چرا Red Dead Redemption 2 برای دیگر بازیها تاثیرگذار و تحولبخش نیست؟
Red Dead Redemption 2 با دنیایی پویا، جلوههای بصری چشمنواز و داستان گیرا، یکی از پرچمداران نه تنها نسل هشتم، بلکه کل تاریخ گیمینگ است. اگر گیمپلی آن کمی غیرخطیتر بود، این بازی میتوانست بینقص تلقی شود، اما بازهم جای انتقاد زیادی وجود ندارد.
RDR 2 در سال ۲۰۱۸ با انتشار خود، صنعت بازیسازی را شگفتزده کرد. باید بگوییم این عنوان به قدری منحصربهفرد و بزرگ است که تعداد کمی از بازیها میتوانند از آن الهام موثری بگیرند.
چگونه راکستار دنیا را شوکه کرد
در سال ۲۰۱۳، راکستار بازی GTA 5 را منتشر کرد که به سرعت توانست یک موفقیت بزرگ برای این شرکت رقم بزند؛ تا جایی که هنوز بعد از گذشت ۱۱ سال، هر سه ماه حدود ۵ میلیون فروش به ثبت میرساند. اما این شرکت دوباره در سال ۲۰۱۸ با انتشار Redemption 2 همه را شوکه کرد. پس از عرضه RDR 2، مشخص شد که هیچ کسی نمیتواند با وسواس و دقت راکستار رقابت کند.
RDR 2 در مقایسه با GTA V بسیار بزرگتر است و شخصیتهای بازی در RDR 2 جذابتر هستند و بازیکن به راحتی با آنها ارتباط برقرار میکند. داستان نیز به موضوعات و خطوط رواییای پرداخته که شما را تا آخرین دقیقه مجذوب خود میکند و تجربهای تکرار نشدنی را ارائه میدهد.
برگ برنده RDR 2
دنیای RDR 2 یکی از قویترین کارتهای برنده این بازی است. زمانی که بازیهایی مانند The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Elden Ring مفهوم جهانباز را از نو تعریف کردند، اثر راکستار همچنان در یک لیگ جداگانه قرار دارد. این استودیو بدون اینکه به داستان و روایت آن صدمه بزند، تجربهای را به گیمرها هدیه داد که عطش پلیر را برای کاوش در دنیای خود بیشتر و بیشتر میکرد. و تمامی عناصر دنیای RDR 2 پس از گذشت ۶ سال همچنان بینظیر هستند.
هر زمان که در حال اسبسواری هستید، ناخودآگاه محو زیبایی طبیعت و گرافیک هنری بازی میشوید و جزئیات کوچکی که در مسیر شما را شگفتزده میکنند کم نیستند. علاوه بر این، حس زنده بودن NPCها و این که جهان بازی بدون شما نیز به کار خود ادامه میدهد، فرمولی است که هر تیمی نمیتواند از پس اجرای آن بربیاید.
تلاش برای الهام از Red Dead Redemption 2
بعضی از بازیها شباهتهایی به RDR 2 دارند، اما این امر به معنای الهامگیری مستقیم نیست. قاعدتاً یک بازی جهان باز ممکن است شباهتهایی با دیگر بازیهای همسبک خود داشته باشد، اما این لزوماً به معنای تاثیرپذیری از دیگری نیست. میتوان گفت خود RDR 2 مستقیماً از زندگی واقعی الهام گرفته شده. تلاشهای راکستار برای شبیهسازی عناصر واقعی در RDR 2 گاهی به تجربه بازیکن آسیب میزدند، اما جاهایی که به درستی اعمال شدهاند، گیمپلی تجربهای جادویی را برایمان رقم میزند.
پیدا کردن این تعادل به خودی خود دشوار است و نشان میدهد چرا بیشتر توسعهدهندگان بهطور کلی از انتخاب رویکرد مشابه راکستار اجتناب میکنند. دلیل آن که RDR 2 به عنوان هفتمین بازی پرفروش تاریخ قرار دارد، همین است. اگر قرار باشد که استودیویی بتواند چنین سطحی از کیفیت و جزئیات را در بازی خود پیادهسازی کند یا آن را ارتقا دهد، خود راکستار است. این روزها همه نگاهها به سمت GTA 6 است و شرکت مادر راکستار، Take-Two، با تعریف و تمجید انتظار طرفداران را بیش از پیش کرده.
