بهبودهایی که امیدواریم در Resident Evil 5 Remake ببینیم
بیش از هر وقت دیگری، شواهد و قرائن به معرفی نسخهی ریمیک Resident Evil 5 اشاره دارند و حال به همین مناسبت، با این مقاله به پیشواز معرفی این بازی خواهیم رفت.
مواردی که امیدواریم که در نسخهی Remake همچنان حضور داشته باشند
حالت Co-op (آنلاین و Local)
اگر Resident Evil 5 را به صورت Co-op و دو نفره تجربه کرده باشید، به خوبی میدانید که چقدر تجربهی دو نفره این بازی جذاب و سرگرم کننده بود و بلاشک یکی از بهترین کوآپهای داستانی به شمار میرفت. کریس و شوا شیمی مناسبی داشتند و در طول مراحل مختلف بازی، ماجراجوییهای مختلفی را پشت سر میگذاشتند. به لطف قابلیت جابهجایی آیتمها بین دو شخصیت، امکان خرید و ارتقاء سلاحها و وسایل مختلف، به راحتی میتوانستیم یک تجربهی دو نفره لذتبخش و جذاب را در Resident Evil 5 تجربه کنیم. قطعا کریس و شوا در نسخهی بازسازی شده نیز همراه هم خواهند بود، اما سوال بزرگ این جاست که آیا کپکام قابلیت Co-op، چه به صورت Split Screen و چه به صورت آنلاین را نیز در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد یا خیر. تصور این که بتوانیم نسخهی بازسازی شدهی Resident Evil 5 را، این بار با ساختاری نو و مدرن آن هم به صورت کوآپ تجربه کنیم، قطعا هر مخاطب سری Resident Evil را به وجد میآورد.
بستههای الحاقی به عنوان بخشی از بازی اصلی
به شخصه باید بگویم تا حدی احتمال میدهم که کپکام، احتمالا رویه Separate Waya را برای دو بستهی الحاقی Resident Evil 5، یعنی Lost in Nightmares و Desperate Escape را پیش گیرد و آن دو را با هم، به عنوان بستهی الحاقی پولی بعد از عرضهی خود عنوان اصلی، عرضه کند. با این وجود در وهلهی اول امیدوارم که کپکام به هر دلیلی، از بازسازی این دوبستهی الحاقی خودداری نکند و تحت هر شرایطی، بتوانیم این دو بستهی الحاقی کوتاه اما جذاب را تجربه کنیم.
حالت ایدهآل البته این است که این دو بستهی الحاقی یا حداقل Lost in Nightmares، در خود بازسازی حضور داشته باشند، چه در قالب مرحلهی فلشبک و چه به صورت جداگانه، چرا که بستهی الحاقی Lost in Nightmares، پیش زمینهی بسیار مهمی برای سرنوشت Jill و Wesker به شمار میآید و بدون آن، داستان بازی روایت کاملی نخواهد داشت. واقعا پیشبینی و گمانه زنی در این مورد بسیار سخت و چالش برانگیز است چرا که کپکام گزینههای مختلفی روی میز دارد. تلفیق بستههای الحاقی با خود داستان اصلی برای روایتی منسجمتر و عمیقتر، قرار دادن این دو بستهی الحاقی در بخش Extra یا عرضهی این دو بسته الحاقی، به طور باندل به عنوان DLC پولی. البته از آن جا که این دو بستهی الحاقی کوتاه هستند و روی هم دو ساعت و حتی کمتر محتوا دارند، اگر کپکام تصمیم بگیرد تا این دو DLC را در قالب پولی عرضه کند، باید شاهد گسترش این بستههای الحاقی از لحاظ محتوا و سکانسهای مبارزه باشیم تا پولی بودن احتمالی آنها توجیه شود.
مواردی که نیاز به تغییر یا اصلاحات دارند
نبرد با El Gignante
یکی از بدنامترین مراحل و بخشهای Resident Evil 5، مربوط به مرحلهی تعقیب و گریز با ماشین و استفاده از Turret برای کشتن دشمنان تعقیب کننده و در ادامه باسفایت El Gingante است. این بخش از بازی تقریبا هیچ سنخیتی با هیچ کدام از مراحل و بخشهای دیگر ندارد و برخی مشکلات نشانهگیری، دوربین و هوش مصنوعی، باعث میشد که خصوصا روی درجههای سختی بالا مثل Professional، این بخش به یک کابوس واقعی برای مخاطبان تبدیل شود و متأسفانه از جنس چالشهای جذاب نیز نبود.
