Final Fantasy 16 در جذب پلیرهای جوان موفق بوده است
تاکئو کوجیرائوکا (Takeo Kujiraoka)، کارگردان DLC بازی Final Fantasy 16، میگوید که این عنوان توانسته پلیرهای قشر جوانتر را به خود جذب کند.
پیش از عرضۀ Final Fantasy 16، شرکت Square Enix گفته بود که تصمیم گرفته مبارزات نوبتی را به این عنوان نیاورد تا در بازار جهانی عملکرد بهتری داشته باشد و مخاطبان بیشتری را جذب خود کند. حالا کارگردان DLC بازی در مصاحبۀ جدید خود گفته است که رویکرد Final Fantasy 16 مبنی بر انتخاب مبارزات «اکشن» تا حدی کمک کرده تا ناشر به اهداف خود برسد.
کوجیرائوکا در این باره گفت:
در سالهای اخیر، پلیرهای سری Final Fantasy در گسترۀ سنی بالا قرار داشتهاند، اما این بار نتایج نظرسنجیها نشان میدهند که افراد بیشتری در ردۀ سنی «نوجوان یا «۲۰ تا ۳۰ سال» بازی Final Fantasy 16 را تجربه کردهاند.
فکر میکنم این نشان میدهد که تا حدی به اهداف اولیۀ خود مبنی بر تجربۀ بازی توسط افراد با تمامی سنین دست پیدا کردهایم. این بدان معنا نیست که همۀ عناوین آیندۀ Final Fantasy رویکردی مشابۀ نسخۀ ۱۶ پیش خواهند گرفت، اما فکر میکنم نشان میدهد که توانایی تزریق پلیرهای جدید بیشتری را به این سری داریم و فرصتهای تازهای برای تیمهای توسعۀ ما برای آیندۀ فرنچایز وجود خواهد داشت.
بستۀالحاقی The Rising Tide بازی Final Fantasy 16 در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۳ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) برای PS5 عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
نظرات
به طور کلی بازیه جوان پسندیه
بازی داستان بسیار سنگینی داره. بسیار دارک شروع میشه و با اینکه بازی بسیار طولانیه تا اخرین لحظات داره اتفاقات جذاب و حماسی رخ میده.
باس های فوق العاده حماسی داره که نظیرشو فقط توی گاد اف وار سه دیدم و گیم پلی حتی بعد تموم کردن بازی بعد ۳۰ ساعت هم نگه اتون نیداره بازم بازی کنید کامبت عالیه.
گرافیک و نور پردازیش هم مثل نداره توی پلی۵.
من بازی کردم و تموم کردم و افت فریم ندیدم اصلا بر عکس موج منفی داخل مدیا.
در کل این بازی رو من بهش ۹ونیم میدم و جزع برترین بازی های نسل۹ میدونم تا به اینجای کار.
بازم تاکید میکنم داستان بسیار عالیه و کرکتر اصلی فوق العادست.
مبارزات بازی کجاش عالیه؟ هر کامبت خوبی که تا الان ساخته شده همیشه دو مورد را در نظر گرفتن ۱. مهارت محور: کامبت بازی نسبت به مهارت بازیکن انعطاف پذیره و هر چه قدر بهتر بازی کنی بازی اسون تر میشه ۲. تاکتیک پذیر: مبارزات نسبت به قابلیت ها و نوع ضربه ای که زده میشه نسبت به انمی ها پاسخ های مختلفی داده میشه یعنی مبارزات تصادفی و شانسی نیست، مهمه که شما از ابزار و قابلیتتون کجا استفاده میکنید.
علاوه بر این دو مورد یه سری چاشنی وجود داره که مبارزات رو به اوج میرسونه یعنی انیمیشن ها، کیفیت بصری، موسیقی و … . فاینال ۱۶ تو زمینه چاشنی فوق العاده عمل میکنه و به همین دلیل کامبت بازی یه جذابیت اولیه ای داره ولی تو دو مورد اول که مهمترن فاجعه عمل میکنه.
شدیدا هم انگلیسی ادبیاتی و سنگین و بریتیشی استفاده میشه, به شخصه کلمات جدیدی یاد گرفتم توی این بازی که اصلا تو دوره های زبانکده کاربرد نداره و بیشتر به کُتُب ادبی و حماسی ختم میشه و امروزه تو محاوره کاربرد نداره..!
