بازیهای Bloodborne و Elden Ring چگونه مضامین پدر و مادر بودن را در خود جای دادهاند؟
در مورد مفهوم پدر و مادر بودن، نمونههای متعددی وجود دارد که در هر دو دنیای بازیهای Bloodborne و Elden Ring به زیبایی به تصویر کشیده شدهاند.
FromSoftware با شاهکارهای مورد تحسین خود، Bloodborne پرآوازه و Elden Ring برندهی جایزهی بازی سال ۲۰۲۲، به ساخت بازیهایی با داستان غنی و جذاب شناخته میشود. با وجود داستانهای بیشمار برای روایت و حتی موارد بیشتری که در بستههای الحاقی این عناوین ارائه میشود، بازیکنان در مورد موضوعات خاص و مهمی نظریهپردازی میکنند. اگرچه برخی از موضوعات به طور آشکار از طریق گیمپلی یا کاتسینها بیان میشوند، برخی دیگر نیازمند دقت بیشتری از سوی بازیکنان هستند.
Elden Ring و Bloodborne، جدا از گیمپلی دشوار اما جذابشان، به خاطر داستانپردازی و روایت اسرارآمیزشان نیز شهرت دارند. این دو بازی با وجود وسعت دنیاهایشان و پیچیدگی روایتهای درون بازی، با دیالوگهای دلربا، مبارزات نفسگیر و توضیحات آیتمها، موفق میشوند توجه بازیکن را جلب و حفظ کنند. روش شگفتانگیز دیگری که این دو عنوان از طریق آن قادرند خطوط داستانی پیچیده و تاریخی خود را بیان کنند، NPCها و ساکنان دنیایشان هستند. هر دو بازی Elden Ring و Bloodborne شخصیتهای جذابی با داستانهای منحصر به فرد دارند و از به یادماندنیترین آنها شخصیتهایی هستند که با مفهوم والد بودن دست و پنجه نرم میکنند.
داستانهای غمانگیز شخصیتهای والد در Yharnam
Bloodborne پر از شخصیتهای باهوشی است که اعمالشان تحت تأثیر حرص و آز و تکبر انسانها هدایت میشود، به همین دلیل است که دنیا در چنین وضعیت افسرده و خطرناکی قرار دارد. موجودات عجیب و غریبی که به عنوان Great Ones شناخته میشوند نیز نقش مهمی ایفا میکنند، زیرا از طریق خون آنها بود که بلا و مصیبت اهریمنی شیوع پیدا کرد و انسانها به موجوداتی کابوسوار تبدیل شدند. صرف نظر از وضعیت دنیای Bloodborne، هم انسانها و هم Great Ones آرزوی فرزندهایی را دارند که برخی با هزینه به دست میآمدند.
بازیکنانی که Father Gascoigne را شکست میدهند، ممکن است او را به عنوان یک شکارچی دیوانه که تسلیم مستی خون شده بشناسند. با این حال، کسانی که وقت گذاشتهاند تا داستان Gascoigne را کشف کنند، متوجه خواهند شد او پدری دلسوز و شوهری فداکار بوده که حتی با ذهنی رو به زوال، تنها آرزویش کشتن موجودات نفرتانگیز بود تا از افراد مهم زندگی خود دفاع کند.
بازیکنانی که از خانهای مشخص در Central Yharnam بازدید میکنند، میتوانند با دختر شکارچی صحبت کنند که با عشق از او یاد میکند. دختر کوچک میگوید که او و مادرش اغلب برای اطمینان از اینکه Gascoigne غرق در تاریکی و خون نمیشود، موسیقی مینوازند. این نشان میدهد که علیرغم فاسد شدن تدریجی ذهن او توسط مصیبت اهریمنی، او میتواند با به یاد آوردن عشق خود به همسر و فرزندش، بر سختیها غلبه کند. اگرچه Gascoigne در نهایت دچار جنونی خونآلود شده و توسط بازیکن کشته میشود، اما حداقل این آرامش وجود دارد که بدانیم او زمانی مردی بوده است که با خوشحالی جان خود را برای خانوادهاش فدا میکرد.
مادران با سرنوشتهای متفاوت: ملکه یارنام و کاس
ملکه یارنام از نژاد Pthumerian و کاس، که به نام Great Ones شناخته میشود، از لحاظ گونهای کاملاً متفاوت هستند، اما هر دو وجه تشابهای دارند و آن به دنیا آوردن فرزندانی با اصالتی عجیب و غریب است. در حالی که کاس، که با نام Kosm نیز شناخته میشود، از ابتدا قرار بوده فرزندان زیادی داشته باشد تا هدف Great Ones برای جایگزینی فرزندان از دسترفتهشان را محقق کند، ملکه یارنام توسط خدایان اهریمنی Bloodborne مجبور به تبدیل شدن به مادر جایگزین شد. با وجود شرایط وحشتناک بارداری، به نظر میرسد ملکه با فرزند عجیب و غریب خود، Mergo، پیوندی برقرار کرده. این موضوع در مبارزه با او تقویت میشود، زیرا یکی از حملات او شامل فریاد Mergo است که به طور موقت بازیکن را گیج میکند.
در مقابل، کاسم با غذا دادن و محافظت از اهالی دهکده ماهیگیری برای اطمینان از بقای فرزندش، غرایز مادری از خود نشان میدهد. حتی پس از مرگ، کاسم شکارچیانی که برای تعالی سعی در آلوده کردن فرزندش داشتند را با قرار دادن در جهانی از عذاب بیپایان که کابوس شکارچی نامیده میشود، مجازات میکند. این موجود عظیم و ملکه Pthumerian نماد کاری هستند که یک مادر حاضر است برای محافظت از فرزندانش انجام دهد و تحمل کند.
