کارگردان Days Gone: مدیران سونی هیچگاه طرفدار این بازی نبودند
چندین بازی طی مراسم Sate of Play اخیر سونی برای عرضه در اکوسیستم پلی استیشن معرفی شدند. همچنین شایعات حضور دنباله بازی Days Gone در شوکیسهای مختلف پلی استیشن شنیده میشد. جف راس (Jeff Ross) به عنوان کارگردان بازی مذکور، اخیرا اظهارات تندی را پیرامون این موضوع به اشتراک گذاشته است.
جف راس توضیح داد که مدیران سونی و هرمن هولست (Hermen Hulst)، هیچگاه از طرفداران Days Gone نبودند و به همین منظور دنباله آن ساخته نشد. Days Gone یک بازی پساآخرالزمانی بود که موارد زیادی در چنته داشت اما، مشکلات زمان لانچ و بازخوردهای منفی اولیه، به طرز قابل توجهای به اعتبار بازی لطمه زدند.
جف راس، به عنوان شخص اول تیمی که در توسعه بازی Days Gone نقش داشتند، پیش از آخرین نمایش پلی استیشن (Sate of Play) پستی را به اشتراک گذاشت:
بسیاری هنوز از من میپرسند که آیا ادامه Days Gone ساخته خواهد شد؟ در این پست اعلام میکنم که چرا هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.
افراد مهم سونی همانند هرمن، هیچگاه طرفدار این بازی نبودند و به همین دلیل، نام آن در State of Play امروز یا هر زمان دیگری شنیده نخواهد شد.
طرفداران در بخش نظرات این پست ابراز امیدواری کرده بودند که با تاکید جف راس بر ساخته نشدن دنباله روبهرو شدند. پذیرفتن این موضوع برای کسانی که قدردان بازی Days Gone هستند، سخت خواهد بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
این بنده خدا چقدر شاکیه از سونی!
حق داره
خب بلاخره یک تیم زحمت کشیدن و یک ای پی جدید خلق کردن
به هر حال به نظر شخصیم ک دیزگان عالی بود
ولی اگرم به نظر این افراد خوب نبود باید حداقل یک شانس دیگه بهش می دادن
اخه اصلا بازی یه جوری تموم شد ک بدون قسمت دوم کاملا مشخصه ناتموم هست
حیف این عنوان کاش مستقل بود
اگه اون باگ ها نبودن ( خودم باگ خوردم اواخر بازی رفتم توی یه تونل از زیر مپ دراومدم ، و به شکل جالبی تو سیو های دیگه ام این مشکل پیش اومد )..
بازی بشدت لذت بخش تر میشد ، همون موتور بازی و تقویت کردنش و نگهداری ازش برای من یکی عالی بود .
همه بازی ها اولش باگ دارن دیگه چی میشه که حسابی روش کار کنی باگ نداشته باشه که یه نمونه هم لست ۲ یا جی تی ای ۶ …(حسابی راکستار داره روش کار میکنه) حتی اسپایدرمن ۲ هم اولش باگ داشت روز عرضه هم یه اپدیت امد . دلیل اصلی به خاطر وجود بچه زامبی هست که منتقد ها بر خورده اولین بازی هست که وجود بچه زامبی رو نشون میده حتی فیلم و سریال های زامبی هم ندارن همچین چیزی…!
آره بچه ، یادمه همون موقع بهش اعتراض کردن ، gta 3 هم فکر کنم توش بچه داشت بعد تو نسخه های بعدی حذف کردن ( تو یکی از نسخه های gta بود) ..
.
باگ های دیزگان یکم طول کشید برطرف شه ، درسته که اون بازی ها هم باگ داشتن ولی به اندازه این ناجور نبودن ، من خودم سیو هام از بین رفت ، همون موقع پرس و جو کردم اکثرا این مشکل رو باهاش داشتن…
اسپایدرمن اپدیت روز عرضه داشته
وقتی اومد باید اپدیتو نصب میکردی یه دونه باگ هم به زور پیدا میشد
ولی این وضعش یه چی مثل سایبرپانک و اساسینز کرید یونیتی بود
واقعا همین که یک آی پی جدید خلق کردن کاره سختو بزرگی کردن
قضیه نمره متاکتریک نیست ، هیچ شرکتی از عملکرد مثبت بازیش در رضایت بازیکن ها و فروش خوب و نسبتا عام بودن بازیش بدش نمیاد …
سونی هم یک شرکته مثل بقیه شرکت ها پول دوست ، فروش دیزگان عالی بوده
درصد رضایت ها عالیه
اکثرا درخواست دارن قسمت دوم ساخته بشه ، قطعا سونی اینارو میفهمه و متوجه میشه ولی معلومه اینا یا با عوامل تولید یا کارگردان به مشکل خورده بودن تو همون اواخر ساخت دیزگان ، آخه نمیشه کارگردان انقدر کینه ای نسبت به سونی ، سونی هم بازیِ این کارگردان یعنی دیزگان رو دایورت کرده به سمت چپ … خب بنظر من اصلا بحث اون چیزایی نیست که دوستان میگن ، بحث اینا که دقیقا با عوامل ساخت به مشکل خوردن .
خودم بشخصه وقتی همه دیزگان رو میکوبیدن پشتیبانش بودم .
این حرف رو از رو قاطعیت نمیگم ولی فکر کنم همین دیزگان سود مالی بیشتری رو نسبت به پارت ۲ لست به سونی رسونده ..
دقیقا مشخصه سر نسخه دوم بحثو جدلی پیش اومده که خالق بازی یعنی جان گاروین و همینطور جف راس کارگردان بازی از استودیو بند رفتن جف راس سر نسخه اول گفته بود که:
شرایط ساخت بازی Days Gone مناسب نبود محدودیت شدید بودجه در کنار فشار برای عرضهی بازی در مدت زمان کوتاه منجر به ایجاد مشکلات فنی و طراحی مراحل ضعیف شده بود و اگر وقت بیشتری به توسعه دهندگان تخصیص داده می شد، با عنوان بهتری طرف می شدیم ما حتی ایدههای فراوانی برای نسخه دوم داشتیم ارتقاء نقاط قوت بازی نخست، اضافه کردن بخش co op، بخش چندنفره و حتی قابلیت شنا کردن و کلی ایدهی جذاب دیگر
با این حال جف راس اعلام کرد که تیم مدیریتی Sony Bend از عملکرد بازی نخست راضی نبودهاند. با وجودی که بازی فروش خوبی کرده بود و با توجه به بودجهی محدود سودآوری درجه یکی داشت، ولی مدیران آن را یک شکست میدانستند! امتیازات متاکریتیک بازی مناسب نبود و در حد استانداردهای پلی استیشن نبود در حقیقت مدیران، Days Gone را عنوانی شکست خورده میدیدند چرا که از نظر آنها این آیپی اعتبار بازیهای پلی استیشن را خدشه دار کرده است!
به همین دلیل جان گاروین به علت مشکلات با اعضای استودیو، جدا شد. وی یکی از کارگردانان اصلی Days Gone و فرد کلیدی استودیو به شمار میرفتند. در نتیجهی این اتفاق استودیو یک کمیتهی تصمیمگیری تشکیل داد تا برای پروژهی بعدی به نتیجه برسند. ولی به نقل از جف راس عملکرد این کمیته افتضاح بود و برای همین جف راس هم از استودیو جدا شد و Sony Bend در فاصلهی اندکی ۲ کارگردان اصلی خود را از دست داد
حیف سر چیز بیخودی بازی ای که این همه طرفدار داره رو شکست خورده نام ببری
اگه مشکلشون فقط با کارگردان بود، ایشون رو مینداختن بیرون و دنباله بازی رو بقیه استودیو میساخت
خب مشکلشون دیگه چی میتونه باشه؟ میگن فروشش خوب بوده اکثریت هم راضین
سونی اجازه ساخت قسمت دوم به بازی با متای ۵۰ ژاپن استودیو رو داده
به اینا اجازه نده؟
سونی میدونست انریل ۴ خیلی باگ داره
نفهمید متاش به خاطر باگ هاش اومده پایین؟
این یارو داره همه چیو به نفع خودش تموم میکنه
مشکل اینه که ساخت دنباله بازی برای استودیو لقمه بزرگیه که سونی بعد عدم موفقیت نسخه اول حاضر نیست انجام بده. چون اگه دوباره ۷ سال روی ادامش وقت بذارن و دوباره موفق نشن، استودیو از هم میپاشه و سونی نمیخواد ریسک اینطوری بکنه. بهتره اول یه پروژه موفق کوچیکتر داشته باشن، بعدش برن سمت پروژه بزرگ. چندتا کامنت پایینتر برای hamed نوشتم کاملتر
مثل این میمونه لست رو بدن غیر دراکمن بسازه
…
برای مثال نقض اگر سری گاد او وار میخوای بیاری که سه تا کارگردان عوض کرده باید بگم بنظرم روند اون کاملا فرق داره….
