تاکید روی مبارزات میتواند برگ برنده Death Stranding 2 باشد
به نظر میرسد عنوان مورد انتظار Death Stranding 2: On the Beach بر خلاف نسخهی اول تاکید بیشتری بر مبارزات دارد که میتواند گیمپلی را دستخوش تغییرات مثبتی کند.
قسمت اول Death Stranding به عنوان یکی از عجیبترین و در عین حال منحصر به فردترین بازیهای هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) شناخته میشود. مفاهیم روایی و گیمپلی منحصر به فرد آن تقریباً به ایجاد یک سبک کاملاً جدید کمک کرده و نسخهی دوم ممکن است این روند را حتی بیشتر از قبل گسترش دهد. علیرغم اینکه بازی دوم شباهتهای زیادی به نسخه قبلی خود دارد، اما به نظر میرسد که Death Stranding 2 از یک جنبهی نسبتاً مهم، خود را نسبت به نسخهی اول متمایز میکند.
Death Stranding 1 هرگز روی مبارزات تاکیدی نداشت، اما به نظر میرسد Death Stranding 2 در این مورد متفاوت عمل کند. در بازی اول، به دلیل عواقب احتمالی کشتن یک نفر، مبارزات تا حد زیادی دلسردکننده به نظر میرسد. این امر باعث میشود که Death Stranding 2 تأکید بیشتری بر مبارزه داشته باشد و میتواند تحولآفرین و برگ برنده بازی باشد.
مبارزات در Death Stranding یکی از بحثبرانگیزترین ویژگیهای این بازی محسوب میشود. مواقعی وجود دارد که بازیکنان درگیر مبارزه با BTها میشوند و این نبردها میتوانند بسیار سریع و جذاب باشند، اما از آنها فقط برای ایجاد لحظات کوتاهی از تعلیق و تنش استفاده میشود. از آنجایی که بازیهای گذشته هیدئو کوجیما اغلب حول محور مبارزات میچرخیدند، رویکرد صلحطلبانه Death Stranding در گیمپلی، حتی با وجود استدلالهایی که در پشت آن توسط داستان و دنیای بازی توجیه میشد، بسیار مورد بحث قرار گرفت.
تمرکز اصلی گیمپلی Death Stranding حول محور پیمایش و مکانیکهای ارائه محمولهها است، به طوری که گاهی اوقات از این بازی به عنوان «شبیه ساز پیادهروی» یاد میشود. با وجود کاوش و پیمایش گسترده که Death Stranding به آن نیاز دارد، اما همه این موارد به نام یکی از برجستهترین مضامین بازی یعنی اتصال (Connect) انجام میشود. بازیکنان در نقش شخصیتی به نام سم قرار میگیرند که یک باربر است، برای شرکتی به نام BRIDGE کار میکند و وظیفه دارد تجهیزات را به شهرهای مختلف در آمریکای پسا آخرالزمانی برساند و آنها را به یک شبکه ارتباطی به نام شبکه Chiral متصل کند. اکنون در Death Stranding 2: On the Beach به نظر میرسد که موضوع حول محور این باشد که آیا اتصال اقدام درستی بوده است یا خیر و احتمالاً حداقل بخشی از دلیلی است که نشان میدهد این بازی میتواند روی مبارزات تأکید بیشتری داشته باشد.
تاکید بیشتر Death Stranding 2: On the Beach بر مبارزات هنوز به طور رسمی تایید نشده است، اما میتوان آن را تا حدود زیادی در نمایشهای بازی مشاهده کرد. در ابتدای تریلر نمایش داده شده در State of Play، شخصیت سم پورتر را میبینیم که وارد اتاقی مملوء از سلاحهای مختلف میشود. این موضوع تفاوت چندانی با بازی اول ندارد، زیرا بازیکنان در آن اثر به چندین سلاح مختلف نیز دسترسی داشتند. با این حال، در نسخهی اول تنها چهار نوع مختلف سلاح در دسترس بود، در حالی که در بازی دوم به نظر میرسد دست کم بیش از دو برابر از این سلاحها وجود داشته باشد. علاوه بر این، صحنه دیگری در این تریلر نشان میدهد که سم به سمت گروهی از NPCهای معلق شلیک میکند. تشخیص اینکه این NPCها چه کسانی میتوانند باشند دشوار است، اما صحنهای که قبل از آن نمایش داده شده، ارتش کوچکی از رباتها را به تصویر میکشد که آماده نبرد به نظر میرسند و NPCهای معلق شباهت زیادی به آن رباتها دارند.