هرچند که همه ما آرزو داریم توسعهدهندگان بیشتری از آخرین اثر راکستار به عنوان الگو برای عناوین بعدی خود استفاده کنند، اما متاسفانه نمیتوان اطمینان زیادی به توانایی اکثر تیمها برای ارائه چنین کیفیتی داشت. و حتی استودیوهای مستعدی مانند FromSoftware، منابع، زمان و نیروی لازم را ندارند. در هر حال باید همه چیز را به دست زمان بسپاریم تا ببینیم تیمی جز راکستار میتواند جادوی رستگاری را تکرار کند یا خیر.
پر بحثترینها
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- تحقیقات جدید FTC علیه مایکروسافت آغاز شده است
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
نظرات
چرا باید از یه بازی تقلید کرد
موفقیت اصلا هیچ ربطی به الهام از یه بازی موفق نداره
این بازی هم نمی تونه ازش الهام بشه چون اگه بخواد اون همه مرحله و …. بزارن تو غرب وحشی باید همونقدر جزئیات باشه که بعید(جزئیات نه گرافیک)
کلا بازی هایی که الهام پذیری بالایی دارن یا شوترن یا بتل رویالن یا استراتژی
مثل اینکه بگیم یه بازی از الدن رینگ الهام بگیره
ممکنه ولی موفق بعید بشه
آقا اینارو ول کن، باورت میشه ۶ سال از عرضه این بازی گذشته!!!
پیر شدیم رفت
ما پیر شدیم ولی این بازی اصلا پیر نشده
هنوز ویدیوهایی و تولید محتوا از این بازی غوغا می کنه
یکی از محدود بازی هایی هست که با فقط گرفتن دکمه جلو و دیدن مناظر بازی می شه لذت برد و اذیت نشد
یعنی اونقد فضا سازی و گرافیک بصری بازی خوب کار شده که احساس می کنی دار تو دل طبیعت راه می ری
انچارتد ۴ مال ۹ سال پیشه
۹ سال!
تا همین الان کلی بازی از الدن رینگ الهام گرفتن و بشدت موفق شدن، حتی بعضی شون هنوز منتشر نشدن ولی مشخصه که چه موفقیتی درانتظارشون هست
و اون بازیها چیزی نیستن جز black myth wukong و phantom blade zero
تا ۱۰ روز دیگه نمرات black myth منتشر میشه و خواهی دید که موفق شده یا نه
الدن رینگ توی دیزاین دنیاش از زلدای برث اف د وایلد الهام گرفته
خود زلدای برث اف د وایلد توی بحث سندباکس از متال گیر فنتوم پین الهام گرفته
سولزا از مترویدوانیا ها توی طراحی مراحل استفاده کردن
الهام گرفتن و تقلید کردن هیچ وقت مشترک نیستن و گاهی اوقات الهام گرفتن میتونه شاهکار خلق کنه ، من امیدوارم بازی هایی پیدا بشن در سالیان بعد که از الدن رینگ الهام بگیرن
نویسنده متوجه نیست کل مراحل راکستار خطی گونه هست
میگن که کمی ایکاش غیر خطی بود
به نظرم همیت خطی بودن مراحل باعث لذت بیشتر میشه
خطی بودن تا جایی لذت بخشه که به تجربه کمک کنه نه اینکه بهش صدمه بزنه ، من چندین بار داخل مراحل رد دد گیم اور شدم ، حدس بزن چرا ؟ چون از مسیر میانبر رفتم
این ساختار سینمایی برای یسری مراحل مثل حمله به خونه برث ویت ها خیلی خوب بوده برای یسری مراحل به شدت بد بوده
