آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا
آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا
آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا
آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا
آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا
آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا

آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟

رضا الهی
۱۳:۰۱ ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا

Rockstar Games همیشه طرفداران را تشویق می‌کند تا هر طور که می‌خواهند بازی را پیش ببرند اما برخی از طرفداران امیدوارند که تصمیمات آنها این بار واقعاً بر داستان GTA 6 تأثیر بگذارند.

بازی‌های Grand Theft Auto از جمله بهترین تجربیات سندباکس هستند و به بازیکنان اجازه می‌دهند تا زندگی شخصیت‌های خود را در مجموعه‌ای از محیط‌های فراگیر و جهان باز تجربه کنند.

با این حال، با وجود آزادی‌ای که این بازی‌ها به ارمغان می‌آورند، انتخاب‌های بازیکن در بسیاری از عناوین Rockstar بر روند بازی تأثیرگذار نیستند.

در مورد GTA 6، برخی از طرفداران امیدوارند که توسعه‌دهنده این‌ بار به آنها اجازه دهد تا واقعاً بتوانند در بازی تصمیم بگیرند.

آیا GTA 6 باید به بازیکنان اجازه دهد تا بر داستان تأثیرگذار باشند؟

برخی از طرفداران GTA 6 پیشنهاد می‌دهند که Rockstar باید در لحظات مهم بازی به آن‌ها اجازه دهد تا بر جهت داستان بازی تأثیرگذار باشند. ما شاهد تلاش‌های Rockstar برای پیش گرفتن چنین رویکردی در عناوین گذشته بوده‌ایم. در Red Dead Redemption، سطح افتخار آرتور مورگان (Arthur Morgan)، کمی پایان بازی را تغییر می‌داد.

یکی از کاربران ردیت پیشنهاد می‌دهد:

فکر می‌کنم داستان GTA 6 باید شبیه به RDR2 دارای دو سبک بازی و در نتیجه دو پایان باشد. با این روش رفتار گیمر در ماموریت‌ها می‌تواند تأثیر کمی بر داستان اصلی داشته باشد.

از سوی دیگر، چندین نفر در صفحه ردیت GTA بیان کردند که ترجیح می‌دهند داستان این بازی خطی باشد چرا که داستان خطی به Rockstar اجازه می‌دهد تا یک داستان سینمایی و زیبا با پایان قطعی خلق کند.

یکی دیگر از کاربران می‌گوید:

من یک بازی خطی می‌خواهم نه یک بازی نقش‌آفرینی. ساخت داستان خطی، همان کاری است که Rockstar به بهترین شکل ممکن می‌تواند انجام ‌دهد.

پیش از این پیشنهادهایی مبنی بر وجود یک مکانیزم اعتماد بین شخصیت‌های اصلی بازی یعنی لوسیا (Lucia) و جیسون (Jason) که تحت تأثیر تصمیمات گیمر است، وجود داشت. این پیشنهادها بیان می‌کردند که وجود سطح اعتماد بین دو شخصیت اصلی، می‌تواند در آینده بر زنده ماندن یا مردن یکی از آن‌ها در ماموریت نهایی بازی تأثیر بگذارد اما در نهایت، فعلاً این فقط یک آرزو است.

تصمیمات داستانی در آثار قبلی Rockstar Games

آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا

در گذشته، ما شاهد چندین تلاش از سوی Rockstar Games برای دادن آزادی انتخاب مسیر به بازیکنان در نقاط خاصی از داستان بازی‌هایش بوده‌ایم.

GTA 5

یک نمونه بارز این مسئله را می‌توان در سرقت‌های GTA 5 مشاهده کرد. جایی که گیمر می‌توانست تیم خود و نحوه انجام ماموریت را انتخاب کند.

به عنوان مثال، در ماموریت سرقت از فروشگاه جواهرات، مایکل (Michael) و فرانکلین (Franklin) می‌توانستند یکی از دو روش Smart یا Loud را انتخاب کنند که در روش اول از گاز برای بی‌هوش کردن کارکنان و مشتریان فروشگاه استفاده می‌شد و در روش دوم به سادگی از در ورودی وارد، و گروگان‌گیری صورت می‌گرفت.

