رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا
رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا
رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا
رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا
رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا
رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی

ایلیا عسگری
۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

طی سال‌های اخیر ژانر آخرالزمانی حسابی مورد توجه سازندگان هالیوودی قرار گرفته و سریال‌های پرهزینه، جذاب و به شدت تاثیرگذاری را روانه بازار کرده‌اند.

پس از به راه افتادن همه گیری ویروس کرونا به شکلی بی‌سابقه و همچنین بالا گرفتن تنش‌های بین‌المللی در دنیای امروز، بیش از هر زمان دیگری می‌توانیم حال و هوای پایان جهان را درک نماییم. ایده و مفهومی بسیار وحشتناک و کابوس‌وارانه که به طرز عجیبی هالیوود در طی سال‌های اخیر به آن علاقه مند شده و فیلم و سریال‌های مختلفی را حول محور یک دنیای آخرالزمانی تولید کرده است که انسان را در شرایطی غیرقابل تصور قرار می‌دهد.

از حمله بیگانگان گرفته تا جنگ هسته‌ای و شیوع بیماری مرگبار، مفهوم آخرالزمان در این فیلم و سریال‌ها به اشکال گوناگونی مورد پرداخت قرار گرفته و سقوط بشریت را به دست آن‌ها رقم زده است تا حدی که حتی برخی از این آثار می‌توانند احساسات مخاطب را برانگیخته و نسبت به آینده‌ای که شاید هیچگاه به وقوع نپیوندد، روان ما را به چالش کشیده و ذهنمان را درگیر نماید.

این که پایان دنیا چه زمان و به چه شکل رقم خواهد خورد، هیچکس از آن اطلاع ندارد. با این حال تا آن زمان می‌توانیم به تماشای سریال‌های آخرالزمانی جذاب و سرگرم‌کننده‌ای بپردازیم که در مقاله امروز به سراغ ۱۰ تا از بهترین‌های این ژانر در مدیوم تلویزیون رفته و آن‌ها را رتبه‌بندی کرده‌ایم.

۱۰. مجموعه تلویزیونی The Last Man on Earth

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

رتبه دهم این مقاله را با اثری کمدی به نام The Last Man on Earth آغاز می‌کنیم که در بستری از یک دنیای آخرالزمانی، سعی دارد تا روایت منحصر به فردی را ارائه دهد.

مجموعه‌ای حول محور یک مرد به نام فیل میلر که شاهد نابودی تمام جهان بوده و تصور می‌کند که آخرین انسان بر روی زمین می‌باشد تا این که با زنی به نام کارول روبرو شده و تصمیم می‌گیرد تا رابطه‌ای عاشقانه را با او رقم بزند. با این حال پیدا شدن سر و کله بازمانده‌های بیشتر موجب می‌شود تا فیل میلر نسبت به تصمیمش پشیمان شده و این مسئله موجب رقم خوردن اتفاقاتی طنز و جذاب می‌شود که سریال The Last Man on Earth را متمایز و دیدنی جلوه کرده است. با توجه به آثاری که در ادامه معرفی خواهند شد، ساخته شبکه فاکس را به لحاظ بار روایی و لحن داستان می‌توان سبک‌ترین سریال آخرالزمانی این مقاله در نظر گرفت.

۹. مجموعه تلویزیونی The Leftovers

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

در رتبه نهم به سراغ ساخته تحسین برانگیز و متفاوت شبکه HBO یعنی The Leftovers می‌رویم که از روایتی به شدت درگیر کننده و درام در بستری از آخرالزمان بهره برده است.

تصور کنید که مشغول گذراندن رومزه همیشگی خود هستید که به ناگاه بدون هیچ توضیحی ۲ درصد از تمام افراد جهان ناپدید می‌شوند که می‌تواند شامل عزیزان، دوستان، خانواده و اطرافیانتان نیز باشد. ناپدید شدنی بدون علت و توضیح که هیچکس نمی‌تواند دلیلی برای آن ارائه دهد و حال بشر باید با غم از دست دادن عزیزانش به زندگی بازگردد؛ بازگشتی که به مانند قبل نبوده و اتفاقات دلخراشی به وقوع می‌پیوندد که درام آن می‌تواند احساسات هر بیننده‌ای را به چالش بکشد. The Leftovers یک سریال به شدت جذاب و منحصر به فرد می‌باشد که پیدا شدن سر و کله فرقه‌های عجیب و غریب در دنیایی نابود شده را به تصویر کشیده و قهرمان داستان را با چالش‌های متعددی روبرو می‌کند که طی ۳ فصل تماشایی می‌تواند تجربه‌ای ناب و به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد.

۸. مجموعه تلویزیونی The 100

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

شبکه CW شاید که از لحاظ کیفی مخصوصاً طی سال‌های اخیر حساب مخاطبینش را ناامید کرده باشد اما باید به یاد داشته باشیم که آن‌ها برخی از منحصر به فردترین سریال‌های زمانه خود را تولید کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها The 100 نام دارد.

یکی از جذاب‌ترین سریال‌های ساخته شده و در عین حال دست کم گرفته شده طی یک دهه اخیر مدیوم تلویزیون که ۱۰۰ سال پس از نابودی سیاره زمین جریان داشته و گروهی از بازماندگان را به تصویر می‌کشد که درون یک سفینه فضایی به زندگی مشغول هستند. بازماندگانی که گروهی از نوجوانان جنایت‌کار و تبهکار را گرد یکدیگر جمع کرده تا آن‌ها را به زمین فرستاده و پس از یک قرن شرایط این سیاره را مورد ارزیابی قرار دهند. The 100 طی ۷ فصل روایتی اکشن، درام و آخرالزمانی را پدید آورده و تقابل بازماندگانی از سفینه فضایی با ساکنین باقی مانده بر روی سیاره زمین را به شکلی هیجان انگیز به تصویر می‌کشد که فارغ از کلیشه‌های همیشگی سریال‌های CW می‌تواند بیننده را در تمام طول فصل‌هایش سرگرم نماید.