دقیقا قبلا اصلا این مشکلو نداشت راکستار.منفورترین مراحل بازیای قدیمی مثل مرحله بیگ اسموک با قطار هم اینو به خوبی رعایت کردند من خودم از همون بچگی مشکلی تو اون مرحله نداشتم چون تونستم راهی پیدا کنم که برسم رو قطار یا حتی مراحلی شبیه اون هلیکوپتره که باید موانع اون ماشین کنترلیو از راه برداریم اینا جفتشون مرحله بدیند چون کنترلای بازی روون نیست ولی از نظر گیم دیزاین کاملا دست پلیرو باز میذاره که عقلشو به کار بندازه و جوری که راحته مرحله رو انجام بده بازیای الان راکستار خلاقیت پلیرو نادیده میگیره و سعی میکنه دیکته کنه که خب یه سریا دوست دارند ولی نباید منکر شد حداقل ۶۰درصد ساده و بدون خلاقیت تر شده مراحل بازیای راکستار تازه سان آندریاس که مثال زدم بین اون دوره از همشون خطی تره gta3 و مخصوصا بولی تازه از اونم جلوترن تو این مورد
امیدوارم تو gta6 این مشکلو برطرف کنه راکستار که اگه نکنه به شخصه ناامید میشم. چون اگه واقعا یه مشکل بازیاش داشته باشن همین خطی بودن مراحل بازیاشه. تو رد دد۲ منم بارها این مشکلو داشتم که مثلا میخواستم تو فلان مرحله به یه روش جدید عمل کنم منتهی هر دفه با عبارت اعصاب خوردکن mission failed روبرو میشدم
هیت به این بازی رو درک نمیکنم از خیلی از بازیا بیشتر هیت میگیره نمیدونم از یه بازی چی میخوان 😂
ردد که برای ۶ سال پیشه فعلا از خیلی بازیای جدید بهترم هست
از بازی چیزی نمیخوان تعصب بی جایی که به ردد دارید رو درک نمیکنیم یارو تو عمرش فقط ردد و جی تی ای وی پلی داده میاد میگه بهترین بازی تاریخ یا اینکه هر کی ردد پلی نده گیمر نیست ، نه داش ببین خدا اول ردد پلی میداده بعد دنیا رو ساخت ، ردد از دنیای واقعی واقعیتره کسی نمیگه گیم بدیه بازی رو بیش از حد ارزشش بزرگش کردید مگه گیمای دیگه چی کم دارن
من افراد زیادی رو دیدم که بالای بیست سال سابقه گیمری داشتن ولی با اینحال بازم رد دد رو به عنوان بهترین بازی میشناسن. پس کامنت شما خود به خود باطل میشه. درضمن میشه بگی این قدرت که میفهمی یارو تو عمرش فقط رد دد و جی تی ای پنج پلی داده رو از کجا به دست آوردی؟
ردد تو هیچ موضوعی از جهت موفقیت بالاتر از الدن رینگ نیست، حتی در بحث متا، چون متای الدن رینگ ۹۷ هست
جوایزش ۲ برابره ردد و فروششون هم مساوی
فن بیس ردد تعصب بیش از حدی دارن سره بازیشون، حقیقتا خندم میگیره وقتی میبینم تا این حد از بهترین بودنش اطمینان دارن خخ
ردد اگه از الدن رینگ کیفیت بالاتری داشت حداقل در بحث جوایز و افتخارات میتونست از الدن رینگ بهتر باشه، اما واقعیت اینه که ردد حتی نتونست رقیب خودشو در سال ۲۰۱۸ شکست بده و تبدیل به بهترین بازی سال بشه، درصورتی که الدن رینگ همون رقیب ردد رو در سال ۲۰۲۲ نابود کرد و بهترین گیم سال شد. ردد بهترین بازی سال انتشاره خودش نیست بعد چطور میخاد بهتر از الدن رینگ باشه؟؟؛ این تعصب بیش از حدتون به هیچ دردی نمیخوره چون واقعیت اینه که الدن چه از نظره کیفیت و چه از نظره گرافیک و چه از نظره سرگرمی بهتر ردد هست بدون شک
مسئله اینه که فن بیس ردد و بخصوص راکستار نمیخان این واقعیت رو بپزیرید، که الدن درحال حاضر بهتر از تموم بازیهای راکستار هست، حداقل تا قبل از gta 6، و از همه مهم تر نمیخان قول کنن که فرام سافتور بهترین توسعه دهنده در صنعت گیم هست. حتی بعداز انتشاره gta 6
آره بهترین کار اینه که بحث رو ادامه ندیم، چون وجب به وجب حرفام صحیح و درسته، الدن چه در بحث گرافیک چه در بحث گیمپلی و چه در بحث سرگرمی چند پله بهتر از ردد هست و این یه واقعیته
وجب به وجب حرف هات درسته؟
فروش الدن با رد دد مساویه؟
متاش ۹۷ عه؟
تعداد جوایزش هم ۲ برابر نیست.
