان و کاراکترهای خوب است. Kingdom of the Planet of the Apes صرفا از یک کانسپت تغذیه کرده که در مرحله اجرا موفق به پُر کردن حفره‌های داستانی آن نشده است. Kingdom of the Planet of the Apes حتی در بحث پایبند بودن به سری‌های قبل نیز عملکرد ضعیفی داشته و تنها ردپای سزار است که توانسته آن را قابل قبول کند.

DARKSIRENNostalgic PlayerGozarmovaqatAhmad_bkپروفسور بی سوادBADMANAlan Wakeesmaaiel_63nimaامیرحسین رهنوردFidoویچ کینگ انگمارهادیشرلوک_Alex_Mahdi Sam

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا
نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا
نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا
نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا
نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا
نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • شرلوک گفت:

    با نقدتون موافق نیستم, درسته که این فیلم نسبت به قسمتای قبلی ریتم کند تری داشت ولی من که از کل فیلم لذت بردم و بنظرم هیچ جای فیلم اضافی نبود, راجعبه انسانی بودن بیش از حد میمون ها هم باید بگم اتفاقات این فیلم چند نسل بعد از اتفاقات فیلم قبلی رخ میده و طبیعیه که میمون ها در طول این مدت بیشتر تکامل پیدا کنند.

    Nostalgic PlayerAhmad_bkپروفسور بی سوادداچ ᴅᴜᴛᴄʜBADMANبهنامesmaaiel_63هادی
  • هادی گفت:

    من خودم به شخصه نسخه های سه گانهش رو دیدم و یکی از دیگری بهتر بود،،،ولی Kingdom of the Planet of the Apes بخوام با نسخه های دقبلی مقایسه کنم هیچ حرفی برای گفتن نداشت و برام عجیبه که چطور در سایت imdb امتیاز ۷ کاربران بهش دادن، این فیلم خودشو بکشه امتیاز ۶ باز براش زیادیه،بدترین قسمت و چرت ترین قسمتش همین عقابها بودن یه چیز مسخره اضافش کردن که واقعا حوصله سر بر بود و اکشن ضعیف بود و دشمنان ضعیف که راحت زنه کارشو میکنه و میره و دروغی به سزار چسبودن اینکه میمون دانا گفت سزار دوست داشت انسان ها با میمونها باشن(بر عکس دلش از ادمها پر بود و میخواست جدا باشن و کاری با هم نداشته باشن) و هر جور فکر میکنم در مقایه با نسخه های قبلی هیچ حرفی برای گفتن نداره

    esmaaiel_63Ahmad_bkپروفسور بی سواد𝗣𝗢𝗣𝗘𝗬𝗘💚𝙑𝙀𝙂𝘼𝙉داچ ᴅᴜᴛᴄʜBADMAN
    • esmaaiel_63 گفت:

      بخش عقابها یکی از بخش های مهم فیلم بود و داشت به این نکته اشاره میکرد که میمونها در سیر پیشرفتشون مثل انسانها درحال رام کردن سایر حیوانات و استفاده ازشون برای رسیدن به مقاصدشون جهت زندگی بهتر و راحت تر هستن. میمونها میتونستن از عقابهاشون برای شکار (فیلم نشون داد که عقابها براشون ماهی میگیرن) و بعنوان سلاح (آخره فیلم نوآ با کمک عقابها در مبارزه مقابله رهبر میمونها «پروکسیموس» پیروز میشه) استفاده کنن.

      Ahmad_bkسهامدار HMD🫠پروفسور بی سوادهادیداچ ᴅᴜᴛᴄʜOld blacksmith
  • منتقد گرامی
    شما اگر واقعا سه فیلم قبلی رو با دقت می‌دیدین ، الان روی موج حرفای پوچ دیگران سوار نمیشدین که بگین چرا انسن‌ها اینجوری نشون داده شدن. آخر قسمت قبل جهش ویروس نشون داده شد که قدرت تکلم از انسان یواش یواش داشت گرفته میشد. الان ۳۰۰ سال گذشته و جهش ویروس به اوج خودش رسیده. بهترین تصویر رو نشون دادن و بهترین داستان رو.

