جزئیات گیمپلی Assassin’s Creed Shadows از زبان سازندگان
سازندگان Assassin’s Creed Shadows پس از معرفی این عنوان، با رسانه IGN مصاحبه کردند و اطلاعات بسیاری از این اثر به اشتراک گذاشتند.
بازی Assassin’s Creed Shadows روز گذشته با انتشار تریلری سینمایی معرفی شد. سازندگان شرکت یوبیسافت (Ubisoft) با مصاحبه با رسانه IGN، حدود ۴۰ مورد از جزئیات گیمپلی بازی را به اشتراک گذاشتند. این جزئیات درباره بخشهای مخفیکاری و پارکور، مبارزات و سیستمهای نقش آفرینی، جهان بازی و فصلهای مختلف و ماموریتها و ترورها هستند و در ادامه میتوانید آنها را مطالعه کنید.
مخفیکاری و پارکور
نور و تاریکی نقش مهمی در سیستم مخفیکاری Assassin’s Creed Shadows دارند. تنظیمات Global Illumination جدید، سایهها و نورها متغیر را به بازی آورده که این کار بر بازه دید دشمنان تاثیر میگذارد. شما میتوانید در سایهها پنهان شده و با تخریب منابع نوری، سایهها را بیشتر کنید. یک نشانگر در UI به بازیکنان مقدار پنهان بودن و بازه دید دشمنان را اطلاع میدهد.
خدمتگذاران، نوعی جدید از NPCها هستند. آنها با شما نخواهند جنگید، ولی در صورت یافتن شخصیت، به دشمنان مکان بازیکن را اطلاع میدهند.
اکنون یک آپشن برای کشتن مخفیانه دشمنان وجود دارد که با استفاده از آن، جسد آنها را به جلو پرتاب کنید. با این آپشن، راههای جدیدی برای گیمپلی مخفیانه به وجود میآید.
قابلیت سینهخیز رفتن برای اولین بار به سری آمده است. با سینهخیز رفتن میتوانید در سکوت بیشتر حرکت کنید.
نائوئه (Naoe) یک Grappling Hook دارد که با آن میتواند به گوشه تمام پشتبامها برود. بر خلاف Grappling Hook بازی Assassin’s Creed Syndicate، در نسخه Shadows با طناب Grappling Hook میتوان به شکل واقعگرایانهای تاب خورد. با استفاده از آن میتوان به سقف ساختمانها آویزان شد و بالای سر دشمنان قرار گرفت.
Eagle Vision باز میگردد و استفاده از آن به بازیکنان اجازه میدهد تا دشمنان و خدمتگذاران را علامت گذاری کنند. پرندگان Origins، Odyssey و Valhalla دیگر در Shadows وجود ندارند و بازیکنان بایستی خودشان مناطق و آیتمهای مورد نظر را پیدا کنند.
از آن جایی که نائوئه یک شینوبی است، مهارت بالایی در مخفیکاری خواهد داشت. یاسوکه نیز میتواند با مخفیکاری پیش برود، اما به خاطر قد و اندازه بزرگتر و زره سنگین، مبارزه مستقیم برای او روش مناسبتری است.
مبارزات و سیستمهای نقش آفرینی
در دوره تاریخیای که بازی روایت میشود، استفاده از سپر رایج نبوده و به همین دلیل تنها دفاع بازیکنان، زره آنها است. یاسوکه برخلاف نائوئه، میتواند از سلاحش برای دفع و Parry حملات استفاده کند. نائوئه به منظور دفع حملات دارای مکانیکی با نام «انحراف» خواهد بود. سازندگان توضیحاتی بیشتری درباره این مکانیک و تفاوت آن با Parry ارائه ندادند.
زره دشمنان دارای دوام مشخصی بوده و در هنگام مبارزات شکسته میشود. تقریبا تمام آیتمهای بازی در صورت اصابت با اسلحهها دچار آسیب میشوند. کاتاناها میتوانند علفها و سبدهای میوه را بشکنند و از خود ردی به جا بگذارند.