با توجه به رویکرد کپکام در قبال RE 4، به احتمال زیاد یک سری باسفایتها و اپیزودها در ریمیک Resident Evil 5 یا حذف شوند و یا تغییرات زیادی به خود ببینند. یکی از این بخشهایی که به شخصه امیدوارم دچار اصلاح شده و یا کلا حذف شود، همین بخش از بازی است. با توجه به ساختار مدرن و به روز ریمیکهای سری RE، به شخصه احتمال میدهم کپکام حتی اگر بخواهد این بخش و این باسفایت را در نسخهی ریمیک حذف نکند، قطعا مجبور خواهد شد دستی بر سر و روی این سکانس بکشد و احتمالا کاملا حالتی سینمایی و جذابتر پیدا کند. هر چند احتمال حذف این بخش نیز کاملا وجود دارد و بعید میدانم کسی دلتنگ این باس فایت کابوسوار شود!
سیستم Inventory
نسخهی پنجم، میزبان یکی از بحثبرانگیزترین سیستمهای Inventory و مکانیزم مدیریت داشتهها در کل سری بود. یک سری از مخاطبان سادگی و در عین حال محدودیت Inventory این نسخه را دوست داشتند و در سمت مقابل، بسیاری نیز با رابط کاربری، محدودیت و عدم قابلیت ارتقا Inventory مشکل داشتند. به شخصه باید بگویم قویا اعتقاد دارم که ساز و کار Inventory اگر هوشمندانه پیادهسازی شود، به یکی از جذابترین بخشهای یک اثر Survival Horror تبدیل میشود.
اما موضوعی که باید به آن اشاره شود، این است که Resident Evil 5 را به هیچ وجه نمیتوان عنوانی Survival Horror دانست و از ساختار و طراحی مراحل گرفته، تا اتمسفر، میزان مهمات و آیتمها، این مسئله غیرقابل انکار است.
به همین دلیل استفاده از Inventory با نه عدد جای خالی، با ساختار و فضای اکشن بازی همخوانی نداشت و بدتر از همه، حتی استفاده از جلیقه ضد گلوله و Melee Vest نیز یکی از بخشهای Inventory را اشغال میکردند که کار را سختتر میکرد.
به شخصه فکر میکنم که ساز و کار Inventory در نسخهی ریمیک قطعا میبایست دچار تغییر و تحولات اساسی شود. اگر همچنان بازی به سمت اکشن و نبردهای شلوغتر قرار است میل پیدا کند، به همان میزان سیستم Inventory نیز میبایست انعطاف پذیرتر شود و امکانات بیشتری در اختیار مخاطبان قرار دهد. استفاده از سیستم Inventory بازی Resident Evil 4 Remake، یعنی همان Inventory Case میتواند یکی از این راهکارها باشد.
یا میتوانیم شاهد مکانیزم Inventory قابل ارتقا باشیم که با پیشروی در بازی، Slotهاس بیشتری در اختیار ما قرار دهد.
از طرف دیگر اگر این ریمیک قرار است بازی را تاریکتر کند و از اکشن به سمت Survival Horror هدایت کند، سیستم Inventory مشابه Resident Evil 2 و ۳ ریمیک میتوانند انتخابهای مناسبی باشند. در هر صورت، یک حقیقت غیر قابل انکار وجود دارد و آن این است که نمیتوانیم در نسخهی ریمیک همچنان شاهد همان Inventory قدیمی باشیم.
باس فایتهای مختلف
باسفایتهای Resident Evil 5، بسیار خاطرهانگیز هستند، اما در نسخهی ریمیک، باید تغییرات گوناگونی را تجربه کنند تا با ساختار مدرن آثار RE انطباق پیدا کنند. برخی از این باسفایتها، مثل Uroboros (برای افرادی که باسها را به اسم نمیشناسند، همان باس اول بازی که باید با کوره ذوب شود) آن چنان به تغییرات گسترده نیاز ندارند و بیشتر از لحاظ Level Design باید یکسری تغییرات کلی پیدا کنند. از طرف دیگر برخی باسها، خصوصا Popokarimu، یا همان هزارپای پرنده، باس فایت Irving و باس فایت U-8، به تغییرات و اصطلاحات اساسی نیاز دارند و باید از حالت بیش از حد اغراق شدهی نسخهی اصلی فاصله گرفته و حالتی مدرنتر، سینماییتر و واقعگرایانهتر پیدا کنند. البته ممکن است کپکام حداقل یکی از باسفایتهاس غیرانسانی بازی را به خاطر تغییرات Design حذف کند که البته با توجه با داستان و اتفاقات بازی، کمی بعید است.
