احتمالا در زمینه گرافیک ری تریسینگ اولویت اصلی بازی GTA 6 باشد
به نظر میرسد شرکت Rockstar در حال سرمایهگذاری و اولویت دادن به ری تریسینگ به عنوان یک ویژگی گرافیکی کلیدی و مهم در بازی جهان باز آینده خود، یعنی GTA VI، است.
این اخبار بر اساس مجموعهای از آگهیهای استخدام برای موقعیتهای مختلف برنامهنویسی گرافیک در وبسایت لینکدین که توسط راکستار گیمز منتشر شده، شکل گرفتهاند. آگهیهای شغل ذکر شده اشاره میکنند که افراد منتخب در حالت ایدهآل باید تجربه استفاده از رابطهای برنامهنویسی رهگیری پرتوی مدرن و در لحظه، از جمله DXR و NVX را داشته باشند.
اینکه راکستار روی ری تریسینگ به عنوان یک ویژگی مرکزی گرافیکی برای GTA 6 متمرکز است، جای تعجب ندارد. این استودیو پیش از این در نسخه نسل جدید بازی GTA 5 این فناوری را آزمایش کرده بود. هر دو نسخهی پلی استیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس/اس از سایهها، پرتوها و بازتابهای رهگیریشده با پشتیبانی میکنند.
بدون شک GTA 6 این قابلیتها را چندین قدم جلوتر خواهد برد و تریلر معرفی بازی نیز پیشتر نشانههایی پیرامون استفاده از نورپردازی سراسری رهگیریشده با پرتو و بازتابهای رهگیریشده با پرتو را به نمایش گذاشته بود. با توجه به توان محدود رهگیری پرتوی کنسولهای نسل فعلی، به احتمال زیاد شاهد ترکیبی از بازتابهای SSR و از پیش تعیین شده در کنار ری تریسینگ خواهیم بود.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
🟢 😑 اگر راکستار ریتریسینگ نذاره که کلی زیر سوال و حاشیه میره…
من منتظرم ببینم با ماشین کنار جاده بوق بزنیم نتیجه تو این نسخه از gta چه خواهد شد
آیا کامل نشون میده یا نه؟! 😂😂😂
راست میگی والا😂😂
اما برام عجیبه که چرا کامنتم دیسلایک خورده🤣
چون همه ی ریتریسینگ ها که DXR نیست. خیلیا سافتور ریتریسن که پرفورمنس بسیار بالاتری می دن اما کمی آرتیفکت دارن. مثلا رافنسشون نمی تونه کاملا ۰ بشه و کمی انعکاس ها و سایه های تار می دن
پس قطعا فریم ریت همون سی ب صورت قفل شده ست ک غوطه وری و کیفیت خروجیه بازی دچار فراز و نشیب نشه… منتظریم امیدوارم سه ماهه اول ۲۰۲۵ ب دستمون برسه و همه ی گیمرهای عزیز کشورمون بتونن تهیه کنن و لذت ببرن.
واچ داگز لیجن روی اکس باکس سری s 30 فریم بود ری ریتریس. الان الگوریتمای ریتریس و رزولوشن آپ اسکیلینگ مثل FSR خیلی بهینه تر شدن.و ps5 pro با قدرت و فابلبت های ریتریس فوق قوی داره می یاد. احتمال خیلی زیاذ فول اجتماعی دی ۱۲۰ فریم باشه نه ۳۰. جدا ازون پی سی همیشه کیفیت بیشتری داشته توی بازیای مشترک احتمالا بازم برای کیفیت بالا پی سی قوی مثل ۳۰۸۰ بخواد
والا اگه میخوای خیلی قوطه ور بشی و شبیه واقعی باشه که باید ۶۰ فریم باشه و روان. استاندارد ۳۰ فریم برا چندین سال قبله مث اینکه طرف مثال میزنه کیفیت ۷۲۰ در کنار ۳۰ فریم. هر دوش بده.
