توسعهدهنده سابق راکستار: GTA 4 کمی بیش از حد جدی و تاریک بود
GTA 4 عنوانی محسوب میشود که فضای متفاوتی را نسبت به سایر بازیهای این سری ارائه کرد و مضامین تاریک و اتمسفری ویژه را به مخاطبان نشان داد.
GTA 4 اغلب به عنوان متفاوتترین بازی از سری Grand Theft Auto شناخته میشود. این نسخه که برداشتی تیره و تاریک از این فرنچایز را ارائه میدهد، به خاطر داستان و فضای خاص خود متمایز و شناخته شد.
این مضامین تاریک حتی به سبک بصری GTA 4 نیز منتقل شد و به بازی فضا و چشماندازی افسردهکننده داد. در همین راستا، یکی از توسعهدهندگان سابق راکستار (Rockstar) میگوید که این استودیو ممکن است در مورد این مضامین زیادهروی کرده باشد.
Obbe Vermeij، توسعهدهنده سابق راکستار، به یاد میآورد که سری بازیهای Grand Theft Auto چگونه بر روی گیمپلی سرگرمکننده و المانهای فان در گذشته تمرکز میکردند. او میگوید GTA 4 یک بازی متفاوت نسبت به عناوین قبلی بود و یک فضای جدید را برای این سری ایجاد کرد. این نسخه همچنین حس واقعگرایی را از طریق گیمپلی خود به تصویر کشید.
راکستار در این نسخه روی فیزیک و انیمیشنها تمرکز کرد و این تمرکز در نهایت یکی از متفاوتترین بازیهای این سری را به دلیل مکانیک رانندگی خود ایجاد نمود. انتظار میرفت که بازیهای آینده این روند را ادامه دهند و راکستار برای جدیتر کردن داستان و ارائه مضامین تلخ و افسرده کننده تلاش کند.
توسعهدهنده سابق راکستار در خصوص GTA 4 گفت:
ما GTA 4 را ساختیم و به نظر من این بازی کمی بیش از حد جدی و تاریک بود.
با این حال، راکستار با GTA 5 به همان فضای روشن و گیمپلی سرگرمکننده بازیهای قبلی بازگشت. اضافه شدن بخش آنلاین به بازی مذکور به خوبی جواب داد و تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.
Obbe Vermeij راکستار را پس از اتمام ساخت GTA 4 ترک کرد. او به یاد میآورد که این تیم در بازیهای گذشته انواع مختلفی از ایدههای دیوانهوار را اجرا میکرد.
پر بحثترینها
- بازی The First Descendant در PS5 و حالت FSR 3 حدود ۵۰٪ بیشتر از Series X خروجی فریم دارد
- تحلیلگر: پلی استیشن در ماه سپتامبر میزبان یک شوکیس برای معرفی PS5 Pro خواهد بود
- به بهانه Call of Duty Black Ops 6؛ نگاهی به وقایع جنگ خلیج فارس
- شرکت بانجی ۲۲۰ کارمند خود را اخراج کرد
- ویدیوی جدیدی از گیمپلی Astro Bot منتشر شد
- جهان باز یا خطی؟ نگاهی به روند بازی سازی در سالهای اخیر
- ویدیو: از بستهالحاقی Khaos Reigns بازی Mortal Kombat 1 رونمایی شد + فهرست مبارزان جدید
- ویدیو: موسیقی GTA San Andreas به سبک ایرانی
- گزارش مالی مایکروسافت: رشد درآمد Xbox به لطف اکتیویژن بلیزارد و کاهش درآمد بخش سختافزار
- این دوبُعدیهای لعنتی؛ نگاهی به بازی های چالشبرانگیز ژانر مترویدوانیا
نظرات
همین کمی بیش از حد جدی و تاریک بودن یکی از دلایلی بود که باعث شد جاودانه بشه ما متای ۹۸💕🎈
اتفاقا بعد ساندریاس از همشون بهتر بود برای من
اینم طبق شایعات قرار بود واسه پلی استیشن و نینتندو که الآن در دسترس نیست منتشر بشه (مثل رد دد پارسال) ولی متاسفانه خبری ازش نیست چون در این صورت می تونستن اینو هم به +GTA وارد کنن !
