The Elder Scrolls 6؛ موتور Creation Engine 2 به یک بازسازی گرافیکی کامل نیاز دارد
The Elder Scrolls 6؛ موتور Creation Engine 2 به یک بازسازی گرافیکی کامل نیاز دارد
The Elder Scrolls 6؛ موتور Creation Engine 2 به یک بازسازی گرافیکی کامل نیاز دارد
The Elder Scrolls 6؛ موتور Creation Engine 2 به یک بازسازی گرافیکی کامل نیاز دارد

The Elder Scrolls 6؛ موتور Creation Engine 2 به یک بازسازی گرافیکی کامل نیاز دارد

محسن رضوی فر
۰۸:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
The Elder Scrolls 6؛ موتور Creation Engine 2 به یک بازسازی گرافیکی کامل نیاز دارد

شرکت بتسدا (Bethesda) تایید کرده است که در ساخت The Elder Scrolls 6 از Creation Engine 2 استفاده می‌کند، اما این موتور گرافیکی همچنان به ارتقا و بهبودهای بیشتری نیاز دارد.

به نظر می‌رسد هیاهوی اطراف Starfield به همان سرعتی که قبل از انتشار ایجاد شده بود، از بین رفته است. در حالی که این بازی در زمان عرضه مورد استقبال میلیون‌ها نفر قرار گرفت، اما برخی این بازی را در بهترین حالت متوسط می‌دانند.

در حالی که اکثر استودیوهای AAA در طول نسل‌های گذشته و کنونی راه جدیدی را ایجاد کردند، به نظر می‌رسد بتسدا تا حدود زیادی در گذشته گیر کرده است. اتکا به موتور Creation Engine را می‌توان بخشی از این عناصر قدیمی در نظر گرفت، اما بتسدا استفاده از این فناوری را برای The Elder Scrolls 6 که در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، تایید کرده است.

بازی‌های مدرن AAA از نظر گیم‌پلی اصلی و سیستم‌ها در دهه گذشته پیشرفت چندانی نکرده‌اند، بنابراین بخش بصری یک قسمت کلیدی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند استعدادها و تخصص‌های خود را نشان دهند. در هنگام تجربه‌ی بازی Starfield به راحتی می‌توان از نبود عناصر مدرن غافلگیر شد.

فقدان انیمیشن شخصیتی رسا در طول مکالمات، دنیایی آزادی که توسط صفحه‌های بارگذاری مداوم به بخش‌های مختلف تکه‌تکه شده و جلوه‌های بصری قدیمی در Starfield، در برخی جهات ما را به یاد عناوین نسل هفتمی و اوایل نسل هشتم می‌اندازد.

هنگامی که Starfield را با بازی‌های RPG مدرن مانند Cyberpunk 2077 مقایسه می‌کنیم، این ضعف‌ها آشکارتر می‌شوند. در حالی که بتسدا هرگز از نظر گرافیکی پیشتاز نبوده است، اما ناتوانی آن در پیشرفت و تکامل به سایر استودیوهای صنعت بازی اجازه داده است تا فاصله بزرگی ایجاد کنند. این واقعیت که تعامل با NPCها در یک بازی مدرن AAA از سال ۲۰۲۳ به دیدی تبدیل می‌شود که یادآور The Elder Scrolls 4 :Oblivion است، کمی ما را در خصوص The Elder Scrolls 6 نگران می‌کند.

امیدوار هستیم که بتسدا از مشکلات مربوط به Starfield برای نسخه‌ی بعدی The Elder Scrolls درس بگیرد. برخی مخاطبان از بخش‌های نقش‌آفرینی قدیمی Starfield انتقاد کرده‌اند و حتی یکی از توسعه‌دهندگان سابق بتسدا نیز موتور گرافیکی بازی را مزخرف خوانده است.

با این حال، از آنجایی که Creation Engine تعاملات مبتنی بر فیزیک منحصر به‌ فرد را ممکن می‌سازد، تصمیم بتسدا برای به‌روزرسانی فناوری به جای تغییر آن ممکن است عاقلانه باشد. این بدان معناست که The Elder Scrolls 6 به چیزی بیش از یک به‌روزرسانی ساده در موتور گرافیکی نیاز دارد. تیم سازنده با حفظ قدرت اصلی خود، باید جهش بزرگ بعدی را در فناوری خود انجام دهد.