اما در هر صورت، تقرییا تمام باسفایتهای بازی، باید تغییرات زیادی به خود ببینند و از ساختار اغراق گونهی نسخهی اصلی تا حد ممکن فاصله بگیرند.
اتمسفر و ساختار مراحل
در ریمیک Resident Evil 4، شاهد تغییر قابل توجه اتمسفر و فضاسازی بودیم. اکثریت داستان در شب و تاریکی روایت میشد، بازی رنگ و بویی تاریکتر و مخوفتر به خود گرفته بود و بسیاری از المانهای بیش از حد اغراق آمیز یا احمقانه خذف شده بودند. باید بگویم امیدوارم کپکام در ریمیک Resident Evil 5 نیز عملکرد مشابهی داشته باشد. حذف المانهای اغراق آمیز، تغییرات ظاهری و رفتاری دشمنان بازی، تاریکی بیشتر بازی و استفاده از اتمسفری مخوفتر نسبت به نسخهی اصلی، پرداخت بهتر و عمیقتر شخصیتهایی مثل Irving و Excella از جمله مواردی هستند که میتوانند تا حد زیادی حس و حال بازی را دگرگون سازند و تجربهای نزدیک به Survival Horror ارائه دهند.
البته پر واضح است که در قلب خود، Resident Evil 5 را نمیتوان تبدیلی به عنوانی کاملا Survival Horror کرد و اکشن، در تار و پود این اثر در هم تنیده شده است. نباید فراموش کرد که این نسخه، ادامه دهندهی مسیری است که Resident Evil 4 بنیان گذاشت.
از طرف دیگر میتوان امیدوار بود که اکتشاف و Exploration، حداقل در بخشها و مراحلی که محیط بازی کمی بزرگ میشود، پر رنگتر شود و شاهد راز و رمزها و موارد جذاب دیگری باشیم. البته به خاطر ذات روایی بازی، نمیتوان انتظار طراحی مراحلی کلاسیک و سنتی را داشته باشیم.
وجود Merchant و یا ساز و کار بهتر خرید و فروش و ارتقاء
در Resident Evil 5، در پایان هر بخش و یا هنگام لود کردن بازی و تقریبا در هر زمانی، میتوانستیم از طریق منوی بازی، به خرید و فروش آیتمها، جواهرات و مهمات بپردازیم و سلاحهای خود را ارتقاء دهیم. همچنین بازی دارای یک Stash بینهایت برای ذخیره موارد مورد نظر نیز بود. با توجه به ساختار مدرن ریمیکهای این سری، بسیار بعید و دور از واقعیت است که نسخهی ریمیک نیز از همین قاعده پیروی کند و بتوانیم در منوی بازی سلاحها را ارتقا دهیم یا خرید و فروش کنیم.
این مسئله به شدت به غوطه وری و واقعگرایانه بودن بازی نیز لطمه میزند. به همین دلیل فکر میکنم یک راه حل مناسب، میتواند قرار دادن شخصیتی مثل Merchant در طول مسیر بازی باشد تا انواع و اقسام خرید و فروش و کارهای این چنینی از این طریق انجام شود و فکر میکنم با توجه به Setting و فضای بازی از لحاظ روایی نیز این امر منطقی و پذیرفته خواهد بود. فراموش نکنید در همان نسخهی اصلی، در ابتدای بازی به ملاقات تاجر سلاح در آفریقا میرفتیم و بنابراین استفاده از همین شخص یا افراد مشابه، کاملا توجیهپذیر خواهد بود و با توجه به حضور Merchant در نسخهی چهارم، یک حس یکپارچگی و نوستالژی نیز برای مخاطبان ایجاد خواهد کرد.