با این حال جناب جف راس اعلام کردند که تیم مدیریتی Sony Bend از عملکرد بازی نخست راضی نبودهاند. با وجودی که بازی فروش خوبی کرده بود و با توجه به بودجهی محدود سودآوری درجه یکی داشت، ولی مدیران آن را یک شکست میدانستند! امتیازات متاکریتیک بازی مناسب نبود. و در حد استانداردهای پلی استیشن نبود. در حقیقت مدیران، Days Gone را عنوانی شکست خورده میدیدند چرا که از نظر آنها این آیپی اعتبار بازیهای پلی استیشن را خدشه دار کرده است. عناوین پلی استیشن هر ساله جزو بهترینها هستند و Days Gone با توجه به عملکرد خود از چشم مدیران افتاده است.
https://savisgame.com/9758/what-went-wrong-with-days-gone-2/
با توجه به بودجه محدود؟ اگه بودجه محدود بود میتونستن ۷ سال روی ساختش از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ کار کنن؟ بحث همینه که این استودیو با وجود اینکه ۷ سال فرصت داشتن، بازی رو تحویل دادن که کلی ایراد موقع عرضه داشت و به اعتبار سونی لطمه وارد کرد.
این وضعیت تو کامنتا هم که همه عاشق و هلاک دیزگان هستن هم دلیلش مشخصه. باور کن اگه دیزگان ۲ ساخته میشد و حرفای کارگردان نبود، من قول میدم رضایت استیم و نمرات کاربرا و… خیلی پایینتر از الانش میشد.
اینم حرفیه👍
دوست عزیز چرا انقدر غیر منطقی صحبت میکنی یک استودیو ۱۵۰ نفره که برای اولین بار از آنریل انجین استفاده میکنه و برای اولین بار سبک وحشت بقا میسازه و برای اولین باره یک بازی جهان باز میسازه توقع داشتی که همون مشکلات روز عرضه رو هم نداشته باشه؟ میدونی وقتی بخوای با یک انجین جدید کار کنی چقدر باید زمان بزاری تا با همه زیرو بمش آشنا بشی اونم استودیوهای سونی که هرکدوم انجین های اختصاصی خودشون رو دارن و تا حالا با آنریل انجین کار نکردن همین خودش یکی دو سال زمان میبره آیپی جدید اونم تو سبکی که تا حالا نساختی و جهان باز تا حالا نساختی میدونی چقدر سخته برای یک استودیو ۱۵۰ نفره همون سیدی پراجکت با اون غول بودنش از زمانی که قرار شد از آنریل انجین استفاده کنه اپیک داره کمکش میکنه که با این انجین مچ بشن استودیو بند کیو داشته کمکش کنه؟ این خبر رو بخون با چه وضعی و با چه منابع محدودی بازی رو ساختن فقط ۶ نفر جهان بازی رو طراحی کردن فقط شیش نفر! طراح ارشد بیچاره بازی داره میگه ما محدودیت نیرو داشتیم بخون خبر رو لطفا
https://gamefa.com/556615/days-gones-entire-open-world-was-designed-by-just-6-people/
لست دو رو ببین دو هزار نفر تو ساختش مشارکت داشتن یعنی علاوه بر خود ناتی داگ چندتا از استودیوهای پشتیبان و استودیوهای فرست پارتی سونی هم کمک ناتی داگ بودن چرا؟ عه اختیار دارین استودیو ناتی داگه استودیو درجه یک سونی باید بهش کمک کنیم حالا استودیو بند چیه یک استودیو درجه دو چه بسا درجه سه بزارین خودشون از پس خودشون بربیان کسی کمکشون نکنه آخه لامروت این همون استودیوییه که سری شاهکار سایفون فیلتر رو تو نسل پنج و شیشم رو پی اس وان و تو عرضه کرد این رسمش نبود کارگردان خودش با زبون بی زبونی داره میگه سونی از اول با این بازی مشکل داشته بودجه و نیروی کافی در اختیار نزاشته مشخصه اطمینانی به موفقیتش نداشته و هیچ کمکی بهشون نکرده من موندم اصلا چطور راضی شده عرضش هم بکنه آخه کدوم آدم احمقی بر میداره اون آیپی Knack رو که نسخه اولش متاش زیر هفتاد شد رو نسخه دومش رو میسازه که همونم به مراتب خراب کرد بعد بازی که بزرگترین ضعفش مشکلات فنیش بود و ادامه دار تموم میشه و پتانسیل نسخه دوم رو داره ده میلیون فروش کرده و میخواد از روش فیلم بسازه رو لغو میکنه بعد اعتبار سونی زیر سوال رفته بخاطر مشکلات فنی بازی؟ سونی خودش مقصر بوده که هواشون رو نداشته اتفاقا اعتبار سونی زمانی رفت زیر سوال که اجازه ساخت نسخه دوم رو نداد اعتبارش زمانی رفت که از این استودیو حمایت نکرد منم جای کارگردان و خالق بازی بودم با این رفتار سونی استودیو رو ترک میکردم خواهشا تعصب رو بزارین کنار درسته خودمم طرفدار سونی هستن اما قرار نیست که چشمم رو رو این بی وجدانیش و اشتباهاتش ببندم
بعدم برادر من امثال ماهایی که از بازی تعریف میکنیم و به قول شما هلاکش هستیم یعنی بخاطر حرفای کارگردانه بازیه؟ یعنی بازی ضعیفه و ما داریم بی خودی ازش تعریف میکنیم؟ یعنی بخاطر حرفای کارگردان انقدر نمرات استیم و یوزر اسکورش بالاس؟ ببین عزیز دل من اگر از بازی خوشت نیومده سلیقت نبوده نظرت محترمه ولی دیگه خواهشا غیر منطقی حرف نزن و بی خودی هم بازی رو نکوبون بازی اگر با کیفیت باشه طرفدارای خودش رو پیدا میکنه با این حرفای خاله زنکی که به خاطر حرفای کارگردان بوده چیزی از ارزشاش کم نمیشه من به کسایی که خیلی راحت گفتن خوششون نیومد ریپلای نزدم چون سلیقشون نبوده و نظرشون هم محترمه ولی خیلیاتون دیگه با حرفای غیر منطقی و مضحک دارین کیفیت بازی رو میبرین زیرسوال که انگار با یک بازی شکست خورده طرفیم حرفاتون رو ماهایی که از بازی لذت بردیم تاثیری نداره و ذهنیت مارو خراب نمیکنه فقط اومدم بگم دست بردارین هم شما هم اون کاربرایی که میدونیم کیا هستن مخصوصا اون کاربر Alex که خودشو زیر این پست کشت و ده تا کامنت گذاشته که به زور به کاربرا بفهمونه آقا بازی یک زباله به تمام معناس این رفتارای بچگانه و مضحک رو بزارین کنار زشته با این کاراتون فقط ارزش خودتون رو میارین پایین از بازی خوشتون نیومد بگین خوشم نیومد تموم شد رفت
ببخشید الان بیرونم و کامل نمیتونم جواب بنویسم. الان کلی میگم، دوباره فردا پاسخ کاملتر اگهنیاز بود مینویسم. اولا گفتی ۱۵۰ نفرن که کمه وخبری که نوشتی رو خوندم. اینسامیاک ۴۵۰ نفرن و سه تا تیم که همزمان رو سه تا پروژه کار میکنن. هر سال بازی میدن. هیشکی از اونا هم انتظار نداره هر سه سال بازی بدن ولی نگین حمایت و بودجه کم بوده. اینکه کارگردان میگه بودجه کم بوده، خیلی منطقی هست. مگه گاد ۲۰۱۸ با محدودیت بودجه موفق نشد؟ خودت گفتی استودیو درجه ۲، اولین بازی جهانباز، انجین جدید و کلی ریسک دیگه. معلومه بودجه و ریسک کم میدن ولی تو میبینی کوری بارلوگ بیاد برای گاد ۲۰۱۸ هی بگه با بازی ما مشکل داشتن بودجه کم دادن نتونستیم تنوع باس ایجاد کنیم و…؟ با بودجه محدود بازی درست کردن، موفق شدن، و پروژه بعدی حمایت و بودجه نامحدود داشتن.
