بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است
بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است
بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است
بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است
بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است
بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است

بازی Marvel’s Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است

محسن رضوی فر
۱۴:۴۵ ۱۴۰۳/۰۵/۱۷
بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است

اگرچه استودیوی اینسامنیاک گیمز می‌تواند مسیرهای مختلفی را برای Marvel’s Spider-Man 3 پیش بگیرد، اما جهان باز آن در نیویورک، ممکن است آینده متفاوتی داشته باشد.

در حالی که اینسامنیاک روی توسعه بازی Marvel’s Wolverine تمرکز کرده است، اما در عین حال نیم نگاهی نیز به Marvel’s Spider-Man 3 دارد. اطلاعات فاش شده نه تنها به آینده‌ای روشن برای این فرنچایز اشاره دارند، بلکه موفقیت بازی دوم نیز به تضمین یک سه گانه قابل تحسین از این سری کمک کرده است. اگرچه مسیرهای زیادی وجود دارد که توسعه‌دهندگان می‌توانند داستان را پیش ببرند، اما نسخه سوم ممکن است در ساختارِ جهان باز خود با یک چالش دشوار و مانعی بزرگ روبه‌رو شود.

اینسامنیاک در سه بازی مختلف، پلیرها را به شهر بزرگ نیویورک برده است. این امر یک تجربه عالی را ایجاد می‌کند، اما چیزهای بیشتری وجود دارد که استودیو می‌تواند از آن‌ها در این شهر نمادین استفاده کند. سازندگان نمی‌توانند مرد عنکبوتی را از نیویورک دور کنند، زیرا او همیشه آنجا را خانه خود نامیده است. بنابراین، به نظر می‌رسد که اینسامنیاک باید تصمیم بزرگی در مورد طراحی جهان بازی خود اتخاذ کند.

نسخه اول Marvel’s Spider-Man به خوبی بازیکنان را با شهر نیویورک آشنا کرد و حس گشت و گذار و تاب خوردن در آن لذت‌بخش بود. اینسامنیاک همچنین جزیره منهتن را با با تمام نقاط دیدنی نمادینی که انتظار می‌رفت، در اختیار بازیکنان قرار داد. علاوه بر این، انواع ساختمان‌های کلاسیک مارول، از جمله Daily Bugle، Sanctum Sanctorum و حتی برج Avengers نیز در آن وجود دارند. حال اگر این موارد را با گیم‌پلی هیجان‌انگیز ترکیب کنید، به راحتی می‌توان متوجه شد که چرا این اثر یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی است.

بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است

بازیکنان در Marvel’s Spider-Man: Miles Morales نیویورک زمستانی را تجربه کردند. سپس Marvel’s Spider-Man 2 با اجازه دادن به بازیکنان برای کشف بروکلین و کوئینز، این سری را به سطح کاملاً متفاوتی رساند. اما این مورد باعث شده است که Marvel’s Spider-Man 2 تنها دو منطقه دیگر شامل Bronx و جزیره Staten را برای کاوش داشته باشد. در حالی که دیدن دوباره آن‌ها جالب خواهد بود، اما این احتمال وجود دارد که پس از گذراندن سه بازی در محدوده همان شهر، زمان برای نشان دادن چیز جدیدی فرا رسیده باشد.

گسترش شهر نیویورک برای بازی بعدی Marvel’s Spider-Man منطقی به نظر می‌رسد، اما ممکن است به قدری متفاوت نباشد که بازیکنان از آن لذت ببرند. قبلاً انتقاداتی مبنی بر شبیه بودن قسمت‌های مختلف شهر وجود داشت، بنابراین ممکن است زمان آن رسیده باشد که اوضاع تغییر پیدا کند. با این حال، دور کردن مرد عنکبوتی از شهر خود اگر با دقت کافی مدیریت نشود، می‌تواند اشتباه بزرگی را رقم بزند. مرد عنکبوتی همیشه شهر نیویورک را خانه خود نامیده است و تقریباً هر فیلم و بازی در محدوده این شهر اتفاق می‌افتد. درست به مانند بتمن و شهر گاتهام، مرد عنکبوتی و شهر نیویورک در طول سال‌ها از هم جدایی‌ناپذیر شده‌اند. دنیای سینمایی مارول حتی با فیلم Spider-Man: Far From Home تلاش کرد تا چیزهای زیادی را تغییر دهد، اما در حالی که این فیلم نقدهای خوبی کسب کرد، اما نبود منهتن با آنچه طرفداران انتظار داشتند مغایرت داشت. از آن زمان تاکنون، هیچ کس تلاش نکرده است که دوباره همان کار را انجام دهد.

بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است

در واقع دور کردن مرد عنکبوتی از شهر نیویورک ممکن است برای اینسامنیاک گیمز ریسک بالایی داشته باشد. اما پس از گذشت سه بازی از سری Marvel’s Spider-Man، بازیکنان سزاوار تنوع بیشتر هستند. همانطور که این فرنچایز جلوتر می‌رود، اینسامنیاک احتمالاً راه‌هایی به منظور گسترش شهر برای جذاب نگه داشتن آن خواهد داشت. این امر ممکن است توسعه‌دهندگان را در یک دوراهی قرار دهد. امیدوار هستیم که سازندگان راهی برای ایجاد تعادل بین موارد کلاسیک این فرنچایز و محتوای تازه پیدا کند.

Krukudaبدون‍ تعصبAEOBLACK GOKUMax22Nima𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Mr.DoorAmscHTremblerپروفسور بی سوادHaj kratos(در انتظار ریمیک سه گانه قدیمی)dbanished04olliev-alkalineگیمرِ روان شناسامیرحسین رهنوردbrother of deathOldman1973سگِ در حال گاز گرفتن 🐕more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است
بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است
بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است
بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است
بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است
بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • K گفت:

    فک کن دوش آنقدر بالاوکاملتر بود ازهرنظر نسبت به اسپایدرمن یک حالااسپایدر سه میخواد چی بشه چون استودیوهای سونی همیشه نسخه بعدی آی‌پی ها رو نسبت به نسخه قبلیشون کاملتر کردن همیشه سونی شاهکار ساخته واینم مطمئنن بلند میشه رودست نسخه قبلی بنازم

    بدون‍ تعصبRoyalknightKauzuruMax22Mr abdMr.DoorPerfect-2HTremblerپروفسور بی سوادerfankarimimore
    • از «هر» نظر کامل بود؟

      ۱- لباس‌ها و اسکین‌ها: حذف قابلیت‌های پیوند خورده با لباس در SM1 و تبدیل کردنشون به اسکین‌های کازمتیک در صورتی که یه پتانسیل ویژه وجود داشت و میتونست یه دنیای منحصر به فرد رو در بحث گیمپلی خلق کنه و کلی فرصت به وجود بیاره.

      ۲- تجهیزات (Gadgets): عقب گرد مطلق و حذف کلی گجت و تبدیل کردنش به «کمک‌کننده» بودن صرفاً برای مبارزه که در نتیجه مخفی‌کاری به شدت Dumb Down شده نسبت به نسخه اول پیش برد مراحل بسیار خطی و احمقانه شده مخصوصاً با توانایی Web Line بی نهایت.

      ۳- اضافه کردن دو منطقه که نه تنها هیچ تنوعی به بازی نمیدن و فقط با اسمشون بازاریابی کردن، بلکه حتی مدت زمان گیمپلی رو هم افزایش نمیدن. الان سوال من اینه چطور نقشه بازی SM 2 دو برابر بزرگ تر شده نسبت به اولی اما مدت زمان گیمپلی نسخه دوم کمتره! همچنان با محتوای تصرف پایگاه فله‌ای طرف هستیم که بدتر از نسخه اول هم هستن. به شدت برام سواله این دو برابر شدن نقشه چه کمک واقعی‌ و معناداری به بازی کرده به جز این که یک نیرنگ تبلیغاتی باشه؟ متوجه هستید چیکار کردن و چطور مخاطب رو گول زدن؟ محتوای کمتر از SM1 فقط با تراکم کمتر پخش کردن داخل یه نقشه که دو برابر بزرگ تره و تنوع خاصی هم نداره مناطق جدید نسبت به منهتن و …

      ۴- بازی مدت زمانش کمتر شده بعد اومده داستان رو به دو نیمه هم تقسیم کرده و میخواد همزمان به دو ویلن اصلی هم بپردازه (مابقی بماند) که هیچکدوم انگشت کوچیکه دکتر اختاپوس نسخه اول هم نمیشن از نظر شخصیت پردازی.

