محققان: برخی از افراد نرخ فریم بالای ۶۰ را تشخیص میدهند
بر اساس تحقیق جدید منتشر شده توسط Plos One، برخی از افراد توانایی تشخیص نرخ فریم بالای ۶۰ را دارند. این آزمایش شامل نمونۀ ۸۰ نفری از مردان و زنان بین ۱۸ تا ۳۵ سال میشود.
محققان متوجه شدند که برخی افراد میتوانند بیش از ۶۰ بار چشمک زدن منبع نور در یک ثانیه را متوجه شوند، در حالی که دستهای دیگر تنها تا ۳۵ بار آن را تشخیص میدهند. این بدان معنا است که مفهوم نرخ فریم برای همه ثابت نیست و برخی میتوانند از نرخ فریم پایین لذت بیشتری ببرند، زیرا قابلیت تشخیص ندارند.
تحقیق مذکور این پدیده را نوعی «تفکیک زمانی» در مغز انسان توصیف میکند، بدان معنا که مغز چقدر سریع میتواند بین سیگنالهای تصویری تفاوت قائل شود و به آنها واکنش نشان دهد. به عبارتی، برخی افراد دنیا را سریعتر از دیگران میبینند.
این تحقیق تنها یک آغاز برای تحلیل چنین پدیدهای است و باید به طور کاملتر مورد تحلیل قرار بگیرد.
پر بحثترینها
- رسمی: Red Dead Redemption در تاریخ ۲۹ اکتبر برای PC عرضه خواهد شد + سیستم مورد نیاز
- شایعه: ریمستر سهگانه یونان God of War، نسخه Ascension و عناوین PSP در دست ساخت قرار دارند
- نقد و بررسی بازی Silent Hill 2 Remake
- یک روز پس از عرضه Silent Hill 2 Remake طرفداران با ماد CJ از San Andreas را به بازی آوردند
- طبق یک نظرسنجی بیش از ۹۵ درصد گیمرها مخالف حضور سیاستهای شمول و DEI در بازیها هستند
- تاریخچه پلی استیشن؛ تکامل از نوع ژاپنی
- نقد و بررسی عنوان Starfield: Shattered Space
- استیم: شما مالک بازی های خریداری شده نیستید
- گزارش: Concord به عنوان یک بازی رایگان باز میگردد
- شایعه: مایکروسافت فروش Xbox را در عربستان متوقف میکند [بهروزرسانی شد]
نظرات
همون ۶۰ فریم رو برای gta 6 بدید بقیش پیشکش
۳۰ فریم در کمین است
ایشالا رو کنسول ps69 و xbox xnxx با فریم ۳۵ بازی هارو تجربه کنیم
اصلا فهمیدی مقاله چی بود : چی نوشته بود : نوشته چشم انسان برا دیدن و تشخیص نرخ فریم سازی تفاوت دارد… یعنی هر انسانی یک نرخ فریم میتونه ببینه….. مثال منی که چشمم تهش ۳۰ فریم بتونم ببینم: دیگ نمیتونم فریم بازی هارو از ۳۰ به بالا ببینم قابلیت دید چشمم همینه ….
درسته بعضیا نمیتونن ببین من پسر عموم چند بار ویدیو های معمولی با فیلمای ک کیفیت بالا نشونش میدادم نمیتونست فرقشونو ببینه ینی تو فریم بالا فیلما ی حالت خاصی داره ولی واسه اون با ویدیو عادی فرقی نداشت خودمم مونده بودم چطوری نمیفهمه الان دلیلشو فهمیدم
من که فرق ۶۰ تا ۱۲۰ فریم رو دیدم
من که فرق ۶۰ تا ۱۲۰ فریم رو دیدم
من تفاوت رو بین ۳۰ تا ۶۰ میبینم متوجه میشم همین کافیه پس
یکی افشا کرده بود رو فایو پرو شصت فریمه
ما همون ۶۰ فریم رو راضی هستیم
۱۲۰ فریم کلاهبرداری هست
changemymind#
۳۰ فریم شبیه پلی یک نیست ؟
پلی ۱ میاد ۱۵ فریم
تازه پلی دو میداد سن آندرس ۲۰
۳۰ مال پلی ۴ بود
پس پی اس ۳ چند فریم بود
اونم ۳۰ میداد
اها
چرا هرچقدر بیشتر به پروفایلت نگاه میکنم گیج تر میشم
نه گرافیک عکس
۳۰ فریم از پلی ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ شروع شد بعد توی اوایل نسل هشت موضوع ۶۰ فریم با کیفیت وضوح ۱۰۸۰ و بعدها ۲k مطرح شد اواخر نسل هشت هم شاهد افزایش وضوح به ۴k شدیم البته پیشرفت سریع توی نرخ فریم گیری بیشتر توی نسل هشت مشخص بود تا توی نسل نهم
پلی استیشن ۳، ۶۰ فریمه
حق با شماست پلی ۳ تعدادی بازی ۶۰ فریم داشت سری های cod و wolf the new order و old blood
درسته ولی افزایش فریم بیشتر تو نسل ۹ بود توی نسل ۸ تقریبا اکثر بازی ها بصورت ۹۰۰ یا ۱۰۸۰ اجرا میشن بصورت ۳۰ فریم و معدود بازی هایی بودن که ۶۰ اجرا میشدن
پیشرفت فریم ریت بیشتر تو همون نسل ۹ اتفاق افتاد که الان همه بازیا بجز معدود بازیا بصورت ۶۰ فریم اجرا میشن و ۴k
پی اس ۲ یکی از کنسول ها با بیشترین تعداد بازی ۶۰fps هست!