۷. مجموعه تلویزیونی Sweet Tooth

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

شاید منحصر به فردترین سریال معرفی شده در این مقاله به Sweet Tooth مربوط شود که توسط بازیگر برنده جایزه اسکار یعنی رابرت داونی جونیور تهیه‌کنندگی شده است.

اثری که نه کمدی و نه خشن بلکه دلهره‌آور جلوه کرده و این بار فانتزی را با دنیایی آخرالزمانی ترکیب کرده است. جایی که پایان جهان منجر به تولد کودکانی ۲ رگه شده که ترکیبی از انسان و حیوان بوده و یکی از آن‌ها به نام کریستین گاس ۱۰ ساله، از شاخ‌های گوزن مانند بهره می‌برد؛ کسی که که پس از مرگ پدرش راهی ماجراجویی خطیری شده تا بلکه بتواند مادر گمشده خود را پیدا نماید. Sweet Tooth اثری رویایی و فانتزی در بستری از جهانی نابود شده به شمار می‌رود که شخصیت‌ها، وقایع و حال و هوای آن از همان قسمت نخست می‌تواند شما را مجذوب کرده و روایت متفاوتی از مفهوم آخرالزمانی را به تصویر بکشد که خبری از زامبی‌ها و موجودات وحشتناک نخواهد بود.

۶. مجموعه تلویزیونی Twisted Metal

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

دنیای بازی‌های ویدیویی مملو از عناوین جذاب و محبوب حول محور مفهوم آخرالزمان می‌باشد که اخیراً برخی از آن‌ها مورد اقتباس‌های تلویزیونی قرار گرفته‌اند.

یکی از دیوانه‌وارترین سریالهای ساخته شده طی سال‌های اخیر که برخلاف انتظارات، محصول سرگرم‌کننده و با کیفیتی از آب در آمد و بینندگانش را در بهت و حیرت فرو برد، به سریال Twisted Metal مربوط می‌شود که بسیاری از ما خاطرات ارزشمندی را با بازی‌های ویدیویی این فرنچایز داشته‌ایم. سریالی که دنیا را در هرج و مرج کامل به تصویر کشیده و گروه‌های افراطی و مرگبار کنترل بخش‌های مختلفی از مناطق باقی مانده از زمین را بر عهده گرفته‌اند که در این گیر و دار قهرمان داستان به نام جان دو که از فراموشی رنج می‌برد، باید برای زنده ماندن در چنین دنیای بی‌رحم و خطرناکی اتفاقات غیرمنتظره‌ای را پشت سر بگذارد. Twisted Metal برای طرفداران بازی‌هایش و به سبب بهره‌گیری از حال و هوای فیلم‌های مکس دیوانه می‌تواند جلوه جذاب و پرزد و خوردی داشته باشد.

۵. مجموعه تلویزیونی Silo

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

یکی از بهترین سریال‌های حال حاضر آخرالزمانی به اقتباس از کتاب‌های هیو هاوی یعنی Silo مربوط می‌شود که توسط کمپانی اپل ساخته و پخش شده است.

اثری با نقش آفرینی تحسین شده ربکا فرگوسن که دنیای آخرالزمانی را از دید بازماندگانی به تصویر می‌کشد که تمام عمر خود را در زیرزمین و یک پناهگاه سپری کرده و همیشه ترس از چیزی را داشته‌اند که هیچگاه با آن روبرو نشده‌اند و این مسئله سبب می‌شود تا خطر بر روی سطح زمین را به چالش کشیده و برخی اعتقادی به آن نداشته باشند. مهمترین ویژگی Silo به همین موضوع مربوط می‌شود که اساساً هیچکس نمی‌داند بیرون از پناهگاه چه چیزی در انتظارشان بوده و یا این سیلوی بزرگ توسط چه کسانی ساخته شده است. فضای مرموز و ترس از ناشناخته‌ها و این که هرکسی که به بیرون قدم بگذارد، اجازه بازگشت نخواهد داشت، مهم‌ترین ویژگی سریال اپل‌ تی‌وی پلاس محسوب می‌شود که فصل نخست آن قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

۴ مجموعه تلویزیونی The Walking Dead: The Ones Who Live

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

فرنچایز تلویزیونی مردگان متحرک از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۱۰ میلادی تا به امروز مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرده و علی‌رغم این که هیچگاه کیفیت اولیه خود را حفظ نکرده اما فارغ از مجموعه اصلی، سریال‌های مختلفی را برای مخاطبینش به ارمغان آورده است.

آخرین و تازه‌ترین سریال منتشر شده از این فرنچایز زامبی محور به The Walking Dead: The Ones Who Live مربوط می‌شود که پس از سال‌ها انتظار بالاخره شخصیت ریک گرایمز را در مقابل دوربین بازگردانده و روایتی عاشقانه را در بستری از فضای آخرالزمانی پدید آورده که با استقبال قابل توجه طرفدارانش روبرو شده است. The Walking Dead: The Ones Who Live به مانند همیشه نشان می‌دهد که انسان‌ها تا چه اندازه می‌توانند خطرناک ظاهر شوند به حدی که زامبی‌ها را می‌توان تهدید کم‌خطرتری در نظر گرفت.

