سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا
سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا
سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا
سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا
سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا
سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا

سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است

رضا الهی
۱۲:۱۱ ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
square enix

Square Enix یکی از برجسته‌ترین ناشرهای ژاپنی در صنعت بازی است. این شرکت پس از کاهش شدید سود سالانه، قصد دارد تغییرات کلیدی در کسب و کار خود ایجاد کند.

در حالی که این شرکت همچنان به انتشار آثار AAA خود ادامه می‌دهد، آخرین گزارش مالی حاکی از شرایط نگران‌کننده این شرکت است. طبق گفته Square Enix، پس از زیان در بخش سرگرمی دیجیتال، سود خالص آن ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که بسیاری از بازی‌های اخیر Square Enix محدود به پلتفرم پلی‌استیشن بوده‌اند که به نظر می‌رسد همین مسئله باعث زیان این غول بازی‌سازی شده است.

square enix

طبق گزارش درآمدی سال مالی ۲۰۲۴، میزان سود سالانه نسبت به سال گذشته ۶۹.۷ درصد و درآمد عملیاتی نیز ۲۶.۶ درصد کاهش پیدا کرده‌اند.

در بخش سرگرمی دیجیتال که شامل ساخت عناوین AAA می‌شود نیز شرایط بحرانی است. Square Enix با اشاره به افزایش هزینه های توسعه، کاهش تقریباً ۴۰ درصدی درآمد عملیاتی سالانه خود در این بخش را تایید کرد.

عجیب‌ترین بخش گزارش مالی این است که این غول بازی‌سازی در طول سال مالی گذشته دو بازی بزرگ Final Fantasy 16 و Final Fantasy 7 Rebirth را منتشر کرده است.

بازی اول ۳ میلیون نسخه فروش داشت و بازی دوم نیز نقدهای فوق العاده‌ای دریافت کرد. با این حال، به نظر می‌رسد نتیجه‌گیری منطقی این باشد که هر دو بازی نتوانستند سود مورد نظر این شرکت را به ارمغان بیاورند. این مسئله می‌تواند منجر به کاهش بودجه Square Enix برای تولید بازی‌های AAA در آینده شود. این استودیو همچنین قصد خود را برای چند پلتفرمی شدن تایید کرده است.

این غول بازی‌سازی، توقف فرآیند توسعه پروژه‌های مختلف را دلیل دیگری برای نتایج نه چندان درخشان خود ذکر و بیان کرده که اخیراً بیش از یک بازی را لغو کرده است.

انتظار می‌رود Square Enix بتواند با عرضه بازی‌های خود در پلتفرم‌های مختلف، در آینده عملکرد بهتری داشته باشد.

در حالی که پایبندی به انحصار ممکن است در کوتاه مدت مفید باشد، اما به نظر می‌رسد نتوانسته این شرکت را به سوددهی در بلندمدت برساند. Square Enix مدت‌هاست که به یک شروع تازه نیاز دارد؛ بنابراین، اقدامات جدید می‌تواند به آن کمک کند تا به شرکت‌هایی مانند سگا و کپکام برسد.

DARKSIRENRoyalknightهادی صفائیSera𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥Viboro∞Mahdi Samv-alkalineMeafanaSpider-ManCambyses The ThirdAhmad_bk

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا
سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا
سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا
سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا
سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا
سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • با تمام این تفاسیر منم شک ندارم روزی انحصارگرایی تموم میشه چون واقعا جوابگوی هزینه های زیاد فعلی نمیشه از طرفی انگار سونی برنامه داره بازی هاش رو همزمان رو پیسی عرضه کنه اگه دست من بود کلا انحصارگرایی رو کنار میذاشتم تا هر چقدر بیشتر بازی ها فروش برن تا اینطوری شاهد تعطیلی استودیوها و اخراجی های زیادی نباشیم واقعا سود سخت افزار اونقدر بالا نیست سود سرشار نرم افزار رو بیخیال شد مایکروسافت تو این زمینه قدم های بهتری گذاشته که میشه امیدوار بود در اینده اوضاع خیلی بهتر بشه

    Hamedgamepassbozorge(در شوک برگشت Ezio | Alex)RoyalknightAhmad_bkmediumDanganronpaTahaicbig jokemahdi.ir { مارکو روییس ucl میبره} { نبرد sad }
  • Ahmad_bk گفت:

    با اینکه دلم شدیدا خنک شد ولی یجورایی دلم واسش سوخت
    حالا بازیا تو بده رو اکس باکس بزنیم بر بدن

    Hamedgamepassbozorge(در شوک برگشت Ezio | Alex)هوادار نینتندوRoyalknightمصطفیMalekSeraChen Gemahdi.ir { مارکو روییس ucl میبره} { نبرد sad }∞more
  • MilaDica گفت:

    ۶۰ میلیون از یه کنسول فروش بره ولی فقط ۵٪ از این جمعیت یه بازی محبوب پر هزینه رو بخرن یعنی فاجعه
    حالا مشکل از کجاست ، بازیساز یا پلی استیشن؟

    محمدحسینMahdi Sam
  • ایا قراره یه فاینال فانتزیه یک جدی بدن؟
    داستان ساخت سریو بخونید میفهمید

  • SirAmir گفت:

    اخر عاقبت همکاری با سونی
    امیداوارم هر شرکت دیگه ای ثردپارتیو انحصاری کرد همین بلا سرش بیاد

    مرد تنهای شبHamedgamepassbozorge(در شوک برگشت Ezio | Alex)RoyalknightTomمصطفیMalekTahaicSeraThunder boymore
  • واقعا ارززشو داشت ؟

    یاد اون خرف مسخره مدیر اسکوئر اوفتادم که میگفت هر کس بازی های با کیفیت مارو میخواد باید با شرایط ما کنار بیاد و یه جورایی ذاشت تعنه میزد به ایکس باکس و اون موقع فکر این روز رو نمیکرد که اقا انحصاری میکنی گیماتو یه همچین اتفاقاتی هم میوفته

    تعریف و تمجید های الکی برا شما پول نمیشه

    از همون اول اگه مولتی عرضه میکردید گیماتون رو اسین اتافاقات نمیوفتاد

    هر چند که شما هم ژاپنی هستید و پشت پرده با سونی برای فروش کنسول زد و بند کردید و فاینال های ریمیک رو نه فقط رو ایکس باکس بلکه رو پی سی. هم پورت نکردید و فقط و فقط رو پلی فایو عرضه کردی تا به فروش کنسول پلی فایو و تولید داخلی کمک کرده باشی .

    حداقل از الان به بعد درست رفتار کن

    Mr.DoorHamedهوادار نینتندوRoyalknightمصطفیgigachad_assaissnMalekSeraSirAmirThunder boymore
    • Reyam- گفت:

      الان انتظار دارید ما باور کنیم شمایی که به گیم پس عادت کردید ، پول بازی های اسکوئر رو بدین؟؟ گیم پس که پول بازی رو برای سازنده درنمیاره که مومن

      RoyalknightTomDanganronpaSeraSirAmir
      • جناب عالی آدم بی شرمی هستی که این حرف و میزنی و تکرار میکنی به این دلیل جوابتو میدم ، ۹۰ درصد ps فن هایی که میشناسم یا ظرفیت ۱ پلی میدن یا ۳ که هر طوری حساب کنی هزینه ی کمتری نسبت به x دار ها میدن ، جناب عالی چیزی که میخوای می بینی اونایی که شما میگی جمعیت کم سنه که پدرشون یه گیم پس براشون خریده انداخته جلوشون اگه عقل داشته باشی می فهمی گیمرای نسبتا قدیمی اکثر گیمای تو گیم پس و پلی دادن پس چه لزومی داره که گیم پس بخرن؟

        در ضمن هر کسی که حداقل ۱۵ تومن پول کنسول میده به خودش مربوطه که میخواد چیکار کنه تو جیب خرجیشو میدی ؟ یا مدیر عامل یکی از شرکت ها تشریف داری ؟ خارجیشم تو ایران بود میگفت گیمر بودن تو ایران غیر منطقیه گیمی ۱.۵ تومن وقتی حقوقت ماهی ۱۰ ۱۵ تومنه ، از این به بعد فقط میشه فهمید از کامنتت اغده و نفرت حس میشه و هیچ منطقی پشتش نیست .