به رزولوشن پایینش نگاه نکنید، غولی بود زمان خودش.
جالبه، دقیقا همین طوره.
من شخصاً این آزمایش رو با اطرافیانم(حدود ١٠ نفر) کردم. در حالی که من به وضوح، تفاوت بین ٣٠ و ۶٠ و حتی ۶٠ و ١٢٠ رو متوجه میشم، اما بسیاری از دوستان و نزدیکانم علی رغم وجود دو تا اسکرین هم زمان با دو نرخ مختلف، مطلقاً متوجه تفاوت ۶٠ و ١٢٠ نشدن. حتی ٢ نفر، تفاوت ٣٠ و ۶٠ رو متوجه نمیشدند.
واقعا جالبه.
در آزمایش فردیم، کسانی که ریاضی قوی تر، (قسمت محاسبه کننده ی فعال تری در مغز) دارند، و افرادی که نوازنده های موسیقی بودند،( واکنش های حسی و عملکردی سریعتری نسبت به محیط دارند) بهتر متوجه تفاوت نرخ فریم ها می شدند.
اینکه اینها چقدر می تونن با هم رابطه ی مستقیم داشته باشند رو نمی دونم اما به شدت موضوع جالب و پیچیده ایه.
هومممم
جالبه
فریم رو تا الان نمیدونستم،ولی میگن تو موضوع گرافیک هم همینطوره، مثلاً فرق ۴k و ۸k رو کمتر افرادی متوجه میشن
من موسیقی دان هستم💪😂😂
سلام من به تو نمکدان 😁😁😁
نه جدی میگم واقعا موسیقی دانم😂😂
خوشبختم بنده هم دکتر هستم 😂😂😂
منم ۳۰۰ فریم هم تشخیص میدم 😂😂😂
نه داش گیمفا هم ترول داره هم دکتر هم پرفسور . حتی ی زمانی یه کاربر بود اسمش حق گوی گیمفا بود😂😂. نه ولی هستم خدایی
ما الان فهمیدیم موسیقی دان هم داره 😂😉
پیچیده نیست : این روال قانون دید انسآنه تو یا منی که فریم ۳۰ رو میبینیم و فرم چشممون رو ۳۰ هست دیگه بیشتر رو نمیتونیم ببینیم….. برا منم همین صحبت شبیه اتفاق شما پیش اومده ….
دعا میکردم ای کاش منم مثل خیلیا متوجه تفاوتشون نمیشدم، گاهی اوقات خیلی رو مخ میره مخصوصا زمانی که اف پی اس دراپ درحد ۳-۴ فریم پیش میاد خیلی میره رو اعصاب.
