کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید - گیمفا
کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید - گیمفا
کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید - گیمفا
کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید - گیمفا

کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید

محمد حسین کریمی
۰۴:۵۸ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید - گیمفا

وبسایت IGN اخیراً مصاحبه‌ای با دو توسعه‌دهندۀ سابق Xbox انجام داده که اطلاعات جالبی را پیرامون تعطیلی اخیر استودیوهای Bethesda و وضعیت کنونی بخش گیمینگ مایکروسافت به اشتراک می‌گذارند.

یکی از دو عضو قدیمی و سابق تیم ایکس باکس در این باره گفت:

من صحبت‌هایی طولانی با اعضای قدیمی و ارشد Xbox داشته‌ام و همگی به این نتیجه رسیدیم که این دیگر ایکس باکس نیست، بلکه Microsoft Gaming است.

عضو دیگر باور دارد که برند ایکس باکس دیگر آنقدر بزرگ و وسیع است که به راحتی نمی‌تواند به خود نظم دهد. وی در این باره توضیح داد:

هم‌اکنون نواحی بیشتری باید پوشش داده شوند. حالا سه شرکت‌ بزرگ و مستقل در زیرمجموعۀ آن‌ها حضور دارند و تا به این لحظه مایکروسافت حتی نتوانسته ادغام با Bethesda را به سرانجام برساند، بماند که Activision سه برابر بزرگ‌تر است و پس از Bethesda خرید آن انجام شده. زمان عرضۀ کنسول Xbox 360، تنها چند صد نفر زیرمجموعۀ ایکس باکس بودند، حالا شاهد بیش از ۳۰ هزار نفر هستیم.

دلیل این که برخی تصمیمات جدید هماهنگ و همراستا با شعارهای قبلی نیستند، این است که بسیاری از آن‌ها توسط بالادستی‌ها و مدیرعاملان مایکروسافت اتخاذ شده‌اند و فیل اسپنسر در برخی از آن‌ها دخالتی ندارد. به عبارتی، ساتیا نادلا، رئیس کل مایکروسافت، و ایمی هود، رئیس بخش مالی مایکروسافت، در تصمیم‌گیری‌ها دخالت دارند و این رویکرد از زمان خرید Activision آغاز شده است.

این عضو ارشد سابق Xbox در ادامه گفت:

پیش از این، ایکس باکس در وضعیت بسیار متفاوتی قرار داشت. آن‌ها نمی‌توانستند کنسول تولید کنند و پاسخگوی نیازها باشند، از رشد گیم پس درآمدزایی می‌کردند و خرید Activision رویکردی معقول بود. اما حالا فروش کنسول‌ کاهش پیدا کرده، از کرونا گذشته‌ایم و سرعت رشد گیم پس بسیار پایین آمده است. از سوی دیگر، خرید اکتیویژن بیشتر از آنچه فکر می‌کردند پرهزینه و زمان‌بر بود. تمرکز روی FTC نیز بسیار برای آن‌ها گران تمام شد.

من ۱۰۰ درصد باور دارم که این تصمیمات از سوی اعضای بالارده صادر شده‌اند. ایکس باکس یک مرکز سودآور بود، بنابراین ساتیا اجازۀ رخ دادن یک ادغام بزرگ را داد. حالا توسعۀ بازی‌ها با سرعت پایین‌تر از انتظار پیش می‌رود و در جبهۀ مالی، سهام مایکروسافت رشد قابل توجه‌ای داشته است و ساتیا به هیچ وجه نمی‌خواهد جلوی این رشد ارزش سهام گرفته شود.

این‌ها نظرات شخصی من هستند، اما اطمینان دارم که بسیاری از تصمیمات مهم از سوی تیم رهبری ایکس باکس صادر نشده‌اند.

تصاحب Bethesda و Activision ممکن است دقیقاً عواملی باشند که تحول کامل برند ایکس باکس را به ارمغان می‌آورند و مایکروسافت را به سمت نشر بازی‌ها به صورت ترد-پارتی سوق می‌دهند.