تغییرات داستانی و شخصیتی
برخی شخصیتهای نسخهی اصلی، آن چنان فرصت بلوغ و پرداخت نداشتند و فکر میکنم به برخی روابط، مثل رابطهی Wesker و Excella، آن چنان که باید و شاید پرداخت نشد. در نسخهی ریمیک، این موارد میتوانند بهبود پیدا کنند. شخصیت Excella کمی از حالت تک بعدی خارج شود و شخصیتی واقعگرایانهتر به خود بگیرد و شخصیت Albert Wesker حضور پر رنگتری داشته باشد و به رابطهی او با Excella بیشتر پرداخت شود. از طرف دیگر نقش شوا نیز میتواند پررنگتر شود، البته کریس و رابطهاش با شوا، در همان نسخهی اصلی نیز به خوبی پرداخته شده بودند و آن چنان نیاز به تغییرات گسترده در ابن بخش حس نمیشود.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- پرفروشترین های فروشگاه پلی استیشن در تسخیر ایکس باکس
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- ممکن است GTA 6 در حمل اسلحهها همانند Red Dead Redemption 2 عمل کند
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- شایعه: سری Watch Dogs به پایان راه خود رسیده است
نظرات
تا جایی که میدونم یکی از نسخه های منفور رزیدنت ایوله (شاید اشتباه میکنم)
امیدوارم تو این ریمیک وضعیت بهتر بشه
پرفروش ترین نسخه اویله تااونجا ک میدونم
دلیل فروش زیادش تبلیغاتش و رزیدنت اویل ۴ بود
اوه پس نمیدونستم، ممنون بابت آگاهی🌹❤
احتملا کپکام سال ۲۰۲۵ ریمیک RE5 منتشر کنه
اتفاقا منفور نی فقط اکشنش زیاد شده بود
نمیدونستم ممنون🌹🙏🏻
هیچوقت به دل من ننشست این نسخه. زیادی اروم و بی روح بود واسم. کاملا برخلاف اویل ۴ که یکی از بهترین بازی های زندگیمه. یا اویل ۳ با اون هیجان باس
Resident Evil 5
زمان خودش گرافیک، گیمپلی و اکشن خیلی خوبی داشت و هنوزم ارزش تجربه کردن داره. و برای من یکی از بهترین نسخه های سری رزیدنت اویله
نه بدتر هم داریم
رزیدنت ایول ۶ نه؟
اره تقریبا
بهترین رزیدنت اویل ۶ هست
این و ۶ بدترین نسخه های رزیدنت اویلن
نسخه شیشم بدترین هست
اما نسخه پنجم باز خیلی خوب بودش
نسخه پنجم اومده همون یه ذره ترسناک بودن رزیدنت اویل ۴ رو برداشته بود
یه بازی شوتر اکشن تحویل داده
۵ و ۶ واقعا داغونن
بنظرم capcom اول اویل ۹ بیرون بده بعدشم ریمیک اویل ۵
هر دو خوب و سرگرم کننده بودن
یه نظر من ۶ از ۵ هم بهتر بود به چند دلیل :
۱- روایت های متفاوت از شخصیت های متفاوت در لوکیشن های متفاوت که باعث خستگی گیمر نمیشد.
۲- ویژگی های منحصر به فرد هر سناریو که باعث جذابیت بیشتر گیم پلی میشد برای مثال در سناریو لئون زامبی ها بیشتر یه زامبی شباهت داشتن که با محیط شهری جذاب میشد برخلاف سناریو کریس و جیک و ایدا که بیشتر اکشن بود.
یا مثلا از نظر باسفایت ها سناریو جیک بهتر عمل کرده بود چون واقعاً رویارویی با Ustanak استرس رو به جون آدم مینداخت.
و ایدا هم از نظر داشتن معما بهتر بود ولی باز خیلی معما کم داشت.
۳- سیستم کاورگیری و نشانه گری خیلی بهتر (همینکه میتونستی در حین حرکت نشونه گیری کنی و جاخالی بدی )
در کل اگه با اسم رزیدنت اویل روی این نسخه ها مخالفین تا حدودی درسته ولی حداقل میشه اونو یک بازی با گیم پلی روان و جذاب قلمداد کرد. طوری که دوست داری تا آخرش بری.
در آخر به احتمال زیاد ریمیک ۵ از اسپلیت اسکرین پشتیبانی نکنه شاید آنلاین.
🟢نسخه شیشم مشکل اصلیش این بود که اصلا رزیدنت نبود😑😑
یه نخسه های بدتریم هست مثل Darkside Chronicels یا اون نخسه فرعیه که با نخسه ۶ اومد یه چندتا تو ps1 بود که خیلی اشغال بودن.
امبرلا کورپس و اپریشن راکون سیتی از همه بدتر بودن
اینا نسخه های فرعیشن
بین نسخه های اصلی ۵ و ۶ از همه بد ترن
بدترین نسخه های رزیدنت اویل Survivor و Outbreak File هستن.