FPS دراپ متفاوته بازیا ممکنه از الگوریتمای برمبنای تعداد فریم اسفاده کنن که اقلب می کنن و دراپ در محاسبات گیم پلی اختلال ایجاد می کنه و حتی ۲۰۰۰ فریم یهو بشه ۱۰۰۰ فریم یک لحظه اسلو موشن حس می شه و گیر و این ربطی به چشم نداره. به الگوریتم رندر و مچ بودن روان با مکانیک گیم پلی ربط ذاره. بیشترین آرتیفکت در دراپ در الکوریتمای ان بادی یا فیزیکل حرکتی حس می شه مثل بازی های ریسینگ که یک دراپ ناگهانی در تایم بد ممکنه باعث چپ شدن ماشین بشه حتی. گیم انجین ها و انویدیا دارن روی الگوریتمای فیزیکی کار می کنن. اپیک گیمز قابلیت هایی برای ساب فریم و فریم شناور ساخته که اسن مشکلات رو حل کنه اما فشار زیادی به سی پی یو می یاره و هنوز پیشنهاد نمی شه یک مزیت بهتر ساب فریم شناور کمک به مچ شدن بهتر بازی های ریسینگ آنلاینه که تفاوت FPS محاسباتی در نتیجه تفاوتی بین ماشین های متفاوت ایجاد نکنه
اوو جالبه
استفاده و تقویت روان رابطه مستقیم داره. یوگا یک راه حل کم عوارض و قویه مخصوصا کندالینی راهای دیگه مثل ۲۵i و DMT ام هست اما به خاطر عوارض احتمالی قبل از مسابقه های حضوری آنلاین تست دوپینگ گرفته می شه و فرد با تست مثبت از مسابقه حذف می شه و تا ابد امکان شرکت در مسابقات ای اسپورت رو نخواهد داشت(تا آخر عمرش) احتمالا تلپاتی (دستگاه) بتونه نقش زیادی ایفا کنه و حتی فرمای چشم و رندر رو باهم سینک کنه و چیزی به اسم مانیتور وجود نداشته باشه دیگه
این امر به خیلی چیز های دیگه بستگی داره
لبتاپ قبلیم ۴K 60 فریم بود و بازی رو ۳۰ فریم روش پلی می دادم اصلا بهاش مشکلی نداشتم و نرم و روان بود
الان لبتاپم ۳۰۰ فریم هست عملا ۳۰ فریم کلا به شدت تو دید می زنه
باز در مورد بازی تا بازی هم فرق می کنه
مثل GTA V با فریم ۴۰ تا ۶۰ زیاد تفاوتی حس نمی کنم
ولی بازی مثل جنگ ستارگان حتی ۱۲۰ تا ۸۰ فریم ازاد بود حسابی اذیتم می کرد رو ۶۰ قفل کردم بهتر شد ولی باز نرمی سایر بازی هارو توش حس نمی کردم
بازی روباکاپ،Atomic Heart و… به همین شکل ۶۰ خوبه از ۶۰ میاد پایین اذیت می کنه بخصوص اگر زیر ۴۰ بیاد حسابی رو مخه
بازی Red Dead Redemption 2 مثل جی تی ای با فریم ۴۰ تا ۶۰ خیلی نرم و روان دیده می شه
فکر کنم برای این ازمایش باید عوامل زیادری و در نظر بگیریم بخصوص مانیتور سخت افزار و نوع بازی
عجب حوصله و علمی
دست خوش
من جدیدا مانیتور نرخ بالا گرفتم حس میکنم تصویر بیش از حد و به حالت غیر طبیعی روونه، یه جورایی میفهمم ولی با ۶۰ راحت ترم
البته شاید مربوط به باگ گرافیکم باشه که نمیتونه خوب رندر کنه (۶۹۰۰xt ماین شده)
من خودم از مبارزات و کامبتی که ۶۰ فریم نباشه نمیتونم لذت ببرم و این موضوع برام اثبات شدست. همیشه دارک سولز ها رو به بلادبورن ترجیح میدم چون نرخ فریم عملا کامبت بازی رو نابود میکنه. بین انچارتد ۴ و توم ریدر هم انتخاب من به دلیل نرخ فریم بهتر، توم ریدره. بازی های ۳۰ فریمی اصلا قابل تحمل نیستن انگار همه چیز با تاخیر اتفاق میفته و سرعت دکمه زنی من با چیزی که تو بازی اتفاق میفته همخوانی نداره
نکشیمون کوییک سیلور
باشه
من از ماینکرفت ۱۵ فریم سلام میرسونم
ماینکرافت رو که حتی توسترم ۶۰ فریم اجرا میکنه
ولی پیسی رفیق من ۳۰ فریم به زور میاره.