این تمرکز ضمنی روی مبارزه در Death Stranding 2 میتواند چندین معنا داشته باشد، اما دستکم موضوعاتی را پیشنهاد میکند که حول درگیری و پیامدها متمرکز میشوند. سوال «آیا باید متصل میشدیم؟» به نظر میرسد پیامدهای نامطلوب را نشان بدهد. سم و دوستانش ممکن است این بار برای دفع خطرات مجبور باشند کمی بیشتر از نیروی خود استفاده کنند. بازی ۱ Death Stranding به بازیکنان امکان دسترسی به انواع سلاحهای کشنده و غیرکشنده را میداد که رویکرد غیرکشنده برای مقابله با دشمنان ترجیح داده میشود. تاکید بر مبارزه میتواند به طور بالقوه نسخهی دوم را به سمت یک رویکرد کشندهتر متمایل سازد. با این حال، همه این موارد باید به صورت رسمی تایید شوند و در این مرحله صرفاً حدس و گمان هستند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
همچنین یک داستان بهتر
داستان نسخه یک حماسی و فلسفی و در نوع خود بسیار لایه های زیبایی داشت شما باید سطح زبانت خوب باشه والا هیچی از داستان متوجه نمیشی
من همیشه گفتم بازیای کوجیمارو برای فهمیدن کامل اون حرفایی ک داستانش میزنه باید یا مث خودش از فلسفه جنگ و اینا سر در بیارید یا هم بعد از تجربه کامل بازی برید مقاله بخونید. وگرنه محاله اون مفاهیم عمیقی ک تو داستان بازی هس رو متوجه بشید.
سری متال گیر برای مثال، همه نسخه هاش همینطورین. مثلا فنتوم پین، خیلیا میگن داستانش در حد بقیه نسخه ها نیس، خب خودمم قبلا همین نظرو داشتم، نظرم این بود ک داستان فوقالعادس ولی در حد بقیه نیخه ها نیس، و همچنین اینکه تو بخش دوم افت میکنه.
اما کاملا اشتباهه، فنتوم پین کاملا، کاملا، “بد فهمیده شده” یعنی داستان فراتر از چیزیه ک ما فهمیدیم. کافیه بازیو تموم و چند تا مقاله بخونید دربارش، بعد متوجه میشید ک داستان فنتوم پین هم جزو بهترینای سری و هم بهترینای صنعت گیمه.
یا مثلا پیس واکر، داستانش شاهکاره، ولی تا مقاله نخونید نمیفهمید بازی ب این کوچیکی چ حرفای بزرگی میزنه، وقتی مقاله بخونید متوجه میشید ک حتی منو بازی، یا حتی پوستر اصلی بازی هم معنای خاصی دارن، مثلا پوستر بازی اون زنگ های سفید و سیاهی ک تو بخشای مختلفشه معنای خاصی دارن
مقالاتشم تو سایت های ایرانی هم هس معمولا، ملا همین پیس واکر رو تحلیل داستانش تو سایت بازیسنتر هس
یه مسئله اینجاست خود فلسفه بازی رفته زیر سوال ,
فلسفه بازی اینکه ما بازی میکنیم که کنترل شخصیت دست خودمون باشه , هر بازیی که بشه بهتر این شخصیت رو مدیریت کرد و خسته نشی اون میشه بهتری بازی دیگه مثل الدن رینگ , که فکر کنم بازی از نظر داستان شخصیت پردازی چیزی نداشت
داستان توی بازی حکم چاشنی داره و همیچین چیزی هیچ وقت اولویت برای گیمرا نبوده , اگر قرار بود داستان خوب ببینیم اینقدر فیلم و سریال خوب هست میریم اونها رو میبینیم ,
آلن ویک بهترین داستان داشت ولی زیاد فروش نکرد و این بازی هم بخاطر کارگردان و انحصاری بودنش مورد توجع قرار گرفت , بعید میدونم نسخه دومش بتونه مثل نسخه اولش فروش کنه
😐😐😐😐
عزیز یبار کامنت خودتونو بخونید….
