میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا

میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد

رضا الهی
۱۷:۰۵ ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
elden ring shadow of the erdtree fromsoftware

هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، رئیس استودیوی FromSoftware، می‌گوید که هیچ پروژه‌ای با این فرض که یک بار موفق شدیم، پس دوباره هم موفق می‌شویم، بنا نمی‌شود.

تعداد کمی از توسعه‌دهندگان در صنعت بازی می‌توانند حتی به ثبات FromSoftware نزدیک شوند. این استودیو در یک و نیم دهه گذشته، مجموعه‌ای از بازی‌ها را منتشر کرده که هم از نظر منتقدان و هم از نظر هواداران، موفق بوده‌اند. با این حال، به گفته آقای هیدتاکا میازاکی، مدیرعامل FromSoftware، با وجود تمام موفقیت‌های چشمگیر آن‌ها، این استودیو هرگز با این فرض کار نمی‌کند که پروژه‌های آینده‌اش هم به همین شکل موفق خواهند شد.

وی در مصاحبه‌ای با گاردین، ضمن اشاره به تحسین بی‌سابقه‌ای که Elden Ring دریافت کرد، گفت که این استودیو هرگز تصمیمات داخلی خود را بر اساس این فرضیه که در آینده نیز از تحسین مشابه‌ای برخوردار خواهد شد، اتخاذ نمی‌کند. او می‌گوید که این رویکرد، به تیم «اجازه شکست خوردن» می‌دهد که نتیجه آن بازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های بهتر است. وی در این مصاحبه بیان کرد:

Elden Ring از نظر موفقیت و تحسین منتقدان، در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، اما چیزی که ما به عنوان یک شرکت سعی در انجام آن داریم، این است که هرگز فرض نکنیم چنین اتفاقی برای بازی‌های آینده‌مان هم خواهد افتاد. هیچ تصمیمی بر این فرض که خب، یک بار موفق شدیم، دوباره هم موفق می‌شویم، بنا نمی‌شود. در نظر گرفتن چنین پیش‌بینی محتاطانه‌ای، به ما اجازه می‌دهد شکست بخوریم و این به نوبه خود منجر به بازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های بهتر می‌شود. به طور غیرمستقیم، فکر می‌کنم در واقع این فرضیه و نگاه محتاطانه که نباید انتظار ارائه یک اثر فوق‌العاده دیگر صرفاً به خاطر گذشته را داشته باشیم، موتور محرکه طراحی بازی‌های ما است.

البته، FromSoftware یک بار دیگر با انتشار بسته الحاقی Elden Ring: Shadow of the Erdtree، مورد تحسین گسترده قرار گرفت. این گسترش‌دهنده به بهترین بسته الحاقی تاریخ بازی‌های ویدیویی از نظر منتقدین تبدیل شد و در عین حال، بازیکنان زیادی را نیز به خود جذب کرد. با این حال، این بسته الحاقی به دلیل سختی بازی، با واکنش‌های منفی نیز مواجه شده است.

ܢ̣ࡅ࡙ܝ̇‌ࡅ߭ܚࡍ ܩࡍ߭SeraمصطفیThe World Enderv-alkalinemasoud souls gamerDARKSIRENAshen undead the bearerBLACK GOKUNimaIlyalul-book𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻Lonesome guy the Mad OneهایزنبرگArnaldHero's shadeخر(حالت سامورایی)❤ NieR LoveRmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • kravinoff گفت:

    بلاخره Messmer رو زدم
    این چی بود
    همش اتک اسپم میکرد
    اصلا نمی دیدم داره چیکار می کنه همیطوری اتیش میزد
    ولی خفن بود و موسیقیش عالی بود

    BLACK GOKUlul-book𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻_Alex_هایزنبرگsaman47122MR147Soheil31377Joel Morganmore
  • Kingsbounty گفت:

    شاید الان طرفدار های میازاکی بریزن سرم ولی باید حرف دلمو بازم بزنم. دوستان بنده نزدیک ۳۰ ساعت elden ring را بازی کردم چند تا باسشم زدم ولی واقعا باید بگم بازی بسیار خسته کنندس و قابل مقایسه با مثلا dark souls 3نیست. من حدود ۱۰ بار dark soul 3 را رفتم با چند کلاس مختلف ولی هر بار بیشتراز دفعه قبل حال میداد. به این که فکر میکنم که اگه elden ring را تمام کردم باز از اول بخوام بازیش کنم حالم به هم میخوره از بس از اول تا آخر بازی در حال دویدن هستید با این بزش……خیلی مپ الکی بزرگه و بدوم هیچ چیز جالب توش.واقعا نصف این مپ میزاشتن ولی با تنوع و چیزهای بیشتر خیلی بهتر بود. واقعا بازی بسیار گیج کنندس برای یه تازه وارد از بس بزرگه و الکی بزرگه مپش.