شهر گناهان با ری تریسینگ واقعاً رویایی میشه
شهر جادو
میامی هیچوقت به عنوان شهر گناه یاد نشده
اون لاس وگاسه 😅
داداش با میامی کاری نیست که، شهر وایسی سیتی به عنوان شهر جنایت ها و گناهان یاد میشد، البته نه اون گناهی که تو لاس وگاس انجام میدی منظور همون جنایت آدم کشتن 😂
به به چه قدر خوب
تصور کنید تو شهر اصلیش شب هم باشه و بارون هم اومده باشه و ریت ریسینگ هم باشه اوف واقعا
خوب، ما در حال حاضر درسال ۲۰۲۴ هستیم وبازی شاید در ۲۰۲۵ بیاد، سایبر پانک مال ۲۰۲۰، که میتونم بگم از بابت گرافیک و ری تریسینگ عالی بود، اگه چنین چیزی این بازی نباشه نشونه کم کاری،اگه این بازی میخواد انقلابی باشه مثل نسخه های قبل، باید هم گرافیک عالیباشه،هم ری تریسینگ نسخه آخرش رو ساپرت کنه.
خیر می تونست خودش الکئریتم رندر اختصاصی بسازه مثل ماد های GTAV که بدون هارد وار ریتریس انعکاس خوب می دن
من روی کنسول دستی. راگ الی با ریتریسینگ بازی می کنم مشکلی نداره واقعا با این که اندازه یه گوشیه. البته با ماد DLSS FG TO FSRکه اینم مشکل نکن افزاریه مگرنه بازیا و کارتا باید روی را الی هم بدون ماد بتونن فریم جنریشن داشته باشن
راکستار تو رد دد ۲ به ما نشون داد که تو زمینه گرافیک و نور پردازی چقدر حرفه ایه
امیدوارم حالا که بازی ۳۰ فریمه ولی از لحاظ گرافیکی یه شاهکار تاریخی باشه
کی گفته بازی سی فریمه چرا شایعه می کنید
شایعه رو تو میکنی که به بقیه امید الکی میدی که بعد عرضه بخوره تو ذوقشون
ولش کن در هر صورت واسه سری اس ۳۰ فریمه اینو بگو
کنسول های فعلی که قدرت ریتریسینگ خاصی ندارن. نسخه پی سی هم که بعد نسخه کنسولی ساخت جدیش شروع میشه. پس اگه این خبر درست باشه و جدا از کارکنان فعلیشون دنبال نیروهای جدید تو کار با ریتریسینگ باشن (که یعنی تمرکز ویژه رو این قابلیت دارن)، حتما به خاطر کنسول پرو بوده
کنسول PS5 pro بزرگترین شکست سونی میشه،کنسولی که پردازنده مرکزی اون پیشرفتی نداشته باشه نمیتونه معجزه کنه.
شما از کجا می دونید نداره
برادر تو پیسی میرن ۵ میل پول سی پی یو میدن ۴۰ میل پول گرافیک بعد پرفورمنس عالی هم میگیرن چیزی که مهمه کارت گرافیکه وگرنه سی پی یو پی اس و سری اس و ایکس قوی هستش مشکل گرافیکشونه که rtx 4090 حدود ۸۳ ترافلاپسه بعد سری ایکس فقط ۱۲ ترافلاپس
کلا سخت افزار های amd تو این زمینه ضعف دارن
از AMD بهم زنگ زدن،گفتن که ماداریم تمام تلاش مون رو میکنیم تا در زمینه ری تریسینگ،حرف هایی برای گفتن داشته باشیم.😁😁😁
درسته الان تمام تلاششونو میکنن ولی سخت افزار این کنسولا rdna 2 هست که مال دو سه نسل پیشه
که کاریش نمیشه کرد مگر با الگورتیم های خاص نرم افزاری
سه نسل پیش؟
مال یک نسل قبله
تا زمان انتشار gta 6 میگم که قراره سری ۸۰۰۰ ای ام دی هم بیان
این کنسولا تکنولوژی سری ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ دارن که هسته اختصاصی برای ری تریسینگ ندارن
کجا ندارن؟
کارت های rtx انویدیا در کنار هسته اصلی و تنسور، هسته های rt دارن که مخصوص این کار بهینه شدن
ولی کارت های ای ام دی از هسته های اصلیشون برای این کار استفاده میکنن
برای همین وقتی تو بازی ری تریسینگ رو روشن میکنی برای کارتهای ای ام دی فریم ریت تقریباً نصف میشه ولی برای انودیا ۱۰-۲۰ درصد کمتر میشه فقط
هیچ بازی ۱۰ ۲۰ درصد کم نمی کنه مگر فقط ریتریس شدو برای نی اصلی داشته باشه مثل کال آف دیوتی ها.
