نقدها و نمرات سریال ۳Body Problem - گیمفا
نقدها و نمرات سریال ۳Body Problem - گیمفا
نقدها و نمرات سریال ۳Body Problem - گیمفا
نقدها و نمرات سریال ۳Body Problem - گیمفا

نقدها و نمرات سریال ۳Body Problem

علی محمدپناه
۱۹:۰۰ ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
سریال 3 body problem

منتقدان نظرات خودشان را درباره سریال ۳Body Problem اعلام کردند و نمرات خوبی را به این اثر تازه نتفلیکس دادند.

سریال ۳Body Problem جدیدترین سریال از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده و سازندگان سریال Game of Thrones یعنی دیوید بنیوف و دی بی وایس مسئولیت ساخت این اثر اقتباسی را بر عهده داشتند.

منتقدان بر این باور هستند که سریال «مسئله سه جسم» توانسته با ذوقی چشمگیر به سراغ اقتباس از این منبع جاه‌طلبانه برود و فصل اول این سریال توانسته شروع محکمی داشته باشد که مطمئنا طرفداران ژانر علمی تخیلی را مشتاق فصل‌های بعدی نگه می‌دارد.

تاکنون در وب سایت راتن تومیتوز ۶۷ نقد برای سریال «مسئله سه جسم» منتشر شده که امتیاز ۷۵ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۷۰ از صد برای این سریال به ثبت رسیده که بر اساس ۳۶ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر برخی از منتقدان جهانی درباره این اثر را مشاهده می‌کنید.

نظر منتقدان درباره سریال مسئله سه جسم

  • راتن تومیتوز | ۶۷ نقد – امتیاز ۷۵ درصد
  • متاکریتیک | ۳۶ نقد – امتیاز ۷۰ از صد
سریال 3body problem
سریال ۳Body Problem

«۸۰/۱۰۰ Collider | منتقد: ترز لاکسون»

سریال «مسئله سه جسم» از انتشار هم زمان همه قسمت‌هایش روی سرویس آنلاین نفع می‌برد. اتفاقات زیادی در این سریال رخ می‌دهند که پخش هفته به هفته آن باعث می‌شد تا بینندگان سر نخ داستانی را از دست بدهند و نتوانند به خوبی جذب سریال شوند. خطوط داستانی متعدد که در مقاطع زمانی مختلف با یکدیگر تلاقی می‌کنند نیز باعث می‌شود تا بتوان دوباره به تماشای این سریال نشست.

«۸۰/۱۰۰ Empire | منتقد: جان نوجنت»

این سریال اقتباسی بسیار جاه‎‌طلبانه از کتابی جاه‌طلبانه است. فصل اول سریال همانند زمینه‌سازی برای چیزی بزرگتر احساس می‌شود اما با این وجود، این فصل از سریال اثری چشم‌گیر و برجسته است.

«۸۰/۱۰۰ IGN | منتقد: جان هافمن»

برخی از سکانس‌های سریال بهتر از بقیه هستند اما باید گفت که بسیاری از نقش‌آفرینی‌های بازیگران و همچنین یک سکانس شوکه‌کننده به تنهایی باعث شدند تا این سریال اقتباسی واقعا ارزشمند باشد.

«۸۰/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: برایان تالریکو»

سریال «مسئله سه جسم» از بازی خوب بازیگران و همچنین پیچش‌های داستانی و کاراکتری خوبی بهره می‌برد و سطح علمی تخیلی خوبی دارد. بیشتر بازیگران به خوبی در نقش‌های خودشان جای گرفتند و این اثری واقعا خوب است.

«۸۰/۱۰۰ Variety | منتقد: آلیسون هرمن»

تصور می‌شد که دنیای این کتاب به قدری انتزاعی است که حتی ساخت بهترین اقتباس از آن نیز برای درک مخاطبان از روند داستانی دشوار باشد، مسئله‌ای که با ادامه روند سریال نیز بیشتر به چشم می‌آید. با این وجود، سریال «مسئله سه جسم» توانسته به طرز چشمگیری به حد ایده‌آل نزدیک باشد.

«۶۰/۱۰۰ The Guardian | منتقد: لوسی منگان»

سریال «مشکل سه جسم» عالی به نظر می‌رسد و داستان نیز با سرعتی منصفانه به جلو حرکت می‌کند و پاسخ برخی از سوالات را ارائه می‌دهد. اما این سریال نیز نمی‌تواند از شر انتزاع سردی که در مرکز کتاب‌ها وجود داشته، خلاص شود.

«۵۸/۱۰۰ Entertainment Weekly | منتقد: کریستین هولوب»

مشکل اینجا است که کاراکترهای جدید خلق شده برای سریال آن طور که باید با دنیای کتاب‌ها ادغام نمی‌شوند و به جای اینکه مشکلات جهانی را به شکلی انسانی جلوه بدهند، باعث شدند تا این درگیری‌های بین فردی در مقایسه با این ایده‌های بزرگ بی‌ربط احساس شوند.