    Ahmad_bkداچ ᴅᴜᴛᴄʜپروفسور بی سوادBADMANشرلوکesmaaiel_63هادیGun head(BLIZZARD fan)
  • آقای حداقل به انتخاب خودتون یه فیلمی نقد کنید که به نظرتون فیلم خوبیه تا حداقل بفهمیم از نظر شما فیلم خوبی هم وجود داره یا نه

    Ahmad_bkپروفسور بی سوادesmaaiel_63داچ ᴅᴜᴛᴄʜOld blacksmith
  • esmaaiel_63 گفت:

    واقعاً انتظار نداشتی که بعداز ۳۰۰ سال میمونها درحد انسانهای فعلی و ساخت هواپیما، اتومبیل، فضاپیما و… پیشرفت کنن. یا حتی اندازه انسانهای ۱۰۰۰ سال قبل.
    در طول تاریخ انسان خردمند (هومو ساپینس) که به ۲۵۰ هزار سال قبل میرسه، بیشترین پیشرفت انسان در همین ۲۰۰-۳۰۰ سال اخیر بوده و قبل از اون روند پیشرفت بشریت خیلی خیلی کُند بوده. حالا شما توقع داری که فقط طّی ۳۰۰ سال میمونها پیشرفتی اندازه ۲۵۰ هزار سال ما انسانها داشته باشن؟! در این فرنچایز، همینکه میمونها از حیواناتی ناخودآگاه که بصورت گلّه ایی زندگی میکردن، طّی ۳۰۰ سال تونستن به موجوداتی خودآگاهی که بصورت قبیله ایی زندگی میکنن، از ابزارهای ساده استفاده میکنن و باقی حیوانات رو رام میکنن تبدیل بشن خودش پیشرفت بزرگی براشون محسوب میشه.

    همین گنگ و نامعلوم بودنه شخصیت “می” بود که جذابش میکرد. اگه از همون اول مشخص بود که دقیقاً کیه و هدفش چیه تموم غافلگیری آخره فیلم از بین میرفت.
    ضمن اینکه هدف اصلی “می” فقط دست یابی به اون قطعه مورد نیاز برای راه اندازی فرستنده ها و ارسال پیام به فضا (احتمالاً برای انسانهایی که صدها سال قبل به فضا فرار کردن) بود. جلوگیری از دست یابی رهبر میمونها «پروکسیموس» به محتوای داخل پناهگاه (تسلیحات) فقط یه هدف آنی و اتفاقی بود نه هدف اصلیش.

    “اصلا وجود انسان‌های اولیه در فیلم Kingdom of the Planet of the Apes بسیار دور از ذهن و نامربوط به نظر می‌رسد. این اتفاق نه علمی است و نه حتی داستانی مرتبط با داستان دنیای سیاره میمون”
    چرا “دور از ذهن، نامربوط، غیرعلمی و نامرتبط با داستان” هست؟ شما یا فیلمهای قبلی رو ندیدی و یا کاملاً فراموششون کردی.
    در فیلم قبلی (War for the Planet of the Apes 2017) معلوم شده ویروس ALZ-113 که در فیلم اول باعث هوشمندی میمونها شده و در فیلم دوم باعث مرگ بیشتره انسانها شده با یه جهش به آنفولانزایی به اسم Simian تبدیل شده که ۹۹% جمعیتی انسانها رو از بین برده و عده ایی که جون سالم بدر بردن قدرت تکلم خودشون رو از دست دادن. سرهنگ فاش می کند که ویروس آنفولانزای سیمیان باعث میشه انسان های آلوده از نظر ذهنی به حیوانات بدوی تبدیل شوند. این نکات ابتدای فیلم بصورت نوشته توضیح داده میشن تا حتی اونائیکه فراموش کردن یادشون بیاد (ولی ظاهراً جناب منعقد ندیدن) پس وجود “انسهای اولیه” در این فیلم کاملاً مربوط، نزدیک به ذهن، علمی و مرتبط به روند داستان این فرنچایز هست.

