۵۹ درصد از توسعهدهندگان، سرمایهگذاران و مدیریت را عامل وضعیت بد صنعت بازی میدانند
نتایج یک نظرسنجی نشان میدهد که بیش از نیمی از توسعهدهندگان، مدیریت و سرمایهگذاران را مقصر وضعیت نامطلوب صنعت بازی قلمداد میکنند.
صنعت بازی در حال گذراندن دورهای از فراز و نشیبهای مختلف است. در حالی که بازیهای منتشر شده در سالهای اخیر اغلب خوب ظاهر شدهاند، اما اخراجها، شرایط بد کاری و سایر مشکلات گریبانگیر این صنعت شده است.
از سوی دیگر، شکستهای عناوینی مانند Suicide Squad: Kill the Justice League، تمرکز بر روی بازیهای سرویس محور و اخراجهای دسته جمعی کارکنان این مشکلات را در کانون توجه قرار داده است. در یک نظرسنجی جدید، توسعهدهندگان بازی اعلام کردند که وضعیت این صنعت باید تغییر کند. این توسعهدهندگان یک باور مشترک را نشان میدهند. اگر این مشکلات از کنترل خارج شوند، ممکن است صنعت بازی به سمت آیندهای بدتر پیش برود.
در این نظرسنجی سعی شد از توسعهدهندگان بازی در مورد شرایط فعلی صنعت در رابطه با اخراجها و مشکلات مالی سوال شود. این نظرسنجی حدود ۶۰۰ توسعهدهنده را در نظر گرفته است که ۵۹ درصد آنها اعلام کردهاند که صنعت بازی در وضعیت ضعیف یا بسیار ضعیفی قرار دارد. همچنین ۲۶ درصد وضعیت را طبیعی و ۱۳ درصد وضعیت فعلی صنعت بازی را خوب دانستهاند.
۴۹ درصد از پاسخدهندگان نیز معتقدند شرایط به همین شکل ادامه خواهد داشت و ۱۹ درصد نیز اعتقاد دارند که هنوز شرایط بدتری در راه است. این توسعهدهندگان، سرمایهگذاران و مدیریت را مقصر آشفتگی فعلی میدانند.
علاوه بر این، عواملی مانند رقابت فعلی در صنعت، هزینههای توسعه بازی و عدم وجود نوآوری به عنوان عوامل ضعیف شدن صنعت بازی ذکر شده است.
در طی یک سال اخیر، بازیهای مختلفی لغو شدهاند و حتی استودیوهای مشهور نیز دیگر از خطر اخراج یا تعطیلی در امان نیستند. استودیوهایی مانند Tango Gameworks، Arkane Austin، Volition، Pieces Interactive و چندین استودیوی دیگر در یک سال گذشته تعطیل شدهاند.
در مجموع، اکثر توسعهدهندگان از مسیر فعلی بازی چندان راضی نیستند. در حالی که برخی به آینده بهتر خوشبین و امیدوار هستند، اکثر کارشناسان به خوبی از چالشهای فعلی که این صنعت با آن مواجه است، آگاهی دارند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
حرفی ندارم ، درست میگن واقعا
یکی از محبوب ترین بازی های منم بخاطر سیاست کثیف ناشرش نابود شد (در این حد که حتی سه ماه هم وقت نمیداد برای توسعه بیشتر بازی)
🟢 منظور از محبوب ترین بازی، کدوم هست؟!
