کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا
کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا
کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا
کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا
کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا
کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا

کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است

آرمین مکاری
۱۶:۰۱ ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا

اوبه ورمی (Obbe Vermeij)، یکی از مدیران سابق راکستار گیمز، خواستار تغییرات بزرگی در روند توسعه بازی‌ها شده است. او اعتقاد دارد که توسعه‌دهندگان (از جمله تیم سازنده GTA 6) باید بیشتر از هوش مصنوعی و انیمیشن‌های مبتنی بر فیزیک استفاده کرده و کمتر به تکنیک‌های قدیمی تکیه کنند. در واقع به جای اینکه انیمیشن‌ها به صورت دستی و فریم به فریم توسط انیماتورها ایجاد شوند، از موتورهای فیزیکی استفاده کنند تا به طور خودکار حرکات ایجاد شوند.

اظهارات ورمی در حالی مطرح می‌شود که این روزها غول‌های صنعت بازی‌سازی به استفاده از هوش مصنوعی مولد (Generative AI) فکر می‌کنند. او بر این باور است که آینده توسعه بازی‌ها به استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت انیمیشن‌های پویا و واقع‌گرایانه وابسته خواهد بود.

اگرچه ورمی اطلاعات دقیقی از روند ساخت GTA 6 ندارد، اما در مورد صحنه ساحلی که در تریلر بود، حدس‌هایی زده و به انیمیشن‌های پویا برای هر شخصیت اشاره کرده است. ورمی در مصاحبه گفت که شنیده این انیمیشن‌ها ممکن است از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی و فیزیک مرتبط با آن استفاده کنند و به صورت دستی ساخته نشده باشند.

او همچنین معتقد است که راکستار گیمز (Rockstar Games) تنها استودیویی است که می‌تواند انقلاب هوش مصنوعی در صنعت بازی‌سازی را رقم بزند. اگر آن‌ها شروع به استفاده از هوش مصنوعی مولد در ساخت بازی‌ها کنند، دیگر استودیوها نیز به تبعیت از آن‌ها همین کار راه خواهند کرد. او در مصاحبه خود گفت:

شنیده‌ام که GTA 6 از فناوری جدیدی استفاده می‌کند که به انیمیشن و هوش مصنوعی مربوط می‌شود. فکر می‌کنم زمان آن رسیده که انیمیشن‌ها دیگر به صورت دستی ساخته نشوند.

کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا

انیمیشن‌های دست‌ساز در واقع هنر انسان هستند اما زمان و تلاش زیادی می‌طلبند. در عوض، هوش مصنوعی می‌تواند وظایف تکراری را برعهده بگیرد و در عوض توسعه‌دهندگان زمان بیشتری برای کار روی سایر بخش‌های بازی داشته باشد. مدیرعامل تیک-تو (Take-Two) پیش‌تر گفته بود که هوش مصنوعی هرگز نمی‌تواند جایگزین مشاغل شود. او اذعان دارد که این فناوری می‌تواند کارایی و کیفیت توسعه را بهبود بخشد، اما جایگزین توسعه‌دهندگان و هنرمندان حرفه‌ای نخواهد شد.

اما مصاحبه کارمند سابق راکستار به همین جا ختم نمی‌شود. او همچنین در مورد انتظارات از GTA 6 گفته است که این بازی تفاوت زیادی با GTA 5 نخواهد داشت و مردم ممکن است ناامید شوند. با این حال، ورمی نمی‌خواهد از ارزش GTA 6 کم کند و معتقد است که همچنان بهترین بازی ممکن خواهد بود.

تریلر GTA 6 رکوردهای زیادی را شکست و تبدیل به یکی از پربازدیدترین ویدئوهای یوتیوب با ۲۰۰ میلیون بازدید شده است. این نشان می‌دهد که گیمرها چقدر مشتاق هستند تا بزرگترین عنوان راکستار را تجربه کنند. همچنین به تازگی سرنخ‌هایی در GTA Online توسط طرفداران پیدا شده که نشان می‌دهد احتمالاً در ماه اکتبر باید منتظر تریلر دوم این بازی باشیم.

snowgirlSinCbgSpider-Manجان قمارباز𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Hannibal

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا
کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا
کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا
کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا
کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا
کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کارمند سابق راکستار: در ساخت GTA 6 از هوش مصنوعی استفاده شده است - گیمفا