    حمله میمون‌های متخاصم به قبیله نوآ بعداز ۲۵ دقیقه از شروع فیلم اتفاق میوفته نه ۴۵ دقیقه. نمیدونم منعقد گرامی این ۲۰ دقیقه اضافی رو از کجاش آورده :))))

    Kingdom of the Planet of the Apes فیلم خوبی بود (امتیاز ۶ از ۱۰) ولی قطعاً از سه فیلم قبلی ضعیف تر بود.

    Gun head(BLIZZARD fan)پروفسور بی سوادهادیاکشن بازداچ ᴅᴜᴛᴄʜBADMANOld blacksmith
  • 🟢 زنده باد امیرسالار کریمی، نقد عالی و بجا بود.
    ✅ تک به تک خط‌ها واقعیت و توصیف این اثر داغون است.
    🔷 سپاس یرای نقد ارزشمند شما🙏🏻💚

    Gun head(BLIZZARD fan)پروفسور بی سوادGozarmovaqatامیرسالار کریمیاکشن بازداچ ᴅᴜᴛᴄʜFinal seyedشرلوکesmaaiel_63
  • Gozarmovaqat گفت:

    به نظرم نقد اصلا منصفانه و درست نبود.
    همه اشکالات و بهانه هایی گرفتین جواب داشتن و دلیل واضح.
    مثل همین مشکلی ک میگین انسان ها چطوری به انسان اولیه تبدیل شدن نصفشون. دلیلش؟ دلیلش هم تو این قسمت هم قسمت قبلی نشون داد ک ویروس داره رو مغز انسان ها تاثیر میزاره و قدرت فکر و تکلم رو داره ازشون میگیره!
    واسه همین هم انسان های عاقل درون پناهگاه هستن ک از ویروس مصون باشن.!
    یا چرا میمون ها وجه انسانی گرفتن! دلیلش این ویروس بود ک داره باهوش و هوشمندشون میکنه و از میمون بودن فاصله میده قضیه سه گانه قبلی با این جدیده سیصد سال فاصلس معلومه ک دارن کم کم خلق. و خوی انسانی میگیرن.
    یا دلیل وجود عقاب ها و….‌
    ب نظر من خیلی فیلم خوبی بود شاهکار نبود ولی فیلم خیلی خوبی بود

    پروفسور بی سوادهادیداچ ᴅᴜᴛᴄʜBADMANesmaaiel_63
  • Final seyed گفت:

    “اصلا وجود انسان‌های اولیه در فیلم Kingdom of the Planet of the Apes بسیار دور از ذهن و نامربوط به نظر می‌رسد”

    اما داخل سه گانه اول و به خصوص قسمت سوم
    به این مورد اشاره شده بود و هچنین اصطلاح انفولانزای میمونی که سبب ازدست رفتن هوش برتر انسان ها میشد

    به خصوص که در نسخه سوم این بیماری تکاملی برای ویلن اصلی رخ داد

    میشه به راحتی این مورد رو یه جهش ویروسی دونست که باعث صدمه بیشتر به ژن های انسانی میشه

    در باقی موارد باهاتون موافقم
    فیلم تقریبا در هر نظر پسرفت داشت اما خب همچنان جذاب و تقریبا خاص بود

    این ناراحت کننده است که فیلم یک مسیر ساده ، کلیشه ای و بدون ریسک خاصی رو در پیش گرفت و در انتها کمی حس کنجکاوی مخاطب رو قلقلک داد تا برای فیلم های بعدی مخاطب هایپ بشه اما احتملا از اونطرف بشه به یه کشمکش جدید و البته جالب بین انسان ها و میمون که اینبار نه برای دفاع از سیاره بلکه برای پس گرفتنش ازدست میمون ها امید داشت

