واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5 - گیمفا
واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5 - گیمفا
واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5 - گیمفا
واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5 - گیمفا

واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5

محمد حسین کریمی
۱۱:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5 - گیمفا

روز گذشته وبسایت IGN مقاله‌ای پیرامون ریمیک احتمالی Resident Evil 5 Remake منتشر کرد که از آن زمان تا به این لحظه مورد حمله و هجوم گیمرها قرار گرفته است.

بخش عمده‌ای از واکنش‌ها به این تصمیم بوده که IGN چه در وبسایت و چه در توییتر، بخش کامنت‌های مربوط به این مقاله را بسته است. خود وبسایت IGN با این عمل نشان داده که کاملاً انتظار واکنش شدید جامعۀ گیمری را داشته اما باز هم تصمیم به انتشار مقاله گرفته است.

واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5 - گیمفا

در یک جمع‌بندی کلی، این مطلب بازی را به خصوص برای دنیای مدرن و علیه سیاه‌پوستان، «نژادپرستانه» خطاب می‌کند. مقاله در مضمون کلی خود، به این موضوع اشاره دارد که ریمیک Resident Evil 5 باید از ابتدا بازنویسی شود و تنها یک بازسازی کافی نخواهد بود. در قسمتی از این مقاله، پس از توضیحاتی پیرامون ساختار اکشن بازی، چنین آمده است:

[…] حتی اگر تمامی این بهبودها اعمال شود، یک مشکل بزرگ همچنان برطرف نخواهد شد: نژادپرستی.

بازی در یک کشور خیالی آفریقایی روایت می‌شود و شخصیت منفی بازی سیاه‌پوستان هستند. بله، در حقیقت ویروس Uroboros چیزی است که شخصیت اصلی، یعنی کریس ردفیلد، با آن می‌جنگد، اما بازی نشان می‌دهد که قبل از شیوع این ویروس هم سیاه‌پوستان خشن هستند. به طور کلی، بازی آفریقا را یک قارۀ تاریک و مریض متصور می‌شود که به دخالت غربی‌ها به عنوان مدافع نیاز دارد.

اما در سال ۲۰۰۹ که بازی اورجینال عرضه شد، مبحث «نژاد» بیشتر در گفت‌وگوها مطرح می‌شد تا جلوۀ واقعی به خود بگیرد. در دهۀ ۲۰۲۰ و جهانی بعد از Black Lives Matter، یک پاسخ منطقی و قابل قبول در مورد این که یک سفید پوست امواج سیاه‌‌پوستان را می‌کشد وجود دارد و آن هم «خیر» است.

تا به این لحظه IGN واکنشی نشان نداده، اما جوامع گیمری در حال حاضر به شدت مخالفت خود را با این مطلب نشان داده‌اند.

Bad boyfanboy huntercactusUnknownMatin BarkatnobodyPinocchioDARKSIRENDota2kamyar _Authentic IranianSaikaBattleshipAlan WakeK1ReversepointAmirchalish82Abbasژنرال اردکحمیدرضاmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5 - گیمفا
واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5 - گیمفا
واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5 - گیمفا
واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5 - گیمفا
واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hbk291 گفت:

    ولی واقعا کرینجه قهرمانه انگلیسی بره افریقا رو نجات بده ( برعکس تاریخ با استمعمار هاشون

    Bad boycactus𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈArthurMatin BarkatnobodyDARKSIRENAmir(PC & PS4)Dota2kamyar _Authentic Iranianmore
    • بحث دستکاری تاریخ و … جدا هست
      قاعدتا هر کمپانی مطابق با یک سری دستورات دولتی ، مذهبی، سیاسی و عقیدتی کار خودش رو پیش می بره و نظام مندم کار می کنند تنها راه مطالعه هست و اینکه معلوماتت رو ببری بالا

      ولی در مورد خورده گیر اگر بخوای این کار رو کنی واقعا هیچ بازی هیچ بازی رو نمی شه بی ایراد گذاشت
      مثلا سفید پوست ها،سرخ پوست،سیاه پوست، زنها، مردها، حیوانات و… مگه کشته نمی شن حالا هر کدوم بگن نژاد پرست، زن ستیز،خشونت علیه حیوانات،برهنگی،توهین، و…

      اینجوری که نمی شه دیگه هیچ بازی ساخت آخه دنیا همین فقط می شه بازی ساخت توش رباط بکشی که کم کم تیم طرفدارن و حمایت از رباط ها هم تشکیل می شه

      DADDY PARTiSANHanibal(درانتظار فصل۴ هانیبال)cactusHitassMatin Barkat❤ NieR LoveRnobodyRichmanOda nobunagaزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )more
      • Repatriate گفت:

        ۱۰۰% درست میگید ! اما چیزی که باعثه تأسفه تمام دنیا از سر جهل و رسوم گذشته توحش کردن حتی ما ایرانیا تاریخ کاملمون رو خونده باشی خونریزی زیاد داشتیم حتی در ممتازترین ادوار تاریخی و پادشاهان کاریزماتیک! اما همون بربرهایی که بیش از همه توحش کردن بعد از ظهور واقعی تمدن ها انتخاب درست رو انجام دادن ، اما جالبه که با مدرنیته و بعد از انقلاب صنعتی بیشترین وحشی گریا به سفیدپوست ها ختم میشه ، طوری که وقتی با سلاحای متنوع به آمریکا میرسن سرخپوستا رو میبینن که حتی به حیوانات هم احترام میزارن از اونجا به بعد آمریکا بزرگترین مهاجم میشه ، پس حتی غرب وحشی هم پیش عقده و جاه طلبی سفیدپوستا لُنگ میندازه، یا استرالیایی که الان عمده جمعیتش مو بلوند و ککمکی هستن ، جامعه شناسا میگن با عناصر و فلزات درون خاک ژن این ناحیه سیاهپوسته به صورت طبیعی اما این ساکسونا حتی به پرچمشون هم رحم نکردن و زاررررت پرچمه بریتانیا رو زدن وسطش،برده داری و شکنجه هاشون مواردی داره که اشاره بهش مثل این میمونه تو اروپا بگی هرچی راجع به هولوکاست میگید دروغه یا تحریف شده اس (جرم خیلی سنگینیه)
        از اون طرف هم حرف شما درسته بخوای فضای داستان ها همش خیالی بشه با لوکیشن های فرضی که وجود خارجی ندارن خسته کننده میشه مقداری حقیقت گرایی لازمه مثلا شبیه سازی LA تو GTA چیز جذابی هست، اما افراط اون استودیوها یا رسانه های موردبحث جاییه که حتی توی گیم هم عدالت واسه رنگ پوست رعایت نمیشه و ساهپوست وحشی از آب درمیاد

        Bad boyDADDY PARTiSANMatin BarkatDota2kamyar _Authentic IranianOda nobunagaAmirchalish82جاویدمtothegametimemore
    • بنظرم رزیدنت اویل ۵ بهتره ریبوت بشه تا ریمیک

      UnknownAmir(PC & PS4)Dota2kamyar _Authentic IranianAmirchalish82
    • در اصل کریس ردفیلد کانادایی بود
      کانادا هم زمانی مستعمره انگلیس بود
      و میشه گفت انگلیسی نیست
      قهرمان داستان فقط کریس نیست شوا آلومار هم هستش که یه آفریقایی و در نتیجه حرفت اصلا منطقی نیست

      PinocchioHbk291
  • Julius Ceasar گفت:

    دیگه ign واقعا رسانه دو زاری بی اعتباری شده مقالات تو زرد و فن بویانه و … باعث شده دیگه ign دیگه اعتباری نداشته باشه با این رفتارها هم سهامشون شدیدا افت کرده و جالبتر اینه که تو لیست باری های مولتی پلتفرم حتی اسم ایکس‌باکس هم دیگه نمیارن

    cactus𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈUnknownMatin BarkatPinocchioDota2kamyar _Authentic IranianOda nobunagaAmirchmore
  • ۱- آفریقا نه به طور یکدست اما به طور کلی، یک قاره با پس‌زمینه و وضعیت تیره و تاریک هست. پر از جنایت‌های جنگی، عقاید پوسیده و خشونت مثل خاورمیانه. چپ‌گرایان افراطی انگار میخوان یه حباب درست کنن از یک دنیای خیالی و غیرواقعی، تمام حقایق هر چند تلخ و تاریک رو از تاریخ پاک و تحریف کنن و بر اساس یک دنیای خیالی، غیرواقعی و نشدنی، زندگی کنن.
    ۲- نسخۀ چهارم مشکلی نداشت که اسپانیایی‌ها رو خشن به تصویر می‌کشید؟
    ۳- دیگه ثابت شده این مقالات خروجی معکوس داره. هستۀ اصلی مردمان غرب هم به این چرندیات اعتقادی ندارن. این دسته اظهار نظرها، بیش از این که آگاهی‌بخش باشه، برای اقلیت‌ها خطرناکه و بیشتر موضوعاتی مثل نژاد پرستی رو شدت میده.
    ۴- وقتی حداقل نیمی از وبسایت‌های مطرح گیمینگ چنین بایاس مضحکی دارن، چطور بازی‌هایی که نمیخوان همگام با جنبش‌ها بشن و فقط میخوان یک «بازی» خوب باشن، عادلانه نقد و بررسی میشن؟

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)cactus𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈUnknownMatin BarkatnobodyPinocchioDARKSIRENVic BossAmir(PC & PS4)more
    • Hbk291 گفت:

      اما اسپانیا روستاش قبل ویروس اروم بود
      حتی خیلی از باسا ادم خوبا بودن

      Bad boycactusUnknownMatin BarkatnobodyDARKSIRENDota2K1Amirchجاویدمmore
      • هوپ گفت:

        سر دبیر باشی و اینقدر دور از تاریخ و سیاست؟؟؟ ندونی که انتخاب اسپانیا برای شیوع ویروس یک جنبه دینی داشت چون امپراطوری اسلام تا اسپانیا پیش رفت و اونجا رو تصرف کرد و اسمش رو گذاشت اندلس واسه همین سازندگان اویل ۴ اسپانیا رو انتخاب کردن که تاریخ مسیحی اسلامی داشت اونم در سال ۲۰۰۵ که آمریکا تو عراق داشت با کشتن ۱ میلیون آدم دموکراسی گسترش میداد .اسپانیا جای خوبی هست تا زمانیکه اسلام بر اون چیره شد و همه زامبی و تروریست شدن و رییسشون یه مرد ریشو کچل که با داعش و القائده و اسامه بن لادن مو نمیزنه بود که البته بماند که دیالوگ های سدلر نسخه ۲۰۰۵ رو ببینی علنی داره از آمریکای خونخوار چجوری یاد میکنه.آسموند سدلر.اسامه بن لادن. ولی این درسته آمریکا همیشه حق داره که از خودش دفاع کنه و از کشتن میلیونها سرخپوست وحشی و میلیونها ویتنامی کومنیست و ۴.۵ میلیون مسلمان تروریستو بالای ۱۰۰ کودتای موفق و نا موفق و کلا آمریکا حق داره چون به فکر مردمش هست البته معلوم نیست این جنبش ۹۹ درصدی چی بود اگر به فکر مردمش هست؟؟؟؟

        YuriJUST meDADDY PARTiSANcactusUnknownMatin BarkatnobodyDARKSIRENDota2kamyar _Authentic Iranianmore
        • اولاً من اصلا مدعی نیستم، این در نوشتن نظر در قالب یک «نظر شخصی» قابل درکه. بنابراین، صرفاً نظر شخصی خودم رو مینویسم. این تگ سردبیری هم مشخصاً در رابطه با سایت «گیمینگ» هست نه در مورد یک وبسایت مسائل سیاسی. اگرچه در مورد مسائل گیمینگ هم ادعایی ندارم و فقط نظر صادقانه خودم رو مینویسم. افرای موافقن افرادی هم میتونن مخالف باشن. در مورد مسائل پیچیده که قدمت چند دهه دارن، ادعا معنایی ندارن. همه چیز حاصل دانش کالکتیو و جمعی هست.

          دوماً متوجه نشدم کامنتتون جدیه یا طنز. چون احساس میکنم طنزه و جواب دادن منطقی به چنین کامنتی مثل صحبت از بدیهیات میمونه و احمقانه جلوه میکنه، متوجه نمیشم مثلا از کی تا حالا ژاپن مدافع سیاست‌های آمریکا شده. و بازم برام جای تعجب داره که «انتخاب اسپانیا به هر دلیلی» چطور به نژاد پرستی و عدم گیر دادن به این موضوع گره میخوره. نگاه «انسانی» هم به آمریکا که کودکانه اس. آمریکا یک شخص یا هویت مشخص و مستحکم نیست. آمریکا باید در طول زمان، با توجه به تفاوت های فرهنگی و نژادی ای که داره تحلیل بشه، آمریکا مطلق شر و خیر نیست. یک تاریخه داره با حاکمان و رئسای جمهور مختلف. ویرانی و شر گسترش داده، خدمت‌هایی انجام داده و گاهی خنثی بوده همگی هم به نفع خود.

          YuriDADDY PARTiSANcactusUnknownMatin BarkatnobodyDARKSIRENkamyar _Authentic IranianOda nobunagaBattleshipmore
          • هوپ گفت:

            میگم اون مثل معروف رو شنیدین که میگن با هر کس به اندازه خودش سخن بگو بیشتر که بگویی تو را احمق فرض میکند نه خود را.شنیدین؟البته من با این مثل موافق نیستم چون باید گفتنی ها رو گفت دیگه نباید از کنایه نا آگاهان هراسید.

            YuriDADDY PARTiSANcactusUnknownMatin BarkatnobodyDARKSIRENkamyar _Authentic IranianOda nobunagaK1more
          • هوپ گفت:

            میدونین طنز اصلی کجاست؟اونجایی که هفت سال پیش تو همین سایت سردبیرانی مثل شما عین همین جملات رو مینوشتن میگفتن:ما به حرفات میخندیم جک نگو.آخرشم من رو حذف کردن کدوم حرفها؟؟؟همین حرفها که الان جنابعالی زدین راجع به این که چرا این مسئله نژاد پرستی و این حرفها اینقدر بزرگ شده و روش مانور میدن.همین حرفها که همه دارن میگن و دادشون در اومده که چرا مسائل رنگین پوستی و رنگین کمانی و جنسیتی اینقدر افراطی بهش پرداخت میشه .این حرفها.نکته بعدی هم این هست که چرا اسپانیا اینه اونه یا ژاپن چرا باید اینکار رو بکنه و این حرفها که فرمودین بنده با مفصلات تمام اینها رو با جزئیات نوشته بودم سالها پیش تو این سایت و خیلی جاهای دیگه متن نقد و مقاله رو فرستاده بودم منتها به هیچ جا نمیرسه چرا؟چون امثال شما دوست ندارین اصلا این حرفها رو بشنوین. هیچ کس دوست نداره بت روشنفکریش شکسته بشه یا حداقل نقد بشه و دوست دارن ساختمان ذهنیشون ترک برنداره.و گرنه شما که انتظار ندارین برای این سوالات خیلی عظیم و عجیب من با چند تا جمله جواب بدم؟نگاه انسانی به آمریکا هم باز اینم تو دو تا جمله نمیشه جواب داد ولی میگم که عریضه خالی نباشه از یک منظر که مهمتریم منظر هم هست.فرعون.خوب فرعون یک امپراطوری عظیم یک عزت افتخار و غرور برای مردمش به وجود آورده بود. پیشرفت زمانش به خصوص در زمینه شهر سازی و معماری هنوزم دهن هم رو باز نگه میداره بعد سه هزار سال.عظمتی در خور که اوج عظمتش در دوران رامسس دوم بود درست زمانی که خیلی جاهای دیگه داشتن تو دشت و بیابون بز میچروندن و تو چادر زندگی میکردن و عشایر بودن نظام پیچیده شهری و شهرنشینی به وجود آورده بودن فراعنه.ولی خدا چی میگه درباره فرعون ؟؟یک مورد از به قول شما نکات مثبت و غرور آفرین و خدمت به مردم و امنیت آوردن برای مردم به وسیله فراعنه در کل قرآن نیست. چی هست؟منفور ترین ملعون ترین و جهنمی ترین شخص کل جهان هستی در ادیان از منظر خدا فرعون هست.مگر این که شما بگین من خدا رو قبول ندارم.خوب اینم یه حرفیه ولی همونطور که گفتم نمیشه تو چند تا جمله این سوالات عظیم و عجیب رو جواب داد جوابی که خودش سوالات فراوان به وجود میاره.

            YuriJUST meDADDY PARTiSANcactusUnknownMatin BarkatnobodyDARKSIRENMohpiriMr.Morganmore
            • با این بیانیه متوجه شدم عقاید شما از کجا ریشه میگیره مشکلی نداره، پیش فرض دین و قرآن و خدا رو نباید در هر مبحثی مطرح کنید، این استدلال پیش فرض هایی که بین انسان ها متغیره در یک گفت و گوی منطقی جای نداره. پیش فرض سردبیرهای دیگه و … هم ارتباطی به من و این موضوع پیدا نمیکنه.

              YuriDADDY PARTiSANcactusUnknownMatin BarkatnobodyDARKSIRENOda nobunagaBattleshipK1more
              • هوپ گفت:

                میدونم عقاید من از خرافه و عقاید شما از علم و اعتدال. سرزمین رویایی شما که مثلا جدا کرده دین رو از سیاست هم خیلی خوب از این به اصطلاح پیش فرض استفاده میکنه و هر وقت لازم باشه رییس جمهورشون میگه:این جنگی صلیبی هست بین ما مسیحی ها و مسلمانان یا اون یکی رییس جمهورشون میگه بهترین کاری که شما میتونین برای من رییس جمهور بکنین دعا کردن هست برای مقابله با شیطان سرخ ملحد کمونیستی.god bless america.بهتره به اونها یه تلنگری بزنین که از پیشفرض ها تو مجلس سنا و کاخ سفید استفاده نکنن.اینطور نیست؟

                YuriDADDY PARTiSANcactusUnknownMatin BarkatnobodyDARKSIRENkamyar _Authentic IranianOda nobunagaK1more
              • kami121 گفت:

                باز خوبه شما متوجه شدی عقایدش از کجا نشأت میگیره. من که دوبار کامنت هاش رو خوندم بازم متوجه نشدم چی میخواد بگه؟ یعنی حرفاش انقد بی سروته بود که نفهمیدم چی رو دارم نمیفهمم. لطفاً با جواب دادن به این خودشیفته های متوهم که هیچ درکی از گفتمان ندارن و همیشه بحث رو می‌برن سمتی که تاییدکننده عقاید کمیک و دگم شون هست بهشون مشروعیت و مقبولیت ندین

                مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)DADDY PARTiSANcactusUnknownMatin BarkatnobodyDARKSIRENkamyar _Authentic IranianOda nobunagaBattleshipmore
              • قصد نداشتم بعد از این فاجعه‌ای که در سایت رقم زدین کامنت بدم ولی استثنا اینجا چند کلمه ای حرف میزنم.
                تا یه نفر بحثی رو مطرح می‌کنه با سفسطه و اینکه پیشفرض دین و… در گفت و گوی منطقی جا نداره میآید ماله میکشید…
                کسی کوچکترین حرفی هم مخالف شما بزنه و پاسخی واسش نداشته باشید (حداقل بحث سیاسی، تاریخی…) دیکتاتورانه کامنتش رو حذف میکنید چون که به مذاق شما خوش نیومده…
                ابتدا فکر میکردم واقعا آدمی اهل مطالعه هستید و نزدیک به ۳۰ سال سن دارید ولی مثل اینکه نه (حداقل گفتم شاید وقایعی رو به چشم خودتون دیده باشید)…
                کسی که مردم مظلوم فلسطین رو تروریست خطاب میکنه و بعد کامنت کسی که بهش پاسخ داده رو پاک می‌کنه نه بویی از بحث منطقی برده و از هر دیکتاتوری دیکتاتور تره، چرا که تحمل شنیدن حرف مقابل رو نداره…
                مگه شما واسه رشد مخاطب کامنت نمی‌دید (طبق گفته خودتون) پس چرا پاسخ طرف مقابل رو بارها حذف کردید؟!!
                اگر ذره ای اهل مطالعه تاریخ بودید این خزعبلات رو نمی گفتید…

                DADDY PARTiSANcactusMatin BarkatnobodyDARKSIRENDota2kamyar _Authentic IranianBattleshipK1Mr.Morganmore
                • ۱- من کامنتی رو پاک نمیکنم. این شخص عملاً من رو «احمق» خطاب کرد میبینی که کامنتی ازش پاک نشده. کامنتایی که پاک شده مربوط به دو نفر میشه ناظر کامنت‌ها هستند. پستی که آخرین بار در مورد وضعیت فلسطین صحبت کردم، علاوه بر کامنت بقیه، کامنت من هم پاک شده بود. یعنی حتی کسی که وظیفه کنترل محتوای سایت هم داره کامنتش پاک شده، اگر من مسئولیت داشتم چرا باید کامنت های خودمو یا شخص مقابل رو که براش تایم گذاشتم ۱۰ خط نوشتم پاک کنم.