بدترین تو فرنچایز خودشون ولی به عنوان یه بازی جدا خوب محسوب میشن
اون اوایل شاید منفور بود ولی به مرور زمان با حس نوستالژی این نفرت از این نسخه برداشته شد و حتی محبوب شد، خصوصا اینکه رزیدنت ایول دو تا شخصیت محبوبش لیان و کریس هستن، این نسخه هم که دیگه تکامل کارکتر کریس بود
خیلی ممنون بابت اطلاعات❤🌻
و پرفروش ترین
تو سنت قد نمیده این چیزارو بدونی همین الان هم من نسخه ی پنجم رو بازی کنم باز مثل دفه ی اول بهم لذت میده گرافیکش هنوزم هنوزه قابل بازی و لذت بردنه بعد ۴ برای من همین نسخه ی پنجم در نسخه ی دومه بعد نسخه ی ۲
دوست عزیز، درسته سنم بالا نیست، ولی اطلاعات به سن نیست، این مورد رو من نمیدونستم چون تجربه بالایی تو فرنچایز رزیدنت ایول ندارم، شنیده هامو گفتم، دوستان اصلاح کردن، نیاز به بی احترامی نیست
من بی احترامی نکردم
مشکلی نیست❤
به تازگی کپکام داخل استیم اسم رزیدنت اویل ۵ به رزیدنت اویل ۵ ۲۰۰۹ تغییر داده و
دقیقا قبلا اینکارو با رزیدنت اویل ۴ اورجینال کرده بود. بنظرم کپکام امسال رزیدنت اویل ۵ معرفی میکنه
یه تغییر دیگه هم که میتونن بدن اینکه نقش جیل رو توی ریمیک بیشتر کنن توی نسخه اورجینال حضورش کوتاه بود اونم به عنوان یکی از محبوبترین شخصیت این مجموعه
من بیشتر منتظر ریمیک کد ورونیکا ام
اونم ک همه منتظرشن
همین طور که اشاره شد شما هم با باس فایت El Gingante تو درجه سختی بالاتر مشکل داشتین پس
از سازنده بازی تقاضا دارم اون لباس طلایی شوا رو همچنان حفظ کنن 😁
شوا همهی کاستوماش خوب بودن
مسلما بیشترین تغییری که همه میخوان سرنوشت البرت وسکره
من هنوز هم منتظرم تو بازی های جدید مشخص بشه وسکر هنوز زنده است و اونی که کشته شد یکی از کلون هاش بوده
هر کاری دوست دارن انجام بدن
فقط کوآپ رو حذف نکنن، (اسپویل) اون صحنه صخره شکستن کریس هم حذف نکنن دیگه عالی میشه 😄 فقط میخوام ببینم با این سکانس چیکار میکنن
بنظر من حالت کوآپ برای گیمایی ک اکت های داستانی زیادی تو بازی انجام میدی لازمه تازه کوآپ با دنیای رزیدنت اویل شدیدا جور در میاد.
ی چیز دیگه هم ک هست تو حالت کواپ میتونن زامبی ها و باس ها رو شدیدا قوی تر بسازن
خدا میدونه جیل ولنتایل با اون لباس بنفش چقدر قرار دلبری کنه
ایکاش حذفش نکنن
نه داداش حذفش نمیکنن تازه قراره نقش جدی تری تو بازی داشته بهشه
داش لباسشو میگم
کپکام دیگه قلق کار دستش اومده میدونه چیکار کنه دل همرو بدست بیاره
واسه منی هم که اکشن دوست دارم نگرانی خاصی وجود نداره
ولی خب امیدوارم اونایی که نسخه اصلی رو دوست نداشتن هم راضی باشن
مثل ریمیک ۴ که واقعا عالی بود
رزیدنت اویل چیست ک همه عالم دیوانه اوست
اینونتوری re5 واقعا آزار دهنده بود، قطعا کپکام تو ریمیک تغییرش میده
رزیدنت اویل ۵ پایانی یا جوابی پایانی بر جدال مسیحیت و داروینیسم اجتماعی در سری رزیدنت اویل بود البته جدال های دیگه ای هم داشت مثل نبرد سیاسی ولی بعد اجتماعی دینیش از همه مهمتر بود.فهم شخصیت ها کلا روایت داستان رو برای مخاطب روشن میکنه.یعنی اگر لحاظ کرد که چارلز داروین اصل رو بر تکامل تدریجی بنا کرده بود و اعتقاد داشت انسان امروزی در اثر تکامل هزاران ساله از یک موجود تک سلولی به اینجا رسیده که شرحش در درخت زندگی به تصویر کشیده شده.