بازیکنان میتوانند سلاحهای متنوعی را انتخاب کنند. در بازی کاتاناها، نیزهها، Shuriken و Kusarigama وجود دارند. همچنین یاسوکه میتواند از تفنگهای Arquebus استفاده کند تا از راه دور به دشمنان آسیب برساند. هر اسلحه یک درخت مهارت داشته و با استفاده مکرر از هر کدام میتوانید دقت و مهارتهای آنها را ارتقا دهید. بازیکنان همچنین میتوانند با جمع کردن منابع موردنیاز، کاتانای خود را بسازند و آن را شخصیسازی کنند.
با گشتگذار در بازی، طومارهایی را پیدا خواهید کرد که مهارتهای مبارزه را به شخصیتها یاد میدهند. به مانند Assassin’s Creed Syndicate، یاسوکه و نائوئه دو درخت مهارت جداگانه و زره دارند اما XP Point، اسلحههای جمعآوریشده و منابع را با یکدیگر به اشتراک میگذارند.
جهان بازی و فصلهای مختلف
Assassin’s Creed Shadows با نسخه بهروزرسانیشده موتور بازیسازی Anvil توسعه یافته است. تکنولوژی جدید به سازندگان اجازه داده تا با استفاده از Global Illumination به نورپردازی بهتری برسند و آیتمهای قابل شکستن و بافتهای باکیفیتتری بسازند.
به لطف موتور جدید، سیستم فصول برای این عنوان تعریف شده است. بازیکنان میتوانند تمام ۴ فصل ژاپن را مشاهده کنند. به خاطر منطق داستانی و وفاداری به تاریخ، روند تغییر فصول از پیش تعیین شده است. هر فصل ویژگیها و فیچرهای خاصی به گیمپلی اضافه میکند. به عنوان مثال، در فصل بهار و تابستان، بوتهها و علفهای بلندی در بازی قرار میگیرند که بازیکنان میتوانند در میان آنها مخفی شوند. در فصل زمستان، آبها منجمد شده و امکان ورود به استخرها و چشمهها وجود ندارد. همچنین قندیلهایی در بامها به وجود میآیند که در صورت شکسته شدن، موقعیت بازیکن را فاش میکنند.
NPCها در هر فصل، رفتارهای متفاوتی خواهند داشت. در فصول گرم، دشمنان با بریدن علفها با شمشیرشان، به دنبال شما میگردند. آنها در زمستان، سعی میکنند که نزدیک به آتش و منبع گرما بمانند و این کار، به بازیکنان راههای بیشتری برای پیشروی اعطا میکند.
یک سیستم آب و هوایی کاملا پویا در بازی قرار گرفته که در هر منطقه و فصل، شرایط مناسب را برقرار میکند. شرایطی مانند مه عمیق، بادها و بارش برف شدید، بر بازه دید دشمنان تاثیر میگذارند. بازی Assassin’s Creed Shadows یک زیستبوم و طبیعت پویا دارد، به عنوان مثال در فصل بهار با وزش باد، گردههای درختان پخش شده و یک زیستبوم واقعگرایانه ایجاد میکنند.
نقشه Assassin’s Creed Shadows به اندازه نسخه Origins بوده و مناطق مرکزی ژاپن را به تصویر میکشد. این نقشه بر اساس تاریخ ژاپن، به چندین منطقه تقسیم شده است. ایگا (Iga)، آریما (Arima) و اومی (Omi)، برخی از این مناطق هستند.
نقاط نمادین Synchronisation با ظاهری جدید باز میگردند. آنها دیگر در نقشه نشان داده نمیشوند. در این نقاط میتوانید مناطق مهم را پیدا کرده و نشانگذاری کنید. سازندگان گفتهاند که از نشانگذاریهای بسیار کمتری در نقشه استفاده کردهاند.
Assassin’s Creed Shadows در دوران شکوفایی شهرنشینی، داد و ستد و نبرد روایت میشود. این موضوع باعث ایجاد شهرهای متنوع، زمینهای زراعی، قلعههای غولآسا و مکانهای مخصوص بازرگانی در سرتاسر نقشه شده است.
ماموریتها و ترورها
بخش داستانی بازی Assassin’s Creed Shadows غیر خطی بوده و بر از بین بردن هدفها تمرکز خواهد داشت. به گفته سازندگان، ترتیب از بین بردن این اهداف را بازیکنان میتوانند انتخاب کنند. بازیکنان ممکن است برخی از آنها در جهان بازی به شکل تصادفی ببینند و بدون هیچگونه تحقیق، این افراد را به قتل برسانند. یوبیسافت میخواهد به بازیکنان کمتر کمک کند و مسیر را کاملا به آنها نشان ندهد.
