بازی Marvel’s Spider-Man 3 با چالش طراحی جهان خود مواجه است
اگرچه استودیوی اینسامنیاک گیمز میتواند مسیرهای مختلفی را برای Marvel’s Spider-Man 3 پیش بگیرد، اما جهان باز آن در نیویورک، ممکن است آینده متفاوتی داشته باشد.
در حالی که اینسامنیاک روی توسعه بازی Marvel’s Wolverine تمرکز کرده است، اما در عین حال نیم نگاهی نیز به Marvel’s Spider-Man 3 دارد. اطلاعات فاش شده نه تنها به آیندهای روشن برای این فرنچایز اشاره دارند، بلکه موفقیت بازی دوم نیز به تضمین یک سه گانه قابل تحسین از این سری کمک کرده است. اگرچه مسیرهای زیادی وجود دارد که توسعهدهندگان میتوانند داستان را پیش ببرند، اما نسخه سوم ممکن است در ساختارِ جهان باز خود با یک چالش دشوار و مانعی بزرگ روبهرو شود.
اینسامنیاک در سه بازی مختلف، پلیرها را به شهر بزرگ نیویورک برده است. این امر یک تجربه عالی را ایجاد میکند، اما چیزهای بیشتری وجود دارد که استودیو میتواند از آنها در این شهر نمادین استفاده کند. سازندگان نمیتوانند مرد عنکبوتی را از نیویورک دور کنند، زیرا او همیشه آنجا را خانه خود نامیده است. بنابراین، به نظر میرسد که اینسامنیاک باید تصمیم بزرگی در مورد طراحی جهان بازی خود اتخاذ کند.
نسخه اول Marvel’s Spider-Man به خوبی بازیکنان را با شهر نیویورک آشنا کرد و حس گشت و گذار و تاب خوردن در آن لذتبخش بود. اینسامنیاک همچنین جزیره منهتن را با با تمام نقاط دیدنی نمادینی که انتظار میرفت، در اختیار بازیکنان قرار داد. علاوه بر این، انواع ساختمانهای کلاسیک مارول، از جمله Daily Bugle، Sanctum Sanctorum و حتی برج Avengers نیز در آن وجود دارند. حال اگر این موارد را با گیمپلی هیجانانگیز ترکیب کنید، به راحتی میتوان متوجه شد که چرا این اثر یکی از بهترین بازیهای ابرقهرمانی است.
بازیکنان در Marvel’s Spider-Man: Miles Morales نیویورک زمستانی را تجربه کردند. سپس Marvel’s Spider-Man 2 با اجازه دادن به بازیکنان برای کشف بروکلین و کوئینز، این سری را به سطح کاملاً متفاوتی رساند. اما این مورد باعث شده است که Marvel’s Spider-Man 2 تنها دو منطقه دیگر شامل Bronx و جزیره Staten را برای کاوش داشته باشد. در حالی که دیدن دوباره آنها جالب خواهد بود، اما این احتمال وجود دارد که پس از گذراندن سه بازی در محدوده همان شهر، زمان برای نشان دادن چیز جدیدی فرا رسیده باشد.
گسترش شهر نیویورک برای بازی بعدی Marvel’s Spider-Man منطقی به نظر میرسد، اما ممکن است به قدری متفاوت نباشد که بازیکنان از آن لذت ببرند. قبلاً انتقاداتی مبنی بر شبیه بودن قسمتهای مختلف شهر وجود داشت، بنابراین ممکن است زمان آن رسیده باشد که اوضاع تغییر پیدا کند. با این حال، دور کردن مرد عنکبوتی از شهر خود اگر با دقت کافی مدیریت نشود، میتواند اشتباه بزرگی را رقم بزند. مرد عنکبوتی همیشه شهر نیویورک را خانه خود نامیده است و تقریباً هر فیلم و بازی در محدوده این شهر اتفاق میافتد. درست به مانند بتمن و شهر گاتهام، مرد عنکبوتی و شهر نیویورک در طول سالها از هم جداییناپذیر شدهاند. دنیای سینمایی مارول حتی با فیلم Spider-Man: Far From Home تلاش کرد تا چیزهای زیادی را تغییر دهد، اما در حالی که این فیلم نقدهای خوبی کسب کرد، اما نبود منهتن با آنچه طرفداران انتظار داشتند مغایرت داشت. از آن زمان تاکنون، هیچ کس تلاش نکرده است که دوباره همان کار را انجام دهد.
