کارگردان Helldivers 2 از سختی Elden Ring: Shadow of the Erdtree دفاع میکند
یوهان پیلستد (Johan Pilestedt)، کارگردان بازی Helldivers 2 و استودیوی Arrowhead، در شبکه اجتماعی X از سختی Elden Ring: Shadow of the Erdtree دفاع کرد.
آقای پیلستد در ابتدا با ریتوییت نظری درباره طراحی باسهای Elden Ring: Shadow of the Erdtree، گفت که یک طراحی خوب در بازی، باید بیش از هر چیزی احساسات مخاطب را هدف قرار دهد. در جواب به این نظر، شخصی چنین گفت:
مشکل این فلسفه طراحی این است که جامعه مخاطب خاصی را هدف قرار میدهد. من Dark Souls 1 را تجربه کردم و پس از شکست دادن چند باس، متوجه شدم که از این اثر لذت نمیبرم. به همین دلیل دیگر به بازی ادامه ندادم.
پیلستد در جواب نوشت:
اثری که برای همه باشد، برای هیچکس نیست. همیشه باید جامعه مخاطب خاص باشد.
سختی بستهالحاقی Shadow of the Erdtree بازی Elden Ring، مبحثی جنجالی طی چند روز اخیر بوده است. برخی از بازیکنان، سختی باسهای آن را ناعادلانه و آزاردهنده میدانند. به همین دلیل، بررسیهای استیم این بستهالحاقی متوسط میباشد.
Elden Ring: Shadow of the Erdtree هماکنون در دسترس کنسولهای نسل هشتم و نهم و PC قرار دارد.
پر بحثترینها
- بازی Intergalactic ناتی داگ را زود قضاوت نکنید
- تاریخ عرضه بازی South of Midnight مشخص شد + تریلر داستانی
- فیل اسپنسر: بازیهای بیشتری از Xbox برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد
- فیل اسپنسر: Starfield انحصاری Xbox باقی نخواهد ماند
- سیستم مورد نیاز بازی DOOM: The Dark Ages مشخص شد؛ عرضه با DRM دنوو
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
نظرات
بازی مگه واسه بچه سالاس ریختن تو میگن سخته، مردش رو میخواد
یارو مثلا یه گیم دیگه بازی میکنه و خوب چون هیتره میبینه چند نفر میگن سخته بدون بازی کردن میگه سخته چون میخواد گیم رو خراب بکنه😑
بله ولی سختیه عادلانه☺
یعنی اینقدر این دی ال سی از بازی اصلی سختره که صدای همه بیرون اومده؟
ولی حالا فکر کنم انمی ها نرف شدن و این بالانس بودن دقیقا همون چیزی هست که این ژانر معنادار می کنه
میازاکی هنوز اونقدر بدبخت نشده که یه کارگردان زباله ساز سرویس محور بخواد ازش دفاع کنه
یادشون رفت سونی گدا نزدیک بود در استودیوشون رو تخته کنه
😐😐😐😐
باشه
اینو😂
ته خنده ای.بابای سونی هم نمیتونه در فرام سافتور به اون بزرگی رو تخته کنه.اون کارگردان زباله ساز بازیش در عرض چند هفته پونصد هزار پلیر بدست اورد چیزی که استارفیلد قرار بود دوبرابرشو داشته باشه ولی پلیرای استارفیلد از هلدرایورزم کم بودن.حالا برو یه گوشه بشین و گریه کن.
اخه چرا چرت و پرت میگی
دیگه زیاد سخنرانی نمیکنم اگه واقعا هالکی تو پست های ایکس باکس که بهت هیت دادم بیا از جعبت دفاع کن
و برو استارباگ نسل ششمی و ردفال و شبیه ساز پیاده روی تو تیمارستان بازی کن
گدا مایکروسافته که هنوز دارین بازیارو۳۰ فریم با دسته باتری خور دارای تکنولوژی۳۶۰ بازی میکنین
خندم میگیره به حرفات هالک
یه زمانی دوست داشتم ایکس باکسم پیشرفت کنه ولی وقتی این حجم از حرف های چرت و پرتو میبینم خوشم میاد از شکست های ایکس باکس
پیاده روی تو تیمارستان و ردفال با نمره قرمز و استارباگ نسل ششمی نوش جونتون بیچاره ها😂😂
درضمن همون فرام سافتور نصف سهامش مال سونی هست و همیشه طرفدار پلی استیشن بوده
یاد اوری:بیشتر فشار بازیblack myth رو بخورین که برا قرارداد انحصاری با پا پلی استیشن برا جعبه فعلا نمیاد
پلیر ها زود راجب این dlc قضاوت کردن، نمره ی ۹۵ کاملا شایستش هست و هیچ اشتباهی در کار نیست.