۳. مجموعه تلویزیونی The Walking Dead

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

زمانی که ۱۴ سال پیش مجموعه تلویزیونی The Walking Dead آغاز به کار کرد، مدیوم تلویزیون به مانند امروز نبود و ساخت اثری زامبی محور در بستری از دنیای آخرالزمانی تحسین بینندگانش را به همراه داشت.

سریالی حول محور مردی به نام ریک گرایمز و اعضای خانواده‌اش که خود را در میان انبوهی از زامبی‌ها پیدا کرده و از یک سو نه تنها باید از خطر این موجودات آدمخوار در امان باشند، بلکه در سمت دیگر ماجرا می‌بایست با باقی بازمانده‌ها که به جنون و بی‌رحمی دچار شده‌اند نیز دست و پنجه نرم نمایند؛ ایده‌ای که برای سال‌ها زمینه‌ساز پخش سریال The Walking Dead بوده و اتفاقات و رخدادهای تلخ و شوکه‌کننده‌ای را برای مخاطبینش به ارمغان آورده است. اثری که اگرچه در ابتدا با اقتباس از مجموعه کمیک بسیار مشهوری ساخته شد اما به مرور مسیر متفاوتی را در پیش گرفت که از لحاظ کیفی بارها و بارها انتقاد طرفدارانش را برانگیخت.

۲. مجموعه تلویزیونی Fallout

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

تازه‌ترین سریال منتشر شده با حال و هوای آخرالزمانی Fallout نام دارد که اقتباسی پرهزینه از فرنچایزی به همین نام در صنعت بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود که توسط کمپانی آمازون برای طرفدارانش ساخته و پخش شده است.

در این مجموعه تلویزیونی شاهد هستیم که نبردی هسته‌ای میان کشورهای جهان در گرفته و این مسئله زمین را به سمت نابودی کامل سوق می‌دهد. بازماندگان از نبرد هسته‌ای به درون پناهگاه‌هایی تحت عنوان “والت” رفته و سالیان طولانی از عمر خود را درون آن سپری می‌کنند. در این بین ما با دختری به نام لوسی آشنا می‌شویم که برای پیدا کردن پدر گمشده‌اش تصمیم می‌گیرد تا از والت خارج شده و قدم به دنیای پس از جنگی بگذارد که حال فضایی آخرالزمانی و بسیار وحشتناکی به خود گرفته است. Fallout که فضایی کمدی، ترسناک و درام را با یکدیگر ترکیب کرده، به شدت مورد توجه رسانه‌ها و عموم مخاطبین قرار گرفته و سر و صدای بسیاری به راه انداخته است که قطعاً نشان از کیفیت بالای این اقتباس داشته است.

۱. مجموعه تلویزیونی The Last of Us

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

نوبتی هم که باشد به رتبه نخست این مقاله می‌رسیم که با سریال به شدت تحسین شده و زیبای The Last of Us سر و کار خواهیم داشت. سریالی که اقتباسی از یکی از پرافتخارترین فرنچایزهای حال حاضر صنعت بازی‌هایی ویدیویی محسوب می‌شود که جوایز گوناگونی را به خود اختصاص داده است.

در این سریال با دنیایی مواجه می‌شویم که یک قارچ مرموز بین انسان‌ها شیوع پیدا کرده و مبتلایان را به آدم‌خوارانی بسیار وحشتناک و مهار نشدنی تبدیل کرده و بشر را تا مرز انقراض سوق داده است. در این گیر و دار که باقی مانده انسان‌ها برای بقا حاضر به انجام حتی بی‌رحمانه‌ترین اعمال ممکن نیز هستند، ۲ غریبه به نام‌های جوئل و الی با نقش آفرینی استادانه پدرو پاسکال و بلا رمزی با یکدیگر آشنا شده تا سفری غیرمنتظره را در کنار یکدیگر تجربه نماید. سفری که به مرور رابطه‌ای پدر و دختری میان آن‌ها شکل داده و اتفاقاتی شوکه‌کننده و تلخ را در برابرشان رقم می‌زند که دختربچه معصومی همچون الی را تا مرز فروپاشی روانی پیش خواهد برد. The Last of Us با وفاداری به المان‌های نمادین بازی‌ها، اقتباسی به شدت درگیر کننده، زیبا و به یاد ماندنی را به ارمغان آورده که فصل نخست آن به عنوان یکی از بهترین ساخته‌های آخرالزمانی هالیوود در تمام دوران به شمار می‌رود که می‌تواند احساسات شما را به چالش کشیده و حسابی سرگرم‌تان نماید.


منبع: کولایدر

زیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )人Acker益man人boy gamerArmanA0seyed0AKingsbountyAmscAli_pxDARKSIRENYohanaگیمر ساده✎﹏ȏṃıԀshDaniel WayneBabayagaRoyalknightBehzaadبیلبو بگینزEvenstarCYRUSmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا
رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا
رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا
رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا
رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • BADMAN گفت:

    مطلب خیلی خوبی بود. فقط به نظرم با توجه به حضور خود سریال اصلی واکینگ دد نیازی به حضور شماره ۴ نبود.

    ПΣGΛПA0seyed0Aگیمر سادهCameraManDaniel WayneMeti55God slayerپروفسور بی سوادLove GameSpider-Manmore
  • سریال Into the Badlands هم تو ژانر اخرالزمانی و اکشن رزمی عالیه, حتما ببینیدش.