باش
ماینکرفت از سنگین ترین گیمای ممکنه
اصلا به چهره مکعبیش نباید نگاه کرد
کافیه یک فارم یا یک بیلد بزرگ توی مپت بسازی و از افت فریم شدید لذت ببری
منم رو موبایلم نسخه جاوا ادیشن رو بازی میکردم با شبیه ساز، که خیلی داغون بود
دقیقا ، همه بخاطر ظاهر مکعبیش فک میکنن ک دیگه چ خبره
بستگی داره که چقدر پیچیده بکنیش، اگه بخوای صرفا فریم بالا بگیری ازش خیلی خیلی راحت میتونی با بدترین سیستم هم ازش فریم بالا بگیری
از اون وقتی که کالاف موبایلو با ۱۰ اف پی اس بازی میکردم سلام میرسونم :d
پس کنسول به درد شما نمی خوره مخصوصا سری S
خب شما چجوری کمبات رو ۳۰ و ۶۰ فریم تجربه کردی که بنظرت با هم فرق می کنن؟ اگه رو سیستم بوده که هیچی
من اگه استاد باشم(که هستم) و بخوام به یک گیمر تازه وارد در این عرصه فرق و تفاوت فریم بهش نشون بدم اول بهش بازی starfield که ۳۰ فریمه نشون میدم تا تجربه کنه بعدش براش بازی doom eternal میزارم تا بفهمه تفاوت فریم یعنی چی
باید با فریم یکسان هم تست کرد اول
یک نکته جالب وجود داره کسایی استارفیلد بازی کردن متوجه شدن.من اصلا دیگه نمیتونم ۳۰ فریم رو تحمل کنم ولی انگار بعضی بازیا فرق میکنه همین استارفیلد با ایکنه یه شوتر اول شخص هم حساب میشه بعضی جاها مبارزات شلوغ و پر تحرکی هم داره اصلا متوجه نمیشی این بازی ۳۰ فریمه .خیلی نرم و روونه همه چی.ولی چند روز پیش کنترل رو گذاشتم رو کوالیتی و ۳۰ فریم.اصلا نمیشه ۱۰ دقیقه حتی بخاطر ریتریسینگ تحمل کرد.
همش تبلیغ پول کمپانی هاست سونی هدست پالی ۳دی داده من دارم الکیه ۳ دی کجا بود توی بازیهای فقط ساخت خودش یکم صداها تقویت شدس من که چیز معجزه ای نشنیدم حکایت ۱۲۰ هرتزو بالاتره
گیمفا این چیه هی میاد شماره موبایل بزن نمیخوام اینو خواهشا برش دارین
بالاخره یکی رو دیدم ک سر ۱۲۰ هرتز باهام هم نظر هستش ، هرچی ب ملت میگم از ۹۰ ب بالا دیگه تهش ۱۲۰ باقیش مسخره بازیه
واقعا فوقالعاده تاثیر داره FPS
خب میشه گفت طبیعیه چون سرعت عملکرد مغز برای همه یکسان نیست
عجیبه چرا شخصی نباید تشخیص بده؟
همین فرق ۶۰ اف پی اس با ۱۴۴ اف پی اس تو گوگل کروم هم مشخصه چه برسه به گیم
حتی تفاوت سرعت حرکات موس توی مانیتور ۱۴۴hz و ۶۰hz خیلی واضحه، نیاز به تحقیقات این چنینی نبود برای اثباتش.
همین
دقیقا
کاملا قابل تشخیص هست مخصوصا تا ۱۵۰ ولی یک سری مانیتور های ۳۶۰ هرتز واقعا برای تبلیغ هست و اصلا لازم نیست
به محققان بگید فن بوی های گیمینگ فرق بین ۶۰ فریم ایکس باکس سری ایکس و ۵۹ فریم ps5 هم متوجه میشن این که چیزی نیست
۴k 120 واقعا فوق العادس
الان یک عده میان میگن اینکه چیزی نیست من اعشاری هم میتونم حدس بزنم فریم ریت چقدره تو گیم،اصلا من خدای تشخیص ام😂عجب عجب جالبه :))ولی خب امیدوارم تحقیقشون درست باشه و از همه زوایا مورد بحث باشه،چون چشم رنگی و غیر رنگی هم چندان بی تاثیر نیست تو نوع دید ،امیدوارم با همه فاکتور ها و احتمالات این آزمایش انجام شده باشه ،البته طبق گفته خودشون هنوز اول راه هستن …
دقیقا . منم واقعا ادعام میشه که میتونم تشخیص بدم . ولی نه واسه پز دادن
چون نزدیک ۷-۸ سال با یه سیستم ذغالی فرق فریم به فریم رو تشخیص میدادم ، در این حد برام مهم بود . حالا شاید بگی اون که فریم پایین بود راحت تره تشخیصش .