چند تا پلیر جدید جذب کرد
کلی پلیر قدیمی از دست داد
FFXVI بدترین اتفاق برای سری فاینال فانتزی بود چون وقتی یه فرانچز میخواد هسته تغییر پیدا کنه باید یه بازی خاص و شاهکار بسازه مثل رزیدنت اویل ۴ که سبک رزیدنت اویلو تغییر داد چون یه شوتر شاهکار بود و همچنانم هست یا ماریو ۶۴ که ماریو رو جوری سه بعدی کرد که همچنان یکی از بهترین پلتفرمرای سه بعدی تاریخه ولی سونیک موفق نشد چون بازیاش شاهکار نبودند و سونیک فنا همچنان اون سونیک دو بعدیو میخواند FFXVI هم یه هک اند اسلش فراموش شدنی و صرفا خوبه که کسی قرار نیست دو سال دیگه ازش یاد کنه و صرفا چون اسم فاینال فانتزیو یدک میکشه ملت ازش اسم میارند ملت فاینال فانتزی میخواند که فاینال فانتزی بازی کنند تغییر سبک خوبه به شرط حفظ المان های اولیه مثل سری ریمیک VII که با تغییرات گسترده همچنان فاینال فانتزی بود ولی کسی بخواد هک اند اسلش بازی کنه میره dmc بازی میکنه که قدیمترین نسخه هاشم از این هک اند اسلش بهتریه (بجز ۲) درکل امیدوارم توی بازی بعدی مثل قبل عمل کنند
نظرت محترم اما کاملا اشتباه و برخواسته از سلیقه شخصیته!
یعنی میخوای بگی که این بازی یه شاهکار هک اند اسلشه؟ اینکه این بازی یه هک اند اسلش صرفا خوب استاندارد ۷ از ۱۰ هم نظر شخصیم نیست چون واقعا همینه چون نظر ۹۰درصد هک اند اسلش بازهای حرفه ایه این بازی صرفا قیافه کامبتش خوبه و عمقش متوسطه و این یه فکت قابل بررسیه ولی اینکه فرانچزی بخواد تغییر ژانر بده باید شاهکار بسازه تا قابل قبول باشه کاملا نظر شخصیمه و روی اون حرفمم هستم هرچنذ اونم حرف من تنها نیست ۷۰درصد فنای هاردکور ff همین نظرو دارند
جناب جعبه فن برای اون چند تا پلیری که اشاره کردی پست نمیذارن. آمار خیلی بیشتر از حد تصورت بوده که همچین پستی و براش اختصاص دادن. حالا برگرد تو غارت
خب پس چی دیگ
کلا بازی هایی که شرقی ها میسازن جوان پسند هست
واقعا نسخه ۱۶ فوقالعادهست از نظر من
دلچسب و جذاب
خرکی ترین باس فایتای تاریخ صنعت گیم رو توش میبینیم
سبک گیم پلی جدیدش عامه پسند بوده و مخاطب بیشتری از جمله خودم جذب کرده بر عکس فاینال ۷
یکی از بهترین تجربه های دوران گیمری برای من بود ، الان هم روز شماری میکنم برای DLC Rising tide که پنج شنبه میاد ، ریمیک و ریبرث و خیلی دوست داشتم ، اما فاینال ۱۶ تو یه سطح دیگست ، واقعن دوستانی که بازی نکردن بهشون پیشنهاد میکنم .