«۵۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دن فینبرگ»

سریال «مسئله سه جسم» عاری از چیزهای خوب نیست اما اثری مسطح است که با موارد تزئین شده و شامل شخصیت‌پردازی و بازیگری است. هیچ کدام از بازیگران بد نیستند اما معدود نقش‌آفرینی‌ها خاطره‌انگیز احساس می‌شوند.

SONYXDARKSIRENatriCambyses The ThirdARSHIAAAACatalystBADMANWalleR MaNAhmad_bk

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقدها و نمرات سریال ۳Body Problem - گیمفا
نقدها و نمرات سریال ۳Body Problem - گیمفا
نقدها و نمرات سریال ۳Body Problem - گیمفا
نقدها و نمرات سریال ۳Body Problem - گیمفا
نقدها و نمرات سریال ۳Body Problem - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • با احترام به همه قومیت ها و نژادها…متوجه شدید که بازیگرای آسیای شرقی تعدادشون تو سریال های بزرگ و روز دنیا خیلی زیاد شده؟…این مربوط میشه به قضیه وک بودن یا خیر؟..احساس میکنم هر فیلم یا سریالی که میخوان بسازن حتما باید از بازیگرای کره ای چینی ژاپنی استفاده کنن که البته چیز بدی نیست….ولی یه خورده نمکش داره زیاد میشه…

    PooyaSONYXحق گوی همه جانبه گیمفا( Klaus سابق)Lone wolfLove GameatriBADMANjill sonya valentina
    • آره موافقم خیلی زیاد شده غیر طبیعیه، ما خودمون زرد پوست حساب میشیم نژاد پرست هم نیستیم ولی این غیر طبیعیه داستان رو هم فکر نکنم بهتر کنه… نظر روراست هم در این باره بدی میگن نژادپرستی

      jill sonya valentinaPooyaZabi
    • esmaaiel_63 گفت:

      اولاً این سریال اقتباسی از رُمان علمی-تخیلی چینی The Three-Body Problem نوشته Liu Cixin هست و شخصیتها و چیزهایی که در سریال میبینی در کتاب آمده. پس ربطی به Woke و هیچ قضیه دیگه ایی نداره

      ثانیاً تنوع نژادی در کشوری مثل آمریکا زیاده.
      طبق آمار سال ۲۰۲۱ تعداد ۱۷.۸ میلیون آسیایی بزرگسال در آمریکا زندگی میکنن. در حالیکه تعداد ایرانی ها در آمریکا کمتر از ۲ میلیون و تعداد عربها کمتر از ۴ میلیون نفر هست.
      پس طبیعی هست که در فیلم و سریال روز آمریکایی شخصیتهای آسیایی بیشتر وجود داشته باشن.

      ثالثاً وقتی خودت میگی “با احترام به همه قومیت ها و نژادها” پس بقیه کامنتت کاملاً اضافی هست. چون “ووک” (Woke) به مفهوم “عدالت اجتماعی و عدالت نژادی” هست. پس چیزی رو که براش احترام قائلی رو قبول کن و دنبال نمک و فلفلش نباش.

      PooyaSONYX🟢 گیمرگیاهخوار VEGAN 🔵Lone wolfLove GameatriARSHIAAAAHannaHhamidgrioHodd Toward
    • HannaH گفت:

      منبع این اثر یک کتاب چینی هست. چطور ممکنه بازیگرهای شرقی اش کم باشن؟ تازه برای بازار جهانی بهش بازیگر از ملیت های دیگه اضافه کردن.

      esmaaiel_63Pooya
      • درسته ولی سوال اینجاست که چرا هالیوود به دنبال آثار شرقی رمانهای چینی و اینجور چیزا میره و رو اونها سرمایه گذاری میکنه در صورتی که خودشون کلی آثار فاخر نویسنده های بزرگ و کلی داستان برای ارائه دارن…بخدا اسم هالیوود و فیلم و سریال رو میشنوم یاد شوگان اسکویید گیم آواتار جدید نتفلیکس بلو آیز سامورایی و فیلم انگل و از این جور فیلمها میوفتم در صورتی که تا یک دهه گذشته اینجوری نبود

        esmaaiel_63
  • Pooya گفت:

    یکی از مشکلات بازیگران شرقی متاسفانه میمیک صورتشان است ، واقعا حالات چهره این عزیزان در تمام حالات از جمله خشم ، خوشحالی و غم و اندوه زیاد فرقی با هم ندارد ، شاید به همین دلیل است که با وجود اینکه بعضی از این بازیگران واقعا خوب بازی می‌کنند اما به دل نمی‌شیند .

    پ.ن حالا شما یه ابرو بالا انداختن جان سینارو نگاه کن با اینکه در ردیف بازیگران برتر هالیوود نیست اما با اکت و میمیک صورتش کیف میکنی .

    esmaaiel_63
نقدها و نمرات سریال ۳Body Problem - گیمفا