ضمنا خودشون پروژه رو انتخاب کردن. یه چیز کم ریسکتر و کم هزینه تر انتخاب میکردن که بتونن تو ۷ سال تموم کنن. اینا دلیل نمیشه بازی رو ناآماده بعد این همه مدت تحویل بدن. اینم یه اشتباه دیگه که من حدس میزنم سونی از اول هم که مخالف بود به خاطر ریسک زیاد پروژه، اینا اصرار کردن، موفق نشدن، و سونی هم اجازه بازی دوم رو نداده چون که به همون اندازه پر ریسک بود و انتظارات از دنباله زیاده. برای همین گفتن یه پروژه جدید با بودجه و ریسک معقولتر شروع کنین
ببخشید یک چیز دیگه فراموش کردم بگم اینکه شما اگر مستند گاد ۲۰۱۸ رو دیده باشی میدیدی که سونی بودجه ساخت یک استودیو جدید به رییس استودیو سانتا مونیکا و بارلوگ داد که نشون داد ساختنش رو سونی اینجوری هواشون رو داشت ما داریم در مورد گاد او وار و استودیو سانتا مونیکا صحبت میکنیم که سونی جونش برای استودیوهایی مثل ناتی داگ و سانتامونیکا در میره ناتی داگ سانتامونیکا دست راستو چپ سونی هستن بعد شما میگی بودجه محدود داشتن فشارایی که بارلوگ و تیمش متحمل میشدن به خاطر کمبود بودجه نبود بخاطر وقت کم و ریسکی که سر ریبوت گاد وجود داشت بود نمیگم استودیوهای دیگه سونی تو لول ناتی داگ و سانتا مونیکا هستن حرف من اینه که داره تبعیض قائل میشه و هوای همشون رو به یک اندازه نداره یعنی اینطوریه که یک بودجه ای میزاره وسط میز مثلا ۱ میلیارد از این یک میلیارد میبینی ۲۵۰ تاش رو میده به ناتی داگ ۲۵۰ تاش رو میده به سانتا مونیکا ۲۵۰ تا دیگه به میده اینسامنیاک گیمز بقیه رو بین استودیوهای دیگش گوریلا، بند، ساکرپانچ و… تقسیم میکنه
«فرشارایی که بارلوگ و تیمش متحمل میشدن به خاطر کمبود بودجه نبود بخاطر وقت کم و ریسکی که سر ریبوت گاد وجود داشت بود»: داداش وقت کم از کجا ناشی میشه؟ اینا اگه میخواستن، میتونستن بازی رو دیرتر معرفی کنن و دیرتر هم منتشر کنن. اما با وجود اینکه سانتا به قول خودتون استودیو محبوب سونیه، بازم آزادی عمل کامل رو ندارن. چرا؟ چون زمان بیشتر = بودجه بیشتر. پس اگه زمان محدوده، بودجه هم محدوده.
حرف تبعیض رو هم قبول ندارم. هر استودیویی بازیش موفق شده، سونی بی قید و شرط حمایت کرده. بودجه هورایزن ۲ خیلی بیشتر از یک بود. اسپایدرمن همینطور، گوست آو سوشیما همینطور. چرا سونی فقط با بند مشکل داره؟ دلیلش خیلی واضحه. چون به موفقیت نسخه اول بازیایی که گفتم نرسیده. قضیه فقط و فقط مربوط به مدیریت ریسک و درآمده نه حرفای الکی مثل مشکل شخصی و این حرفا!
مجدد سلام. برای بخش دوم کامنتتون دیروز فرصت نشد بخونم.
«بعدم برادر من امثال ماهایی که از بازی تعریف میکنیم و به قول شما هلاکش هستیم یعنی بخاطر حرفای کارگردانه بازیه؟»
اشتباه برداشت کردین. نگفتم که که هرکی از بازی خوشش میاد به خاطر اونه. منظور اینه که این میزان از حمایتی که هست، به خاطر اوناست. قطعا یه سری عاشق بازی هستن که کاملا من درک میکنم. ولی از سمتی هم مطمئنم اون موارد در نمرات بازی تاثیرداره. کارگردان هر فرصتی که داشته اومده مستقیم و غیرمستقیم تیکه انداخته و سونی هم که طبق معمول صحبت نمیکنه. نتیجه شده این که جدا از شماهایی که عاشق بازی هستین، یه عده دنبال حق از دست رفته بازی هستن بدون اینکه از بازی خوششون بیاد. یه سری هم که فن بوی هستن سوء استفاده میکنن.
در هر صورت من به سلیقتون احترام میذارم و قصد بی احترامی و کوبیدن بازی رو ندارم.
سلام عزیز ببین درسته گفته بودم ریپلای آخرم هستش ولی میخوام یک چیزایی رو روشن کنم و این موضوع رو خاتمه بدم کامنت بالایی رو نمیتونستم پاسخ بدم چون گزینه پاسخ حذف شده بنابرین جواب دوتاش رو باهم میدم
ببین مسئله زمان و بودجه دوتا چیز متفاوته تو یک چیزایی بهم مرتبطن اما تو یک چیزایی نه سانتا مونیکا گاد او وار اسنیشن رو سال ۲۰۱۳ داد اوکی بعد اومد سال ۲۰۱۶ ریبوت گاد رو تو E3 2016 معرفی کرد یعنی نمیتونست دیر تر از زمان ممکن بازی رو معرفی کنه چون سه سال از آخرین بازی سانتا مونیکا گذشته بود و خیلیا منتظر بازی جدیدش بود (چون زمان بیشتر = بودجه بیشتر) این حرف درسته اما این (پس اگه زمان محدوده، بودجه هم محدوده) غلطه یعنی شما اومدی یک فکت درست رو دادی اما بعد اومدی همون فکت رو نقضش کردی زمان اگر محدود باشه بودجه محدود نمیشه چه بسا زیاد میشه نمیدونم اون حرف دوم رو برای چی گفتی دوست عزیز همون حرف اولت درست بود بالا هم گفتم ۶ نفر فقط جهان بازی دیزگان رو طراحی کردن سانتا مونیکا برعکس بند نه مشکل بودجه داشت نه مشکل نیرو ۳۰۰ نفر به اضافه اگر اشتباه نکنم بودجه ۸۰ میلیون دلار استودیو بند ۱۵۰ نفر به اضافه ۵۰ میلیون دلار البته این بودجه هاشون رو تو ردیت گفته نمیدونم چقدر درسته
ببین برادر گاد ۲۰۱۸ نه مشکل بودجه داشت نه مشکل نیرو مشکل زمان داشت که اونم برمیگرده به ریسک پذیری بالاش چون گاد یکی از نمادهای پلی استیشن هستش تو مستند شوهی یوشیدا اومد بازی رو تجربه کرد و ناراضی رفت بییرون این یعنی زمان بیشتری به ساخت بازی اضافه شد و مجبور شدن تغییرات زیادی بهش بدن (حرف تبعیض رو هم قبول ندارم. هر استودیویی بازیش موفق شده، سونی بی قید و شرط حمایت کرده) بستگی داره شما موفقیت رو تو چی ببینی فروش، کیفیت، متا و… الان به نظر شما بازی Knack کدوم یکی از این موفقیت ها رو داشت که سونی اجازه ساخت نسخه دومش رو داد؟ ببین دیزگان از لحاظ فروش اولیه درست مثل گوست او سوشیما و بلادبورن عمل کرد از دث استرندینگ هم بیشتر به حرفای کارگردان بازی کار ندارم چون میگین دروغ گو هستش عیب نداره چند وقت پیش لیست فروش آیپی های سونی لو رفت میتونی نگاه کنی تو فروش کلی هم نزدیک بهش فروخت این فروش اولیه این بازی ها:
https://gamefa.com/1003219/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B5%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86/
اینم فروش کلی بدون احتساب نسخه PC ایش:
https://gamefa.com/1005438/the-top-30-best-selling-playstation-published-games-of-all-time/
دیزگان اگر اون مشکلات فنی اولیه رو نداشت متاش بالای هشتاد میشد فقط قربانیه این مشکلات شد وگرنه همون دث استرندینگ و گوست متاشون به ترتیب ۸۲ و ۸۳ شدن و دیزگان فروششم که اندازه اونا بود اگر دیزگان هم مثل اینا یک نسخه Director’s Cut داشت میتونست مشکلاتش حل بشه و خودشو از این حواشی بکشه بیرون در مورد کامنت دومت عزیز بله این وسط یک سریا سواستفاده میکنن یک سریا که کلا سلیقشون نبوده میگیم اوکی یک سریا که کلا هیتر و ترول هستن که اونا تکلیفشون مشخصه یکی سریا هم که بازی رو تجربه نکردن و فقط دارن هیتش میکنن یکی سریا هستن که بازی رو تجربه کردن خوششون نیومده و این وسط دارن به زور به بقیه میفهمونن که بازی مضخرفه فلانه خب آقا شما بازی کردی خوشت نیومده اوکی برو اونور چرا داری ذهنیت اونایی که هنوز تجربش نکردن رو خراب میکنی اینه که باعث میشه آدم ریپلای بزنه و از حق بازی دفاع کنه