ولی بخشی از هر هسته سخت افزار مخصوص ریتریس هوش مصنوعی داره فقط مثل انئیدیا هسته هارو جدا نکرده از هم تلفیق کرده
خب بیاد اونم rdna3 هست که مال کنسولها نسل ۲ هست
که بازم یه نسل تفاوته
به سه نسل کشیده نمیشه
همون نام افزار خیلی مهمه ببینید آنریل ۵ روی rx580 دو سه میلیونی چه کیفیت ریتریسینگی می ده توی بازی ماتریکس اویکنس
در عمل هیچ تفاوتی در ریتریسینگ نیست مشکل هوش مصنوعی هست. انویدیا هم بدون Dlss دقیقا مثل AMD بده. مشکل اصلی FSR هست
کنسولای فعلی قابلیت ریتریس خوبی دارن. امل الگوریتمای رزولوشن آپ اسکیلینگ هوش مصنوعی سمپلینگ و آنتی آلیازینگ خوب ندارن که باعث می شخ همه چیز ازجمله ریتریس بد دیده بشه. اپیک کیمز با الگوریتمای کاستم روی لومن اسن مشکلو حل کرده FSR2 توی رزولوشن آپ اسکیاینگ خوبه. اما کنسولا DLSS ندارن.DLSS 3.5 با قابلیت ری ریکانسترکشن سمپل های DXR رو تساعدی بالا می بره. رفلکس رافنس ها کاملل بدون نویز می شن. و شارپنس ووضوح انعکاسای گلوسی خیلی بالا می ره به کیفیت خود رزولوشن ناتیو. با الگوریتمای سمپل مچینگ برپایه ی موشن وکتور افکت گوستینگ در شیدرای ریتریس خیلی کم می شه. و گلوبال ایلومینیشن به صورت پینگ پنگی توی صحنه به تعداد بونس خیلی بالا بونس می کنه. معلوم نیست AMD کی FSR 4 رو بده اما وقتی بده قابلیت ها و در نتیجه کیفیت کنسول با پی سی یکی می شه. می شه خیلی بهتر از پپدتریسینگ جای ریتریسینگ استفاده کرد که محدودیت های ریتریس مثل نقاطی که چند نور به یک چیز خورده و پرفورمنس کم می شه رو نداره چون SPP بالا نمی ره
میدونستم راکستار بدون خلاقیت و نو آوری پروژه ای رو شروع نمی کنه بدون شک فناوری ری تریسینگ توی پویایی جی تی ای بیش از پیش خودنمایی می کنه و به صورت نامحسوس روی واقعی گرایی اون تاثیر چشمگیری خواهد داشت. بی صبرانه منتظرش هستم درود بر راکستار کبیر 🥂
اهمیت ps5 pro اینجا میتونه باشه ، ریتریسینگ ارتقا یافته برای GTA VI ، هر چه زودتر تریلر دوم GTA VI منتشر بشه احتمال سر موعد لانچ شدنش بیشتره ، امیدوارم روز عرضه زیاد دور نباشه و تا اون موقع همگی یه کنسول داشته باشیم و با ارامش و امنیت از GTA VI پلی دادن لذت ببریم 💌
تا وقتی وی سی خست هی وقت کنسول نمی خرم وی سی ۱۰ سال پیش کارت گ رفیکای ۲۴ گی داشت
بزار واست روشن کنم من خودم یه پی سی پلیر بودم الان کنسول پلیر شدم چون ارزشش رو نداره وقتی که کارت گیر پی سی نیست و باهاش درآمد نداری بری سراغش و دردسر هاشو بپذیری بعدشم لطفا آنقدر آماتور بودنت رو نشون نده اون زمان خفن ترین کارت گرافیک کارت gtx 780ti بود که کلا ۳ گیگ فضا داشت و واسه اون موقع خیلی بود بعد میومدن دوتا از این کارت رو باهم تو کیس استفاده میکردن که میشد ۶ تا فقط میخواستم فقط اطلاعات بدم فن کنسول نیستم بلکه چون خودم پیسی داشتم دارم اینو میگم