تنها چیزی که توش غلط نداشتی دیکته فارسی هستش
بله بهتره بحثو ادامه ندیم
بهترین بازی خود من نیست ولی این حجم از هیت عجیب غریبه
البته تو هم الدن فن تعصبی هستی زیاد جای بحث نداری
تعصب اونا رو نمیدونم
نمیدونم ما چرا انقدر میخواین رد دد رو بکوبین
بازی رو بیش از حد بزرگ کردیم
داش تازه کم توجهی شده بهش
گیمای دیگه چهنقاط مثبتی دارن نسبت باش؟باگ؟
والا
بخدا خیلی خوبه من گاهی اوقات فقط میرم تو محیطش میچرخم و مردم رو میبینم
خیلی اندرریته
اووریتد اگه گیم بود:
طراحی مراحل خطی در گیم اوپن ورلد و داستان کلیشه ای
دلیلی که همه دوس دارنشو هیچ وقت متوجه نشدم
از رزیدنت اویل بهتره یه پسر جوون بچه خوشگل رو میندازن روستا یه دخترو نجات بده
یا یه مرد زن زلیل میره بچه ش رو از دست جادوگر نجات بده
یا طبق معمول یه سرباز آمریکایی میره یه کشور فقیر دنیارو نجات بده (re 5 )
محتواش هم که در حد ۲۰ درصد ردد ۲ نیست متاسفانه
حداقل رزیدنت ایول گیمه گیمپلی داره گیمو بازی میکنی
ردد شبیه ساز اسب سواریه کل بازی از اینور مپ میری اونور مپ
اخر میگی چی این گیم خوب بود میگن ببین باورت نمیشه جزییات … اسبو به بهترین شکل ساختن :)))
اون جزئیات بخصوص رو از چشمات دور کن چیزای دیگه رو ببین
دلقک خوبی هستی
بهت تبریک میگم 👏
همین که ردد رو شبیه سازی اسب سواری معرفی میکنی ، معلومه که گیمری با سابقه هستی …دروغ ۱۳😂😂
“حداقل رزیدنت ایول گیمه گیمپلی داره گیمو بازی میکنی”
👍
افسوس که دست آقا آقابابایی(از نویسنده ها خوب گیم فا) بسته بود،وگرنه رد دد جای کوبیدن داشت،با این حال توی مقاله هاشون به صورت غیر مستقیم اشاره کردن
از نویسنده های خوب گیمفا!!😂😂
مقالات و نقدهای سعید آقا بابایی بیشتر شبیه کامنت طولانی یه فن بوی بودن تا نقد و بررسی!! هر بازی رو که خودش باهاش حال میکرد حتی یه بازی معمولی مثل اساسینز کرید والهالا رو ابر شاهکار خطاب میکرد و میاوردش تو ویترین برترین بازی های ویدیویی تاریخ اونم ردیف اول😂 با هر بازی هم که حال نمیکرد میکوبیدش و معتقد بود کیلویی نمره گرفته!! نمونش رد دد! درکمال احترام ولی خداروشکر که همچین کسی رد ددو قبول نداره
بگو فقط رزیدنت اویل بازی کردم
ببخشید ببخشید
اینکه از نقطه A بری نقطه B چیزی بوده که تو تمام بازی ها هست یعنی میگی بازی ای سراغ داری که این کلیشه رو شکونده؟
چرا حتما برای تعریف از یک بازی ، باید بازی دیگه رو تخریب کنید ؟
هر بازی بدی و خوبی خودشو داره اصلا این دوتا بازی با هم قابل مقایسه نیستن ردد ۲ یه بازی اوپن ورد شاهکاره اینو همه میدونن
از هر بازی ئی در چارچوب سبک خودش انتظار میره دوست گلم
خودم میدونی که رد دد بخاطر المان های واقع گرایانه و جهان وسیعش محبوبه
درحالی که کسی از RE این انتظاراتو نداره در عوض بخاطر معما ها، چالش ها و حس آرکیدش بازی باحالی محسوب میشه
به کلیشه ای بودن باشه که داستان هشتاد درصد بازیا کلیشه ایه!! مهم نحوه روایت و شخصیت پردازی بینظیر و عمیقه که رد دد هم بخاطر همین معروفه. طراحی مراحل خطی رو تا حدودی قبول دارم