به طور کلی من به شخصه ویدیو گیم رو به دو دلیل تجربه میکنم اگر زیر ۲۰ سالم بود میگفتم فقط محض سرگرمی ولی الان که ۳۰ سالم شده میگم ۱- محض سرگرمی که این سرگرمی باعث میشه از مشکلات دنیای واقعی و مسئولیتام چندساعتی جدا بشم و فکرو خیال نکنم ۲- یک چیزی بهم اضافه بشه و یاد بگیرم تو زندگیم ازش استفاده کنم و درس زندگی بهم بده درست مثل لست و گاد که به ترتیب موضوع انتقام و بخشش و همینطور کنترل خشم و خانواده و خیلیا چیزای دیگه رو بهم یاد دادن دیزگان برای من گزینه اول رو انجام داد هدفش که سرگرمی باشه رو برای من به درستی انجام داد ببین دوست من ما در وهله اول یک گیمر هستیم نه منتقد ما بازی نمیکنیم که مشکلاتش رو بفهمیم و نقدش کنیم بازی میکنیم که لذت ببریم اگر قرار باشه هدفمون از بازی کردن این باشه که نقدش کنیم و مشکلاتش رو بفهمیم که اینطوری هیچوقت لذت نمیبریم
الان که فکرمیکنم کار یک منتقد خیلی سخته میدونی چرا؟ چون اگر از یک بازی لذت کامل رو برده باشه مجبوره به زور مشکلاتش رو هم بیاد بنویسه برای مخاطب الان خدا به سر شاهده یکی بیاد بگه دیزگان رو نقد کن و مشکلاتشو بگو نمیتونم بیام بنویسم چی بیام بنویسم وقتی لذت کامل رو ازش بردم الان باورکن عزیز کامنتای خیلیا رو زیر پست میخونم که یکی نوشته مراحل فنی تکراری، هدف گیری ضعیف، شخصیت پردازی ضعیف اصلا نمیفهمم چی میگن چون من هیچکدوم اینا به چشمم نیومد اشتباه نکن اینارو از رو تعصب نیست که بی خودی ازش دفاع کنم یا به عنوان مثال محمد حسین کریمی میاد میگه رگناروک فلان مشکل رو داره باورکن نمیفهمم چی میگه چون بازی رو من تجربه کردم لذت هم بردم هدف ما هم همینه لذت بردن قدیم اینطوری نبود یا اینترنت هنوز همه گیر نشده بود که بیایم نقد فلان منتقد رو بخونیم یا بیام با یک سری گیمر دیگه بحث کنیم در هر صورت من لذت کامل از دیزگان بردم پشیمونم نیستم از اینکه تجربش کردم بازم میگم نظر اونایی که خوششون نیومده محترمه منم قصد بی احترامی ندارم اگرم حرفی زدم بخاطر اینکه دارم میبینم خیلیا ناجوان مردانه دارن حق بازی رو ضایع میکنند و وظیفم دونستم که بیام ازش دفاع کنم در مورد سونی هم خیلی گله دارم چون همون نسل هشتم متا خیلی براش مهم شد و الانم بخاطر هزینه های بالای ساخت خیلی کمتر به استودیوهای بها میده و فرصت دوباره رو ازشون میگیره سیاستای جدیدش رو کاملا مخالفم درسته طرفدار سونی هستم اما دیگه اینطوری نیست که اشتباهاتش رو نادیده بگیرم خوشحال شدم از همصحبتی باهات دوست من اگرم موردی بود در خدمت هستم
بعید میدونم دیزگان بودجه کمی داشته باشه که این میخواد با ۱۵۰ میلیون قسمت ۲ش رو بسازه
اون همه سال درحال ساخت بوده
انریل انجین
اوپن ورلد
گله زامبی
موشن کپچر
یه سال تاخیر
اینا ارزون در نمیاد . اخرم با باگ عرضه شد
یعنی میخواست بودجش کمتر از فوربیدن وست باشه؟
قطعا نمیشه
دقیقا .
نه نسبت به لست۲ فروشش کمتر بوده
لست ۲ تو ۴ روز اول به سود دهی رسید
بقیش هرچی فروخته سود بود
عاما
حرفت درسته
این متاوو دوست نداشتن چرتو پرته
سونی به بازیایی با متای نصف دیزگان اجازه ساخت نسخه دوم داده
یعنی چی ip رو دوست نداره؟ کی از پول بدش میاد؟
همه هم راضی بودن و فروشش خوب بود (البته نه نسبت به ip های جدید نسل پیش سونی)
سونی که چیزی نمیگه
اینم تمام جزئیاتو نمیگه . همه چیو میبره به نفع خودش
یعنی سونی به بازی با متا ۳۵ اجازه ساخت نسخه دوم داده؟
عجیبه
۳۵ نه
ولی متای knack 1
54 شده
نک ۲ هم ۶۹
بازی ژاپن استودیوعه
ولی در نهایت استودیو رو بست
اشتباه فکر میکنی که سونی اهمیت به متا نمیده
سونی در کنار بودجه و زمانی که به استودیو ها میده انتظار متا حداقل ۸۰ رو داره تا اونو یه پروژه موفق و با کیفیت تشخیص بده و برای نسخه دوم بودجه تایین کنه مخصوصا الان که وضعیت نسبت به نسل ۷ و قبل تر و حتی ۸ هم تغییر کرده اون بازی هایی هم که نام بردی برای زمانی بودن که بودجه ها پایین بود الان بودجه ها به شدت رفته بالا
سازنده دیزگان بودجه و زمان کافی رو برای نسخه اول بازی قطعا داشته ولی بازی رو اینجوری تحویل داده
همه حرف هایی هم که میزنه بهانس
ممکن بود برای نسخه دوم هم اگه سونی اجازه میداد دوباره یه بازی متا ۷۰ ای دیگه تحویل میداد
اون موقع بود که میشد ابزار مسخره کردن سونی و فن بوی های ایکس باکس
الان هم که همه دارن برای بازی دلسوزی میکنن به خاطر کنار گذاشتنش توسط سونیه وگرنه این بازی در حد استاندارد و کیفیت استودیو های پلی استیشن نبود
الان سونی میخواد همه به محض اینکه بازی رو ببینن که فرست پارتیه پلی استیشنه بفهمن که کیفیتش تضمین شدس تا با این روش اعتماد سازی پلی استیشن رو محبوب تر کنه ولی دیزگان می تونست مثال نقضی بر این موضوع باشه مخصوصا در اوایل عرضه با اون حجم مشکلات
اره تعطیل شد چون نه بازیاش محبوب بودن . نه تو فروش موفق شدن . نه متای خوبی گرفتن
مگه اینکه فومیتو اوئدا یه بازی میساخت یا با فرامسافتور همکاری میکردن
به جاش شدن یه استودیو که الان دارن یه بازی موفق به اسم استروبات میسازن
اگه فقط انتظار متا داشت نسخه دوم نک هیچ وقت ساخته نمیشد
خب مگه سازنده دیزگان ادعا نکرده که با ۱۵۰ میلیون دلار (کمتر از هورایزن فوربیدن وست) میخواسته دیزگان ۲ بسازه ( با این که برای دیزگان ۱ کلی خرج شده و شدید تو توسعه مشکل داشته که اخرم با کلی باگ عرضه شده)
پس مشکل بودجه هم نداریم
دقیقا اینا بهانست
یه دفعه اومد گفت بازیمون ۱۰ میلیون فروخته حتی بیشتر از لست ۲ . مشخص شد دروغ میگه
یه دفعه گفت سونی به متا اهمیت میده . بازم مثال نقضش زیاده
یه دفعه گفت اگه سونی اجازه ساخت میداد قسمت ۲ش ۲۰۲۳ میومد یعنی تو ۴ سال ( استروبات هم تو ۴ سال ساخته شده😂) درحالی که قسمت اولش ۷ سال در حال ساخت بود
الانم که داره میگه من با ۱۵۰ میلیون دلار بازی میسازم و هرمن هالست بازیمونو دوست نداشته در حالی که دیزگان تو کمترین حالت اندازه لست ۲ خرج داشته
جدیدا مدیرای سونی از بازیای کم خرج پر سود خوششون نمیاد🤦😂
نمیدونم چرا کارگردانای ناراضی سونی وقتی میان بیرون اینجوری میشن؟
اون از دیوید جفی که شد یه اینفلوئنسر خالی بند که ۲۴ ساعته در حال کوبیدن ناشراییه که بهش پول نمیدن
اینم از این
وقتی شوت میشن بیرون عقده ای میشن دیگه😂
ربطی به عوامل نداره جف راس داخل توییتر حتی پوستر رسمی از بازی های انحصاری سونی رو گذاشت هیچ اثری از دیکن شخصیت اصلی دیزگان نیست. کلا حذف شده که همچین بازی هم وجود داشت. اینفامنس سکند ساند هست دیزگان نیست.