روابط پیچیده حاکمان سرزمینهای میانی
با توجه به آنچه بازیکنان در مورد ملکه Marika و نقش او در Elden Ring میدانند، روابط متعدد او با دیگر شخصیتهای مهم را میتوان پیچیده و گیجکننده توصیف کرد. با وجود اینکه چیزهای زیادی در مورد تاریخ وسیع سرزمینهای میانی وجود دارد که باید فرا گرفت، مشخص است به نیمهخدایانی که بر آن حکومت میکنند، قدرت غیرقابل درکی توسط والدینشان اعطا شده، اما این قدرت با هزینهی روابط متشنج متعدد به دست آمده است. با این حال، نمونههایی از شخصیتهای خاص وجود دارند که رفتارهایی شبیه اعمال پدرانه و مادرانه از خود نشان میدهند.
Radagon از Golden Order و اولین اِلدن لرد، Godfrey، که زمانی با نام Hoarah Loux شناخته میشد، قهرمانان فوقالعاده قدرتمندی هستند که میتوانند هر کسی را که با همسر و ملکهشان، Marika، مخالفت کند، شکست دهند. با وجود دستاوردهایشان، آنها به عنوان شخصیتهای برجسته با خصوصیات پدرانه شناخته نمیشوند. Godfrey زمانی برای برقراری رابطه نزدیک با فرزندانش در اختیار نداشت، زیرا همواره زیر پرچم ماریکا به جنگ با مخالفان او میپرداخت. با وجود اینکه هرگز ارتباطی برقرار نکرد، او در هنگام نگه داشتن جسد بیجان پسرش یعنی Morgott، اندکی غم و اندوه نشان میدهد.
از طرف دیگر، در حالی که Radgon اکثر فرزندان دیگرش را نادیده میگرفت، اما در تعاملات خود با پسرش، Miquella، ویژگیهای پدرانهای از خود نشان میداد. این دو به دلیل علایق مشترکشان به بنیادگرایی، پیوند خاصی برقرار کردند و حتی طلسمهای قدرتمندی را به یکدیگر هدیه دادند. اگرچه در نهایت Miquella بدون هیچ مقاومتی از سوی پدرش، او و بنیادگرایی را رها کرد، اما حداقل نشاندهندهی یک ارتباط مثبت کوچک بود.
ملکههای سرزمینهای میانی
ملکهی سرزمینهای میانی، Marika، به عدم ابراز عواطف مادرانه شناخته میشود. زندانی کردن پسران نفرینشدهاش، Morgott و Mohg، در زیرزمین برای جلب رضایت مردم نسبت به Golder Order، نشان میدهد که او نیازهای خودش را بالاتر از فرزندانش قرار میدهد. اگرچه اعمال ظالمانهی او برای آماده کردن فرزندانش و ساکنان جهان برای سختیهایی است که در نهایت با آنها روبهرو خواهند شد، اما کارهای او این تصور را به وجود میآورند که یک مادر و فرمانروای بیاحساس و محاسبهگر است.
در مقابل، Rennala، ملکهی ماه کامل، حداقل رابطهای با تنها دخترش، Rannu، دارد. این موضوع با کنشهای متقابل زیر بین آنها ثابت میشود:
- Rennala دخترش را برای ملاقات با ماه شخصیاش راهنمایی میکند و به Ranni اجازه میدهد قدرتی معادل قدرت مادرش به دست آورد.
- Ranni پس از اینکه به دلیل خیانت Radagon، همسر سابق ملکهی ماه کامل، قلبش میشکند، طلسمی محافظتی برای مادرش اجرا میکند.
این نشان میدهد که Rennala به اندازهی کافی به دخترش عشق مادری داده که او نیز مایل به جبران آن بوده است. با توجه به روابط پیچیدهی بین فرزندان نیمهخدا و والدینشان، این یکی از معدود روابط نسبتاً مثبت است.
هرچند Bloodborne و Elden Ring شخصیتهای متعددی با گذشتههای غمانگیز دارند، اما به اندازهی کافی اطلاعات وجود دارد که نشان میدهند با وجود شرایط، برخی از آنها مایلند به کسانی که برایشان اهمیت دارند، توجه و وفاداری نشان دهند. هنوز هم نکات مبهم بسیاری دربارهی روابط درون بازی در داستان هر دو بازی وجود دارد، اما در نهایت همه چیز تاریک نیست.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
نظرات
🟢 باور کنید اینقدر که دوستان و نویسندههای سایت در مورد بازی Bloodborne مقاله و کامنت گذاشتن، با خودم میگم چطور نشده تا این اثر به این خوبی را تجربه کنم…
خوشا به کسانی که لیاقت تجربش را داشتند💚🥹
داداش بلادبورن گیم خیلی خوبیه ولی اونقد که میبرنش بالا هم خوب نیست
بین گیمای فرام سافتور چهارم شاید باشه
سکیرو
الدن رینگ
دارک سولز ۱
بلادبورن
اشتغفرالله بگو داداش
بین اینا ناسلامتی فقط بلاد کبیر لنحصار شده
منطق یک ایکس باکس فن که حتی بازی هم پلی نداده:
الان تو سونی فنی چه منطقی داری؟
منطقم اینه از سر فشار نمیام یکی از بهترین بازی های تاریخ رو زیر سوال ببرم
تا جایی که من میدونم تو همه پستا داری ایکس باکس و بازی هاش رو هیت میدی
دقیقا
این بنده خدا ها اگر منطق داشتن نمیگفتن هلبلید ابروی نسل نهم رو خرید😂😂
صنعت گیم چقدر جدیدا بدبخت شده که یه تک دمو سه ساعته ۳۰ فریمی باید ابروشو بخره😆
وقتی بازی کردی (شایدم تجریش نکردی اصلا) ولی هیچی متوجه نشدی و فقط بلدی trend رو دنبال کنی نتیجش میشه این توهمات دوستمون که Bloodborne رو از sekiro و elden ring پایین تر میدونه. هیچ کدومشون حالا حالا ها به Bloodborne از نظر داستان و مرموز بودن و تم محیطی و گیمپلی و حتی npc ها و سیستم dungeons هم نمیرسن، حتی مطمئن هستم اگه روزی Bloodborne 2 منتشر بشه هم نمیتونه موفقیت نسخه اول رو تکرار کنه.