ولش کن داش از کپ کام پول میگیرن اینا😂
درسته داچ نامردی در حق آرتور کرد، اما برام شخصیت پرفکتی داشت
۲۰۰۱- جی تی ای ۳، یکی از انقلابی ترین بازیای تاریخ
2004- جی تی ای سن آندریاس، یکی از خاطره انگیز ترین و معروف ترین و نمادین ترین بازیای تاریخ
2008- جی ای ای ۴، یکی از کامل ترین بازیای جهان باز تاریخ با متای افسانه ای ۹۸
2010- رد دد ۱، یکی از بهترین بازیای نسل هفت
2012 – مکس پین ۳، یکی از بهترین شوتر سوم شخص های تاریخ
2013- جی تی ای ۵، موفق ترین محصول سرگرمی تاریخ تو کل مدیاها
2018- رد دد ردمپشن ۲، که این بازی بنظرم نیازی به تعریف نداره
2025- gta6، که نیومده تضمین میدم قراره تا چندین سال گیمینگو تحت تاثیر و سایه خودش قرار بده. کلا کارنامه راکستار اگه ریمسترها و این چیزا رو درنظر نگیریم همیشه درخشان و قابل احترام بوده. یکی از معدود شرکتایی که از دهه ۹۰ تا الان ینی نزدیک سی سال همیشه تو اوج بوده
همیشه نبوده بازیای نمره پایین و ضعیف هم در گذشته داشته ولی الان تو اوج قرار داره
وایس سیتی و بولیو نگفتی که ای بابا اون دوتا جزو تاپ ۳ راکستارن برام حالا بولی یکم سلیقم دخیله ولی وایس سیتی درحد سان آندریاس خاطره انگیزه تو مناطق مختلف یکیشون بالاترن که مثلا تو ایران sa با اختلاف محبوب تره خیلی جاها دیگه دیدم وایس سیتیو بهش میگند خاطره انگیر
راست میگی وایس سیتی رو یادم رفت. اونم شاهکاره👌
جواب:
1_هرشرکتی بودجه و تکلونوژی راکستار رو نداره
2_هرشرکتی کارمندان خبره و زبردست راکستار را دارا نیست
اعضای تیم فرام سافتور خبره ترین افراد در صنعت گیم ان
نه راکستاری که هر ۸ سال بازی منتشر میکنه
تموم بازیهای فرام سافتور تا بیش از یک دهه قابل تجربه ان، سکیرو بازی ای هست که طی سالیان میشه توش مهارت کسب کرد و ماهر تر شد. منتها شما چون نوب تشریف داری نمیتونی بری سراغش و باهاش ارتباط بگیری، بطوره روز مره کلی استریم ضبط میشه از گیمپلی های سری سولز و سکیرو..
امیدوارم اگر استدیوها قراره از این بازی الهام بگیرن از مواردی مثل دنیای به شدت پویاش و جنس گشت گذار داخل دنیاش الهام بگیرن ، واقعا که گشت و گذار داخل دنیای رد دد ردمپشن فوق العاده دلچسبه ، بازی هیچ چیز اضافه ای رو مپ واست نذاشته ولی جوری طراحی شده که بهت حس کنجکاوی بده
گاهی اوقات این کنجاوی منجر به پیدا کردن یک ایستراگ یا لوکیشن خفن میشه و گاهی اوقاتم صرفاً یه خونه معمولی هستش ولی با این حال این جنس طراحی مپ به نظر من عالیه و من نمونشو فقط تو زلدای برث اف د وایلد دیدم البته که طراحی مرحله کلا تو این دوتا بازی متفاوته ولی گشت و گذار داخل این بازیا واسه من حس مشترکی داشت ، یه اپن ورلد خوب باید بهت اجازه بده خودت کشف کنی و داخل دنیاش ماجراجویی کنی
هیچ بازی تا حالا رو دست RDR2 نیومده بهترین بازی
چه عجب یه نظر درست بین این همه چرت و پرت خوندم
فن بوی ردد فقط نظری که توش «بهترین بازی تاریخ ردد» باشه رو چرت و پرت نمیبینه، خیلی طنز شد.