                  ۲- من مسئول وضعیت سایت نیستم. تیک دادن به کاربرها، تایید و پاک کردن کامنت و … مسئولش اقای نراقی هست. من تنها روی محتویات مقالات و اخبار و نقد وبررسی نظارت دارم. این موضوع رو میتونید از خودشون بپرسید که اصلا ورودی به بخش کامنت نمیکنم.

                  ۳- من مردم فلسطین رو تروریست خطاب نکردم، این تلاشی برای پیچوندن حرفای بقیه اس. من گروهک تروریستی حماس رو تروریست خطاب کردم که با بی عقلی تمام به اسرائیل بهانه ای برای کشتار بیشتر داد. همچنین از اسرائیل هم دفاع نکردم بلکه گفتم این مسائل پیچیده تر از چیزیه که در دو خط بخوای تحلیل کنی و نتیجه بگیری.

                  ۴- هر چیزی مخالف نظر شما باشه خزعبل نیست («تو خزعبل میگی» «تو چرت میگی» و … حقیقی نیستن صرفاً عصبانیت از روی ناچاری و خدشه ساختار ذهنی پوچ رو توصیف میکنن). این شیوۀ سخن گفتن به خاطر این لحن و این منطق بعید میدونم مطابق میل و به نفع هم‌عقیده‌ای های شما باشه چون بیشتر وجهه خراب میکنه. من اگر با شماها اشتراک عقیده داشتم که اصلا بحثی پیش نمیومد. نه تنها بحثی بین من و امثال شما پیش نمیومد بلکه خیلی بحث های محوری تر هم شکل نمیگرفت. اینجا جای صحبت کردن نیست، مطمئناً مدتی دیگه هم این کامنتا رو پاک میکنن ولی اگر عرصه ازاد تری بود خیلی دقیق تر صحبت میکردم. در مورد این که چه کسی مطالعه میکنه، چه کسی در زندان فکری پوسیده خودش گیر کرده و این که منابع استنباطش چه چیزهایی هستن قضاوت برعهده کسی هست که با ذهن باز کامنت ها رو خونده. در کل از این که بعضی افراد تصمیم بگیرن صحبت نکنن بدم نمیاد، برخی چیزها کمتر رواج پیدا کنه بهتره.

                  مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)DADDY PARTiSANcactusUnknownMatin BarkatnobodyDARKSIRENDota2kamyar _Authentic IranianBattleshipmore
                • ا من یک کامنت گذاشتم کاملا منطقی
                  بدور از هیچ جبهه سیاسی دینی و مذهبی
                  دید ثبت نشد بی خیال شدم گفتم سایت مشکل داره

                  عجب

                  بحث بحث انسانیت هست ، اینکه به خاطر مردم کشورت کل دنیارو بچاپی و بقاپی زرنگی نیست این بخش خود خودخواهی ،فردگرایی ،توهش هست
                  بحث امریکا ، چین ، روسیه ،انگلیس ،المان و هرجایی از جهان باشه وقتی منافع شخصیت رو بر انسان های دیگه ارجعیت می دی تفاوت چندانی با حیوان پیدا نمی کنی – فرق انسان و حیوان تو همینه که انسان ادراک و منطق بیشتری داره

                  با ارزوی روزی که هیچ کشور ، قومیت انسان های ازاده و بی گناه رو قربانی نکنه
                  چه بسیار انسانهای ک دم از خدا می زنن و بوی از خدا نبردن
                  و چه بسیار انسانهایی که هیچ ادعایی ندارن و شاید ظاهر هم غلط اندازه داشته باشن ولی بوی خدارو می دن
                  انسان خارج از هر دین و مذهبی برای کمال باید در طول خدا باشه و خدا در وجدانهای بیدار دیده می شه

                  مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)cactusMatin BarkatnobodyDota2Oda nobunagaمحمدامین حیدریdragonbornetothegametimeهوپ
                • CodeName:666 گفت:

                  اینجا سایت گیمینگه یا محفل بحث های سیاسی؟؟؟

                  مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)DADDY PARTiSANThunderDoomUnknownMatin Barkattothegametimekamyar _Authentic Iranian
                • خب رو دو موضوع اول که پاسخ دادید حرفی ندارم و بنابر گفته های شما که مسئول تایید و حذف کامنت ها کس دیگری هست میپذیرم ولی بقیه بخش پاسختون…
                  ۱-(من مردم فلسطین رو…) آره درست میگید شما به مردم مظلوم فلسطین نگفتید تروریست بلکه به حماس گفتید نیروهای تروریستی…
                  نمردیم و معنی تروریست رو هم فهمیدیم، یعنی اگه کسی بیاد به کشورت حمله کنه بعد از خودت دفاع کنی میشی تروریست…
                  اصلا سطح دانش و معلومات سیاسی تون کاملا مشخص مشخص هست که چقدر اهل مطالعه هستید.
                  ضمنا اسرائیل تو طول این همه سال دلیلی داشته واسه جنایتکاری انگار که تاریخ از ۷ اکتبر شروع شده…
                  دوماً اینکه این شد دلیل که چون حماس حمله کرده بهانه داده دست اسراییل، تاریخ رو بخونید بجایی برنمیخوره ها!!! چرا که بارها بدون کوچکترین بهانه ای به نوار غزه حمله کرده…
                  چیزی که دیگه پیچیدگی نداره فهم خوب و بد در این قضیه هست…
                  ۲-ببخشید که تروریستی خوندن حماس و امثال این جملات سرشار از معرفت رو خزعبلات خوندم…
                  من نه خودم رو دیندار خوندم نه جایی گفتم مسلمون هستم ولی دوستدارم به این سمت و سو بتونم باشم تا جای ممکن خودم رو نزدیک کنم…
                  ضمن اینکه این شما و دوستانتان تو سایت بودید که هر دقیقه یه توهین به اسلام و پیامبر و… میکردید و بعد که جواب میخواستیم لال می‌شدین و می‌گفتیم سایت جای این بحث ها نیست، آره تا زمانی که موقع فحش دادن به مقدسات باشه اشکال ندارد ولی وقتی خواستیم پاسخی بدیم سایت جایه این بحث ها نیست…
                  ضمن اینکه شما که هزارتا فحش نصیب عقاید امثال من کردید بعد از حرف از ادب میزنید وا عجباا!!
                  آره تو این دوره زمونه اگه یکم با منطق صحبت کنی میشی خرافه پرست و… آره دقیقاً قبول دارم.
                  البته اینجا هم بگم من نه پدر کشتگی با شما دارم و نه دیگری ولی نمیتونم وقتی کسی آنقدر حرفی خلاف واقع می‌زنه سکوت کنم…
                  من مشکلم با این هست که واقعیت تحریف بشه ولو میخواد زهر مار هم باشه میپذیرم…
                  اگر حرف هایی که شما میزنید حقیقت محض هست هیچ حرفی توش نیست و سلمنا میپذیرم ولی مشکل این هست که حقیقت چیز دیگری هستش…

                  مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)JUST meDADDY PARTiSANcactusMatin BarkatnobodytothegametimeDota2kamyar _Authentic IranianBlack Swordsmanmore
                • Dota2 گفت:

                  چرت نوشتی. “مردم مظلوم فلسطین” کجا بود مظلوم امثال من تو این کشور هستن با دلار ۷۰هزارتومنی که حتی ساده ترین دلخوشی ها مثل گیم زدن هم واسمون آرزو شده. نه پول کنسول داریم نه پول گیمپس و نه پول اینترنت… گرونترین اینترنت دنیا رو با ضعیف ترین کیفیت و بیشترین محدودیت، میکنن تو پاچت و خودشون میرن اونور دنبال عشق و حالشون. و البته این وسط ابله هایی مثل تو رو میندازن به جون مردم که این چرندیات رو واسشون تکرار کنی

                  مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ThunderDoomDADDY PARTiSANcactusUnknownMatin Barkatمحمدامین حیدریnobodytothegametime
              • MahdiR گفت:

                علم منطقی نداریم. همه چی علم معنی هست. علم مادی که شما تعریف می کنید گستره شناخت شما از این دنیاست. این جهان با عمر محدود ۸۰ ساله ما فقط یک بازی و سرگرمیه. ده سال دیگه نفت تموم میشه. مشتاق دیدن حالتونم

          • آقای کریمی جواب این افراد خاموشیه . بالاتر گفتید مذهبی های افراطی در آفریقا و خصوصا خاورمیانه وجود داره همینه دیگه . منتها فکرشو نمی‌کردم تو کشور خودم به پست این افراد بخورم که حالا دیگه خوردم 🙎

            مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)DADDY PARTiSANcactusUnknownMatin Barkat
        • mahdi گفت:

          باز تئوریهای توطئه. رائفی پور زیاد نگاه میکنی

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)cactusMatin Barkatnobodykamyar _Authentic IranianK1Mr.MorganAQUARIUSST.rangertothegametimemore
        • Hbk291 گفت:

          داش میگن امریکا قراره برات ایمیل تشکر بفرسته 😂

          cactusDota2K1
        • fbjg گفت:

          بازی ساخت کپکام هستش و کپکام یه شرکت ژاپنیه

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)cactusMatin BarkatnobodyDota2AQUARIUS
        • MahdiR گفت:

          شاید. به هر حال آتئیست دنیایی خلق کرده که نظر اون در اون دنیا حرف حق هست. ولی دنیای واقعی…

      • الان آفریقا قبل ویروس اوکی نبود …. نمیتونی ی کشور جهان سومی رو با ی کشور مدرن مقایسه کنی به طور کلی مردم تو اویل ۵ نسبت به سطح اون کشور رفتار میکنن و نمیتونن با ی غریبه خیلی اخت بشن ….
        پس فردا جامعه سفید پوستان هم بیان بگن چرا تو بازی همه سیاه پوستا نسبت به سفید پوست داستان گارد گرفتن و دارن نژاد پرستی میکنن

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)
    • fbjg گفت:

      نکششون .
      چرا ؟
      چون سیاه هستند و اگه بکشیدشون به ما میگن نژاد پرست .
      سفیدا چی پس ؟؟
      کسی راجب اونها حرفی نزده ، بزن کلشون رو بترکون

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)cactusMatin BarkatnobodyPinocchiokamyar _Authentic IranianK1ژنرال اردکMoojyBlack Swordsmanmore
      • HannaH گفت:

        این ماجرا مطمئنا برای کپ کام ختم به خیر نمی شه و حتی تصور ورود این بازی به بازار غیر ممکن هست و صد در صد تمام فروشگاه های غیر آنلاین، از فروش بازی خودداری می کنن. اما اون “ما” منظورتون چیه؟ به عنوان یک خاورمیانه ای در بهترین شرایط مدیترانه ای طبقه بندی می شویم، نه سفید.