واقعا بازی خاصی بود و حتی dlc old hunters هم یکی از بهترین dlc های تاریخ میشه تلقی کرد.
از خودت فکت نده قطعا بلادبورن پایینتر از الدن و سکیروعه
بهترین گیمپلی و کامبت که مال سکیروعه
بیشترین تنوع تو اسلحه اسپلها دانجنها هم مال الدن رینگه
بهترین باس ها هم مال دارک سولز ۳ و سکیروعه
بهترین لول دیزاین هم مال دارک سولز ۱ عه
یه مشکلی که کنسول فن داره اینه تعصب چشماشو کور میکنه
از خودش فکت نده؟ 😏
https://gamefa.com/1031071/there-are-a-lot-of-things-both-big-and-small-hidetaka-miyazaki-confirmed-bloodborne-is-far-superior-to-both-demons-souls-and-dark-souls-in-1-major-gameplay-aspect/
حالا بر گرد ب همون غاری ک ازش اومدی
خندت نگرفت؟
بحث کیمپلیه و برتری الدن و سکیروعه
خبرو خودت خوندی؟:))
ملت به حرف خود میازاکی هم دیس میدن😂🤯
بهترین اتمسفر و فضا سازی هم قطعا برا بلاد بورنه در مورد لول دیزاینم نمیشه با قاطعیت گفت دارک سولز ۱ بهترینه چون بلاد بورنم خیلی لول دیزاینش معرکه بود
لیست خودم اینه:
۱.سکیرو
۲.الدن رینگ
۳. بلاد بورن
۴.دارک سولز ۳
۵. دارک سولز ۱
۶. دیمن سولز
دارک ۲ رو هنوز بازی نکردم
دارک سولز دو رو به نظرم بازی نکن، چون جدا از داستانش واقعا گیم پلی تو دیواری داره، خیلی بده. فکر کن حتی اگر ضربات انمی هارو داج هم بدی باز بهت میخورن. این تازه یکی از مشکلات عادی دارک سولز دوعه
فکت میدونی یعنی چی جناب mk؟ ینی میازاکی هم گفته بهترین بازی که ساخته بلادبورنه. ایشالاکه میازاکی کنسول فن نیست و تعصب هم چشاشو کور نکرده. دی
میازاکی گفته بازی مورد علاقش ds1 و بلادبورنن نگفته بهترینن
ولی خود ایشون هم گفته الدن رینگ نزدیکترین گیم به فانتزی مد نظرشه
قطعا بلادبورن پایینتر از الدن رینگ و سکیروعه؟
خودت فکت داری میدی که D:
اتفاقا سکیرو از نظر لول دیزاین، تنوع دشمنا ارزش اکسپلوریشن و…یکی از بدترین بازی های فرام سافتوره
بماند کل بازی یه سلاح داری با چندتا ability که نود درصدشون مواقع خاص بدرد میخورن خود اون سلاحیم که دست گیمره چندتا حرکت محدود بیشتر نداره
شصت ساعت با یه سلاح و سه چهار مدل اتک سر کنی
Boring
نیو گیم پلاس هاش هم کمترین ارزش تکرار رو دارن
روی همه ی اینها یه سیستم مخفی کاری نیم بند هم اضافه کن
الدن هم که مشخصه نصف باس هاش بدرد DMC میخورن نه یه بازی با سرعت در حد دارک سولز ۳
لول دیزاینش گاهی خوبه ولی وسط لول دیزاین خوب کیلو کیلو اپن ورلد خالی جلوت گذاشتن
بعد باگ بزرگ لول دیزاین الدن رینگ اونجاست که باس ته لول سخته ولی کل لول اونقدر آسونه ممکنه یبارم نمیری! چک پوینت ها همه نزدیک به هم (مخصوصا تو دی ال سی ) میزان interconnectivity مراحل پایین (بعد لیندل و دی ال سی)
تنوع بیلد هاش خوبه ولی همین حد که یه بیلد بزنی اسپم کنی باس هارو بعد از نتیجه ذوق کنی D:
الدن رینگ خوراک توییچ استریمرا و یوتیوبراست
کل فاز بازیش شوآف کردنه
“عههه این باسو ببین سیصد متر میپره هوا منفجر میشه وان شات میکنه چقدر خفنه؟ ”
” اوه این باسه رو ببین از بس سریعه حتی نمیشه حملاتشو دید چقدر خفن!”