خیالت راحت که الانم که یه سیستم قوی بستم تفاوت ۱۰۰ و ۱۱۰ تا هم ( حتی بیشتر ) میتونم تشخیص بدم .
عالی
من عادت دارم به بین ۲۰ تا ۳۰
ولی فرق ۶۰ و ۸۰ فریم رو متوجه شدم
این یعنی توی مبارزات کشتی یک نفر مثلا فریم ریت بیشتر و رون تر میبینه؟
کافیه برای هر کسی که تشخصی نمیده بین ۳۰ با ۶۰ رو یک دور بازی rage 2 بزاری پلی بده بعد براش گوست رانر بزاری پلی بده
این دقیقا مهارت در رانندگی رو هم تعریف میکنه…هرکسی که نرخ فریم بیشتری تشخیص میده واکنش سریعتری در مواقع حساس رانندگی از خودش بروز میده
برخی؟ ۱۲۰ کاملا مشهود هست نسبت به ۶۰
فقط توجه داشته باشین اینا با تمرکز کامل روی تصویر فرقش رو متوجه شدن نه مای که قرق بازی هستیم اونم نهایت تا ۶۰ فریم فرقش رو متوجه شدن گرچه الان خیلی ها فک می کنن خیلی خاص هستن تا ۱۲۰ رو متوجه می شن نمی دونم کی می خوایم قبول کنیم تمام اینا بخاطر تبلیغ سخت افزار خیلی گرون قیمت هستش یکی رو می شناسم ی دونه ۳۰۹۰ گرفته بود به قل خودش گیم ۴k و ۸k بازی کنه یکی دو ساعت داشتیم بازی می کردیم الان فقط نشسته داره سریال ترکی باهاش می بینه دوستم خیلی وقت ها یا من پیشش هستم یا اون ولی دیگه مثل قدیم سکیرو شادو اف وار دارک سولز خیلی بازی های دیگه بازی می کردیم دیگه حال نمی ده الان بجای اینکه خلاقیت قاطی بازی کنن نرخ فریم و گرافیک الکی به بازی ها اضافه می کنن
اصلا فهمیدین مقاله چی بود : چی نوشته بود : نوشته چشم انسان برا دیدن و تشخیص نرخ فریم سازی تفاوت دارد… یعنی هر انسانی یک نرخ فریم میتونه ببینه….. مثال منی که چشمم تهش ۳۰ فریم بتونم ببینم: دیگ نمیتونم فریم بازی هارو از ۳۰ به بالا ببینم قابلیت دید چشمم همینه …. این یعنی اگه ps6 هم بیاد با فریم ۱۲۰ تاثیری رو بعضی چشم ها نداره که فقط میتونند فریم ۳۰ رو ببینند
کاش من هم از اون دسته افرادی بودم که نمیتونن تفاوتشو تشخیص بدن. اونوقت میتونستم از بازی روی مانیتور و تلویزیون شصت هرتزی و اجرای سی فریمی رو پی اس فور لذت ببرم.
والا من بیشترین لذتی که از یه گیم بردم سال گذشته، Tears of the kingdom روی سخت افزار ضعیف سوییچ بود!
پی سی گیمر هایی که اغلب mmo و شوتر بازی میکنن خیلی این fps رو گنده کردن وگرنه برای من نوعی تا زمانی که استاندارد اجرا بشه، لذت میبریم خوبشم میبریم!
تفاوت در گیمینگ یا دیدن گیمینگ با FPS مغز رابطه مستقیم نذاره.
مغزی که چشمش ۶۰ فریم نبینه هم ممکنه فرق ۱۲۰ و ۶۰ رو بفهمه چرا? به دو دلیل یک تاخیر در زمان فریم های اجرا شده. بازی چون اینترکتیو هست با فیلم فرق داره تاخیر حرکت موس حس می شه چشم ۱۲۰ فریم تاخیر میلیثانیه کمتری داره و هر بار چشم بخواد آپدیت بشه فریم دقیقا لحظه حال رو می بینه نه فریم یکم عقبتر چون چشم و مانیتور که باهم سینک نمی شند مثل جی سینک احتمالش خیلی کمه دقیقا فریماشون باهم سینک بشه و ابزار خاصی برای سینک نیست. یک دلیل دیگه استفاده از لاتنسی و شیدر های پراگرسیوه که از اطلاعات فریم آینده و گذشته استفاده می کنند. در لو لاتنسی مد فریم آینده استفاده نمی شه و تصویر تاخیر کمی می گیره می تونید از انویدیا کنترل پنل تیک لو لاتنسی مد بزنید تا تاخیر کمتر حس بشه مخصوصا در فریم ریت های پایین. گزینه بعدی تا جای ممکن از شیدرای تمپورال استفاده نکنید مثل TAA و dlss و FSR 2+ اما بعصی بازیا خودشون استفاده می کنن و نمی شه کاری کرد پس می بینیم ۳۰ FPS دوتا بازی متفاوت می تونه از لحاظ رونی خیلی متفاوت باشه و حتی ۱۲۰ فریم مثل ۳۰ فریم حس بشه.