واقعا اش دهن سوزی نیست ری تریسینگ
حرفتون مثل اینه که برید جلو آینه ولی بازتاب چهره خودتونو نبینید چقد ضد حال میشه اگه خودتو نبینی خب ری تریسینگ هم همینه دیگه خودش به تنهایی عملکردی نداره ولی روی بازتاب اشیا و اجسام مختلف تاثیرگذاره ، پیش از راکستار بازی های دیگه ای بودن که از این فناوری استفاده کردن ولی نه به اون دقت و کیفیت و تخصصی که راکستار داره روش کار میکنه
درسته حرف من یه چیز دیگه بود البته کنسولا رو کاری نداریم اگه باشه روش که دیگه چه بهتر ولی برای پی سی واقعا لااقل تو کشور خودمون درست نیست بریم سراغش با قیمتای الان چون نسبت به پولی که میدی واقعا اش دهن سوزی نیست شما بدون ری تریسینگم میتونی یه گرافیک خیره کننده بگیری
نظرتون اشتباهه. اولن ریتریس فقط رفلکشن نیسن خیلی چیزای دیگم هست مثل گلوبال ایلومینیشن، سافت شدو، امبینت آکولیژن و اریا لایتینگ. جدا ازون بدون هاروارد ریتریسینگ می شه ساف ور ورتریس داشت مثل شیدرای کپچر بیس پلنار وکیوب مپ ریل تایم. یا حتی شیدرای وکسل بیس مثل وکسل کونتریسینگ یا حتی شیدرای ایمیج بیسد رفبکشن پارالاکس یا بامپ آفستینگ و اینتریور مپینگ. پس بدون هاروار ریتریس هم داشتن انعکاس خوب ممکنه اما این فرمولا ساختشون سخته و ساخت بازیم سخت می کنن اما اما اگر استفاده بشن درست و حرفه ای هم گرافیک بازی بالا می ره هم سیستم مورد نیاز کم و قدیمی می شخه
درسته اما ساخت بازیو خیلی راحت می کنه برنامه نویسای گرافیکی لازم نیست خودشون ف مولای رند بسازن تلفیق کنن
ععع جدی؟ نمیدونستم ولی خب به نظرم هنوز چند سالی مونده تا به حد تعادل برسه
نکنه قرار مثل کرایسیس ۱ پیسی ها گریه کنن
راکستار بهینه سازی هاش خوبه. وقتی قراره برای xbox series s بیاد رو اکثر pc های گیمینگ میشه انجامش داد
سری اس رو آنقدر نکوبید کلا کنسول ها چون خیلی بازی ها روشون بهینه اس واسه همینه که باید قدرت رو دوبرابر حساب کنی مثلا زمانی که ps4 اومد چند سال بعد کارت گرافیک gtx1050 اومد که تو کاغذ هم قدرت ps4 بود ولی ps4 بعضا ۶۰ اف پی اس یا بعضا بازی هارو گرافیکی تر اجرا میکرد تا این کارت و عملکردش خیلی بالاتر بود که مثلا کنسول ps4 فقط ۱.۸ترافلاپس هستش ولی عملکردش اندازه ۳.۶ ترافلاپس پیسی هستش
دلیل اصلیش اینه کنسولا رم ندارن
بله ولی اختلاف کیفیت گرافیک GTA ها زیاد بوده مخصوصا روی پی سی لو و مکس
عزیز کرایسیس روی پی شی به شدن بهتر از x360 بود خصوصا سایه های مسکد مثل برگ گیاهان توی نت بزنید ۱ pc vs console