“اوه اون بیلدو ببین با یه madness زیر ده ثانیه ملنیا رو میزنه”
“اوه این یکیو ببین اونقدر خودشو با باف های مختلف قوی میکنه فایر جاینت رو وان شات میکنه”
یه بازی مین استریم برای گرفتن ویو تو اینترنت= الدن رینگ
دی ال سیشم از خودش بدتر
کجا گفتم لول دیزاین سکیرو بهتره؟؟؟از نطر کامبت گیمپلی و باس فایت ها صدرصد بهتر از بلادبورنه
بلادبورن اگه dlc رو نداشته باشه جز گرمن و گسکوین چه باس خوب دیگه ای داره
اکثر باس فایت ها ضعیفن
مورد بعد اینه سکیرو rpg نیست قرار نیست لول اپ کنی یا استت داشته باشی که مطابقش چنتا وپن داشته باشی عوضش پراستتیک تولز و اسکیل داره که اگر مایندلس بازی نکنی بازی رو چندین لول اسونتر میکنن
الدن بازی اوپن ورلده قرار نیست مثل دارک سولز ۱ باشه
وقتی به لگسی دانجن برسی حتی از خود دارک سولز ۱ هم لول دیزاین بهتری داره
یه لول دیزاین لیندل و استورم ویل کسل و …به کل بلادبورن میرزه
بایدم ذوق کنی ینی چی این حرف؟بازی برپایه اکسپلوره اکسپلور هم بهت جایزه میده باید از چیزایی ک میده استفاده کنی اینکه بیلدی بسازی که باس رو وان شات کنه ینی تمام وقتی که برای اکسپلور گذاشتی ارزشمند بوده و الان داری نتیجشو میبینی
کدوم باس انقد سریع بوده که حملاتشو ندیدی؟این ایرادات بیشتر به skill issue برمیگرده وگرنه همین الانم سختترین باس dlc رو مردم دارن نو هیت میزنن
جای تکرار حرف چارنفر خودت بزن گرچه به نظر میاد ن فقط الدن بلکه بلادبورن و سکیرو و دارک سولزا رو هم نزدی فقط چون بلادبورن انحصاریه داری سنگشو به سینه میزنی
من الدن رینگ رو تموم کردم با دی ال سیش
حالم بهم میخوره وقتی یکی میگه بازیو تموم نکردی و مجبورم ته تمام بازیا یه عکس بگیرم برای فنبوی جماعت
ولی بیا میل کن:
https://s8.uupload.ir/files/img_20240701_184857_ci7.jpg
https://s8.uupload.ir/files/img_20240701_184731_58cz.jpg
دفعه بعد یادت باشه وقتی اتهام واهی میزنی بدونی طرف مقابلت کیه بچه جان D:
خب حالا جواب تک تک مهملاتت:
“کجا گفتم لول دیزاین سکیرو بهتره؟؟؟از نطر کامبت گیمپلی و باس فایت ها صدرصد بهتر از بلادبورنه”
گیم پلی بهتر از بلادبورن؟ بازی ای که توش کلا یک سلاح داری (نه چهارتاprostethic arm بی خاصیت و چتر سلاح به حساب نمیان) همون یک سلاح هم چهار پنج تا حرکت بیشتر نداره بهتره گیم پلیش از گیمی که کلی سلاح داره هر کدوم با حرکات و بعضاً کمبو های مختلف و هر سلاح هم دو حالت داره ؟
بازیای اکشن سوم شخص دو حالتن
یا character action مثل DMC و بایونتا و…
تنوع سلاح پایینه ولی هر سلاح کلی کمبو و حرکت مختلف داره
یا اکشن rpg که کلی سلاح دارن و اکثرا سطحی
سکیرو مثل بازیای character action یا هک اند اسلش (به غلط) تعداد سلاح محدودی داره البته محدود که چه عرض کنم یدونه فقط داره
همون یدونه سلاح هم در حد یکی دو حرکت تهش ازش در بیاد
نه کمبو یاد گیری لازمه نه هیچی
کل بازی دفلکت دفلکت دفلکت حمله حمله حمله makiri counter پرش و…
این روند بورینگ به مدت یه بازی هک اند اسلش هم طول نمیکشه بگیمpacing بازی خوبه لااقل
اندازه یه action rpg طول میکشه ولی بیلد اینا نداره
عمق گیم پلی بازیای character action هم نداره
Worst of both worlds
تنها چیز سکیرو که از بلادبورن بهتره باساشن
وگرنه تو ارزش تکرار، لول دیزاین، تنوع دشمنا، تنوع سلاح و ارزش اکسپلور کردن، لور، اتمسفر و خاص بودنش، داستان، موسیقی و…
همه اینا بلادبورن سکیرو رو میخوره سه قورت آب هم روش
نه تنها بلادبورن بلکه دارک سولز ۳ هم تو تمام موارد بالا که گفتم از سکیرو بهتره با این تفاوت که باس هاش هم بهتره یعنی سکیرو تو لیترالی هیچی از دارک سولز ۳ بهتر نیست مگه اینکه کل دارک سولز ۳ رو با یه سلاح تموم کنی و در اون صورت میشه ادعا کرد گیم پلی سکیرو با کاتانا > گیم پلی دارک
سولز ۳ با یه سلاح
میگی سکیرو rpg نیست ؟ پس چرا گیم پلیشو با rpg ها قیاس میکنی