      چطور کامل تر بود از «هر» نظر؟ ۵ سال از نسخه اول گذشته، نه تنها پیشرفت قابل توجه‌ای نکرده در بحث گیمپلی و ساختار جهان باز، بلکه پسرفت‌ها بیشتر توی ذوق میزنه. بعد ما میگیم چرا بازی‌ها رویکرد عمیق و معنادار خودشون نسبت به گیمپلی رو از دست دادن، همین بازی نسخه اولش گیمپلی عمیق تری داشت و بهت اجازه میداد واقعاً مخفی کاری کنی با تمام مشکلاتی که داشت میذاشت شیوه پیشروی خودت رو با لباس های مختلف و متنوع و گجت‌ها پیش بگیری، بازی دوم کل اینا رو و عملاً گیمرهایی که عاشق آزادی عمل و گیمپلی اصولی و عمیق هستند رو به نفع گیمرهایی که چیزی جز دکمه زنی نمیشناسن دور انداخت.

      با این همه پسرفت اساسی و کلیدی حقیقتاً یکی از اورریتدترین بازی های ۱۰ سال اخیره SM2.

      هادی صفائیCharlie Chaplinگیمر کهنهبدون‍ تعصبfarhanRoyalknightKauzuruNimaSpider-ManSirenmore
    • Perfect-2 گفت:

      از یه مولتی بیشتر از این توقع نمیره:)

      هادی صفائیRoyalknightKauzuruSpider-ManK
    • Mr abd گفت:

      (K)
      از لحاظ متا،بله.
      در غیر این صورت فقط در آثار انگشت شماری از این کاری که شما میگین کرده.
      یکی همین اخرین نسخه گاد!!!
      از لحاظ داستان کامل بود؟ نه.
      اسپایدرمن ۲ هم به غیر از ۲ یا ۳ چیز واقعا فرقی با نسخه قبل نداشت.
      اگر به کامل بودنه،نباید گیمی که ۲ شخصیت داره،کلا ۱۶ یا ۱۷ ساعت باشه.(من فقط خط داستان رو منظورمه)
      مأموریت های فرعی که یکی از ضعف های نسخه قبلی بود رو نتونست اونقدر بهتر کنه.
      این حرفی که زدم رو از خودم در نمیارم.

      هادی صفائیبدون‍ تعصبfarhanRoyalknightKKauzuruSpider-Man
  • The boss گفت:

    قبول دارم متن رو
    بازی دوم با تمامی پیشرفت ها و امکانات جدیدش برای من بعد از مدت کوتاهی بشدت تکراری شد محیطش و انتظار تنوع بیشتری داشتم

    بدون‍ تعصبNimaMr.Doorپروفسور بی سوادdasterloSpider-Man
  • Tom گفت:

    شدییید اسپایدرمن ۳ براشون سخته
    ۳ قسمت تو یه منطقه اجرا شده
    معلوم نیست ونوم قراره کجا باشه (امیدوارم خطی تر باشه)
    فکر کنم سخت ترین پروژه شون بشه

    بدون‍ تعصبRoyalknightAmscپروفسور بی سوادسگِ در حال گاز گرفتن 🐕MatinRadinfarhanammar_iraqiSpider-Man
  • نسخه ۲ هم همچین گرافیک مالی نداشت
    برای مثال نیویورک این رو مقایسه کنید با نیویورک دیویژن ۲ ! اصلا قابل مقایسه نیستن
    من نمیدونم چرا بعضیا با دیدن گرافیک این کف خون قاطی میکردن.
    کلا بازیهایی که زیاد ازشون تعریف میشه مالی نیستن تو گرافیک اون از اون alan wake که با اینکه نسخه ۱ ps3 رو تو شوک برد و اون زمان عملا سونی انحصاری ای نداشت که در قد آلن ویک باشه از لحاظ گرافیک ولی نسخه ۲ چیز خاصی نبود. همین last of us 2 ۴۰۰ سال پیش عرضه شده گرافیکش با این برابری میکنه. طراحی بایستی مثل دث استرندینگ باشه جوری که حرصت در بیاد بگی ای بابا last of us که جلو این بوقم نیست… میفهمید که چی میگم