ارائه باید یک تمرکز اصلی برای The Elder Scrolls 6 باشد. در حالی که Starfield شاید بر هیجان پیرامون این RPG تأثیر گذاشته باشد، اما فرنچایز Elder Scrolls ارزش بالایی در نزد طرفداران دارد و برای بتسدا ضروری است که از تکرار اشتباهات مشابه اجتناب کند.

بازی The Elder Scrolls 6 هنوز فاصله‌ی زیادی تا انتشار دارد و این به تیم توسعه‌دهنده فرصت کافی می‌دهد تا روی بهبود موارد مختلف کار کنند. بتسدا برای شروع نیاز دارد که دوربین قدیمی و سیستم دیالوگ عناوین گذشته خود را کنار بگذارد. NPCها باید رساتر و عمق شخصیت بیشتری باشند و این امر مستلزم بهبود مدل‌های کاراکتر و کیفیت انیمیشن از طریق عملکردهای موشن کپچر است.

در حالی که بتسدا قادر به استفاده از ری تریسینگ در Starfield نبود، اما این فناوری می‌تواند بخشی از The Elder Scrolls 6 باشد. ارائه‌ی یک ری تریسینگ مناسب برای نورپردازی و ایجاد سایه‌ها، می‌تواند این اثر نقش‌آفرینی را از نظر بصری نسبت به سایر عناوین بتسدا چشمگیرتر و جذاب‌تر کند.

با فراگیر شدن SSD‌ها و استفاده از مزایای آن‌ها در عناوین مختلف، دیگر بهانه‌ای برای نمایش صفحات بارگذاری مداوم وجود ندارد. موتور Creation Engine 2 بتسدا باید تا جایی که می‌تواند صفحات بارگذاری را حذف کند و آن را به حداقل برساند.

با این حال، تمایل بتسدا برای پشتیبانی از Starfield با بهینه‌سازی بیشتر، رفع اشکال‌ها و ارائه‌ی فناوری‌هایی مانند FSR 3 نشان می‌دهد که تیم سازنده همچنان در تلاش برای بهبود بخش‌های مختلف بازی است و این امر ما را نسبت به The Elder Scrolls 6 خوشبین و امیدوار نگه‌ می‌دارد.

BAXY bachs人Acker益man人nobodyKhorande_pedaretTahaicfanboy hunterReza.HAlex Mercermediumهادی صفائیLeroxA0seyed0ATES fanMR147Haj_Hossein𝑀ꫀꫝ𝒹ⅈImmortal Spartan∞آرشلطفا این آکانت رو حذف کنیدmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

The Elder Scrolls 6؛ موتور Creation Engine 2 به یک بازسازی گرافیکی کامل نیاز دارد
The Elder Scrolls 6؛ موتور Creation Engine 2 به یک بازسازی گرافیکی کامل نیاز دارد
The Elder Scrolls 6؛ موتور Creation Engine 2 به یک بازسازی گرافیکی کامل نیاز دارد
The Elder Scrolls 6؛ موتور Creation Engine 2 به یک بازسازی گرافیکی کامل نیاز دارد
The Elder Scrolls 6؛ موتور Creation Engine 2 به یک بازسازی گرافیکی کامل نیاز دارد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • “هنگامی که Starfield را با بازی‌های RPG مدرن مانند Cyberpunk 2077 مقایسه می‌کنیم، این ضعف‌ها آشکارتر می‌شوند”