در واقع دور کردن مرد عنکبوتی از شهر نیویورک ممکن است برای اینسامنیاک گیمز ریسک بالایی داشته باشد. اما پس از گذشت سه بازی از سری Marvel’s Spider-Man، بازیکنان سزاوار تنوع بیشتر هستند. همانطور که این فرنچایز جلوتر میرود، اینسامنیاک احتمالاً راههایی به منظور گسترش شهر برای جذاب نگه داشتن آن خواهد داشت. این امر ممکن است توسعهدهندگان را در یک دوراهی قرار دهد. امیدوار هستیم که سازندگان راهی برای ایجاد تعادل بین موارد کلاسیک این فرنچایز و محتوای تازه پیدا کند.
پر بحثترینها
- گزارش: توسعهدهنده Phantom Blade Zero در مورد عدم عرضه نسخه Xbox: «کسی به این پلتفرم نیاز ندارد» [بهروزرسانی شد]
- تصاحب Bungie ممکن بود به ضرر ایکس باکس تمام شود
- بررسی نسل نهم بازی های ویدیویی تا به امروز
- مدیر بازاریابی ایکس باکس: امیدواریم با گیم پس دوره Xbox 360 را بازسازی کنیم
- چرا Red Dead Redemption 2 برای دیگر بازیها تاثیرگذار و تحولبخش نیست؟
- توسعهدهنده سابق راکستار: GTA 4 کمی بیش از حد جدی و تاریک بود
- گزارش: عرضه بازی Avowed تا سال ۲۰۲۵ تاخیر خورده است
- شرکت بانجی ۲۲۰ کارمند خود را اخراج کرد
- فروش PS5 به ۶۱ میلیون واحد رسید؛ کاهش فروش سختافزار و افزایش سود عملیاتی
- چگونه Assassin’s Creed Origins به یک بازی فوقالعاده تبدیل شد؟
نظرات
فک کن دوش آنقدر بالاوکاملتر بود ازهرنظر نسبت به اسپایدرمن یک حالااسپایدر سه میخواد چی بشه چون استودیوهای سونی همیشه نسخه بعدی آیپی ها رو نسبت به نسخه قبلیشون کاملتر کردن همیشه سونی شاهکار ساخته واینم مطمئنن بلند میشه رودست نسخه قبلی بنازم
از «هر» نظر کامل بود؟
۱- لباسها و اسکینها: حذف قابلیتهای پیوند خورده با لباس در SM1 و تبدیل کردنشون به اسکینهای کازمتیک در صورتی که یه پتانسیل ویژه وجود داشت و میتونست یه دنیای منحصر به فرد رو در بحث گیمپلی خلق کنه و کلی فرصت به وجود بیاره.
۲- تجهیزات (Gadgets): عقب گرد مطلق و حذف کلی گجت و تبدیل کردنش به «کمککننده» بودن صرفاً برای مبارزه که در نتیجه مخفیکاری به شدت Dumb Down شده نسبت به نسخه اول پیش برد مراحل بسیار خطی و احمقانه شده مخصوصاً با توانایی Web Line بی نهایت.
۳- اضافه کردن دو منطقه که نه تنها هیچ تنوعی به بازی نمیدن و فقط با اسمشون بازاریابی کردن، بلکه حتی مدت زمان گیمپلی رو هم افزایش نمیدن. الان سوال من اینه چطور نقشه بازی SM 2 دو برابر بزرگ تر شده نسبت به اولی اما مدت زمان گیمپلی نسخه دوم کمتره! همچنان با محتوای تصرف پایگاه فلهای طرف هستیم که بدتر از نسخه اول هم هستن. به شدت برام سواله این دو برابر شدن نقشه چه کمک واقعی و معناداری به بازی کرده به جز این که یک نیرنگ تبلیغاتی باشه؟ متوجه هستید چیکار کردن و چطور مخاطب رو گول زدن؟ محتوای کمتر از SM1 فقط با تراکم کمتر پخش کردن داخل یه نقشه که دو برابر بزرگ تره و تنوع خاصی هم نداره مناطق جدید نسبت به منهتن و …
۴- بازی مدت زمانش کمتر شده بعد اومده داستان رو به دو نیمه هم تقسیم کرده و میخواد همزمان به دو ویلن اصلی هم بپردازه (مابقی بماند) که هیچکدوم انگشت کوچیکه دکتر اختاپوس نسخه اول هم نمیشن از نظر شخصیت پردازی.