“فلسفه بازی اینه که بشه شخصیت بازی رو مدیریت کرد” همین جملت نشون میده چقد برداشت سطحی از گیم داری و نمیشه انتظار بیشتری ازت داشت. طبق این اظهارنظر تموم بازیای دنیا آشغالن به جز اوپن وورلد هایی با آزادی عمل کامل که تعدادشون انگشت شماره…
اگه قرار بود گیم پلی خوب ببینیم میرفتیم تو کوچه بازی میکردیم
نه داداش . با این دلیلا ارزش هیچ کدوم از بخشای بازی کم نمیشه
گیمینگ عوض شده
یه زمانی نمیتونستن داستانو نشون بدن . برای همین کل بازی بر پایه گیم پلی بود
الان دیگه اون دوره تموم شد
بازیی که داستان خوب نداشته باشه هیچ پلیری سمتش نمیره مگه این که سرویس محور باشه
بازیای رمدی هیچ وقت زیاد نمیفروشن
چرا فک میکنین هرکس از داستان خوشش نیاد ینی چیزی از زبان حالیش نمیشه؟
نمیدونم اینایی که اینجا دارن به به چه چه میکنن اصلا دنبال گیم زدنن یا دیدن کاتسین؟این بازی جز کاتسین و پیچوندن الکی داستان برای کول نشون دادن خودش هیچ چیز دیگه ای نداشت
گیمپلی ک مهم ترین بخش یک گیمه صفر صفره
چرا به عنوان مخاطب به جای نسخه چیدن برای همه دنبال خواسته خودتون نمیرین؟ مگه همه چی باید طبق تقاضای شما تولید شه؟ این همه بازی غیر داستانی با گیمپلی جذاب برای مخاطبی مثل شما تولید میکنن دیگه نمومنش هلدایورز دو. بازیایی مثل دث سترندینگ و هلبلید هم برای مخاطب های مثل من که اولویتشون داستان و محتوای بازیه تولید میشن و همین که فکر میکنی این بازیو الکی پیچوندن نشون میده هیچ درک هنری از نبوغی که کوجیما تو خط داستانی و ساختار این یونیورس نشون داده نداری. برو جایی که بهش تعلق داری
فرق گیم پلی این بازی با همون رزیدنت اویلی که پروفایلته چیه؟
برعکس رزیدنت اویل که خیلی وقته تو ترسوندن نا موفقه این بازی هدف به وجود اومدنشو درست اجرا کرد
در مواردی که برشمردید جای تردیدی نیست، اما داستان نسبت به کارهای قبلی کارگردان، ضعفهای مشخصی داشت
داستان دث استرندینگ؟ تمایل دارم دلیل این دیدگاهتتون رو بدونم
داستانش خوب بود ولی مبارزاتش خسته کننده میشد، کلا از یک جایی به بعد اون ارواح بهشون میگفتن bt فکر کنم خیلی خسته کننده میشدن
با یه جمله نشون بده زبانت در حد ” هاو آر یو ؟ یس ” هست
والا الان سبک مبارزات سولزلایک سایه انداخته روی تمام ژانر rpg
ولی این عکس کنار ماه خیلی قشنگه
کولبر استلا
طبق تریلری که نشون دادن خیلی برای مبارزاتش هایپم
کاملا مشخصه چند سر و گردن مبارزات با کیفیت تری از نسخه قبلی داره
به احتمال زیاد جز کاندیدای GOTY هم هست
ماه استارفیلد رو با این ماه مقایسه کن
واقعا شرم اوره مایکروسافت باید از سونی یاد بگیره چطور بازی بسازه
بازیای بتسدا هیچ وقت متمرکز بر گرافیک نبودن. الان چرا به فالوت ۴ گیر نمیدی؟
الکی میای چرت و پرت میگی و میری.اینقدرم استارفیلدو هیت میدی از رو عقده ای هست که داری. کل سایت شاهدن اون موقع که شایعه انتشار استارفیلد برا پلی استیشن اومده بود تو چقدر ذوق داشتی و ازش تعریف میکردی
فقط خدا میدونه چه قدر برای این بازی هایپم. حتی بیشتر از جی تی ای. استاد کوجیما کارشو بلده جایی برای نگرانی نیست.
بله توی فیلم سازی کارشو کاملا بلده
یه نگاه ب بازی هایی که ساخته همراه با متا و تعداد فروش باری هاش بنداز اون وقت پوزت کش میاد
🤔🤔
دث رو من بازی نکردم ک نظر بدم درمورد گیم پلیش ولی متال گیر ها همشون گیم پلی بینقصی داشتن همیشه
اگه با فکر گیم پلی متال گیر بری سمت دث ، سریعا تو ذوقت میزنه ، در دث گیم پلی سمت و سوی حمل بار و شبیه سازی اینکار هستش و اکشن کمرنگه.
با اینکه عاشق متال گیر هستم ، گیم پلی دث رو دوست داشتم و آزادی عمل بازی در انتخاب مسیر هم یکی از نکات بزرگ بازی برای من بود.