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)cactusMatin BarkatnobodyK1VaasMoojynavidphoenixBlack Swordsmanمحمد حسین کریمیmore
        • navidphoenix گفت:

          کاملاً باهاتون مخالفم، چونکه به نظرم این مسائل بیشتر تو آمریکا مطرحه و برای بقیه کشورهای اروپایی و مخصوصاً آسیایی کوچکترین اهمیتی نداره. تازه تو همون آمریکا هم خیلیا باهاش مخالفن. نمونش هم بازی هاگوراتز لگاسی که جنبش woke هرچی زور زد نتونست کنسلش کنه و پرفروشترین بازی پارسال شد.
          تو یوتیوب هم به دوبله لاتین اسپایدرمن دو خیلی انتقاد شد چون به جای ضمیر he/she از they (معادلشون به زبان لاتین) استفاده شده بود که کاربرا کلی ناراضی بودن که این چرت و پرتای woke رو برای خودتون نگه دارین و فرهنگ بقیه کشورا رو به گند نکشین.
          من مطمئنم اگر این بازی منتشر بشه فروش خوبی خواهد داشت مگر اینکه کیفیتش بد باشه. این خط و این نشون.

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ThunderDoomcactusMatin BarkatnobodyPinocchioK1tothegametimeژنرال اردک
        • واسه هاگوارتس لگسی هم از این حرف ها میزدن ولی آخرش پرفروشترین بازی سال شد

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)cactusMatin BarkatPinocchioDota2Black Swordsmantothegametimeژنرال اردک
    • Vic Boss گفت:

      اگر به بحث نژاد پرستی باشه هر مدیومی در امان نیست که چرا یک اقلیت ضعیف یا خشن یا هر رفتار غیر معمول نشون دادی حتی اگر واقعیت باشه و باز هستن که اون اقلیت رو به اکثریت ارجاع میدن، غرب بیشترین جنایت نژاد پرستی علیه رنگین پوستان و بلخصوص سرخ پوست هایی آمریکا کرده که کمتر در تاریخ و رسانه ایی ازش حرفی زده میشه بعد برای لاپوشانی و سانسور همین رنگین پوستان صدای سیاه پوستان انعکاس میدن میگن نه به نژادپرستی جوری که به هر کسی اول بگو از کلمه نژادپرست جمله بساز قطعا کلمه سیاه پوست میگه و ناخودآگاه ذهنش نژاد پرستی رو فقط سیاه و سفید میدونه
      رسانه ای مثل ای جی ان دقیقا پروپاگاندا همین غربی هاست هر چی جلو تر رفته اعتبارش از دست داده با چرندیاتش

      cactusMatin Barkatnobodykamyar _Authentic IranianK1محمدامین حیدرینمی دونمجان قماربازA0seyed0ARepatriatemore
      • پروپاگاندای آمریکا نیست. آمریکا چه در «جامعۀ انسان های عادی» چه در «سیاست» به طور یکدست عقیده‌ای مشترک نداره. همیشه چپ‌ها و راست‌ها با هم درگیرن، رسانه‌های خاص خودشون هم دارن. حتی میتونم بحث کنم که در سال ۲۰۲۴ مخالفان و راست‌گرایان اکثریت ( ۵۵ ۶۰ درصد) مردم آمریکا رو تشکیل میدن؛ افرادی که از روشن‌فکری افراطی و بی اساس خسته شدن. موضوع تلفات «روشن‌‍فکری افراطی» هست.
        همچنین، راست گرا و چپ گرایی در آمریکا واقعی و حقیقیه نه مثل برخی کشورها که در ظاهر متفاوت و در باطن مو به مو یکسان باشه و صرفاً با هدف «کنترل و دو دستگی مردم» پیش بره.

        آمریکا هر چقدر خارج از مرزها عقدۀ اقتدار و کنترل رو بنابر قدرتی که داره، چه به حق چه ناحق داشته باشه، اما همیشه به نفع خودش و مردمانش عمل کرده. وقتی مردم این کشور به طور اکثریت موافق برخی جریانات نیستن، دیگه دلیلی نداره پروپاگاندایی شکل بگیره. چرا باید عقیده‌ای که افراد زیادی در سیاست و جامعه مخالفشن رو گسترش بدن در کشور خودشون و کشورهای دیگه. میتونم بپذیرم که برای مدت‌های طولانی و بیشتر اوقات، چپ‌های افراطی امریکا کنترل بیشتری بر رسانه داشتن و بخشی از آمریکا شاید تلاش کرده در جهت تبلیغ عقاید و افکار خاصی اما آمریکا به طور کل در این موضوع اشتراکی نداره.

        آزادی همیشه شعار انسان بوده. آزادی بیان، آزادی عقیده و … فوق‌العاده اس. اما به همین نسبت نیاز به بینش، دانش و درک عمیق داره، چون داخل چنین جوامع آزادی هر عقیده و مبحث حکیمانه و احمقانه‌ای میتونه مطرح بشه و اگر شخصی قدرت تفکیک نداشته باشه میتونه داخل تله این عقاید و جنبش‌ها گیر کنه و چنین اتفاقی در آمریکا رخ داده، اما پیش فرض های مدرن رو بیشتر از سایرین داشته که مقاومت کرده. برای همینه که آزادی مطلق عملاً وجود نداره و آزادی بسیار زیاد هم پیش‌فرضی به نام «جامعۀ آگاه» نیاز داره. خیلی از کشورها نمیتونن آزاد باشه چون مبانی و پیش‌فرض‌های آزادی در اونا تعریف نشده و قبل از هر چیز دموکراسی و آزادی باید طی سال‌ها براشون معنا پیدا کنه تا به آزادی برخی کشورهای دیگه دست پیدا کنن بدون این که چنین مسائلی اونا رو تهدید کنه. اول بستر آزادی و دموکراسی و به زبان ساده تر جنبه آزادی باید در جامعه شکل بگیره، بعد آزادی باعث شکوفایی میشه. این پروسه رو البته همه کشورها با آزادی نسبی قابل توجه طی کردن.

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)cactusMatin Barkatnobodykamyar _Authentic IranianK1CodeName:666Vaasᚱ.ᚻجاویدمmore
        • Repatriate گفت:

          آقای حسینی کاملا درست میفرمائید، اما چون زیربنای سیاست مشکل داره شما مجبوری (به نفع مردم خودش عمل کرده) این کلا میزنه زیر نظریه جهان وطنی که من قبولش ندارم اما این بازخورد رو داره که حق تو به دلیل قدرت و استعمار من سلب بشه و من واسه سرپوش گذاشتن رو وجه انسانیش با حق اون سفره تو رو پر کنم، آمریکا آنچنان هم که میگی تو دهه گذشته به نفع مردم خودش عمل نکرده ، یک طبقه پایین تر از کمیته ۳۰۰ تو آمریکا زندگی خوبی دارن این چندسالی علیه چندین کشور تحریم اعمال کرده به اقتصاد و ارکان درجه ۲(هر نهادی که سیاست گذاریش میلیتاریستس نباشه یه جورایی مستقل از سیستم) اقتصاد خودش ضربه زده, داییم یه فرد معمولی تو آمریکاس و میخواد برگرده چپن یه دوج پوکیده داره که هر بار ۱۱۰دلار باکسو پر میکنه و میگه ۱روز و نصفی جواب میده، ریشه مشکلات قدیمیتر عنوان آمریکا رو به دوش نکشه به جاش با حفظ سمت برچسب آنگلوساکسون روشونه، جدیدا هم که کنگو کلا فرانسه رو با تیپا انداخت بیرون یه مقدار هم از تسلیحاتشونو غنیمت نگه داشت

          Matin Barkatkamyar _Authentic IranianAQUARIUSجان قماربازArthurtothegametime
          • کریمی هستم.
            این که میگم «به نفع مردم خودش عمل میکنه»، یه مبحث نسبیه. مشخصاً در مورد یک کشور با این وسعت و پیچیدگی، به طور مطلق نمیشه صحبت کرد ولی وقتی آمریکا رو کنار اقدامات کشورهای دیگه میذاری (تازه نمیخوام کنار کشورهای خاورمیانه بذارم که اصلا قابل قیاس نیست) مثل فرانسه یا حتی انگلیس. متوجه میشی که به طور نسبی تا چه اندازه منفعت خودی رو در نظر میگیره برای هر اقدامی. این وسط اشتباهات و انحرافاتی هم داشته ولی داخل جهان و واقعیتی که زندگی میکنیم که همه چیز نسبی و در قیاس صورت میگیره. تفاوت قابل توجه ای وجود داره.

            مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)cactusMatin Barkatnobodykamyar _Authentic IranianK1MR147ᚱ.ᚻAQUARIUSBlack Swordsmanmore
            • Repatriate گفت:

              جناب کریمی قبول دارید ریاست جمهوری توی ایالات متحده تشریفاتی ترین مقامه؟ به نظرم با تغییر دولت توی آمریکا سیاست ها تغییری نمیکنن از قبل تعیین شده اس به اعتقاد من همه کاره ی آمریکا دریادارها و ارتشی های بلند پایه هستن با دورگه مسیحی-یهودی که عین دولت خودمون با وصلت و مشارکت همدیگه رو کامل میکنن، مثلا گفتی مردم خودشون دوره رقابت کلینتون و ترامپ سر ریاست جمهوری ترامپ دو روز آخر رأی اورد فقط به بهونه لغو معاهدات بین المللی حتی طبیعی که مشاغل رو تو آمریکا کاهش دادن یکیش دوباره استارت زدن فعالیت های هسته ای و ماهیگیری توی قطب جنوب ،اما چه ترامپ درمیومد چه کلینتون این اتفاق تو زمان ریاست جفتشون عملی میشد

              Matin Barkatnobodykamyar _Authentic IranianK1AQUARIUStothegametimeKrat0s
              • اگر کاملاً تشریفاتی بود، سیاست‌ها تا این اندازه تفاوت نداشت. به عنوان مثال، تصمیمات و موضع آمریکا در قبال ایران در دورۀ ترامپ با بایدن قابل مقایسه نیست. باز شاید این صحیح تر باشه که قدرت در دستان «دموکراتها» تفاوت داره با زمانی که قدرت در دستان «ریپابلیکنها» هست. بایدن و اوباما شباهت‌هایی در اداره داشتن، اما در دوره ترامپ و بوش و … خیلی تصمیمات فرق و رویکردها فرق داشت.

                مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)DADDY PARTiSANMatin Barkatnobodykamyar _Authentic IranianK1MR147ᚱ.ᚻAQUARIUSBlack Swordsmanmore
                • Repatriate گفت:

                  خدا بیامرزه مردهاتو آقای کریمی قبول دارم ، وسط همون جمهوری خواه ها ، به مراتب افراد بانفوذتر و قدرتمندتر از رئیس جمهور وجود داره، و تصمیمات و رویکردهایی که گفتید منطبق با واقعیت هست اما من میگم اون تصمیم رو رئیس جمهور و یک حزب خاص نمیگیره در هر دوره اقدامات به اسم ریاست جمهوری و کابینش تمام میشه، کسی مثل ترامپ یک ساعت تو لباس نظامی نبوده چطور ممکنه افسار اقذامات نظامی رو به رئیس جمهور واگذار کنن، الان یه بیخودی مثل این MiladiCa میاد پارازیت میندازه که چه ربطی به نظامی گری داره، چون باز هم نمیدونه تمام سیستم حکومتی USA تابع دکترین نیروهای مسلحه یعنی حتی غذا ،آب ، دارو ،آموزش و پرورش و…. منشأ مجزایی ندارن همگی زیرشاخه نیروهای مسلح(دریادار ها و ژنرال ها) هستن) رئیس جمهورها هم در آمریکا همیشه از طبقات یکسانی نیستن بوشی که میگید از جوانی عضو پیمان Skull and Bones بوده که همگی در سیاست جاهای قدری هستن اما ترامپ یه بیزنسمن که کلا کارای عمرانی انجام داده ، یا اوباما که عضو بیلدربرگ هست همه اعضای بیلدربرگ هر شخص سرمایه ای به اندازه بودجه یک کشور داره و تو همه انتخابات دنیا اینها با پول سرنوشت رو عوض میکنن اما توی آمریکا کوچکترین عدم هماهنگی بین ارکان اصلی قدرت یه جور اعلام جنگ یا کودتا هست، جمعیت ۳۳۰میلیونی ، بزرگترین تامین کننده غذا ، قدرمندترین کشور ، سرزمین موعود ساکسون ها افسارش به دست افرادی نمیوفته که نهایتا ۸سال به انتخاب مردم سرکار باشن، با اسلحه بوجود اومده با همون اسلحه اداره میشه ،
                  سیاست پاک،یونسکو،آژانس انرژی اتمی،مذاکره و مصالحه مضحکترین کلمات واسه آمریکاست که باهاشون جایی ایستاده که امروز هست و هیچکدوم این گزاره ها واقعیت نداره، اگه میخواستن دموکراتیک باشن وقتی به عنوان مهمان اومدن آمریکا ۹۰میلیون سرخپوست رو قتل عام نمیکردن

                  nobodyAQUARIUStothegametime
          • MilaDica گفت:

            یک طبقه پایین تر از کمیته ۳۰۰؟!
            این طبقه پایینی که فرمودین چقد جمعیت دارن؟
            و اینکه باقی جمعیت آمریکا مثل داییت تو هزینه باک بنزینشون موندن و میخوان برن چین؟!!
            الان از تو زندان وسط خاورمیانه داری میگی آمریکا که بزرگترین اقتصاد دنیا رو داره به نفع مردم خودش عمل نکرده؟!

            cactuskamyar _Authentic IranianVaasAQUARIUStothegametimeBlack Swordsman
        • MR147 گفت:

          ” نه مثل برخی کشورها که در ظاهر متفاوت و در باطن مو به مو یکسان باشه و صرفاً با هدف «کنترل و دو دستگی مردم» پیش بره.””
          👌

          مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin Barkatnobodykamyar _Authentic IranianK1tothegametimeAQUARIUSBlack SwordsmanKrat0sThunderDoommore
        • tokyo گفت:

          :/ این صورت اونیه که در برج های دو قلو کشته شده، با شنیدن این حرف : آمریکا همیشه به نفع خودش و مردمانش عمل کرده.

          kamyar _Authentic Iraniantothegametime
          • ۹/۱۱ یا حادثه تروریستی یا کار خود آمریکا (!) بوده. از این دو حالت خارج نیست اگر اولی هست، کسی نگفت آمریکا میدان حادثه و تصادف و حمله و خشونت نیست، مشخصه که با یوتوپیا و بهشت طرف نیستیم. روزانه هزاران اتفاق ناگوار میوفته، چون این همه اتفاق میوفته یعنی آمریکا خواهان رفاه و پیشرفت نیست؟ اگر دومیه که من با کسانی که به تئوری توطئه اعتقاد دارن حرفی ندارم. حتما چون امروز مثلاً یه نفر یه عده‌ای رو داخل مدرسه کشته، بازم مقصر آمریکاست و به همین دلیل خواهان رفاه مردمش نیست؟

            مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)nobodykamyar _Authentic IranianK1MR147Black SwordsmanRepatriateAQUARIUSdragonborne
            • Amir گفت:

              سر دبیر بودن هم شغل خوبیه .
              فک کن از فرط بیکاری عملیات ماله کشی افتخاری انجام میدی اونم واس آمریکا 😂
              حاجی پرچمت بالاس 🗽👏… فقط مشکل اینه فاصله زیاده ، یعنی هر چی بالا باشه مسئولین آمریکایی دید ندارن متاسفانه 🗿😂

              DADDY PARTiSANMatin Barkatnobody
              • سعی کن قدرت تفسیر و درک مطلبت بالا بره چون من دفاع نکردم از آمریکا بلکه با یه دید بی طرفانه بهش نگاه کردم. کامنت ها رو مرور کنی متوجه میشی هم به عقدۀ فراتر از مرزها اشاره کردم هم به شر و خیری که برای خودش و بقیه داشته. باید حتماً بگم «مرگ بر آمریکا» خوشحال بشی؟ بیا مرگ بر آمریکا الان لذت بردی؟

                مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)JUST meThunderDoomDADDY PARTiSANMatin BarkatMR147nobody
      • Repatriate گفت:

        من کوجیما فن هستم MGSفنم همینطور! حتی سلطان کوجیما عم دستش یجوارایی باز نیست واسه شخصیت پردازی! تمام سری ها روس ها بد آمریکایی ها خوب 🤔🗡️

        Matin Barkatnobodykamyar _Authentic IraniantothegametimeAQUARIUS
    • Unknown گفت:

      سیاه پوست انگار به خودش شک داره،منتظره یکی چپ نگاش کنه تا شروع کنه به غر زدن و درد نژاد پرستی و…
      حالا خوبه بازی تو یه شهر خیالی اتفاق میفته😂
      دقیقا اسپانیا تو نسخه چهارم مورد استفاده قرار گرفت چه اتفاقی افتاد؟
      اگه بحث نژادپرستی باشه که مسلمونا خیلی بیستر بهشون ظلم شده کسی ککشم نمیگزه،اما تا توی اوکراین جنگ شده همه بسیج شدن و پیام نه به جنگ صادر کردن و نمیدونم پرچم اوکراین میذاشتن هرجا که میتونستن!
      اینو گفتم چون ایرانم یه کشور مسلمونه و اگه فرداروزی جنگ بشه مطمن باشید کسی براش مهم نیست از جمله همین اوکراینی که براش پرچم میذاری!!
      اگه جنگ و کشتار و نژادپرستی بده باید برای همه بد باشه
      سیاه و سفید و مسیح و مسلمون نداره
      هممون انساینم و انسانیت مهمتر از دین و مذهبه و رنگ پوسته

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatPinocchioMoojyBlack SwordsmanDĥeebvj⁷UklKamiSkullHELLO.BROTHERShamidgriomore
      • Repatriate گفت:

        اسمشو غر زدن نظر اسمش آهی هست که از قرن ها برده بودن و موردتحاوز قرار گرفتنه! آهیه که تو یه قاره ناب با گرونترین منابع چشم باز کنی و از سینه مادر مریضی مک بزنی(کواشیورکور-نرمی و ضعف استخوان اصطلاحا Bend شدن به دلیل کمبود کلسیم و سزیم توی شیرمادر بدترش اینه که آب به بافت شیر وارد بشه)‌، آهیه که قرن ها اگر اعتراض کنی ، ضعیف بشی و کارایی نداشته باشی جوابت گلوله ای هست که امپراطوری بریتانیا ساخته ، همون سیاهپوسته حاضر میشه کف US هروئین رد کنه با همه خطراتش جنسی رو پخش میکنه که پنتاگون تو افغانستان مسلحانه کشت میکنه ، آقای کریمی اشاره کردن کشورهای خاورمیانه در قیاس با دولت های غربی الان یادم اومد بیشتر از ۹۰٪ تولید خالط خشخاش(مورفین) کره زمین مربوط به افغانستان ، این استعمار نباشه سوئد،اتریش،آلمان،نروژ که بیشترین و معتبرترین شرکت های دارویی اونجا واقع هستن باید ببندن برن، نوکیا سالهاست تولید تکنولوژی نداره چرا ورشکست نمیشه؟؟ کسی باور میکنه نوکیا مزدور باشه توی آفریقا؟ مسلحانه الماس استخراج کنه واست پذیرفتنیه؟ از کی مجوز میگیرن؟ آفریقا؟ سیاهپوستا؟ سیاهپوستا با پیشرفت دنیا بازم دارن آروم پیش میرن و واقعا فهمشون کم شده اما به دست کسانی!من اصالتا بختیاری هستم دوستای خوبم اگر خوزستانی بینتون هست میفهمه چی میگم برادرهای عربی که مهاجر هستن توی خوزستان نه به این شدت اما تقریبا با همین برنامه تو دست دولت بازیچه هستن تفکراتشون رو قومیتی و سطح سوادشون رو پایین نگه داشتن اما به جاش مرموزانه شیخ هاشون و بزرگاشون به خوبی زندگی میکنن اکثرا بچه هاشونو از اهواز یا ایران دور میکنن اما کل خاندان به دست اینا بدبخت میشن ،بازخوردش میشه : جملاتی مثل (عرب …نشسته، عرب خر یا بی سواد، عرب بادیه نشین یا سوسمارخوار) اما تعداد محدودی شیخ پولدار هستن که پول واسش کرامت انسانی اورده این افراد مصداق یا مترادف سیاهپوستای مایه دار و خلافکار در «اقلیتی» هست که واسه یه زندگی خوب اکثریت رو به فنا میده ، خیلی حال کردم که گفتی به مسلمونا ظلم شده نه که مسلمونا ظالم هستن یا خودشون میخوان من همه حرفم پیرو حرف شما و آقای کریمی اینه که کشورهای خاورمیانه وضعیتی که دارن به خاطر همین نخاله های در اقلیت هست، وگرنه به نظرم یه ایرانی ۱۰برابر ذهن نیک تر و ذات بهتر و زیبایی شناسی واقعی تری نسبت به اروپایی سکولار داره که نسل در نسلشون در آرامش زندگی کردن به بهای سلب آرامش کل زمین از حیوان تا انسان، وقتی زندگی بچت تهدید نمیشه و نسلها زندگی راحتی داره و دولتت به دروغ واست پیام آور صلح و آرامشه تو هم نهایتا دغدغت میشه کوالا و آتشسوزی جنگل و کوچ نکردن پروانه هاست میری شمع روشن میکنی واسشون اما تو مجلت میزنه ارتش قهرمان پیام آور صلح دژ وحشی های میانمار را در هم شکست ، بعدش میای جشن بیرون کردن اسلام رو میگیری یهو میوسبونیش به مذهب کسی که سکولار نه خدا قبول نداره نه شیطون میاد کار مذهبی میکنه، بعد سرباز سفید پوست مزدور اکثرا هم آمریکای جنوبی ، شرق آسیا و جماهیر سابق شوروی که الان وضعیت بدی دارن رو میکنی مزدور عربی یادش میدی با لهجه صربستانی مثلا🤣 بعد دائش و القائده و…. کلا با اسم خدا و دین قتل و عام بکنی، تهش میشه این، باور عمومی واقعا به این سمت میره که خاورمیانه و اهالیش خود WhitWalker ها هستن ، پس اهالی خاورمیانه نه که به خودشون رحم ندارن ، نخاله هایی داریم که قیمت پایینی دارن به همین سادگی یه خیانت میتونه یه ملتو نابود کنه، تو یه موشک بازی دوسال پیش بین عربستان ویمن به هم چندتا موشک زدن جالبش کجا بود؟ یمن آرامکو رو زد (بزرگترین سکو نفتی دنیا) اما عربستان کارخونه شیرخشک نوزادا رو زد با زیرساخت دارویی همین موشک زدن و انتخاب هدف یه دنیا سیاست و بدذاتی توشه، اون ضرر دلاری میزنه و به جنگ شبیه تره اما اونی که اول امنیت نوزادا رو هدف میگیره؟؟؟ خودتون بگید….

        JUST meMatin BarkatnobodyMoojyAQUARIUSDesignerSkull
      • Vaas گفت:

        حرفات درست ولی ایران یه کشور مسلمون نیس
        شاید تو باشی ولی خیلیا نیستن

        DADDY PARTiSANMatin BarkatPinocchio
    • Repatriate گفت:

      خلق یک دنیای خیالی بهتر از این نیست تو ذهن مخاطب کم سن و سال یا کلا کسی که دیدی کمی داره شک و سوتفاهم پیش بیاد ، مستندات بعدش هم میشه چند گانگی اطلاعاتی، سردرگمی و تحریف، خیلی اوقات پذیرفتن حقیقت واسه مخاطبی که به مزاجش خوش نمیاد خیلی سخت میشه ، یا گیج شده یا به دانسته هاش تعصب داره، یه بازی بالأخره تموم میشه و مخاطباش به مرور زمان تمام میشن اما کار فرهنگی اجتماعی خودش رو انجام داده، وقتی چندتا متعصب روس افراطی استودیوی مولد STALKER رو تو آمریکا آتیش میزنن ، جنگ رو به گیم پیوند میزنن یعنی کنترل بازخورد این جور متودها میتونه خطرناک باشه در صورتی که مقصر اصلی این جنگ ناتو هست اما دخلش به یه استودیو گیم چیه؟ نتیجه اشتباه زدن قابل پیشبینی نیست و محتویات یک بازی اونقدرا هم بی تأثیر و گذرا نیست، رسانه سلاح خیلی خیلی بزرگیه
      شرمنده به خاطر حرافی 🙏

      Matin BarkatMoojyAQUARIUSdragonborneArthur
      • خلق دنیایی خیالی (انعکاس ورژن نادرست) یا به قولی Dream Land به هیچ عنوان درست نیست، دلیل هم نمیشه سردرگم کردن مخاطب درست باشه. اشتباه بودن یکی به معنای صحیح بودن دیگری نیست. (یاد اهداف مادارا داخل شیپودن افتادم). ارائه هدفمند جهانی متضاد با تاریکی‌های دنیا برای این که همه چیز رو گل و بلبل نشون بدی، با امواج اطلاعات بخوای سردرگم کنی، بخوای دروغ بگی و … همه به نوعی اشتباهن. هیچ کدوم هم دیگری رو توجیه نمیکنه.
        درست اینه که مخاطب رو با حقایق جهان هرچند تلخ و تاریک مواجه کنی و به صورت مستند درست و غلط رو بهش آموزش بدی و اگر بتونی باجذابیت مخاطب رو جذب کنی چه بهتر. پاک کردن صورت مسئله چه کمکی به انسان می‌کنه؟ این که بگی خشونت و جرم و جنایت جنگی در آفریقا نیست، در صورتی که سالانه ادم هایی زیادی کشته میشن یا تحت ظلم و ستم قرار دارن، انسانی و اخلاقی تره یا این که این خشونت و واقعیت رو به تصویر بکشی و عده‌ای رو از وضعیت آگاه کنی؟

        طوری که من متوجه شدم، شما موضوعات غیرمرتبطی رو با هم ترکیب کردین که اصلا شما رو به نتیجه نمیرسونه به عنوان مثال «خلق دنیای خیالی» با «گمراه کردن» سنخیتی نداره. میتونی دنیای خیالی خلق نکنی و انسان رو با واقعیت مواجه کنی و در عین حال گمراهش هم نکنی. از سمت دیگه «مخاطب کم سن و سال» وارد بحثتون شد که باز هم وارد این ترکیب نمیشه چون بازی‌های RE یا اکثر بازی های سیاسی و حساس +۱۸ هستن اصلا انسانی که در سنی قرار داره که قدرت تحلیل نداره، نباید بازی های اینچنینی رو تجربه کنه.

        مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatnobodyPinocchiokamyar _Authentic IranianK1MoojyAQUARIUS
    • XERXES گفت:

      ترکیب این مقاله و sweet baby inc
      هورا gamergate 2.0

      Ali_pxLerox
    • آفریقا پر از جنایت جنگی و اتفاقات تلخ تاریخی بوده اما احمقانه‌اس که تاریخ چنین رخدادهایی رو از بدنه‌ی تاریخی‌شون جدا کنیم و به شکل ایزوله اونها رو تحلیل کنیم. اگر بناست به “پس‌زمینه” ی تاریخی یک نژاد، کشور، یا هر سامان اجتماعی بررسی بشه لازمه که در بدنه‌ی تاریخی و در کانتکست خودش، و نه در یک تحلیل زمان‌پریش، بررسی بشه. اگر بناست جایی وضعیت تیره و تار آفریقایی‌ها رو به تصویر بکشیم لازمه که همزمان این تصویر رو با تمام شرایط تاریخی مدنظر تصویر کنیم. نه اینکه فقط قلممون خشونت‌ها و تیرگیهای اعمال شده از اونها رو تصویر کنه اما نسبت به شرایطی که چنین تیرگی‌هایی در متن اونها جریان داشته بی‌تفاوت باشه. مقصود فروکاست عاملیت ملل‌های مختلف به شرایط تحمیلی از سمت دول استعمارگر، با ژستی آلتوسری، نیست. بلکه عاملیت ملل تنها زمانی پرماس‌پذیر یا به عبارت بهتر خوانش‌پذیر است که تاریخ رو به مثابه تاریخ در نظر داشته باشیم نه یک رخداد جدامانده از بدنه‌ی تاریخی.