ردد حتی جزوه بهترین بازیهای تاریخ هم نیست
و فن بوی الدن فقط با تخریب جی تی ای و رد دد میگه الدن خیلی عالیه چون عملا هیچ حرفی از الدن مقایسه الدن با رد دد نشده بود
عکس دوم رو که دیدم هوس کردم دوباره پلی بدم🗿🙂
همین که راکستار تونست اتمسفری ایجاد کنه که این بازی توی ذهن خیلی از طرفداراش بالاتر از کلی جیتیایِ خاطره انگیز قرار بگیره؛ تواناییش رو میرسونه… شاید راکستار فرمول مسلط بر مراحل و گیمپلی بازیاشو تغییر نده اما همین که با هر نسخه از بازیاش نشون میده تا چه حد همون فرمول همیشگی و جهان بازیاشو پیشرفت میده و چند پله بالا میبره میتونه درس خوبی باشه برای باقی استودیوها… شاید بهبود یکپارچه رو بشه از راکستار یاد گرفت
واقعگرایی هم چیزی هست که راکستار همیشه دنبالش بوده و کاملا با مخاطب خودش روراسته که من میخوام تلاشم رو بکنم که تو تا حد ممکن غرق جو بازی من بشی؛ همونطور که هست و باید باشه…
آقا من یه مشکلی با این بازی دارم.. بازی رو حالتی که فقط ۳۰ درصد از vram رو اشغال کرده و ۴۰ درصد گرافیک درگیره ، دمای کارت میره رو ۷۲ درجه.. یه جا هم کرش میکنه.. در صورتی که آنچارتد یا بازی های دیگه با ۵۰ درصد درگیر کردن و vram حدود ۷۰ درصد دما روی ۴۳ درجه یا حداکثر ۵۳ درجه ست.. کسی این مشکل رو داشته؟ (نسخه بازی هم ۱۳۱۱ هست)
داداش اپدیت کن
من اپدیت کردم خیلی بهتر شد
ما با این مقاله به این نتیجه رسیدیم دیگه بازی ها همشون باید تقلید از بازی های ژاپنی بشه و بازی خطی داستانی و شخصیت پردازی مثل آرتور مورگان دیگه نباید ساخته بشه ,
RDR2 یک شاهکار بی نقص است.
خیلی از بازی ها سعی کردن از rdr2 الهام بگیرن ولی موفق نشدن. مهم ترین چیزی که rdr2 داره فضا و اتمسفرشه که بازی هایی که سعی کردن ازش الهام بگیرن نتونستن درست پیاده سازیش کنن. مثلا استارفیلد گفت ما از غوطه وری rdr2 الهام گرفتیم حتی یکی از شهر های بزرگشون رو شبیه غرب وحشی در آوردن ولی باز هم نتونستن اتمسفر rdr2 رو پیاده کنن.
همونطور که میزان هیت به این بازیو درک نمیکنم همونقدر میزان ستایش افراطی از این بازی هم درک نمیکنم، جوری شده که تو هر پیج یا سایتی میری جوریه که انگار فقط رد رد و جی تی ای و لست بازی هستن بقیه هیچی، درحالی که همشون از بهترین بازی هایی هستن که تجربه کردم ولی بازم درک نمیکنم، مثلا خود رد رد قبول دارم گرافیک فوق العاده، داستان و شخصیت پردازی عالی هم داشت ولینقص هایی حداقل برای من داشت. مثلا گیم پلی بازی چیز اونقدر خاصی نبود و بعضی اوقات حتی سطحی به نظر میومد.
