برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا
برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا
برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا
برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا

برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب

پست گیمفا
۰۱:۱۸ ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا

اگر از گیمرهای حرفه‌ای باشید بدون شک انتخاب برترین لپ تاپ های گیمینگ به‌عنوان مهم‌ترین اولویت شما در نظر گرفته می‌شود که در نهایت روی کیفیت و عملکرد بازی تاثیر زیادی دارد.

ازآنجایی‌که لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی قیمت بالایی دارند باید نکات مختلفی را تا قبل‌از خرید در نظر گرفت که باعث می‌شود متناسب با اولویت‌ها و بودجه خود بتوانید محصولی کاربردی را تهیه کنید.

معیارهای مهم برای انتخاب برترین لپ تاپ های گیمینگ

در ابتدا لازم است که نکات مهمی را برای انتخاب لپ‌تاپ‌های گیمینگ در نظر بگیرید که به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های موجود در بازار را براین‌اساس بررسی کنید و در نهایت انتخابی هوشمندانه داشته باشید. برخی از معیارهای مهم برای خرید لپتاپ گیمینگ عبارت‌اند از:

  • پردازشگر قوی: درحال‌حاضر اینتل و AMD بهترین شرکت‌ها درزمینه تولید پردازنده‌های کامپیوتری هستند که هر سال مدل‌های متنوعی را به بازار عرضه می‌کنند که سرعت و عملکرد خاصی دارند. برای اینکه برترین لپ تاپ های گیمینگ را انتخاب کنید باید به‌دنبال مدلی باشید که از جدیدترین پردازنده پشتیبانی می‌کند.
  • کارت گرافیک: یکی از مهم‌ترین اجزایی که گیمرها باید در نظر بگیرند کارت گرافیک است که روی کیفیت بصری بازی‌ها و رزولوشن آن‌ها تاثیر زیادی دارد.
  • رم: این قسمت در اجرای برنامه‌های مختلف نقش پررنگی را ایفا می‌کند که با ظرفیت‌های متنوعی همچون ۴، ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگ روی لپ‌تاپ‌ها نصب می‌شوند که بهتر است بدانید رم ۱۶ و ۳۲ برای اجرای بازی‌ها مناسب‌تر به‌نظر می‌رسند.
  • هارد: معیار دیگری که در زمان انتخاب برترین لپ تاپ های گیمینگ باید بررسی کرد، فضای ذخیره‌سازی است که در زمان انتخاب مدل‌هایی مانند SSD و HDD باید سرعت و میزان حافظه را مد نظر قرار دهید که معمولا گیمرهای حرفه‌ای هارد SSD را ترجیح می‌دهند.
  • نمایشگر: نکاتی که برای نمایشگر لپ‌تاپ مخصوص بازی اهمیت زیادی دارد شامل رزولوشن و نرخ به‌روزرسانی است که در ایجاد تصویری واضح و باکیفیت تاثیرگذار هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا تجربه بصری بهتری در حین بازی داشته باشید، درضمن اندازه صفحه‌نمایش نیز برای گیمرها مهم است.

در کنار تمام مواردی که به آن‌ها اشاره شد و به شما در انتخاب بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ کمک می‌کند، بهتر است به اندازه و وزن لپ‌تاپ نیز توجه داشته باشید که معمولا برای جابه‌جایی اهمیت زیادی دارد.

معرفی تعدادی از برترین لپ تاپ های گیمینگ

حال که با معیارهای مهم دررابطه‌با انتخاب بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ آشنا شده‌اید بهتر است به سراغ معرفی تعدادی از مدل‌های مطرح بازار برویم که طرفداران زیادی در بین گیمرهای حرفه‌ای دارند.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 fx506hC

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی که می‌توانید برای انجام بازی در نظر بگیرید مدل TUF Gaming F15 از برند ایسوس است که با برخوداری از پردازنده اینتل Core i5 11400H سرعت بالایی را درزمینه اجرای دستورها ارائه می‌دهد.

ایسوس در مدل TUF Gaming F15 از یک پردازنده گرافیکی مجزا با حافظه اختصاصی ۴ گیگابایت استفاده می‌کند که باعث می‌شود انتخاب مناسبی برای اجرای بازی‌های ویدیویی سنگین باشد و این مدل را به یکی از برترین لپ تاپ های گیمینگ تبدیل کند.