    A0seyed0Aگیمر سادهMeti55پروفسور بی سوادTomsaman47122شادمن 3Final seyed
  • Arctic گفت:

    لفت اورز با اختلاف بهترینشونه بقیشون متوسطن البته فالوتو هنوز ندیدم

    گیمر سادهaliEvenstarHanibalپروفسور بی سوادAB.Hanna
  • ehsan گفت:

    من هم سریال لست رو دیدم و جدیدا هم سریال فالوت هر دو سریال های بشدت جذاب و دیدنی هستن با جلوه های ویره دیدنی ولی به طور قطع فالوت برتر هست اونم به ی دلیل ساده لست عملا همون سکانسهای بازی و دقیقا همون داستانو به صورت فیلم نامه کپی کرده و هیچ پیچش داستانی جدیدی نداره و برای منی که لست تمام کردم همه ی فیلم قابل پیشبینی بود و هیچ سورپرایزی نداشت برای من تعجب برانگیز بود چرا ۱۰۰ درصد همه چی باید کپی بازی باشه!!!!
    ولی در مورد فالوت اینجوری نیست و سریال توانایی اینو داشت که هر لحظه شمارو سورپرایز کنه لست هم بنظرم میتونست شاخ و برگ بیشتری به سریال بده تا برای کسانی که بازیشو بازی کرده بودن تا این حد همه چی قابل پیش بینی نباشه و امیدواورم در فصل دو این مشکل حل بشه

    arshya12mediumArmanA0seyed0AحسامMILADEVILS..Young boyگیمر سادهmore
    • Niroomand گفت:

      من خودم اونقدر جدی سینما رو دنبال نمیکنم که بتونم نظر بدم و جدا از اون، به غیر از انچارتد، ماریو و مورتال کمبت هیچ اقتباس دیگه ای رو دوست نداشتم یعنی به عنوان یک کاربر عادی، انگار از بدترین های اقتباسی لذت بیشتری بردم.

      با این حال چیزی که فهمیدم مقبولیت سریال لست اف اس بین سینما دوستان بیشتر از گیمر ها هست.

      در آخر هم پیشنهاد میدم این ویدیو رو ببینید.
      نقد و بررسی فالوت هست و از طرف کسی هست که نه گیمر هست و نه تعصب خاصی به گیم داره.

       https://youtu.be/IxJRFGaw81w?si=JB5rVJSSOCaXg7Qg
      نمرش به فالوت ۶.۵ هست و به لست هم ۸ یا ۸.۵ داده.
      این رو گفتم چون حس میکنم جو کامیونیتی گیمر های ایرانی جوری هست که انگار اگر به لست اف اس گیر بدن آدم خفن تری به نظر میان!

      A0seyed0AحسامHitchcock..گیمر سادهAAACE
      • ehsan گفت:

        دوست عزیز از نظر من بازی لست ۲ و ۱ زیباترین بازیهایی هستن که من در زندگیم بازی کردم منی که بالای ۲۸ سال هست که گیمر هستم و شاید تا الان حدود ۱۰۰۰ بازی رو روی کنسول های مختلف و کامپیوتر تمام کردم این رو گفتم که بدونی من تحت تاثیر هیچ کامیونیتی نیستم و به قول معروف این دوررو گذروندم و فن هیچ کنسولی هم نیستم و هر دو کنسول رو هم دارم و به یک اندازه هم ازشون لذت میبرم و بدون تعصب میگم.
        ببین اگه توجه کنی من تو کامنتم گفتم که سریال لست به شدت زیبا و خوش ساخت هست ولی برای منی که لست رو بازی کردم سریال هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداره اگه شما بازی لست رو تمام کردی و در این سریال سورپرایز خاصی دیدی که تو بازی نبوده خوشحال میشم به منم بگی دوست عزیز!!!
        و در مورد اون بنده خدا هم که گفتی گیمر نیست و نمره داده بله برای کسی که گیمر نیست و لست بازی نکرده باشه سریال لست پر از سورپرایز و لحظات بیاد ماندنی هست پس لطفا اول کامنت منو با دقت بخونید بعد جواب بدین در ضمن سریال فالوت حقش خیلی بیشتر از این نمره ای هست که ایشون داده در کل هر ۲ سریال از نظر کیفیت به هم نزدیک هستن و تو ی رده

        BeDioRA0seyed0AHitchcock..Cambyses The Thirdthorfinn
        • Niroomand گفت:

          “ببین اگه توجه کنی من تو کامنتم گفتم که سریال لست به شدت زیبا و خوش ساخت هست ولی برای منی که لست رو بازی کردم سریال هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداره اگه شما بازی لست رو تمام کردی و در این سریال سورپرایز خاصی دیدی که تو بازی نبوده خوشحال میشم به منم بگی دوست عزیز!!!”

          خب دقیقا مشکل همینه، ۸۰ درصد کسایی که از قیاس حرف میزنن همین جمله رو تکرار میکنن و معتقدن چون نویسندگی فالوت اورجینال هست، اون رو برتر میکنه.

          البته خیلی ها برخلاف شما، بازی رو به اتمام نرسوندن، با این وجود این حرف رو میزنن که خب مشخصه از چه قشری هستن!

          •••••

          “و در مورد اون بنده خدا هم که گفتی گیمر نیست و نمره داده بله برای کسی که گیمر نیست و لست بازی نکرده باشه سریال لست پر از سورپرایز و لحظات بیاد ماندنی هست پس لطفا اول کامنت منو با دقت بخونید بعد جواب بدین در ضمن سریال فالوت حقش خیلی بیشتر از این نمره ای هست که ایشون داده در کل هر ۲ سریال از نظر کیفیت به هم نزدیک هستن و تو ی رده”

          اتفاقا کامنت رو خوندم که اینجوری نوشتم.
          گفتم گیمر نیست که دو تا موضوع رو برسونن.
          ۱: تعصبی روی گیم نداره.(در جایگاه یک مخاطب سینما بررسی کرده)
          ۲: مقبولیت سریال لست برای سینما دوستان بیشتر هست.