اره گیمپلی رد دد نسبت به v پسرفت بود. ولی v در زمان خودش گیم پلی شاهکاری داشت و vi هم این ازادی رو تکرار میکنه
بهترین تاریخ با اختلاف ❤️
درود بر شما برای بار سوم
بمیرم واس مرگ تلخت 💔
رد دد واقعا یکی از شاهکار های راکستاره.علاوه بر داستان بینظیر، open world بودن و جزئیات و ایستراگ های خیلی زیاد و جذابش تحسین بر انگیزه.با اینکه بازی برای ۶ سال پیشه هنوز هم خیلی حرفا برای گفتن داره
تنها نقصی که این بازی داره بخش آنلاینشه که راکستار بهش بها نداد چون پلیر هارو به چشم پول میدید
میخواست gta online رو تکرار کنه و شکست خورد به همین دلیل رد دد آنلاین رو ول کرد به حال خودش
چه ساعت هایی که توی رد دد آنلاین نگذروندم دریغ از یک آپدیت بزرگ
چقدر پتانسیل داشت این بازی
درسته رد دد سودش نسبت به Gta کمتره
ولی رد دد ۲ قششششششنگ ثابت کرد که راکستار چند مرده حلاجه
نصف هایپ gta vi به خاطر همین قدرت نمایی رد دد هستش
بهترین بازی که بازی کردم ❤️❤️
شاهکار راکستار 🔥🔥
دوست دارید رد دد ۳ راجع به چی باشه و در چه زمانی روایت شه و شخصیت قابل بازیش کی باشه ؟؟
خودم : راجع به چگونگی شکل گیری گنگ داچ و کارهایی که توی بلک واتر انجام دادن و طبیعتا زمانش هم قبل از رد دد۲ و پایانش به رد دد ۲ وصل بشه
دوست دارم شخصیت قابل بازیش داچ باشه و بعد از پایان ماموریت ها ۳ شخصیت قابل بازی داشته باشه : داچ وندرلیند – آرتور مورگان – جان مارستون
اگر تو هر نسخه بخوان اینقدر برن عقب که کم کم بعد چندتا نسخع باید به زمان تو شکم مادر بودن گنگ وندرلیند برگردن 😂😅 ( شوخی)
ولی جدی به نظر خودم جالب میشه برگردن به دوران جوونی داچ و هوزیا و از اون مهم تر خیلی بیشتر به رابطه گنگ وندرلیند و اوردرسکل بپردازن ، داخل رد دد ۲ صرفا در حد این بودن که داچ میگفت اینا رقیب شما هستن و باید بکشیدشون درحالی که رهبرشون پتانسیل داشت یه ویلن خیلی خفن باشه و بهشون خیلی بیشتر پرداخته بشه
البته اینو بگم داخل رد دد ۲ به نظر من به جز داچ و مایکا کلا به هیچ ویلنی درست و حسابی پرداخته نشد که یسریاشون واقعا جذابیتی هم واسه پلیر نداشتن ولی کاراکتری که اینقدر واسه داچ مهمه به نظر من خیلی بیشتر باید بهش پرداخته میشد
میتوانست بی نقص تلقی شود
نه بی نقص هستش
بقیه شرکت ها هم نمیتونن چنین چیزی رو بسازن و شبیه این یه چیزی در بیارن
رددد ابر شاهکاریه تا نسل های بعد هم بینهایت ارزش تکرار داره🔥
چقدر بد بود که یک لشکر رو به راحتی با نشانه گیری خودکار هدشات میکردی و هیچ چالشی حس نمیکردی برای مبارزه
مقایسه ردد ۲ و الدن رینگ کلا کار اشتباهیه // هر دو بازی عالی و انقلابی تو صنعت گیم هستن // با هم چایی بخورید و دوست باشید
ردد تجربه زیبایی از رمندگی غرب وحشی به بازیکن منتقل میکنه .
همچنین آزادی عمل و خط داستانی زیبا بازی رو زیبا تر میکنه .
و من به نوبه خودم حس و وایب خیلی خوبی از بازی میگیرم .
ولی من میخوام یکی از اساسی ترین نکات منفی که تو بازی دیدم رو بهتون بگم (این نظر منه ، اگه با نظر شما متفاوته ، عذر میخوام) :
بازی یکم آسونه ، یعنی حتی ماموریت ها فقط صرفا طولانین و سختی آنچنانی ندارن.
یعنی بازی رو که مدت طولانی بازی میکنی ، شاید لذت بخش باشه ، ولی یکم حوصلت سر میره چون با هر کسی حال نکردی هد شاتش میکنی 😅 ، زیادم سخت نیست و چالش بر انگیز نیست.
ولی در کل یکی از بهترین بازی هایی هست که بازی کردم ، حتما پیشنهاد میکنم .
ممنون از مطلب خوبتون
RDR2 فراتر از یه گیمه
با قلب و روحتون پیونده میخوره،
با تک تک شخصیت ها ارتباط میگیرید
روند بازی براتون خسته کننده نیست
رسماً شاهکاره