شایدم نمیخوان قبول کنن خودشونم مشکل دارن
لعنتی نه سال به من زمان میدادن چیزه بهتری از سوایساید میساختم
قطعا دو تا پرچمو مرگ شدیدا احمقانه ولی یکم بهتره واندروومن نسبت به بقیه قهرمانا باعث نشده گیم پلی بازی بعد نه سال اینقدر بد باشه
به علاوه واژه بد برای ۲۳ یکم زیاده روی نیست؟
اگه گیمای بدش ۴.۵ تا کمتر بودن میشد یکی از ۵ سال برتر ویدیو گیم
درحال خوندن کامنتت سکته مغزی کردم
چطور؟
جدی می فرمایید؟ پس این همه بازی متای بالا میگیرند یا نمره ۱۰ میگیرند یعنی چه؟
نگاه کن ببین اون بازیو کدوم استدیو ساخته که نمره ۱۰ و متای میگیره
یه زمانی صنعت گیم خدمت جهت سرگرمی بود الان شده منت به نیت ثروت
وقتی پول زیر زبونشون مزه کنه مدیریت کیلویی چنده، خداشکر هنوزم امثال کپکام فرامسافر هستن یکم بازی بدن، نه اشغال
قبلاً خیلی از شرکتای بازی سازی به خواسته گیمرا گوش میدادن و احترام میذاشتن از اونورم گیمرا از محصولاتشون حمایت میکردن اما الان فقط به اعداد و ارقام نگاه میکنن و از هر ترفندی بجز خلاقیت برای جذب نمره متاکریتیک و فروش استفاده میکنن
جالبه قبلاً که میگی برای چی زمانیه ؟؟؟ اصلا حرفتو به گردن میگیری ۱۰ ساله که فیفیا گیم هاش کلی باگ داره و هرسالم عرضه میشه هرسالم همون گیمیری که پارسال گلایه داشت گیمو میخره همین راکستار چقدر طرفدارشو برای یه بازی زجر میده شرکت های دیگه بماند + نسل جدید که فاجعه است
البته حمایتی نبود اکثرا ورشکست شدن
🗿👍 ورشکستگی در کمین است
دقیقا ولی خب خود گیمرها هم مقصر هستن اینجا اعلام کردن ۹۵ درصد سرمایه گذاران و مدیریت ولی من به شما میگم کی باعث میشه سرمایه گذار رو سرویس محور سرمایه گذاری کنه؟؟
کی باعث میشه مدیریت یه شرکت یا استودیو بازی سرویس محور و آنلاین یا جهان باز و تکراری و … رو دستور ساختش رو بده ؟؟؟ قطعا اگه یه بازی داستان محور با کیفیت به عنوان مثال دد اسپیس یا های فای راش یا آلن ویک ۲ و کلی مثال دیگه فروش خوبی میکرد قطعا ادامه داشت اون بازی ها و وضعیت این صنعت و تکلیفش مشخص بود
تردیدی نیست که خیلی از سرمایه گذران و سهامداران با درک ناصحیح از گیمینگ و گیمر ها فقط به دنبال سودشون از سرمایه گذاریشون هستند و حتی مدیرانی انتخاب میکنن که در این راستا قدم بردارن و این قطعا میتونه ضربه غیر قابل جبرانی بزنه و خیلی از استودیو ها و بازیسازان و فرنچایز ها رو نابود کنه ، این یک مشکل بسیار بیرحمه و راهکاری که من میبینم از طرف گیمر ها میتونه کارساز باشه بها ندادن به پروژه های اینچنینی و حمایت از استودیو ها و بازیسازان و ناشرانی هست که درک صحیح از گیمینگ و گیمر ها دارن ، ما تو یک بُرهه مهم از گیمینگ قرار داریم….
متاسفانه خیلی وقته صنعت بازی تمرکزش رو از خلق آثارهنری به سمت خلق عناوینی پولساز و بدون خلاقیت و بدون روح و خسته کننده برده و از طرفی هم فمنیسم و ال جی بی تی عقاید مزخرف و حال به هم زنشو وارد صنعت گیم کرده که اینم در نوع خودش ضربه بدی زده در کنار همین سرمایه گذاران و مدیران .
الانه طوری شده که شرکتا فقط دنبال پولشون و کم هزینه میکنن و توقع بلند پروازی بازیو دارن…
نمیدونم دنیای گیم قراره کجا بره…
استودیو هم که دارن یکی یکی تعطیل میشن.
بازی سازی کار راحتی نیست حتی آشغال ترین بازیم پشت ساختش کلی زحمته اما با وجود ناشر هایی که خون سازنده رو تو شیشه میکنن با انواع سیاست های مسخره و از اون طرفم کارمندایی که از اخراج شدن میترسن و یا پروژه هایی که به زور بهشون تحمیل میشه کاملا اون فشار رو داخل نتیجه نهایی میتونیم مشاهده کنیم و این اصلا خوب نیست و امیدوارم ناشرها توجه بیشتری به توسعه دهندگانشون داشته باشن تا در نتیجه خودشون به نتیجه بهتری برسن
اغلب خوب یعنی چی؟بازی خوب باید چند سال بتونه راحت درگیرت کنه.اونم با این قیمت قطعات.فقط کارت گرافیک چهل میلیون.
مدیریت یعنی همه چیز
صنعت بازی نهایت تا دو سال دیگه نابود واقعیت تلخ اما چاره ای نیست قید تمام ایونت ها هایپ برای کارای جدید باید زد چون دیگه بازی بزرگی تولید نمیشه
حرفشون درسته مدیریت غلط بخاطر پول این هم نتیجش