    گیمر کهنهkravinoffبدون‍ تعصبRoyalknightMr abdKNimaMr.DoorhamidgrioAmscmore
    • 🔶 (کلا بازیهایی که زیاد ازشون تعریف میشه مالی نیستن تو گرافیک) الان آلن ویک ۲، رد دد ۲، لست ۲، هلبلید ۲، گاد او وار، گوست او سوشیما، فورزا هورایزن، آنچارتد ۴، فوربیدن وست، د اوردر ۱۸۸۶ و… اینایی که کلی ازشون تعریف میشه با حساب حرف شما تو بحث گرافیک مالی نیستن دیگه؟ بهتر نیست به جای کلمه کلا میگفتی درصد کمی از بازی هایی که ازشون تعریف میشه از حیث گرافیک شاهکار نیستن؟

      🔸 تو نسل هفت من خودم آلن ویک ۱ رو رو Xbox 360 تجربه کردم قبول دارم تو زمان خودش گرافیک شاهکاری داشت اما اونور گود رو هم ببین عزیز آنچارتد ۲ و ۳، لست او آس، گاد ۳ اونوقت چطوری اینا از حیث گرافیک در حد آلن ویک ۱ یک نبودن؟

      🔸 شما مگه از اسپایدرمن توقع گرافیک واقع گرایانه مثل لست رو داری؟ قرار نیست که اسپایدرمن انقدر خشن باشه باید حالت کمیک گونه خودش رو حفظ کنه به رده بندی سنی بازی هم توجه کنید که چه قشری قراره تجربش کنن و همینطور به انجین بازی ۹۰ درصد استودیوهای سونی از انجین اختصاصی خودشون استفاده میکنن ناتی داگ انجین خودش رو داره اینسامنیاک گیمز انجین خودش رو داره گوریلاگیمز انجین خودش رو داره همشون هم قابلیت های خودشون رو دارن و مثل هم نیستن هرکدوم از انجیناشون تو یک چیز قوی هستن

      🔸 و همینطور به استودیو سازنده هم دقت کنین برای ساخت بازی اولویتش و تمرکزش رو چیه اول گرافیکه یا گیم پلی یا برعکسش یا به این دقت کنید که به عنوان مثال اینسامنیاک گیمز طی چهار سال چند تا بازی داده ناتی داگ/ساکرپانچ/سانتا مونیکا و… چندتا بازی دادن اینسامنیاک گیمز طی چهار سال سه تا بازی عرضه کرده اگر قرار بود گرافیک بازیاش اندازه لست او آس باشن تو این چهار سال باید تمام تیم هاشون رو جمع میکردن و تا میتونستن گرافیک بازی رو میبردن بالا و تمرکزشونو میزاشتن رو یک بازی ولی اینجا دیگه سه تا بازی طی چهار سال نمیشد میشد یک بازی بعدم لست او اس ۲ در کنار ناتی داگ ۱۴ تا استودیو دیگه و ۲۳۳۲ نفر تو ساختش نقش داشتن طبیعیه که انقدر گرافیکش و جزییاتش بالا باشه بعدم یک توصیه برادارانه به شما میکنم انقدر گرافیک براتون مهم نباشه اولویتتون رو بزارین گیم پلی گرافیک رو بزارین آخر اینطوری بخواین پیش برین هیچ لذتی از بازیاتون نمیبرین

      گیمر کهنههادی صفائیSpider-Manبدون‍ تعصبfarhanRoyalknightMr abdKAmscپروفسور بی سواد
    • hamidgrio گفت:

      نه واقعا نمی‌فهمم چی میگی!!!