چطور کامل تر بود از «هر» نظر؟ ۵ سال از نسخه اول گذشته، نه تنها پیشرفت قابل توجهای نکرده در بحث گیمپلی و ساختار جهان باز، بلکه پسرفتها بیشتر توی ذوق میزنه. بعد ما میگیم چرا بازیها رویکرد عمیق و معنادار خودشون نسبت به گیمپلی رو از دست دادن، همین بازی نسخه اولش گیمپلی عمیق تری داشت و بهت اجازه میداد واقعاً مخفی کاری کنی با تمام مشکلاتی که داشت میذاشت شیوه پیشروی خودت رو با لباس های مختلف و متنوع و گجتها پیش بگیری، بازی دوم کل اینا رو و عملاً گیمرهایی که عاشق آزادی عمل و گیمپلی اصولی و عمیق هستند رو به نفع گیمرهایی که چیزی جز دکمه زنی نمیشناسن دور انداخت.
با این همه پسرفت اساسی و کلیدی حقیقتاً یکی از اورریتدترین بازی های ۱۰ سال اخیره SM2.
من تازه چن روز قبل تمومش کردم و نسخه یکش رو ps4بازی روز عرضه از هرنظر نسبت به نسخه یک بهتر بود از هر نظر گیم پلی داستان تعریف شخصیتهاوپرداختن به عمق شخصیتهای بازی اضافه کردن مخفی کاری با mjگان پلی بهتروحرکات ترکیبی مایل وپیتر واقعا باهاش حال کردم تعجب میکنم بااین روند شما بازی رو داری میکوبی…
“بازی خوب است چون خوب است”
داداش متوجه نشدم😂🤣چرا حرفات فرق وتفاوت داره..
خخخ فکر کنم بخاطر این که هیچ دلیلی نیاوردی برای خوب بودن بازی تیکه انداخت راس میگه فقط گفتی از هر نظر بهتر بود 🤣🤣🤣 اون این همه دلیل اوره نوشتی من حال کردم از هر نظر بهتر بود 🤣🤣🤣🤣
چرا نیاوردم لطف کن بخون یکی از دلایلی که خوشم اومد مخفی کاری باmjبودچقدر ایکس فنا بی آیپی موندن و…که اینجا وزیر پستهای سونی میریزن برا هیت
(کریمی،سردبیر)
متا
متا
متا.
از یه مولتی بیشتر از این توقع نمیره:)
اندازه روزهایی که زندگی کردی گیم زدم قبلاً گفتم روم ریپ نزن اما مثل اینکه گوشات پره …..
(K)
از لحاظ متا،بله.
در غیر این صورت فقط در آثار انگشت شماری از این کاری که شما میگین کرده.
یکی همین اخرین نسخه گاد!!!
از لحاظ داستان کامل بود؟ نه.
اسپایدرمن ۲ هم به غیر از ۲ یا ۳ چیز واقعا فرقی با نسخه قبل نداشت.
اگر به کامل بودنه،نباید گیمی که ۲ شخصیت داره،کلا ۱۶ یا ۱۷ ساعت باشه.(من فقط خط داستان رو منظورمه)
مأموریت های فرعی که یکی از ضعف های نسخه قبلی بود رو نتونست اونقدر بهتر کنه.
این حرفی که زدم رو از خودم در نمیارم.
داش شما دیگه از مدت زمان بازی حرف نزن دیدیم هلبلید چقدر طولانی بود ، و در مورد گاد آف وار شما دقیقا انتظار چه تغییری داشتی ؟ میشه توضیح بدید ؟
اسپایدرمن هم چون نسخه های قبلیش کامل بودن دیگه تغییر زیادی نکرد وگرنه که بسیار بازی جذابی شد هم گرافیک عالی شد هم باس های هیجان انگیزی اضافه شدن
(Pc)
حرف شما درست.
آقا عالیه!
شاهکارررر!!!
فقط خواهشا دیگه ریپ نزن بهم!
چشم ، عه ریپ زدم که 🗿👍🏻
(Pc) بیا تو شخصی اگه دوس داری.
عجب همین ۱۷ساعت ماموریت اصلی حالا فرعی بماند میگی کم پس من که هلبلید دو برام کلا ۴ونیم ساعت بیشتر نبود چی بگم
(K)
جناب من میگم برای ۲ شخصیت کمه!