بهش کم لطفی پیشه ..
فکر کن زحمت چندین سالت به خاطر نمره توسط ناشرت به کل نادیده گرفته بشه؛ اونم در حالی که خیلی از طرفدارا منتظر دنبالش هستن.
این خیلی هایی که میگی همشون موج سوارن
برای هر بازی ای برسه کمپین میزنن تعدادشون هم زیاد نیست
دیز گان بازی ضعیفی بود یه عده حالا این وسط دارن آندرریتد جلوش میدن در حالی که حتی آندرریتد هم نیست
سونی هم دیده گیم ضعیفیه و اون فروشی که مد نظرش بوده رو نداشته بیخیالش شده
ظاهرا موج سواری خیلی ورزش محبوبی شده که اینقد ادم دنبالشن. فروشش هم بد نبوده از بلاد بورن دیر تر منتشر و همون اندازه فروش داشته البته اگه بلاد بورن هم بازی ضعیفی نباشه و فن هاش موج سوار نباشن
ربط بلادبورن رو به بحث نفهمیدم الان :/
فروشش هم اصلا آمار رسمی ندادن چه قدر بوده از کجا میارید این حرفارو
علت پیشرفت یا پسرفت یک بازی هیچ وقت نظر صاحبان کمپانی ها مثل سونی یا ایکس باکس یا نینتندو نبوده ما گیمرها هستیم که یه بازی رو هِیت می کنیم و از یه بازی استقبال می کنیم … سوساد آسکواد سرویس محور شد فقط برای این که سودآوری بلند مدت داشته باشه گیمرها استقبال نکردند بازی با سر خورد زمین راکستدی تعدیل نیرو کرد و برادران وارنر ۲۰۰ میلیون دلار ضرر کردند .. پس نظر گیمرهاست که مهمه نه نظر سونی نه نظر ایکس باکس و کمپانی های دیگه
حق داره وقتی این همه هزینه کردن روی ای پی راست میگه سونی پول پرست شده وقتی گاد اف وار رگناروگ برای پی سی به شبکه PSN پلی استیشین وصل بشی…! دیگه توجه نمیکنه کی چی میگه . فقط متا رو میبینه سونی تازه دیزگان از گوست اف سوشیما هم بیشتر فروخت.
اهمیت نمیدم🗿🗿
منظورم از اهمیت نمیدم یعنی به حرفهای مدیران سونی اهمیت نمیدم
اسکیبیدی اوهایو سیگما ریز؟ ماگ ادج؟ کای سنات فانتم تکس سیگما ریزلر.
🤫🧏
BYE BYE
ما هم به تو اهمیت نمیدیم🗿🗿
وای داداش تو چقدر شاخی 🤡
مطمئنم تو یه صعیفما هستی 🤡
صعیغما😂
منظورم اینه اهمیت نمیدم مدیران سونی طرفدار این بازی نیستن و خوششون نمیاد مهم اینه من و بقیه از این بازی خوشمون میاد ولی خب با این کار مدیران سونی بازی دیگه نسخه دوم نداره
ببین شروعت بد بود اکانتو حذف کن از اول بساز دوباره تلاش کن
سیگمای بزرگ، اومگای بزرگ، دلتای بزرگ، آلفای بزرگ، بتای بزرگ بزرگ بزرگان بزرگ
لعنت 😡
ای
واقعا لعنت
این بازی بدجوری دوست داشتم خیلی به دلم نشست
برادران بالا دست پلی استیشن کلا با دیزگان و دریمز و رفقا مشکل دارن :/ هر چی عشقیه مگه واقعا بنظرم پتانسیل یه دنباله داره که از قبل بهتر بشه
داداش تو که رفتی سری اس خریدی تو چی میگی؟
یکی از خواب اور ترین گیم های سونی بود واقعا حیف پولی که بابتش دادم
دادش شاید برای شما خواب اوره بود به سلیقتون احترام می زارم
ولی به صورت کلی شما نمی تونید بگید این گیم بد بوده چون تا جایی من دیدم تو همین بچه های گیمفا اکثرا اونایی تجربش کردن از ساخت نشدن ادامه شاکین
و از بازی خیلی خوششون امده
مشکل از بازی نیست ، مشکل از ماله کشه
درست نیست که به یه نظر سلیقه ای همچین تهمتی بزنی.ایشون فقط سلیقشو گفته و تا حدی هم تو بعضی جا ها راست میگه.
انقدر امثال این آدم رو دیدم که میدونم هدفشون از کلمه به کلمه ی حرف هاشون چیه ، هیتلر هم میخواست یهودی ها رو بکشه ، عمر هم میخواست همه ی جهان رو مسلمون کنه ، چنگیز هم میخواست همه ی دنیا رو بگیره ، باید به نظر همه احترام گذاشت؟؟؟
ولی این داداشمون نه خواست دنیا رو مسلمون کنه نه کل دنیارو بگیره.تازه راستم گفت انصافا.من دیزگانو زیاد بازی کردم و حقیقتا فقط وقتی یه گله فریکر(زامبی های تو بازی) دنبالم میومدن از بازی لذت میبردم بقیه وقتا هیچی نداشت واقعا. حقیقتو نمیشه انکار کرد
شاید سر بنزین زدن بوده حمله نکنید
اشکال نداره عزیزم ناراحت شدی
خو برو همون لست بازی کن عزیزم
داداش ناخن کوچیکه لاست او از هم نمیشه بیش از ۳۰ میلیون فروش داشته
I m sorry this happened to you
“You fall in love with”TLoU
(Actually I like TLoF)
من خیلی دوسش داشتم، اون زیرو دان بود که قرص خواب
باورتون نمیشه همین چند ساعت پیش داشتم بهش فکر میکردم
و منی ک دائم به فکرشم
نمی دونم چرا بد شیفته این بازی شدم
اصلا هم اهل بازی ترسناک نیستم فقط عناوین مشهور این سبک رو پلی می دم
مثل من🔥😂
لعنتی بی نظیره این گیم
محیط بازی. جهان بازی .موسیقی همه چی عالی شاهکاره
یکی از لذت بخش ترین گیم ها هست
هرکسی درباره دیزگان یک نظری داره یکی خوشش اومده یکی نیومده نظر همه محترمه بالاخره پای سلیقه هم وسط هست اما نظر شخصی خودم اینه که دیزگان یکی از بهترین بازی های عمرمه اینم بگم من بازی رو تو زمان عرضش تجربش نکردم یک سال بعد تجربش کردم یعنی با تمام آپدیتایی که براش اومد در نتیجه به مشکل فنی برنخوردم و نمیدونم زمان عرضش چه مشکلاتی داشته که منتقدین انقدر کوبیدنش
نمیخوامم بدونم چون برام مهم نیست چرا؟ مگه ما هدفمون از تجربه ویدیو گیم چیه؟ لذت بردن دیگه درسته؟ اوکی من به شخصه از دیزگان لذت کامل بردم به قدری که بعد پلات کردنش هم بازم پلیش میدادم سیر نمیشدم ازش هنوزم گاهی وقتا میرم سراغش دیزگان برای منی که عاشق سبک وحشت بقا، عاشق زامبی ها و… هستم کارش رو به نحو احسن انجام داده و ساخته نشدن نسخه دومش بدترین خبری بود که تو سال های گیمریم شنیدم فقط میتونم بگم سونی با بها ندادن به این بازی یکی از بهترین آیپیش هاش رو از دست داد اگر حرف منو قبول ندارین میتونین از طرفداران بازی بپرسین امضاهاشون هم برای ساخت نسخه دوم گواهه این مسئلس فقط میتونم بگم حیف امیدوارم یک روز از خر شیطون بیاد پایین دوباره بره سراغش
حامد کاملا موافق هستم
حق پشت حق
به شخصه خیلی دوستش داشتم و به نظرم تنها مشکلش مسیر ها و جاده های طولانی و رانندگی زیادش بود وگرنه پر از ایده های جذاب بود، میتونم بگم دو پله از هورایزن برام دوست داشتنی تر بود
خودم به این گیم ۹/۵ از ۱۰ میدم
تو این زمینه حق با سونی بود. 👍
گزارش ها حاکی از اینست که سونی حدود ۲۵۰ میلیون دلار برای ساخت بازی بعدی Bend studio سرمایه گذاری کرده است …
این استودیو که شما او را با بازی Days Gone میشناسید از سال ۲۰۱۹ عملا در سکوت خبری بوده
جف راس کارگردان Days Gone اما نکات جالبی رو هم میگه که سونی سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری برای یک پروژه ی جدید را قبول کرد اما حاضر نشد برای دنباله ی Days Gone پیشنهاد ۱۵۰ میلیون دلاری را بپذیرد .