      گیمر کهنه
  • غیرممکنه بخوان بازیو خطی کنن از طرفیم طراحی نیویورک واسه بار سوم و اینکه یجوری باشه که تکراری نشه سخته

    Spider-Manبدون‍ تعصبKپروفسور بی سوادdasterlo
  • الحق که پروژه های سنگینی دست اینسامنیاک اسپایدرمن ۳ – ولورین – ونوم انتظارات بالایی ازش هست امیدوارم تو شوکیس پیش‌رو باز هم یه خودی نشون بدن

    گیمر کهنهSpider-Manبدون‍ تعصبNimaپروفسور بی سوادerfankarimidasterloHaj kratos(در انتظار ریمیک سه گانه قدیمی)
  • SinCbg گفت:

    بجا ساختن این بازی برید یه بتمن یا هالک بسازید، واقعا در تعجبم که چرا یک بازی هالک توسعه نمیدن که دقیقا مثل نسخه دوم فیلمش دارک و جدی باشه و گرافیک خیلی بالایی هم داشته باشه، این اسپایدرمن خیلی بچه گانس من بعد از یکی دو ساعت پلی دادن اکانتشو پس دادم
    اگه حداقل یه هالک یا مثلاً بتمن بسازن شاید تجربش کنم

    RoyalknightKMr.DoorThe bossپروفسور بی سوادerfankarimidasterlo
  • Krukuda گفت:

    گسترش نقشه یک بحث جداست و طراحی ماموریت‌ها و ریزماموریت‌ها برای اینکه بازیکن از اون منطقه جدید لذت ببره یه بحث جدا

    به‌نظرم که از پسش برمیان و زمان نسبتا خوبی هم براش دارن، بیشتر برای بازی ونوم کنجکاوم!

    بدون‍ تعصبKپروفسور بی سوادdasterloSpider-ManNuala
  • Nuala گفت:

    هرچی از insominac برسه خوش است

    بدون‍ تعصبKNimaپروفسور بی سوادerfankarimiHaj kratos(در انتظار ریمیک سه گانه قدیمی)Spider-Man
  • یه زره داستان رو باید خلاقانه تر کنن مثل داستان edge of time یا اصلا ببرن نیویورک ۲۰۹۹ جدی داستان ۲۰۲۳ اوکی بود اما بعضی جا واقعا کرینج و کلیشه ای بود باید بدن دن اسلات یا پیتر دیوید بنوبسن داستان رو

    پروفسور بی سواد
  • Siren گفت:

    اپن ورلد اسپایدرمن های اینسامنیاک یکی از بدترین اپن ورلد های ساخته شده تو صنعت گیم هست
    یک نیویورک غیرپویا و مرده و مصنوع بدون جزئیات با ماموریت های تکراری که هیچ فعالیتی بعد از ۱۰۰ درصد کردن بازی نمیشه داخلش انجام داد

    Spider-Manبدون‍ تعصبRoyalknightK
  • Pc??? گفت:

    اگه بازم بخوان توی همین مپ بازی بسازن دیگه به شدت تکراری میشه حالا باز نسخه دوم چندتا محیط جدید اضافه کرد که البته بازم کافی نبود ولی خب باس ها و داستان خوب بازی رو خیلی جذاب کردن اما توی نسخه سوم دیگه نباید جهان تکراری بشه ، بنظرم میتونن از انیمیشن اسپایدرمن ایده بگیرن و به جهان های موازی سفر کنند یعنی برن داخل یک نیویورک دیگر داخل یک جهان دیگر ، شاید یه خورده سخت بنظر برسه اما از اونجایی که قراره اسپایدرمن فقط داخل نیویورک باشه بنظرم می‌تونه ایده خوبی باشه و برن داخل یک نیویورک جدید در یک جهان دیگه ، یا اینکه میشه به بهانه کار به یک شهر جدید برن که بنظرم یه خورده بعید به نظر میرسه و خب یه ایده دیگه هم که به نظرم می‌تونه جذاب باشه اینه که اسپایدرمن داخل یک محیط بزرگ زندانی شه حالا به هر نحوی که شده و به این صورت وارد یک محیط جدید بشیم ……

    در هر صورت به شخصه اصلا موافق نیستم که دوباره بریم داخل همون نیویورک تکراری و دوست دارم یکی از این ایده هایی که گفتم اجرا بشه ، به نظرتون این چیزایی که گفتم احتمال رخ دادنش هست ؟ 🤔

    بدون‍ تعصبK
  • K گفت:

    برامن که رو کنسولم تمومش کردم عالی بود این بازی عالی

    بدون‍ تعصب
بازی Marvel's Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است