شرکت Capcom رکوردهای درآمدی خود برای هفتمین سال متوالی را اعلام کرد
این ناشر ژاپنی، با فروش فرانچایزهایی همانند Street Fighter، Resident Evil و Dragon’s Dogma، برای هفتمین سال متوالی، سودهای بیسابقهای را به ثبت رسانده است.
در گزارش سال مالی منتهی به ۳۱ مارس، که روز پنجشنبه منتشر شد، این ناشر ژاپنی یک سال دیگر با رشد بیسابقه سود مواجه شد. از لحاظ درآمد عملیاتی، این یازدهمین سالی است که ناشر ژاپنی مذکور، سود را تجربه کرده است.
فروش خالصانه ۱۵۲,۴۱۰ میلیون ین (۹۷۷ میلیون دلار)، سود ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد. درآمد عملیاتی نیز، ۵۷,۰۸۱ میلیون ین (۳۶۶ میلیون دلار) برآورد شده که نسبت به سال گذشته، ۱۲.۳ درصد افزایش داشته است. درآمد معمولی، ۵۹,۴۲۲ میلیون ین (۳۸۱ میلیون دلار) بود که نسبت به سال گذشته، با ۱۵.۷ درصد رشد همراه شد. سرمایه قابل انتساب به کمپانی مادر، با رشدی ۱۸.۱ درصدی نسبت به سال گذشته، ۴۳,۳۷۴ میلیون ین (۲۷۸ میلیون دلار) برآورد شده است.
بزرگترین مشارکت را بازسازی Resident Evil 4 به انجام رسانده است. این بازی در سال مالی جاری، ۳.۳ میلیون نسخه فروخت که مجموع فروش نسخههای بازی را به ۷ میلیون رساند.
بازی Street Fighter 6 که در ماه ژوئن عرضه شد، ۳.۳ میلیون نسخه فروخته است. قبل از انتشار بازی، مدیر Capcom گفته بود که هدف شرکت، روی فروش ۱۰ میلیون نسخهای این بازی برنامهریزی شده است. این موضوع، به معنی گذر از فروش ۷.۴ میلیون نسخهای بازی Street Fighter 5 تلقی میشود.
جدیدترین اثر Capcom، یعنی بازی اکشن و RPG تحسین شده ۲ Dragon’s Dogma، از زمان عرضه ۲.۶ میلیون نسخه فروخته است و مجموع فروش فرانچایز Dragon’s Dogma را به بیش از ۱۱ میلیون نسخه رساند. باید یادآور شد که بازی Dragon’s Dogma 2، اولین بازی ۷۰ دلاری کمپانی Capcom بود. همچنین بازی Dragon’s Dogma: Dark Arisen در سال مالی جاری، فروش قابل توجهای را تجربه کرد که مشخصا به عرضه دنباله مربوط میشود.
در سال مالی جاری، فروش ۱۵ بازی از مرز یک میلیون نسخه فراتر رفته است. همچنین فرانچایز Monster Hunter به مجموع فروش ۱۰۰ میلیون نسخهای رسید. قسمت جدید این فرانچایز، در دسامبر ۲۰۲۳، طی رویداد The Game Awards با نام Monster Hunter Wilds معرفی شد.
ریوزو سوجیموتو (Ryozo Tsujimoto)، تهیهکننده این سری، در زمان معرفی نسخه جدید اظهار داشت:
این معرفی تازه شروع ماجرا است، چیزهایی زیادی وجود دارند که فعلا نمیتوانیم به جزئیاتشان بپردازیم.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
کپکام عالی مینوازد
کپکام=یادآور روزای اوج صنعت گیم
خبر در مورد مایکروسافت باشه میگن فقط هدفش دنبال پول هست
خبر در مورد کاپ کام میاد که پول بیشتر در آورده , میگن اوج صنعت گیم , انگار پول دار شدن مایکروسافت فقط خار داره
سر دراگون دوگما کلا برداری کرد داد گیمرا بلند در امد و هیچ صدایی از رسانه ها در نیومد .