SirAmirGidorafanboy hunterRepatriateDota2✧ℳ๑ђѧ๓๓α∂ℜєzą✧Yuki Yashidaمحمدحسینجان قماربازMatin Barkatموز خندانهادی صفائیBehzaadollieCambyses The ThirdکاکاسنگیPARASITE EVE 2AAACERoyalknight𝐓𝐡𝐞 𝐆𝐮𝐚𝐫𝐝𝐢𝐚𝐧 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید - گیمفا
کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید - گیمفا
کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید - گیمفا
کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید - گیمفا
کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید - گیمفا
کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مایکروسافت فقط به دنبال اینه که ارزش سهامش رو ببره بالا حتی اگر به قیمت از دست رفتن اعتبارش باشه که این یعنی تو این شرکت سوددهی حرف اول میزنه و بازی خوب ساختن دیگه معنا ندارد
    من یک زمانی تفکرم این بود که call of duty زیر دست مایکرو متحول میشه ولی به نظرم فروش این سری بیشتر از کیفیت ساخت مد نظر هست و چه بسا با بازی های بی کیفیتی از سری کال آف هم طرف بشیم

    BabakDota2NobodyStar Phoenix 🔥🌟Alireza(در انتظار gta6)Hamedجان قماربازموز خندانRezaCambyses The Thirdmore
  • به نظرم همه این طوفان ها رو راه انداختن که بگن یا در اصل اعتراف کنن که سیاست فعلی گیم پس به دیوار خورده و کم کم یا میخوان جمعش کنن یا اینکه تغییر ویژه ای بهش اعمال کنن (مثلا حذف دی وان گیم پس برای خیلی از بازیاشون و …)

    Dota2NobodyAlireza(در انتظار gta6)جان قماربازموز خندانهادی صفائیhalkerCodeName:666Serasnowgirlmore
  • chook_gamer گفت:

    کی گفتم اینا همش سر ساتیا نادلا بی خاصیته تو تاریخچه کامنت هام هست چقدر بی شرف پول پرسته این بشر

    محمدحسینموز خندانCambyses The ThirdDanganronpaWalleR MaNMinecrosoftsnowgirlAminHdriAli.bگرگ غرب وحشیmore
    • مدیرعامل شرکت طبیعتا باید به دنبال پول باشه برای راضی نگه داشتن سهامداران وگرنه اگه افسار رو داده بودن به یه بی سوادی مثل فیل اسپنسر ، الآن همه منابع مایکروسافت رو در جهت پیش برد سیاست های چرندش مکیده بود !!

      NobodyAmirgamerموز خندان∞Royalknightchook_gamerDanganronpaWalleR MaNSeraAli.bmore
      • Metallove گفت:

        فیل اسپنسر اصلا ادم بی سواد و کم هوشی نیست, ادم ساده به اون طرفداری میگن که فکر میکنه یک شرکت به این بزرگی عقلش کمه پابلیشر میخره ۷۰ میلیارد که مجانی بده به علی اصغر ۱۰ ساله از مشهد مقدس. یک ادم ساده هم میتونه به راحتی متوجه بشه با این حجم پابلیشری که مایکروسافت خریده خودش رو پابلیشر کنه چندین برابر سودش بیشتر میشه چه دلیلی داره همچنان بخواد به سود کم راضی باشه؟

        HamedDota2NobodyمحمدحسینRoyalknight
  • Hamed گفت:

    (حالا سه شرکت‌ بزرگ و مستقل در زیرمجموعۀ آن‌ها حضور دارند و تا به این لحظه مایکروسافت حتی نتوانسته ادغام با Bethesda را به سرانجام برساند، بماند که Activision سه برابر بزرگ‌تر است و پس از Bethesda خرید آن انجام شده. زمان عرضۀ کنسول Xbox 360، تنها چند صد نفر زیرمجموعۀ ایکس باکس بودند، حالا شاهد بیش از ۳۰ هزار نفر هستیم)

    دقیقا حرفی که قبل از خرید اکتیویژن و بتسدا زدم مایکروسافت با اینکار خودش رو غرق میکنه همچین روزی رو میدیدم چون میگفتم هنوز نمیتونه استودیوهای خودش رو هندل کنه نمیتونه رو همشون نظارت کنه و رسیدگی کنه چطور میتونه به اینا هم برسه طبق این حرفشون هنوز ادغام بتسدا به سرانجام نرسیده بعد این مثل دخترایی که براشون خواستگار میاد فوری هول کرده رفته اکتیویژن رو خریده حالا هم نمیتونه از پسشون بربیاد لقمه بزرگیه که تو گلوش گیر کرده واسه همینه که داره همشون رو از دم اخراج میکنه استودیو پشت استودیو تعطیل میکنه که اون هفتاد میلیارد دلاری که به باد دادن رو یک جوری جبران کنن به اصطلاح خودش داره هزینه ها رو کم میکنه اما حالا مثل خر تو گل گیر کرده نمیدونه چجوری رفعو رجوش کنه خب بگو تو و امبریسر گروپ که عرضه ندارین چرا لقمه گنده تر از دهنتون برمیدارین و گند میزنین به صنعت گیم موردشور خودتون و اون ارزش سهامتون رو باهم ببرن