اینو اضافه کنید به اینکه مدیران سونی هیچ گاه فن Days Gone نبودند …
شما میدونی پروژه جدیدشون چی بوده حالا که انقدر هزینه برداشته ؟
به علاوه که اینا همش شایعست و بر اساس حرف های یه آدم متوهم که مفت فروش دیز گان ۱۰ میلیونه که آخر سر هم توسط مانع معتبر رد شد و مشخص شد بر اساس آمار دانلود داشته این حرف رو میزده :))
شما هم نمیخواید کاسه داغ تر از آش بشید برید به استودیو های مایکروسافت برسید دونه دونه دارن تعطیل میشن و پروژه هاشون رو هواست :))
اگر شخصیت اصلیش بجای یک مرد سفید پوست یک زن لگبت بود که تو یک دنیای آخرالزمانی یا دایناسوری میرفت دنیا رو از دست مرد ها نجات میداد و کلی مرد میکشت طرفدارش میشدن
نمیدونم چرا این قدر حرفت برام حق بود
شاید چون هردو جهان سومی هستید ؟
عجییبه
واقعا از این بازی خیلی بیشتر از هورایزن لذت بردم جزو معدود بازی هایی هم بود تو نسل پیش که درگیر مسائل ووک نشد شاید به خاطر همینم زمین زدنش
مدیران سونی درست فکر میکردند؛ دیرگان به نسبت بقیه عناوین پلی استیشن بسیار ضعیف بود، یعنی اگه بقیه عناوین پلی استیشن ۱۰ باشن، دیزگان ۵ بود.
خودم چند سال پیش وقتی داخل بازی های ماهانه پلاس قرار گرفت تجربش کردم و بعد از ۳ ساعت بازی رو از حافظه دستگاه پاک کردم. دیزگان سخت در تلاش بود تا چیزی شبیه به tlou باشه ولی حتی به گرد پاش هم نرسید.
اگر در تلاش بود TLOU باشه، قدم اولین بازی خطی میبود نه جهان باز.
میخواست tlou در قالب اوپن ورلد باشه اما شکست خورد.
خوشبختانه، مدیران پلی استیشن هم نسبت به این موضوع آگاهی تام دارند و از ادامه این فرنچایز جلوگیری کردند.
اصلا به جز تم آخرالزمانی ربط چندانی به هم ندارن. TLOU یه بازی با اتمسفر سنگین و ساختار خطیه تا بتونه احساسات رو انتقال بده. کمبت سنگین و محدودتری داره. روی رویارویی های خلوت تمرکز داره و همه چیز در خدمت داستانه. Days Gone یه اثر با ساختار بازه، گیمپلی به نسبت در اولویت بالاتری قرار گرفته ، رویارویی ها شلوغ و پر هرج و مرجن و بازی در کل «فان» و آرکید بودن رو اولویت قرار میده در حالی که tlou اثر grounded تر و جدی تریه. بنابراین، خیلی وجه اشتراکی بینشون نمیبینم.
این که فلان چیز فقط جهان باز شده یا خواسته X اما مدل جهان باز باشه هم واقعاً عبارت های بی معنایی هستن زیاد میشنویم. چون بازی جهان باز بخش عمدهای از خاصیتهای یک بازی خطی رو از دست میده و حس متفاوتی القاء میکنه.
بازی بدی هم نبود، از اون دسته آثاری هست که پتانسیل نسخه دوم رو داشت و اگر سازندگان از بازی اول درس میگرفتن بازی دوم میتونست اثر عالیای باشه. پایه و شالوده ضعیفی نداشت بلکه نیاز به مکانیکهای پختهتر داشت.
جناب سردبیر شما بشخصه به عنوان یه پلیر از یک تا ده چند میدی؟
شما بهتر هست در این موارد نظر ندی، کسی که از یه بازی فوقالعاده خسته کننده مثل استلار بلید تعریف میکنه و بهش میگه خوشمزه 😹😹😹 نظر نده بهتره.
دیزگان بازی بسیار خوبی بود.
استلار بلید هم بازی خوبی بود
من هر دو تاش رو پلات کردم، استلار بلید جزو خسته کننده ترین بازی هاست، موزیک های تکراری، گیمپلی معمولی، شخصیت پردازی فوقالعاده بد، داستان آب دوغ خیاری، معیار بازی خوب چیه؟ فقط گوشته؟
دیزگان حتی روی استیم هم وری پاسیتیو هست و بازی سرگرم کننده ای بود.
کل گیمپلی داستانی اصلی استلار بلید اگر خیلی کند باشی ۱۰ ساعت باشه، اگر کند نباشی نهایتا ۷ یا ۸ ساعت، پلات بازیش حدودا بین ۵۰ تا ۶۰ ساعت ممکنه طول بکشه، مثلا اگر ۵۰ ساعت طول بکشه حدوداً ۴۰ ساعت از بازی فقط جمع کردن کالکتبل های مزخرف و تکراری هست، ساید میشن ها یک از یک آشغالتر حتی داخل ساید میشن هم باید دنبال کالکتبل باشی برای ساید میشن.
به کجای این بازی میشه گفت خوب؟
استلار بلید خسته کننده نبود ولی من فقط وقتی خانوادم خونه نبودن میتونستم بازی کنم انقدر که بازی رو اندام کار کرده بود.آدم فقط میخواست ایو رو نگاه کنه بجا بازی کردن
استاد عزیز مشخصا دیز گان اون چیزی نبود که باید میبود اما ارزش یک بار تموم کردنش رو داشت . به هیچ عنوان شبیه لست نبود و نمیخواست باشه . اگه داستانش عمق بیشتری داشت و مراحل دچار تکرار نمیشدن ارزش پلی بسیار بالاتری هم میداشت صد در صد .گیم پلیش عالی بود گان پلی و رادینگ خیلی جالبی داشت که باعث میشد تکراری شدن مراحلش رو نادیده بگیری
باهات موافقم خودمم هیچوقت درک نکردم علت حمایت بعضی ها از این بازی رو، منم بعد حدود ۶ ۷ ساعت بازیو پاک کردم واقعا هیچ چیزی که منو به خودش جلب کنه نداشت میشه گفت بدترین انحصاری سونی که بازی کردم تا حالا دیزگانه
با اختلاف بدترین برای من سری horizon است
نه داستان درگیر کننده ای داره، نه گیمپلی چالشی و هیجانی (اسکن کردن enemy و پیدا کردن نقطه ضعف جالب بود ولی خیلی زود بخاطر سیستم مبارزات تکراری میشه)
از شخصیت اصلی به هیچ عنوان خوشم نمیاد و این لیست تا ابد ادامه خواهد داشت اگه بخوام ریز بشم
در عوض days gone هم داستان خوبی داشت (مشکلش این بود که خیلی بازی طولانی بود و وسطا عملا هدف اصلیت یادت میره), شخصیت های به یاد ماندنی داشت، هم جزییات گرافیکی و فیزیک خوبی داشت و …
به نظرم حق این بازی خیلی بیشتر از horizon باید باشه و میبود ولی خب مثل اینکه پیگیر مسائل woke بودن مهمتر از هر دوره دیگه شده 😮💨
هورایزن اتفاقا خیلی لور و داستان بزرگ و خوبی داره احتمالا بازیارو تموم نکردی بنظر من هورایزن بهترین اپن ورد سونیه حتی از گوست اف سوشیما هم بهتر میدونمش هر دو نسخشم پلات کردم
داداش گوست اف سوشیما به جز هوش مصنوعی ضعیف از هر لحاظ عالی بود. کمبت ها هم اصلا تکراری نبود در حد اینکه سبک مبارزه هم دست خودت بود. داستانش هم خیلی طولانی نبود و بازی قصد نداشت داستانو کش بده تا خسته کننده بشه. از لحاظ بصری هم که نگم. اما من تو هورایزن خیلی سیستم کمبت رو دوست نداشتم
داستان دیز گان در حد جوکه بعد میگی داستانش بهتره ؟ XD
دیالوگ ها فوق مصنوعی آنتاگونیست ها و شخصیت های فوق جنریک
اوپن ورلد فاجعه
هورایزن از دیز گان بازی بهتریه
تنها دلیل هیت شدنش اینه شخصیت اصلیش زنه :))
داستان horizen گیرا بود شما گیراییت ضعیف .