    بزرگترین جوک قرن – در یه مقایسهٔ برابر ، بیس گرافیک رد انجین بدون در نظر گیری patch tracing حتی یک دوم استارفیلد هم نیست – چه محیطهای داخلی رو حساب کنی چه گرافیک سیاراتش رو‌ – غیر از انیمیشن چهره ها که در استارفیلد دچار ضعف هست ، عملا در هیچ جنبهٔ دیگه ای ضعیف تر یا عقب تر از انجین های دو سه سال اخیر نیست ، اگه ازشون سر تر نباشه – وبسایت منبع تون گویا نسخهٔ آتاری استارفیلد رو پلی داده بوده یا اصلا نمی دونسته سایبرپانک چیه – اینهمه جبهه گیری مدیا علیه این بازی رو من نمی فهمم ؛ طرف حاضره خودشو بزنه به کوری ولی هیت بده – مخصوصا که از ورژن ۱.۹.۴۷ دستخوش بهبودهای زیادی در نورپردازی ، سایه زنی و فیزیک هم شد و منی که روی اکس باکس دارم پلی میدم گرافیکش راضیم کرده ، چه برسه به کسایی که روی پی سی پلی میدن _ خلاصه کاش مدیا از این رفتار بچگانه دست بر می داشت و مثل فن بوی ۱۲ ساله مقاله نمی داد (منتظر ریپ زدن سونی فن های گرامی که بازی رو از تو یوتیوب دیدن هستم)

    BAXY bachsnobodyKhorande_pedaretTahaicfanboy hunterkamyar _Authentic IranianCodeName:666WITCHERXbox loverRedm0ndy.xboxmore
    • Mr abd گفت:

      (ایترنال من) حقیقت من ایکس باکس فن هستم،ولی اگر گیم انحصاری مشکل داشته باشه میگم!
      من با ۸۰۰ ساعت یا ۴ ماه پلی دادن استارفیلد مشکلم گرافیک نبود!!!
      مشکل جای دیگست!!!
      اتفاقا من نمیدونم این آدم هایی که میگم گرافیک نداشت،محیط داخل سفینه رو دیدن!!!
      به جرعت میتونم بگم نور پردازی یا تکسچر هایی که داخل سفینه داره با آنریل ۵ رقابت میکنه یا حتی بهتره!!!
      مشکل این پروژه ۱۰۰۰ سیاره بود نه چیز دیگه ای!
      بعدم این دوستانی که میگن کریشن رو باید عوض کنن،من ی سوال دارم ازشون،مگه تاد هاوارد بدش میاد لم بده رو مبل ۸k،۱۲۰fps پلی بده؟؟؟
      برای پروژه ای به بزرگی استارفیلد بهترین موتور گرافیکی کریشن هست
      نه چیز دیگه ای!
      بعدم شما که حرف از مدیا می‌زنید من نمیدونم مدیا رو برای عرضه فورزا موتور ۸ دیدین؟؟؟
      برو تو یوتوب ی سرچ کن،و ببین عمق فاجعه رو داخل کامیونیتی ایران!!!
      ی رسانه که اسمش رو نمی‌برم،حتی به خودش زحمت نداده لتس پلی بره از گیم!!!
      کلا دو تا رسانه بزرگ ویدئو ساختن از فورزای جدید که اون ها هم بعد ۱ ماه از عرضه بازی اومدن نقدش کردن!!!
      فورزای جدید رو تنها کسایی که پوشش دادن ی مش کانال درپیت با ۱۰۰ ساب بودن!!!!
      دیدی روز عرضه گرن توریسمو رو؟؟؟؟
      روزی ی لتس پلی ازش میزاشتن،(اریا کئوکسر و یوتوبر های معروف)
      اونی هم که از گیم شبیه ساز چیزی حالیش نبود میرفت میدید و
      می خرید!!!
      در کل اینکه بنظرم تاد و تیمش باید به سراغ انقلاب در حد اسکایریم باشه وگرنه همین آش و همین کاسه هست.