    Dota2Amirgamerموز خندانهادی صفائیRoyalknightDanganronpaMinecrosoftSeraAmscAli.bmore
    • ST گفت:

      کلاً خرید اکتیویژن از همه لحاظ یک قمار بود، نه احتمال صد درصد وجود داشت که خرید تکمیل بشه، نه احتمال صد درصد وجود داره که همه بازی‌هاش بیان رو گیم‌پس، نه احتمال صد درصد وجود داره که بازی‌های آینده اکتیویژن کیفیت داشته باشن، و نه احتمال صد درصد وجود داره که هزینه خرید به این زودی‌ها جبران بشه..
      و ده‌ها «نه احتمال صد درصد وجود داره که» دیگه!

      Dota2Mr abd
  • Mahdi Sam گفت:

    حدس زده بودم که اخیرا سررشته کار از دست اسپنسر خارج شده و دیگه تصمیم گیرنده نهایی نیست، ولی هرجور که شده باید دست کم یه بازی دیگه به تانگو فرصت داده می شد، بازی سازی که یکی از دو حالت موفقیت رو کسب کرده (پذیرش منتقدین یا پذیرش فن بیس) لایق یه فرصت دیگه هست، آرکین آستین که هر دو بازیش ضعف از هر دو جانب ماجرا داشتن

    Dota2
  • ST گفت:

    بارها و باره‌ها به این موضوع اشاره شده که، توسعه‌ بازی‌ها داره زمان‌بر و پر هزینه‌تر میشه… از طرفی سود شرکت‌ها ثابت یا حتی شاید افت کنه!
    “ایکس باکس یک مرکز سودآور بود، بنابراین ساتیا اجازۀ رخ دادن یک ادغام بزرگ را داد.”

    کل قضیه سر پوله، پول! مایکروسافت اگر ناشر بشه به راحتی سودش افزایش چشمگیر پیدا می‌کنه و دردسر تولید کنسول از سرش رفع میشه، و این چیزیه که با خرید بتسدا و اکتیویژن انتظارش رو می‌کشیدن…
    به علاوه، قطعاً این حرکت موجی در خلاف انحصار‌گرایی هست و امثال سونی و نینتندو هم ممکنه با توجه به سود زیادش حداقل اکثر بازی‌های مطرحشون رو برای همه پلتفرم‌ها عرضه کنن!

    محمدحسینموز خندانRoyalknightDanganronpaSeraMax22Ali.bmohsenmjXbox loverفورتی‌نایت باز( هیتر سوییت بیبی اینک)more
    • Mahdi Sam گفت:

      برعکس موج بزرگی در جهت انحصارگرایی درست می کنه چون الان دیگه PC جزو رقبای مستقیم حساب میشه، نینتیندو که با تمرکز رو کنترلر خودش بازی می سازه و اصلا عرضه اش روی PS منطقی نیست از سمت دیگه بعیده بازی های سونی روی کنسول نینتیندو اجرا بشن

      از سمت دیگه ماکرو سود کوتاه مدت خوبی به دست میاره ولی تا کمتر از ۳ سال آینده استورش و گیم پس خالی میشن و چشمش باید به دست استورای دیگه باشه که بتونه ۷۰ درصد قیمت بازی هاش رو بگیره (اگه بتونه بازی خوب بسازه که با توجه به سابقه درخشانش بعیده)

      Nobody
  • این نشون میده شما میتونی یک شرکت ۲,۳ تریلیون دلاری با کلی سرمایه و سالیانه میلیارد ها دلار درآمد از راه های متفاوت داشته باشی ولی هنوز به فکر پول باشی و گدا بازی در بیاری پس این نشون میده به پول نیست هرچقدر هم این شرکت سرمایه های میلیارد دلاری داشته باشه هنوز هم فقط دنبال سوده بیشتره نه چیز دیگه

    HamedDota2Malekمحمدحسینموز خندانهادی صفائیCambyses The ThirdMr abdRoyalknightDanganronpamore
  • وی اشاره نکرد جدیدا کجارو عشق کرده تعطیل کنه ؟

    Dota2موز خندانMax22The boss
  • Kuros گفت:

    ایکس باکس فن ها رد دادن بخدا خیلی عجیبه؛ الان تو هر بحثی راجع به بازی و کنسول و کیفیت حرفی برای گفتن ندارن تا صحبتی میشه میگن ایکس باکس شرکت پولدارتر و بزرگتری از سونی هست (انگاری پولش میره تو جیب اینا) طرف کنسول خرید بازی نداره اینجوری خودشو دلداری میده که ماکرو شرکت بزرگتری هست 😆(مثل اوایلی ماشین ها چینی اومده بودن هرکی میخرید با تویوتا مقایسه میکرد)….
    فک کنم ی مدت دیگه سود آوریشونم صفر بشه دیگه تو بحث ها میگن تعداد کارمندها ماکروسافت از سونی بیشتره…