        • Reyam- گفت:

          من اصلا کاری به این موضوعات و مشکلات داخل ایران ندارم.کلی میگم.گیم پس ایکس باکس پول بازیو درمیاره یا نه؟؟؟

          Danganronpa
          • عزیز من ده ها نفر روی یه گیم کار میکنن هزینه میزارن و سال ها زحمت میکشن ، طرف خره که گیم و عرضه کنه رو گیم پس اگه قرار نیست پولی براشون در بیاد مطمئن باش اونا سودشونو میکنن و گیمشون بیشتر تست و دیده میشه مشکلی هم باشه اون مشکل برا مایکروسافته چون اونا باید هزینه پرداخت کنن ، خود سازنده لایز آف پی چی میگفت ؟ گفت اسپنسر یه مبلغ پیشنهاد داد که نتونستم رد کنم ، به این میگی ضرر ؟ مشکل درآمد از گیم پس برا مایکروسافته که متاسفانه گرون میکنه و مارو بیچاره

            Danganronpa
            • Reyam- گفت:

              دوست عزیز اون مربوط به بازی های ایندی و کم هزینس.AAA رو که با گیم پس نمیشه هزینه ساختشو درآورد.متاسفانه اینو نمیخواید بفهمید و قبول کنید.لایز آو پی فرق داره.اونا میخوان دیده شن.بعدشم هزینه گیم هاشون اونقدر بالا نیست.متوجه این موضوع نیستید متاسفانه

  • واقعا خیلی بد است که طرفداران جعبه ایکس آنقدر از اسکوئر انیکس بد میگن واقعا شاهکار های زیادی ساخته
    حالا چون بعضی بازی هایش روی جعبه نیست یا سال بعدش میاد دلیل بر هست نیست

    Mahdi SamRoyalknightTahaicSera
  • Danganronpa گفت:

    بسیار ناراحت کننده اس شرکت دوست داشتنی به این وضع افتاده امیدوارم مثل کپکام و سگا برگرده به اوج

    SeraKayat
  • hamidgrio گفت:

    مدیریت اسکوئر انیکس تو این چندسال به شدت آشفته بود ی جورایی تکلیفشون با خودشون مشخص نبود و هر روز ی تصمیم میگرفتن یادمه چندسال پیش سرمایه گزاری به شدت زیادی تو حوضه بازی های بلاک چینی کردن که نمیدونم نتیجش چی شد ولی امیدوارم سریعتر خودشو جمع و جور کنه هرچند فاینال فانتزی هایی که این چندسال اخیر داده عالی بودند. شرکتیه که وجودش برای صنعت گیم واجبه.

    Seramahdi.ir { مارکو روییس ucl میبره} { نبرد sad }
    • Arctic گفت:

      متاسفانه فاینال فانتزیای اخیر خوب نبودند مشکل همینه
      اسکوئر انیکس یه اشتباه خیلی بزرگ کرد درباره فاینال فانتزی اونم تغییر سبکش از یه گیم پلی ترند بیسد به سمت هک اند اسلش به این امید که با اینکار مخاطب جدید به خودش جذب کنه و خیلی ساده بگم اشتباه خیلی بزرگی کرد ولی با اینکار با اینکه مخاطب جدید اورد دور بازیاش ولی هسته هاردکور مخاطباشو طرد کرد حالا شاید بگید آدم جدید با سری آشنا میشه ولی مشکلش اینه که اون آدم جدیده میاد بازیو پلی میده و میره مخاطب هاردکورس که همه بازیارو میگیره حمایت میکنه محصولات جانبی و این چیزارو میخره نه مخاطبی که حوصلش سر رفته میخواد یه هک اند اسلش اوکی بازی کنه فاینال فانتزی تا قبل ۱۵ تو روند خوبی بود شماره های جدید میساخت تا رسید به ۱۴ که یه mmorpg بود و چون اون جامعه هاردکوری که گفتمو پیش خودش جمع کرده بود ملت رفتند و بازیش کردند و به سود خیلی خوب رسید از ۱۵ بازیارو تبدیل کرد به هک اند اسلشای درجه ۲ که نه یه فن هاردکور فاینال فانتزی زیاد بهش اهمیت میده نه یه فن هک اند اسلش مثل من و نتیجش میشه اینکه فن هاردکور جدید به سری اضافه نمیشه بخاطر اینکه زیاد قوی نیستند بازیای جدید و فنای قدیمیم ناامید شدند از اونطرف ۷ ریمیک بازی موفقی بود چون اون برعکس ۱۴ و ۱۵ پتانسیل جذب مخاطب جدید داره هرچند بازم نسخه اول بخاطر تغییرات شخصیت سفیروث بین فنای قدیمی محبوب نیست ولی نسخه دوم جوریه که تقریبا همه راضیند ولی حتی همونم بخاطر انحصاری بودنش بخش زیادی از فندومو برای مدتی از دست میده مخصوصا فاینال فانتزی که خیلیا اصلا با شبیه ساز بازیای قدیمیشو بازی کردند و بین پی سی پلیرا محبوبه درکل اگه ضربه ای دیه بخاطر سیاستهای خودشه و میتونه برگردونه فقط لازمه که اول از همه روی نسخه سوم ریمیک ۷ سرمایه گذاری خدبی کنه چون ریبرث فنای هاردکورو راضی کرده و فاینال فانتزی ۱۷م مکانیزمای هک اند اسلش توش کم بشه و بیشتر شبیه قدیم بشه تا با ترمیم رابطش با هسته وفادار هواداراش دوباره یه mmorpg خوب بدن و سود کنند
      سیاستشون تو نسخه ۱۵ و ۱۶ مثل این بود که یه سری وسایل کار قدیمی جنس خوب اصلو که هنوز داره خوب کار میکنه بفروشی و باهاش وسیله کار چینی نو بخری که بعد مدتی خراب میشه هرفزانچزی که همچین سیاستیو پیش گرفت خراب کرد مثل هیلو یا سونیک ولی ماریو همچنان به ریشه هاش وفداره و فروش میره