سریز اس : ۱۰۸۰ , ۳۰ هم باشه والا ما راضیایم و حقیقتا نیازی هم به نگرانی نیست به دلیل استاری به نام راکستار 👌
سریز اس فقط جهت ما بدبختایی درست شده که میخوایم با هزینه کنسول نسل ۸ بازیهای نسل ۹ انجام بدیم
آره واقعا منطقی بود حرفت :))
شاید مثل واگ داگز لیجن روی s ریتریسینگ هم بده به هر حال s سخت افزار مخصوص ریتریس داره به شرطی که بازی از FSR پشتیلانی کنه
سلام بچه ها یه سوال داشتم شاید بنظرتون بیخود بیاد میخاستم بدونم واسه نسخه های دیجیتالی دستگاها چجوری بازی وقتی بیاد باید پلیش بدیم باید اکانت قانونی بگیریم؟
میتونی مثلا از یک فروشگاه ۱۰۰ دلار گیفت کارت ایکس باکس یا پی اس بگیری و قیمتش بالای ۶ یا ۶و پونصد میشه یا میتونی اگر کنسول سونی داری اکانت ظرفیت ۲ یا ۳ بگیری و اگر ایکس باکس داری اکانت هوم و غیر هوم و کامل بگیری که میشه مثلا ۱ یا ۲ تومن اگرم ارزون تر میخوای میتونی اکانت ظرفیت ۱ پی اس بگیری
بنظرم این گزینه ریتریسینگ باید کاملا آپشن باشه چون فریم از نصفم کمتر میکنه مخصوصا اونایی چندده میلیون پول سیستم دادن و گرافیکاشون هنوزم با ریتریسینگ خوب اجرا نمیشه نباید خیلی بلند پروازانه در این مورد فکر کرد هنوز رددد۲ بدون ریتریسینگ از بازیا هزار نوع افکت ریتریسینگ داشتن بهتر بود اینم میتونه اینجوری باشه
محیط هم مهمه رد دد شیشه و آسفالت تمیز و ماشین نداشت. قطعا Gta خیلی متفاوته. اما بله بدون ریتریس هم ممکنه انعکاس خوب داشت. رد دد و GTA از ریل تایم کیوب مپینگ استفاده کردند. ریل تایم کیوب مپ یک دوربین ۳۶۰ درجه ثانویه هست که به دوربین اصلی چسبیده و از محیط ۳۶۰ درجه فیلم می گیره. خیلی بازیا ازین شیدر استفاده کردن مخصوصا متشینی ها. مثل جیب تی ای ها و سینتس رو و مافیا اما مشکلش اینه که روی سطحای منحنی نزدیک دوربین خوب می شینه امل سطحای ساف مثل زمین و شیشه ساختمونا عمق درستی نمی ده چون موقعیت دوربین روی اون سطح نیست و روی دوربین اصلیه. هرچی دوربین از سطح فاصله بگیره انگار انعکاس ها ام حرکت می کنن با دوربین می تونید توی پنجره های شیشه ای GTA V تست کنید. مشکل بعدیش اینه FPS از فریم واقعی کمتره رزولوشن خیلی کمتره و آبجمتای ریز و تعداد بالا و های پلی توش نیستن مثل چمن و ماشین ها و آدما. حالا برای جبرانش مادای GTA V برای زمین از پیکسل پروجکتد رفلکشن که نوعی SSR هست استفاده می کنند. این نوع SSR نسبت به SSR برپایه پست پراسسینگ کیفیت و پرفورمنس خیلی بیشتری می تونه بده کاملا شارپه و واضح و عمق درستی داره. اما دوتا مشکل داره. یک سطحی که می خواد انعکاس بگیره (روش انعکاس بیفته) نباید خیلی های پلی باشه. چون اون سطح با یک کمرا کپچر جدا در پس