راجع آزمایش هم این آزمایش فعلا باگ داره سک باگش سینک شدن شانسی چشم با فیلیک نوره ینی ممکنه چشم واقعا ۱۲۰ نبینه ولی خاموش روشن شدن رو بفهمه چون نمی شه از فرد پرسید آیا ۱۲۰ بار دیدی روشن خاموش شد یا ۲۰ بار? به راحتی ممکنه فریمای میانی رو جا بندازه و شانسی یکبار خاموش ذو ببینه یک بار روشن ولی این خاموش روشنی پشت هم نیستن دقیقا فریم اسکیپینگ داشته. همون طور که شما توی یک انیمیشن یه لامپ بزاری ثانیه ای ۴۰۰ بار خاموش روشن بشه و رندر ۳۰ فریم باشه ممکنه فرمیا باهم متفاوت سینک بشن و فرمول ریاضی داره. یا یک بازی و رندر ریل تایم ۲۴۰ فریم داره می ده و هر فریم تصویر خاموش روشن می شه ولی مانیتور ۳۰ هرتز هست که ممکنه اون روشن خاموشی رو نشون بده یا نه. راه حلشم فقط داشتن روشن خاموشی با سینوس تایمه که فاصله بین روشن خاموش یکسان نمونه ئ البته داشتن یم منبع نور با گوستینگ خیلی کم
کسی که یه عمر با بی پولی و سیستم ضعیف گیم میزده فرق فریم به فریم رو حس میکنه !!
قسم میخورم که من فرق ۲۰ فریم و ۲۵ فریم رو هم تشخیص میدم !! الانم که بعد از کلی کار و قسط و بدبختی بعد از مدت ها یه ۴۰۶۰ بستم حتی فرق ۱۰۰ فریم و ۱۱۰ فریمم تشخیص میدم =)
هر چقدر بیشتر تجربه بازی هارو داشته باشی راحت تر میتونی تشخیص بدی من حتی میتونم فرق بین بازی ۳۰ فریم و ۴۰ فریم هم تشخیص بدم
خدمت دوستان عزیز عرض کنم که مغز تنها قدرت پردازش تصویری را داره که ۱۳ میلی ثانیه ببیندش (یک فریم). بعبارتی هر ثانیه که برابر ۱۰۰۰ میلی ثانیه هست را تقسیم بر ۱۳ بکنیم میشه حدود ۷۶ فریم. پس مغز قدرت پردازش بیشتر از ۷۶ فریم بر ثانیه را نداره و FPS بالای این عدد برای چشم انسان معنا نداره. البته در بعضی پرنده ها این عدد به ۱۴۰ هم میرسه.
اینایی که گفتم از خودم نگفتم. گزیده ای از مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه ماساچوست انجام شده را گفتم. تو سایت معتبر Healthline توضیح داده. هر کی خواست بره بخونه.👇
https://www.healthline.com/health/human-eye-fps#human-vs-animal-vision
شخصا خودم ترجیح میدم اینه که FPS بین ۵۰ تا ۶۰ باشه و بالای ۶۰ خیلی برام معنایی نداره. زیر ۴۰ هم اذیتم می کنه.
شاید باورتون نشه ولی من تشخیص میدم
تو یه بازی مثل گوست رانر تشخیصش آسونه
خود من پایین ۱۲۰ تا نمیتونم برمش
منم فکر کنم جزو همونایی هستم که نرخ ۳۰ به بالا رو تشخیص نمیدن چون ۶۰ فریم با ۳۰ فریم برام زیاد فرقی نداره😂
من بعنوان کسی که تو اکثر این سالها، سرگرمیش بیشتر فیلم بوده تا گیم حقیقت fps تو گیم برام هیچ اهمیتی نداشت مگر اینکه پایین تر از حد استاندارد رفته بوده باشه و گند کُند بشه. پی سی انلی گیمر ها هم از نسل هفت به اینور fps رو خیلی تبدیل به یه big deal میکردن تو بحثا و اونها هم یه جورایی مارو حساس کردن!