حداقل لودینگ نمی سازه 😊🤌
چون جهانش اونقدر بزرگ نیست که لودینگ لازم باشه.
خدا سر شاهد اگه برا پلی استیشن می اومد الان جوری سنگشو به سینه میزدی که سیروس و هالک انگشت به دهن بمونن.ولی الان که برا پی اس فور هکیه جنابعالی نیومده اینجوری وحشی شدی.
داداش اگه طرفدار ایکس باکسی لطفا درست طرفداری کن.
کوجیما تا حالا گند نزده.
👏👏👏
من شک ندارم نسخه دوم بسیار و بسیار زیبا خواهد بود کوجیما در طول تاریخ همیشه خلاقیت عجیبی داشته در ساخت داستان و شخصیت پردازی
(King) جریان چیه جدیدا همه میگن برا فلان گیم بیشتر از gta بعدی
هایپ هستیم؟!😂
همه رونمیدونم ولی من بعد از مشاهده اولین رونمایی از دث ۲ این کامنت تو گیمفا گذاشتم. فکر نمیکنم کسی اندازه من به این شدت براش هایپ باشه
منم به اون کسانی که به شدت براش منتظرن اضافه کن مرسی
فکر کن کارگردان بهترین سری بازی مخفی کاری و سازنده ترسناک ترین دمو جهان بیاد خسته کننده ترین بازی تاریخو بسازه
راسته که میگن بزرگترین دشمن آدم غرورشه.
اولا خیلیم خفنه ، ما دوسش داریم چون کوجیما داره واسع سونی بازی میسازه فشار میخوری ، ؟
گاد آف وار ۳ نظر شخصیشو گفت. تو این سایت تنها کسایی که سر یه موفیقت ایکس باکس می سوزن تویی و اون اسپارتای بچه سال. راستم گفت گاد آف وار. بازی واقعا به جز گرافیک چیزه دیگه ای نداره که آدم پشماش بریزه.
خیلی سعی کردم به درک کسانی که از این بازی لذت بردند برسم .
علارغم تلاش ۱۰ ساعته و تجربه ام از عناوینی نظیر Journey ، Abzu و .. اما سرانجام این اتفاق نیفتاد .
بیشتر سبب شد برگردم و دوباره از شاهکار قبلی کوجیما لذت ببرم .
ده ساعت واسه این بازی خیلی کمه تا جذابیت هاش شروع بشه
راست میگه یه پونصد ساعتی بازی کنی 😐
مگه آدم چقدر عمر میکنه ؟
😹😹😹 باو خب روندش یکم کنده و همه جذابیت بازی بعد از چپتر فرجایل شروع میشه که تو تجربه اول نمیشه تو ده ساعت رسید بهش. کلا اوائل بازیش خیلی یکنواخته
نسخه اولش شاهکار بود ..
حتی مبارزاتش عالی بودن ولی داستان و بازی بازیگرا بخش اصلی بازی بود…
نسخه دومش هم میتونه شاهکار باشه هرچی باشه دست پخت کوجیماست…
دث سترندینگ تو ژانر پست اپوکالیپس مثل یه اثر انقلابی میمونه چون یه آخرالزمان همجوره جدید و بی سابقه رو به تصویر میکشه. جایی که تمدن بشر به خاطر فجایع جهانی نه صرفا به لحاظ طبیعی، زیست محیطی یا بیولوژیکی تو خطر انقراض قرار گرفته بلکه از نظر فرا طبیعی یا ماوراالطبیعه هم مورد تهدید قرار گرفته. قسمت اول این بازی برای من یه تجربه فرابشری بود و احساساتی رو بهم داد که هیچ وقت تجربه نکرده بودم.
از طریق پلاس ، نسخه PS4 رو تو Queue گذاشتم که بعدا دانلودش کنم و برای اولین بار پلی بدم
به به من که خیلی براش هایپم. امیدوارم مثل نسخه یک بازی خوبی بشه
بله اگر بیشتر به اکشن و مبارزات بپردازن میتونه خیلی بازی بهتری نسبت به نسخه یک بشه چون بیشتر ایراد هایی که ازش گرفتن تا جایی که یادم میاد این بود که میگفتن بیشتر پیاده رویه و مبارزات خاصی نداره و گیم پلی بعد از مدتی خسته کننده میشه ولی برای من که خیلی جذاب بود
اگه اون آدمه گیتار بهدست تو تریلر یکی از باس فایتا باشه عالی میشه
I’m waiting on the beach
نسخه اول به شدت پیشنهاد میشه
من از اونایی بودم که با همون گیم پلی نسخه اول خیلی حال کردم و بالای شصت ساعت داشتم به پلیر های دیگه کمک میکردم « تو لیست بهترین پورتر ها بودن خیلی حس گنگ و خفنی میداد 😅»
اکشن بیشتر به نسخه دوم برای دوستان اکشن طلب اضافه کنه کار تمومه.