    X-ManHomayounHamedDota2D e v i lشبح اسپارتانMalekAmirgamerمحمدحسینRezamore
  •  “تا به این لحظه مایکروسافت حتی نتوانسته ادغام با Bethesda را به سرانجام برساند، بماند که Activision سه برابر بزرگ‌تر است و پس از Bethesda خرید آن انجام شده.”
    خیلی عجیبه که ابر شرکتی مثل مایکروسافت به عواقب کار هایی که میخواد انجام بده فکر نکنه
    مایکروسافت احتمال اینو داده با خرید این دو تا شرکت اکثر پی سی پلیر ها گیم پس میخرن و اکثر پلی استیشن پلیر ها میرن ایکس باکس میخرن یا حداقل در کنار ps5 یه سری اس هم میخرن
    اینو از اونجایی میگم که بازی های بتسدا رو انحصاری کرد
    و نگفت کالاف برای همیشه روی پلی استیشن عرضه میشه
    و مهلت ده ساله داد
    ولی روند رشد گیم پس همچنان کنده و فروش ایکس باکس هم نسبت به نسل قبل در بازه مشابه کمتره
    اینطور شده که سیاست رو به سمت ناشر ترد پارتی شدن قرار داده
    شاید هم این plan b بوده
    یعنی در صورتی که plan a که انحصاری کردنه جواب نداد
    برن سراغ plan b یعنی ناشر ترد پارتی شدن
    چون عجیبه که شرکتی مثل مایکروسافت نتونه پیش
    بینی درستی از آینده داشته باشه
    موضوع عجیب دیگه اینه توی متن خبر اشاره شده مایکروسافت هنوز توی سر و سامان دادن به دو شرکت بزرگی که خریده مونده
    اینم باز میتونه به همون دلیل باشه که plan a جواب نداد یعنی مایکروسافت با وجود خرید این دو تا شرکت به دستاورد خاصی نرسیده و مجبوره به تعدیل نیرو و بستن استودیو هایی که سود آوری کمی دارن رو بیاره

    Dota2Malekمحمدحسینموز خندانMr abdRoyalknightSeraMax22
    • Mahdi Sam گفت:

      بعد گندی که تو نسل هشت زده بود انتظارش این بود که تو سه سال که از سر اتفاق تو یکی از اون سه سال هیچ بازی نداشت جبران بشه؟ یه چیزی که آسیایی ها خیلی بهتر از غربیا درک می کنن اینه که فن بیس ساختن خیلی طول می کشه و وقتی ساخته شد هم خیلی راحت از بین میره

      Dota2AmirgamerKILLER OF GODS
  • HTrembler گفت:

    پس نتیجه میگیریم تصمیم خوبارو فیل میگیره و تصمیم بدارو مدیرای دیگه؟ جمله خنده‌دارتر ندیدم. حتی بر فرض اینکه گفته اینا درست باشه، فیل حتی مشورتم نداد که این کار درست نیست، یا دارید تو کار من دخالت میکنید یا جلسه بذاره توضیح بده عواقب کارو یا ….

    Dota2شبح اسپارتانموز خندانRoyalknightA.OffAB.HannaWalleR MaNSeraTomMax22
    • Tom گفت:

      نه دیگه داداش
      ساتیا نادلا دستو پای فیلو بسته انداخته تو یه اتاق تاریک خودش داره کارارو انجام میده
      فیل مهربونم داره اروم اروم برای اینده استودیو هایی که نجات داده گریه میکنه😂

      Dota2شبح اسپارتانSeraموز خندانHTrembler
  • The boss گفت:

    گیم پس به زودی ورود کاربراش منفی میشه و مایکروسافت میاد روی همه سرویس ها و کنسول ها بصورت یه اپ یا فروشگاه یا لانچر عرضش میکنه اگه اینکارم جواب نداد بصورت مداوم استودیو میبنده و با این وضعیت در بهترین حالت ناشر میشه و در بدترین حالت کلا قید گیمینگ رو میزنه.
    مایکروسافت مرد این میدان نیست و بارها پروژه‌ها رو تعطیل یا معلق کرده.
    نوکیا یکی از بزرگترین نمونه های گند کاری مایکروسافت هستش و هنوزم که هنوزه جای خالیش پر نشده.
    تنها شرکتی که داشت مثل نوکیا نواورانه جلو میرفت هوآوی بود که آمریکا کمر به نابودیش بسته.
    کل بحث حول محور مدیریت شرقی و غربی هستش