سال ۲۰۱۹ ویل اسمیت یه فیلم ازش اومد که ۶۰ فریم منتشر شد و اغلب تو کامنت های زیر فیلم میگفتن این دیگه چه سمیه!
چشم فیلم بازا به همون ۲۴ عادت داره
مغزه من که خیلی کار میکنه
آقا یه سوال
اگر انسان توانایی دیدن ۶۰ فریم رو بیشتر نداره
پس ۱۲۰ فریم و بالاتر به چه دردی میخوره؟
۱۲۰ فریم پرفورمنس بهتری داره.
داداش من مخم نمیکشه پرفورمنس چیه؟😂
پول در آوردن شرکت های سخت افزار
چیزی که من تجربه کردم اینه که انسان وقتی توانایی دیدن بالاتر از ۶۰ فریم را نداره که fpsهم بالاتر از ۶۰ نباشه در غیر اینصورت بالاتر از ۶۰ مخصوصا تا ۱۶۵ کاملا مشهود هست.البته به طرف هم بستگی داره.اکثر گیمرها به راحتی متوجه تفاوت فریم و هرتز میشن. البته اینم بدون که مثلا ۶۰ هرتز روی صفحه نمایش ۱۰ اینچی با ۶۰ هرتز روی صفه نمایش ۳۰ اینچی زمین تا آسمان فرق دارن.حتی نوع پنل هم تو اینکه طرف متوجه سرعت حرکت پیکسل ها و بروزرسانیشون بشه تاثیر داره.
و منی که با ۳۰ فریم هم خوشم ♥️
جالبه. فکر میکردم همه میتونن تشخیص بدن ی چیز یکسانه ولی ظاهرا اینطور نیس
حتما اونایی که بالای ۶۰ و تشخیص میدن گیمر تشریف دارن
آیا کور نیست شخصی که فرق ۶۰ و ۱۲۰ را نمیفهمد؟ ۱۲۰fps هیچ حالتی مثل FilmGrain , MotionBlur , یا دل زدگی صفحه نداره و مهمترین مولفه ۱۲۰فریم اینه که جایی که نور بازتاب میشه رو اشیا همون بازتاب هم پولیش براق و پرسرعتی داره ، سایه های سوژه مذکور هم دقیقا پابه پای خود سوژه بدون تأخیر و حاشیه اضافی حرکت میکنه
فقط برخی افراد؟!
مگر اینکه کل گیمرا رو برخی از افراد در نظر بگیریم 😃🤷🏻♂️
چند سال پیش یه سیستم داغون داشتم یادمه دارک سولز یک که بازی میکردم تو حالت عادی ۱۲ میداد و بعد از اورکلاک گرافیک ۱۵ فریم میداد کاملا حس میکردم الان هم همینطوره البته بالای ۱۰۰ زیاد برام مشهود نیست اما کمتر از ۱۰۰ مثلاً ۸۰ با ۹۰ رو به راحتی تشخیص میدم و همینطور ۳۰ فریمی که زمانی برام رویا بود الان برام قابل تحمل نیست مطمئنم همه کسایی که سیستم ضعیف داشتن و با fps افتضاح بازی میکردن و الان با سرعت بالا بازی میکنن کاملا اینو متوجه میشن
درود به گیمر ها
پاینده باشید
من خودم در صفحه تخت تفاوت کامل احساس میکنم مخصوصا در بازی اسپایدر من در زمان تار زدن جزئیات فوق العاده هست البته رزولوشن به همراه ray tracing می پسندم ولی هر سه با هم فوق العاده هست که فکر می کنم از توان محاسباتی کنسول خارج هست
https://drive.google.com/file/d/13sxwr5x1ErvtQTkJTFuLbmuONmMq98iz/view?usp=drivesdk
سطح جزئیات در قفل ۹۰ فرم در چمش راست بیشتر از چشم چپ با نر خ متغییر ۶۰ تا ۱۲۰ فرم طبق گفته استودیو برای رسیدن به این داستان با چالش زیادی روبهرو بودن ولی اوکی کردن. به احتمال زیاد لانچ بازی
arken age نزدیک باشیم و بنده هایپشم☺️
پس چرا گوشی من ۱۲۰فریمه ولی باز من تشخیص میدم؟
دوستان این قضیه خیلی پیچیدست. مغز انسان یوقتایی زمان براش آروم و آهسته میشه مثل وقتی که تمرکزتون موقع بازی بالاست ( مثلا برا زدن کمبو اگه دقت کرده باشید میبینید که شما سریع و اطراف آروم ترن. این بخاطر اینه که مغز لحظات مهم میتونه پردازشش رو ببره بالا. از طرفی وقتی صبح از خواب بیدار میشیم یا وقتایی که مغز فکر میکنه مهم نیستن زمان سریعتر میگذره و پردازش مغز کمتره. درواقع اون افرادی که مغزشون متوجه فریم بالای ۶۰ شده بودن اون لحظه موقع تست مغزشون هوشیار تر از اونایی که نبودن بوده . یه چیز جالب ترم اینه که اگه چشمتون رو از سمت راست به سمت چپ تکون بدین با اف پی اس ۹ حرکت میکنه. یعنی در حالت عادی هر ثانیه فقط ۹ بار چشم میشه چشم رو تکون داد.
