مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا
مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا
مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا
مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا

مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا

پست گیمفا
۱۵:۲۱ ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا

دنیای بازی و هیجان موجود در آن توانسته توجه همه افراد را در هر سنی به خود جلب نماید و این موضوع مدیون بازی سازی های قدرتمند کشورهای ژاپن و آمریکا است. در این کشورها می توانید استادیوهای بسیار توانمندی را مشاهده کنید که باکیفیت ترین بازی ها را تولید کرده و سپس روانه بازار کنند. هر یک از این کشورها ویژگی های مثبتی را در بازی های خود رعایت کرده اند که باعث شده تا جذابیت بازی هایی که ارائه می دهد چندین برابر گردد. توجه به نکات ریز و شخصیت سازی یکی از مهم ترین ارکان محبوبیت هر بازی به حساب می آید و تنها هیجان ملاک بازی نیست.

مهم ترین پارامترهای حائز اهمیت در بازی

زمانی یک بازی مورد توجه قرار می گیرد که چندین نکته در آن رعایت شده باشد. فارغ از کمپانی و شرکت سازنده، بازی باید برای بازیکن ها دلنشین باشد تا از هر نظر بتوانند با آن ارتباط برقرار نمایند. در ادامه به معرفی مهم ترین پارامترهای موجود در بازی می پردازیم.

گرافیک بالا و تجربه هیجان بازی

گرافیک بازی باید بالا باشد و جذابیت بصری فوق العاده ای را ارائه دهد. معمولاً این بازی ها برای اجرا به سیستم قوی نیازمند هستند و باید گرافیک بالایی در اختیار باشد. شرکت های موجود در هر دو کشور روی این موضوع توجه داشته اند و گرافیک مورد استفاده در بازی های ارائه شده توسط آن ها، در بالاترین میزان خود بوده است.

جذابیت داستان و چیدن استراتژی برای حل معماها

جذابیت داستان مهم ترین پارامتر برای هر بازیکن است که بازی موردنظر می بایست از داستانی دلنشین، جذاب و هیجانی و پرمحتوا برخوردار باشد. در واقع بازی باید قدرت کشش بالایی داشته باشد و بازیکن را به خود جذب کند. اگر بخواهیم بدون اغراق به مقایسه استادیو های بازی سازی ژاپن و آمریکا بپردازیم، کمپانی های ژاپنی در جذابیت داستان و تنوع و خلاقیت تاکید بیشتری داشته اند و در این زمینه موفق تر عمل کرده اند.

مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا

جزئیات و جذابیت های بصری در بازی

به همان میزان که جذابیت داستان حائز اهمیت است، جزئیات نیز باید مورد توجه قرار گیرند. خوشبختانه کمپانی های ژاپنی بر این موضوع دقت بالایی داشته اند؛ یکی از این جزئیات توجه به پوست کاراکترها است؛ به این معنا که پوست مردم ژاپن و به طور گسترده آسیای شرقی، بسیار صاف و شفاف بوده، در نتیجه این موضوع در کاراکترها و شخصیت های موجود در داستان نیز به وضوح قابل مشاهده و درک است. در مقابل شرکت های آمریکایی توجه چندانی به جزئیات نداشته و می توان گفت که شخصیت ها در هر بازی دارای پوست های گدر و چروکیده هستند که همین موضوع می تواند بر نظر بازیکن تاثیر مستقیمی داشته باشد. توجه به اجسام و طراحی هر یک و پردازش تصویر نیز باید با دقت بالایی صورت پذیرد تا فضای بازی طبیعی جلوه نماید.

سیستم مبارزه نوآوری شده

در بازی های جنگی باید از مبارزه نوآوری شده استفاده کرد. در واقع هر بازی باید ویژگی های مثبتی را در خود گنجانده باشد که متمایز از دیگر بازی ها باشد. بازیکن ها عاشق تفاوت و تجربه کردن بازی های جدید هستند و توجه به خلاقیت و ارائه چندین قابلیت نو می تواند آن بازی و کمپانی را محبوب سازد. سیستم مبارزه نوآورانه در هر دو کشور یکسان بوده و نمی توان موارد کلی و متفاوتی را بیان کرد. بدون شک برخی از بازی ها در هر کمپانی خلاقیت بالاتری دارند و برخی دیگر از نوآوری کمتری بهره مند هستند.