بریم ببینیم مقابل DMC حرفی داره یا نه؟ که نداره
یه سلاح تو DMC ارزشش ده برابر همون یه سلاح تو سکیروعه با این تفاوت که معمولا چندتا شخصیت قابل بازی هستن هرکدوم هم چندتا سلاح دارن ارزش تکرار بازی هم بی نهایت بیشتر از سکیروعه بخاطر انلاک شدن درجات سختی
چون سکیرو مقابل بازیای اکشن درست و حسابی حرفی نداره میای با rpg مقایسش میکنی که از اونام کم میاره D;
این از سکیرو بریم الدن ببینیم چه وضعیه
“الدن بازی اوپن ورلده قرار نیست مثل دارک سولز ۱ باشه
وقتی به لگسی دانجن برسی حتی از خود دارک سولز ۱ هم لول دیزاین بهتری داره”
آره شاید ولی میدونی مشکل چیه؟ مشکل اینه بین لگسی دانجنا باید کلی اپن ورلد ب.ولشت به همراه کلی دانجن تکراری و زباله تجربه کنی
درنتیجه pacing بازی میره تو دیوار D:
“بایدم ذوق کنی ینی چی این حرف؟بازی برپایه اکسپلوره اکسپلور هم بهت جایزه میده”
تمام سولزبورن ها همیشه اکسپلوریشن داشتن (تازه با ریتم بسیار بهتر چون یه اپن ورلد خالی برای طی کردن نداشتن )
همشون هم جایزه میدادن
هیچکدوم هم اینقدر unbalanced نبودن D: توجیه الکیه حرفت
“تمام وقتی که برای اکسپلور گذاشتی ارزشمند بوده و الان داری نتیجشو میبینی”
آره فرض کن با کرفتینگ که مزخرف تربن مکانیک تو تمام بازی هاست بیای یه چیزی درست کنی باف بشی ذوق کنی D: نه مهارتی میخواد نه هیچ چیز
بیلد ها هم تماما تو ویکیپدیا موجوده به بچه ۳ ساله یه اینترنت بدی الدن رو با خاک یکسان میکنه
چون همون لول دیزاینشم که اینقدر تعریف میکنی اونقدر آسون طراحی شده که من کلا تو تمام دانجن ها روی هم شاید ۱۰ بار نمردم
از بس چکپوینت زیاده یه وقت گیمر اذیت نشه D:
“این ایرادات بیشتر به skill issue برمیگرده وگرنه همین الانم سختترین باس dlc رو مردم دارن نو هیت میزنن”
اولا اسکیل ایشو خودت داری بالا دقیقا عکس از remembrance باس آخر دی ال سیه عمدا هم یادم بود قبل حذف کردن بازی این عکسو بگیرم برای ساکت کردن تو و امثال تو
اینکه یه یوتیوبر یازده ساعت وقت صرف میکنه نو هیت بزنه
و کارش همینه دلیل نمیشه باس خوب باشه
تمام باسهای تمام بازی های دنیا تقریباً نو هیت قابل زدنن
آیا تمام باسهای تمامی بازی های دنیا عالین؟ نه اصلا
این رد ادعای بچگانت
ساختن باس سخت کاری نداره اب خوردنه
فاینال فانتزی انلاین یه باس داشت تا سالها بعد عرضه بازی هیچکدوم از گیمرها حتی گروهی هم نتونسته بودن بزننش
آیا باس خوبی بود؟ نه زباله بود دقیقا عین باس آخر دی ال سی الدن (فاز اولش البته خوب بود)
ویژوال الکی و شلوغ کردن صفحه
حرکات صد برابر سریعتر از گیمر
وان شات مزخرف تو انتهای فاز دوم
دوربین زباله
و…
“جای تکرار حرف چارنفر خودت بزن”
حرف خودمو زدم
لابد باید عین فنبویی مثل تو میگفتم الدن و سکیرو شاهکارن D:
نه بلاد نه دارک سولز سه
و نه خصوصا الدن و سکیرو هیچکدوم حتی از صد کیلومتری شاهکار رد نمیشن کیلو کیلو ایراد دارن تو تمامی زمینه هاشون. اگه فکر میکنین ته گیمینگ همینان خیلی خیلی بیشتر ازین حرفا باید گیم بزنین
ولی قطعاً دارک سولز ۳ و بلادبورن رو براحتی بهتر از borekiro و BSring میدونم
بزار همین اول یه چیزو بهت یاد بدم دوست عزیز گیمپلی تعریفش با کامبت متفاوته
بزار برات تعریف کنم قبل از اینکه دویست خط بنویسی حداقل معنی حرفی که میزنیو بفهمی
گیمپلی شامل مکانیک ها موجود و قابل استفاده برای انجام بازیه
وقتی میگم گیمپلی سکیرو بهتره ینی چی؟ینی کلی مکانیک بیشتر و بهتر برای بازی کردن و انجامش داره
مثلا چی ساده ترین چیز ممکن ینی پریدن که باعث میشه عمق بیشتری به لول دیزاین بده یا شنا کردن یا گرپل هوک که میتونی خیلی از مناطق اشینا کسلو اکسپور کنی و …میتونی استلس بازی کنی میتونی اگرسیو باشی
میتونی از فایر کرکر برا استان کردن استفاده کنی میتونی از امبرلا برا دفلکت و گارد گرفتن استفاده کنی میتونی از میست ریون برای دفلکت رعدو برق استفاده کنی و…..