اینو داریم میگی چون نمیفهمی کپکام این پولا رو دار با ساختن بازی های با کیفیت در میاره درحالی که مایکروسافت دار ه از پول ویندوز داره اینکارو و از صنعت گیم هیچ درآمدی خاصی نداشته م عملا داره درآمدی که بیرون از صنعت گیم بدست اورده داره تو صنعت گیم خرج میکنه و این درست نیست
مایکروسافت بی لیاقت ترین و بی خلاقیت ترین کمپانی از لحاظ گیمه…هرچی زودتر باید ناشر شه تا شر این ویروس (مایکرو) با ساخت ایکس باکسای آشغال از جامعه کنسول کم شه
CAPCOM : یادآور روز هایی که هدف نسل تولید داستان ، خلاقیت در گیمپلی ، زیبایی بصری ، پیشرفت فنی بازیا( فیزیک و چهره ) بود
نسل ۹ : من اومدم ۳۰ و بکنم ۶۰
۱۰۸۰ و بکنم 4k
الان رو اوج ترین شرکت گیمینگ جهان کپکامه، بازی زیاد میده، کیفیت بازی هاش یک در میان خوب و عالی هستن و آدم از همشون لذت میبره، تنها دلیلشو بنظرم اینکه هویت خودشو حفظ کرده
واکنش راکستار که تاحالا افت رو تجربه نکرده 😂
ولی هر ۱۰ سال یک بار بازی میده 😑
😂
💚کپکام ستونی محکم است، که میشود بهش تکیه کرد💚
نوش جونش ، عالی بوده
مایکروسافت : بریم بخریم تعطیلش کنیم !!!
شعبه لندنشو دیگ؟
یه تانگو معذرت
مایکروسافت برای همه کیسه دوخته یه زمانی میخواست نینتندو بخره خدا وشکر که انجام نشد مگرنه خیلی از شاهکارایی که خلق شدو تجربه نمیکردیم
کپکام : باشه میفروشم
:/
بعضی بازیساز ها واقعا نباید تصاحب بشن
یکی این یکی دیگه هم راکستار
سی دی پراجکت هم یادت نره
فرام سافتور
رزیدنت اویل چهار ریمیک واقعا فوق العاده فروش رفته ولی بنظرم من حقش بیشتر از این هاست چرا که فراتر از یک ریمیک بود و واقعا از هر نظر این بازی عالی بود
کپکام جون مادرت داینو کرایسیس رو ریمیک کن ، واقعا خاطرات خوبی با این کمپانی محبوب از بازی هایی که برایمان خلق کرده دارم .
خب این خبر منو خوشحال کرد واقعا
کپگاد
چقدر این شرکت خوبه و هوای طرفداراش رو داره. یه قرون اضافی از طرفداراش نمیگیره. فکر کن اولین بازی ۷۰ دلاریش dragon’s dogma 2 بوده
که کاش اویل ۴ میبود
همینه دیگه خبر داری همین بازی استیم اسکورش توی چند شده؟ ولی دلیل پایین بودنش چی بوده؟
اطلاعات نداری چون کسی بهت نگفته , اگر بفهمی میگی صد رحمت به مایکروسافت ,
اوهوم ولی کپکام معروفه به پول پرستی دراگون دوگما ۲ که نمونه واضحشه که مایکروترنزکشن چقدر توش داشت که خب الان صرفا ضربه زد مگرنه از قبلم زیاد داشت مثلا ost رزیدنت اویل ۲ اورجینال تو ریمیک و این جیزارو حسابی تو پاچه ملت میکرد ولی خب میگفتیم مهم نیست تو گیم تاثیری نداره تا سیو اسلاتای دراگون دوگما ۲ اومد تا الان همچنان قابل توجیحن چون هنوز بازی خوب میسازند ولی احساس میکنم دارند تو مسیر بتسدا میوفتن که امیدوارم تو این راه نیوفتن چون درحال حاضر آماده ترین استدیو جهانن شاید استدیوهای نینتندو فقط ازشون آماده تر باشن حیفه که خراب بشند درکل همچیشون خوبه بجز سیاستای مالیشون اتفاقا