یکی از بهترین بازی های که تجربه کرده بودم
شاهکار بود
منو که جذب کرد
باشه ولی بیست تا سی سال نوجوان؟بعدش مگه کلا یه بازی ویدیویی در هر سبک و هر درجه سنی نهایتش تا چند سال تجربه میکنن من الان خودم ۳۵ سالم هست درست ولی چند نفر همسن من کلا نه تنها تو ایران تو کل دنیا هر روز با عشق اخبار گیمینگ دنبال میکنن نقدها رو میخونن و با دید بیشتر از سرگرمی و کلمه بازی و حس متفاوت گیم میزنن غرق داستان میشن این یه طرف و بعدش کلا مخاطب بازیهای ویدیویی همین سن سال هستن حتی بالای بیست پنج سال هم کمتر به صورت دائم وقت میزارن اکثرا گرفتار کار قصد هستن مخصوصا سنین ما شایدم به خودشون این فرصت رو ندادن که بدونن ویدیو گیم چقدر میتونه از اخبار بد و اضطراب دورشون گنه داستان یک بازی میتونه چقدر جذاب باشه مخصوصا با سینمایی شدن بازی ها فناوری ها جدید فیلم سینمایی و داستانی که خودت کنترلش رو بر عهده داری و دیالوگ های سنگین و جذاب همراه با موسیقی بی نظیر گیم پلی سرگرم کننده لحظه ای تو رو از این دنیا دور میکنه ارامش میده منظور خیلی ها در دنیا هنوز به ویدیو گیم به چشم یه کار بهیوده و فقط برای کودکان نگاه میکنن متاسفانه هنوز قالب این تفکر در دنیا بهتر شده البته در جوامع پیشرفته کمی ولی هنوز این تفکر قالب هست نتونسته ویدیو گیم خودشو جدی نشون بده مثل سینما و موسیقی که همه سنین تا پیر ها طرفدارش هستن بیشتر منظورم اون بیست تا سی سال بود و استفاده از کلمه نوجوان برای این رده سنی از سمت کارگردان مگه عمده طرفدارای کلی ویدیو گیم بیشتر تا ۲۵ سال نیستن بالای این سنین خیلی کم؟نهایت فوتبال؟
این بازی واقعا از نظر داستانی موسیقی و باس فایت ها منو شدیدا تحت تاثیر قرار داد مخصوصا افریت ها افراد دامینیت به خوبی شخصیت پردازی شدن اون زنه اسمش بندیک بود اگه درست نوشته باشم باس فایت اول بازی بود مبارزه دومش باهاش انجام دادیم یک لحظه یاد گاد اف وار افتادم مجسمه ک بعد نبرد با تایتان بود کلا باس ها و مینی باس های جذابی داشت .قدرتهای کلایو و سوییچ کردن رو هر کدوم دقیق و درست باید انجام بشه استراتژی باید داشته باشی بدونی کجا کی استفاده کنی من بازی رو تموم کردم و وافعا لذت بردم داستان بازی و کات سین ها و موسیقی های حماسی مبارزات خیلی خیلی لذت داشت یه قسمتی یک دیالوگی شیطان داره اون رو اونایی که بازی کردن و دقت نکردن مجدد ببینن خیلی خیلی سنگین و دارک بود جملش بخاطر اسپویل داستانی نمیتونم دقیق بگم کجاش .شروع خیلی حماسی داره بازی یکم جلو میره طبیعی ریتم یکم کند میشه اوایلش ولی نه خیلی که اذیت بشی دوباره اوج میگیره تا اخر امسال رو پی سی میاد امیدوارم رو ایکس باکسم بیاد شاید یه سری دوست داشته باشن تحربش کنن قطعا پشیمون نمیشید و بی نهایت لذت خواهید برد
این بازی فوق العاده بود با اینکه اصلا فن FF نیستم این واقعا عالی بود مکانیزم مبارزات این بازی یه چیزایی از GOW کم داشت و Gow Ragnarok هم چیزایی زیادی نیاز داشت که تو این بازی اجرایی شد فکر میکنم دلیلش این بود که Ragnarok قرار بود واسه PS4هم پورت بشه و بدون SSD نمیشد محیط و صحنه هایی به این سنگینی رو روی سخت افزار Ps4 بارگذاری کرد، ولی مطمئنا سلطان بارلوگ به تمام این مسائل فکر کرده و قطعا توی قسمت بعدی شاهد صحنه های خیلی قویتر از Ragnarok خواهیم بود! یه سری ایرادات گرافیکی تو بازی هست مثل افت فریم که اصلا ربطی به صحنه های سنگین نداره بعضی وقتا تو یه سری لوکیشن ها که خیلی هم ساده هستن ۲تا۳ ثانیه افت فریم و رزولوشن داره که احتمالا با آپدیت درست بشه! هرکی تجربش نکرده واقعا در گرانی رو از دست داده 🙏 QTEهای بازی نااااااب هستن
خفن ترین باسفایتهاشم :
Hugo Kupka(Titan)
Bahamet(Dion Lesaje) هست! از موسیقی بازی نگم….! مو به تنت سیخ میشه که البته جایزه بهترین آهنگسازی رو هم برد