۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی Invincible - گیمفا
۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی Invincible - گیمفا
۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی Invincible - گیمفا
۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی Invincible - گیمفا

۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی Invincible

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی invincible

کمیک‌هایی همچون Radiant Black و Spawn برای طرفداران انیمیشن سریالی و کمیک Invincible عالی هستند.

رابرت کرکمن، کوری واکر و رایان اوتلی کار خاصی با کمیک «شکست‌ناپذیر» کردند. این مجموعه کمیک ۱۴۴ شماره‌ای واقعاً عالی و افسانه‌ای است و انیمیشن سریالی شگفت‌انگیزی نیز بر اساس آن از سوی سرویس آنلاین آمازون پرایم ویدیو ساخته شده که توانسته جذابیت بیشتری به داستان بیفزاید.

با توجه به اقتباس اصلی و موفق ساخته شده بر اساس این کمیک، خواننده‌های جدید و بیشتری به سراغ این کمیک رفته‌اند و در حالی که کمیک «شکست‌ناپذیر» دوره بسیار خوبی را پشت سر گذاشته اما تعداد آن زیر ۱۵۰ شماره است. محتوای این جهان به اندازه کافی گسترش یافته اما این مقدار بیش از اندازه نیست. پس وقتی خوانندگان تمام کمیک‌های «شکست‌ناپذیر» را به اتمام رساندند، چه کار باید انجام بدهند؟

خوشبختانه هزاران کمیک دیگر نیز وجود دارد که می‌تواند خواننده‌ها را سرگرم کند. مهم نیست که بینندگان از چه چیز این مجموعه کمیک رابرت کرکمن خوششان آمده باشد، همچنان محتواهای بسیار زیادی در این مجموعه برای لذت بردن وجود دارد. در کل، طرفداران کاوش در این ژانر ابرقهرمانی را دوست دارند. برخی عاشق آثار هنری خونین و انفجاری هستند و برخی دیگر نیز از داستان‌های بزرگ و کهکشانی لذت می‌برند. کمیک «شکست‌ناپذیر» برای افراد مختلف معنا و مفاهیم مختلفی دارد.

خوشبختانه هزاران داستان خارق‌العاده دیگر نیز وجود دارند که می‌توانند نیازهای طرفداران این کمیک را برطرف کنند. در حالی که برخی از این داستان‌ها ممکن است از لحاظ درون مایه، محیط یا مقیاس به اندازه کمیک «شکست‌ناپذیر» نباشند اما هر کدام از آن‌ها به نوبه خودشان جهان‌سازی، هنر و داستان‌سرایی خاصی دارند.

۱۰. کمیک Irredeemable

کمیک irredeemable
کمیک Irredeemable

کمیک «شکست‌ناپذیر» به‌خاطر اولین پیچش داستانی خودش مشهور است و این پیچش این است که اومنی من، پدر مارک، در واقع فردی شرور است. با این حال، داستان فراتر از این می‌رود و خیانت ابتدایی اومنی من با گذشت زمان اهمیت کمتری پیدا می‌کند. کمیک Irredeemable نیز ایده یک سوپرمن شرور را برداشته و داستانی منطقی از آن ایجاد کرده است.

این کمیک داستان یک قهرمان بزرگ در جهان به نام پلوتونی را روایت می‌کند که به سمت جنون سوق پیدا می‌کند. نتیجه آن نیز جنگی تمام عیار است که در آن، قهرمانان باقیمانده و دولت‌های زمین تلاش می‌کنند تا بتوانند جلوی مردی را بگیرند که قبلاً آن را بسیار ستایش می‌کردند. این کمیک بررسی بسیار جذابی از روان‌پریشی ابرقهرمانان است و برای کسانی که به دنبال خواندن داستان سوپرمن شیطانی هستند، بسیار عالی است.

۹. کمیک Superman: Son of Kal El

کمیک superman son of kal el
کمیک Superman: Son of Kal El

این کمیک که در سال ۲۰۲۱ میلادی به چاپ رسیده بود، به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کرد و دلیل آن نیز کاملاً مشخص است. این کمیک داستان پسر نوجوان کلارک کنت به نام جان را روایت می‌کند که جایگاه و نقش سوپرمن را از پدر خودش به ارث می‌برد. این قهرمان جوان و بی‌تجربه با مسائل متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که شامل هویت و معنای قهرمان بودن در دنیای مدرن است.

کمیک Superman: Son of Kal El برای کسانی که عاشق داستان شخصیت مارک یا شکست‌ناپذیر از کمیک «شکست‌ناپذیر» هستند، اثری عالی است. داستان جان درباره پیدا کردن هویت خودش در سایه پدرش و همچنین کاوش در دنیایی را نشان می‌دهد که سعی دارد تا جلوی او را بگیرد. با اینکه این مجموعه کمیک فقط ۱۴ شماره دارد اما ماجراجویی‌های این شخصیت در کمیک Adventures ofSuperman: Jon Kent ادامه پیدا کردند.