  • Sekijo گفت:

    ولی وقتی صحبت از فقر و استعمار و گرسنگی توی افریقا میشه: I sleep

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin Barkatزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )K1ᚱ.ᚻجاویدمMoojyBlack SwordsmanKrat0sLove Gamemore
  • متأسفانه آفریقا همیشه بخاطره جنگ یا عقاید متفاوت صحنه خشونت و تاریکی بوده اما حداقل توی بازی بخاطر ویروس اینجوری شدن ولی این مقاله خارجی فقط خواسته بازی رو بکوبه و بگه توی این بازی به سیاه پوستا ظلم شده و اصلا اشاره نمیکنه که شیوا یکی دیگه از قهرمانای داستان خودش آفریقایی هستش و به نجات دنیا و نابودی ویروس کمک میکنه

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatK1AmirchجاویدمMoojyAQUARIUSKrat0sLove GameThunderDoommore
  • آفریقا همه مردمانش فقیر و مظلوم هستند
    و همه میخوان به خاطر رنگ پوست و مظلومیتشان از اونها سو استفاده کنن
    ننگ بر آنها😒

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ThunderDoomMatin BarkatPinocchioزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )AmirchجاویدمMoojyBlack Swordsmanجان قماربازmore
  • ign یکی از دلقک رسانه های صنعت سرگرمیه هر بار که نقد هاشون رو می خونم یه حس چندشی بهم دست میده که انگار ندیده نقد می کنن و هر بار که به یکی از ویدیو هاشون تو یوتیوب می رسم از شدت woke بودن سریع از کنارش رد می شم.
    چیز جالب نسبت به اینا هم اینه که بیشتر سیاهپوست ها هم کاری به این بازی ندارن ولی رسانه هایی مثل ign انقد رو این مانور میدن و از سیاهپوستا، victim می سازن
    این همه اسپانیایی و آمریکایی رو تو نسخه های دیگه کشتیم بعدش مشکل فقط آفریقاییان؟

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatVaasnobodyAmirchجاویدمMoojyBlack Swordsmanجان قماربازdragonbornemore
  • منم از رزیدنت ایول پنج زیاد راضی نبودم, بنظرم کد ورونیکا گزینه خیلی بهتری برای ریمیک کردنه

    Matin BarkatAmirchجاویدمMoojyAQUARIUSdragonborneⓁⓔⓞⓝMeafanaخواهان ردد3
  • علی گفت:

    امیرالمومنین یه روایت داره میگه جاهل رو نمی بینی مگه این که یا در حال تفریطه یا در حال افراط
    صد سال پیش تفریط بود و ظلم کامل به حقوق رنگین پوست ها
    حالا افراط کامل که حتی یه بازی رو که اتفاقا قهرمان سیاه پوست داره کپکام بخواد ریمیک کنه بهش برچسب نژاد پرست بزنن

    Matin BarkatPinocchionobodyAmirchجاویدمAQUARIUSمحمد حسین کریمیBlack Swordsmanنمی دونمKrat0smore
  • MR147 گفت:

    خب الان بنظر اینا اگه آنتاگونیست سفید پوست باشه و پروتوگانیست سیاه پوست باشه مشکل حله؟ در اونصورت نژاد پرستی نیست؟
    مفهوم برابری رو درک نکردن هنوز، همیشه دنبال این هستن که یه نژادو برتر بدونن.

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatPinocchioجاویدمBlack SwordsmanThunderDoomجان قماربازLove GameMeafanaخواهان ردد3more
  • Di گفت:

    چطور توی همه فیلما جدیداً مرد ها رو عوضی و بد نشون میدن و همه شخصیت های قوی و خوب زن هستن، شما یه نگاه به فصل جدید سریال true detective و فیلم poor things بکن ببین آیا فمنیسم خودش یه نوع نژاد پرستی یا جنسیت پرستی نیست؟ چطور اونا مشکلی نداره توی فیلم ها باشه ولی یه بازی که اصلا داستانش یه چیز دیگس، مشکل داره، چرا چون دست گذاشته روی سیاه پوستا، اگه روی زن ها دست میذاشت هم یه فمنیست همچین مقاله ای مینوشت!

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatPinocchionobodyK1جاویدمMoojyThunderDoomMeafanaMR147more
  • hamidgrio گفت:

    Black lives matter هم مثله فمنیست دیگه داره عنش در میاد

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatPinocchionobodyزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )جاویدمMoojyThunderDoomdragonborneLove Gamemore
  • k1 گفت:

    یک مقاله پوچ از یک وبسایت اورریت

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatVaasPinocchioزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )جاویدمMoojy
  • اگه سلاح شلاق رو توی نسخه ریمیک اضافه کنن فوق‌العاده میشه

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatPinocchionobodyK1جاویدمMoojyST.rangerSnoop doggMeafanamore
  • Monokuma گفت:

    ولی یادمه تو بازی همین نسخه سفید پوست هم بود داخلش خب رزیدنت ۶ هم اگر اشتباه نکنم تو چین بود اونم میشه نژاد پرستی اگر اینطور حساب کنیم

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatnobodyجاویدمMoojyShark Gamer
  • بس کن ign جان
    دیگه سیرک بودنت ثابت شدست انقدر دست و پا نزن :‌)

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatVaasPinocchioجاویدمMoojyBlack SwordsmanShark Gamer
  • Ali گفت:

    بابا این حرفا چیه آخه
    اولا دو تا از شخصیت های مثبت بازی سیاه پوست هستن
    ثانیا شخصیت منفی اصلی بازی یه سفید پوسته که پر پر میشه
    ثالثا تو باقی بازیا این همه سفید پوست کشته میشه ،اتفاقا جدا کردن انسان ها از هم با عناوین سفید پوست و سیاه پوست و غیره خودش بزرگترین نژاد پرستیه.

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin Barkatجاویدم
  • واقعا دیگه این بحث های نژادی و جنسیتی از حدش گذشته تبدیل شده به دلقک بازی

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatVaasMoojy
  • تورو قران برید سینما رو به گوه بکشید دست از سر گیم بردارید…راک استار یا نجاتمون بده از این نژآدپرست های سیاه…
    حالاخوبه از۲۰ تا کشور افریقایی توی ۲۵ تاش جنگ داخلی در جریانه وگرنه که اینا میگفتند افریقا بهشت برین هست شما نمیدونید

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatVaasPinocchionobodyجاویدم
  • بدون شک مزخرف ترین و بی اعتبار ترین رسانه گیمینگ همین IGN هست

    Matin BarkatPinocchioK1MonokumaجاویدمTom
  • Tom گفت:

    اینا چی میگن 😐
    Ign چرا نمیمیری؟ چرا تموم نمیشی؟
    واقعا هیچ فایده ای برای صنعت گیم نداری

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatPinocchioMonokumaجاویدم
  • هوپ گفت:

    همون زمان هم که اویل ۵ منتشر شد اعتراض از طرف فعالین سیاه پوست وجود داشت که کپکام رو مجبور کرد شخصیت شیوا رو به بازی اضافه کنه و بازی دو نفره بشه.ولی راز این بازی که اویل ۵ چه حرفی داشت تو همون جایی هست که همه وقتی بازی منتشر شد تعجب کردن.اونم هیکل خیلی درشت کریس بود که نه در سری های قبلی دیده میشد و نه سری های بعدی اونجوری بود. کریس یه همچین هیکلی داشت.چرا؟؟؟چون میخواستن کریس شبیه هرکول باشه و واسه همین دشمن اصلیش از ویروسی به اسم اوروبوروس(ماری که دم خود را میخورد و نو زایی میشود و تا ابد این چرخه ادامه دارد)استفاده میکرد که وقتی قسمتی از بدنش رو با شلیک قطع میکردی دوباره رشد میکرد درست مثل هایدرا ماری که هر چقدر هرکول سرش رو قطع میکرد دو سر دیگه به جاش در میومد.خیلی واضحه اون زمان که آمریکا تو آفریقا و آسیا به اسم مبارزه علیه ترور داشت قتل عام میکرد و منابع رو غارت میکرد این آثار هم ساخته میشدن که بگن آمریکا حق داره چرا؟چون یه سر تروریستها رو قطع میکنه دو تا بیشتر در میاد .صدام رو میکشه داعش ازش به وجود میاد و کلی گروه تروریستی دیگه پس آمریکا حق داره بکشه چون داره دموکراسی میاره داره علیه شیطان ۹ سر هایدرا در همه جای جهان میجنگه و دنیا رو نجات میده.البته داستان هایدرا چه جوری تموم میشه؟در پایان هرکول یه سنگ خیلی بزرگ رو میندازه رو هایدرا چون هایدرا سر اصلیش جاودانه هست.اشاره به اینکه نمیشود درخت اندیشه یا دین یا هر چیزی را با شاخه زنی از بین برد باید مدفونش کرد((که کور خوندن)).البته حالا متوجه میشه شد چرا تو پایان اویل ۵ کریس اون سنگ بزرگ رو با مشت زدن به حرکت درآورد .تداعی هرکول و هایدرا بود.

    YuriDADDY PARTiSANMatin BarkatnobodyK1AQUARIUSMonokumaDUDE
    • AQUARIUS گفت:

      ۱ از همون اولین نمایش شوا بود.
      ۲ ویلین و شرور بازی آلبرت وسکر امریکایی و مو بور و چشم آبی هست.
      ۳ اروروبوروس توسط اسپنسر امریکایی ساخته شده.
      ۴ کریس عضو سازمان bssa هست که یک سازمان ضد دولتی هست.
      ۵ اول بازی که شروع میشه کاراکتر رو تکون نده چند دقیقه بعد یک مکالمه ای بین کریس و شوا شروع میشه که کل آمریکا رو به نقد میکشه!.
      دفعه بعدی یک مطلبی توی سایت های متوهم دیدی اول برو گیم رو بازی بکن بعد اون رو پخش کن

      Matin BarkatnobodyK1mr.mol
      • هوپ گفت:

        استاد ما رو به شاگردی قبول کن.
        اگر بخوای همه مسائل فقط همین بازی رو بگی چند تا کتاب قطور در میاد من فقط خواستم غلغلکی داده باشم که ظاهرا عمل هم کرده.
        اروبوروس توسط اسپنسر طراحی شده خوب؟؟اگر منظورت اینه که اون غربیه خوب جواب همینه دیگه غرب خودش مشکلات و تروریسم رو به وجود میاره بعد ادعای نابودیش رو هم میکنه این الان چه منافاتی با حرف من داشت؟
        یه قسمتی از مفاهیمش رو هم چند صفحه پیش تو همین سایت راجع به شخصیتهای اصلی اویل ۵ نوشتم.منتها دریایی از حرف میمونه که طولانیه.
        چند دقیقه صبر و حرفهای کریس راجع به نظام سرمایه داری غرب رو هم دیدم منتها اون ۱۵ ساعت مدح غرب رو ول کردی به اون ۲۰ ثانیه نقد آمریکا چسبیدی؟
        من ۱۷ بار بازی رو تموم کردم و با بخش مرسناریزش جمعا بیشتر از ۲۵۰۰ ساعت فقط اویل ۵ بازی کردم بعد از سری تکن بیشترین زمان رو پای بازی گذاشتم همینه پس ندونسته حرف نزن.
        ولی از این بالاتر اینکه اگر بتونی پیدا کنی که من از کدوم سایت به اصطلاح متوهم اینها رو گفتم منم خبر کن کدوم سایته عزیزم کجاست؟

        YuriDADDY PARTiSANMatin Barkatnobody
    • CodeName:666 گفت:

      یادبگیر که گیمو از سیاست جدا کنی هرچی که تو این بازی رخ میده چه ربطی به امریکا و صدامو و داعش و … داره؟؟؟بازی بازیه میتونی گیمفارو ترک کنی و با جونو دل سایتای داخلی هدف دارو فقط بخونی تا تا ابد تو جهلت بمونی.