به مانند Assassin’s Creed Syndicate، اکثر ماموریتهای اصلی را میتوان با هر دو شخصیت اصلی تجربه کرد و انتخاب میان آنها، بر عهده بازیکنان است. البته یاسوکه و نائوئه هر کدام ماموریت اختصاصی خود را دارند.
مراحل فرعی Assassin’s Creed Shadows شامل پیدا کردن قلعهها، معابد، زیارتگاهها و آثار قیمتی و یا هنری میشوند و بازیکنان میتوانند همگام با مراحل اصلی آنها را پیش ببرند. بازیکنان قادر به ساخت شبکههای جاسوسی بوده و مامورین این شبکهها به ماموریتهایی به منظور جمعآوری اطلاعات فرستاده میشوند.
Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۵ آبان ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
“بخش داستانی بازی Assassin’s Creed Shadows غیر خطی بوده و بر از بین بردن هدفها تمرکز خواهد داشت.”
مثل فار کرای ۵
دوستان بنده خوندم و خلاصه ش همون همیشگی بود پس وقتتون تلف نکنید
تنوع دار هست به نظرم
کوست های اودیسی من دوست داشتم
خدایی توضیحاتش نه شاهکار بلکه یه اثر عالیو میده خدایی
واقعا حیف خداکنه درگیر حواشی نشه خدایی خیلی دوست دارم یه بازی داستانی در دل ناریخ ژاپن به صورت اساسینز و مبارزات رو در رو سامورایی رو تجربه کنم با حال هوای دهکدهای ژاپنی خدا کنه حمایت کنن والا بستن استودیوها و اخراج بعدشم کلی حرف قلمبه سلمبه که واقعا سخت برامون اخرج کارکنانمون ولی لازمه
Ghost of tsushima هست
البته اگه ps یا pc داری
با سابقه ای هم که یوبی سافت داره بعیده این بازی بتونه در حد و اندازه ghost of tsushima بشه
سابقه یوبی یا چند سال اخیر
سابقه یوبی سافت در چند سال اخیر
پرنس خب
توی اساسینز کرید
اون چه ربطی به گوست آف سوشیما داره
میراژ و وال
شوخی میکنی؟
این دو تا صرفا گیم های متوسطی بودن
خود ghost if Tsushima هم آنچنان آش دهن سوزی نبود نمره ی بازی ۸۳ هست
خودم به شخصه بازی رو که انجام دادم یک دو ساعت اول برام جذاب بود اما بعدش داشت خوابم میبرد هوش مصنوعی به معنای واقعی افتضاح بود داستان کلیشه ایی بود و کلا بازی غیر تاریخی بود اصلا هیچ کدوم از کاراکتراش واقعی نبودن توی بازی یه دونه شهر نمیتونستی توش پیدا کنی همش روستا بود اون دقتی که یوبیسافت توی تاریخ و بافت فرهنگی داره رو ساکرپانچ نداره
همین که میگی خواب آوره گواه اینه وقتی داشتی از دو کیلومتری باهاش بای بای میکردی بازیش کردی
من با اینکه ایکس باکس فن دو آتیشم
ولی میگم گوشت آف سوشیما یه شاهکاره
من یه بار رو PS4 بازیش کردم فوق العاده بود
دوست دارم این اساسینه هم شبیه به سوشیما باشه
واقعا چرا اینقدر بعضی ها فنبوی بازی در میارن😑
همین که از روی تعصب میگی شاهکاره در حالی که در اکثر نقدا به هوش مصنوعی ضعیف بازی ایراد گرفتن نشون میده کی فن بوی بازی داره در میاره
خب برو Sekiro یا Tenchu بازی بکن
اونا از هر نظر نینجایی تر و ژاپنی تر از یوبیسافت هستن
بشدت منتظرشم
امید وارم لذتی که موقع تجربه گوست اف سوشیما داشتم رو دوباره و در قالب یک اساسین بهم بده🔥
این یه فاجعه هستش نه یه بازی حیف این شاهکار که اینجوری به گند کشیده شده
از توضیحات سیستم تغییر فصول سال خوشم اومد.👏
فعلا برم برا دانلود Ghost of Tsushima.😎
داستان یوبی سافت خیلی جالبه این نام اونقدر برای طرفدارها تو نسل هفت خوش درخشید جز بهترین ها بود بدون هیچ شکی … که بخاطر دوست داشتن زیاد ازش متنفر شدیم مثلا بازی های اساسینز والهالا و اورجینز اصلا بد نبودن درحد بازی خوب ظاهر شدن اما ما ها از یوبی انتظار همون شاهکارهای نسل هفت داریم ….