۸. کمیک Do A Powerbomb

کمیک do a powerbomb
کمیک Do A Powerbomb

بسیاری از افراد کمیک «شکست‌ناپذیر» را به‌خاطر مبارزات جنون‌آمیز و جلوه‌های خونینش دوست دارند که همگی عالی و جذاب هستند. کسانی که به دنبال یک اثر اکشن و بزرگ هستند نیز باید کمیک Do A Powerbomb را بخوانند، کمیکی که در قالب اثری حماسی و در زمینه کشتی است. این مجموعه کمیک پر از حملات غیرانسانی است و تعداد زیادی شخصیت‌های عجیب و غریب دارد.

این کمیک داستان یک کشتی‌گیر امیدوار به نام لونا استیلروز را دنبال می‌کند که در داخل رینگ با مرگ مادرش دست و پنجه نرم می‌کند. با این حال، وقتی که لونا به یک تورنومنت معتبر و خطرناک کشتی دعوت می‌شود، فرصت ستاره شدن را پیدا می‌کند. این مجموعه کمیک اکشن بسیار جذابی دارد که همان پوچی مضحک و جالب کمیک «شکست‌ناپذیر» در آن به چشم می‌خورد.

۷. کمیک Starhenge

کمیک starhenge
کمیک Starhenge

این کمیک اثری حماسی و علمی تخیلی از Image Comics به شمار می‌رود و داستانی از درهم آمیختگی زمان و مکان را روایت می‌کند که در آن، مرلین با فناوری‌های پیشرفته به دربار شاه آرتور باز می‌گردد تا از هجوم ربات‌های قاتل جلوگیری کند. این در حالی است که ادامه این مجموعه کمیک یک جنگ فضایی گسترده و حماسی را نیز روایت می‌کند. این کمیک اثری علمی تخیلی پر از فانتزی شبیه به Star Wars است.

اگرچه کمیک «شکست‌ناپذیر» اثری ابرقهرمانی به شمار می‌رود اما همچنان چیزهای عجیب و غریب علمی تخیلی زیادی در آن به چشم می‌خورد. بیشتر درگیری‌های امپراتوری ویلترومیت داستان‌های علمی تخیلی هستند. کمیک Starhenge برای کسانی که به دنبال داستانی علمی تخیلی هستند، عالی است.

۶. کمیک Faith

کمیک faith
کمیک Faith

این کمیک که توسط Valiant Comics ساخته شده توانسته جان تازه‌ای به کمیک‌های مدرن بدهد. تصور غلطی که درباره کمیک‌های ابرقهرمانی مستقل وجود دارد، این است که آن‌ها فقط پر از خون و خشونت هستند. در حقیقت، بسیاری بر این اعتقاد هستند که این کمیک‌ها آن خون و خشونتی که مارول و دی‌سی نمی‌توانند به نمایش بگذارند را نشان می‌دهند. با این حال، کمیک Faith خلاف این موضوع را ثابت کرده است و داستان ابرقهرمانی دوست‌داشتنی را روایت می‌کند.

فیت یا زفیر در این کمیک یک قهرمان بامزه و با شخصیت برجسته به شمار می‌رود. او بسیار جذاب است و شوخ‌طبعی مخصوص خودش را دارد و همین نیز باعث می‌شود تا حس و حال آن شبیه به برخی از لحاظ دلنشین و نه چندان جدی بودن کمیک «شکست‌ناپذیر» احساس شود. طرفدارانی که از یک داستان ابرقهرمانی عجیب‌تر و طنز لذت می‌برند، می‌توانند این کمیک را بخوانند.

۵. کمیک The Walking Dead

کمیک the walking dead
کمیک The Walking Dead

نویسنده کمیک «شکست‌ناپذیر» یعنی رابرت کرکمن احتمالاً بیشتر به‌خاطر خلق مجموعه کمیک‎‌های «مردگان متحرک» شناخته می‌شود. این مجموعه کمیک از محبوبیت بسیار زیادی در فرهنگ عامه برخوردار است و اقتباس سریالی از آن تقریباً به تنهایی توانسته داستان‌های زامبی در فرهنگ عامه را احیا کند. این مجموعه کمیک دارای همان ویژگی‌ها و خصوصیاتی است که باعث شده تا کمیک «شکست‌ناپذیر» اثری موفق باشد.

درست همانند کمیک «شکست‌ناپذیر»، کمیک‌های «مردگان متحرک» گروه عظیم و ماندگاری از کاراکترها را دارد که با مشکلات متعدد و مسائل دشوار مقابله می‌کنند. این مجموعه کمیک داستان گروهی از بازمانده‌ها را روایت می‌کند که تلاش می‌کنند تا در آخرالزمان زامبی‌ها جان سالم به در ببرند و در این راه نیز با مردگان و همچنین دیگر بازمانده‌ها مبارزه می‌کنند. طرفداران نویسندگی خارق‌العاده رابرت کرکمن مطمئناً باید این کمیک‌ها را بخوانند.