          درمورد نمره دهی هم راستش من متر و معیاری رو به عنوان کاربر ساده نمی شناسم که بخوام ایشون رو قضاوت کنم.

          و به غیر از فالوت و لست هیچکدوم از بررسی های ایشون رو ندیدم و بیشتر از پیشنهاد های فیلمشون استفاده میکردم.
          با این حال توی مدیوم سینما تنها کانالی بود که دنبال میکردم.

          .Hitchcock.
    • . گفت:

      فال اوت یه اقتباس آزاد بود لست یه اقتباس کامل از روی داستان بازی از نظر داستانی و مفاهیم هم کمدیه بخوایم اصلا با هم مقایسشون بکنیم
      فال اوت با اینکه سریال بدی نبود ولی ایراداتی داشت مثل شخصیت پردازی کرکتر مکسیموس که رسما تو دیوار بود در حالی که تک تک شخصیت های سریال لست عین بازیشون بازی میکردن و تازه درست و به جا بود پلات ها و پلان های سریال
      به خاطر همینم هست که میگن لست ارزش کارش بیشتر از فال اوت هست که صرفا اومده اسم فال اوت رو برداشته از روش یه داستان خودش نوشته تا لستی که خیلی کارش سخت بود تا بتونه حس بازی رو دوباره منتقل کنه و با اون انتخاب بازیگر ها نظرات رو به خودش جلب کنه

      ehsanA0seyed0A-. -Hitchcock
  • UNESISM گفت:

    آیا سریال بازان ( نه گیمرها ) این لیست ورتبه بندی برخی آثار داخلش رو قبول دارند مثل اثار شاخص The Leftovers که ربته نهم رو توی لیست داره

    A0seyed0AMILADEVILSCambyses The ThirdEvenstarDream in Red (Playstation T)Pop_Starجان قماربازArcticVقاتل فنبوی1
  • Micolash گفت:

    بقیه آثار آخر الزمانی: زمین نابود شده و انسانیت در شرف انقراضه
    Fallout new Vegas:(با لحجه الویس پریسلی) مرسی که رفتی از اون کلبه پر آدم فضایی برای سگم یه مغز جدید جور کردی. بیا به عنوان پاداش یه مدت پیش خودت نگهش دار

    arshya12A0seyed0AYohanaGOD OF WAR 3امیر عزیزنژادV
  • سیلو پایین تر از فالوت؟!
    به نظرم سیلو چند برابر بهترش بود… لاقل یه ایرانی میتونه باهاش همزاد پنداری کنه.

    arshya12A0seyed0AMILADEVILSامیر عزیزنژادarminگیمر سادهGOD OF WAR 3قاتل فنبوی1
    • esmaaiel_63 گفت:

      Silo خوب بود، ولی Fallout از نظره کیفیت ساخت و داستان از سیلو یک سر و گردن بالاتره.

      arshya12ArmanA0seyed0AMILADEVILSامیر عزیزنژادYohanaGOD OF WAR 3شادمن 3
    • اونایی که سیلو رو پایین تر میدونن . بنظرم اصلا نگرفتن داستان سیلو چی شد.

      امیر عزیزنژاد
      • esmaaiel_63 گفت:

        اصلاً حرف گرفتن و نگرفتن داستان نیست. سیلو از نظره کیفیت ساخت از Fallout ضعیف تره. کلّ فصل ۱ سیلو در یک لوکیشن اتفاق میوفته. نه طراح صحنه خفنی داره نه جلوه های ویژه خاصی نه گریم و طراحی لباس منحصر بفردی. ولی Fallout همه اینا رو در حد خیلی خوب داره.
        از نظره داستان هم بگم که من خلاصه کتابهای سیلو رو خوندم و کامل میدونم داستانش چی هست.
        .
        .
        اسپویل
        .
        .
        سریال سیلو و Fallout از نظره داستان شباهتهای زیادی دارن. مثل Fallout در سیلو هم سازندگان سیلوها کسایی هستن که با بمباران هسته ایی باعث نابودی دنیا شدن تا بتونن مجدداً دنیا رو از نو بسازن. مثل Fallout در سیلو هم سازندگان و مدیران در سیلوی اصلی در خواب مصنوعی به سر میبرن و هر چند وقت یکبار یکیشون برای مدیریت بقیه سیلوها بیدار میشن. در هردو سریال سرپرست های سیلو چیزهایی رو از ساکنان مخفی میکنن.
        مسئله اینکه از نظره روایت داستانی Fallout جذاب تر از سیلو هست و شخصیت پردازی بهتری هم داره.

        Arman
  • esmaaiel_63 گفت:

    اینا اکثراً “پسا-آخرالزمانی” (post-apocalyptic) هستن نه “آخرالزمانی” (apocalyptic)

    * apocalypticها داستانشون در جریان اتفاقاتی که باعث نابودی زمین و بشریت میشه روایت میشن. مثل فیلمهای ۲۰۱۲ و World War Z و War of the Worlds
    * post-apocalypticها داستانشون سالها یا قرن ها بعداز اتفاقی که دنیا رو نابود کرده و در زمینی که حالا ویران شده و تمدن فعلی بشری وجود نداره روایت میشه. مثل فیلمهای Love and Monsters و The Maze Runner و Mad Max

    سریالهای:
    See
    Snowpiercer
    The Last Ship
    Falling Skies
    Daybreak
    Wayward Pines
    از عناوین خوب سبک پسا-آخرالزمانی هستن.