یک نقطه مقابل داشت و اون دینه. به خصوص که اون دین مسیحیت باشه و داروینیسمی که از جامعه مسیحی به پا خواسته در راس اون عیسی مسیح قرار داره که وجود خود این شخص مقدس یک نقیضه بر داروینیسم و تکامل تدریجی هست چون عیسی مسیح بدون پدر زاده شده یک اعجاز نه تکامل از نسلهای قبل واسه همین شخصیت اصلی و اول داستان رزیدنت اویل با chris شروع میشه یعنی christ .و اسم کامل میشه jesus christ.همراهش میشه جیل ولنتاین.که اشاره به کشیش ولنتاین در دوره حکومت امپراطور روم کلادیوس هست که به دستور امپراطور پسرها که سرباز بودن حق ازدواج نداشتن برای همین کشیش ولنتاین به صورت پنهانی دختر و پسرها رو به عقد هم در میاورد و وقتی امپراطور متوجه شد دستگیر و اعدامش کردن.و روز ولنتاین شکل گرفت.خواهر کریس هم کلئر ردفیلد همان چیارا اوفروچیو معروف به کلئر آسیزی یا همان کلئر قدیسه که فرقه زنان تهیدست رو در قرن ۱۲ میلادی بنیان نهاد بود که روزه داری و ساده زیستی از صفات بنیادی این فرقه بود. شخصیت بعدی از جناح خیر پیئر نیوانز هست که در سری ششم معرفی شد و دست راست کریس ردفیلد بود پیئر هم همان پیتر مقدس یکی از ۱۲ حواری مسیح بوده که کلیسا بر این باور بود که مسیح بعد از خود پیتر را جانشین خود قرار داده و پیتر اولین پاپ بوده و مابقی پاپ ها جانشین پیتر مقدس محسوب میشوند.برای همین در انیمیشن رزیدنت اویل جزیره مرگ کریس به این مسئله اشاره میکنه که قصد داشته پیئر نیوانز را جانشین خود بکند.همه شخصیتهای جناح خیر حول محور کریس((مسیح)) میگردند و البته در مقابل این جناح خیر جناح شر هم وجود داره که شخصیتهاش به نوبه در مقابل این ها قرار میگیرن.ادامه دارد….
ساقی هستم اینم نمونه کارم
ساقی نیستی …هستی
بده بزنیم
یخورده فقط توانایی فیزیکی و درگیری تن به تن کریس رو در مقایسه با لیان افزایش بدن(اصلا همون حرکات نسخه ۶ هم قبوله).
اتمسفر رو یکم سنگین تر و مخوف تر کنن، عوض اینکه کلا تو روز روشن پلاگا ها و زامبی ها رو به رگبار ببندیم نصفش عین نسخه دوم ریمیک تو شب یا فضای بسته با مدیریت مهمات باشه. نصفش هم عین مرحله جزیره ریمیک چهارم اکشن پر زد و خورد. یه جوری هم بکنن که تمپو بازی از نفس نیفته . یدونه چپتر اکشن ، یدونه چپتر ترسناک
یکم هم گرافیکشو از نصر بصری افزایش بدن
تموم شد. بازی اینارو انجام بده از همین الان فروشش تضمین شدس
نسخه اورجینال که دیگه از نصف به بعد فیلم اکشن هندی میشد… نسخه چهارم ریمیک هم الان دقیقا خوب برای اینا زمینه شده که انگار از اشتباهشون درس گرفتن.
ایشاللله چیز تمیزی درمیاد
باس فایت وسکر عجب چیزی بود لامصب
دقت کرده باشین باس فایت های RE5 همشون شبیه هم بودن یعنی همشون تقریبا یه ساختاری داشتن ویروسی که مثل طناب پیچیده بود دورشون و نقطه قوتشون بود
امیدوارم تو ریمیکش تنوع بیشتری داشته باشن
نه اتفاقا بیشترین تنوع تو باس فایت رو همین داره به نسبت زیاد بودن چون رزیدنت اویل ۵ هزار تا باس فایت داشت فقط ۲ ۳ تاش شبیه هم بودن
قابل توجه دوستانی که میگن این نسخه خیلی بد و منفور بود
RE5 زمان خودش گرافیک خیلی خوبی داشت،اکشن و هوش مصنوعی خفنی هم داشت،پارتنر بازی اصلا تو دست و پا نبود و اتفاقا خیلی خوب به کمکت میرسید اما چون ترسناک نبود و زامبی هاشم از زامبی های کلاسیک مجموعه RE فاصله داشت و اون حس ترس و بقا رو القا نمیکرد میگن بازی بدی بود!