تو باس فایت میتونی بدون زدن ضربه و یا حتی دمیج به باس و فقط با دفلکت باسو بزنی
دلیل اینکه گفتم skill issue هم همینه مورد شماست
سکیرو اکشن ادونچره تا هک اند اسلش
نمیدونم اصلا با چ منطقی با dmc مقایسه کردی
ولی اگه حتی dmc رو هم میزدی فرق این دو رو میفهمیدی
تو dmc شما هدفت زدن استایلیش انمیهاست که باید انواع و اقسام کمبو و اسلحه باشه تو سکیرو هدف یاد گرفتن الگوی انمیا و عبور کردن از سدشونه
ینی اگه ده دیقهشونو هم میزدی این هم حرفو نمیزدی
و مورد دیگه اینکه خودتو لو دادی و ظاهرا بیلداتو از ویکی برمیداشتی وگرنه روش بازی کردن الدن اینه بری اکسپلور و هرچقد بیشتر بگردی ریوارد بیشتری هم میگیری و در نتیجه بازی برات راحت تر میشه و کاملا چیز نرمالیه اینکه بتونی بیلد اوپی ببندی اتفاقا خیلی جذابشم میکنه برای دور های بعد
همین بلادبورن بحث مجیک اونقد ریدس که انگار خواستن ی چیزی اون وسط بزارن که باشه
چکپوینت زیاد باشه ایراد داره ولی تو بلادبورن بلادوایل فارم کنی برا باس فایت ایرادی نداره عجب!!!
اینکه سکیرو و الدن شاهکارن شکی نیست خداروشکر به حقشون هم رسیدن
الدن رینگ اومد و معنا اوپن ورلد و محتوا رو یکبار دیگه از نو تعریف کرد بعد اینجا نشسته میگه اوپن ورلد خالی:)))
اول بگم که عکسارو تناول کردی؟ حالا عین مرد بیا بگو اشتباه کردم بهت انگ زدم نرفتی بازیو
ولی ظاهراً ادم نمیشی بازم انگ بازی نزدن میزنی لول
بهرحال میخ آهنین نرود در سنگ
“عزیز گیمپلی تعریفش با کامبت متفاوته”
آره بیا بررسی کنیم
سکیرو پریدن داره
Grappling hook داره
آیا پریدن سکیرو باعث میشه سکانس های پلتفرمینگ چالشی داشته باشیم؟ نه
آیا hook سکیرو آزادانه قابل استفاده شدن تو هرجایی هست؟ نه
میگی لول دیزاین ازینا استفاده کرده
اولا استفاده بی نهایت محدود بوده
دوما استفاده ازش هیچ مهارتی نمیخواد. نشانگرشو میبینی و دکمه رو میزنی
عملا hook سکیرو با QTE هیچ فرقی نداره
هوک خوب میخوای ؟ Doom eternal بزن
و بازم از لحاظ interconnectivity و ارزش اکسپلوریشن مراحلش به معنای واقعی کلمه فاجعه ان مخصوصاً در قیاس با بلادبورن
چک پوینت و این چیزا هم که چپ راست ریخته اصلا استرس خاصی نداره تموم کردن مراحلش استرس هم نباشه تعلیق نداره بازیش D: فقط یه upper cathedral ward بلادبورن از کل سکیرو تعلیق بیشتری داره
Grappling hook، پریدن و شنا کردن همشون یه مشت مکانیک فاقد عمق و اهمیتن
مخفی کاری هم داره که مخفی کاریش افتضاحه
بلادبورن یه کمبت داره همون کمبتش هزار شرف داره به سکیرو نتیجه ای که من میگیرم
یه گیمی که یه چیز رو خوب کار میکنه بهتر از گیمیه که هیچ چیزو خوب کار نمیکنه
تو لور و داستان و موسیقی و گرافیک هنری و تنوع و لول دیزاین و ارزش تکرار و هزارتا چیز دیگه هم از سکیرو بهتره
شما میگی سکیرو مخفی کاری داره ؟ آخی
بلادبورن مولتی داره D: همون مولتی باعث میشه ده برابر بازی بهتری باشه چون تا ابد میشه رقابت کرد توش ولی سکیرو نه
همون تعداد باس
همون یه سلاح
کلی prosthetic arm بدرد نخور
و دیگر هیچ D:
فایر کرکر و این چرت و پرتا هم فاقد اهمیتن استفاده از آیتم تو تمام سولزبورنا بوده
تو سکیرو فایر کرکر میزنی ؟ تو بلادبورن آیتم هست بزنی دشمنا باهم بجنگن
So what?