مقایست مثل مقایسه موز با بستنیه…حالا چون بعضی بستنیا طعم موز دارن قرار نیست که هر بستنی رو موز در نظر بگیریم :/ بازی تو سبک خودش خیلی جدید بود بزرگترین باگ ده لست همینه چون خیلی شاهکاره حالا هر بازی آخر زمانی که میاد میگن میخاد شبیه اون شه
بازی با متا هفتاد و یک و پر از مشکلات فنی و باگ موقع عرضه معلومه که نباید نسخه بعدش هم ساخته بشه
این جف راس هم تازه فیلش یاده هندستون کرده!!!
بازی بسیار مورد پسند گیمرها بود. داخل استیم ۹۳ درصد بررسی مثبت داره و در حال حاضر Very Positive هست. داخل متاکریتیک نمره یوزرها ۸.۵هه (بالاتر از رگناروک). در فروشگاه پلی استیشن هم کاربرها ۴.۶۳/۵ به بازی دادن. مشخصه کاربرها ازش لذت بردن فروش افتضاحی هم نداشته. اگر سری به شبکه های اجتماعی ردیت یا ریستارا و … هم بزنید، از تعداد طرفداران و عاشقان بازی شگفت زده میشید. این که شرکتها بیش از اندازه به متاکریتیک و منتقدها اهمیت بدن چندان مفید هم نیست. سازندهها رو به سمتی سوق میده که بازیهای کم ریسکتر و با مکانیک حساب پس داده تولید کنن و از ساختن بازیهای نو با مکانیکهای آزمایشی و جدید خودداری کنن. ترس از دو دسته شدن منتقدین به وجود میاد که سر چندین بازی دیده شده. اگر sie یا microsoft بالای سر استودیوها مدام معیار متاکریتیک رو مطرح کنه و به عنوان عامل کلیدی «متای» بالا ازشون بخواد، مطمئنا کارگردان و سازندگان تحت فشار قرار میگیرن برای نوآوری و ریسک کردن و به این سمت سوق پیدا میکنن که از ساختارهایی استفاده کنن که قبلاً تست شدن و نظر منتقدها رو جلب کردن.
اگر دیزگان محبوبیت بین کاربران و گیمرها نداشت قطعا حمایت برای نسخه دومش عقلانی نبود. البته احساس میکنم یکی از دلایل ادامه پیدا نکردنش این بوده که سونی همین حالا دو آی پی جهان باز بهتر (Ghost of Tsushima و Horizon) و Marvel’s Spider-Man رو داره و ترجیح داده بدترین Open World خودش رو حذف کنه و استودیوی سازندهاش رو به سمتی ببره که بازی متفاوت تری بسازه که در بین آی پی ها موجود نیست.
امید وارم که روی یه آیپی جدید کار کنن.
ای لعنت به این مدیران که به بهترین بازیهاش گند زدن
ارزش داشت روش سرمایه گذاری کنند … گیم پلیش خیلی نرم و روون بود . داستان ایده جالبی داشت اما به اندازه کافی بهش پرداخته نشد . گیم پلی و محیط جذابش میتونست ادمای بی حوصله ای مثل من که تکراری شدن بازی رو مخشونه رو نگه داره . در کل حیف شد …
این بازی جهان با پتانسیلی داشت. حیف که بیخیالش شدن
انصافن پلی دادم و ساعت ها ازش لذت بردم بازی چیزی کم نداره.
خیلی کم لطفی شد بهش
من تو صنعته فیلم اصلا به نمرات توجه ندارم زیاد چون منتقدین به فیلم هایه دارکو سنگین بیشتر نمره میدن تا طنزو رنگی منم سلیقم طنزو رنگیو شاده برا همون بهم ثابت شده نمره مهمه اما سلیقه مهم تره این بازی هم تو صنعته گیم بهم فهموند سلیقه خیلی مهم تر از نمره هستش نه این ک بگم چون برا سونیه فن بوی بازی دارم در میارم نه همین بازیع جدیدع ایکس باکس با اون گرافیکو اون گیم پلی نمراتش خدایی بایدبالاتر میبود یه چیزی مثله ۸۷ تا ۹۰ در کل حقشون خورده شده چه این بازیا چه امثاله این بازیا مهم سلیقتونه در درجه اول
اتمسفر اینکه تو آمریکا آخرالزمان زامبی باشه و موتور داشته باشی و محیط جنگلی یه چیز نکست لول بود ولی بعد یه مدت روند بازی تکراری شد این جالب نبود
این بازی پلات کردم
مشکلش ماموریت ها تکراریش بود و باگ هاش و نبود شخصی سازی کارکتر
ولی روایت داستان خیلی دوست دارم
جهان باز زیاد ساده نیست نحوه ساختنش و به تکرار میوفته
تو GTA ماموریت فرعی زیاد پر رنگ نیست
شاید یک نفر برسونی
مواد بکشی و ادم فضایی بکشی
ولی ماموریت فرعی Days Gone خیلی تکراری بود
این بازی بی نهایت پتانسیل داشت ینی میشد اینقد بسط و گشترشش داد که حد نداره تو نسخه اول هم کم کاریا دیده میشه میشد کاستومایز موتور خیلی بیشتر و بهتر باشه صرف آپ کردن نباشه و مثل کاستومایز اسلحه تو کال او دیوتی هر قطعه مزایا و معایب داشته باشه گلوله تو بازی بهتر بود کمتر باشه و بازی بیشتر سبک بقا به خودش بگیره و خیلی امکانات دیگه ولی واقعاً حیفه که دنباله ای براش نمیاد بازی چه از نظر داستانی چه از نظر گیم پلی سرگرم کنندس یجوری نیست که زود زده بشی به نظر من که ارزش تجربه کردن داره
نمیدونم این همه علاقه ب این بازی چیه. واقعا این بازی در مقابل لست انگار پراید در برابر بی ام و هستش!
مبارزه با زامبی هاش اصلا خوب نیست و حس ی بازی موبایلی ب ادم میده!
تنها نکته مثبت بازی موتورشه ک واقعا لذت بخشه!
دوست عزیز کسی دیز گان با متای ۷۰ رو با لست که متای بالای ۹۰ داره و گوتی شده مقایسه نکرد
ولی طرفدارا به این بازی علاقه داشتن و خواستار ساخت نسخه دوم با باگ و مشکلات کمتر بودن که متاسفانه اتفاق نمیفته
نمیدونم چرا متوجه نمیشید. لست کاملا داستانی خطی داره و شما ناچاری که داستان بازی رو پیش ببری.دیزگان جهان باز. این به نظرم مهمترین و اولین تفاوت بین این دو هست. و مقایسه اون با لست به نظرم اشتباهه. باید با بازی های هم ژانر خودش مثل هورایزن یا گاست آف سوشیما مقایسه بشه. هر چند که درسته این دو تم آخر زمان و زامبی دارن. من شخصا لست رو بیشتر دوست دارم و با همه چیزش حال کردم. ولی این بازی ایده های خوبی داشت و گیم پلیش متوسط بود.