امیدوارم gta vi حداقل تو زمینه داستان و بخش افلاین جبران کنه
واقعا بعید میدونم بتونن داستان و شخصیت پردازی ای در حد رد دد ۲ بسازن اما خب تریلری که دیدیم نشون از یه شخصیت پردازی خوب رو دارن
اتفاقا درست ترین اتفاق همین تم تاریک داستانی بود
ک همین مورد اونو ب بهترین نسخه در بین تمام نسخه ها میکنه
حس گتا نمیداد ولی یه گیم بی نظیر شد باز
بازی GTA IV رو من بخاطر داستانش خیلی دوست دارم هرچند GTA محبوب من همیشه Vice City بوده و پروتاگونیست فوقالعاده ش تامی ورستی. بازی GTA IV از دوتا فیلم روسی خفن به اسم برادر ۱ و ۲ الهام گرفته که داستان جوونی به اسم دانیالا رو تعریف میکنه و خب اون رویای آمریکایی که در نهایت به پوچی رسیده میشه رو GTA IV خیلی جالب به نمایش گذاشت هرچند منم معتقدم داستانش یه جاهایی زیادی دیگه داشت خودشو جدی میگرفت ولی خیلی خوب پیاده سازی شده بود امیدوارم GTA VI هم همین روند رو پیش بگیره و یک داستان تاریک و تراژیک رقم بزنه واقعا امیدوارم مسیر GTA V رو پیش نگیرن چون راکستار با RDR2 نشون داد تو روایت داستان های جدی عمیق چقدر خوبه برای همین انتظار میره حال و هوای شهر GTA VI خیلی رنگارنگ باشه ولی از اون طرف با یک داستان جدی و عمیق روبه رو بشیم مثلا بازی سایبرپانک خیلی حال و هوای رنگارنگی شهرش داشت ولی با یک داستان تراژیک و شاهکار طرف بودیم. پس امیدوارم مسیر GTA V ادامه پیدا نکنه چون داستان GTA V زیادی گل و بلبل بود آخرش هرچند داستان GTA V هم خفن بود ولی من منتظر یک داستان جدی تر و عمیق تر برای GTA VI هستم هرچند بعید میدونم GTA 6 در حد GTA 4 تیره و تاریک باشه چون وایس سیتی شهر خوشگذرونی و عشق و حاله ولی لیبرتی سیتی رسما یک شهره مرده هستش
هزار برابر بهتر از داستان GTA V بود. اگر داستان نسخه IV دارک بود، داستان نسخه V بی نهایت مسخره و آبکی بود. خود بازی بد نبود ولی از لحاظ داستانی یه پسرفت بزرگ حساب میشه. امیدوارم با نسخه VI یه داستان خوب تحویل بدن، مخصوصا اینکه حالا ما یه کاپل رو به عنوان شخصیت های اصلی داریم، خیلی خوب میشه به بک استوری و رابطه احساسی هرکدومشون پرداخت. کاش راکستار همه حواسش رو هم متمرکز بخش آنلاین نکنه و سینگل پلیر هم ارزش قائل بشه. شاید حتی ایندفعه واسه گیم دی ال سی هم بدن، گرچه بعیده. دی ال سی های IV هم خیلی دی ال سی های خوب و درخوری بودن. حیف که همه دی ال سی های برنامه ریزی شده برای V کنسل شد. به امید اینکه VI بتونه از اشتباهات V درس بگیره و پختگی IV رو داشته باشه
چرت نگو
خیلی به اندازه بود
اصلا شاهکار بود
از موسیقی لودینگ بازی قضا سازی شروع میشد
اتفاقا برترین و زیبا ترین سری بازی بود حتی از gtav و سن آندرس
از لحاظ گرافیک زمان خودش شاهکار بود فیزیک حتی از gtav هم بهتره همین الان جزییات هم همینطور خلاصه شاهکار بود شاهکار
دوستان gta san andreas رو رو تبلت خواهرزادم نصب کردم، الان که میخوام بازی رو استارت کنم یه پیامی میاد میگه باید اکانت نتفلیکس داشته باشی. اگه کسی بلده چجوری باید اکانت ساخت راهنمایی کنه ممنون