    Mahdiمرد تنهای شبمصطفیParsamediumSAMIAPEXNimalul-bookAAACEmohammadhasanmore
    • Meafana گفت:

      دارک سولز ۳ یه بازی خطیه با محیط های بزرگ . حتی دارک سولز ۱ و ۲ آزادی عمل خیلی بیشتری داشتن در انتخاب مسیر ( و کاری می کردن یهو بری جایی که نباید و دهنت سرویس بشه که خب اینم جزوی از لذت بازی بود )
      ولی الدن رینگ جهان باز هست و طراحی مراحل اون کاملا فرق داره
      با توجه به این تعاریف به نظر می رسه شما با بازی خطی بیشتر حال می کنید

      SeraObi wanمصطفیParsaThe World EndermediumNimalul-bookHaedcorهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)more
      • Kingsbounty گفت:

        آخه مثلا من با ویچر ۳ و اسکاریم خیلی حال کردم ولی سولز لایک جهان باز واقعا خسته کننده نیست؟

        MahdiParsaNimareza Assassin'sHaedcorcrashقصابدکتره گیمفا
        • Meafana گفت:

          ساختار ویچر و اسکایریم با الدن رینگ فرق داره
          ویچر ۳ و اسکایریم ، جهان باز های ماموریت محور و کوئست محور هستند
          یعنی داستان اصلی و مأموریت فرعی به صورت ماموریت های پشت سر هم و آبجکتیو ها و پاداش های بعد از اتمام ماموریت پیش می ره
          الدن رینگ هم ماموریت فرعی داره ولی داستان به صورت ماموریتی و خطی پیش نمی ره
          بلکه شما یه task کلی داری و ساختار جهان باز جهت گشت و گذار و قوی تر شدنه و بازی تمرکزش بیشتر رو مبارزات هست
          شاید برای همین باشه که الدن رینگ به اون صورت براتون جالب نبوده

          KingsbountyObi wanParsaThe World EnderSAMIAPEXmediumNimaIlyaJoel MorganOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)more
    • اگه از این بازی خوشت نیومده مطمئن باش نمیتونی با هیچ کدوم از بازی های جهان باز حال کنی
      در واقع میشه گفت عناوینی مثل elden ring یا witcher 3 گل سرسبد این سبک تشریف دارن
      ولی dark souls یه بازی نسبتا خطی با یه لول دیزاین خاص هست زیر بنای هر دو سولز بورنه و از قوانین اصلی پیروی میکنن ولی elden ring سولز بورن با دنیای open world هست
      در ضمن با توجه به بزرگ بودن نقشه اونقدر محتوا تو خودش جا داده که نسبت به بزرگی اون هیچوقت خسته نمیشی

      Oda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Haedcor3docrash
    • Mikasa گفت:

      بازی های اپن ورلد کلا همینن
      در ازای بزرگ شدن مپ بازی اونو پر میکنن از filler
      در نتیجه ریتم بازی بهم میریزه
      الدن رینگ هم مستثنی نیست (با اینکه الدن رینگ رو از تمام اپن ورلد های تاریخ بهتر میدونم)
      باسهای تکراری، دانجن های تکراری، محیط های خالی و… رو ازش حذف کنی یه تجربه فشرده تر و خیلی بهتر ازش در میاد
      ولی متاسفانه مارکت فعلا اپن ورلد پسنده
      یه نقل به مضمون از کتاب ارباب حلقه ها:
      “مثل یه تیکه کره که روی یه نون خیلی بزرگی کشیده شده باشن”

      Obi wanHaedcor𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻PoriArnaldخر(حالت سامورایی)دکتره گیمفاGhostGun head(BLIZZARD fan)Ladonmore
      • Ghost گفت:

        اپن ورلد بودن شاید درمورد بازی هایی مثل الدن رینگ و.. مثل همون کرهه باشه که با پخش شدن کم میشه ولی در مورد سری gta (از نظر خودم بهترین اپن ورلد بین تمام بازی ها) از این کره کم نمیشه که هیچ حتی بیشتر و جذاب تر هم هست. محدود نبودن به مکان های اجباری مسخره، خطی نبودن نقشه ، کلا بازیای خطی حس خفگی به ادم دست میدن، بعد ازادی با ماشین تو جاده های وسیع و تازه هرچی بزرگتر هم باشه حس رهایی و سرگرمی بیشتری میده…. بنظرم هر شرکتی (فرام یا یوبی) نباید سر خود بزنن تو کار جهان باز چون کمتر شرکتی مثل راکستار جهان باز های پرطرفدار و درجه یک باب میل اکثریت میسازن.

        MahdiSerav-alkalinemediumKingOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Haedcor𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻ایوری و همکارانروح بی نامmore
        • Kauzuru گفت:

          چه دلقک خوبی هستی جهان الدن رینگ ده برابر زیباتر و درگیرکنندهتر از gta تکراریه که هی از اینجا برو اونجا ۱۰ نفر بکش دوباره تکرار کن gta یه بازی نوب پسنده کژواله که به درد همون بچه های ۱۰ ساله میخوره که بخرن حس بزرگی بهشون دست بده برو چمن لمس کن عقبمونده

          MahdiرانندهSeraskylordAlirezaDirtyomnicmediummohammadhasanHaedcor𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻more
        • ” سری gta (از نظر خودم بهترین اپن ورلد بین تمام بازی ها)” جی تی ای بهترین اپن ورلده!!!!حداقل رد ددو میگفتی باز یه چیزی،البته که تو کل عمرت حتی همون رد ددم بازی نکردی و فقط یدونه جی تی ای بازی کردی،چون کل نظراتت در مورد جی تی ایه دیگه میشه اطمینان کامل داشت

          SeraskylordOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Haedcor𝚖𝚛.𝚜𝚊𝚖𝟶𝟹𝟻ایوری و همکاران
        • همون gta دقیقا این حس خفگی رو به شدت در طراحی مراحلش از gta iv به بعد میده مراحل سینمایی تر شدن ولی انگار واقعا هدف راک استار توی طراحی مراحل ساخت سکانس های یک فیلم سینمایی بوده آزادی عمل در مراحل تقریبا صفره در تمام بازی های راک استار از همین gta بگیر تا رد دد ردمپشن ۲ که این ساختار سینماتیک توی یسری مراحل جذاب شده تو یسری مراحل تبدیل به سرطان شده مثل مرحله ای که دنبال برادر نامزد آرتور میری درحالی که توی بازی های قدیمی راک استار به شدت آزادی عمل بیشتر بود با اینکه خیلیاشون پر از ایرادات عجیب بودن که به خاطر ایرادات بازی لذتشون از بین میرفت ولی بازم نمیشه منکر شد به شدت آزادی عمل بالاتری داشتن
          ولی اگر بحث آزادی عمل بیاد وسط اصلا راک استار جلوی الدن رینگ در زمینه پیش بردن مسیر داستان و کوئستا حرفی واسه گفتن نداره

          SeranobodyHaedcorMR147ایوری و همکارانروح بی ناماسپایدر با مرامخر(حالت سامورایی)Meafana
        • MR147 گفت:

          آزادی عملی که تو الدن رینگ داری برای گشت و گذار تو مناطق مختلف نقشه مثال زدنیه، نمیدونم چه تصوری از الدن رینگ داری ولی هرچی هست غلطه.
          سولزلایک هم سبکی نیست که باب میل اکثریت باشه و این تو ذاتشه و اگه قرار باشه میازاکی بازی “عامه پسند” بسازه باید از خیلی چیزا فاصله بگیره.