    Dota2D e v i lKingRoyalknight
  • دوستان یادتونه دادگاه اکتیویژن رو برای ادغام با ماکروسافت اون موقع یه سری گفتن کیفیت کال اف میاد پایین چون باید هزینه ها جبران بشه و هزینه اکتیویژن و کارمنداش مبلغ قابل توجهی هست که با اوردن بازی هاش رو گیم پس جبران نمی شه ولی خوب یه سری از دوستان فکر میکنن ماکروسافت یه سفره پول انداخته وسط هر روزم داره پر دلار میکنه واسه ایکس باکس اصلا هم مهم نیست براش سود بده نده باریاش وقتی بیاد رو گیم پس چقدر از فروش کم میشه این روزارو دیدن یه سری ولی تا گفتن بهشون حمله کردن و بل فشاری شدی اینا پذیرایی کردن میگفتن به ماکروسافت جدید عادتدکنید همرو میخره کل گیم رو این تفکر اصلا براشون حتی اولین مسائل مالی مهم نبود فکر میکردن ماکروسافت یع ایکس باکس انداخته اون گوشه فرتو فرت دلار خرج میکنه از جبب و تازه گیم پس هم گرون نمیشه

    D e v i l
    • D e v i l گفت:

      دقیقا عین گیم پس تا الان مفتکیه و معلومه که نه تنها سودی ازش نمیکنن بلکه ضرر هم میکنن چون دیگه یارو نیازی نداره بازی رو بخره وقتی تو خارج به قیمت یه ادامس میشه گیم پس گرفت بلاخره مایکروسافت داره سر عقل میاد و پولاش رو هدر نمیده (شایعه شده گیم پس میخواد گرون شه)

  • پول فقط پول این تفکرشون آخر گند میزنه به گیم

    موز خندان
  • Light گفت:

    🔶من خودم بشخصه از این مورد اطمینان پیدا کرده بودم که گیم پس در بهترین حالت باعث کاهش کیفیت بازی ها میشه
    اگر گیمپس رویکردی شبیه به پلی استیشن پلاس طی می‌کرد قضیه فرق میکرد ولی جبران بودجه هفتاد میلیارد دلاری که با یک سرویس که قراره روش بازی های تریپل ای عرضه بشن خودشم دی وان ممکن نیست و ضرر رسان خواهد بود پس میشه گفت از زمان خرید بتسدا مایکروسافت سیاستش رو عوض کرده بوده خودشون هم اشاره کرده بودندن که خرید اکتیویژن پر هزینه بوده هر چی هم نباشه اینا دنبال سود و دنبال افزایش ارزش سهام مایکروسافت هستند و پیش رفتن با سیاست قبلی مانع اینها میشه 🔶

    King
  • معلومه وقتی میری یه شرکت بازیسازی پول پرستو میخری بایدم انتظار همچین چیزایی رو داشته باشی.از وقتی که اکتیویژن خریداری شده مایکروسافت چیزی جز حاشیه براش پیش نیومده
    ساتیا و فیل دستشون توی یه کاسست.شاید فیل بعضی از تصمیماتو نگرفته باشه ولی خودش همدست و شریک جرم ساتیا محسوب میشه

  • Perfect گفت:

    بخش ایکس باکس الان ۳۰K کارمند داره تو دنیا کمپانی بازی سازی هست که بیشتر از مایکروسافت گیمینگ کارمند داشته باشه؟

  • کم کم تو فکر فروختن ایکس باکس سری اسم هستم تا با یه مقدار پول دیگه پی اس فایو بخرم دیگه ایکس باکس نمیرزه

  • خو د آخه مرض داری این همه استودیو می‌خری که بعد نتونی مدیریتشون کنی؟
    چرا؟واقعا چرا؟
    هرچی هست همش زیر سر این ساتیا نادلا و فیل اسپنسر و سارا بانده
    این سه تا باید اخراج شن یه چندتا آدم صاف و درست حسابی بیاد جاشون
    اگه هویج میزاشتن جاشون هنوز بهتر مدیریت میکردن

  • Repatriate گفت:

    چندسال دیگه ایکس فنا : اگر به خاطر پلتفرم Xbox Gaming نبود، صد سال سیاه پلی استیشن نمیخریدم 🤔😎🤣🤣
    به قول شاپور : تهش میفهمی خود تو هم آدم مایی…!🦖🧧

کارمند سابق Xbox از تحول این برند و تبدیل آن به Microsoft Gaming می‌گوید - گیمفا