کرو .. میراژ .. آواتار… حتی نسخه شاهزاده ایرانی … بازی های جدید یوبی سافت اصلا بد نبودن همه خوب بودن اما میگم ما توقع داریم یوبی مثل قبل باشه ..(الان همه انتظار دارن راکستار شاهکار تحویل بده .. مهم نیست چقدر بازی طول بکشه مهم اینه فقط شاهکار باشه ) یوبی اگه کل نسل یک اساسینز شاهکار تحویل بده برای من بس هستش نه ده تا اساسینز خوب …
امیدوارم این بازی و اون بازی استاروارز یوبی بشدت خوش بدرخشن🤍
این نکات خیلی جذاب به نظر میرسن . البته باید ببینیم خود بازی چیه اگه بازی واقعا عالی بود اونوقت یعنی یوبیسافت داره یک سری تغییرات ایجاد میکنه .
اساسین کرید: حشاشین رو بساز یوبی جان😮😂
من میراج رو بازی کردم اصلا حال نکردم و بیشتر با اینجور اساسین ها حال میکنم
میراج تنوع سلاح و لباس و کوئیس اصلا نداشت , خیلی بازی خلاصه بود , ولی اینی که من دیدم یه دنیای برای خودش مخصوصا گرپل که اضافه کردن
والهالاه ایرادش این بود زیاد از بزرگ بود و بیشتر محیط کوهستانی و برفی بودش ولی اینکه می بینیم همش محیط سربز هستش
امیدوارم اینبار تعریف ها راست باشه در هر صورت اساسین همیشه خوبه ولی دوست داریم مثل قدیم فوق العاده شه
من که عاشق گشت و گذار تو ژاپن در عصر سامورایی هام
اینکه تو نفشه علامت های کمتری هست و میخوان راهنمایی زیاد نکنن خوبه. البته اگه راست باشه یهو میبینی اواخر بازی راهنما میزنه با فشردن دکمه w به سمت جلو حرکت کنید
احتمالا ی نسخه از بازی بدن همراه با راهنما به قیمت ۳۰۰ دلار 😂
انتظارات از این بازی خیلی بالاست چون رقبای زیادی مثل گوست آف سوشیما یا سکیرو یا رایز آف سوشیما داره
بهتره امیدوارم بازی خوبی شه
گیم ساخته شده توسط کیبورد
رایز اف سوشیما
رایز آف د رونین بود نه سوشیما🌹🌹
فکر کنم دوباره مراحل فرعی جزو نقاط ضعف بازی باشه😔
ولی بقیش خیلی جذبم کرد جزئیات عالی داره
فقط من اینقد هایپ شدم؟
قابلیت های جالبی داره. امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاد👌🏻
اگه تمام این مواردی که گفتن رو به خوبی پیاده کنن ، میتونیم بلاخره بعد از مدتها تغییرات زیادی رو ببینین تو سری اساسینز و قطعن بازی میتونه موفق بشه .
اگه واقعا مواردی که گفت رو توی بازی به صورت درست قرار داده باشند میشه گفت با بهترین اساسین دهه اخیر طرفیم 🔥
نمیدونم هایپ بشم یا نه چون اصلا به تاریخ اهمیت ندادن.
یاسوکه اصلا نباید مخفیکار داشته باشه چون غرور سامورایی
اینطور که میگه من خوشم اومد
امیدوارم بازی خوبه بشه
دوست دارم کامبتش مثل یونیتی باشه
کامنت یونیتی با سلاح های ژاپنی!خیلی خفن میشه
میشه یه کم دقیق تر بگید دقیقا چه بخشی از مخفی کاری و پارکور رو نشون داد من که ندیدم تنها چیزی که دیدم اساسین آف تویشما و اساسین کرید سکیرو و رایز آف شادوز دیدم والسام