    پروفسور بی سوادهادیداچ ᴅᴜᴛᴄʜامیرسالار کریمی
    • سلام دوست عزیزم. خوشحالم که هم شما و هم دوستان با دقت هم نقد رو خوندید و هم فیلم رو دیدید.
      نظر همه دوستان هم قابل احترامه.
      اما من در نقد هم اشاره کردم که این پلات دور از ذهنه و علمی نیست. اینکه برای یه ویروس که بیس خود ویروس هم ساخته نشده، انسان قراره به ۲ میلیون سال قبل برگرده اصلا چیز جالبی نیست. و صرفا افراد ساده رو تحت تاثیر قرار میده. یعنی این پلات کلا رو هواست و نه از نظر رئالیسم جادویی و نه از منظر علمی تخیلی ساخته نشده.
      در ضمن در سه قسمت قبلی کل ابهت فیلم سر جنگ میمون ها و انسان ها بود که متاسفانه تو این قسمت همچین چیزی نبود.

      داچ ᴅᴜᴛᴄʜپروفسور بی سوادFinal seyedGozarmovaqatesmaaiel_63𝗣𝗢𝗣𝗘𝗬𝗘💚𝙑𝙀𝙂𝘼𝙉
      • esmaaiel_63 گفت:

        ۳۰۰ سال گذشته. ۹۹% انسانها نابود شدن. اونهایی هم که زنده موندن شدن مثل انسانهای بدوی و اولیه. اندک انسانهایی هم که از عوارض ویروس قسر در رفتن از پناهگاهشون بیرون نمیان که مبادا به ویروس مبتلا نشن. اونو انتظار داری که در این فیلم باز جنگ میمونها و انسانها رو ببینی؟

        داچ ᴅᴜᴛᴄʜ
      • Gozarmovaqat گفت:

        چه بهانه ای میارین! اگه بخایم اینجوری بگیم ک کلا فیلم بی منطقه! یه ویروس بیاد میمون ها رو هوشمند کنه! چه چیزا!!!! میمونی ک ویروس هوشمند کنه و بتونه حرف بزنه و منطق و فهم انسانی پیدا کنه علمی و علمی تخیلیه عه ولی همون ویروس انسان ها رو بی فکر و بی تکلم کنه میشه غیر علمی و. غیر علمی تخیلی!

        داچ ᴅᴜᴛᴄʜهادیesmaaiel_63
        • مشکل در همین است!
          نمی دانیم، نمی خواهیم هم بدانیم، اما دوست داریم جواب دهیم!
          مشکل شما علمی تخیلی نیست، مشکل شما فرار از نقد و پس زدن نقد است.
          اینکه هر کسی هر مرخرفی را تحویل ما دهد را دوست داریم چرا که نامش تخیل است؟
          این مزخرفات اسمش تخیل است؟ اصلا می دانید تخیل چیست؟ تخیل در هنر و نماد سازی چه جایگاهی دارد؟ قطعا که نمی دانید.
          ترشحات ذهن یک انسان جوگیر نامش شده تخیل سازی در هنر و در این میان اصلا هم قاعده ای را قبول نمی کنند و با پرچم نسبی گرایی قصد فرار از نقد دارند.
          همین تفکر غیر نقادانه و ساده لوحانه شماست که باعث شده در برنامه های مُد کسی با قابلمه در سر آمده و نامش را هنر بگذارد و تخیل!
          همین شما ها هستید که بیلی ایلیش را به عنوان هنرمند به ما قالب کرده اید!
          تلقینِ مزخرف نولان می شود شاهکار و تخیل می شود ذهینت بچگانه دوستان.
          از همین دوستان هم بپرسی هاروارد هاکس می شناسی؟ شانه هایشان را بالا می اندازند.
          بپرسید تخیل سازی شکسپیر را می دانید، می پرسند شکسپیر کیست.
          اما وقت نظر دادن که برسد همه به صف می کشند و اصلا فکر نمی کنند که شاید من چیزی نمی دانم چون مطالعه نکرده ام.
          بعد از تمام این موارد می پرسیم چرا جهان به یغما رفته و ایرانی تحت سیطره بدبختی و ناآگاهی است!!!!