حرفه بدی زدم؟
هیت کردم؟
من نگفتم تو هیت میکنی الان بقیه رو گفتم نه کم نیس این تایم اصلنم کم نبود شما پلتفرمت ایکس باکس آیا گیم روزدی نه پس نباید نظر داد من رو ایکس باکس هرچی روزدم نظر دادم این درسته
🔶 (Mr abd): تا اونجایی که میدونم شما کنسولت ایکس باکسه چطوری هم رگناروک رو تجربه کردی هم اسپایدرمن ۲ رو؟ بعیدم میدونم این بازی ها رو رفته باشی گیم سنتر تجربه کرده باشی چون تو کامنتت فقط داری از داستان و مدت زمان بازی انتقاد میکنی و آخرشم میگی این حرفایی که زدم از خودم درنمیارم خب معلومه که این حرفا حرفای شما نیست مشخصه این بازی رو ها تجربه نکردی فقط داری حرفایی رو میزنی که از منتقدا و یک سری کاربرا شنیدی و دیدی داستانشم که تو یوتیوب راحت میشه فهمید، درست نیست آدم چیزی رو که خودش تجربه نکرده راجع بهش انتقاد کنه اینطوری فقط خودت رو خراب میکنی دوست عزیز
قبول دارم متن رو
بازی دوم با تمامی پیشرفت ها و امکانات جدیدش برای من بعد از مدت کوتاهی بشدت تکراری شد محیطش و انتظار تنوع بیشتری داشتم
شدییید اسپایدرمن ۳ براشون سخته
۳ قسمت تو یه منطقه اجرا شده
معلوم نیست ونوم قراره کجا باشه (امیدوارم خطی تر باشه)
فکر کنم سخت ترین پروژه شون بشه
نسخه ۲ هم همچین گرافیک مالی نداشت
برای مثال نیویورک این رو مقایسه کنید با نیویورک دیویژن ۲ ! اصلا قابل مقایسه نیستن
من نمیدونم چرا بعضیا با دیدن گرافیک این کف خون قاطی میکردن.
کلا بازیهایی که زیاد ازشون تعریف میشه مالی نیستن تو گرافیک اون از اون alan wake که با اینکه نسخه ۱ ps3 رو تو شوک برد و اون زمان عملا سونی انحصاری ای نداشت که در قد آلن ویک باشه از لحاظ گرافیک ولی نسخه ۲ چیز خاصی نبود. همین last of us 2 ۴۰۰ سال پیش عرضه شده گرافیکش با این برابری میکنه. طراحی بایستی مثل دث استرندینگ باشه جوری که حرصت در بیاد بگی ای بابا last of us که جلو این بوقم نیست… میفهمید که چی میگم
🔶 (کلا بازیهایی که زیاد ازشون تعریف میشه مالی نیستن تو گرافیک) الان آلن ویک ۲، رد دد ۲، لست ۲، هلبلید ۲، گاد او وار، گوست او سوشیما، فورزا هورایزن، آنچارتد ۴، فوربیدن وست، د اوردر ۱۸۸۶ و… اینایی که کلی ازشون تعریف میشه با حساب حرف شما تو بحث گرافیک مالی نیستن دیگه؟ بهتر نیست به جای کلمه کلا میگفتی درصد کمی از بازی هایی که ازشون تعریف میشه از حیث گرافیک شاهکار نیستن؟
🔸 تو نسل هفت من خودم آلن ویک ۱ رو رو Xbox 360 تجربه کردم قبول دارم تو زمان خودش گرافیک شاهکاری داشت اما اونور گود رو هم ببین عزیز آنچارتد ۲ و ۳، لست او آس، گاد ۳ اونوقت چطوری اینا از حیث گرافیک در حد آلن ویک ۱ یک نبودن؟
🔸 شما مگه از اسپایدرمن توقع گرافیک واقع گرایانه مثل لست رو داری؟ قرار نیست که اسپایدرمن انقدر خشن باشه باید حالت کمیک گونه خودش رو حفظ کنه به رده بندی سنی بازی هم توجه کنید که چه قشری قراره تجربش کنن و همینطور به انجین بازی ۹۰ درصد استودیوهای سونی از انجین اختصاصی خودشون استفاده میکنن ناتی داگ انجین خودش رو داره اینسامنیاک گیمز انجین خودش رو داره گوریلاگیمز انجین خودش رو داره همشون هم قابلیت های خودشون رو دارن و مثل هم نیستن هرکدوم از انجیناشون تو یک چیز قوی هستن
🔸 و همینطور به استودیو سازنده هم دقت کنین برای ساخت بازی اولویتش و تمرکزش رو چیه اول گرافیکه یا گیم پلی یا برعکسش یا به این دقت کنید که به عنوان مثال اینسامنیاک گیمز طی چهار سال چند تا بازی داده ناتی داگ/ساکرپانچ/سانتا مونیکا و… چندتا بازی دادن اینسامنیاک گیمز طی چهار سال سه تا بازی عرضه کرده اگر قرار بود گرافیک بازیاش اندازه لست او آس باشن تو این چهار سال باید تمام تیم هاشون رو جمع میکردن و تا میتونستن گرافیک بازی رو میبردن بالا و تمرکزشونو میزاشتن رو یک بازی ولی اینجا دیگه سه تا بازی طی چهار سال نمیشد میشد یک بازی بعدم لست او اس ۲ در کنار ناتی داگ ۱۴ تا استودیو دیگه و ۲۳۳۲ نفر تو ساختش نقش داشتن طبیعیه که انقدر گرافیکش و جزییاتش بالا باشه بعدم یک توصیه برادارانه به شما میکنم انقدر گرافیک براتون مهم نباشه اولویتتون رو بزارین گیم پلی گرافیک رو بزارین آخر اینطوری بخواین پیش برین هیچ لذتی از بازیاتون نمیبرین
نه نمی فهمیم چی میگی: d
نه واقعا نمیفهمم چی میگی!!!