      BAXY bachsMoHATahaickamyar _Authentic IranianCodeName:666لطفا این آکانت رو حذف کنیدRedm0ndy.xbox
    • آقای محترم درسته منبع کم لطفی کرده و بدتر از از نظر من رقیب بزرگی رو از مبحث گرافیکی در مقابل استارفیلد گذاشته ولی اینکه سایبر و کوفتی و هیچش کردی هم درست نیست من رو سری اس نزدیک ۳۰۰ ساعت پلیش دادم و معتقدم از لحاظ گرافیکی سایبر یه چیز دیگس و حتی تو زمینه های دیگه مثل گیم پلی و… من سایبر می پسندم اما از یه جهت دیگه استارفیلد هم جذابیتای خودشو داره لامصب

      Tahaic
  • خدایی باید این موتورو بذارن کنار خیلی از زمان خودش عقب تره به نظرم این موتور فقط تا زمان اسکایریم جواب میداد ولی برای استارفیلد اصلا خوب نبود

    alinobodyTahaicامیرحسینAmscزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )هادی صفائیZabiA0seyed0AHaj_Hosseinmore
  • بعید میدونم با ی بازسازی کار درست بشه 😅
    چاره چیز دیگست

    aliTahaicHesamAIزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )A0seyed0AHaj_HosseinAlastorMax22Krat0sMonokumamore
  • logical man گفت:

    موتور گرافیکی خیلی از بازی ها دیگه قدیمی شده و باید بذارنش کنار
    فعلا کمپانی هایی که موتور گرافیکی خوبی دارن :کپکام ، راکستار ، ناتی داگ ، سانتا مونیکا ، رمدی هستن . فرام سافتور هم باید یه فکری به حال موتورش برداره

    aliTahaicAmscA0seyed0AHaj_HosseinAlastorBad boyMax22Krat0s∞more
  • Mahdi Sam گفت:

    به نظر من بهترین و احتمالا تنها راه موفقیت برای بتسدا اینه که ساخت open world RPG رو کنار بذاره، TES6 رو کنسل کنه و بره سراغ یه بازی immersive sim که کلا فقط تو یه شهر نسبتا بزرگ با حالت سندباکس جریان داره، شاید اسپین آف در مورد thieves guild یا Dark brotherhood، ترجیحا تو سیرودیل (البته نه با سایز سیرودیل آبلیوین)

    یه همچین کاری نقاط قوت موتور بازی سازیشون رو تقویت می کنه و اجازه میده بهترین نتیجه ممکن رو بگیرن، TES6 هر چیزی که باشه به هر حال ناامید کننده است برای یه عده زیادی و ساختنش یه ریسک بی فایده است مخصوصا که بتسدا جایگاه قبلی خودش رو نداره و نیاز داره که از فرمت قبلی خودش فاصله بگیره

    TahaicserMr abdViboro
  • به بازسازی خود بازسازی نیازداره این موتور از بس به بازسازی نیازه داره جان مادرتون بعد استارفیلد دیگه برای هیچ بازی هایپ نمیشم نمی دونم چرا بدجور وقتی استارفیلد اومد بازار حالمو گرفت این دفعه جان مادرتون خدای هرچی بازسازی رو روی این موتور انجام بدین.

    TahaicmediumHELLO.BROTHERSA0seyed0AMetagamesGOD OF WAR 3Meafanatothegametimekamyar _Authentic Iranian
  • Cyrus گفت:

    هیچ بازی از نظر عمق و المان های rpg حتی به کرد پای استارفیلد هم نمیرسن هیترا برای کوبیدن این شاهکار فقط به گرافیک و لودینگ آویزون هستن بخصوص سونی فنا که هیچ درکی از گیمینگ ندارن تنها چیزی که اینا میفهمن اکشن ادونچر های سوم شخص سینماتیک! در ضمن این بازی رو ایکس‌ باکس و گیم پس همچنان بعد از چند ماه در از پلیر نظر سونی فنا و بقیه کوچکترین اهمیتی نداره پس دست از هیت دادن بر دارین

    BAXY bachsnobodyMr abdابومسلم
  • کاش برای امتحان کردن موتور به روز شده ، اول یک ریمیک مشتی از الدر اسکرولز ۳ می ساختن چون واقعا الآن درسته در بکوارد هست ولی تقریبا غیرقابل بازیه !