مسئله هوای طرفدارارو داشتنم بستگی به پول تو براشون داره یادمون نرفته هنوز رزیدنت اویل ۳ ریمیکو که خیلی ضعیف تر از اورجینالش بود فقط بخاطر سود ریمیک ۲ ساختنش
حتی پول پرستم باشه حلال خوره چون به معنای واقعی بازی هاش «با کیفیتن»
اونکه قطعا بازیاشون عالین(البته تو همین چندسال اخیر رزیدنت اویل ۳ ریمیک و دراگون دوگما ۲ هم دادند که خوب نیستند ولی بجز اینا عالین) ولی خب به عنوان شرکتی که خیلی به جیب مخاطبش احترام میذاره نمیشه قبولش داشت البته اگه همون دوتا بازی که گفتمو فاکتور بگیریم بقیه بازیاشون هرچیم پول بگیرن حق دارند ولی دراگون دوگما دو رو توش کم فروشی کردند بخاطر مایکروترنزکشن پس حلال خوری توش درکار نیست رزیدنت اویل ۳ ریمیکم درنهایت درحد یه دی ال سی باشه اونم گرون فروشی کردند بجز این دوتا لکه سیاه درجه یکه کارشون تو چندسال اخیر حتی اگه از رزیدنت اویل ۷ و ۸ خوشم نیاد نمیتونم بگم بازیو ناقص یا گرون فروختن صرفا من سبک قدیمیتر رزیدنت اویلارو بیشتر میپسندم خود بازیا خوبن درکل تا زمانی که شبیه بتسدا نشن ازشون حمایت باید کرد
دوستداشتنی ترین کمپانی بازی ساز
dmc5 هشت میلیون فروش خوب بوده انصافا هنوزم تو رنک هست. اندرریت فقط dmc
منتظرم واقعا ببینم با ریمیک اویل ۵ چیکار میکنه . حواشی کم پشتش نبود
آخه حاجی رزیدنت اویل ۵ یخورده ضعیف بود میخوره کد ورونیکا رو ریمیک کنه ولی درست و حسابی
دمت گرم
من درحال حاضر دارم با اون یکی کریس تو رزیدنت اویل ۲ مبارزه میکنم
لامصب با شات گانم بزنیش نمیمیره
” بازی Street Fighter 6 که در ماه ژوئن عرضه شد، ۳.۳ میلیون نسخه فروخته است. قبل از انتشار بازی، مدیر Capcom گفته بود که هدف شرکت، روی فروش ۱۰ میلیون نسخهای این بازی برنامهریزی شده است. ”
ما که کاره ای نیستیم ولی هرطور فکر میکنه بعیده همچین چیزی :/
فایتینگا عموما تا سالها بعد عرضه فروش میرن اونم فاینال فانتزی که دیگه بزرگترین فایتینگه رو کاغذ میشه بستگی به این داره که چطور ازش پشتیبانی کنند
ببینم شیطون بلا نکنه رو چن لی کراش زدی
(خیلی ها روش کراش هستن)
😅
خداییشم تخفیفهای خوبی میزاره مثلا همین تخفیفهای ماه می پلی استیشن رزیدنت اویل ۴ ریمیک تو اکانت استرالیا ۵۷درصد تخفیف داشت و به قیمت ۲۳.۵ بود تو اکانت استرالیا …اکثر سری های رزیدنت اویل هر دوماه تو فروشگاه پلی استیشن تخفیف میزاره از ۹ دلار تا ۲۰ دلار…دقیقا کارشم بلده
این شرکت چقدر روز های خوبی برامون ساخت..
کپکام به تنهایی ۴۰ درصد صنعت گیم رو پیش میبره
👏👏👏👌❤😊