غیرممکنه بخوان بازیو خطی کنن از طرفیم طراحی نیویورک واسه بار سوم و اینکه یجوری باشه که تکراری نشه سخته
الحق که پروژه های سنگینی دست اینسامنیاک اسپایدرمن ۳ – ولورین – ونوم انتظارات بالایی ازش هست امیدوارم تو شوکیس پیشرو باز هم یه خودی نشون بدن
بجا ساختن این بازی برید یه بتمن یا هالک بسازید، واقعا در تعجبم که چرا یک بازی هالک توسعه نمیدن که دقیقا مثل نسخه دوم فیلمش دارک و جدی باشه و گرافیک خیلی بالایی هم داشته باشه، این اسپایدرمن خیلی بچه گانس من بعد از یکی دو ساعت پلی دادن اکانتشو پس دادم
اگه حداقل یه هالک یا مثلاً بتمن بسازن شاید تجربش کنم
گسترش نقشه یک بحث جداست و طراحی ماموریتها و ریزماموریتها برای اینکه بازیکن از اون منطقه جدید لذت ببره یه بحث جدا
بهنظرم که از پسش برمیان و زمان نسبتا خوبی هم براش دارن، بیشتر برای بازی ونوم کنجکاوم!
هرچی از insominac برسه خوش است
یه زره داستان رو باید خلاقانه تر کنن مثل داستان edge of time یا اصلا ببرن نیویورک ۲۰۹۹ جدی داستان ۲۰۲۳ اوکی بود اما بعضی جا واقعا کرینج و کلیشه ای بود باید بدن دن اسلات یا پیتر دیوید بنوبسن داستان رو
اپن ورلد اسپایدرمن های اینسامنیاک یکی از بدترین اپن ورلد های ساخته شده تو صنعت گیم هست
یک نیویورک غیرپویا و مرده و مصنوع بدون جزئیات با ماموریت های تکراری که هیچ فعالیتی بعد از ۱۰۰ درصد کردن بازی نمیشه داخلش انجام داد
اگه بازم بخوان توی همین مپ بازی بسازن دیگه به شدت تکراری میشه حالا باز نسخه دوم چندتا محیط جدید اضافه کرد که البته بازم کافی نبود ولی خب باس ها و داستان خوب بازی رو خیلی جذاب کردن اما توی نسخه سوم دیگه نباید جهان تکراری بشه ، بنظرم میتونن از انیمیشن اسپایدرمن ایده بگیرن و به جهان های موازی سفر کنند یعنی برن داخل یک نیویورک دیگر داخل یک جهان دیگر ، شاید یه خورده سخت بنظر برسه اما از اونجایی که قراره اسپایدرمن فقط داخل نیویورک باشه بنظرم میتونه ایده خوبی باشه و برن داخل یک نیویورک جدید در یک جهان دیگه ، یا اینکه میشه به بهانه کار به یک شهر جدید برن که بنظرم یه خورده بعید به نظر میرسه و خب یه ایده دیگه هم که به نظرم میتونه جذاب باشه اینه که اسپایدرمن داخل یک محیط بزرگ زندانی شه حالا به هر نحوی که شده و به این صورت وارد یک محیط جدید بشیم ……
در هر صورت به شخصه اصلا موافق نیستم که دوباره بریم داخل همون نیویورک تکراری و دوست دارم یکی از این ایده هایی که گفتم اجرا بشه ، به نظرتون این چیزایی که گفتم احتمال رخ دادنش هست ؟ 🤔
برامن که رو کنسولم تمومش کردم عالی بود این بازی عالی