“سکیرو اکشن ادونچره تا هک اند اسلش”
“نمیدونم اصلا با چ منطقی با dmc مقایسه کردی”
با همون منطقی که سکیرو رو با بلادبورن مقایسه کردی درحالیکه ژانر هاشون فرق داره D:
“تو dmc شما هدفت زدن استایلیش انمیهاست که باید انواع و اقسام کمبو و اسلحه باشه تو سکیرو هدف یاد گرفتن الگوی انمیا و عبور کردن از سدشونه
ینی اگه ده دیقهشونو هم میزدی این هم حرفو نمیزدی”
عجب
تو دی ام سی یچی داریم به اسم رویال گارد
باید تمام حرکات تمام باسها و دشمنا رو عین کف دستت بشناسی تا بتونی همیشه انجامش بدی
هم استایلیشه هم توجه به حرکات دشمنا داره
بایونتا هم perfect dodge و perfect parry داره که برای بالا بردن دمیج و امتیاز نهاییت حرکات دشمنا رو بلد باشی که کدوم لحظه فلان کارو بکنی
سکیرو کار خاصی نکرده
اونا ده ها برابر بهترن و همین کار سکیرو رو میتونن انجام بدن تازه با کلی سلاح و حرکات بیشتر D;
سکیرو در واقع از نوب پسند ترین هک اند اسلش ها هم نوب پسند تره
“و مورد دیگه اینکه خودتو لو دادی و ظاهرا بیلداتو از ویکی برمیداشتی وگرنه روش بازی کردن الدن اینه بری اکسپلور و هرچقد بیشتر بگردی ریوارد بیشتری هم میگیری و در نتیجه بازی برات راحت تر میشه”
لول خودمو لو دادم ؟ استفاده از ویکیپدیا رو از کی جرم اعلام کردن ما نمیدونستیم؟🤣
بعد روش بازی کردن الدن اونه ؟ عجب
ما روی باکس آرت و کاور ارت الدن رینگ ندیدیم چنین چیزی نوشته باشه احتمالا میازاکی یادش رفته اینو بنویسه به فنبوی هاش سپرده اینو بگن D:
“همین بلادبورن بحث مجیک اونقد ریدس که انگار خواستن ی چیزی اون وسط بزارن که باشه”
خب؟ من گفتم مجیکش خوبه؟ تو جملاتم نشون بده
خوبه بالا گفتم بلادم کلی ایراد داره
منو مثل خودت فنبوی بازی نرفته ندون که هرچی جلوم بذارن بگم شاهکار
اون سیستم blood vial ش هم ایراده (البته در مقایسه با نقطه ضعف چک پوینت های زیاد سکیرو و الدن و از بین رفتن تعلیق گیم پلی هیچی نیست)
خوب شد گفتی blood vial
سکیرو هم spirit emblem هاشو باید فارم کنی D:
“اینکه سکیرو و الدن شاهکارن شکی نیست خداروشکر به حقشون هم رسیدن”
آره اگه منم معیارام در حد شما پایین بود شاید به اینا میگفتم شاهکار D: بهرحال به بچه هر اسباب بازی ای بدی باهاش حال میکنه
“الدن رینگ اومد و معنا اوپن ورلد و محتوا رو یکبار دیگه از نو تعریف کرد بعد اینجا نشسته میگه اوپن ورلد خالی:)))”
چه تعریفی کرد میشه بگی؟
آره اپن ورلد حد واسط legacy dungeon ها یه اپن ورلد خالیه با کلی محتوای کپی پیست شده D:
آره برای امثال IGN و گیم اسپات الدن رینگ اپن ورلد رو از نو تعریف کرد.
ولی اولا اینکارو نکرد. همون اولین زلدا که دهه هشتاد اومد هم اکسپلوریشن فول داشت بدون مارکر و مپ
هم دانجن داشت انتهای هر دانجن هم یه باس
هم کلی secret
دوما اینکه تو مین استریم و یکی از مزخرف ترین دیزاین های تاریخ گیمینگ یعنی اپن ورلد بیای چیزیو تعریف کنی معنای خاصی نمیده
همونطور که بهترین غذای مک دونالد بازم یه غذای فاقد اهمیت و معمولیه در قیاس با غذا های رستوران های سه ستاره
بهترین و انقلابی ترین اپن ورلد هم چیز خاصی نیست
حرف دل منو زدی 🥹
اصلا نتونستم با elden ring ارتباط بگیرم باز sekiro به نظرم بازی بهتری بود، کلا بعد از اینکه tutorial elden ring تموم شد و فهمیدم بازی open world سریعا بازی رو کنار گذاشتم.
جذابیت سری soulsborne به sandbox و نیمه خطی بودن اون و نحوه روایت داستان در کنار گیمپلی هست.
هر کی رو میبینی با elden ring فن این مجموعه از بازی ها شده به نظرم (کاملا نظر شخصیم هست و هیچ دلیلی پشتش نیست) فقط قصدش سوار hype train و trend شدن هست نه چیزی بیشتر، در صورتی که community dark souls و Bloodborne واقعا همچین هایپ تو خالی رو نداشتند همینطور تعدادشون نسبت به فن های elden ring کمتر هست.
هر چقدر از Bloodborne تعریف کنی چون انحصاری هست میگن کنسول فنی، یکی نیست بگه خب بنده خدا ها این سبک بازی از کنسول originate شده و قبلا نسخه دیگه ای درکار نبوده که شماها حالا به هر کی در مورد این سری صحبت میکنه انگ میزنید.
اتفاقا اکثر ترندا بلادبورنو به همراه الدن رینگ بهترین بازی سولز میدونن
بلاد بورن رو چند ثانیه بازی کردی؟
بنظر منم دارک سولز ۱ و الدن رینگ بازیای بهترین درکل ولی سکیرو نه بلادبورن بشدت بازی ارزشمندیه و مشکلات کمتری نسبت به بفیه بازیای میازاکی داره ولی این دوتا بازی به جادویی دارند که همه مشکلاتو محو میکنه یعنی تو یه سری از زمینه ها بیش از حد خوب میشند بلادبورن محشره ولی هیچوقت نتونست دنیا سازی و جهان سازی و روایت ds1 و همینطور لذت گشت و گذارو بیلد بستن الدن رینگو به من بده درکل شاید مشکلاتش کمتر باشه ولی اوجش و تجربه کلیش به اوج این دوتا نمیرسه برام
داداش تو هنوز بلد نیستی ترتیب چینی بکنی اصلا گیمای فرام سافتور ترتیب ندارن چون هر کدوم به نحوی خیلی خوبن و بی نقصن
تک تک لحظات بلادبورن لذت بخشه، اینو جدی میگم!