درضمن نقد گیمفا هم یه نقد سلیقه ای بود و حقیقتا نمیتونم درسطح نقدهای اصلی که تو متاکریتیک هست قرارش بدم
انتقاداتی که از سختی بازی شده از طرف مخاطب های غیر هاردکور که با الدن رینگ اولین تجربه شون رو داشتن بوده
تمام گیمای سری به جز دیمن سولز رو حداقل سه بار تموم کردم
ماله کشی کار زیبایی نیست.
کارگردان Helldivers 2 : 🗿🗿🗿
باس آخر اصلا لذت بخش نبود
سختی بیش از حد نه تنها برای اکثریت بازیکنان خوب نیست بلکه باعث میشه آدم از اون گیم سریعا زده بشه
جملاتی کاملا صحیح
ولی این شخص هم خیلی خودش رو بزرگ حساب کرده به این زودی 🤣
چرا نکنه یکی از بهترین لایو سرویس های چند سال اخیر ساخته
خودشو بزرگم حساب نکرده صرفا مثل یه کاربر معمولی توییت جواب داده خود مردم بالا حسابش اوردن که الان خبرش کار میشه
من تازه dlc رو شروع کردم و تا اینجا ۷ تا باس که ۲ تاشون اصلی بودن رو زدم که هر دو باس اصلی به پلیر ها امون نمیدن و رسمن زدن اونا بدون سامن و بیلد شیلد دار یا مجیکر کاری طاقت فرسا است. از طرفی باس های فرعی و دانجن ها قشنگ طراحی شدن و توشون به یه سری سوال ها مثل چگونگی ساخت کوزه ها پاسخ داده میشه.
من تو متنش به طور خاص دفاعی از باسهای الدن رینگ نمیبینم
صرفا دفاع از سختی بازی های سولزه که اونم یه دید به شدت محدود داره به قضیه
هدف از “سختی” هیچوقت صرفا سختی نبوده وگرنه طراحی باس دشوار حتی از آب خوردن هم آسون تره
یه باس طراحی میکنیم براش یه میلیارد HP میذاریم که چند ماه طول بکشه یه گیمر بتونه شکستش بده در صورت بیدار موندن شبانه روز (مورد داشتیم در باسهای MMO) هر اتکشم گیمرو وان شات کنه
به عبارتی شما چند ماه باید نخوابی نخوری هیچ ضربه ای هم دریافت نکنی باسو شکست بدی
این میشه سخت ترین باس تاریخ گیمینگ کد کردنشم بسیار راحته اصلا کاری نداره
بعد یکی بیاد بگه آقا بازی سخته طرفدارای بازیش بیان بگن نه بازی مخاطب خاص داره D:
انتقادات نسبت به سختی هیچوقت نباید به طور سطحی بررسی بشن
سختی یه مقوله بسیار مهم تو طراحی هر چیزیه. اینکه بتونی یه مرحله و باس رو دشوار طراحی کنی ولی در عین حال گیمر بعد ده ها بار شکست بازهم بره سمتش و احساس خوب داشته باشه یه هنره
وگرنه صرف باس، لول یا بازی سخت ساختن کاری نداره
دقیقا انتقادی هم که همه به بازی دارن همینه ، اصلا الگوی اتک این باس ها خیلی سطحی کار شده ، و هرچقدر بخوای اینو به ینفر بفهمونی تهش میگه شما اصلا نمیدونی سولز چیه… سولز برای همه نیست و….
خوب بله قطعا به نسبت بازی پایه سطحی تر کار شده، و دلیلش هم پر واضحه، چون تایمی که برای ساخته شدن این dlc گذاشتن به اندازه گیم اصلی نبود و طبیعتاً نمیشد به همون اندازه خوب طراحی کنن و به قول شما اتک باس ها و..
بهرحال من معتقدم که وسعت این دی ال سی خیلی بیشتر از اون چیزیه که انتظار میرفت و واقعا خیلی جزئیات توش بکار بردن
عزیز من میخوای بگی وقت نداشتن رو مهم ترین چیز یه گیم سولز کار کنن ؟ یعنی چی اخه ؟
دو سال وقت داشتن،اگه به این چیزا باشه دارک سولز ۳ و بلادبورن هردوشون ۹ ماه هم دی ال سی شون در توسعه نبود.