      DADDY PARTiSAN
    • nobody گفت:

      شماها بدون تحریف تاریخ، نمی‌تونید عقاید مسموم خودتون را تبلیغ کنید؟

      Vaas
  • Lerox گفت:

    دلقک تر از IGN و گیم اسپات وجود نداره تو این چیزا

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatPinocchioCodeName:666جاویدمShark GamerMonokuma
  • HannaH گفت:

    واضحا بازی باید تغییر کنه. کاری به طرفداری و مخالفت ندارم، اما نه تنها هیچ فروشگاهی این بازی رو برای فروش نخواهد گذاشت، که سهام کپکام هم با کله سقوط آزاد خواهد کرد. با عده معدودی سفید پرست، بازار تحریمی روسیه و جمع کوچکی در کشور های محدود سفید (مثل لهستان) و البته ما، مشکل کپکام حل نمی شه. به نظر من این مقاله بیشتر هشدار به کپکام از روی دلسوزی و نگرانی بوده، نه حمله بهش.

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ᴘᴏʀɪMatin BarkatVaasPinocchionobodyK1CodeName:666XERXESMoojymore
    • Hogwarts Legacy رو هرگز فراموش نمیکنیم که با این همه هجمه و جنبش های مختلف و … پرفروش ترین بازی سال ۲۰۲۳ با وجود بازی های قدری مثل بالدرز گیت شد. رزیدنت اویل ۵ در قالب تریپل پک و …. همین حالا هم عرضه شده. ریمیک هم بشه و تغییر نکنه بازم همه جا میفروشنش هیچ مشکلی نداره. هیچ پشتوانه ای برای عدم عرضه در فروشگاه ها و کاهش ارزش سهام کپکام ندارید. این بازی اگر از نظر «طراحی» و عملکرد مثل re 4 موفق باشه هم به فروش مناسبی میرسه هم رشد سهام کپکام رو ادامه میده.

      برعکس هر چی بیشتر جنبش شکل بگیره حوالی یک بازی هر چه بیشتر far leftها بازار گرمی کنن لجبازی بیشتر میشه و این دسته از بازی ها بیشتر فروش میرن. امیدوارم re 5 remake تحت تاثیر حرفای امثال شما نباشه تا نتیجه رو خودتون مشاهده کنید.

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)DADDY PARTiSANᴘᴏʀɪMatin BarkatPinocchionobodyK1CodeName:666XERXESژنرال اردکmore
      • HannaH گفت:

        اون اظهار نظر شخصی یک نویسنده بود که می شد تفسیرش کرد و موافق یا مخالفش بود. علاوه بر اون هدف اون جمله درصد بسیار کوچکی شامل افرادتراجنسیتی در جامعه LGBTQ+ بود.
        این بازی نیاز به تفسیر نداره و مستقیما درباره جمعیت ۱/۲ میلیارد نفر در جهان، معادل نزدیک به ۱۵ درصد جمعیت جهان صحبت می کنیم.
        صد در صد بازی رو هیچ فروشگاه فیزیکی عرضه نمی کنه، مگر اینکه بخواهد با اعتصاب و پرتاب تخم مرغ و سقوط سهامش روبرو بشه. بدتر اینکه بازی سیاستمدارهای جهان رو برای کنترل جهان گیمینگ هم نظر می کنه و می شه منتظر ماه ها بحث و نهایتا قوانین جدید سختگیرانه در دنیای بازی باشیم.
        فراموش نشه چند سال پیش یک بازی موبایلی ساده که توش باید سیاهپوست های بومی استرالیا (۳/۸ درصد جمعیت استرالیا که خودش کلا ۲۵ میلیون نفر جمعیت داره) رو می کشتید فقط چند ساعت روی استور گوگل اومد و نه تنها بازی در عرض چند ساعت جمع شد، که قوانین نظارت بر بازی توی استرالیا رو پیچیده تر کرد، شرکت سازنده رو ورشکست کرد و گوگل هم از جامعه بومیان استرالیا رسما عذرخواهی کرد. این یکی اصلا شوخی نیست.

        Matin Barkatnobody
    • ازینکه ign از ترس جر خوردن کامنتاشو بسته میشه فهمید چقد تعداد سفید پرستان معدوده😂با چه دلیلی سهام کپکام سقوط میکنه؟ اصن چرا باید اجازه فروش این بازی رو ندن مگه چی توشه؟ اولین بار نیست که موج سواران پشت این جنبش های مسخره گریه زاری میکنن و آخرین بار هم نیست که قهوه ای میشن (hogwarts legacy) تازه باید منتظر gta vi موند اگر اون طبق تریلرش ضد این جنبش ها عمل بکنه ضربه مرگباریه به این مسائل مسخره😁رسما جمع میشه میره پی کارش ، من خودم فن سرسختش میشم ازش حمایت میکنم🗿

      مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)ThunderDoomDADDY PARTiSANMatin BarkatPinocchionobodyXERXES
  • mahdi گفت:

    اینکه به اسم مبارزه با نژاد پرستی یا مبارزه با هرچیز دیگه ای واقعیت رو انکار کنی احمقانه ترین چیز ممکنه. تو مکس پین ۳ چیزایی بود که اگه الان قرار بود منتشر بشه قطعا این ادمای به اصطلاح روشنفکر و صلح طلب نمیزاشتن اتفاق بیفته. در حالی که مافیاهای اونجوری و گذاشتن آدم لای لاستیک و سوزوندنش و در کل اون خشونت واقعیت داشته. بعدشم مگه شخصیت همراه کریس یه زن سیاه پوست نیست؟ اینجور باشه منم میتونم بگم که برای اینکه نقش زنها و همینطور سیاه پوستا رو الکی پر کنن تو فیلم و گیم هی اینجور کاراکتر ها رو اضافه کردن

    Matin BarkatPinocchio
  • هیچکس گفت:

    دیگه IGN هیچ اعتباری نداره😑 همش مقاله های به درد نخور و پر از دروغ منتشر میکنه

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatPinocchioShark Gamerdragonborne
  • dragonborne گفت:

    داخل رزیدنت اویل ۴ داشتیم با یه شخصیت آمریکایی کلی اسپانیایی می کشتیم. داخل ۶ آسیایی و داخل ۸ هم رومانیایی ولی هیچکدوم از اینا هیچ اشکالی نداشت ولی حالا برای ۵ مشکل داره؟! از همون زمانی دعوا سر صداپیشه ادا داخل ۴ ریمیک که به مخالفان انگ زن ستیز و نژاد پرست می زدن یه عده هم این روز را پیش بینی کرده بودن و ترسیده بودن woke جماعت سراغ این بازی هم که پتانسیل بیشتری برای خراب کاری دارن بیان.

    Matin BarkatnobodyAxelAQUARIUS
  • کپ کام جان جوامع سفید پوست رو بکش !
    در آمریکا بمون و نیویورک رو به آتیش بکش !
    یا بورو به ژاپن و آسیایی ها رو بکش !

    ، زندگی سیاه ها در شعارها معنا داره ! اما همون هایی که شعار میدن تا به حال حتی کمک هم نکردن به زندگی اونها ، صرفا شعار میدن نه برای بهتر کردن دنیا ، بلکه صرفا برای اضافه کردن مسئله به مسائل دیگه ی دنیا !
    البته زندگی غرب آسیا هم معنایی نداره ،بیا اینجا و مارو زامبی کن ، امتحانش مجانیه ، خودم قول میدم تمام اونایی که زامبی شدن رو بکشم 😉

    مارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Matin BarkatMonokumaژنرال اردکجاویدمAQUARIUSThunderDoom
  • حالا خوبه ۷۰ درصد خلاف ها تو جهان توسط سیاه ها انجام میشه
    خوشبختانه کپکام ژاپنی هست و این تفکرات چپ بهش ورود نمیتونه بکنه

    Matin Barkatmr.molژنرال اردکجاویدم
  • همینکه کامنت هارو بستن یعنی خودشون جواب خودشون رو دادن.
    فکر کن کسایی که تو طول تاریخ بیشترین جنایات رو علیه سیاه پوستا انجام دادن الان شدن حامی سیاه پوستا و آفریقایی ها. اصلا هم مشکلشون گرسنگی و فقر و بیماری تو آفریقا نیستا، همینکه به خیال خودشون تو یه بازی ویدئویی یه سفید پوست سیاه پوستا رو نکشه مشکل حله.

    Matin Barkat
  • ThunderDoom گفت:

    وای این چه سمی بود دیدم
    وای🤦‍♂️

    DADDY PARTiSANMatin BarkatMonokumaجاویدم
  • تو re4 هم اسپانیایی ها سلاخی میشن اونوقت باید بگیم این بازی نژاد پرستیه
    Ign حق نداره بگه این بازی نباید ساخته بشه

    Matin BarkatMonokumaجاویدمAQUARIUS
  • اینایی که انقد نژادپرست نژاد پرست میگن من بودم دست پاشونو میبستم یه بلیط میگرفتم میفرستادمشون همون کشوری که سنگشو به سینه میزنن حالا چه فلسطینه چه غزه چه آفریقا چه سوریه بره همونجا پیششون زندگی کنه ازشون حمایت کنه

    Matin BarkatnobodydragonborneMonokuma
  • AV گفت:

    بابا مردم جنبه ندارنا وقتی دشمن های نسخه چهارم اسپانیایی و سفید پوست بودن چرا هیچ سفید پوستی نگفت این نژاد پرستی هست که هیچ سیاه پوستی تو بازی نیست ؟

  • Axel گفت:

    این حرفا بی معنیه
    مثل این میمونه اسپانیایی ها تظاهرات کنن چرا اویل ۴ رو تو اسپانیا ساختین
    این توهین به ملت اسپانیاست
    خب داستان بازی اینجوری ساخته شده
    ساختن یه بازی برای توهین به نژاد یا ملتی نیست
    این سیاه سوخته ها بزرگنمایی میکنن

    Matin Barkat
  • Marmoulak گفت:

    نسخه اوریجینالش هیچکی نگفت نژادپرستانه هست حالا چطور واسه ریمیک نژادپرستانه شد؟

واکنش شدید جامعه گیمری به مقاله حاشیه‌ساز IGN پیرامون ریمیک Resident Evil 5 - گیمفا