جدت رند می شه و اون پس به جای جیبش بافر از مموری بندواید استفاده می کنه. پس وقتی اسن آبجکتای انعکاس گیرنده زیاد و های پلی باشن ممکنه مموری فرکوانسی بتلنک کنه. پس عموما فقط برای یک سطح مثل زمین می زارنش. مشکل بعدی زاویه اون سطح در نظر گرفته نمی شه و فرمول فقط از یک دیتا وکتور تکزاویه استفاده می کنه و همون زاویه فیک رو ماتریکس می کنه. پس اگر سطح زمین هم کاملا ساف نباشه و مثلا کوه یا بالا پایین نباشه انعکاس ها جوری روش می یفتن انگار کاملا سافه و زاویه سطحو نادیده می گیرند. جدا ازین ها بازم نوعی SSR هست و وقتی ابجتی که توی اسکرین نباشه بخواد روی زمین بیفته از انعکاس دیلت می شه(اون بخش بیرون اسکرینش مثلا سر کرکتری که بیرون کادر اصایه)
مورد بعدی که ممکنه اما بعیده کل فرمول های گزشته نادیده گرفته بشه و فرمولای جدید بسازن که این آرتیفکت ها رو نداذه اما هزینه ساخت بازی بالا می ره چون بازی هاردوار ریتریس هم داره پس ساخت دوتا پایپلاین رندر متفاوت عملی نیست در بودجه ی معقول. احتمالا بازی رندر غیر ریتریس فقط با ssr پسپراسس که روی همه ی سطوح هست و کیفیت شارپنس زیادی نداره و نویز داره و کمی تاره استفاده بشه تا هزینه ساخت بازی بالانره. بیشترین هزینه ساخت بازی زو برنامه نویسای انجین گرافیک دارن بعدش کارگردانای هنری و مدلساز ها
کنسول پلی استیشن فایو پرو واسه همین ساخته شده
کو؟
آره راکستار چند صد میلیون پلیر پیسی و پلیرهای ایکسباکس رو کامل دایورت میکنه و تمرکزش رو پرویی میذاره که غیر گرافیک کوچکترین تغییری نداره پرو نمونه آشکار بزرگترین دزدی تاریخ از طرف یه شرکت گدا گشنه ست
سی پی یو و حافظه کنسول ps5 برای گیمینگ کاملا کافیه و می تونه fps خوب و تعداد مولای سه بعدی بالا باشه. اما هنوز کیفیت رندر فیزیک نور جا برای بهتر شدن داره در مقابل فیلمای هالیوودی
برادر نمونش تو پی سی اینجوریه یارو میره ۱۶گیگ رم ddr4 میگیره با سیپیو i5 12400 که فقط ۶ هسته و ۱۲ رشته داره بعد روش یه ۳۰۷۰ میندازه راحت داره نسل جدید رو با ریترسینگ بازی میکنه مهم ترین چیز گرافیک هستش الان یجوری شده یارو ۴۰ میل پول کیس و قطعات بدون گرافیک میده بعد ۴۰ میل هم پول گرافیکش میده فقط
ساخته نشده عزیز داره ساخته می شه تازه
امیدوارم یچی مثل سایبرپانک بشه
من نمیدونم باید ببینیم که تو نسخه پرو چی کار میکنن ولی پیشبینی میکنم که نسخه پرو ۳۰ فریم باشه ولی یه مود پرفورمنس هم باشه که پلیر بتونه ۶۰ فریم بازی کنه حالا بازم میگم ببینیم چی میشه
از ترکیب با ssr متنفرم مثل بتلفید v و ساببرپانک ایکاش انجینشو آنریل ۵ می کردن که روی کارت گرافیکای غیر ریتریس هم ریتریسینگ بده مثل RX580