اولا شاید عصبی بشی و بازیو ول کنی ولی یه کشش خاص بعد از مدتی نا مشخص دوباره تورو میآره سمتش. البته این عصبانیت تا آخر بازی هم شاید همرات باشه ولی بعد از تموم کردنش با قاطعیت میگی که یک شاهکار به تمام معنا رو بازی کردی!
من یعنی نزدیک چند بار بازیو بخاطر سختیش ول کردم و دوباره برگشتم؛ ولی بار آخری که رفتم سمتش ذره ذره بازیو کاوش کردم و واقعا لذت عمیقی برام داشت که در کنار بازی هایی مثل rdr2یا shadow of war تبدیل شد به یکی از برترین گیم های عمرم.
من در حال حاضر بازی رو ول کردم اونم بخاطر سختی زیادش
یعنی باز برم سراغش؟!
سختیش در برابر باقی بازی های میازاکی هیچی نیست اون زمان برا من سختیش رو مخ بود ولی اگه بتونی طریقه مبارزاتش رو مخصوصا استفاده درست از تفنگ یاد بگیری کارت خیلی راحت میشه.
و اینکه براساس یه پی دی اف راهنمای قدم به قدم که توسط اقای سعید اقا بابایی ساخته شده بود جلو میرفتم.
نه نه خداوکیلی تک تک لحظه هاش لذت بخش نیست
دور اول فوربیدن وود داشت اشک منو در میآورد😣
حالم از اونجا به هم میخوره…
هنوزم میترسم ازش
باس فایتاش هم شادو اف یارنام بودن که سخت ترین باس بازی هم بود برام
درسته هیچی نداشتن ولی خب نمیدونم منو چرا اینقدر اذیت کردن…
اخرش هم زدم نقشه فوربیدن وود رو از گوگل درآوردم هم سامن آوردم واسه باس فایتاش تا بتونم بزنمشون!
من هنوز منتظرم تا این بازی رو پورت کنن برم بخرمش ولی حیف شاید هیچ وقت نتونم تجربش کنم 😢 آرزومه
💚💚🍀🥂😉
خیلی جالبه که توی بعضیاشون حتی هویت پدر واضح نیست…
ایت یعنی تمرکز کامل باید روی اون حس مادری باشه و بیخیال هویت پدر شیم
منطق من فن playstation
Bloodborne > میازاکی+ فرام سافت گیمز؟
بهتر بگی من “فن بوی” پلی استیشن با من” فن” پلی استیشن👍🏻
میازاکی درسته که بلاد بهترین بازیشه ولی سکیرو و الدن رینگ هم به شدت جذابن.
اپوزوسیون این رفتار هارو بزار کنار
فکر کنم ایکس باکس فن آب زیر کاهه این لاوره
اومدی فنای پلی استیشن رو مسخره کنی یا واقعی فن پلی استیشنی؟
ایکس باکس بات
کلا تو بازیای فرام همیشه ویلن اصلی اون پدر(gwyn) یا مادر(marika) هست و جالب این جاست که اینا صرفاً یک سری افراد شرور نیستن و برای اینکه بتونن خانواده و یا حکومت خودشون رو نگه دارن دست به هر کاری میزنن. همیشه هم یه پسر دارن که مثل دختراست😑(gwyndolin و miquella)
خدایی من تا مدت ها فکر میکردم lord kuro دختره که البته یتیمه ربطی به این بحث نداشت
ولی واقعا شبیه دخترا طراحی شده
شاید فرام همیشه یه فم بوی تو بازیاش میذاره😂
تا من اومدم بلاد بورن برم سایت شروع کرد به مقاله ساختن دربارش فقط یه ویدیو آموزش کلی مونده که از این جهالت دربیایم
چگونه ؟ اینگونه که فردی این بازی ها را ساخت که غرض فرا زمینی است
مادر بدتر از ماریکا نداریم. نفرتم ازش چندبرابر شد بعد از اون بلایی که سر Messmer آورد.
دو ابر شاهکار
بلاد بورن ۲ چه شود ،در اختیار سونیه که چه تصمیمی بگیره
متاسفانه فرصت بازی هیچکدوم از این دو بازی را نداشتم به علت شغل و کم حافظه بودن و متاسفانه دخل با خرج نخوندن
خسته نباشید 🙏
مقاله بسیار خوبی بود.
” تنها دخترش، Rannu، دارد.”
این قسمت اشتباها “u” گذاشتید بجای “i”
زیبا بود
اسپم:
بچه ها چرا فستیوال رادان فعال نمیشه ؟ (همهی کارهایی که توی جاهای مختلف مثل یوتیوب یا ویکی fextralife گفته شده، ولی باز فقط NPC ها اونجان و هیچی نمیشه )
با iji صحبت کن که quest رانی و بلاید رو پیش ببری. خودمم به خاطر همین مسئله یه مدت درگیر بودم. اگر نشد که کامل بگو بدونم مشکلت چیه
کوئست رانی رو تا جایی که باید انجام دادم.(توی سایت آو گریس منطقه atlus هم استراحت کردم) ولی هیچی نمیشه :/
پس اول با jerren صحبت کن بعد با iji. مگه میشه باید فستیوال شروع بشه، یه کاری رو انجام ندادی🧐اگه بازم نشد دیگه از اختیار ما خارجه + نیاز نیست تو سایت آف گریس آلتوس پلاتو بشینی، fextralife چرت گفته😐