          SeraHaedcor
      • Ghost گفت:

        مپ الدن ساید کوئست خالی زیاد داشت ولی گیمی مثل VI با شهری با اون همه آبجکت، شیدر و… با بودجه میلیارد دلاری کره کم نمیاره

        MahdiSeraOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Haedcorایوری و همکارانروح بی نامRPG GamerقصابArnaldMeafanamore
    • ۳۰ ساعت و چند تا باس که چیزی نیست بازی ۱۰۰ ها باس داره
      ببین مشکلت دقیقا همینه
      داری مقایسه میکنی با دارک سولز در صورتی نباید اینطوری کنی کلا مقایسه کردن باعث میشه تجربت از چیزی خراب بشه
      نباید اصلا با دارک سولز مقایسه کنیش الدن فقط با خودش تو مقایس
      دیدتو عوض کن و دوباره بازیو بازی کن
      ….
      هیچوقت نفهمیدم چرا اینهمه بقیه گیج میشن سر الدن
      بازی کلا چند تا مسیر مستقیمه فقط برو جلو و محیط رو کامل بگرد مپ رو هم باز کنی اصلا گیج نمیشی دیگه
      ….
      بازی واقعا پر ازانواع باس های متفاوته و کلی npc و چیزای متفاوت هست مپش بنظرم اصلا بزرگیش الکی نیست تو هم تا وقتی کامل نگشتی محیط رو و بازی رو تموم نکردی نمیتونی بگی مپش الکی بزرگه و تنوع نداره
      مثل اینکه غذارو نخورده بگی بدمزس
      بعدشم نصف محیط های مهم و اصلی بازی اصلا بز نمیشه برد 🗣️
      (یه رفیق دارم ۱۲ بار بازیو تموم کرده خودمم وقتی کرک آنلاین dlc اومد برای بار چهارم میخوام برم تمومش کنم باهاش🚶‍♂️🚶‍♂️

      KingsbountyParsaHaedcorروح بی نام
    • MR147 گفت:

      اتفاقا به جرات میتونم بگم الدن رینگ یکی از پر جزئیات ترین مپ های تاریخ رو داره، گوشه و کنارش پر شده از باسفایت های مختلف و نکات ریز که اگه با دقت بهشون توجه نکنی ممکنه خیلی ساده از کنارشون بگذری.

      ParsaJoel MorganHaedcornoobe pirMeafanaقصاب
  • silenth4nter گفت:

    سلام
    این طرز فکر اشتباهیه که اگه بازی ای سخته پس به درد نمیخوره یا باید نظر منفی داد اتفاقا تو این سختی هاس که فرق یک سولز پلیر با یک پلیر معمولی مشخص میشه
    البته اینم بگم سختی بازی باید منطقی و متعادل باشه که معمولا fromsoftware رعایت میکنه من خود بیس اصلی بازی رو تموم کردم و لذت بردم
    وضعیت مالیم یکم اوکی بشه dlc ش رو هم میخرم
    الان اولشه که صدا همه در اومده که بازی سخت شده صبر کنید چند وقت دیگه بازیکن ها انقدر توش مهارت پیدا میکنن که باز میبینید همین گیمفا خبرش رو میزاره که فلانی تو ۱۰ دقیقه dlc الدن رینگ رو با چشم بسته تموم کرد😂😂😂

    SeraParsaskylordJoel MorganHaedcorProfessor genkiخر(حالت سامورایی)
  • AV گفت:

    و اما هیچوقت شکست نمیخوره حداقل الان دیگه نه چون تجربه دارن دیگه

    skylordHaedcorGun head(BLIZZARD fan)MORTEZA.MSKingsbountyAVarminFashan
  • بر خلاف نظر عموم ، من واقعا از این سختی لذت می برم. چون یه جورایی آدم رو به یک مبارزه و یک دوئل دعوت میکنه.

    skylordهوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)Ashen undead the bearerOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)HaedcorهایزنبرگقصابOld blacksmithخر(حالت سامورایی)Ghostmore
  • Ladon گفت:

    امیدوارم استاد فعلا بیخیال اوپن ورلد بشی چند تا بازی خطی خوب بساز وقت استدیو رو نگیر الکی با این روند تغیر بازی به اوپن ورلد هم تایم ساخت بازیت زیاد میشه و در نهایت تو نمیتونی فعلا تو اوپن ورلدت انمی هاتو یونیک کنی و مکانیک هات بدجوری به باس فایت هات ضربه زده بازی هایی با تم جدید بساز با مکانیک های جدید امیدوارم درس گرفته باشه از این دی ال سی اخیر

    red-eyed Banished Knightmasoud souls gamerAAACEHaedcorOld blacksmithArnald
    • Kauzuru گفت:

      میازاکی بیا به فن شلوارک پوش ایرانیت گوش بده نه ۲۵ ۳۰ میلیون فروش 😂😂😂😂 وقت استودیو رو نگیر یعنی چی ۲۵ میلیون نسخه میفروشی الکی وقت رو اشغال میکنی 😂😂😂😂😂😂😂 بخدا مخاطبای ایرانی شاهکارن

      Seraسگ غمگینmasoud souls gamerKingOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Arnaldامیر فتحیMeafana
      • Ladon گفت:

        میگم خدا زده ان این فن بوی های میازاکی بازیو تموم کردی؟ پترن های باس دلس مورد انتظار ۲۵ میلیونی دیدی؟ لور کج و ماوجم دیدی ؟ باس فایت اخر چطور؟ محیط های ویست شده تورنت محورم دیدی ؟ این چیزی نیست که از دی ال سی ما میخوایم لول دیزاین و سلاح ها شاهکارن سه تا باس کلا تو بازی خوب بودن باس اخر فاجعه ویدیو گیمه ینی حتی فک نمیکردم به این حد برسم هر کی منو بشناسه میدونه چقدر فن فرامم ولی این بازی بیس گیمو کامل نابود کرد ولی خب فان بودنشم داشت مثل سلاح های جدید یا پیچیدگی دانجن ها ولی این نمیچربه به داستان و انمی های تکراری ریاسکین شده و باس فایت فاینال زباله پترن های مسخره که حتی به انمی های معمولی هم سرایت کرده میخواید قبول کنید یا نه سامن اش فلسفه سولزو نابود کرد

        SeraAAACEHaedcor
      • A Slash گفت:

        ۲۵ ۳۰ میلیون فروش اشخاص پشتش احیانا کت شلوار میپوشیدن به جای شلوارک ایرانیا؟

        ArnaldMeafana
    • به به ببینین کی اینجاس داش حسین چند وقته ندیده بودیمت

      Ladon
  • Nightwing گفت:

    ترجمه:
    اگه دیدین ر..دیم نگین چرا😂

    Thunder boyبامشی بلشتJoel MorganBioshockروح بی نامهایزنبرگGoodعرض MashعایخیGun head(BLIZZARD fan)Professor genkiخر(حالت سامورایی)
  • اینو گفته تا به کسایی که تو باس های سخت الدن جدید شکست میخورن روحیه بده😂

    Sera
  • crash گفت:

    من تا الانelden ring تموم نکردم همون زمان که عرضه شد بیشتر ۲ ساعت نتونستم تحملش کنم محیط بازی بسیار بزرگه و گیم پلی خسته کننده ای داره
    ولی دارک سولز ۱ و ۳ و بلاد شاهکار بودن تو همه چیز تعادل و منطق وجود داشت

  • MRASG گفت:

    دی ال سی سختیه ولی اونقدری که تعریف میکنن غیر ممکن نیست.یه گیم پلی از باس rellana دیدم و واقعا باس به نسبت خوبی با توجه به اینکه تو دی ال سیه بود. نمی‌دونم بعضیا فازشون چیه می‌خوان تو ترای اول همه باسارو بزنن بگن آره ما خیلی خفنیم(البته خودم هنوز به دی ال سی نرسیدم تا یه چند روز دیگه میرسم و نظرم مبنی بر اساس گیم پلی بود که دیده بودم)

    هوزیا متیوز(منتظر رد دد۳)Ashen undead the bearer
    • داداش سر همین نظرات که سخته و فلان و بهمان هنوز نگرفتمش. میشه وقتی dlc هم بازی کردی تو نظرات خصوصی یا همینجا یه نقد کوچیک خودت بنویسی. من تنها سولزی که بازی کردم ds3 بود اونم تا اواسط بازی کردم. خیییلییییی طراحی و فضا عالی بود. و کلا لذتبخش بود. یه اشتباه کردم بخاطر کم حوصلگی ترینر زدم که برم مراحلشو ببینم کلا بازی افتضاح شد. لذا کاملا متوجهم که جدای از داستان و فضا و طراحی،اگه سختی بازیهای میازاکی ازش گرفته شه هیچ چیز نمیتونه مجابت کنه ادامه بدی. اما میگن بشدت غیر منطقی سخت شده

      MRASG
میازاکی: FromSoftware هرگز موفقیت را تضمین‌ شده نمی‌داند، پس اجازه شکست خوردن دارد - گیمفا