و امیدوارم مثل نسخه اول نیازی به اشتراک پلاس نداشته باشه
دارم میرمش و شاهکاره وای به حال نسخه دومش
خیلی خداروشکر میکنم دث استرندینگ ۱ طوری ساخته شده بود هر کسی خوشش نیاد
تجربه و درک یه سری بازیا لیاقت میخاد که نصیب هر کسی نمیشه
قدر زر زرگر شناسد / قدر گوهر گوهری
کلمه( سلیقه)
هم چیزیه که تو هیچ درکی ازش نداری، عقده ای
کلمه ” بد سلیقه ” هم چیزیه که تو هیچ درکی ازش نداری !
بحث سر اینه اگه از بازی خوششون نمیاد نباید توهین کنن بحث سر این نیست هر کسی خوشش نیاد باید بره بمیره !
البته همینکه اینقد به شما فشار وارد شد نشون داد جزو دسته ای هستی که به این عنوان توهین میکردی
پ ن : این که مثلا تو بعد سینما یکی به کوبریک بگه کارگردان بد و به منوچهر هادی بگه کارگردان خوب معنیش این نیست به سلیقش احترام بزاریم معنیش اینه سلیقش فاجعس . کوجیما هم این بازی رو برای عوام نساخته که سطحی نگرن .
توهین صورت نگرفته
تو کامنت پایینیم هم گفتم احترام میزارم به فن هاش، اره این بازی برا عموم ساخته نشده، نگفتم هم بازیه بدیه
گفتم خوشم نیومده که این به خودم ربط داره
سلیقه را هم تو معلوم نمیکنی عالم جهل
نه تنها ادبیات ضعیفی داری بلکه بی ادب هم هستی در کامنت اول واژه عقده ای و در کامنت دوم عالم جهل :)))
اگر یه ذره شک داشتم الان مطمین شدم جزو کدوم دسته هستی که کامنتم خیلی اذیتت کرده خب بالاخره واقعیت تلخ هست :)))))
کژوال پلیر عزیز بشین بازیتو کن تو بازی که بزرگترها میکنن دخالت نکن یکی فهمش در حد کارای کوجیماس یکی فهمش در حد کلیک کردن روی موس
با شناختی که از کوجیما داریم بعیده بخواد مبارزات بازیو متحول کنه. انگار هدفش از ساخت این بازی این بوده که نشون بده میشه در یه بازی مبارزات و شوتینگ بخش اصلی گیمپلی نباشه.
هیچوقت تو زندگیم با ds حال نکردم
ولی شدیدا احترام میزارم به طرفدار هاش
من تازه دث یک رو دانلود کردم دارم بازی میکنم مقدمشو.
نصیحتی تجربه ای ترفندی اگه دارین باهام در میون بزارید
جاده بساز
راهای حمل و نقل خودتو اسون کن
چون بعضی وقتا چند بار باید برای یه نفر بار ببری
Death stranding از لحاظ روایت ، کارگردانی ، موسیقی و عنصر هایی که مستقیما از مدیوم سینما مأخوذ بودن ، بنظر شخصی بنده یک بازی بسیار جذاب بود . حتی در خود مدیوم گیمینگ و خلاقیت اش در تعامل محیط بازی با پلیر ، کارهایی انجام داد اما فکر میکنم بسیاری از دوستان با من در یک چیز همراه باشن اونم اینه که گیم پلی بازی با روایتش کاملا جدا بود و گسل جدی داشت . شما در یه سرزمین پساآخرالزمانی محموله جمع آوری میکردی و از یه طرف با یه انفکاک بزرگ، داستان با روایت سینمایی پیش میرفت . در صورتی که گیم ها باید کنش محور باشن ذاتا و کنش محوری بر خلاف ادعای کوجیما لزوما با اکشن بودن برابر نیست . مبارزه میتونه این گسل جدی رو برطرف کنه توی نسخه جدید و من بهش شدیدا امیدوارم
اون عروسکه خیلی میتونه خسته کنندگی بازیو از بین ببره
حق