من زامبی هاش و کیفیت مبارزه باهاشون رو گفتم واقعا که لست صد هیچ دیزگان رو میبره. پویایی و حتی گرافیک و هوش زامبیا لست اصلا قابل مقایسه نیست با دیزگان
داش چیشد که لست رو با هر بازی که گیر میارین مقایسه میکنین
انصافا ظرفیت خوبی داشت… قطعا نقاط ضعف هم داشت. ولی دنیای بسیار دلپزیر و درگیر کننده ای رو ارائه کرده بود. خودم با این همه جمعیت زامبی موافق نبودم. ولی این پتانسیل رو داشت با بازخوردگیری از پلیرها به یه بازی بینظیر و مطرح تر تبدیل بشه. حیف. منم دوست دارم به نحوی یه فرصت دیگه جلو پاشون بذارن. اگه حقیفت داشته باشه و سلیقه ای برخورد کردن باهاش که خیلی حرکت عجیبی هست.
من به شخصه به این بازی و سازندگانش افتخار میکنم 🌹
حالا از ضد این آدمم که شده ، سونی میگه بسازین 😂
واقعا این بازی فوق العاده ای هست از نظر
شخصیت پردازی
گرافیک بصری
دیالوگ
مراحل مختلف
داستان جذاب
ولی یه نقص هایی هم داره
(این رو نمیدونم برای شما هم سخته یا نه) هدف گیری با تفنگ به شدت آزار دهنده
دارای باگ(خیلی کم)
خلاصه بازی قشنگیه
مراحلش مشکل داشت
گرافیکش بالا بود خوب بود
شخصیت پردازیش مالی نبود
دیالوگ رو نظری ندارم
داستانش معمولی
باگ خاصی ندیدم
در کل ۸۰ در بهترین حالت
( البته از هلبلید ۲ با متای واقعی ۶۰ بهتر بود )
به شخصه اصلا نمیتونم با بازی مثل هورایزن ارتباط بگیرم بنابراین حتی نسخه ی باگدار دیزگان رو به هورایزن ترجیح میدم..کاش بسازن نسخه دومشو..حیفه
فقط اونایی که بازیش کردن میدونن چقدر خوبه واقعا حیفه که نسخه بعدیش ساخته نشه
بهترین بازی بود از نظر من
تا حالا بازی به این قشنگی بازی نکرده بودم
شده همین قسمت یک رو هزاران بار بازی میکنم
به دلم نشست و لذت بردم
اینجا کارگردان حق داشت.
سونی واقعا کم لطفی بزرگی به بازیشون کرد.اگه سونی تمرکزشو موقع عرضه روی بازی میذاشت الان کارگردان از ساخت نسخه دوم حرف میزد تا اینکه از سونی انتقاد کنه
من خودم بازی رو ۴ بار تموم کردم یخورده مبارزه با انسان هاش خسته کننده بود مصنوعی بود ولی مبارزه با زامبی هاش خیلی حال میداد
این بازی مشکلی که داشت دانگرید وحشتناکی بود که داشت تو تریلر های اولیه در حد بهترین بازی های تاریخ گرافیک داشت ولی بازی نهایی یه بازی اوایل نسل هشتی تحویل دادن.
مشکل اصلی این بازی این بود که تو هیچ زمینه ای حتی به یه درجه استاندارد هم نمیرسید نه تو گیمپلی نه تو اوپن ورلد بودن نه تو داستان نه تو شخصیت پردازی
این وسط فقط کارگردانش داره فشار میخوره و ناله میکنه از کنسل کردن دنباله بازی ای که حتی متوسط هم نبوده
ابن ایکس فن هایی که این وسط اومدن دایه مهربان تر از مادر شدن هم برام جالبه :)))
تو هیچی کامل نبود
ولی چنتا بازی اخرالزمانی اپن ورلد زامبی محور داریم که توش گله های زامبی بهت حمله کنن؟ نداریم . برای همین خیلی لذت بخش بود
کنار اینا یه شخصیت خفن + داستان باحال بهت تحویل میده
از دریل دیکسون واکینگ دد بازی بسازی میشه دیزگان
آره سیستم هوردش انصافا خوب بود ولی با یه همین دلیل نمیشه بگیم بازی خوبی بوده
شخصیت پردازی بازی هم اصلا خوب نبود همگی تو دیوار بودن
حتی شخصیت اصلی بازی پرداخت درست بهش نشد داستان هم شدیدا آبکی و معمولی و کلیشه ای بود
از دریل دیکسون بازی نساختن ولی از خود واکینگ دد بازی ساختن نتیجش شد شاهکاری به اسم واکینگ دد تل تیل اونو با این مقایسه کنی میفهمی بازی آخرالزمانی با داستان خوب چیه
اتفاقا شخصیت پردازیا خوب کار شده
داستان: یه موتور سوار تو دنیای اخرالزمانی دنبال عشقش میگرده
کجای این کلیشست؟ این داستان معمولیه؟
داستانشم خیلی خوب بود
اتفاقا دیکن شخصیت پردازی خوبی داشت👌🏻
واکینگ دد تیل تیل هیچ ربطی به سریال نداره
خیلی فاصله داره با سریال
نزدیک ترین بازی به واکینگ دد دیزگانه
برعکس خیلیا که میگفتن کارکتر بازی(دیکن سینت جان) خیلی حرف میزنه من عاشقش بودم از حراف بودنش خوشم اومد 😂چون voice actor خوبی هم داشت که البته بازیگر هم هست اما اسمشو یادم رفته. توی سوپرگرل هم بازی کرده
Days gone ، Blood born جزو علامت سوال ترین بازی هایی هستن که گویا باید حسرت دنباله ی اون ها رو برای همیشه بکشیم .
فکر کنید Knack دنباله داشته باشه اما Days gone نداشته باشه .
دیگه با منصوب شدن هرمن هولست به عنوان مدیر و مخالفتش با این پروژه بعید به نظر میرسه خبر خوبی بشنویم.
واقعا افسوس. چه کیفی کردم با این بازی. ۴ بار تمومش کردم و همچنان عاشق گشت و گذار با موتور در محیط آخر الزمانی ، شخصی سازیش ، و موسیقی های ستودنیش هستم .
بازی دیزگان در بهترین حالت متاش ۸۰ هستش نه بیشتر نه کمتر ( البته که هل بلید دو به نظرم ۶۰ هم زیادشه )
چون نصف اول بازی روند کندی داره ولی بعدش قشنگ میشه
واقعا حیف شد لذتی که از این بازی بردم رو توی کمتر بازی تجربه کردم ، امیدوارم یه روزی خبر بیاد که نسخه دوم ساخته میشه ، به معنای واقعی با این بازی عشق کردم ، حیف حیف حیف
حیف شد منتظر ۲ش بودم.
خیلی راحت گذاشتنش کنار
چقدر موتورسواری کیف میداد حالا چیزای دیگش به کنار تنوع زامبیاشم واقعا خوب بود
دیکن جان پتانسیل بالایی داشت که یکی ار پرچمدارای سونی باشه
بنظرم باید یک فرصت میدادن بهش شاید میتونستن مشکلاتو حل کنن ! من تجربه این گیم رو روی pc داشتم و خیلی خوب بود مشکل نداشت و بشدت بهینه بود
اتفاقا بازیه خیلی جذابیه داستان خوب جهان باز اسلحه های خوب ،من با اینکه یکبار تا اخرش رفتم میخام دوباره نصب کنم صددر صد کنم بازیو ،بازی از وسط هاش خیلی جالب میشه هم داستانش و هم گیم پلیش ، درسته در حد لست اف از ۲ نیست ولی واسه طرفدارای لست اف از بهترین گزینه هست
اورریتد ترین بازی تاریخ که حتی سونی فن هاهم نقابشون رو دراوردن و اعتراف کردن که بازی بدی بوده
تموم شد؟ خیلی تاثیرگذار بود
واقعا سونی کاراش عجیبه. به جای اینکه نسخه دوم دیزگان که واقعا محبوبه یا ریمیک بلادبورن و پورت و پیسی که دیگه یکی از بزرگترین درخواست های گیمر ها از سونیه رو بسازه میره نسخه لگویی هورایزن و هورایزن ۳ رو میسازه. فرانچایز هورایزن اصلا قابل مقایسه با آیپی های دیگه سونی نیست
نه پس طرفدار لست دو با شخصیت پردازی مزخرفش بودن حتما