شما با در اختیار داشتن این مقدار حافظه در پردازنده گرافیکی قادر هستید تا بازی‌هایی با کیفیت ۱۰۸۰p را به‌خوبی اجرا کنید و از رزولوشن مناسب آن‌ها در زمان بازی‌کردن لذت ببرید.

ازسوی‌دیگر لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUFیک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی دارد که تصاویر را با وضوح Full HD همراه با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز برای شما نمایش می‌دهد، درضمن نوع پنل این صفحه‌نمایش نیز IPS است. از دیگر مشخصات فنی در این مدل باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • رم DDR4 با حافظه ۴۰ گیگابایت
  • فرکانس پردازنده ۲.۶ تا ۴.۴ گیگاهرتز
  • حافظه ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۱ ترابایت
  • پشتیبانی از ۴ درگاه مختلف
برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZR

در هنگام بررسی برترین لپ تاپ های گیمینگ که توسط برند ایسوس به بازار عرضه می‌شود باید به یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار سری TUF اشاره کرد که قابلیت‌های متنوعی را ارائه می‌دهد.

قدرت این مدل با استفاده از یک پردازنده مرکزی اینتل Core i7 12700H تامین می‌شود که در کنار یک کارت گرافیک قوی انویدیا مدل GeForce RTX 3070 این مدل را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیمرهای حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

برای اینکه به‌خوبی با مشخصات مدل TUF Gaming FX507ZR آشنا شوید باید این‌طور گفت که برخوداری از ظرفیت داخلی ۱ ترابایت و رم ۱۶ گیگابایتی به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی بازی‌های ویدیویی را اجرا کنند.

دررابطه‌با صفحه‌نمایش نیز باید به مشخصاتی همچون ابعاد ۱۵.۶ اینچ، رزولوشن QHD 2560×۱۴۴۰، پنل IPS و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز اشاره کرد که نشان‌دهنده کیفیت تصویری مناسب در این لپ‌تاپ است.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Flow Z13 GZ301ZE

از دیگر سری‌های پرطرفدار لپ‌تاپ‌های گیمینگ که به بازار عرضه می‌شود باید ROG Flow را هم در نظر گرفت که با توجه به امکانات متنوع، به‌خوبی این قابلیت را دارد تا نیاز کاربران را برآورده کند.

پردازنده‌ای که در این محصول قرار گرفته از نوع ۱۲۹۰۰H Core i9 است که به‌صورت ۱۲ هسته‌ای طراحی می‌شود که می‌توان گفت این مدل با توجه به سرعت بالای خود، به‌عنوان برترین لپ تاپ های گیمینگ در بین کاربران شناخته می‌شود.

این محصول در کنار طراحی ظاهری مناسبی که دارد، سخت‌افزار قدرتمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در زمان بازی عملکرد بهتری داشته باشید، پردازنده گرافیکی تعبیه‌شده روی مدل ROG Flow Z13 GZ301ZE ساخت شرکت اینتل است.

ارائه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی برای پردازنده گرافیکی، رم DDR5 16 گیگابایت و حافظه داخلی SSD 1TB این قابلیت را دارد تا انتظار کاربران را به‌خوبی از یک لپ‌تاپ گیمینگ برآورده کند.

صفحه‌نمایش این مدل به‌صورت لمسی است و اندازه‌ای برابر با ۱۳.۴ اینچی دارد که می‌توان گفت با توجه به ابعاد مناسب و وزن ۱.۱۸ کیلوگرم شما می‌توانید به‌راحتی این لپ‌تاپ را جابه‌جا کنید.

رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۰۰، نرخ نوسازی تصویر ۶۰ هرتز، پوشش شفاف نمایشگر، صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه و ظرفیت باتری ۵۶ وات ساعت از دیگر مشخصاتی است که می‌توان برای این مدل در نظر گرفت.

برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا

جمع‌بندی

برترین لپ تاپ های گیمینگ مشخصات سخت‌افزاری خاصی دارند که در نهایت به شما این امکان را می‌دهد تا بازی‌های ویدیویی را با بالاترین کیفیت اجرا کنید در همین راستا توجه به پردازنده، حافظه ذخیره‌سازی، رم، صفحه‌نمایش و برخی بخش‌های دیگر اهمیت دارد.

