بازی Avowed فاقد حالت ۶۰ فریم بر ثانیه روی کنسولهای ایکس باکس خواهد بود
به گفته کارگردان هنری استودیوی Obsidian و بازی Avowed، بازیهای تکنفره و اول شخص احتیاجی به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ندارند.
پس از Redfall، Starfield و Forza Motorsport، حالا نوبت به Avowed رسیده است. بازیهای فرستپارتی ایکس باکس جنجالهای بسیاری در سال گذشته حول نداشتن حالت ۶۰ فریم بر ثانیه داشتهاند و این طور که به نظر میرسد این جنجال قرار است ادامه دار باشد.
مت هنسن (Matt Hansen)، کارگردان هنری بازی Avowed، در پادکست Iron Lords اعلام کرد که این عنوان نقشآفرینی موردانتظار در کنسولها از حالت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی نمیکند. به گفته او، ۳۰ فریمی بودن یک اثر تکنفره اول شخص هدفی ایدهآل برای بازی و سازنده است.
Avowed یک اثر اول شخص تکنفره است، نیازی به ۶۰ فریم ندارید. همچنین این موضوع به ما اجازه میدهد تا VFX و نورپردازیهای بهتری در بازی داشته باشیم. این تصمیمی بود که در اوایل توسعه گرفتیم و از آن راضی هستیم. بازی با وجود کیفیت بالای بصری بسیار روان اجرا میشود و این همیشه هدف ما بوده است.
مایکروسافت در گذشته اصرار داشته که کنسولهای نسل نهمی ایکس باکس توانایی اجرای بازیها با نرخ ۶۰ فریم و حتی بیشتر را دارند، اما به نظر میرسد که بازیهای ساخته شده توسط همین شرکت از رسیدن به این استاندارد عاجز ماندهاند. هنوز مشخص نیست که بازی Avowed به مانند Starfield پس از عرضه حالت ۶۰ فریم را دریافت میکند یا خیر.
بازی Avowed در ۱۱ فوریه ۲۰۲۵ (۲۳ بهمن ۱۴۰۳) برای ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر میشود.
پر بحثترینها
- گزارش: به دلیل عرضه Black Myth: Wukong موجودی PS5 در چین به اتمام رسیده است
- توسعه Tomb Raider علیرغم آشفتگی در Embracer Group به خوبی پیش میرود
- بازی Indiana Jones and the Great Circle از محتوای اختیاری زیادی برخوردار است
- بازی Avowed فاقد حالت ۶۰ فریم بر ثانیه روی کنسولهای ایکس باکس خواهد بود
- انیمه Demon Slayer با یک سهگانه سینمایی به پایان میرسد
- مهمترین بازیهای رونمایی شده در مراسم گیمزکام ۲۰۲۴
- توسعهدهنده Suicide Squad: بهینهسازی بازی برای Xbox Series S بسیار آزاردهنده بود
- عرضه Concord بسیار بد بوده است
- بازی Death Stranding 2 در رویداد Tokyo Game Show 2024 نمایش خواهد داشت
- بازی Black Myth Wukong به فروش ۱۰ میلیون نسخهای رسید
نظرات
خدا به داد ایندیانا جونز برسه 🤦♂️
سومین فرست پارتی ایکس باکس هم ۳۰ فریمه!؟ این چه توجیح مسخره ای هست دارن در میارن؟
بگو نخواستیم یا نتونستیم ، دیگه توجیه لازم نداره !
آخه چه دلیلی میتونه داشته باشه که سه تا از فرست پارتی ها علنا این خبر رو چند ماه قبل از عرضه اعلام کنن؟ وقتی بازی هایی مثل a plague tale که ماهیت پازلی داره ۶۰ فریم هست چرا باید بازی هایی که مبارزاتشون پررنگ تر هست ۳۰ فریمه باشه و چرا اجبار پلیر به این موضوع؟ خلاصه که تصمیم عجیب و بحث برانگیزی هست و امیدوارم در نهایت به ضرر بازی نشه.
میشه بگید این مثلا قویتر بودن ایکس باکس دقیقا تاحالا ب چ دردی خورده؟
حتی استودیو های خودشم از تمام ظرفیت های کنسولش استفاده نمیکنن
دلیلش ایکس باکس سری اس مایکرو حالا حالاها میخواد از سری اس حمایت کنه نمیخواد بازار این کنسول بخوابه واسه همین فریم رو بردن پایین تا روی سری اس هم اجرا بشه اگه بالا میبردن پورت کردنش روی سری اس اون وقت مشکل درست میکرد.
نخیر برادر ب راحتی میتونستن حداقل روی سری ایکس
۶۰بدن ک کسی هم نتونه بهشون غر بزنه
مشکل از استودیو ها و سیاست های مایکرو عه
(!)Power your dreams
نود درصد این سیاست مسخره مایکروسافت سر Xbox serie S هست یه تنه گند زده به بهینه سازی بازیها حتی خود سازندهها هم از این موضوع شاکی هستن که چرا باید برای کنسولی که قدرتش در حد نسل فعلی نیست بازی ساخت. احتمالا اینم نمیتونه انتظارات رو برآورده کنه. در بهترین حالت میشه ۸۲ تا ۸۵ بالاتر نمیره خود بتسدا هم خیلی وقته بازی عالی نساخته چه برسه به کمپانی مادر مایکروسافت.