اگه اسم بازی RE نبود کسی ازش بدش نمی اومد و چون اسم RE رو یدک میکشید ولی از ریشه های این فرنچایز دور شده بود میگن خوب نبود(با تشکر از اوس جواد خیابانی(:)
خلاصه اینکه RE5 بازی خوبی بود اما رزیدنت اویل خوبی نبود!
دیقیا
جالبه بعد ایول ۳ این بازی بعدیم بود. نمیدونم چرا بچگی شماره های زوج رو بازی نکردم اصلا 😐 یعنی از نسخه اول پریدم سوم بعد پنجم 😂 ششم هم که اصلا روحم خبر نداشت هفتم رو بازی کردم. ولی رو هشت طلسم شکسته شد خداروشکر
امیدوارم ریمیک شامل تغییرات در گیم پلی باشه
درود به دوستان و نویسنده
دست خوش
من این سری یعنی re5 فقط یکبار پلی دادم اونم با PC و re6 تجربه نکردم
به دوتا دلیل
یک ارزش برام اومد پایین
دوم از اونم مهم تر دنبال پی ریزی زندگی
ولی اگه الان ریمیک بیاد به همراه پورت vr بی شک حمایت از من
به نظر من حالت کوآپ بازی باید حذف بشه چون ترس بازی رو عملا از بین برده توی بازی فقط کنترل یه شخصیت اونم کریس رو باید داشته باشیم تا ترس بازی بیشتر حس بشه
اصلش همون Co-op بودنشه و امکان نداره این قابلیت حذف شه. شوا قطعا نقش مهم و تاثیر گذاری در ریمیک RE5 داره
این نسخه اولین رزیدنت اویلیه که پلی دادم و خیلی باهاش خاطره دارم و حالا که داره ریمیک میشه تازه حس و حال فنای نسخه چهارم رو درک میکنم و یجورایی مضطربم
واقعا منتظر ریمیک رزیدنت اویل ۵ بودم امیدوارم قبلش یا بعدش برن سراغ کد ورونیکا بعدش تو ریمیک رزیدنت ۵ نقش جیل رو تو داستان بازی بیشتر کنند و اینکه ارتقا سلاح اگه مثل last of us بود خیلی بهتر میشد
به عنوان فن دو اتیشه سری اویل
انتظار دارم تم رنگی این یکی رو بزارن زرد بمونه
اویل ۴ که کلاسیکش دوربین با طیف رنگی زرد بود ابی و تیره شد و خوبم در اومد انصافا. ولی این یکی همون طیف رنگی کلاسیک خودش باشه به نظرم جالب میشه
🔥 Resident Evil 5 Remake
مطمئنم Capcom این رو هم تبدیل میکنه به یه شاهکار
با بخش اتمسفر و ساختار مراحل مخالفم ، از نظر بنده این فرنچایز باید چیزای بیش از حد اغراق آمیز داشته باشه ولی نه مثلا با مشت تخته سنگ جابه جا کنی و اینجور چیزا ، باید مثل رزیدنت اویل ۴ اورجینال باشه که مهارتهای کارکتر اصلی بشدت اغراقآمیز بود که یکی از چیزایی بود که این اثر برای من جذاب میکرد(البته داخل این فرنچایز همه کارکتر های اصلی مهارتهای اغراقآمیز دارن که امیدوارم همینطور بمونه) و درسته که ریمیک ۴ گیم پلی عالی داشت ولی اصلا برای من قابل مقایسه با نسخه اورجینالش نبود که بخشیشم بخاطر نداشتن مهارت هایی بود که لئون در نسخه اصلی داشت مثل جنگش با کراوزر که داخل نسخه اصلیش اصلا یه چیز دیگه ای بود و وقتی داخل نسخه ریمیکش به مبارزش با کراوزر رسیدم واقعا ناامید شدم (میدونم داخل نسخه ریمیک این مبارزه واقعی طراحی کرده بودن ولی مبارزه نسخه ارجینال صد هیچ اینو میزد) و فضاسازی نسخه اورجینال ۴ خیلی بهتر از ریمیکش بود و واقعا آدم میترسوند خود من همین الانم فضای نسخه اورجینالش روم تاثیر داره و اگر صدا اره برقی هم بشنوم که واقعا منو میترسونه برعکس ریمیکش که هیچ جاش نبود ذرهای بترسم و شخصیت پردازی و روابط بین کارکترا مخصوصا لئون و اشلی ریمیکش ازنظر من خیلی بد بود نسبت با اورجینالش بجز لوییس که خیلی عالی همه چیزشو طراحی کرده بودن ؛ از نظرم نسخه ۵ باید فراتر از یک ریمیک درست کنن چون کلا داستانش خیلی ایراد داشت و باید تقریبا کل داستان از اول بنویسن و طراحی کنن و امیدوارم بجای شوا یه کارکتر دیگه بیارن و به صورت دونفره تقسیم صفحه قابل بازی باشه که خیلی تجربه بازی بالا میبره