کنترل بازی

بازی سازی های بزرگ و قدرتمند ژاپنی و آمریکایی در تلاش هستند تا بتوانند کنترل بازی را برای بازیکن بهبود بخشند و بازیکن بتواند تجربه متفاوتی را داشته باشد. در واقع بازیکن باید بتواند به درستی با بازی تعامل داشته و برای انجام کار خاصی در بازی نیاز به تلاش بسیار نباشد. شاید بتوان گفت که در کمپانی های آمریکایی با درصد بسیار ناچیزی در مقایسه با کمپانی های ژاپنی، از کنترل بازی بالاتری بهره برده شده است.

تم، صداگذاری و موسیقی هیجان انگیز

تم انتخابی باید با موضوع بازی هماهنگ باشد و هر بازیکنی می داند که اهمیت طراحی زیبا بسیار مهم تر از گرافیت بازی است. علاوه بر این وجود موسیقی و صدا گذاری متناسب با بازی می تواند روح را به بازی القا سازد و جهانی واقعی را ایجاد نماید. در خصوص تم و صدا گذاری هر بازی نیز رقابتی تنگاتنگ میان شرکت های ژاپنی و آمریکایی وجود دارد.

مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا

معرفی برترین کمپانی های بازی سازی ژاپنی و آمریکایی

در میان تمامی کمپانی های بازی سازی دنیا، شرکت های ژاپنی و آمریکایی حرفی برای گفتن دارند؛ اما زمانی که این دو را در کنار یکدیگر قرار می دهیم، باز هم می توان نواقصی را در هر یک یافت. یکی از مهم ترین و برترین ویژگی های کمپانی های بازی ساز ژاپنی در مقایسه با آمریکایی، خلاقیت است. در بازی های ژاپنی از خلاقیت و ابتکار بسیاری استفاده شده و همین موضوع تنوع بسیاری را در بازی های آ ن ها به وجود آورده است. نکته دیگر این است که بازی های ویدئویی در حال سوق پیدا کردن به سمت گوشی های همراه هستند و مالک دو سیستم عامل اصلی موجود در دنیا، یعنی اندروید گوگل و ios اپل، آمریکا است. به همین دلیل می توانیم تنوع بالایی را در این بستر شاهد باشیم. دو کنسول بازی قدرتمند در میان کمپانی های آمریکایی و ژاپنی شامل ایکس باس برای آمریکا و سونی پلی استیشن برای ژاپن هستند. در ادامه به معرفی بزرگ ترین کمپانی های ژاپنی و آمریکایی می پردازیم.

کمپانی های بازی سازی ژاپنی

  • کونامی: این کمپانی قدرتمند که در ژاپن خودنمایی می کند، توسعه دهنده گونه های بسیار متنوعی از اسباب بازی، انیمه ها و توکوساتسو ها است که در زمینه بازی سازی نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارد.
  • شرکت نینتندو: این شرکت جزء ثروتمندترین شرکت های ژاپنی به حساب می آید که تمرکز خود را بر تولید بازی های ویدئویی گذاشته و جوایز بی شماری را کسب کرده است.

کمپانی های بازی سازی آمریکایی

  • مایکروسافت: این شرکت بازی ساز در جهان بازی های بسیار متنوع و باکیفیت را ارائه داده و به فروش بسیار بالایی در این زمینه دست یافته است و توانسته افراد بسیاری را به سوی خود جلب نماید.
  • اکتیویژن بلیزارد: این شرکت با ادغام دو شرکت دیگر یعنی اکتیویژن و بلیزارد ایجاد شد و توانسته به یادماندنی ترین بازی ها را تولید و روانه بازار کند. کال اف دیوتی یکی از جذاب ترین بازی های ارائه شده از سوی این شرکت است.

منابع:

https://ghandpahlu.com/east-asian-foods-and-the-smooth-skin-of-their-people.p166787

https://gamefa.com/1037491/japanese-studios-cant-keep-up-with-west

https://gamefa.com/845969/

ARSHIAAAAOld fashion GAMERA0seyed0AامینAnnyA C EViborosnowgirlSAMIAPEXerfankarimiتنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )john117Mono and 6ARTHUR MORGANCambyses The Thirdsamجان قمارباز𝗔𝗿𝗶𝗮.xdAQUARIUSپروفسور بی سوادmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا
مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا
مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا
مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا
مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مقایسه استودیوهای بازی سازی ژاپن و آمریکا - گیمفا