          به امثال شما جواب نمی دهم چون برخلافتان من با دغدغه آمده ام و هنر برای من مسئله است.

          Final seyedGun head(BLIZZARD fan)داچ ᴅᴜᴛᴄʜ𝗣𝗢𝗣𝗘𝗬𝗘💚𝙑𝙀𝙂𝘼𝙉Gozarmovaqatهادیesmaaiel_63
          • هادی گفت:

            ادمها میبینید هر کی عقاید عجیبی داره و نمیشه تغییر داد چه در فیلم و چه در دین و چه در ورزش و غیره،،،تجربه برام ثابت کرده ادمها وقتی بحث میکنن نمیخوان واقعیت ها رو ببینن میخوان حرفهاشون رو تحمیل کنن در همه چیز،،،یک نقاشی یکی میگه زیباست و یکی میگه زشت حالا تا ۱۰۰ سال بگذره هر دو طرف عقیدشون تغییر پیدا نمیکنه حالا بخوان ۱۰۰ سال بحث کنن،،،همین فیلم باربی مزخرفترین فیلمی بود که تو عمرم دیدم ولی امتیازش نزدیک ۷ هستش و جزو فیلم های پرفروشه و وقتی یاد این فیلم میفتم خندم میگیره که چه چیزی داره که اینقدر فروش داشته و اخرش بر میگردیم به عقاید و سلیقه های متفاوته هر کسی

            Gozarmovaqatesmaaiel_63
          • Gozarmovaqat گفت:

            وقتی به تلقین میگی مز.خرف دیگه اصلا بحثی نمیمونه!
            مث فراستی حرف میزنین میاد میگه فیلم همش مقوا بود و تمام😂🥴
            تخیل اسمش روشه! هر فیلم تخیلی منطقی برای خودش داره. مث اواتار‌ مث ارباب حلقه ها مث در میان ستارگان و…

            ولی شما کلا نباید باهاتون بحث کرد میدونستم منطقتون اینجوری اصلا ریپ نمیزنم ک هیچ اصلا مقاله رو نمیخوندم. نمیخونمم دیگه

            esmaaiel_63Final seyed
          • 🟢 امیر باشرافت و اصالت عزیز
            ✅ عالی فرمودی شما

            🔷 متأسفانه دانش و آگاهی بسیار کمرنگ شده در کشورمان، امروزی‌ها اصلا به دنبال کشف و تحقیق نیستن، بیشتر به دنبال سودجویی و فریب دادن همدیگر میباشن…
            وضعیت خیلی بحرانی‌ای در کشورمون برقرار شده، اکر همین روال پیش بره، به شدت به جاهای بدتری خواهیم رسید…

            Gozarmovaqatesmaaiel_63داچ ᴅᴜᴛᴄʜامیرسالار کریمی
  • نقد خوبی بود. فقط با اون بخشی که اشاره کردین وجود انسان های اولیه دلیل داستانی نداره اشتباه است. چون تو قسمت سوم دوباره ویروس میمون‌ها پخش شده و باعث میشد که انسان ها توانایی حرف زدن نداشته باشند. مثل شخصیت منفی قسمت سوم در آخر فیلم. و با وجود این ویروس و پخش شدن آن ، احتمال جهش آن هم بوده . تا اونجا که انسان‌ها هم رده با حیوان ها با هستند.
    در بخش دیگری هم که گفتین میمون ها انسان گونه شده اند هم خیلی خیلی موافقم.

    امیرسالار کریمیداچ ᴅᴜᴛᴄʜپروفسور بی سواد
  • Zabi گفت:

    من هرچه سعی کردم نتونستم از فیلم و داستان کند اش لذت ببرم، وای با اینحال تا آخر دیدمش. و نمیدونم چرا؟

    امیرسالار کریمیداچ ᴅᴜᴛᴄʜپروفسور بی سوادesmaaiel_63𝗣𝗢𝗣𝗘𝗬𝗘💚𝙑𝙀𝙂𝘼𝙉
نقد و بررسی فیلم Kingdom of the Planet of the Apes - گیمفا