سلام و درود و احترام به شخص کوروش …بزرگ …بعنوان یک گیمر پیر ….نظرم اینه : یک مثلی هست : میگند…. یک سربآز زبده بهتر از ده سرباز آماتوره …..پس رزیدنت باید تلاش کنه عمق روح و قلب انسان رو حدف بگیره و ترس رو و واقیعت ترس رو انتقال بده به بازیکنانش….. یک زآمبی ترسناک یا چند زامبی ترسناک و تحوع آور و کثیف و ترسناک بهتر از چندین زامبی معمولی هست ….. پس باید رو شخصیت ها زامبی هاش تو ساختشون دقت کنه …. تو رزیدنت ۵ یکی دو تا از شخصیت ها اصلی زامبی منظورم غول هاشه اسماشون یادم نیست ببخشید خیلی مسخره درست کرده تو نسخه اصلی ….و مهم تر از همه داستان بازی باید تغییر بده … داستان تمامی رزیدنت ها به نسخه اصلی رزیدنت ۴ و نسخه اصلی رزیدنت ۳ نمیرسه … اشتباه نکنید ریمیک رو نمیگم نسخه اصلی ۴و ۳ رزیدنت ….
منکر سرگرم کننده بودن این بازی خصوصا در اون دوران نیستم. بیش از ۲۰۰ ساعت از عمرم رو صرف این بازی کردم و تجربه ی کوآپ بازی رو خیلی دوست داشتم.
اما اگر قراره واقعا یک ریمیک ازش شاهد باشیم امیدوارم این سری رو دوباره با تم اکشن خالص و صحنه های اغراق آمیز (مثل اون مشت افسانه ایی کریس به سنگ و باس های عمدتا نچسب که اغلب از کرم تشکیل میشدن) دوباره از ریشه های اصلیش دور نکنه . ریسک این ریمیک دست کمی از نسخه ی هفتم برای کپ کام نداره و باید تغییرات بزرگی رو اعمال کنه .
نسخه شیشم فقط بخاطر اینکه جزو فرنچایز ایول بود جذابیت نداشت چون سطح توقعمون نسبت بهش بالاعه به نظر من خیلی گیم خوش کنترلو جذابیه نسخه پنجمم گیم پلی خیلی خوبی داره
بخوام رنک ببندم اونایی ک رفتمو با سلیقه خودم به ترتیب. ایول۴ریمیک ، ایول۸ ، ایول۳ریمیک ، ایول۲ریمیک ، ایول۷ ، ایول۴ ، ایول رولیشن۲ ، ایول۵ ، ایول۶ ، ایول رولیشن۱ ، ایول۱ ، ایول۰ ، ایول آمبرلا کورپس
وای باس فایت وسکر خدا بود
کاش یکسری از دوستان میفهمیدن که ریشه رزیدنت اویل نسخه چهارش نیست و اگه درست حساب کنیم نقش کریس چه در گیم چه در انیمیشن خیلی بیشتره تو مجموعه رزیدنت اویل.بعدشم کریس برای سازمان کار میکنه پس طبیعی که با تجهیزات میرن مقابل دشمن مثل لیان نیست که یه پلیس معمولی بود نهایت یه کلت و چاقو بعد یه مسئله دیگه اینکه دوستان انواع ویروس تو بازی رزیدنت اویل هست که هر کدوم به یه شکلن نسخه پنج هم به دنبال یک نوع سلاح زیستی بودن پس طبیعی باس فایتا شبیه هم باشن در کل که لیان و کریس کلا داستانشون به این شکله که لیان ترسناک تره و کریس اکشن تر مثل چهار و پنج و شش هم که داستان جفتشونن دقیقا به همین صورت بود حتی تو انیمیشن این حالت رعایت شده
پس چون صرفا اولین گیمی که زدین رزیدنت اویل چهار بوده نظر ندین با تشکر