در این مقاله سعی کردیم تا در کنار بررسی معیارهای مهم برای انتخاب لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، تعدادی از مدل‌های پرطرفدار را نیز به شما معرفی کنیم تا در هنگام خرید، تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید.

Alan Wake

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا
برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا
برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا
برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا
برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hbk291 گفت:

    مهم ترین چیز برام بزرگ بودن مانیتوره واقعا
    حداقل بیست اینچ لازمه

    جان کنستانتین کبیر
    • روی لبتاپ اصلا بزرگی ملاک نیست
      کسی لبتاپ می خره قطعا یکی از اهدافش جابه جایی راحت هست پس مانیتور بزرگ یعنی وزن زیاد
      چون رو لبتاپ تو فاصله کمی با لبتاپ داری مانیتور تقریبا ۱۵ تا ۱۷ مناسبه

      و به نظرم الان لبتاپ برای بازی با قیمت مناسب فقط ASUS FX507ZI4-XC|i7 12700H-16GB-1TB SSD-8GB RTX 4070-Full HD 144Hz می تونه باشه چون یک ۴۰۷۰ داره که راحت همه بازی هارو جوابه و قیمتشم دور ۷۰ تومن هست

      Alireza GamerDANIALI_199729Hbk291Pop_Startothegametime
      • lastofus گفت:

        دقیقا لب تاب منه ولی ازش زیاد انتظار نداشته باشید . اندازه یه ۴۰۶۰ ti بهتون کار میده و اصلا نمیتونه با هم مدلش روی پی سی رقابت کنه ..
        اگر دنبال گیم هستین زیا ددنبال لب تاب نچرخید .

        DANItothegametime
      • ALI_199729 گفت:

        سلام، تو همون رنج زفیروس و راگ استریکس با بدنه فلزی و صفحه ۲k ولی کارت گرافیک ۳۰۷۰ti و پردازنده رایزن R7 6800h هست. به نظرت کدوم بیشتر میارزه سخت افزار قوی تر یا کیفیت ساخت و صفحه نمایش بهتر به همراه سخت افزار قوی؟

        tothegametime
        • ببین من خودم لبتاپ rogstrix g17 rtx3070 130w ryzen9 5900hx
          ولی با توجه به انحصاری بودن فریم جنریشن به هیچ وجه زیر سری ۴۰ نگیر یعنی ۴۰۶۰ هم بگیری باز این قابلیت تورو جلو می اندازه

          از لحاظ قدرت خام شاید ۳۰۷۰ti بعضی جاها خوب ظاهر بشه ولی فریم جنریشن که بیاد وسط ۲ برابر تو فریم می گیری

          زفیروس با ۳۰۷۰ti با لبتاپ خودم مقایسه کردم ۱۰ فریم کمتر می گیره ، گرافیکش ۱۲۰ وات و اینکه به خاطر ظرافت صدای فن وحشتناکی داره

          اگر هدف اصلیت بازی همین مدلی گفتم رو بخر ارزشش داره

          Alireza GamerALI_199729tothegametime
  • Alan Wake گفت:

    با قیمتای سرسام آوری که لپ تاپ های گیمینگ دارن واقعا به صرفه نیست خریدشون
    خیلی وقتا دیدم لپ تاپ مثلا ۶۰ میلیونی و بخوای با همون مشخصات کیس جمع کنی ۳۵ ۴۰ تومن بهترشم اوکی می کنی
    تازه قدرت کیس و لپ تاپ خیلی فرق دارن
    در کل اگه کسی برای بازی فقط میخواد بره سراغ لپ تاپ و سیستم خانگی به نظرم اشتباهه ( اگه کارای دیگه مثل طراحی و…انجام میده بحثش جداس) و کنسول گزینه بهتریه
    یه پلی ۵ و یه سری اس ترکیب عالی برای گیمینگه
    همون هزینه هم میشه

    Max22
  • sam09ft گفت:

    فلسفه لپ تاپ گیمینگ رو اصن درک نمیکنم مگه فقط به درد یه قشر محدودی بخوره
    وگرنه که اصن نباید رفت طرفش

    HadesAlireza Gamer
برترین لپ تاپ های گیمینگ + راهنمای انتخاب گرینه مناسب - گیمفا