در آخرین ماموریت بازی، بازیکنان باید تصمیم دیگری می‌گرفتند. فرانکلین باید بین کشتن مایکل یا ترور (Trevor) یا همکاری با هر دوی آن‌ها برای شکست دادن تمام دشمنانشان، یکی را انتخاب می‌کرد.

صرف نظر از انتخاب بازیکن، پایان سوم، یعنی Deathwish، پایان اصلی GTA 5 بود. فرانکلین از آن زمان در GTA Online حضور دارد و به زنده و سالم بودن شخصیت‌های دیگر نیز در سال ۲۰۲۱ اشاره شده است.

آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا

Red Dead Redemption 2

در Red Dead Redemption 2، تصمیمات شما تأثیر کمی روی داستان بازی دارند. آرتور مورگان در طول بازی گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارد اما اکثر تصمیمات او تأثیر زیادی بر روند داستان نمی‌گذارند. یکی از بزرگترین تصمیمات آرتور این است که به مری (Mary)، معشوقه سابق، حول نجات خانواده‌اش کمک کند یا خیر.

انتخاب مسیر کمک به او، دو ماموریت جانبی به بازی اضافه می‌کرد و بازیکنان می‌توانستند به عنوان یک دوست با مری به تئاتر بروند و در نهایت با یک خداحافظی زیبا، او را بدرقه کنند. انتخاب نکردن این مسیر نیز منجر به عدم وجود ماموریت‌های اضافی می‌شد.

با این حال، در حالی که این سیستم در غرب وحشی به خوبی کار می‌کند، سیستم افتخار برای هرج و مرج موجود در GTA 6 مناسب نخواهد بود.

آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا

GTA 4

GTA 4 اولین بازی GTA بود که به بازیکنان اجازه می‌داد تا تصمیماتی تأثیرگذار در روند بازی بگیرند، اگرچه این مسئله تنها پس از ماموریت ماقبل آخر بازی، یعنی One Last Thing، اتفاق می‌افتاد.

در اواخر بازی، شخصیت اصلی، نیکو بلیک (Niko Bellic)، می‌توانست معامله‌ای با دیمیتری راسکالوف (Dimitri Rascalov) انجام دهد یا از او انتقام بگیرد.

تصمیمی که اگر گرفته می‌شد باعث کشته شدن کیت مک‌رری (Kate McReary)، معشوقه نیکو، یا رومن بلیک (Roman Bellic)، پسر عموی او می‌شد. این تصمیم ماموریت نهایی بازی را کاملاً تغییر می‌داد.

نیکو همچنین می‌توانست در طول داستان GTA 4 افراد مختلف را نجات دهد یا بکشد. برخی از آن‌ها در صورت انتخاب گیمر برای زنده ماندن، در ادامه بازی دوباره حضور پیدا می‌کردند.

آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا

کاملاً واضح است که انتخاب‌های بازیکن برای Rockstar مهم است، حتی اگر این توسعه‌دهنده به ندرت به ما اجازه دهد که انتخابی تاثیرگذار انجام دهیم. امیدواریم زمانی که بازی در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود، بتوانیم تأثیر مثبتی بر داستان GTA 6 بگذاریم اما همیشه یک داستان خوب را به جای یک ماجراجویی انتخابی ترجیح می‌دهیم!

AnahitaتوماسAnimalsMatin BarkatarminMehran.Baᚱ.ᚻOld fashion GAMERشیخ گرایمز (به دنبال آقای سفید)WalleR MaNمحمدحسینگیمر ساده (در انتظار تیک آبی)Soheilموز خندان(مامور ۴۷ مناطق موزی)cactus𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥جاویدمSaeidSeraRebel2292more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا
آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا
آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا
آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا
آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا
آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا داستان GTA 6 باید شامل تصمیم‌گیری‌های حساس باشد یا رویکردی خطی را پیش بگیرد؟ - گیمفا