۴. کمیک The Umbrella Academy

کمیک the umbrella academy
کمیک The Umbrella Academy

کمیک «آکادمی آمبرلا» یک اثر ابرقهرمانی کوتاه به شمار می‌رود که توسط جرارد وی خلق و نوشته شده است، کسی که بیشتر به‌خاطر حضور در گروه راک My Chemical Romance شهرت دارد. این کمیک مملو از جلوه‌های بصری متفاوت و جالب است که مطمئناً می‌تواند برای طرفداران بسیار جالب توجه باشد. درست همانند کمیک «شکست‌ناپذیر»، این کمیک نامه‌ای عاشقانه به ژانر ابرقهرمانی است.

کمیک «آکادمی آمبرلا» نسبت به کمیک «شکست‌ناپذیر» ساختارشکنی می‌کند اما همچنان با استعاره‌هایی بازی می‌کند که ریشه در ژانر ابرقهرمانی دارند. داستان این کمیک گروهی از خواهران و برادران ناتنی را دنبال می‌کند که قدرت‌هایی از منشأ ناشناخته دارند و با تهدیدهای عجیب و غریب مقابله می‌کنند. با این حال، این اثر به جای مبارزه آن‌ها با شر بیشتر روی پویایی فردی بین قهرمانان تمرکز دارد.

۳. کمیک Spawn

کمیک spawn
کمیک Spawn

اگر افراد فقط نام یک اثر ابرقهرمانی مستقل را شنیده باشند، آن احتمالاً کمیک Spawn است. این کمیک توسط تاد مک‌فارلین خلق و نوشته شده و یکی از پرفروش‌ترین کمیک‌های ابرقهرمانی مستقل تاریخ به شمار می‌رود و هنوز هم شماره‌های جدیدی از آن به چاپ می‌رسند. این کاراکتر ستون فقرات و ماهیت سال‌های ابتدایی Image Comics بود.

این کمیک ممکن است یک اثر مستقل نمادین و جذاب باشد اما اشتراکات بسیار زیادی با کمیک «شکست‌ناپذیر» دارد. هر دو مجموعه کمیک دارای اکشن‌های خشونت‌آمیز هستند و دو تا از بزرگترین موفقیت‌های Image Comics محسوب می‌شوند. هر کسی که کمیک «شکست‌ناپذیر» را دوست داشته باشد و در کل به کمیک‌ها علاقه‌مند است، باید این کمیک را بخواند.

۲. کمیک Black Hammer

کمیک black hammer
کمیک Black Hammer

کمیک Black Hammer مجموعه کمیکی از Dark Horse به شمار می‌رود که توسط جف لمیر نوشته شده است. این اثر تفسیری از کمیک‌های ابرقهرمانی و تاریخچه آن‌ها است. فرض اولیه داستان آن نیز گروهی از ابرقهرمانان را دنبال می‌کند که پس از تغییر دادن واقعیت برای نجات زمین، در دنیایی متفاوت و بدون زمان گرفتار می‌شوند.

این کمیک برای طرفداران کمیک «شکست‌ناپذیر» که می‌خواهند یک دنیای ابرقهرمانی کاملاً منحصربه‌فرد را کاوش کنند، مناسب است. هر دو مجموعه کمیک تفسیرهای بسیار بزرگی از ژانر ابرقهرمانی ارائه می‌کنند و توسط برخی از افراد برجسته و سرشناس نوشته شده‌اند و بزرگترین تفاوت میان این دو اثر نیز این است که کمیک «شکست‌ناپذیر» رویکرد امیدواری را در پیش می‌گیرد و این در حالی است که کمیک Black Hammer بیشتر به سمت راز و رمز و غم تمایل دارد.

۱. کمیک Radiant Black

کمیک radiant black
کمیک Radiant Black

این کمیک اثر دیگری از Image Comics به شمار می‌رود که توسط کایل هیگینز نوشته شده، کسی که با نوشتن مجموعه کمیک‌های Boom! Mighty Morphin Power Rangers توانسته خودش را بر سر زبان‌ها بیندازد. این واقعاً جالب توجه است چراکه کمیک Radiant Black به‌عنوان ترکیبی از کمیک «شکست‌ناپذیر» و «پاور رنجرز» توصیف شده است.

این مجموعه کمیک ادای دینی آشکار به اساطیر پاور رنجرز است و قهرمانان غیرمنتظره را به نمایش در می‌آورد. فقط طرح کاراکترهای قهرمانان اصلی این کمیک را بررسی کنید و متوجه خواهید شد که آن‌ها می‌توانند یک تیم رنجر باشند. این مجموعه کمیک همچنین الهام‌بخش Massive-Verse است که به‌عنوان ریبوت جهان به هم پیوسته خود Image Comics در نظر گرفته می‌شود.


منبع: cbr

جاویدمهالک ایرانیBADMAN

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی Invincible - گیمفا
۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی Invincible - گیمفا
۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی Invincible - گیمفا
۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی Invincible - گیمفا
۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی Invincible - گیمفا
۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی Invincible - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ کمیک برای علاقه‌مندان به کمیک و انیمیشن سریالی Invincible - گیمفا