    arshya12A0seyed0AMirsoltanGOD OF WAR 3smdAshen undead the bearerMono and 6قاتل فنبوی1
  • sattarzadeh گفت:

    متعصب نیستم ولی رتبه یک the last of us!?
    بعید میدونم فن سر سخت این سریال و بازی فکر این رتبه رو می کرد.
    من سریال فال اوت رو خیلی خیلی دوست دارم اما باز هم رتبه دو واسه این بازی زیاده

    arshya12A0seyed0AHajEsiGOD OF WAR 3شادمن 3AAACEHAJ_NEGANV
  • مسخره ترین لیستی که تو عمرم دیدم.
    فکر کن سریال شاهکاری مثل لفت اورز نهم باشه بعد سریال اورریتدی مثل لست اف اس اول باشه.
    حتی اگه بخوایم بین لست اف اس و فال اوت هم دو فیلم رو بسنجیم فال اوت یک سر و گردن بهتره.
    سریال اشغال the100هم که تو لیست هست.
    درک نمی کنم چرا همچین مقاله ای اصلا باید نوشته یا ترجمه بشه
    بعد اصلا خیلی از سریالا با سبکی که نوشتید سازگاری ندارن

    A0seyed0AMILADEVILSarmin.YohanathorfinnEvenstarCYRUSGOD OF WAR 3Vmore
  • Siren گفت:

    سریال فالوت ثابت کرد چقدر The last of us الکی بالا اومده و بهش ارفاق شده و اقتباس خوب یعنی چی

    MILADEVILS-. -.Young boyGOD OF WAR 3xbox gamerV.Saeedشادمن 3
  • Hanibal گفت:

    تا اونجایی که من میدونم لفت اورز محورت اصلیش اخرالزمانی نبود فقط اون فصل اخرش یکمی اخرالزمانی شد
    ولی در هر صورت سریالی که با برکینگ بد و گات ستیز میکنه تو یه لیست چرت و پرت واس این رتبه رو بگیره؟

  • V گفت:

    سریال والکینگ دد تا فصل ۷ میتونم به جرعت بگم جزو بهترین سریال‌های آخرزمانی بود. چند فصل افت باعث شد جایگاهش بیاد پایین ولی دور از دوستان تعصبی میتونید فصل اول و دوم این سریال رو با لست مقایسه بکنید، اصلا قابل مقایسه شدن نیستن. درام و پلات و داستان پردازی که توی همون ۸ قسمت شد به شدت یه چیز خفن بود توی واکینگ دد. سریال لست اف اس میتونم بگم یه اثر آندرریتتد‌ هست که کل داستان هاش و روایت هاش بر اساس یه چیزی هست که از قبل نوشته شده و نویسنده جز اضافه کردن دو تا پیرمرد که برق تولید میکنن کار خاصی نکرد، اصلا جایگاه یکم خیلی زیادی واسه این سریاله!! اول میتونم بگم فال اوت، دوم سیلو، سوم واکینگ دد

    ..فرانکیxbox gamersaman47122
    • V گفت:

      با عرض پوزش اصلاح میکنم، *اورریتد* هست

      ..Hanibal
    • saman47122 گفت:

      بارکلا واکینگ دد از فصل ۸ دیگه واسم تمام شد.فصلای اولیش لست آو آس اصلا نزدیکشم نمیاد.

      ..V
    • . گفت:

      برام جالبه از متعصب بودن طرفدارای لست صحبت میکنی و میگی کسایی که بهش میگن سریال عالی فنبوین بعد خودت میای فالات رو از لست بهتر میدونی و میگی از همه سریال های لیست بهتره و بهترین سریال آخرالزمانیه :)))
      حتی منم لست رو بهترین تو بین این همه سریال نمیدونم که تو با اعتماد به سقف درباره فالاتی که کلا یه سیزن ازش اومده نظر میدی
      به علاوه که اساس سریال هیچ ربطی به آخرالزمان نداره و بیشتر یه سریال وسترن با مایه های سیاسی و هولوکاسته
      به هر حال دیگه برام عادی شده این چیزا
      همون موقعی هم که سریال لست پخش میشد از این کامنتا میدیدم یه عده میخوان موفقیت هاش رو از رو چیزی که هممون میدونیم انکار کنن و بگن بده :)))

      .V-. -
      • Niroomand گفت:

        مشکل دقیقا همینه که اکثر کسایی که از لیست ناراضی هستند، درواقع از “اول بودن لست” ناراضی اند.
        (که اکثرا هم مدونیم جهت گیریشون به چه سمتی هست)

        طرف میگه نمیتونم واکینگ دد رو پایینتر  از لست قرار بدم ولی حرفی از فالوت نمیزنه.

        لست چه از لحاظ کیفی و چه طبق یک سریال آخر زمانی، حتی اگر این رتبه رو نداشته باشه، بین ۱۰ تا سریال برتر هست ولی فالوت حتی از لحاظ کیفی هم نباید تو لیست باشه.