من پی سی زغالی دارم بعد بیشتر گیم ها فریم ۳۰ میده اصلا بهم حال نمیده و روون نیست ولی مثلاً فریم ۹۰ تو زولا میگیرم فرقشو خیلی راحت با ۳۰ و ۶۰ احساس میکنم
منم تا یه حدی میتونم فرق ۳۰ و ۶۰ یا حتی ۵۰ و ۶۰ رو بفهمم وفتی دارم توی یوتیوب ویدیو میبینم از روی ۳۰ سوئیچ میکنم روی ۶۰ قشنگ تفاوتشون رو میبینم حتی وقتی بین ۵۰ و ۶۰ فریم سوئیچ میکنم هم متوجه میشم
اونجایی ناراحت شدم که ۸k و ۴k و همینطور ۱۲۰ فریم و ۶۰ فریم فرقی برام ندارن این درحالیه که هر نسل افزایش نرخ فریم و تکسچر خیلی قابل مشاهده بود ولی نسل ۱۰ دیگه
چرا ۳۰ فریم رو تار نشون دادین 😐
من هم میخواستم بپرسم منتها ترسیدم انگ نوب بودن بهم بزنن!
نمیدونم از این عکس های کلیک بیتی با رزولوشن های مختلف گذاشتن یا واقعا اسکرینشات هست که در حین حرکت اینطوری نشون داده میشه
از چیزی نترس دوست عزیز هممون متوجه این موضوع شدیم . منم حتی نوشتم و برام مهم نبود نظر کسی ، چون مطمعن بودم اگه کسی دیسلاک بده و چرت و پرت رپلای کنه خودش هیچی حالیش نیست .
کنسول ها زمان انتشارشون تو تقریباً همه نسل ها، با توجه به قیمت، امکانات فوق العادهای ارائه میدادن که جای دیگه برای داشتن همون باید چند برابر پول خرج می کردی و باز هم تو اجرا و مسائل دیگه مشکل میداشتی!
برگردیم به سال ۲۰۰۱؛ کنسول ps2 یه سیستم گیمینگ مشتی هست که متال گیر سالید ۲ رو شصت فریم میاره و یه dvd player ارزون قیمت هم هست در حالی که کامپیوتر های دست ملت اون زمان هنوز فلاپی خور بودن!!
زمان ps3 خیلی ها به درستی گفتن ۶۰۰ دلار زیاده ولی همون زمان قیمت یه بلوری پلیر عادی هزار دلار بود!
بالاخره چند سال آینده این ۱۲۰ فریم و بالاتر هم یه تکنولوژی ارزون و قابل تهیه برای اکثریت میشه و اون موقع باید منتظر بود و دید که بچه پول دار ها پز چه چیزی که یه نفر رو «گیمر واقعی مستر ریس» خواهد کرد رو میخوان بدن!
من قبلاً تو پی سی یه بازی پر گرافیک انجام دادم ولی اسم بازی یادم نیست ولی خیلی لذت بردم با بالاترین فریم بازی انجام دادم خیلی رون با گرافیک خفن بود
ولی برگام ریخته با فریم ۶۰ یکم تصویر جوریه ولی ۱۲۰ کاملا واضح