      Mr.DoormediumMahdi SamDanganronpa
  • BenFlex گفت:

    این شرکت مگ همونی نیست ک LIFE IS STRANGE رو درست کرده؟از بازی به اون زیبایی برسی به همچین نقطه ای.حیف

  • Mahdi Sam گفت:

    شرکتی که بازارش تو ژاپنه و PC و نینتیندو رو حساب نمی کنه، نتیجه اش میشه این

    HamedRoyalknightSera
    • big joke گفت:

      داداش نینتندو که خودش ژاپنیه ،درضمن نینتندو این بازیارو نمیکشه ، گرافیکشون بالاست اینا

      Sera
      • Arctic گفت:

        ولی فروش اصلیش تو ژاپنه. یه کامنت بالاتر دادم که چطور اسکوئرانیکس داره تاوان خیانت به مخاطب واقعی و هسته ایشو میده باید خودشو با هاردکورش واقعیش همگام کنه نه اینکه یهو سبک عوض کنه و توش شکست بخوره همونکاری که اتلوس میکنه با سری پرسونا مخاطبش راضیه به ریشه هاشم وفادار مونده و روز به روز محبوب تر میشه و داره کم کم از فاینال فانتزی و مانستر هانترز جلو میزنه. اسکوئر انیکسم باید بازیاشو برا بازار ژاپن بده باید فنای واقعیشو راضی کنه همونکاری که تا ۱۴ کرد و ثمرشو دید

      • Mahdi Sam گفت:

        نینتیندو هم ژاپنیه هم بیشتر ژاپنی ها رو نینتیندو بازی می کنن، ندیده گرفتنش باعث میشه فروش کلیش کم بشه و در نتیجه کمتر سود کنه

  • Richman گفت:

    بیشترین افسوسش اینجاست که یکی از معدود شرکت هاییه که تقریبا عناوین AAA رو سالیانه و با بهترین کیفیت منتشر میکنه .

    mediumDanganronpaKayatSera
  • 3do گفت:

    حیفه واقعا من ک فاینال اورجینال هشت ن ده بازی کردم زمان خودش واقعا شاهکار بود و از اول هم ک زد فایت فاینال دستکاری کرد شبیه دوئل مکرای ی حس بدی داشتم دوست دارم تاکتیک ریمیک کنن عالی بود و فرونت میشن

  • Siren گفت:

    عاقبت همکاری با سونی
    حالا زودتر فاینال ها رو پورت کن بیاد اینور

    هوادار نینتندوHamedRoyalknightTomمصطفیSeraMahdi SamNima
  • MR147 گفت:

    حیف
    اگه فاینال ها و سایر بازیاشونو روزِ عرضه برای پیسی هم منتشر کنن احتمالا ورق برمیگرده.

    mediumSera
  • بازی هاشون رو باید همزمان رو استیم هم منتشر کنن

    mediumSeraRoyalknight
سود سالانه Square Enix حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است - گیمفا