        (با توجه به شنیده ها و امتیازات میگم چون بالاتر گفتم خیلی جدی سینما رو دنبال نمیکنم)

        .-. -.
      • V گفت:

        نیم ساعت دارم فکر میکنم فالات یعنی چی، اول یاد بگیر چجوری میتونی یه چیزی که انگلیسیه به فارسی بنویس رفیق بعد نظرت رو بده. فقط فال اوت نیست که یه سیزن ازش اومده، اون لست و کلی سریال دیگه هم هستن یه سیزن ازشون اومده. اول اون تعصب و اشک هایی که میریزی برای لست رو بزار کنار بعد بیا چرت و پرت هات رو بنویس اینجا، کلا یه کلمه فال اوت گفتم و فکر بکنم که نه متاسفانه خیلی توی خونه تنها میشی چشم هات ضعیف شده و بقیه متن و نمیخونی. از کل کامنتت گریه و اشک و تعصب به روی یه سریال که خوب معلومه به واسطه سونی فن بودنت داری میگی میباره. وسترن؟؟؟ وسترن؟؟؟؟ چرا به هر بی سوادی میان گوشی میدن که نظر بده، چه ربطی به ژانر وسترن داره. البته تعصبی جماعت فکر میکنه دو تا وقایع تاریخی بگه میتونه نشون بده که خیلی باسواده، هولوکاست چه ربطی به فال اوت داره؟؟ توی سریال نازی میدیدم حتما، یا اصلا نسل کشی یهودی هارو که میگی. معلومه واسه یه تعصبی این چیز ها عادی نشده که میاد کامنت میده، اگه عادی بود که نباید چرت و پرت هاشو تحویل مردم میداد. چی از موفقیت هاش به تو میرسه؟ گریه هاش؟ یا کنترل نکردن اضافه وزنت‌ ؟؟ اگه بخوای از موفقیت باز بگی باز که لست جزو ده های اول هم نیست که بچه. البته چرا اگه سریال هایی مثل فال اوت یا واکینگ دد میومدن توی همون فصل های اول دو تا پیر مرد میوردن‌ که تو قشنگ معلومه اون قسمت رو با لذت دیدی و یاد خاطره هات افتادی با پیر مرد های توی کوچه! برق تولید میکردن و یه کارکتر لزبین هم اضافه میکردن خوب معلومه هر جوایزی که بخوان بهشون میدادن. وقتی که گند زدی نیا بحث رو عوض بکن یا یه چرت و پرت دیگه. واکینگ دد سریالی بود که بهترین سریال آخرزمانی بود که تا فصل ۹ قسمت ۵ بهترین بود، ولی طولانی کردنش باعث نشد که افتضاح بشه، شاید متوسط شد ولی افتضاح قسمت ۳ یه سریال دیگه است.نیاز به دکل نوردی هم نیست چون صدرصد واکینگ بهتره. حالا خواستی باز گریه بکنی اون :))) بزار تهش نشون بده که اصلا فشار نمیخوری و اشکت نمیاد بیرون. یکم ورزش بکن اینقدر نشستی اون قسمت دو تا پیرمرد تولید برقی رو دیدی اضافه وزن گرفتی و از در حموم نمیری تو .

        ..
        • Niroomand گفت:

          میدونی چی از متعصب بودن بدتره؟
          اونی که خودش متعصب هست و نمیخواد اول یه نگاه به خودش بندازه!

          با این حال من کسی رو ندیدم که تعصب نداشته باشه و از لحاظ روانشناسی هم اصلا این موضوع غیر ممکنه.
          یکی به لست توی گیم ها تعصب داره، یکی اصلا لست رو نمی شناسه و به یک تیم توی فوتبال تعصب داره.

          اینا رو گفتم که برسم به این لینک، که درواقع ویدئو بررسی فال اوت هست و از سمت کسی هست که اگر قرار باشه متعصب باشه باید توی همون سینما تعصب چیزی رو بکشه!

          https://youtu.be/IxJRFGaw81w?si=JB5rVJSSOCaXg7Qg

          •••••

          باز خوبه تو طول عمر گیمری تون یه 《اورریتد》 و یه 《ووک، لز، گی》رو یاد گرفتین، چون در غیر این صورت برای سوزشِ کمتر مجبور به استفاده از پماد می شدین!

          •••••

          چیزی که ازش خوشحالم استفاده مایکروسافت از همین سیاست های افراطی هست.
          تا الان ردفال به عنوان بازیی که خون آشام رو هم لگبت کرد، متای دست نیافتنی ۵۶ رو بدست اورده.
          و درنده صنعت گیم هم که از این سیاست استفاده کرد، متای درخشان ۸۳ رو بدست اورده.
          (تازه ما اون ۱۰ و ۹ هایی که از پای منقل به متاکریتیک وارد شدن هم حساب نمیکنیم)

          .V.
        • . گفت:

          الان گیرت به کامنتم اینه چرا فال اوت رو نوشتم فالات ؟ 😂😂😂
          واقعا که بچه ای 🤦‍♂️
          اشک از چی باید بریزم دقیقا ؟
          من خودم دارم با زبون بی زبونی میگم لست رو اول نمیدونم در حالی که جناب عالی که ادعای فنبوی نبودن میکنی و به اونایی که لست رو خوب میدونن میگی فنبوی میگی فالات بهترین سریال آخرالزمانیه (که نیست)
          فشارم اونی داره میخوره که از ۴ خط کامنت من اومد در جوابش ۱۳ خط طومار نوشت :)))

          .NiroomandV
  • saman47122 گفت:

    از این لیست اول سیلو که واقعا جذاب بود و فالوت که به نظر خودم بهترین اقتباس گیم بود اصلا هم اووریتد نیست.اقتباس مستقیم هم نیست کاراکتراش اورجینالن دست یه زوج امتحان پس داده هم افتاد و به بهترین نحو روایت شد.