    TahaicHELLO.BROTHERSزیباترین لبخند ( پی‌سی گیمر- با نصف قیمت ps5 )A0seyed0Anoobe pirGOD OF WAR 3JimijeysonMeafanatothegametime
  • AV گفت:

    واقعا هم نیاز هست به این تغییر

  • مترسک گفت:

    اگه بتونن موتور کرای انجین رو قرض بگیرن و بازی رو بر اساس اون بسازن به جرات یکی از خفن ترین الدر اسکرولز هایی میشه که پلی خواهید داد

    حیف و صد حیف که کرایتک انحصار کرده این موتور و به کسی نمیفروشه

    بزارید کرایسیس جدیده منتشر شه ببینید چه اعحوبه ایه این انجین البته اگه با آنریل نساخته باشنش

    A0seyed0A
  • GOD ARMAN گفت:

    خدایا از این موتور مزخرف نمی کشن بیرن

  • connor گفت:

    امیدوارم مثل اسکایریم شاهکار باشه………….

    TahaicViboro
  • Hodd Toward گفت:

    حدود چهل ساعت استارفیلد رو بازی کردم و به عنوان یک فن بتسدا میگم که یکی از لذت بخش ترین بازی هایی بوده که تجربه کردم. همون فرمول همیشگی (و جادویی) بتسدا که حس کنجکاوی و نیاز به جست و جو تو محیط رو تو پلیر برانگیخته میکنه رو داره. اگه از یه سری مسائل جزئی مثل افت فریم هایی که در موارد نادر پیش میان و لودینگ های مکرر (هر چند کوتاه) و نداشتن ویژگی ایم اسیست (که به نظرم خیلی مهم نیست) فاکتور بگیریم، بازی واقعا خوبه. به شدت معتادش شدم و با وجود پشتیبانی توسط استودیو و کامیونیتی پلیرها، میشه تا سال ها با محتوای بازی سرگرم شد. فقط کاش رفتن از سطح سیاره به فضا به شکل یکپارچه انجام میشد مثل نو منز اسکای و استار سیتیزن. طرفدارهای بتسدا میدونن چی میگم وقتی میگم همون فرمول همیشگی و اعتیادآور تاد هاوارد توی این بازی هم مشهوده.

    لطفا حمله نکنید. من هر از گاهی از غارم میام بیرون کامنت میذارم زیر پست ها. دلم میشکنه😂

    TahaicDeadshot۸۸Mr abdsattarzadehViboroابومسلمPouriami
    • لودینگا شاید برای من طولانین کاری ندارم ولی با اون همه سرمایه گذاری ادعا تنها چیزی که فرق کرده گیمپلی تو خیلی از مراحل باید مسیر طولانی رو پشت سر بزاری تا به مقصد برسی به خصوص وقتی ماموریت نداری و رندوم رویه سیاره فرود میای و یه لوکیشن می بینی میخوای بری سمتش نکاه میکنی به ساعت اه ۵ دقیقس دارم می دووم ( بخصوص با استامینای آزار دهنده)
      درک نمیکنم چرا یه ماشین یا وسیله حمل و نقل نداریم.

      Hodd TowardTahaic
  • RPG Gamer گفت:

    انصافا کسی انتظار ری تریسینگ در حد سایبرپانک رو ازشون نداره ولی موتور گرافیکیشون واقعا جوابگو نیست برای رقابت با بازیای جدیدی که داره عرضه میشه از بقیه شرکت ها!
    من نصف زندگیم داشتم بازیای Bethesda رو بازی میکردم و توی تمامشون این مشکل گرافیک موج میزنه

    Tahaic
  • Xenon گفت:

    واقعا متاسفم اینو میگم ولی کل هایپم براش ریخت
    همون مشکلات استارفیلدو خواهد داشت😭
    مخصوصا لودینگ
    خدایی انریل بهتر نیست حداقل تا وقتی که انجین درست کنن

  • nobody گفت:

    تحلیل منطقی بود و بررسی مشکلات استارفیلد انصافا درست بود.
    بتسدا برای ارتقای واقعی و یا تغییر انجینش به سرمایه و ابزارهای مایکروسافت نیاز داره.

  • ali گفت:

    کسی ماد گرافیکی خوب واسه این بازی سراغ داره؟
    کلی ماد اومده براش کدوم خوبه

The Elder Scrolls 6؛ موتور Creation Engine 2 به یک بازسازی گرافیکی کامل نیاز دارد