    امیر عزیزنژاد
  • فکر کنم شماره های اولی رو به خاطر بازیهاشون اونجا قرار دادید وگرنه ترتیب لیست اصلا منطقی نیست

  • smd گفت:

    نمیدونم ذهن من خرابه یا هرچی ولی تصویری که برای Twisted metal انتخاب کردید یه مقدار عجیبه:)

  • esmaaiel_63 گفت:

    جا داره در اینجا باز از دو مجموعه رمان ایرانی در ژانر پسا-آخرالزمانی/علمی-تخیلی/ماجراجویی یادی کنم.
    مجموعه کتابهای “سـقـوط مـرگـبـار” (نوشته معین فرد) و “جـویـنـده” (نوشته امین فرد)
    به تمام علاقمندان این ژانر مطالعه این دو مجموعه رو پیشنهاد میکنم.
    میتونید نسخه متنی و صوتی جلد اول هردو مجموعه رو بصورت رایگان از سایت کتابراه دانلود کنید (پیشنهاد خودم نسخه صوتی هست)
    جلد اول سقوط مرگبار هم درحال تبدیل شدن به کمیک هست، ولی هنوز زمان انتشارش مشخص نیست.

  • چه لیست داغونی بود واقعا :/

    سریال Leftovers قوی ترین writing بین همه ی این سریالا رو داره. بعد از The 100 بالاتره :)))))

    EvenstarV
  • xbox gamer گفت:

    سریال فال اوت رو همین دیشب تموم کردم
    واقعا فوق العاده بود کلی لذت بردم‌

    .
    • xbox gamer گفت:

      درباره لیست هم لیست ضعیفیه واقعا
      آخه leftovers نهم ؟؟؟

      .Dream in Red (Playstation T)
      • esmaaiel_63 گفت:

        نکته اینجاست سریال The Leftovers رو نمیشه جزء ژانر post-apocalyptic یا apocalyptic محسوب کرد.

        این سریال داستانش درباره چیزی هست که بهش میگن Rapture که باعث میشه ۲ درصد جمعیت دنیا ناپدید بشن. نه درش اتفاق آخرالزمانی میوفته که دنیا و بشریت رو نابود کنه و نه یه دنیای پسا-آخرالزمانی ویران شده بدون تمدن بشری رو نشون بده.
        وقتی سریالهای واقعاً آخرالزمانی و پسا-آخرالزمانی مثل: See و Snowpiercer و Wayward Pines وجود دارن، آوردن سریال The Leftovers (هرچقدرم خو باشه) در این رتبه بندی نادرست هست.

        .
  • Mirsoltan گفت:

    سریال قطار برف‌شکن (snowpiercer) هم حرفای زیادی برای گفتن داره، پیشنهاد خودم به بقیه دوستان

  • با لیست واقعا مشکل دارم
    واکینگ دد تا فصل ۷ بدون شک بهترین سریال آخر الزمانیه
    و تا فصل ۴ حتی میتونه جزو بهترین سریال های تاریخ قرار بگیره
    این سریال واقعا فوق العادست و آیکانیک عه
    حیف که از یه جایی به بعد رفت به سمت شیر دوشی

    V
  • rahim گفت:

    سریال های زیادی هستن ک میتونن تو این لیست باشن ولی خب این موضوع تا حدود زیادی هم سلیقه ای هست و فیلم و سریال های عنوان شده همه قابل قبول هستن فقط موضوعی که میمونه اینه که سریال last of us با همه خوبیایی که داشت ولی یه برداشت بی چون و چرا از بازی بود. ز لحاظ بصری و هنری سریال خوبی هست ولی اگه به چشم اقتباس بهش نگاه کنیم فکر نکنم نمره خوبی بگیره چون مو به مو از بازی کپی شده و اصلا قابل مقایسه با fallout که یه اقتباس خوبه و داره یه چیزی به این فرنچایز اضافه میکنه نیست. خلاصه که حق last of us نبود که اول بشه. بازم مثل همیشه پای مافیای سونی در کاره. خخخخخخخخخخ

    arminV
  • والکینگ دد تا تا فصل ۸ بهترین سریال تاریخ اخرزمانی هست شاید از فصل ۷ به بعد افت کرده باشه ولی اونقدر روش تاثیر نزاشته که رتبه اول رو نگیره

    V
  • MILADEVILS گفت:

    دانلود یک لیست سریال آخرالزمانی بدون تعصب لطفا!!!

    V
  • BeDioR گفت:

    لست رتبه یک؟ ای کاش نویسنده مطلب یه توضیحی بده
    منظورم این نیست قانعمون بکنه بیاد بگه بر اساس سلیقه شخصیه لیست یا …
    ب مراتب اسپین افای والکینگ دد جالب تر از لستن

  • پرهام گفت:

    the last of us خیلی خوبه ولی ۵ یا ۶ فصل اول واکینگ دد عالیه
    حیف سریال به این خوبی که اون بلا سرش اومد
    من هنوز نمیدونم مقصر افت شدید سریال عوامل سازنده و AMC بودن یا چون در کتاب افت داشته اینجوری شده
    به نظرتون بهترین اسپین آف واکینگ دد کدومه ؟؟
    من هیچکدومو ندیدم ، کدومو ببینم ؟؟

  • King Patrick گفت:

    منطقیه
    لست اف اس و فال اوت بالاتر از واکینگ دد
    مینوشتین بهترین سریالای ترسناک ساخته شده براساس گیم منطقی تر بود
    ۳ تای اول یجورایی گیماشونم هس
    واگینگ دد که خودم بازیشو انجام میدم (این جدید چرت و پرته نه اون ک ۴ تا فصل داره ی دختره اسمش اشتب نکنم کلمنتایه)
    لست اف اس فقط قیافه دختره
    خیلی نجسبه چجوری روش شده بیاد بازی کنه جای الی
    بازیگریش خوبه ولی ن برای نقش الی

رتبه‌ بندی ۱۰ سریال برتر ژانر آخرالزمانی - گیمفا